گفته می‌شود که...

روایت سایت حامی دولت از شاهکار کپی لایحه بودجه 92/ ابطحی: داریم ریق رحمت را سر میکشیم/ شرط سردار ایرانی برای ورود امریکایی ها/ غافل شدن بزرگان در سال 88/ تلاش bbc برای مصاحبه با خانواده جانباختگان معراجی‌ها/ تور های داخلی همراه با سرو شراب!/ اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری و...

آزادی بیان فرانسوی!

شورای دولتی فرانسه که عالی‌ترین نهاد سیاسی- قضایی این کشور به‌شمار می‌رود، تصمیم دولت فرانسه مبنی بر لغو مجوز یک نمایش طنز «دیودونه» با نام «دیوار» را تأیید کرد. تصمیم شورای دولتی فرانسه به‌دنبال درخواست مانوئل والس- وزیر کشور فرانسه - است که گفته بود پرونده «دیودونه» را از طریق این شورا پیگیری خواهد کرد. دولت فرانسه می‌گوید در کمدی «دیوار» به یهودیان توهین می‌شود!

روزنامه فیگارو با انتشار گزارشی از شهر نانت و همچنین چاپ عکسی از هواداران «دیودونه» که منتظر اجرای نمایش او در این شهر بودند، به خشم هواداران «دیودونه» از تصمیم شورای دولتی فرانسه مبنی بر لغو این نمایش پرداخت و نوشت که حدود شش‌هزار نفر به سالن «زنیت» آمده بودند تا این نمایش را تماشا کنند.

روزنامه لیبراسیون نیز با اختصاص صفحاتی به ماجرای «دیودونه»، این پرسش را مطرح کرد که آیا «دیودونه» به قربانی آزادی بیان تبدیل خواهد شد؟!

تقدیم مدال طلای سفیر صلح به خاتمی
خبر اول این که سجاد یعقوبی دانشمند جوان کشورمان امسال به نمایندگی از سه کشور ایران، ترکیه و عراق در مسائل صلح و سلامت جهانی در کنفرانس سالانه سازمان ملل متحد در واشنگتن دی سی امریکا سخنرانی کرد. به گزارش ایران، او در سخنرانی خود از سخنان محمد خاتمی بنیانگذار گفت‌وگوی تمدن‌ها استفاده کرده بود و قرار است در مارس امسال نیز در مقر سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کند. یعقوبی که مدال طلای اختراعات جهان در بخش پزشکی در مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوئیس در سال 2013 را از آن خود کرده بود طی دیداری با سید محمد خاتمی مدال طلای خود را به او اهدا کرد.

غافل شدن بزرگان در سال 88
مهدی کلهر مشاور رئیس‌جمهور سابق در اختتامیه جشنواره عمار در مشهد گفت: در این فتنه برخی از بزرگان انقلاب هم گول خورده و اغفال شدند و در واقع این فتنه برای هیچ یک از گرایشات سیاسی داخل کشور مفید نبود.

ابطحی: داریم ریق رحمت را سر میکشیم

ابطحی خطاب به ابتکار نوشت:

سرکار محترمه معززه مکرمه خانم ابتکار. از ریاست دوباره تون خیلی خوشحالیم. اما این دلیل نمی‌شه که دوشواری این هوای مسموم، دوشواری نباشد. شما رو به هرکی دوست دارید، یک کاری بکنید. داریم ریق رحمت سر می‌کشیم.. اقلا یه کم توضیح بدین. همه حرفایی که به نمایندگان مجلس محرمانه گفتین را نمی‌خواهیم ولی این جوری که بعد از ریاست گم شدین و از دسترس رسانه‌ها در این هوا خارجین، هم خوب نیست به مولا. یه کاری بکنید، یک حرفی بزنید…الو.. الو
گفتنی است عدم پاسخگویی دولت حسن روحانی باعث بوجود آمدت اعتراض‌هایی در درون طیف حامیان وی شده است چنانکه چندی پیش هاشمی رفسنجانی مجبور شد در دفاع از روحانی وارد میدان شود و بگوید رئیس جمهور از وعده‌هایش عدول نکرده و من از او راضی هستم!

تلاش bbc برای مصاحبه با خانواده جانباختگان معراجی‌ها ناکام ماند

سایت بی.بی.سی تلاش می‌کند از حادثه انفجار پشت صحنهفیلم معراجی‌ها، واقعه‌ای رسانه‌ای و سیاسی پدید آورد که دستمایه سوء‌استفاده و غرض‌ورزی قرار گیرد. از جمله، این رسانه تلاش کرده است با خانوادهیکی از جانباختگان پشت صحنه معراجی‌ها تماس برقرار کرده و مصاحبه‌ای با اعضای خانواده ترتیب دهد.

اعضای این خانواده پس ازرددرخواست مصاحبه خبرنگار بی.بی.سی با اصرار چند بارهوی مواجه می‌شوند کهاین خانواده نیزبا پاسخ قاطع خود، خبرنگار یاد شده را ناکام می‌گذارند. بی.بی.سی بر اساس یک روال قدیمی بعد از هر حادثه‌ای حتی طبیعی مانند تصادف یا زلزله، از طریق مصاحبه با بازماندگان تلاش می‌کند رنگ و بوی سیاسی به واقعه بدهد.

در مورد انفجار در پشت صحنه یک فیلم نیز که کمترین شائبه سیاسی نمی‌توان بر آن وارد کرد، بی.بی.سی در پی بهربرداری از آن است و برای مستند جلوه دادن خبر خود، به مصاحبه‌های اینچنینی اقدام می‌کند که در این مورد ناکام مانده است.

روایت سایت حامی دولت از شاهکار کپی لایحه بودجه 92

ترکیب تیم برنامه ریزی دولت در معاونت تحت نظر نوبخت، چندان تغییر نکرده است و حتی متهمان پرونده‌های بزرگ مالی در دولت قبل، آنجا مسئولیت دارند. این تکرار ترکیب، باعث آن شده که بودجه 93 در بسیاری از جاها عینا بودجه 92 باشد؛ بودجه‌ای که در بی‌نظم و بی‌در و پیکر بودن شهره بود

