گفته می‌شود که...

روایت سایت آمریکایی از مقاومت حداکثری ایران/وزارت صمت حریف مافیای گوشی آیفون نشد/دینار عراقی چند؟/حاجی‌زاده: ایران جزو ۱۰ کشور اول در حوزه رادار است/صرافی‌های دبی همکار با ایران چگونه لو رفتند؟/پیشگوی معروف عاقبت ترامپ را پیش بینی کرد و ...

روایت سایت آمریکایی از مقاومت حداکثری ایران

«ریسپانسیبل استیتکرفت» نوشت: «در مقابل استراتژی فشار حداکثری آمریکا، ایران با حداکثر مقاومت خود مقابله به‌مثل می‌کند. فشار حداکثری توسط جان بولتون و اندیشکده جنگ‌طلب دفاع از دموکراسی ایجاد شد، فرضیه اصلی آن این بود که فشار حداکثری، اقتصاد ایران را با محدودیت‌های شدیدی روبرو می‌کند که ایرانی‌ها چاره‌ای جز مذاکره ندارند. اگر آمریکا می‌خواهد در مورد یک معامله بزرگ‌تر و بهتر صحبت کند، ابتدا باید دوباره وارد برجام شود و ضرر‌های خود را به تهران جبران کند.»

وزارت صمت حریف مافیای گوشی آیفون نشد

با توجه به کمبود ارز برای واردات دارو و نیاز‌های اساسی، چندی پیش وزارت صمت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو را ممنوع کرد، اما با لابی گسترده مافیای موبایل، وزارت صمت از این تصمیم صرف‌نظر کرد. این در حالی است که رهبر انقلاب چندی پیش از واردات سالانه ۵۰۰ میلیون یورو گوشی آیفون اظهار نارضایتی کرده بودند. در شش‌ماهه اول امسال، ۸۲ درصد گوشی‌های وارداتی مسافری بالای ۳۰۰ یورو متعلق به آیفون است که فقط دهک‌های بالا می‌توانند از آن استفاده کنند.

پس شعار «تا ۱۴۰۰ با روحانی» چه شد؟
روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «کلیدواژه اغتشاش علیه اصلاح‌طلبان» نوشت: «اصولگرایان که پیش از انتخابات مجلس یک‌صدا خود را نیرو‌های انقلاب می‌نامیدند و با شعار برخورد صریح و البته شدید با دولت در انتخابات مجلس حاضر شدند و به‌صراحت می‌گفتند که در صورت نماینده شدن با وزرا و حتی شخص رئیس‌جمهور در قالب سؤال و در آخر استیضاح برخورد می‌کنند، حالا
۱۸۰ درجه موضع خود را تغییر داده‌اند و می‌گویند اگر کسی از استعفای رئیس‌جمهور سخن بگوید، در پی اغتشاش است». واکنش هوشمندانه منتقدان دولت به پیشنهاد مغرضانه «استعفای روحانی»، فعالین و رسانه‌های اصلاح‌طلب را عصبی و پریشان کرده است. فعالین اصلاح‌طلب ازجمله حجاریان، تاجزاده، عبدی، عبدالله ناصری و... در سال ۹۶ و علیرغم کارنامه ضعیف ۴ ساله روحانی در دولت یازدهم، تمام‌قد از وی دفاع کرده و شعار «تا ۱۴۰۰ با روحانی» و «به عقب برنمی‌گردیم» را بار‌ها «تَکرار» کردند؛ اما این طیف در ماه‌ها و هفته‌های گذشته، پیشنهاد تأمل‌برانگیز استعفای روحانی را مطرح کردند. اصلاح‌طلبان بجای تلاش برای استعفای روحانی و پاک کردن ردپای خود در ایجاد وضع موجود اقتصادی، بهتر است به جهت در اختیار داشتن اکثریت مطلق دولت، تا انتخابات ۱۴۰۰ کمی هم برای مردم کار کرده و از «سیاسی بازی» و «سیاسی کاری» فاصله گیرند.
دینار عراقی چند؟

