گفته می‌شود که...

روایت ماجرای عاشق شدن علی مطهری/ ادعای سفر محرمانه نصرالله به ایران /همدلی فیس‌بوکی وزیر ارشاد با منتقد برخی فیلترها / ماجرای اظهارنظر فیسبوکی محسن هاشمی / ترور فرمانده سپاه ایران در سریال آمریکایی/ ماجرای بلندترین شب سال/ اتهام‌زنی دولت آمریکا به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و...

روایت ماجرای عاشق شدن علی مطهری

ماه اول آغاز به کارم در رادیو بود که من به یکی از همکارانم در آنجا علاقمند شدم و این علاقه رفته رفته شدید شد و عشق به معنای واقعی اش که انسان را از خواب و خوراک می‌اندازد در من ایجاد شد و ترغیبم کرد که این موضوع را مطرح کنم و در نهایت یکی از همکاران مسن را واسطه کردم اما آن خانم جواب رد داد و برای بار دوم من خودم با او صحبت کردم که باز هم جواب رد داد و بعد از آن بود که من برای اینکه از آن حالت خارج شوم به سراغ ازدواج رفتم.
وقتی از جواب رد آن خانم مطمئن شدم از مادرم خواستم که به خواستگاری دختری مناسب برود و بعد از اینکه همسرم را عقد کردم، تلفنی ماجرا را به اطلاع آن خانم رساندم تا اگر برنامه ای دارد دیگر ملاحظه مرا نکند. دیدم شروع کرد به گریه و زاری و حرف هایی زد که من تازه متوجه شدم او هم به اندازه من علاقمند بوده اما توقع اصرار بیشتر از جانب مرا داشته است. این ماجرا حالت بدی در من ایجاد کرد. البته این قضیه باعث شد که همسر خوبی نصیبم شود.

تصویب طرح روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

طرح حجت الاسلام حسن روحانی برای پیشگیری از خشونت موسوم به WAVE به اتفاق آراء در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک و طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن بر شمردن مشکلات ناشی از سیاستها و رویه های افراطی و خشونتهای ناشی از این امر، پیشنهاد کرد که جهان علیه خشونت و افراطی گری متحد شود و سازمان ملل در این رابطه پیشقدم شده و از طرق مقتضی اقدام کند.

این طرح، «جهان علیه خشونت و افراطی گری» (World Against Violence and Extremism) نام گرفت.

ادعای سفر محرمانه نصرالله به ایران

پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل" نزدیک به سرویس اطلاعاتی این رژیم به نقل از منابع اطلاعاتی مدعی شد:"سید حسن نصرالله" هفته گذشته به شکل محرمانه به تهران سفر کرده و با مقامات ایرانی پیرامون چگونگی پاسخ به حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت که به شهادت رایزن فرهنگی این کشور منجر شد،گفتگو کرده است.
تاکنون جنبش حزب الله لبنان به این ادعای پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل"واکنشی نشان نداده است.

همدلی فیس‌بوکی وزیر ارشاد با منتقد برخی فیلترها

روز گذشته «اسدالله امرایی» -مترجم و نویسنده- در صفحه شخصی خود در «فیس‌بوک» خطاب به وزیر ارشاد نوشت: «فقط فیس‌بوک فیلتر نیست. دست ما که به آقایان کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در اینترنت نمی‌رسد، اما یکی از آقایان که نماینده دولت در این کمیته است جناب علی جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است. لطفا سوال ما را ایشان بفرمایند مجله ادبی و وزین Barcelona Review
چه خلافی دارد که باید فیلتر بشود. مجله Identity Theory و مجلات مشابه ادبی دیگر چرا باید فیلتر شود. البته که در نهایت می‌توان با فیلترشکن رفت و دید[...]. نکنید آقا! اگر هم بنا باشد به ظن جلوگیری از انجام کار خلاف عرف و شرع و اخلاق و امنیت به پیشواز برویم تا رفع بلا شود. باید اتوبوس‌های شلوغ بی‌آر‌تی را هم جمع کنید و[...].»
ساعتی پس از درج این مطلب «علی جنتی» وزیر ارشاد در قالب یک کامنت از صفحه رسمی فیس‌بوک خود، خطاب به این مترجم چنین پاسخ داد: «متاسفانه از این موارد زیاد است که نیاز به رسیدگی دارد و همه پژوهشگران را دچار مشکل کرده است

احمدی‌نژاد ناشایست‌تر از قاجار !