سایت آینده آن‌لاین که از سایت‌های همسو با دولت به شمار می‌رود، ضمن انتشار این تحلیل و اشاره به کپی‌برداری از لایحه بودجه سال گذشته نوشت: نکته اصلی که کمتر دیده می‌شود، آن است که تیمی که بودجه 93 را نوشته، همان بودجه را نیز نوشته بود و انتظار انقلاب و تغییر آنچنانی نباید در پوسته و ساختار بودجه کشور داشت.
از این منظر، زود و به موقع دادن بودجه 93، با اینکه دولت هنوز شش ماه نیست بر مسند نشسته نیز معنادار می‌شود. این از شاهکارهای معاونت برنامه‌ریزی دولت است.
آینده ادامه می‌دهد: بودجه 93 به موقع و برخلاف رویه دولت احمدی‌نژاد به مجلس ارائه شد، اما بررسی محتوایی این لایحه، نشان می‌دهد که قالب و ساختار بودجه 92 در بودجه 93 تکرار شده است. در گزارش حقوقی که مرکز پژوهش‌های مجلس از بودجه 93 درآورده است، در موارد مختلفی برخلاف قانون اساسی بودن تبصره و ماده واحده‌های بودجه 93 مشخص شده است.
در صفحه پنجم و در نکته پنجم این گزارش، به صراحت آمده است که بودجه 93 به خزانه‌ کل کشور و اصل 53 قانون اساسی بی‌اعتناست، به گونه‌ای که در بندهای مختلف این لایحه بدون توجه به این اصل قانون اساسی، «پرداخت مستقیم از محل دریافت‌های دولت» موارد متعددی وجود دارد. اصل 53 می‌گوید: «کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد». ایراد به نبود اساسنامه شرکت ملی نفت نیز در این گزارش آمده است.

ورود خانواده ممنوع؛ اینجا شراب سرو می شود
تورگردان ها و مدیران برگزاری تورهای داخلی که تلاش دارند با تبلیغات و درج آگهی در روزنامه ها با ذکر عناوین جذابی همچون "تور شاد و یک روز به یاد ماندنی" مشتری های بیشتری به سوی خود جلب کنند بدون رعایت هیچ ضابطه ای امنیت اخلاقی و اجتماعی جاده ها و تفرج گاه های خارج از شهر را به خطر می اندازند؛ تا جایی که حتی برخی از آنان برای راضی نگاه داشتن مسافران خود بی اخلاقی را به اوج خود رسانده و اقدام به سرو مشروبات الکلی می نمایند.
موسیقی، رقص و استفاده از آلات قمار در کنار بازی ها و سرگرمی های خارج از عرف بدون در نظر گرفتن حدود شرعی در رابطه ی زن و مرد و رفتار های هنجار شکنانه ای از این دست دیگر به صحنه هایی عادی برای این گروه ها تبدیل شده به طوری که اگر احیاناً فرد یا افرادی که به اصول اخلاقی و ارزشهای مذهبی پایبند می باشند ندانسته و به طور اتفاقی با این گروه ها همسفر شوند، به جای آرامش گرفتن از طبیعت چیزی جز آزردگی روح به دست نخواهند آورد.
در چنین شرایطی امکان استفاده از خدمات تورهای مسافرتی و تفریح گاه های عمومی خارج از شهرها عملاً برای خانواده ها از بین خواهد رفت، چرا که همواره این نگرانی از سوی آنان وجود دارد که از سوی این افراد مورد مزاحمت و تعرض قرار گیرند.

مردم بخواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

عبد الفتاح السیسی، وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح مصر در جمع نظامیان و در مراسمی که نیروهای مسلح آن را برپا کرده بودند، گفت: در صورتی که مردم از من بخواهند و ارتش مرا برای شرکت در انتخابات موظف کند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد.

یک منبع نزدیک به السیسی نیز در این باره گفت: السیسی هنوز برای شرکت در انتخابات تصمیم گیری نکرده است اما اگر مردم این را از وی بخواهند نمی تواند پاسخ مردم را ندهد.

توریست‌های امریکایی در راه ایران

خبر رسیده که روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی از اقبال شهروندان امریکایی برای سفرهای تفریحی و گردشگری به ایران پس از روی کار آمدن دولت روحانی خبر داده است. به گزارش مشرق این روزنامه نوشته «با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و کاهش تنش‌های سیاسی میان ایران و امریکا، سفر شهروندان امریکایی به ایران رونق گرفته است.» به گفته مسئولان آژانس‌های گردشگری امریکا، در ماه‌های اخیر میزان پرس و‌جوی شهروندان امریکایی درباره سفر به ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است. یک آژانس گردشگری در لس‌آنجلس خبر داده که در سال 2013 نزدیک به 60 شهروند امریکایی را به ایران فرستاده است. او پیش‌بینی کرده این تعداد در سال 2014 به 250 نفر افزایش یابد.

انتقاد شدید اکبر گنجی از محمد خاتمی
انتشار فایل صوتی سخنان منتشر نشده سال گذشته سید محمد خاتمی، که درآن ضمن اذعان به عدم تقلب در انتخابات 88، از اینکه اصولگرایان ایشان را مسئول اتفاقات 8 ساله اصلاحات و همچنین برخی از حوادث سال 88 می دانند انتقاد کرده و با رفع مسئولیت از خود گفته است افرادی چون اکبری گنجی، اصغر زاده و... باید خود پاسخگوی اظهارات و اقدامات خود باشند واکنش گنجی را به دنبال داشته است
گنجی در واکنش به این اظهارات در یادداشتی که در سایت ضد انقلاب" رادیو زمانه" وابسته به پارلمان هلند منتشر شده می نویسد: «وبسایت‌های اصول‌گرایان بخش هایی از سخنان سال گذشته سید محمد خاتمی را با عنوان "من نمی‌گویم [در انتخابات ریاست جمهوری88] تقلب شده است"، منتشر کردند. در همین سخنرانی او گفته که نسبت به شعارهای سر داده شده در تظاهرات 88 واکنش نشان داده است.
خاتمی می‌گوید: من نسبت به شعار‌ها موضع گرفتم، راجع به جمهوری اسلامی، راجع به اهانت به حضرت اباعبدالله‌ موضع گرفتم. من موضع گرفته‌ام و همیشه هم گرفته‌ام. البته شاید توقع این بوده که بیشتر موضع بگیرم
گنجی افزود: «خاتمی به دوران اصلاحات نیز اشاره کرده و می‌گوید مسئولیت سخنان و مدعیات دیگران در آن دوران با او نیست که حسین شریعتمداری در این خصوص وی را مورد بازخواست قرار می‌دهد؛ ببینید وقتی فضا یک خرده باز شد هرکسی یک ادعایی می‌کند، بنده بدبخت بیچاره هم آمده‌ام سر کار و حرف‌هایی که نتایج آن ممکن است مشترک باشد و مبانی آن کاملاً مختلف است، صحبت کرده هرکسی می‌آید یک حرف‌هایی می‌زند و من باید تاوان به حسین شریعتمداری بدهم که بله شما گفتید که علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد، این را اصغرزاده گفته به من چه؟ یا شما گفتید امام خمینی به موزه تاریخ سپرده شود، آن را گنجی گفت، من با گنجی اختلاف نظر داشتم. یا این‌که در عاشورا علیه امام حسین شعار دادند، خوب غلط کردند، این را چرا به حساب من می‌گذارید؟ شاید ما نقص‌مان این بود که روشن‌تر مطالب خود را نگفتیم
گنجی با انتقاد از سخنان خاتمی می نویسد: «اگر به توجیهات خاتمی در 16 سال گذشته بنگرید، نکته جالب توجهی مکشوف‌تان خواهد شد. او هیچ گاه هیچ مسئولیتی در خصوص شکست اصلاح‌طلبان نپذیرفته و همیشه گناه شکست را به گردن دیگران- آن هم چند فعال رادیکال جامعه مدنی- می‌اندازد. اما:
الف- هر کس قدرت سیاسی را در دست می‌گیرد، باید پاسخگو باشد. میزان پاسخگویی متناسب با قدرتی است که در اختیار دارد. خاتمی 8 سال ریاست قوه مجریه را بر عهده داشت. چرا حتی یک بار از نقش خود و دولت‌اش در شکست اصلاح‌طلبان سخن نگفته و نمی‌گوید؟ آن هم در شرایطی که اکثریت جامعه و خصوصاً نخبگان پشتیبان او بودند.
ب- فروکاستن یک پدیده بزرگ اجتماعی، یعنی حرکاتی که به دوم خرداد 1376، مجلس ششم و شورای شهر اول منتهی شد و سپس به شکست اصلاح‌طلبان به علتی واحد، نهایت ساده‌نگری، نگاه غیرعلمی و ایدئولوژیک است

