گفته می‌شود که...

رمال‌های انتخاباتی فعال شدند/ درگیری طرفداران مشایی با محمدحسن قدیری ایبانه/ پست فیس‌بوکی فائزه هاشمی درباره آمدن پدر!/ برگزاری جلسه ای ویژه اصلاح طلبان با حضور خاتمی/ آب هم انتخاباتی شد/ یک تحریف دیگر در روزنامه دولت! و....


رمزگشایی از نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری
پایگاه اینترنتی تلگراف انگلستان 12 می 2013 (22 اردیبهشت) در مقاله‌ای به تحولات داخلی ایران و نامزدی علی‌اکبر هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شنبه با حضور علی‌اکبر رفسنجانی، مخالف حاکمان کنونی کشور برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد تازه‌ای به خود گرفت. وی فردی ثروتمند و سیاستمداری چیره‌دست است. آقای رفسنجانی که هشت سال (1989 تا 1997) رئیس‌جمهور ایران بوده است، حال در سن هفتادوهشت سالگی به صحنه سیاسی ایران بازگشته است. سعید جلیلی، رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای و اسفندیار رحیم‌مشائی، مشاور بانفوذ احمدی‌نژاد، از جمله ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بودند. نامزدی غافلگیرانه آقای رفسنجانی می‌تواند تأثیرات بسیاری بر تحولات سیاسی و فضای انتخاباتی ایران داشته باشد. او که زمانی رکن حکومت اسلامی ایران بود، طی انتخابات ریاست‌جمهوری 2009 جنبش سبز را تأیید کرد.
در ادامه مقاله آمده است: آقای رفسنجانی سپس مورد حمله و انتقاد شدید رژیم ایران قرار گرفت. دخترش، فائزه سال گذشته به جرم تبلیغ علیه نظام حاکم، زندانی و پس از گذراندن شش ماه در زندان اوین آزاد شد. آقای رفسنجانی به‌دلیل مخالفت با احمدی‌نژاد و حمایت از جنبش سبز، حمایت برخی از اصلاح‌طلبان را کسب کرده است. با وجود این، بسیاری نحوه کسب ثروت وی را زیر سؤال برده‌اند. دیپلمات‌های غربی آقای رفسنجانی را فردی بسیار عمل‌گرا و نه صرفاً اصلاح‌طلب می‌دانند. با وجود این، تمام نامزدها باید به تأیید شورای نگهبان برسند.
اخبار و تحلیل‌ها: نویسنده یاداشت فوق با پرداختن به حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات، دو موضوع را به شکل برجسته دنبال کرده است؛ یکی، مخالف نظام نشان دادن وی و دیگری، علامت سؤال گذاشتن بر وجه معیشتی وی که به شخصیت او هم کشیده می‌شود با این حال از نحوه برخورد نویسنده با موضوع معلوم است که از حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات استقبال کرده و راضی است.
    
ثبت‌نام یا تبلیغ
  احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور، روز گذشته در اقدامی عجیب، با حضور در وزارت کشور و در نشست خبری مشترک با مشائی که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور رفته بود، گفت: «برای تحقق نقش‌‌آفرینی مشائی در حماسه، سه روز روزه و ۱۴ هزار صلوات نذر کرده‌ام»! وی افزود: «امروز احساس وظیفه کردم و بعد از هشت سال مرخصی گرفتم تا در مقدمات حماسه بزرگ حضور داشته باشم! وی تصریح کرد: مشائی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشائی»! پس از نشست خبری مشائی و احمدی‌نژاد، محمدحسن قدیری ابیانه برای نشست خبری پشت تریبون رفت. وی در ابتدای سخنانش در اعتراض به اقدام رئیس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد امروز با این حرکت، چهره واقعی خود را به ملت نشان داد. در همین هنگام، یکی از حامیان مشائی به روی صحنه رفت و در اعتراض به اظهارات قدیری ابیانه، تمام میکروفون‌های تعبیه شده بر روی میز را به زمین ریخت و در ادامه، دقایقی هواداران مشائی و قدیری ابیانه به زدو خورد پرداختند. گفتنی است برگزارکننده و مجری انتخابات، به لحاظ قانونی و اخلاقی و شرعی برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای، باید از  هرگونه حمایتی از نامزدها آن هم به این آشکاری خودداری کند، اما تعجب‌برانگیز این است که چرا چرا عکس آن اتفاق افتاد!