«ناصر باغستانی»، کارشناس اقتصادی نوشت: «شاید امسال به دلیل اینکه قسمت نشده مسافر اربعین باشید، به نرخ دینار عراق توجه نکرده باشید. خوب است بدانید نرخ هر ۱۰۰۰ دینار که سال گذشته حدود ۱۰ هزار تومان بوده، امسال حدود ۲۵ هزار تومان است؛ یعنی هرقدر سال گذشته برای سفر اربعین هزینه کردید باید امسال ۲.۵ برابر آن می‌پرداختید؛ یعنی برای سفر از مهران تا نجف با ون (۱۷ هزار دینار) باید حدود ۴۵۰ هزار تومان هزینه بپردازید.»
حاجی‌زاده: ایران جزو ۱۰ کشور اول در حوزه رادار است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور گفت: «این رادار‌ها قادرند تا برد ۳۵۰ کیلومتر پرنده‌های پنهان‌کار را شناسایی و با توجه به ارتفاع هدف برای پرنده‌ها و سایر اهداف تا برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را کشف و رهگیری کنند. اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتماً ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.»
صرافی‌های دبی همکار با ایران چگونه لو رفتند؟
«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: «قبل از ماجرای خروج آمریکا از برجام و بازگشت تمامی تحریم‌ها، ما هم‌زمان که در حال دور زدن تحریم‌های آمریکا بودیم، روند پیوستن به کنوانسیون‌های
FATF نیز در حال طی شدن بود. در همین راستا بانک مرکزی از سوی FATF مورد خطاب قرار گرفت که دستورالعمل‌های این کارگروه به بانک‌های عامل در ایران ابلاغ شود؛ رئیس وقت بانک مرکزی، این دستورالعمل را به بانک‌ها ابلاغ کرد. اجرای همان بخشنامه منجر به این شد که تعدادی از صرافی‌هایی که در دبی با ایران کار می‌کردند از سوی آمریکا شناسایی شده و پس از مدتی به طور کامل تعطیل شوند. پیوستن به FATF موجب خود تحریمی می‌شود. ظریف و دوستانش در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ پاسخی به پرسش‌ها و ابهامات ما نداشتند و همان‌جا برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی بودن دست آن‌ها مشخص شد. بهره‌گیری سیاسی و تبلیغاتی دروغین به نفع FATF، خجالت‌آور است؛ چه آنکه مشکلات اقتصادی ارتباطی به این موضوع ندارد، بلکه بالعکس، پیوستن به آن کار دور زدن تحریم‌ها را هم دشوارتر می‌کند.»
پیشگوی معروف عاقبت ترامپ را پیش بینی کرد

در تازه‌ترین نظرسنجی پس از گذشت پنج روز از اعلام ابتلای ترامپ به بیماری کووید ـ ۱۹، بازگشت وی به کاخ سفید و برداشتن ماسک، تنها ۶۹ درصد آمریکایی‌ها گفته اند که به مواضع کاخ سفید درباره سلامت وی باور دارند. روزنامه گاردین نیز در مطلبی می‌نویسد که به طور میانگین بایدن در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است. این روزنامه نوشت که ایالت‌های چرخشی آریزونا و کارولینای شمالی، نقش مهمی در تعیین نتیجه انتخابات دارند. آلن لیکتمن مورخ و پروفسور آمریکایی نیز که از سال ۱۹۸۴ نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، این بار شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش بینی کرده است.
پول صندوق ذخیره فرهنگیان در جیب برخی سلبریتی ها!

نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به پرونده «محمد امامی» تهیه کننده سریال شهرزاد و از متهمان پرونده بانک سرمایه: افرادی کارتن خواب و بی بضاعت به عنوان مدیرعامل شرکت‌ها انتخاب شده‌اند، پول‌ها در سینما برای پرداخت به سلبریتی‌ها و خرید املاک در لواسان صرف و پول‌ها از طریق صرافی‌ها به خارج از کشور منتقل شده‌اند و مبالغی از این وجوه تبدیل به سپرده‌های بلند مدت و به اقوام محمد امامی از جمله خواهر و مادرش پرداخت شده است. متهم ردیف اول سید محمد امامی تهیه کننده فیلم و سریال، از طریق نفوذ در مدیران وقت بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های وابسته به نهاد‌های مذبور و پرداخت رشوه موفق شده مبالغ قابل توجهی را در پوشش دریافت تسهیلات و ضمانت نامه از نهاده‌های مذبور برای شبکه منسوب به خود خارج کند. نفوذ امامی به اندازه‌ای بوده که از مدیران ارشد نقش موثری داشته است و مجموعه بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و نهاد‌های وابسته به او در خلال سال‌های ۹۲ تا ۹۵ توسط شبکه وی بوده به اندازه چارت سازمانی بانک سرمایه توسط او تعیین شده است./