گنجی تاکید می کند: «من خود بارها این سخن را شنیده‌ام که "اکبر گنجی باعث شکست اصلاحات شد”. آیا مدعایی از این مضحک‌تر می توان بیان کرد؟ مگر یک فرد چقدر قدرت دارد که به تنهایی شورای شهر، قوه مقننه و قوه مجریه را از دست اصلاح‌طلبان در آورد؟ آن هم فردی که 6 سال و سه ماه آن دوران هشت ساله را در زندان بوده است.

دردسرهای پایان معافیت مهم مالیاتی در سال 92

در حالی که بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط مسئولان شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، معافیت مالیاتی مناطق مذکور که از سال 1372 برقرار شده پس از گذشت 20 سال در پایان سال جاری به اتمام می رسد، تمدید این معافیت به دلیل تبصره ۱ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت برقراری معافیت مالیاتی در طول سال های برنامه با مشکلات قانونی مواجه شده است.

مخالفت مدیران مهم اجرایی با طرح تشکیل شورای عالی حمل و نقل

پس از آنکه طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی توسط بیش از ۵۳ نفر از نمایندگان مجلس برای سیر مراحل تصویب تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است، این طرح به علت آنکه تشکیل شورای عالی ایمنی و حمل و نقل کشور را با عضویت نمایندگان مجلس و برخی مسئولان غیر اجرایی در نظر گرفته و وظایف متعددی برعهده دستگاههای اجرایی گذاشته با مخالفت مدیران اجرایی مواجه شده است.

پاکستان هم وارد جنگ سوریه شد
پاکستان با درخواست عربستان برای آموزش دادن به هزاران نیروی گروه "ارتش اسلام" که همراه دیگر گروه های مسلح در سوریه با داعش می جنگد، موافقت کرد و از این نیروها حمایت تسلیحاتی نیز خواهد کرد.
طبق اعلام منابع دیپلماتیک در اسلام آباد، عربستان در قبال این خدمت پاکستان، میلیاردها دلار به بخش های اقتصادی پاکستان تزریق خواهد کرد و به پرویز مشرف، نخست وزیر پیشین پاکستان که بحران ساز شده است، پناه خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع دیپلماتیک عرب در اسلام آباد در مصاحبه با روزنامه الزمان اعلام کردند: «نواز شریف، نخست وزیر پاکستان سال ها با خانواده اش به عنوان تبعیدی در شهر جده عربستان زندگی می کرد و چند ماه پیش برای تصدی سمت نخست وزیری به کشورش بازگشت. وی روابط بسیار خوبی با سعود الفیصل، وزیر امور خارجه و بندر بن سلطان، رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان دارد و از پیشنهاد آموزش دادن به نیروهای گروه ارتش اسلام حمایت می کند
گزارش های منتشره تعداد نیروهای ارتش اسلام را تا 50 هزار نفر برآورد کرده اند.
ارتش اسلام به ریاست "زهران علوش " شامل گروه های وابسته به القاعده مانند داعش و جبهه النصره نمی شود.

سعید مرتضوی ممنوع‌الخروج شد

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده قضایی سعید مرتضوی رئیس سابق تأمین اجتماعی، وی را ممنوع‌الخروج کرده است. به گزارش عصر خبر، پرونده مرتضوی به دلیل عملکرد وی در دوره ریاست سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون به صورت ویژه در دستگاه قضایی در حال رسیدگی و پیگیری حقوقی است.

تروریست هایی که شرابشان خون است!
گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، شاخه القاعده در عراق و سوریه، وعده داده است که اعضای ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه را هدف قرار خواهد داد و گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد را نابود خواهد کرد.
به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز، ابو محمد العدنانی سخنگوی این گروه مرتبط با القاعده در پیامی صوتی خطاب به اپوزیسیون سوریه گفت: «به خدا سوگند می‌خورم که هیچ یک از شما را زنده نخواهیم گذاشت و شما و پیروانتان را به عبرتی برای دیگران تبدیل خواهیم کرد
العدنانی افزود: «ای کسانی که به جنگ با مجاهدان مشغولید، توبه کنید تا گذشت و احسان ما شامل شما شود، در غیر این صورت بدانید که نیروهای ما در عراق و شام، شیرانی گرسنه‌اند، شرابشان خون و تسلای آنها تکه‌های اجساد است، در آنچه می‌نوشند، سیراب کننده‌تر از خون مرتد‌ها نمی‌یابند
او در ادامه، اعضا و پیروان ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه و شاخه نظامی‌اش، ارتش آزاد سوریه را تهدید به قتل کرد و گفت: «دولت اسلامی عراق و شام اعلام می‌کند که ائتلاف ملی سوریه و ستاد مشترک شاخه نظامی‌اش، گروهی مرتد و کافر هستند و جنگ را علیه دولت اسلامی اعلام کرده و آغاز کردند


استقبال مجری صدای آمریکا از آزاد شدن مواد مخدر
«
آرش سیگارچی» مجری شبکه صدای آمریکا، در حمایت از آمریکایی ها در آزاد کردن ماری جوانا، آن را همچون آزاد کردن مشروبات الکلی دانسته و جانشینی دولت به جای قاچاقچیان و دریافت مالیات از مصرف کنندگان این ماده مخدر را از مزایای مهم این تصمیم آمریکایی ها دانسته است.
سیگارچی مدعی است با این روش می توان به مرور زمان مصرف مواد مخدر را کاهش داد که البته تجربه مشروبات الکلی، کاملا عکس این ادعا را ثابت کرد چرا که آزاد شدن مشروبات الکلی نه تنها مصرف آن را کاهش نداد بلکه باعث رواج آن و تاسیس کارخانه های متعدد مشروب سازی شده است.