استقبال از ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی
 استقبال رسانه‌های معاند نظام در روز گذشته از تصمیم آقای هاشمی، قابل‌تأمل و حاوی پیام‌های متعددی است. حضور آقای هاشمی رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری 92، از همان دقایق اولیه با پوشش خبری گسترده در رسانه‌های متعلق به جبهه ضدانقلاب همراه شد. این رسانه‌ها که تقریباً به‌صورت روزانه، اخبار و تحلیل‌هایی را با درون‌مایه جانبداری از نامزدی آقای هاشمی منتشر می‌کردند، دیروز پس از ثبت‌نام رسمی وی، با اختصاص تیتر نخست خود به این موضوع‌، به استقبال آقای هاشمی رفسنجانی رفتند.
برخی از بازتاب‌های حضور هاشمی بدین شرح است؛
 بی‌بی‌سی فارسی: «اصول‌گرایان از اینکه رفسنجانی طی چهار سال گذشته تلویحاً و علناً از جنبش‌های اعتراضی مردم حمایت کرده، ناراضی و عصبانی هستند... در صحنه سیاسی ایران، رفسنجانی همیشه به‌عنوان عالی‌ترین نمود عمل‌گرایی زیرکانه و مصلحتی شناخته شده است.»
 رادیوفردا: «آقای هاشمی رفسنجانی که اکنون حمایت محمد خاتمی و برخی گروه‌ها و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرایان میانه‌رو را دارد، پیش‌تر گفته بود که نظر «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی، برای او شرط است و بدون موافقت ایشان حضور او نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.»
 دویچه وله: «با ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی، آرایش انتخاباتی جناح‌های مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی دستخوش تغییری اساسی خواهد شد. با توجه به اظهارات اخیر خاتمی که رفسنجانی را «بهترین گزینه در شرایط فعلی» معرفی کرد، انتظار می‌رود که بخش اصلی اصلاح‌طلبان پشت سر او جمع شوند و دیگر نامزدان این جناح از دور رقابت‌ها خارج شوند.»
  صدای آمریکا: «رفسنجانی، یکی از مشهورترین چهره‌های  جمهوری‌اسلامی، از سال ۲۰۰۹ به‌دلیل حمایت از نامزدهای اصلاح‌طلب به حاشیه کشانده شده است؛ اما نامزدی او روند آنچه را که پیش‌تر رقابتی بین گروه‌های محافظه‌کار رقیب دیده می‌شد، تغییر می‌دهد و می‌تواند امیدهای اصول‌گرایان را کاهش دهد.»
العربیه: «رفسنجانی از حمایت خاتمی و برخی گروه‌ها و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرایان میانه‌‌رو برخوردار است و رقیب اصلی اصول‌گرایان به‌شمار می‌رود.»

منجی سازی متوهمانه
وبگاه اینترنتی «رادیو زمانه» در مقاله‌ای، از قطعی بودن شکست آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده خبر داد و همچنین در واکنش به منجی خوانده شدن آقای هاشمی از سوی نزدیکان وی و برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب، این اقدام آن‌ها را «منجی‌سازی متوهمانه» خواند. در ادامه این مقاله با اشاره به دلبستن رسانه‌های ضدانقلاب به حضور آقای هاشمی در صحنه انتخابات آمده است: «بر خلاف تصویرسازی برخی از اصلاح‌طلبان و نیرو‌های سیاسی داخل و خارج از کشور در روز‌های اخیر، هاشمی رفسنجانی در وضعیت رأی‌آوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نیست.» نویسنده با تأکید بر احتمال باخت آقای هاشمی در انتخابات پیش رو نوشت: «بررسی نتایج انتخاباتی ادوار گذشته و مطالعات جمعیت‌شناختی، آشکار می‌سازد که احتمال باخت هاشمی رفسنجانی در شرایط طبیعی در انتخابات آینده بالا است. وی در بین رؤسای‌جمهور گذشته کمترین درصد رأی را به‌دست آورده و بالا‌ترین نرخ کاهش محبوبیت را در میان رؤسای‌جمهور دارد.»