سخنگوی سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: حتماً برای مجلس آینده برنامه خواهیم داشت، مجلس رکن مهمی برای کشور است و با اصولگرایان رقابت خواهیم کرد. حسین مرعشی، سخنگوی سابق حزب کارگزاران در گفت‌وگو با دانا اظهار داشت: هیچ دولتی نمی‌تواند فراجناحی باشد اما می‌تواند از شخصیت‌های فراجناحی که برای کاری مناسب هستند تشکیل شود. وی دولت قبل را ناشایست‌ترین دولت تاریخ ایران دانست و گفت: دولت کنونی بیش از اندازه با عناصر ناشایستی که از دولت قبلی به بدنه آن تحمیل شده، مباشرت می‌کند. مرعشی در پاسخ به پرسشی در مورد فعالیت‌هایش گفت: من همیشه فعال بودم؛ در زندان هم فعال بودم و حکمم منع فعالیت‌های سیاسی شخصی نیست بلکه بنده عضویت و فعالیت در احزاب و موسساتی که کار سیاسی فرهنگی انجام می‌دهند، نمی‌توانم داشته باشم. وی ادامه داد: البته من فکر می‌کردم که نماز جمعه هم نمی‌توانم بروم اما مدتی است که فهمیدم می‌توانم. مرعشی در ادامه گفت: تمام وظیفه من تقویت استاندار کرمان است و البته هیچ توصیه‌ای برای هیچ پستی به وی نخواهم کرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اظهار داشت: حتماً برای مجلس آینده برنامه خواهیم داشت، مجلس رکن مهمی برای کشور است و با اصولگرایان رقابت خواهیم کرد و امیدواریم اصولگرایان قاعده بازی را رعایت کنند. وی نظر خود را راجع به لقب دولت پیر دادن به دولت یازدهم و جوان گرایی دولت قبل اینگونه بیان داشت: نباید عملکرد غلط دولت‌های گذشته را به حساب جوانان این مملکت گذاشت که اگر اینگونه شد در طول تاریخ دیگر کار به جوانان سپرده نخواهد شد. مرعشی استفاده از کارآزمودگان در دولت را در تمام دنیا مرسوم دانست و گفت: مرکز دولت محل پرورش نیرو نیست بلکه این کار باید در بدنه دولت صورت گیرد.

ماجرای اظهارنظر فیسبوکی محسن هاشمی

انتشار مطالبی در یکی از صفحات منتسب به محسن هاشمی که در آن سیاست‌های افزایش جمعیت نقد شده، واکنش وی را در پی داشته است. محسن هاشمی با تکذیب انتساب این مطالب به خود گفته است: نه خودم در فیسبوک صفحه‌ای دارم و نه در جریان سیاست سایت‌های هواداران هستم. به گزارش سایت بهارنیوز، وی به طنز گفت: حتی وی‌پی‌ان هم ندارم که به این صفحات سرک بکشم.