حبس و شلاق برای مسئولان نشریه 9 دی
حمید رسایی، مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی به حبس و شلاق محکوم شد.به گزارش دانا، سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته‌نامه 9 دی هم با شکایت دادستان تهران به حبس و شلاق محکوم شده است.
هر چند این حکم با اعتراض متهمان هم‌اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد، اما رسایی در این باره به فارس گفت: این یادداشت، انتقادی به عملکرد و مواضع انتخاباتی آقای لاریجانی بود، اما به هیچ وجه توهین‌آمیز نبود.نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس مجلس از این شکایت اطلاع داشته یا نه، گفت: بله؛ زمانی که دادستان تهران شکایت کرد، بنده آقای لاریجانی را در جریان گذاشتم. بعد که حکم هم صادر شد، باز ایشان را در جریان گذاشتم. ایشان هم لبخند زد و گفت من که شاکی نیستم. براساس قانون در صورت توهین به مسئولان نظام، دادستان به عنوان مدعی‌‌العموم، علیه فرد توهین‌کننده اعلام جرم می‌کند.
آمریکا به محور ایران نزدیک شد
" ولی نصر" مشاور سابق کاخ سفید و یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه با توجه به نگرانی ایران و آمریکا از گسترش فعالیت های القاعده در خاورمیانه،این سئوال را مطرح می کند: آیا القاعده محل ملاقاتی برای ایران و آمریکا ایجاد کرده است؟
سایت "ایل فولیو" در نوشته ای با عنوان "هماهنگی ایران و آمریکا در خاورمیانه" که روزآن لاین ترجمه کرده، نوشته است:
آمریکا و ایران همراه هم در دو مسئله بسیار مهم در خاورمیانه، همکاری می کنند: عراق و سوریه. به نظر می رسد قرارداد اتمی ژنو که در تاریخ 24 نوامبر امضا شد، بدل به هماهنگی عمیقی بین دو کشور شده است. وقتی قدم اول برداشته شد، چرا قدم های بعدی برداشته نشود؟
روز دوشنبه دولت ایران برای اهدای کمک نظامی به نوری المالکی، نخست وزیر عراق، برای مقابله با شورشیان القاعده با آمریکا همراه شد. محمد حجازی معاون آماد و ستاد پشتیبانی کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که ایران درصورت درخواست عراق آماده ارسال تجهیزات نظامی و ارائه مشاوره نظامی در زمینه مقابله با تروریسم است. برخی از گروه های مخالف حکومت ایران اعلام کرده اند که در واقع برخی از واحد های نظامی سپاه پاسداران ایران در فرودگاه بین المللی بغداد، پیاده شده اند. امکان تایید این خبر وجود ندارد، یکی از دلایل آن وجود مخالفان افراطی با دولت ایران هستند که این اخبار را منتشر می کنند.
آمریکا نیز بطور همزمان کمک های نظامی پیشنهاد کرده است. این کمک ها شامل موشک هل فایر- که قرار است دربهار به عراق ارسال شود- و هواپیماهای بدون سرنشین می شود. همچنین آمریکا قرار است کمک هایی در زمینه اطلاعات نظامی به ارتش عراق بکند. ولی نصر، مشاور سابق کاخ سفید و یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه این سئوال را مطرح می کند: آیا القاعده محل ملاقاتی برای ایران و آمریکا ایجاد کرده است؟

جزئیاتی تازه از تیم ناظر مذاکرات هسته‌ای
با وجود این ‌که برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های دولتی تشکیل یک تیم ناظر بر مذاکرات هسته‌ای را رد کرده بودند، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که برای اولین بار از تشکیل چنین تیم ناظری خبر داده بود، دیروز در گفت‌وگو با خانه ملت جزئیات تازه‌ای از تشکیل این تیم را تشریح کرد و گفت: سران قوا، وزیر امور خارجه و یکی، دو نفر دیگر از اعضای تیم سیاستگذار و ناظر بر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای هستند و این تیم جدید سیاست‌ها را مشخص می‌کند.
این اظهارات کوثری در حالی است که تصمیمات مربوط به پرونده هسته‌ای و مذاکرات، در شورای عالی امنیت ملی گرفته می‌شود و افرادی که او به عنوان اعضای تیم ناظر بر مذاکرات نام برده است، در شورای عالی امنیت ملی عضو هستند.
شرط سردار ایرانی برای ورود امریکایی ها
محمدمهدی در زمان شهادت، فرماندهی گردان «کوثر» از تیپ 33 المهدی را بر عهده داشت. آن چه خواهید خواند، متن کامل تنها وصیتنامه به جا مانده از آن سردارِ کوثردل است.
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین والصلوه والسلام على سیدالانبیاء والمرسلین و لعنت الله على اعدائهم اجمعین
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم
در موقع حرکت به سوى خدا، آنچنان خود را آماده کن که گویا دیگر برنمى گردى. امام صادق(ع)
خط سرخ شهادت، خط آل محمد و على(ع) است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان خط آنان ‌به ارث رسیده است. همان‌طور که امام سازش ناپذیرمان فرمود: به جبهه روید تا جوانان که در جبهه هستند خسته نشوند، من سنگینى این مطلب را بر دوش خود احساس کردم و براى اجراى عدالت و قانون الهى به نبرد حق علیه باطل رفتم. دراین‌جا سخنى چند با برادران پاسدارم دارم.
از شما عزیزان مى خواهم که اطاعت امر امام کنید و او را تنها نگذارید و هر لحظه خدا را شاهد اعمال خود بدانید. شما سرمایه هاى اصلى و معلم انقلاب هستید. مستضعفان عالم به شما چشم امید دوخته اند. جبهه ها را خالى نگذارید. «نماز» را سبک نشمارید. امام صادق(ع) می فرماید: کسى که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت ما واقع نمى شود. «امر به معروف و نهى از منکر» کنید و در کارهاى خود نظم و اخلاق اسلامى داشته باشید.
اسلحه «اخلاق اسلامى» برنده‌ترین اسلحه هاى مدرن تمدن امروزى است. چه بسا با اخلاق بد که گناه کبیره است، عده زیادى به این انقلاب بدبین شوند و شما عملا با اخلاق خوب خود مى توانید بهترین مبلغ باشید. نمازِ عبادى-سیاسى جمعه را سبک نشمارید و بدون عذر ترک نکنید.
از خانواده ام مى خواهم که با متانت، استقامت، صبر و بردبارى شهادت مرا پذیرا شوند. از همسرم که همواره در زندگى مشوق من بود و هیچگاه مانع براى رسیدن به هدفم نبود و در سختى ها و راحتى ها با من بود، تشکر مى کنم و إنشاءالله که دخترم را زینب گونه تربیت کند و در اولین فرصت نماز و قرآن را به او بیاموزد.
مى دانم که خدا بار دیگر شما را امتحان نمود. این دفعه علاوه بر خواهر شهید بودن، خداوند شما را به عنوان همسرِ شهید نیز آزمایش مى کند. انسان هربار که از عهده امتحانى برمى آید، خداوند از او امتحان سخت ترى‌ به عمل مى آورد.
از پدر و مادرم مى خواهم که مرا حلال کنند و اگر نتوانستم در طول عمرم خدمتى براى آن‌ها بکنم، از حق خود بگذرند و مرا حلال کنند. من امانتى بودم در بین شما و خدا امانت خود را پس گرفت و به جاى گریه براى من، براى «امام حسین(ع)» گریه کنید.
ازمال دنیا خانه کوچکى دارم که آن ‌را به همسرم مى بخشم.
در خاتمه, گروه هاى مقاومت و پایگاه هاى مقاومت شاهرگ اصلى بسیج مى باشند که مسئولیت مستقیم اینها به عهده مسئول بسیج و در مرحله بعدى به عهده دیگر پرسنل بسیج و سپاه می باشد. اینها را تقویت کنید. اینجا بود که فرمان بسیج صادر شد. ارتش 20 میلیونى فرمانش صادر شد که آمریکا بداند اگر 2 میلیون یا 3 میلیون ارتش دارد، ملت ایران 20 میلیون دارد و هر آمریکایى و هر یک از نوکران آمریکا بخواهند در این کشور وارد بشوند، باید از روى 36 میلیون جمعیت ایرانى بگذرند. این مطلب را امام عزیزمان خواست.