رسیدگی احمدی نژاد به گلایه های چند آسیابان
پس از نامه چندی پیش تعدادی  آسیابان به رئیس جمهور و گلایه آن ها از موضوع کسر اجرت آسیابانی معادل ارزش مالی اوزان افت خرمنی گندم، احمدی نژاد در نامه ای به کارشناسان دولت، دستور بررسی این موضوع را داده است و پس از مشخص شدن راهکارهایی برای کمک به آسیابانان، مقرر شده وزرای جهاد کشاورزی و صنعت نسبت به تدوین قانونی برای حل این مشکل اقدام کنند.

پست فیس‌بوکی فائزه هاشمی درباره آمدن پدر!
فائزه هاشمی، فرزند حاشیه‌ساز آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی چند دقیقه بعد از ثبت‌نام پدر در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی- فیس‌بوک- نوشت:
حاج آقا قدم به عرصه دشوار رقابت‌ها گذاشتند. حالا که ایشون تصمیم به حضور گرفتند، باید حماسه خلق کنیم. کار دشواری در پیش داریم.
فاطمه هاشمی رفسنجانی، دختر بزرگ هاشمی هم گفت: پدرم ساعت 17 و 30 دقیقه - نیم ساعت مانده به پایان مهلت ثبت‌نام- برای ورود به انتخابات تصمیم گرفت.

بازار به ثبت نام هاشمی در انتخابات واکنش نشان داد
بلافاصله پس از اعلام خبر ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری خبرها از صرافی های تهران حاکی از کاهش 250 تومانی قیمت دلار دارد. در همین راستا صرافی ها گفتند که بنظر می رسد از روزهای اینده روند کاهشی دلار در بازار ادامه داشته باشد . همچنین که خبرها از بازار سکه و طلا نیز حاکی از کاهش تا 3 هزار تومانی قیمت هر گرم طلای 18 عیار است. هم اکنون هر گرم طلای 18 عیار در بازار 121 هزار تومان بفروش می رشد.

تدوین یک لایحه عجیب درباره زنان در دولت
براساس اقدامات یکی از نهادهای اجرایی، لایحه ای با عنوان «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» برای ارائه به هیئت دولت آماده شده است که براساس آن حمایت هایی برای کمک به دختران بالاتر از ۱۸ سال تمام و زنان متاهل بالاتر از سن ۱۳ سال مقرر و پیشنهاد تشکیل کمیته ملی تامین امنیت زنان مطرح شده است که پس از بررسی برخی مسئولان ارشد دولتی، دارای اشکالات فراوان قانونی و اجتماعی توصیف شده است.

سیم‌کارت‌های عربستان در ایران
شنیده شد که کمتر از یک ماه پیش رسانه‌های عربی خبری عجیب را درباره فعال بودن ۷۰ هزار سیم‌کارت سعودی در ایران منتشر کرد. افق نوشت؛ این مطلب را سعود الشمری یکی از نمایندگان عضو مجلس شورای ملی عربستان اعلام کرده بود؛ وی در جست‌وجوی علت رایگان بودن این خدمات و هزینه آن در بودجه این کشور سوال خود را مطرح ساخته بود. علت این اقدام، دلایل امنیتی ‎است تا درصورت ارتکاب جرمی، مشکلی در جمع‌آوری اطلاعات برای نیروهای امنیتی وجود نداشته باشد. تعداد شماره‌های سعودی فعال در مصر بالغ بر یک‌میلیون سیم‌کارت گزارش شده است.

برگزاری جلسه ای ویژه با حضور خاتمی
جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان با حضور سید محمد خاتمی به منظور بررسی آخرین تحولات انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این شورا ضمن ابراز خوشوقتی فراوان از ورود جناب آقای هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، این اقدام فداکارانه را فرصتی ملی و فراجناحی دانسته و آمادگی شخصیت ها و گروه های اصلاح طلب را در حمایت همه جانبه از ایشان اعلام می دارد. از همه نیروهایی که خیر کشور و انقلاب اسلامی را می خواهند نیز انتظار دارد فارغ از وابستگی های جناحی با هماهنگی کامل با ستاد انتخاباتی ایشان توان خود را برای خلق حماسه ای دیگر برای مقابله با بحران ها و تنگناهای موجود کشور به کار گیرند.