چند مکان غیر قابل بازدید
روی کره زمین مکان های ممنوعه نقاطی وجود دارد که بسیار جالب و شگفت انگیز هستند ولی کمتر کسی حق ورود به آنها را دارد . مجموعه غارهای Lascaux که در فرانسه واقع شده است یکی از نقاط بسیار جالب روی زمین به حساب می آید. این غار دارای بیش از 900 نقاشی ماقبل تاریخی است که دانشمندان سن آن ها را 17 هزار و 300 سال تخمین زده اند. در این تصاویر می توان نمونه هایی ازحیوانات بزرگ یا شکارچی را مشاهده کرد که تنها از روی فسیل ها قابل شناسایی هستند. این غار از سال 1963 به روی عموم بسته شده است و فضای غار تنها هفته ای یک بار انسان ها را به خود می بیند. این غار در سال 1979به ثبت جهانی رسید ولی هنوز کمتر کسی از داخل آن خبر دارد.
جزیره پووگیا در شمال ایتالیا و مابین ونیز و لیدو قرار داد که با تمام سرسبزی و طبیعت بکری که دارد بر روی عموم بسته شده است. در این جزیره که به گفته ایتالیایی ها نفرین شده است از گذشته تا چند دهه پیش انسان های بیمار را نگهداری می کردند. در سال های 1348 و 1630 میلادی که طاعون تمام اروپا را فرا گرفته بود و بخش اعظمی از ایتالیا نیز به این بیماری دچار شده بودند این جزیره محلی شد برای نگهداری از بیماران و قرنطینه آن ها پس از پایان بیماری تمام اجساد سوزانده شد و خاکستر آن در جزیره باقی ماند. این جزیره پس از مدتی که خالی بود در سال 1922 بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت ولی این بار به یک مرکز بیماران ذهنی و دیوانه ها تبدیل شد. بعدها ایتالیایی ها تصمیم گرفتند این منطقه را بازسازی کنند اما اتفاقات عجیبی که در آن رخ می داد مانع از این کار شد و جزیره برای همیشه متروک ماند.
یکی از موزه های بسیار جالب که در چین ساخته شده است، موزه ملی جیانگسو نام دارد. این موزه محلی است که بسیاری از اسناد و مدارک مربوط به چین از گذشته تا به امروز نگهداری می شود و حتی بسیاری از ابزارهای جاسوسی و مدارک بسیار سری نیز در این موزه دیده می شود. البته نکته بسیار مهم در مورد این موزه آن است که شما تنها زمانی می توانید وارد آن شوید که واقعا شهروند اصلی چین باشید. در غیر این صورت ورود به این موزه ممنوع است. عکسبرداری و هر نوع استفاده از دوربین و اینگونه وسایل نیز ممنوع است.
جزیره ممنوعه "نی هاوو" یکی از جزیره های بسیار زیبایی است که در هاوایی وجود دارد و هیچ چیزی روی آن دید نمی شود. در حالی که بسیاری از جزیره های دنیا به تفرجگاه تبدیل شده اند این جزیره اصلیت خود را حفظ کرده است و هیچ امکانات رفاهی یا حتی برقی روی آن دیده نمی شود. این جزیره البته یک ساختمان دارد که تمام انرژی خود را با استفاده از سلول های خورشیدی به دست می آورد. "الیزابت سینکلر" این جزیره را در سال 1864 خریداری کرد و زندگی جالبی را روی آن آغاز کرد اما پس از مرگ او این جزیره به نوه اش رسید. نوه این خانم به جای گسترش جزیره سعی کرد آن را به حالت اولیه خود بازگرداند و طبیعت را بر آن حاکم کرد. این جزیره به روی همه بسته است و تنها اقوام این خانواده اجازه ورود به آن را دارند از این رو نام جزیره ممنوعه را به روی آن گذاشته اند.
ژاپن کشوری است که می توان در آن معبدهای بسیاری را دید و این اماکن هر کدام حالت خود را دارند. ژاپنی ها معبد را محلی مقدس می دانند و سعی می کنند تا از آن به بهترین نحو محافظت کنند. معبد "ای گراند" مقدس ترین و مهمترین معبدی است که در ژاپن وجود دارد. این مجموعه از یک معبد بسیار مقدس به همراه 125 معبد دیگر ساخته شده است و در یکی از بهترین مناطق ژاپن قرار دارد. هیچ کس به جز یک کشیش کاملا تایید شده که عضوی از خانواده سلطنتی نیز باید باشد حق ورود به این ساختمان را ندارد. هر 20 سال یک بار تمام ساختمان از محیط داخلی و خارجی آن بازسازی می شود و همه اینکار از روی نقشه هایی انجام می شود که 1000 سال پیش کشیده شده است.

انتقاد رفسنجانی از سیاست خارجی سال‌های اخیر
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار علما و روحانیون رفسنجان با انتقاد از برخی سیاست‌های سال‌های اخیر گفت: در قدیم روزانه چهار میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم و در ازای آن ارز وارد کشور می‌شد اما اکنون در ازای روزانه یک میلیون بشکه نفت که صادر می‌کنیم اجناسی تقلبی از جمله سم‌های خارجی به ما می‌دهند که زمین‌های ما را خراب کرده است. سموم خارجی تقلبی و قاچاق یکی از ضررهایی است که ما می‌خوریم و یکی دیگر از مشکلات کشور این است که مواد اولیه کارخانجات را باید از خارج با هزینه هنگفت تهیه کنیم که برای کشور گران تمام می‌شود.

ترور فرمانده سپاه ایران در سریال آمریکایی

سریال آمریکایی «میهن» که یک سریال جاسوسی محسوب می‌شود، این روزها برای نزدیکی تهران و واشنگتن یک دردسر به‌شمار می‌رود. فصل سوم این سریال در مورد توطئه آمریکا برای ترور فرمانده سپاه ایران و جایگزینی او با یک مامور سیاست. به گزارش انتخاب، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این رابطه نوشت: سریال «میهن» به اندازه کافی قابلیت ضربه به روابط ایران و آمریکا را دارد. فواز گرگز، کارشناس حوزه خاورمیانه در دانشگاه اقتصاد لندن هم گفته: سریال «میهن» سدی در مقابل هرگونه تلاش در جهت پر کردن شکاف بین دو کشور است.

بلندترین شب سال
شب یلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از 30 آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود.ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند. این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود. مراسم شب یلدا (شب چله) از طریق ایران به قلمرو رومیان راه یافت و جشن «ساتورن» خوانده می‌شد.واژه «یلدا» به معنای «زایش زادروز» و تولد است. یلدا یک سنت باستانی است. در دوران کهن فرهنگ اوستایی، سال با فصل سرد شروع می‌شد و در اوستا، واژه Sareda, Saredha «سَرِدَ» یا «سَرِذَ» که مفهوم «سال» را افاده می‌کند، خود به معنای «سرد» است و این به معنی بشارت پیروزی اورمزد بر اهریمن و روشنی بر تاریکی است. سفره شب یلدا، «میَزد» Myazd نام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان، «لُرک» Lork که از لوازم این جشن و ولیمه بود، به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشید برگزار می‌شد. چهل روز از زمستان که آغاز آن برابر است با اول جَدی و هفتم دی ماه جلالی و بیست و دوم دسامبر فرنگی، و پایانش برابر است با شانزدهم بهمن ماه جلالی و سی ام ژانویه فرنگی که به آن چله بزرگ زمستان گویند.در ایران مرکزی چله بزرگ زمستان از آغاز زمستان که برابر است با آغاز دی ماه شروع می شود و مدت آن چهل روز است. و چله کوچک زمستان از شب دهم بهمن ماه تا پایان بهمن ماه که مدت آن بیست روز است.