روایت جدید یک مداح از تیراندازی محمود کریمی

با خبر شدیم که پس از تیراندازی اخیر محمود کریمی در خیابان‌های تهران برخی این اقدام وی را در دفاع از خود خوانده و برخی از مزاحمت‌های اشرار برای او و خانواده‌اش سخن گفتند. جدیدترین خبر در این باره اینکه محمدرضا طاهری از مداح‌های اهل بیت در پایان مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به انتشار اخبار ضد و نقیض برخی رسانه‌ها در مورد این تیراندازی گفته که در مسیر حرکت کریمی و خانواده‌اش از دماوند تا تهران، سه بار برای وی ایجاد مزاحمت شده و کار را به مرحله خطر مرگ می‌رسانند. به گزارش انتخاب، او که معتقد است این اقدام از پیش برنامه‌ریزی شده گفته «آنهایی که پای منبر ایشان یک قطره اشک ریختند اگر بیایند این روزها حرف‌های دشمنان را بزنند خیلی نامردی است.» از سوی دیگر ایرنا به نقل از یک منبع بدوننام خبر داد که شاکیان محمود کریمی رضایت دادهاند.

این افراد طلبکار هم هستند
آیت‌ا... احمد محسنی ‌گرکانی رئیس دیوان عالی کشور در نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن منطقه یک قوه قضائیه که به میزبانی اداره کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد، گفت: متاسفانه بی‌حجابی در تهران در حال رشد است، زنان و دختران آرایش کرده به راحتی در بازار تهران رفت و آمد می‌کنند و طلبکار هم هستند.

اسناد ایرانی بودن نوری المالکی!
با شکست وهابیون حاضر در سوریه و موفقیت های ارتش این کشور از یک سو و ترکیب جمعیت دینی کشور عراق با داشتن یک نخست وزیر شیعی از سوی دیگر باعث فعالیت های گسترده وهابیت تکفیری موسوم به داعش در عراق شده تا بلکه بتوانند پروژه سوریه را به نوعی و لو در ابعادی کوچکتر پیاده کنند.
در همین راستا همانند دیگر پروژه های وهابیت باز هم با کمک مبلغان وهابی سعی در هیزم انداختن به آتش جنگ در عراق کرده اند.
این بار "علی الربیعی" وهابی معروف سعودی که بارها با فتاوای عجیب و غریب تعجب همه را فراهم کرده است با جعل تصویر یک گذرنامه ایرانی، نوری المالکی نخست وزیرعراق را ایرانی الاصل معرفی کرده تا شاید با این کار بتواند عرق وطنی برخی مردمان عراق را تحریک کرده و وادار به جنگ با دولت این کشور کند.
الربیعی مبلغ وهابی سعودی این مطلب را در تویت شخصی خود و تحت عنوان "حاکم العراق الشیعی نوری المالکی المولد و الجنسیه" به اشتراک گذاشت.
اما با اندک دقت و با مقایسه تصویرگذرنامه ساختگی نوری المالکی با گذرنامه های واقعی ایرانی به سادگی می توان به جعلی بودن آن پی برد

کلنگ‌زنی بدون مطالعه 3320 پروژه ورزشی
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از خبط‌ها یا کارهای تعمدی دولت قبل کلنگ زنی 3320 پروژه بود که این کار بدون مطالعه انجام گرفته و انجام این تعهدات هم‌اکنون وزارتخانه را تحت فشار قرار داده است.

واعظی: فیلترینگ وی‌چت به دلایل اقتصادی نبود
در اقدامی ابتکاری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی یک ساعته مجازی پاسخگوی پرسش‌های کاربران شبکه اجتماعی کلوب بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی در واکنش به گفته یکی از کاربران که فیلتر شدن وی‌چت را بنا به دلایل اقتصادی عنوان می‌کرد، گفت: پرسش‌هایی در ارتباط با فیلتر کردن وی‌چت و... است که به دلیل کمتر شدن درآمد برخی شرکت‌ها مثل اپراتور اول و دوم است؛ ما شدیدا مخالف این هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهیم شبکه‌ای را فیلتر کنیم؛ من هیچ علائمی ندارم که این فیلترینگ به دلیل مسائل اقتصادی باشد با این کار هم شدیدا مخالفم.

سلامت اداری کشور مطلوب نیست
حجتالاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری کشور با تاکید بر مبارزه با فساد در بخشهای مختلف، گفت: سلامت اداری کشور در حد مطلوب نیست.