کری‌خوانی پینگ پنگی فردوسی ‌پور

مراسم تولد جواد نکونام در اردوی فولاد برگزار شد. در این مراسم ویدئویی جالب منتشر شده است که بازیکنان و اعضای کادر فنی فولاد در آن تولد سرمربی خود تبریک می‌گفتند. عادل فردوسی‌پور هم از جمله کسانی بوده است که ویدئویی برای تبریک تولد نکونام فرستاده بود. او در این ویدئو به کری‌خوانی با جواد نکونام پرداخته و گفته است اگر می‌تواند دوباره با او پینگ‌پنگ‌بازی کند. ظاهرا عادل قبلا مربی فولاد را برده بود و حالا وقت آن بود تا برایش کری‌خوانی کند.
«آخوندی» و سودای ریاست جمهوری!
روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «آن‌طور که شنیده می‌شود عباس آخوندی برای کاندیداتوری آماده است، اما طیف همراه او در اتحاد ملت در اقلیت هستند. اقلیتی (در طیف اصلاحات) گزینه‌ای، چون عباس آخوندی را مناسب می‌دانند. وزیر دولت هاشمی و روحانی که گروهی تکنوکرات بودن او را نقطه قوتش می‌دانند... یک لیبرال که مدیر اجرایی ارشد بوده است». در هفته‌های گذشته روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «آخوندی به امید خاکستری‌ها؟» نوشته بود: «از گفت‌وگوی چند روز پیش عباس آخوندی با خبر آنلاین می‌توان حدس زد که احتمالاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری
۱۴۰۰ فکر‌هایی در سر دارد و با شعار «ایده ایران» پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت... آخوندی در مرداد سال ۹۲ به‌عنوان وزیر راه‌وشهرسازی به مجلس معرفی شد... نمایندگان به آخوندی روی خوش نشان نمی‌دادند و سه بار در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ استیضاحش کردند. او در مهر ۹۷ استعفا داد». کارنامه عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به‌قدری ضعیف و غیرقابل‌قبول بود که حتی شورای شهر اصلاح‌طلب تهران نیز به او اعتماد نکرده و حاضر نشدند کلید شهرداری تهران را به وی بسپارند. کارنامه ناموفق آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، افزایش سرسام‌آور قیمت خرید و اجاره مسکن را موجب شد.
ماسک زدن از شنبه در تهران اجباری می‌شود

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر، اکثر استان‌های کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد. در بیمارستان‌ها، ۴۷۹۳ بیمار کرونایی بستری داریم که ۹۴۸ بیمار در بخش‌های ICU تحت مراقبت هستند. اصل اجباری شدن ماسک در تهران از روز شنبه اجرایی خواهد شد. اصل جریمه نیز تصویب شده است. در مورد میزان جریمه و نحوه اعمال آن نیز کارشناسی‌های مختلفی در حال انجام است