درخواست سفر سناتور امریکایی به ایران

با خبر شدیم که بیل نلسون سناتور دموکرات ایالت فلوریدا در سخنانی در سنای امریکا گفته که خواستار سفر به ایران برای کمک به آزادی رابرت لوینسون است. عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس نوشته که نلسون با محمد خزایی نماینده ایران در سازمان ملل در این باره گفت‌و‌گو کرده است. این سناتور امریکایی افزوده: اگر این سفر به هر طریقی بتواند کمکی به آزادی لوینسون بکند، من مایلم به ایران بروم. اگر لوینسون در اختیار حکومت ایران باشد، بالاخره باید فردی در داخل دستگاه حکومت ایران از محل نگهداری او اطلاع داشته باشد. از سویی دیگر فلیپ جرالدی افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در این باره گفته: پرونده لوینسون بیش از حد سیاسی شده و از آن برای فشار بر جلوگیری از توافق با ایران استفاده می‌شود. او در گفت‌و‌گو با سایت مشرق افزوده: به نظر من این احتمال وجود دارد که او در ایران نباشد. وقتی دولت ایران می‌گوید اطلاعاتی درباره او در دست ندارد، راست می‌گوید. دولت امریکا مدعی است لوینسون مأمور سابق سازمان اف بی‌آی در سال 2007 و پس از سفر به جزیره کیش ایران برای تحقیق روی موضوع قاچاق سیگار ناپدید شده است.اما مقامات ایران گفته‌اند که هیچ اطلاعی از این سفر ندارند و حاضرند در صورت ارائه اسناد و مدارکی از سوی دولت امریکا، موضوع را پیگیری کنند.

حکم فیروزآبادی برای مصلحی

با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، به ریاست سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس منصوب شد.به گزارش فارس، در حکم سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی برای مصلحی آمده است: امید است با توجه خاص که شایسته پیروان امامت و ولایت و دلسوختگان انقلاب اسلامی و سربازان فرماندهی معظم کل‌قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) است، وظایف محوله را انجام دهید و در همه امور رعایت امانت و تقوی را بنمایید.

نماینده مجلس : مرتضوی برای رهایی به همه چنگ می‌زند

شنیدیم که عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که مرتضوی فردی است که برای رهایی به همه دست‌اندازی و چنگ می‌زند، گفته: اتهام‌زنی‌های وی پاسخ به تخلفات مدیران در تأمین اجتماعی از جمله پرداخت‌های بدون مجوز، خرید و فروش‌های بدون توجیه و بسیاری تخلفات دیگر است. مرتضوی روز دوشنبه با استقبال از برگزاری دادگاهی در ادامه افشای تخلفات سازمان تأمین اجتماعی گفته بود که دادگاه را به صحنه افشاگری بدل می‌کند. نادر قاضی‌پور هم در واکنش به سخنان مرتضوی که تیم تحقیق و تفحص را از حامیان فتنه ۸۸ دانسته بود، گفت: در تیم تحقیق و تفحص افرادی از جناح‌های سیاسی مختلف کشور حضور داشتند. به گفته وی، تمام اعضای تحقیق و تفحص تابع قانون و منتظر تشکیل دادگاه هستند، بهتر است مخاطبان تحقیق و تفحص هم به‌ جای بازی‌های رسانه‌ای، منتظر رأی دادگاه و تابع رأی مقام قضایی باشند. باید با مرتضوی بر اساس قانون برخورد شود و آقای مرتضوی هم نباید از قانون گریزان باشد و به اتهام زنی بپردازد. اگر وی کاری نکرده‌ است، باید جواب دهد که چرا سعی داشت اسناد و مدارک سازمان تأمین اجتماعی را به اشکال مختلف نابود کند و این تلاش نشاندهنده این است که وی متخلف است.

ادعای دیدار ولایتی و جان کری

هرچند تهران بارها ادعاها درباره دیدار محرمانه مقامات کشورمان با دیپلمات‌های آمریکایی در عمان را تکذیب کرده اما به‌تازگی روزنامه فرانسوی لیبراسیون گزارشی در مورد دیدارهای مخفی طی سال‌ها اخیر، میان نمایندگان ایران و آمریکا در عمان منتشر کرده و مدعی شده در برخی از این گفت‌وگوها علی‌اکبر ولایتی و جان‌کری سناتور آن زمان، شرکت داشته‌اند ولی به‌طور کلی مسیر مذاکرات را ویلیام برنز دیپلمات برجسته آمریکایی هدایت می‌کرده است. به گزارش انتخاب، این دیدارها بین سال‌های ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و در جریان آن علی‌اکبر صالحی، ولایتی را همراهی کرده است.