اشتباهات اقتصادی دولت از نگاه منصور ارضی
شنیده شد که حاج منصور ارضی در مراسم زیارت عاشورای اباعبدا... الحسین علیه‌اسلام ضمن اشاره به اشتباهات اقتصادی دولت گفت: ببینید دو تا کار اشتباه این دولت کرد که مردم را از لحاظ معیشتی به مشکل و گرفتاری مشغول کرد؛ یکی بحث بورس، که از روز اوّل من مخالفت می‌کردم برای اینکه دائم سرمایه‌دارها پولدارتر می‌شوند، خمس و زکات هم که نمی‌دهند .
همه را گرفتار حلال و حرام کردند، دیگر کسی کاسبی نمی‌کند، تجارت نمی‌کند، مثلاً کارخانه‌ها را به چه کسانی فروختند؟ مشرق نوشت؛ وی ادامه داد: مورد دوم هم بحث یارانه‌ها؛ که آنها که موهایشان سفید است می‌دانند اوّل انقلاب، کوپن‌ها که در آمد توسط آن شخص، دقیقاً مثل همین یارانه‌ها شد با این فرق که زمانه شکلش را عوض کرد. الان هم دیگر کاری نمی‌شود کرد مگر اینکه نفر بعدی که می‌آید صالح باشد، اوّل از همه هم حواسش به دین مردم باشد بعد هم وضع معیشتی مردم و ... خیلی سخت شده ولی پیدا می‌شود.

رمال‌های انتخاباتی فعال شدند
شنیده شد که دوباره بازار رمال‌ها داغ شد. آریا نوشت، با فرارسیدن فصل انتخابات ریاست‌جمهوری مجددا بازار رمال‌ها داغ شده است. در محافل سیاسی شنیده می‌شود که بعضی از کاندیداها که از رای مردم ناامید شده‌اند به سراغ رمال‌ها رفته‌اند و یکی از افرادی که خودش را به عنوان کاندیدا مطرح کرده است؛ روزانه ریسمانی را می‌سوزاند تا نظر بد را از خود برگرداند و طلسم عدم توجه مردم را از خود برگرداند.

اقدام عجیب یکی از حامیان مشایی در ستاد انتخابات
پس از نشست خبری مشایی و احمدی نژاد، محمدحسن قدیری ایبانه برای نشست خبری پشت تریبون رفت.
وی در ابتدای سخنانش در اعتراض به اقدام رئیس‌جمهور گفت: احمدی نژاد امروز با این حرکت چهره واقعی خود را به ملت نشان داد.در همین هنگام یکی از حامیان مشایی به روی صحنه رفت و در اعتراض به اظهارات قدیری ابیانه، تمام میکروفون‌های تعبیه شده بر روی میز را به زمین ریخت و در ادامه دقایقی هواداران مشایی و قدیری ابیانه به زدو خورد پرداختند.

توضیحات محمد‌ هاشمی درباره سفر به عراق
شنیده شد که محمد‌ هاشمی درباره برخی اخبار مربوط به دیدار خود با آیت‌ا... سیستانی توضیحاتی ارائه کرد. ایسنا نوشت؛ در توضیحات محمد‌ هاشمی آمده است: اینجانب درمورد سفر اخیرم به کشور عراق تاکنون با هیچ رسانه‌ای اعم از خبرگزاری، سایت خبری یا روزنامه صحبتی نداشته‌ام، ولی متاسفانه به نقل از اینجانب مطالبی درخصوص دیدارم با آیت‌ا... ‌العظمی سیستانی در برخی رسانه‌ها مطرح شده که محتوای خبر به هیچ‌وجه مورد تائید اینجانب نیست.

اختلال در اینترنت نداریم
شنیده شد که مدیر روابط عمومی شرکت زیرساخت ارتباطات هرگونه اختلال در شبکه اینترنتی این شرکت را رد کرد! انتخاب نوشت؛ مهدی خدایی درمورد اختلالات اخیر اینترنت در کشور گفت: ما در شبکه خودمان هیچ مشکلی نداریم و مشکل‌‌های این چند وقت اخیر مربوط به جاهای دیگر است که باید در آنجا پرس‌وجو کنیم. اگر اختلال مربوط به شبکه زیرساخت بود کل اینترنت کشور قطع می‌شد ولی ما در شبکه خود و توزیع پهنای باند و سرعت اینترنت در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و شما باید به دنبال حلقه‌های دیگر این زنجیره اینترنتی باشید.