حقیقت‌پور: دیگر در جلسات شرکت نمی‌کنم
منصور حقیقت پور، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه از وقتی مسؤولان این فراکسیون میزبان هیأت پارلمانی اروپا شدند و آن افتضاح به بار آمد دیگر در جلسات فراکسیون شرکت نمی کنم، گفت: فراکسیون شیرازه لازم برای مدیریت را ندارد و اعضا به جای فراکسیونی عمل کردن آتش به اختیار هستند.

90 درصد مردم سؤالات مجلس از وزرا را زیاد می‌دانند

خبر دیگر این که سایت تابناک اقدام به برگزاری نظرسنجی‌ای از کاربران خود درباره تعدد سؤالات نمایندگان از وزرا کرده است. سؤال نظرسنجی مذکور این است که «سؤال نمایندگان از وزرا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ » حدود 90 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که « سؤالات نسبت به زمان فعالیت وزرا زیاد است». 6 درصد کاربران تابناک هم این گزینه را برگزیده‌اند که «سؤالات از وزرا مطابق روال معمول است». 4 درصد از 40828 نفری هم که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند معتقدند که سؤالات از وزرا زیاداست اما مجلس هم ناگزیر از پرسشگری است. این نظرسنجی گزینه دیگری نداشت.

شکایت رئیس جمهور فرانسه از یک مجله
فرانسوا اولاند، رئیس‌ جمهور فرانسه از یک مجله فرانسوی به علت انتشار خبری مبنی بر رابطه نامشروع وی با یک بازیگر شکایت کرد.

تداوم فتنه‌انگیزی‌های یک شیخ سلفی
منابع امنیتی لبنان گزارش دادند که شیخ احمد الاسیر لیدر سلفی های لبنان که چندی پیش با نیروهای ارتش این کشور درگیر و سپس مجبور به فرار شد، یک واحد ویژه اطلاعاتی و امنیتی برای انجام عملیات انتحاری ایجاد کرده است.

تاجر گرجستانی به خاطر فروش ماشین آلات به ایران، زندانی شد
مارک میسون اسکندر، که به نام موسی محمود احمد شناخته شده ،قرار است 18 ماه در زندان فدرال در پنساکولای فلوریدا بگذراند.
دیوید آلیسون سردبیر گاهنامۀ تجارت آتلانتا نوشت: به گفتۀ دفتر دادستانی ایالات متحده در آتلانتا ، مارک میسون اسکندر ، که به نام موسی محمود احمد معروف است، با دو تاجر ایرانی برای فروش دستگاه های برش آبفشان ساخت شرکت دالتون خود در گرجستان ، به مشتریانی در ایران توطئه کرده است. این دستگاه ها برای برش دقیق موادی مانند آلومینیوم، شیشه ، گرانیت و فولاد کاربرد دارد.
اسکندر ، 53 ساله ، یکی از اعضای شرکت دالتون ، و مقیم گرجستان ، از سوی هیئت منصفۀ عالی رم ، در 27 سپتامبر 2011 تحت تعقیب بود . او در دادگاه هیئت منصفه در 26 سپتامبر 2013 به نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری متهم شد. این قانون اولین بار در سال 1977 به تصویب رسید . در سال 1995، به خاطرحمایت ایران از تروریسم بین المللی و پیگیری برنامۀ سلاح های کشتار جمعی ، بیل کلینتون ، رئیس جمهور وقت امریکا تحریم ها علیه ایران را سخت تر کرد. در سال 1997 او فرمان اجرایی منع شهروندان ایالات متحده از تقریبا تمامی فعالیت های تجارت و سرمایه گذاری با ایران را امضا کرد.
به گفته دادستان ها ، ماشین آلات ساخت شرکت اسکندر از طریق شرکت هیدروجت منا ، شرکت دیگری که تا حدودی متعلق به اسکندر است و در امارات متحده عربی واقع شده ، برای مشتریانی در خاورمیانه فرستاده شده است. مقامات فدرال می گویند در سال 2007، اسکندر راجع به فروش دو سیستم برش آب فشان به شرکت های پرند ماشین و نگین صنعت صدر در ایران مذاکره کرده است.
مقامات فدرال می گویند: "او با هدف پنهان کردن مقصد واقعی این دستگاه ها آنها را از طریق شرکت اسکندر در امارات متحده عربی و به روش انتقال کشتی به کشتی به ایران منتقل کرده است . علاوه براین، اسکندر کارکنان هیدروجت منا را آموزش داده تا به ایران سفر کنند و علاوه بر نصب ماشین الات مذکور، آموزش های نرم افزاری لازم را نیز به ایرانیان بدهند. "
سالی کوئیلن یتز ، دادستان کل ایالات متحده طی بیانیه ای گفته:" حکم زندان امروز نشان می دهد که ایالات متحده کماکان کسانی که تحریم های اقتصادی را دور می زنند را به دقت تعقیب می کند و به دادگاه می کشاند."

آخرین وضعیت اموال مه‌آفرید
وکیل مدافع متهم اصلی فساد بزرگ مالی ضمن تشریح آخرین وضعیت رد مال مه‌آفرید امیرخسروی دراین پرونده گفت: قوه قضائیه درسه مرحله مزایده اموال موکلش موفق به فروش تنها 10 میلیارد تومان از اموال وی شده است. غلامعلی ریاحی رقم کل بدهی‌های مه‌آفرید امیرخسروی به پنج بانک ملی، پارسیان، رفاه، سپه و بانک سامان ناشی از این پرونده را یک هزار و 570 میلیارد تومان عنوان کرد.

هک شدن سایت فرودگاه‌های صهیونیستها
هکرهای گروه مقاومت سایبری اسلامی، سیستمهای رایانه‌ای سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی را هک کردند و اطلاعات آن را به سرقت بردند.

مستند زندگی محسن رفیق‌دوست
تصویربرداری مجموعه مستند «ما نیز روزگاری» که در سری جدید خود به سراغ خاطرات «محسن رفیق‌دوست» از زبان خودش رفته است، به پایان رسید.

درخواست زیبا کلام از رئیس مجلس

شنیدیم که صادق زیباکلام از رئیس مجلس خواست طیف تندرو در مجلس را مهار کند. استاد دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با آریا گفت: مجموعه‌ای متشکل از 40 تا 60 نماینده تندروی اصولگرا وابسته به جبهه پایداری یا همان طرفداران آقای احمدی‌نژاد هسته اصلی رویارویی و ایستادگی در برابر آقای روحانی هستند. البته آنچه باعث تأسف است اکثریت میانه رو مجلس و بخصوص شخص آقای علی لاریجانی خیلی قرص و محکم در برابراین 40یا 50نفر تندرو نمی‌ایستند و اجازه می‌دهند هر طور دلشان بخواهد اعم از دادن کارت زرد،احضار پی در پی وزرا به مجلس و سایر عملیات ایذایی عمل ‌کنند. این در حالی است که به گفته وی، حمید رسایی تنها 5درصد از کل آرای تهران را کسب کرده و آقا تهرانی با 10درصد آراء و روح‌الله حسینیان با 6درصد رأی مردم تهران وارد مجلس شده‌اند.