عجیب ترین اعتیادها در جهان
برخی از مردم اعتیادهای عجیبی دارند که از آنها یک سوژه خبری ساخته است.برای مثال یک خانم امریکایی 31 ساله شدیداً به استفاده از ماسک و زین و ابزار و یراق اسب اعتیاد دارد. او بدون این وسایل و استفاده از آنها قادر به زندگی طبیعی نیست. او با تظاهر به اینکه یک اسب است این وسایل را روی صورت و بدن خود قرار میدهد و در حیاط خانه اش می چرخد و حرکات اسبها را تقلید میکند. نمونه دیگر مربوط به مردی کانادایی است که 32 سال دارد و تا کنون 158 هزار دلار صرف انواع اعمال جراحی زیبایی کرده است تا شبیه یک عروسک زنده باشد. او اعتیاد شدیدی به این اعمال جراحی دارد و هر ماه مبالغ زیادی صرف اینگونه عملهای جراحی میکند. وی تا کنون بیش از 125 عمل جراحی انجام داده است که تنها 5 مورد از آنها عمل جراحی بینی بوده است. مورد دیگر نیز مربوط به یک زن سیاه پوست افریقایی است که جنیفر نام دارد و 26 ساله است او بیش از 20 سال است که به خوردن اسفنج تشک اعتیاد دارد. وی میگوید از زمان شروع اعتیادش تا کنون 8 تشک کامل را خورده است و همچنان به این اعتیاد عجیب ادامه میدهد. این درحالی است که خانواده اش شدیدا نگران سلامت جسمانی وی هستند.

عراقچی در توئیتر چه نوشت؟

شنیده شد که سیدعباس عراقچی، معاون وزیرخارجه در توئیتر خود این‌گونه نوشت؛ دولت آمریکا با کنگره و دوستانش در منطقه مشکل دارد و باید آنها را راضی کند، ولی حق ندارد مشکلاتش را به هزینه ایران حل کند.

مودبانه ترین کافی شاپ دنیا
فرانسوی ها مردمانی هستند که اصلا به با ادب بودن یا رعایت نزاکت شهرت ندارند بلکه در میان آن ها افرادی نیز هستند که زبانی تند و ناخوشایند دارند. به همین دلیل دیدن یک تابلو یا مکانی تنها برای با ادبان آن هم در فرانسه بسیار عجیب است.کافه "ادب" که به تازگی در شهر ریویرا افتتاح شده است دارای قانونی بسیار عجیب است که مشتریان بی ادب را به چالش می کشاند. این کافی شاپ قانونی وضع کرده است که طبق آن افراد بی ادب باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و به ازای هر کلمه زشت باید یک جریمه بپردازند.این کافه همچنین قانون دیگری هم دارد که طبق آن به با ادبان تخفیف ارائه می کند. اگر شما وارد این کافه شده و بگوید"یک قهوه" 10 دلار باید بپردازید، اگر بگویید "یک قهوه لطفا" 6 دلار هزینه شما می شود و اگر وارد کافه شده و بگویید"سلام، یک قهوه لطفا" تنها باید 2 دلار بپردازید.این ایده در نوع خود بسیار جالب است زیرا هم افراد را تشویق به با ادب بودن می کند و هم اینکه نوشیدن یک قهوه دو دلاری بر هر کسی می تواند لذت بخش باشد پس مشتریان به مرور بیشتر خواهند شد و بازهم سودی برای صاحب کافه است."فابریس پپینو" صاحب این رستوران است و می گوید ابتدا افراد شروع به زدن حرف های بی ادبی می کردند و قانون را جدی نمی گرفتند از این رو از آن ها هزینه بیشتری دریافت می شد اما پس از مدتی که طعم خوب تخفیف های زیاد را چشیدند متوجه اهمیت ادب شده و حالا بهتر صحبت می کنند.

نظر روحانی درباره طرح حجاب چیست؟

فارس: سیدمرتضی میرباقری، قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی درباره نظر رئیس جمهور در خصوص طرح عفاف و حجاب گفت: اعمال نظری که رئیس جمهور در خصوص این طرح داشته است، این بود که طرح عفاف و حجاب در ایستگاه آخر نماند و خلاصه نشود.