قطع تلفن گرانفروشان
شنیده شد که معاون حقوقی و ارجاع احکام سازمان تعزیرات استان تهران از قطع تلفن‌های متخلفان خبر داد. بزرگمهر صادقی نیچکوهی گفت: درصورت تخلفات از قبیل گرانفروشی، تقلب در کسب، کم‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر با متخلفان برابر قانون و در راستای اجرای حکم برخورد می‌شود. وی بیان کرد: بر همین اساس درصورتی که تخلفی صورت گیرد و طی حکم صادره واحدی پلمب یا تعطیل یا متخلفی محکوم شود تلفن متخلف در راستای اجرای حکم تا زمان پرداخت نشدن جریمه قطع خواهد شد.

اختلاف نظر دو نهاد دولتی بر سر اداره مهدکودک
شنیده شد که خراسان نوشت؛ درحالی که بر اساس مصوبه سال 65 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و آئین‌نامه تاسیس و اداره مهدهای کودک خصوصی مصوب سال 67 صدور جواز تأسیس و نظارت بر مهدهای کودک برای کودکان از ۳ ماهگی تا پایان ۵ سالگی برعهده سازمان بهزیستی است اما طبق تبصره اصلاحی ماده ۹ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی مصوب سال 87 تنها مرجع صدور مجوز فعالیت مراکز پیش‌دبستانی برای کودکان ۴ و ۵ ساله وزارت آموزش و پرورش تعیین شده که همین موضوع باعث بروز اختلاف بین این دودستگاه و نامه‌نگاری‌های آنها با مسئولان ارشد دولتی برای حل مشکلات شده است.

علت حضور شهاب مرادی در همایش یک کاندیدا
شنیده شد که در پی سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی در حماسه حضور حامیان محمدباقر قالیباف، وی حضور خود در این نشست را صرفاً بر مبنای جایگاهش به عنوان یک خطیب دانست و تصریح کرد که وظیفه‌اش را اتخاذ رویکردهای سیاسی نمی‌داند. تابناک نوشت؛ حضورم درآن جلسه به‌عنوان یک روحانی و خطیب، امر عجیبی نباید تلقی شود. دو هفته قبل هم در ایام فاطمیه در منزل آقای محسن رضایی سخنرانی کردم- مثل سال‌های قبل و یا در گذشته منزل آقای ولایتی و... هرجا گوش شنوایی باشد؛ از من دعوت شود و امید تاثیر داشته باشم، حتما می‌روم و وظیفه‌ام را که بیان توصیه‌های اخلاقی است، انجام می‌دهم.

طرح ضد ایرانی جدید در سنای آمریکا
نمایندگان سنای آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود طرح جدیدی را برای تشدید تحریم ها علیه ایران ارائه کردند.
این در حالی است که مقامات ایران نسبت به وضع تحریم های جدید علیه ایران و تبعات منفی آن بر رویکرد تعاملی خود در موضوع هسته ای این کشور هشدار داده اند.
آسوشیتدپرس اعلام کرد بر اساس طرحی که از سوی گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا ارائه شده، دسترسی ایران به میلیاردها دلار ذخایر ارزی خارجی اش ممنوع می شود.
قانونگذاران در واشنگتن می گویند، تهران از ذخایر ارزی اش در بانک های خارجی در سراسر جهان که به یورو هستند بهره می برد تا تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه فروش نفت را دور بزند.
به گفته‌ سناتورهای آمریکا، ایران از موجودی ذخایر ارزی اش که در طی دهه های متمادی از فروش نفت به دست آورده و ارزش آن به 60 تا 100 میلیارد دلار می رسد برای واردات کالا و با ثبات نمودن بودجه اش استفاده می کند.
در صورت تصویب این طرح، هرگونه تبدیل این ذخایر به واحدهای پولی داخلی منع خواهد شد.

آب هم انتخاباتی شد
شنیده شد که مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه با توجه به نزدیکی به فصل انتخابات، حفاظت و امنیت از منابع آب امری مهم و ضروری است، گفت: در روزهای حساس آینده، حتی یک آلودگی کوچک در منابع آب می‌تواند یک بحران ایجاد کند. ستار محمودی اظهار کرد: امسال سالی حساس برای وزارت نیرو است و با توجه به نزدیکی به فصل انتخابات، حفاظت و امنیت از منابع آب امری مهم و ضروری است.