شاکی محمود کریمی رضایت داد
فردی که از حاج محمود کریمی شکایت کرده بود، صبح دیروز با حضور در دادسرای ناحیه یک تهران شکایت خود را پس گرفت.

اعلان جنگ فرانسه به آمازون و گوگل
دولت فرانسه سال 2014 را با اعلام جنگ به گوگل و آمازون آغاز کرد و فعالیت آزادانه تجاری آنها را در این کشور به چالش کشید

بازنشستگی آخرین بوئینگ 747-100 جهان در ایران
هواپیمای بوئینگ 747 در تاریخ 20 سپتامبر سال 1979 میلادی اولین پرواز خود را انجام داد و در روز 8 ژانویه سال 2014 برای همیشه فرود آمد.
هواپیمای بوئینگ 747 که از آن به عنوان جامبوجت هم نام می برند، بزرگترین هواپیمای مسافربری تا پیش از ساخت ایرباس A380 بود. این هواپیمای چهار موتوره با ساختار 2 طبقه ای که دارد، تا 450 نفر مسافر را می تواند جابجا کند. این بویینگ قابلیت پرواز تا سرعت 967 کیلومتر بر ساعت (حالت اقتصادی آن 907 کیلومتر بر ساعت می‌باشد) و طی مسافت 9٬800 کیلومتر را دارا است. وزن هواپیمای خالی عملیاتی شده 162٬386 کیلوگرم و توانایی تحمل حداکثر 340٬195 کیلوگرم را در هنگام بلند شدن دارد.
اولین نمونه این هواپیما، 100-747 می باشد که در تاریخ 2 سپتامبر 1969 از کارخانه بوئینگ در واشینگتن خارج شد. هواپیمای 100-747 از سال 1970 کار خود را در خطوط هوایی آغاز کرد. بعدها 747 سری 200 با وزن و ظرفیت سوخت بالاتر و پیشرانه های قوی تر معرفی شد. بوئینگ 747 در بین علاقمندان پرواز طرفداران زیادی دارد و به آن لقب "ملکه آسمان ‌ها" داده‌ اند.
اما اتفاقی جالب که در سکوت خبری رخ داده، این است که آخرین 747 سری 100 ساخته شده در دنیا با بیشترین سن پروازی در سری خود که در اختیار ناوگان هوایی ایران ایر بود پس از سالها پرواز موفق، برای همیشه خاموش شد.
این هواپیما با شماره رجیستری EP-IAM روز چهارشنبه آخرین پرواز خود را از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام داد و پس از قریب 35 سال حضور موفق در آسمانها و انتقال صدها هزار مسافر، حکم بازنشستگی خود را دریافت کرد.
بر اساس اطلاعات ثبت شده، این هواپیما در تاریخ 20 سپتامبر سال 1979 میلادی اولین پرواز خود را انجام داد و در روز 8 ژانویه سال 2014 برای همیشه فرود آمد و به عنوان آخرین بویینگ 747 سری 100 جهان، برای همه علاقمندان به عرصه هوانوردی نامی آشنا محسوب می شد.

انتقاد پلیس از خودروی مرگ
سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: خودروی اسکانیا فقط 10درصد بازار کشور را در اختیار دارد، اما 53 درصد کشته‌های مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی مربوط به خودروی اسکانیا می‌شود.

سایت کیهان پربازدیدترین روزنامه کشور است
یک روزنامه اصلاح‌طلب اعلام کرد نسخه اینترنتی کیهان پربازدیدترین روزنامه در میان مطبوعات کشور است.
روزنامه شرق در گزارشی نوشت سایت اینترنتی کیهان به آدرس kayhan.ir پرمخاطب‌ترین روزنامه کشور است پس از آن روزنامه شرق، آرمان، مردم‌سالاری، ایران، ابتکار، جمهوری اسلامی، اطلاعات، اعتماد، آفتاب یزد، رسالت، قانون و تهران امروز قرار دارند.
این روزنامه در عین حال به نقل از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ادعا کرده روزنامه کیهان پس از روزنامه‌های اطلاعات و همشهری، بیشترین یارانه را دریافت می‌کند و این در حالی است که یارانه پرداختی به «مؤسسه» کیهان و نه فقط «روزنامه» کیهان داده می‌شود که شامل نشریات دیگری از جمله کیهان ورزشی، زن روز، کیهان بچه‌ها، کیهان فرهنگی و روزنامه‌های کیهان عربی و کیهان انگلیسی می‌باشد

غرور بیش از حد اصولگرایان کار دست‌شان داد
محمدحسن آصفری نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگو با «شفاف» درباره دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات این بود که جریان اصولگرا حجت را بر خود تمام شده می‌دانستند و همین سبب پیروزی رقیب شد. در کنار تشدید تحریم‌ها دولت ناکارآمد جلوه کرد و از سوی دیگر شاهد اختلافات بین دولت و مجلس بودیم. وی افزود:‌ مردم از این اختلافات سیاسی خسته بودند و از سوی دیگر رقیب با وعده و وعید در رابطه با بهبود دیپلماسی خارجی تلاش کرد تا در انتخابات پیروز شود و همچنین جو به‌گونه‌ای بود که امید را در ارتباط با بهبود روابط خارجی می‌دانستند. نماینده امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی دیگر از مواردی که به آن توجه زیادی صورت نگرفت غرور بیش از حد در جبهه اصولگرایی بود که یکی از علت‌های این امر هم پیروزی پی در پی اصولگرایان در انتخابات بود، این امر سبب شد تا رقیب را دست‌کم بگیریم.

خشم‌آل‌سعود ازافشاگری‌رسانه‌های ایرانی
افشاگری رسانه‌های ایران درباره حمایت عربستان سعودی از تروریستها در منطقه و انفجارهای تروریستی اخیر بویژه انفجار مقابل سفارت ایران، خشم رسانه های سعودی را برانگیخت.