کم هزینه ترین لذت های دنیا
اگر مدتی است که احساس "افسردگی" می کنید و غم و اندوه در چهره شما نمود زیادی پیدا کرده است یک قلم و کاغذ بردارید و برنامه جدیدی برای اوقات تفریح و ساعات بیکاری خود بچینید.مطالعات جدید نشان می دهند؛ باشگاه ورزشی از جمله اقداماتی است که روحیه و حال و هوای شما را تغییر می دهد زیرا رسیدگی به وزن و تناسب اندام تا 40 درصد می تواند در بهبود خلق و خو موثر باشد.دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی داوطلب هایی در مطب های روانشناسی دریافتند که افرادی که از زندگی خود بسیار گله و شکایت می کنند کارهای تفریحات عادی و سالم را نیز حتی در زندگی خود کنار گذاشته اند.رفت و آمد با دوستان و آشنایان و پیاده روی در دل طبیعت می تواند فشارهای روحی و عصبی شما را کاهش دهد و در خلق و خو و شادی و نشاط شما موثر باشد.

فتوای یک مفتی سعودی

رجا: عدنان العایض، مفتی سعودی فتوای قتل «نجدت انزور» کارگردان سوری فیلم «پادشاه شن‌ها» را که درباره سرگذشت مؤسس رژیم آل‌‌سعود ساخته شده است، صادر کرد.

نعیمه اشراقی شکایت می‌کند

شنیده شد که نوه امام(ره) می‌گوید که از منتشرکنندگان مطالب جعلی منتسب به خودش در فیس‌بوک شکایت خواهد کرد. ایلنا نوشت؛ نعیمه اشراقی گفت: اساسا از روز بعد از عید قربان، به خاطر کامنت توهین‌آمیزی که به من منتسب شد، صفحه فیس‌بوکم را بستم و از آن زمان تاکنون هیچ مطلبی در فیس‌بوک منتشر نکرده‌ام و در رسانه‌ها نیز مطلبی منتشر نکرده‌ام و لذا هر مطلبی را که از آن تاریخ به بعد منتشر شده را تکذیب می‌کنم. وی تاکید کرد: از سایت‌هایی که برخی مطالب جعلی منتسب به من در فیس‌بوک را منتشر کرده‌اند شکایت خواهم کرد. زیرا هرکس با سرزدن به آن سایت‌ها متوجه جعلی بودن آنها خواهد شد و کاملا مشخص است که این صفحات فیس‌بوکی درجهت تخریب اینجانب ساخته می‌شود. گفتنی است؛ اخیرا چند صفحه با نام و تصویر خانم نعیمه اشراقی در فیس‌بوک ساخته شده است که مطالبی جعلی را با نام وی منتشر کرده‌اند.

پیشنهاد آیت‌الله مکارم برای افزایش جمعیت

در حالی که رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با ارائه آماری نسبت به رشد منفی جمعیت جوان 15 تا 29 سال هشدار داده است، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید هم گفته که وضع جمعیت رو به خطر می‌رود.وی بیان کرده است: برای این‌که از این وضع نجات پیدا کنیم، باید خانواده‌ها فرزندان بیشتری داشته باشند، به‌گونه‌ای که هر خانواده ایرانی حداقل باید «سه فرزند» داشته باشد. به گزارش مهر، او این را هم گفته است که غربی‌ها با تبلیغات و فریبکاری باعث شدند تا زنان و مردان در ایران خود را عقیم کنند، طوری که الان چند میلیون زن و مرد، که به طور مصنوعی عقیم شده‌اند در جامعه وجود دارند

انتخابات هیات رئیسه جبهه اصلاح‌طلبان به تعویق افتاد
به گزارش فارس، مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه این جبهه اظهار داشت: انتخابات هیات رئیسه جبهه اصلاح‌طلبان که قرار بود این هفته برگزار شود، فعلا به تعویق افتاده و پس از حل و فصل اختلافات داخلی این جبهه برگزار خواهد شد. محتشمی تاکید کرد: زمانی که برخی اعضا، منشور جبهه اصلاح‌طلبان را پذیرفته و آن را امضا کنند، انتخابات هیات رئیسه برگزار می‌شود.

اظهارات حجاریان با استبداد همسویی دارد

نایب رئیس مجلس به اظهارات تازه سعید حجاریان، از نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب درباره اختیار دولت برای انحلال پارلمان پاسخ داده و گفته است: حجاریان خوب می‌داند مجلس نماد مردم‌سالاری رشد یافته است.به گزارش فارس، محمدرضا باهنر تاکید کرده است: بالاخره آقای حجاریان در شرایط فعلی سخنانی را مطرح کرده‌اند که البته چندان هم مهم نیست و نباید به آن دامن زد. وی افزود: در سال 1368 که آقای حجاریان هم آن را به خاطر دارند، بحث ارائه اختیار انحلال مجلس مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت. با این حال رهبر معظم انقلاب از اختیارات خود در جایگاه ولایت استفاده کرده و موضوع را عملا مسکوت کردند و دیگر چنین مساله‌ای مطرح نشد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: آقای حجاریان از روی بیکاری این حرف‌ها را می‌زند، چرا که این اظهارات خلاف قانون اساسی است.