توقیف محموله 3 میلیارد ریالی کالای قاچاق
شنیده شد که رئیس‌پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری از کشف محموله 3 میلیارد و 110 میلیون ریالی کالای قاچاق و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد. آخرین نوشت؛ سرهنگ فضل‌ا... برزویی گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری در محور بروجن به لردگان به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده مشکوک شده و دستور ایست را صادر کردند. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این محموله از یکی از بنادر جنوبی و به مقصد تبریز بارگیری شده اما مدارک ارائه شده توسط راننده شامل تصویر ترانزیت داخلی، پته عبور و تصویر برگ سبز با محموله مورد نظر مطابقت ندارد. برزویی با اشاره به انتقال خودرو به گمرک استان، ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته، 21 هزار و 650 قطعه اسباب‌بازی و لوازم خرازی قاچاق کشف و ضبط شد.

یک تحریف دیگر در روزنامه دولت!
در حالی که متن مناظره انتخاباتی میان نماینده دولت، اصلاح‌طلبان، نماینده پورمحمدی و نماینده قالیباف در رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شده است، روز گذشته روزنامه دولت در اقدامی غیرحرفه‌ای بعد از چند روز اقدام به انتشار متن تحریف شده‌ای از این مناظره کرد.این جریده با عملکرد غیرحرفه‌ای خود سخنان مدیرمسئول روزنامه تهران امروز که به عنوان نماینده قالیباف در این نشست شرکت کرده بود را با تقطیع و تحریف درج کرد و در مقابل با ویرایش مجدد سخنان نماینده جریان انحرافی کوشید سخنان وی را منقح‌تر جلوه دهد!

دسیسه ای خطرناک برای آذری زبان ها و بلوچ ها
دولت آمریکا و سناتور های این کشور،گویا از حمایت از تروریست های پژاک و ریگی در شمال غرب و جنوب شرق ایران، طرفی بر نبسته اند و زمانی که متوجه شدند ایرانیان پاک نهاد آذری و بلوچ جذب سازمان های تروریستی مورد حمایت آنان نشدند و در دفاع از کیان نظام و کشور خود از جان مایه گذاشتند، به دنبال طرح جدیدی برای ایرانیان نیکو سرشت این مناطق هستند.
یکی از سناتور های آمریکایی اخیرا به دنبال مصوبه ای در کنگره این کشور است تا برای نفوذ هر چه بیشتر آمریکا در مناطق آذری نشین و بلوچ نشین ایرانی، شبکه های رادیو و تلویزیونی خاص این مناطق تاسیس کنند تا ارزش های دولت آمریکا را در این مناطق ترویج کنند .
دانا رورابچر از سناتورهای آمریکایی این طرح را در روزهای اخیر در اختیار کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار داده است.
این سناتور آمریکایی همچنین در ضرورت صرف بودجه برای چنین طرحی اظهار کرده است که این جزئی از منافع و امنیت ملی آمریکاییان است که برای نفوذ در جمعیت 18 میلیونی آذری ها وبلوچ های ایرانی،مبالغی از بودجه خود را اختصاص دهند.

واکنش محسن هاشمی به خبر رد صلاحیتش
محسن هاشمی کاندیدای حضور در شورای شهر چهارم با رد اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی در انتخابات شوراها گفت: هنوز نامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ام و منتظر این نامه هستم.هاشمی با اشاره به اخباری مبنی بر رد صلاحیت او، معصومه ابتکار و فاطمه راکعی در انتخابات شوراها، گفت: خبری درخصوص رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در شوراها ندارم اما زمانی که این موضوع قطعی شد درخصوص آن اظهارنظر می‌کنم.به گزارش فرارو،وی افزود: خبر رد صلاحیتم را از طریق پیامک شنیده‌ام. البته عصر دیروز در نهایت اصل خبر رد‌صلاحیت‌ها تکذیب شد.