حکم دادگاه امریکایی علیه ایران

یک قاضی امریکایی، با طرح ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار غرامت به خانواده «رابرت لوینسون» محکوم کرد. به گزارش تابناک، بر اساس گزارش‌های ادعایی «لوینسون» کارمند سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۷ برای انجام یک مأموریت به سفارش سیا راهی ایران شده بود. مقامات امریکایی مدعی‌اند که او به جزیره کیش سفر کرده و در آنجا مفقود شده است. به نوشته پایگاه نشنال، «تیموثی کلی»، قاضی امریکایی گفته که خانواده لوینسون احتمالاً تنها بخش کمی از این ۱.46 میلیارد دلار را دریافت خواهند کرد. نماینده ایران از شرکت در جلسه دادگاه مذکور برای رسیدگی به این پرونده خودداری کرده و قرار است غرامت‌های مذکور از محل صندوق ویژه‌ای که دولت امریکا ایجاد کرده، پرداخت شوند. منابع مالی این صندوق از جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها تأمین خواهد شد. پیش‌تر سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که بنا بر اسناد معتبر، «رابرت لوینسون» سال‌ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک و وزیر امور خارجه وقت امریکا هم به این واقعیت اذعان کرده است.



اخبار
روزانه:
*
وکیل دیاباته فسخ قرارداد این بازیکن را تایید کرد. شیخ دیاباته رسما قراردادش را با استقلال فسخ کرد و دیگر بازیکن این باشگاه به حساب نمی‌آید. دیاباته ماه گذشته نامه‌ای به باشگاه داد و تهدید کرد، در صورت عدم پرداخت دستمزدش، یکطرفه فسخ خواهد کرد.
* حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران درباره انجام تست اخیر کرونایش گفت
: دچار علائمی از سرماخوردگی شده‌ام و به دلیل اینکه برخی از اعضا مبتلا شده‌اند و احتمال ابتلا در من نیز وجود داشت، تست کرونا داده‌ام و منتظر نتیجه آن هستم.
*تهمت زدن به دیگران در صورت عدم اثبات چه حکمی دارد و وظیفه کسی که تهمت زده چیست؟ پاسخ: تهمت از گناهان بزرگ است و توبه جدی و واقعی از آن لازم است و باید گفته‌های خود را نزد هر کس که رسانده است، تکذیب کند و رضایت کسی را که به او تهمت زده است، به دست آورد. (سایت لیدر،
۸ مهر ۱۳۹۸)
*
خبر احتمال اعزام برخی از افراد برای زیارت اربعین تکذیب شد. حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتشار خبری مبنی بر اعزام چند نفر از مداحان و سخنرانان به اربعین با عنوان نایب الزیاره مردم گفت: من این موضوع را پیگیری کرده‌ام، گفتند که اصلاً اعزام زائر امکان ندارد و این خبر صحت ندارد.
* مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه زیرگذر میدان جمهوری قرار است 360 درخت جابه‌جا شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 100 اصله از این درختان قطور و سن‌دار هستند، احتمال زنده ماندن آنها بسیار کم خواهد بود. فردین حکیمی ادامه داد: باید این واقعیت را در نظر گرفت؛ احتمال ادامه حیات درختان با قطر متوسط که از این بلوار جابه‌جا می‌شوند هم زیاد نیست. این مسئول با بیان اینکه قطع حیات 360 درخت برای اجرای یک زیرگذر واقعا تاسف‌بار است، توضیح داد: مجریان این طرح باید ضمانتی دهند که جابه‌جایی این درختان موفقیت‌آمیز خواهد بود
.

* رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جودو با اشاره به مثبت شدن تست کرونای آرش میراسماعیلی گفت: وی چند ساعت قبل با توجه به تنگی‌نفس و علائم جسمی به بیمارستان شهید مدرس مراجعه کرده و بعد از آزمایش، تست کرونای وی متاسفانه مثبت اعلام شده است. دکتر تورج ملک‌محمدی افزود: مراحل تشخیصی و درمانی دقیق‌تر وی در حال انجام است که اطلاع‌رسانی می‌شود.

* پرفسور سید علی ملک حسینی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پدر پیوند کبد ایران، به کرونا مبتلا شده است. ملک‌حسینی جزو بنیانگزاران بخش پیوند بیمارستان نمازی شیراز و اولین چهره‌های علمی ایران در عرصه پیوند کلیه و کبد است. او که هم اینک یکی از بزرگترین مراکز پیوند اعضا در خاورمیانه را اداره می‌کند، جایزه انجمن جهانی پیوند اعضای جهان را برای سال 2020 به خود اختصاص داد.

https://shoma-weekly.ir/ns8R6f