اکرمی با بیان این‌که اظهارات اخیر حجاریان نشان می‌دهد که وی خیلی بیکارتر از گذشته شده است، تاکید کرد: حرف‌های حجاریان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌ای نمی‌زند، اما به نفع دولت آقای روحانی نیست.جواد جهانگیر‌زاده، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که قالب اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است، گفت: در سال 68 وقتی بحث بازنگری در قانون اساسی مطرح بود، برخی پیشنهاد دادند که شرایط انحلال مجلس برای ولی‌فقیه فراهم باشد، اما مقام معظم رهبری به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تأکید کردند این پیشنهاد باید از دستور خارج شود، چراکه معظم‌له مجلس را عصاره ملت می‌دانند.حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم شاهرود نیز با بیان این‌که ذائقه حجاریان بیشتر با استبداد همسویی دارد تا دموکراسی، تصریح کرد: انحلال مجلس مقدمه‌ای برای مراحل بعدی است که در اذهان نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب دنبال می‌شود.

نامه‌نگاری با اوباما دلیل اختلاف اصلاح‌طلبان
مصطفی کواکبیان رئیس جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با دانا درخصوص اختلافات داخلی این جبهه اظهار داشت: اختلافی که درون جبهه اصلاح‌طلبان وجود دارد مربوط به نامه‌ای است که برخی به اسم جبهه اصلاح‌طلبان به اوباما نوشتند. وی افزود: کسی در جریان نوشتن آن نامه نبود و بعد از مطرح شدن آن، ما جلسات را کمتر تشکیل دادیم.

59 درصد آمریکایی‌ها موافق توافقنامه ژنو

شنیده شد که براساس آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته در آمریکا، 59 درصد مردم این کشور با توافق هستهای میان ایران و گروه 1+5 موافقند. در نظرسنجی جدیدی که صورت‌گرفته میزان مقبولیت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در اکثر مسائل خارجی از داخلی، ازجمله اقتصاد و برنامه سلامت، بالاتر است. اما بر اساس همین نظرسنجی، آمریکاییها خواستار خروج سریعتر نیروها از افغانستان هستند و نسبت به سرانجامِ مذاکرات هستهای مرددند. بر اساس این نظرسنجی که توسط آسوشیتدپرس و Gfk انجام شده است، 57 درصد به این نتیجه رسیدهاند که احتمالاً جنگ افغانستان اشتباه بوده است. 53 درصد نیز سرعت خروج نیروها را بیش از حد کند دانستهاند.

دختر ماندلا مقابل دوربین فیلمساز ایرانی
ایسنا: میثم شاه‌ بابایی، مستندساز ایرانی که این روزها در آفریقا مشغول تصویربرداری فیلم مستندش درباره‌ وداع مردم آفریقا با نلسون ماندلاست، خبر داد که دختر این مبارز آفریقایی، جلوی دوربینش رفته است. تصویربرداری این مستند در شهرهای پروتوریا، ایستلاندن، کونو و ژوهانسبورگ انجام می‌شود.

موافق دادن مجوز به پروژه ایران‌زمین نبودیم

شنیده شد که عضو شورای شهر تهران درخصوص پروژه بابک زنجانی و لغو مجوز آن از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: بافت آن منطقه از ابتدا هم مشخص بود که با توجه به پهنه شهرک قدس مناسب نبود و ما موافق دادن مجوز ساخت نبودیم که چندین‌بار هم این موضوع مطرح شده بود. آریا نوشت؛ محمدمهدی تندگویان افزود: اینکه مجوز ساخت برج ایران‌زمین که از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری لغو شد، کار بسیار خوبی بوده است اما باید گفت که با توجه به دغدغه‌های اعضای شورای شهر وضعیت آن منطقه هم نباید این‌گونه باقی بماند، چراکه ما نمی‌توانیم وارد یک دعوا شویم تا تکلیف آنجا مشخص شود. وی عنوان کرد: تصمیم بر این است که با حضور سرمایه‌گذار این پروژه توافقاتی صورت بگیرد تا تغییر کاربری مناسبی در این خصوص داده شود که هم بافت و پهنه آن محل در این توافقات رعایت شود و تکلیف وضعیت گودبرداری روشن شود.