دولت امانتدار خوبی برای امضای نمایندگان مردم نیست
حسین سبحانی‌نیا، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درخصوص خبر «تقدیر ۱۹۷ نفر از نمایندگان مجلس از عملکرد ملک‌زاده» به مجلس نیوز، گفت: دولت امانتدار خوبی برای امضای نمایندگان مردم نیست.نمایندگان در متن این نامه از چند سازمان ارائه دهنده تسهیلات سفرهای نوروزی تشکر کردند و در متن به فرد خاصی اشاره نشده بود و به هیچ عنوان نامی از آقای ملک‌زاده در این نامه به‌طور ویژه و مشخص برده نشده است.
وی افزود: نمایندگان مجلس امروز حق دارند که نسبت به نحوه اعلام محتوای این متن اعتراض داشته باشند؛چرا که به هیچ‌وجه به‌طور مشخص در متن نامه از کسی نام برده نشده بود و نمایندگان در زمان امضای این نامه با پیش زمینه‌ذهنی تقدیر از آقای ملک‌زاده این کار را نکرده‌اند. وی تاکید کرد: این اقدام دولت به نوعی استفاده نادرست از امضای نمایندگان ملت است.

شایعه حمله ماموران امنیتی به دفتر خاتمی
محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص شایعه حمله ماموران امنیتی به دفتر آقای خاتمی گفت: پیامکی به دست برخی افراد رسیده مبنی بر اینکه روز شنبه عده‌ای با تجمع در مقابل دفتر آقای خاتمی از ایشان برای ثبت‌نام در وزارت کشور دعوت به عمل می‌آورند که دفتر این اطلاعیه را تکذیب کرده و هشدار داده بود که تجمع صورت نگیرد.
به گزارش خبر آنلاین، وی ادامه داد: اگر پلیس و نیروی انتظامی در آن منطقه حضور دارد برای رعایت نظم و امنیت آن منطقه و محدوده است.دفتر آقای خاتمی روال عادی کار خود را ادامه می‌دهد و ملاقات‌ها صورت می‌گیرد و نیروی انتظامی منعی برای انجام ملاقات‌ها قرار نداده است.نیروی انتظامی کاری به دفتر آقای خاتمی ندارد و خبر محاصره دفتر ایشان تکذیب می‌شود.

راه ورود مهدی هاشمی به بدنه انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری در برنامه دیروز، امروز، فردا در بخشی از برنامه در مورد چگونگی ورود مهدی هاشمی(برادر داماد منتظری و از اعضای سابق سپاه پاسداران) و افراد وابسته به او به بدنه انقلاب گفت: «جواب این سوال روشن است. اساسی‌ترین عامل نفوذ این افراد، دسترسی آنها به آیت‌الله منتظری بود. هرچند این افراد آقای منتظری را قبول نداشتند اما وقتی کسی که در جایگاه قائم‌مقام رهبری است، این افراد را تایید و حمایت می‌کند، زمینه برای نفوذشان در بدنه انقلاب فراهم می‌شود.
این افراد به قسمت نهضت‌های سپاه ورود پیدا کردند. آقای هاشمی در این بخش مسئولیت داشت و از این موقعیت سیاسی و اجتماعی خود و آقای منتظری نهایت بهره‌برداری را برای رسیدن به اهداف خودکرده است.» ری‌شهری در مورد دلیل شدت برخورد با سیدمهدی هاشمی و همچنین موافقین و مخالفین دادگاه او یادآور شد: «کشف موضوع با وزارت اطلاعات بود. ما هیچ علاقه‌ای به ورود به این مسئله نداشتیم اما مدیر ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گزارشی به ما ارائه داد که از کشف یک خانه تیمی با امکانات بسیار پیشرفته، از جمله پودر سرطان زا حکایت داشت.
در این گزارش اینطور آمده بود که این خانه مربوط به سیدمهدی هاشمی و نهضت‌های سپاه است و ما از این موضوع نگران هستیم که اگر برخورد کنیم و اقدام به تخلیه این خانه نماییم، آیت‌الله منتظری واکنش منفی نشان دهند. این در واقع سرنخ موضوع پرونده سیدمهدی هاشمی بود.»