نگاه یک کارشناس به هدفمندی یارانهها

در حالی که اجرای قانون هدفمندسازی به علت عدم پرداخت یارانه بخش تولید و صنعت و کشاورزی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است، سایت فردا هم به نقل از یک کارشناس اقتصادی نوشت: «هدفمندی احمدی‌نژادی» باید جمع شود. مهدی تقوی گفته بود: در کشور ما کسانی که کار نمی‌کنند از آنهایی که ساعت‌ها کار کرده و زحمت می‌کشند درآمد به مراتب بالاتری دارند. به عنوان مثال دلار فروش میدان فردوسی خیلی بیشتر از یک کارمند و کارگر درآمد دارد و این در حالی است که برای کارش زحمتی هم نمی‌کشد. چه بسا ما هم اگر در دوران بالا و پایین شدن نرخ ارز سر چهارراه استانبول کار خود را پیگیری می‌کردیم امروز این فشارهایی که به خاطر هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد، بر ما اعمال نمی‌شد. وی نبود اطلاعات در مورد درآمد برخی افراد را موجب ناعادلانه شدن تقسیم بندی دهک‌ها عنوان کرد و یادآور شد: من از ابتدای کار قانون هدفمندی یارانه‌ها با این قانون مخالف بودم و همواره گفتم که حاضرم 45 هزار تومانی که دولت به من و اعضای خانواده من می‌دهد را پس داده و 45 هزار تومان دیگر هم روی آن گذاشته و به دولت مالیات بدهم اما در قبال آن دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را لغو و قیمت‌ها را به قبل از دوران هدفمندی یارانه‌ها بازگرداند.

اخبار کوتاه:

* در حالی که رهبر معظم انقلاب روز پنج‌شنبه هفته گذشته به‌مناسبت 19 دی‌ماه، در حسینیه امام خمینی (ره) با مردم قم دیدار داشتند، بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی فارسی در خبری، این دیدار را در شهر قم عنوان کرد(!) و نوشت: «آقای خامنه‌ای که در قم سخنرانی می‌کرد...». هرچند بی‌بی‌سی فارسی همواره مدعی خبررسانی دقیق است؛ اما بارها چنین گاف‌هایی را از این رسانه ملکه شاهد بوده‌ایم.

* شبکه «تی‌آر‌تی» ترکیه در برنامه‌ای تحت عنوان «شخصیت‌های ماندگار ترک در تاریخ»، شخصیت‌های ایرانی را ترک معرفی کرد! ترک‌ها که ظاهراً به معرفی مولانا به‌عنوان یکی از اهالی ترکیه رضایت نداده‌اند،‌ این بار، ابوریحان بیرونی، فارابی و ابن‌سینا را زاده آن کشور معرفی کردند! متأسفانه،‌ در سال‌های اخیر و در سایه بی‌توجهی مسئولان ایرانی،‌ کار به جایی رسیده که امارات با کمتر از نیم قرن قدمت، سعی داشت برخی چهره‌های ماندگار ایرانی را به‌عنوان اهالی خود معرفی کند!

* «کمال‌الدین پیرمؤذن» نماینده اصلاح‌طلب اردبیل در مجلس شورای اسلامی، گفت: من شنیده‌ام در جلسه‌ای انذار و بیم‌دهی به اصلاح‌طلبان و کارگزاران این بوده که لازمه موفقیت شما، با هم بودن شماست. پیرمؤذن ادامه داد: بنابراین مقرر شده دو طیف کارگزاران و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده یک فهرست واحد داشته باشند و این وحدت با اکثریت و بها دادن به نامزدهای طیف کارگزاران و روحانی باشد.

* رسانه‌های فرانسوی از مسیحی شدن خانم «رشیده داتی» وزیر مسلمان مراکشی‌الاصل دولت سابق فرانسه که در حال حاضر نماینده مجلس اروپا است، خبر دادند. رسانه‌های فرانسوی نوشتند:‌ خروج خانم داتی از اسلام و انتخاب دین مسیحیت، از روی استنباط و قانع شدن نبوده، بلکه با اهداف سیاسی انجام شده است. رسانه‌های فرانسوی منتشر‌کننده این خبر، همچنین فاش کردند:‌ هدف او از مسیحی شدن،‌ حفظ جایگاه سیاسی فعلی‌اش، به‌عنوان شهردار منطقه هفت پاریس، پایتخت فرانسه بوده است؛ زیرا او شنیده بود که به دلیل مسلمان بودنش، قرار است او را از این سمت برکنار کنند!

* نشریه «دوران» به‌تازگی به مقاله‌ای از روزنامه دیلی‌اکسپرس انگلیس در سال 54 درباره دغدغه فرح پهلوی برای تهیه هدیه برای جشن پانزدهمین سال تولد رضا پهلوی پرداخته است! که با توجه به فقر بسیاری از مردم ایران در آن دوره، بسیار قابل‌تأمل است. این روزنامه نوشت: ولیعهد، رضا پهلوی، پانزده‌ساله پسر شاه ثروتمند ایران، کسی است که راضی نگاه‌داشتن وی کار مشکلی است. علیاحضرت فرح، مادر ولیعهد ایران، ابروان خود را در هم کشیده و با کشیدن آه گفت: من نمی‌دانم دیگر چه هدیه‌ای به او بدهم.»! شهبانو دست‌های خود را به نشانه ناراحتی بالا برده و گفت به پسری که همه چیز دارد، چه می‌توان هدیه کرد؟!... دادن هدیه طلا و برلیان به وزن خود او، تلف کردن وقت است؛ زیرا شمش‌های طلا و سایر اشیاء قیمتی در گاوصندوق‌های بانک به نام او گذارده شده است و نیازی به پول نقد هم ندارد...»!

* به‌تازگی گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری اداری و هدفمند از دختران جوان کارمند و مطلقه در شهر گرگان شنیده شده که هسته اصلی این جریان، پسر یکی از مدیران کل به همراه تعدادی دیگر از دوستانش در برخی ادارات مانند اداره (ف) است. گفته می‌شود خانمی هم با این گروه کار می‌کند که وظیفه‌اش پیدا کردن طعمه (‌دختران جوان کارمند مستعد این کار ) برای این گروه است .

* جمشید انصاری استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان گفت: قیمت اقلام قابل توجهی در استان زنجان بالا است به طوری که حمل و نقل بار در شهر زنجان گرانتر از تهران می‌باشد. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع به دنبال مأموریت دو ماه پیش استاندار زنجان به مسئولین سازمان بازرسی استانداری مبنی بر انجام مقایسه قیمتها نسبت به استانهای همجوار، مدیر کل بازرسی و نظارت استانداری زنجان در این جلسه گفت: قیمت نوزده قلم کالا در زنجان نسبت به همدان، هجده قلم کالا نسبت به قزوین، یازده قلم کالا نسبت به تبریز، سیزده قلم کالا نسبت به ارومیه و قیمت پانزده قلم کالا در زنجان نسبت به رشت گرانتر است.


https://shoma-weekly.ir/yihBAN