قضاوت سلیمان نبی
از امام رضا (ع) نقل شده است؛ «پیرزنی نزد سلیمان آمد و از باد شکایت کرد. سلیمان باد را به حضور خواست و گفت؛ «چرا این زن را اذیت و آزار می کنی که از تو (نزد من) شکایت کند؟» باد گفت؛ «خداوند با عزت مرا به سوی کشتی مردمی فرستاد که کشتی آنها را از غرق شدن نجات بدهم، در حالی که آنها نزدیک به غرق شدن بودند. من به سرعت برای نجات آن کشتی می رفتم. این زن در پشت بام خانه اش ایستاده بود و وقتی من به سرعت گذشتم بی اختیار من، او از بام افتاد و دستش شکست».سلیمان مناجات کرد که «خدایا چه حکمی بر باد کنم؟» خدا وحی کرد؛ «بر اهل آن کشتی حکم کن که دیه شکستن دست این زن را بدهند. چون باد برای نجات کشتی آنها می رفته و نزد من به هیچ کس ظلم نمی شود

وزارت‌خارجه در دیدار خبرساز اروپایی دخالت نداشت

شنیده شد که یک منبع آگاه موضوع دخالت وزارت خارجه در برنامه دیدار هیات پارلمان اروپایی با نسرین ستوده و جعفر پناهی را در تهران، تکذیب کرد. این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: یک مقام غیردولتی فعال حقوق بشر، زمان بازدید سوسیالیست‌های پارلمان اروپا از ایران، قول دیدار هیات پارلمانی اروپا را با این دو نفر داده بود که جمعه 22 آذرماه در سفارت یونان در تهران انجام شد. پیش از این، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: دیدار هیات پارلمانی اروپا با پناهی و ستوده با هماهنگی مجلس نبوده است. کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز 23 آذر در جمع خبرنگاران بیان کرد: دیدار هیات پارلمان اروپا با برخی افراد در جریان سفر به ایران در سفارتخانه‌های برخی کشورهای اروپایی خارج از عرف دیپلماتیک بود.

جذاب‌ترین کشور جهان برای سرمایه‌گذاری
طبق یک گزارش جدید، هند جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان بوده و پس از آن برزیل و چین قرار دارند. در تحقیقات جهانی شرکت "ارنست اند یانگ" (EY)، کانادا از نظر جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در رتبه چهارم و آمریکا در رتبه پنجم قرار گرفتند. کشورهای دیگری که فهرست 10 کشور برتر در این زمینه را کامل کردند، شامل آفریقای جنوبی، ویتنام، میانمار، مکزیک و اندونزی بودند. افت شدید ارزش روپیه هند و باز شدن بخش‌های مختلف این کشور به روی سرمایه گذاری مستقیم خارجی، هند را به کشور محبوبی برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است. دولت هند در ماه اوت مقررات سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف شامل خرده فروشی و مخابرات را تسهیل کرد. این یافته‌ها بخشی از گزارش "بارومتر اعتماد سرمایه" EY هستند که با نظرسنجی از حدود 1600 مدیر اجرایی شرکت‌های بزرگ در 70 کشور جهان تهیه شده و سنجش اعتماد شرکت‌ها به دورنمای اقتصادی از جمله اهداف آن بوده است. بر اساس گزارش سی.ان.بی.سی، در هشتمین نسخه این گزارش که در مه منتشر شده بود، چین رتبه برتر را در اختیار داشت و پس از آن هند و برزیل قرار داشتند.

اتهام‌زنی دولت آمریکا به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خبر داده که دولت آمریکا، برای یک تاجر ایرانی قرار تعقیب صادر کرده و مدعی شده این فرد بنا بر ارتباط خود با ستاد اجرایی فرمان امام، اقدام به خرید صد ها قبضه اسلحه آمریکایی و قاچاق آن ها به ایران کرده است.

به نوشته این روزنامه، این تاجر که «ب.د» نام دارد، سال گذشته در جمهوری چک بازداشت و به زندان منتقل و در ماه ژوئن، وی به تلاش برای قاچاق اسلحه و نقض تحریم های ایران متهم شد. با این حال، دادگاه تجدیدنظر در جمهوری چک، حکم محکومیت وی را لغو کرد. درخواست دولت آمریکا از جمهوری چک برای انتقال این تاجر به آمریکا نیز مورد موافقت چک قرار نگرفت.

نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شده که «د» پس از آزادی از زندان در ماه سپتامبر، به ایران بازگشته و در یکی از سمت های مهم در ستاد اجرایی فرمان امام، مشغول فعالیت شده است.

با این حال، خود این روزنامه اشاره می کند که یکی از مسئولین ستاد اجرایی در پاسخ به این ادعا ها، هرگونه ارتباط میان این تاجر و این ستاد را تکذیب کرده است. این مقام مسئول تأکید کرده که هیچ ارتباطی میان این فرد و هیچ از شرکت هایی که مستقیم یا غیرمستقیم به ستاد اجرایی وابسته هستند، نیست.

گفتنی است، مدتی پیش نیز خبرگزاری «رویترز» با انتشار یک گزارش سریالی، مجموعه ادعاهایی را علیه برخی نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در ایران، از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مطرح کرد که البته با پاسخ منابع خبری رسمی جمهوری اسلامی ایران روبه رو و تکذیب شد.

https://shoma-weekly.ir/KwMmT9