اظهارنظرم درباره قالیباف درست منتقل نشد
مهدی چمران درخصوص انتشار خبری در رابطه با موضع‌گیری خود پیرامون قالیباف و مقایسه وی با احمدی‌نژاد گفته است؛ در این رابطه هم اغراق شد، هم امانتداری رعایت نشد. در جمعی از من سوال شد کدام بهتر هستند، من گفتم هرکدام در زمان خود خوب بودند و باز پرسیدند و اصرار کردند که گفتم هر دو شهردار هستند و برای ما فرقی ندارد، دوباره سوال کردند که شما با کدام یک راحت‌تر کار کردید و بنده گفتم آن موقع راحت‌تر کار می‌کردیم چون شرایط آن مقطع خاص بود و در شهرداری انقلابی صورت گرفته بود، بنابراین بحث شخص نبود.
چمران گفت:دوستان ما ناراحت شدند و تحلیل‌های فراوانی در رابطه با حرف بنده شد که بر اساس عدم برداشت صحیح از سخن بنده بوده است. حتی در رسانه‌ها نوشتند که ما اختلاف فکر داریم در حالی‌که اختلاف‌نظر درست است و اینها با هم تفاوت دارد.

آقای هاشمی پوئن‌های منفی زیاد دارد
حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فردا نیوز درخصوص مهم‌ترین انتقادش به دولت آیت‌الله هاشمی گفت:اشرافی‌گری، مدیران نامناسب، فساد اداری و مالی؛ کارنامه آقای هاشمی پوئن‌های منفی زیاد دارد.وی در این خصوص که الان آقای هاشمی و طرفداران او با برجسته کردن انتقادات از وضع موجود، خود را به عنوان منجی انقلاب و ایران مطرح می‌کنند، نظر شما در این باره چیست؟ گفت:منجی این مملکت فقط آیت‌الله خمینی بود و نایب برحقش مقام معظم رهبری. بقیه منجی حزب و گروه و خانواده بودند.شجونی درباره تعدد کاندیداها در انتخابات گفت:این تعدد نامزد به نظر من هم اشتباه است. آرا را خرد می‌کند.
باید جامعتین الان ابتکار عمل را به‌ دست بگیرند و یک گزینه را معرفی کنند و سایرین را هم مجاب کنند که به او کمک کنند و در دولت او هم حضور داشته باشند. مگر چند تا رئیس‌جمهور می‌خواهیم؟ یک رئیس‌جمهور می‌خواهیم. بقیه هم همکار رئیس‌جمهور باشند. یک نفر را انتخاب کنند که اگر رئیس‌جمهور شد باعث غصه نظام و رهبری و مردم نباشد. اگر تعدد نامزدهای اصولگرا ادامه یابد رأی‌ها خرد می‌شود و ممکن است آدم‌هایی مثل هاشمی و مشایی بیایند بالا.وی درباره تایید صلاحیت مشایی در انتخابات بیان کرد: اولا رحیم مشایی صلاحیتش تایید نمی‌شود و ثانیا در جامعه بد نام جا افتاده و نمی‌تواند رئیس‌جمهور این کشور باشد. وی افزود:آقای هاشمی هم البته همراهی فتنه کرده است. این همه رهبر گفتند خواص بی‌بصیرت، به کی می‌گفتند؟ معلوم است که خواص بی‌بصیرت کیست.

سکوت سیدصولت مرتضوی از همراهی احمد‌ی نژاد هنگام ثبت‌نام مشائی
 حضور احمد‌ی نژاد به عنوان رئیس جمهور در هنگام ثبت‌نام مشائی در ستاد انتخابات کشور، موجب سئوال شد. سیدصولت مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا حضور آقای احمدی نژاد در کنار مشایی و بالا بردن دست وی جلوی دوربین عکاسان غیرقانونی نیستی، سکوت کرد و پاسخی نداد. وی همچنین گفت: آحاد مختلف مردم از نظر ما مساوی و برای ما عزیز هستند. احمدینژاد برای توجیه اقدام غیرقانونی خود گفته است من امروز در مرخصی هستم!

برگزاری دوره آموزشی تکفیری علیه شیعیان در مدینه
برگزاری دوره آموزشی تکفیری علیه شیعیان در مدینه منوره خشم شیعیان عربستان را برانگیخت. به گزارش شبستان ، جمعی از وهابی های تکفیریی اخیراً یک دوره آموزشی ضد شیعی را به مدت سه روز در دانشگاه اسلامی مدینه منوره برگزار کردند.این دوره آموزشی ضد شیعی با حضور وهابی های تکفیری برگزار شد و در آن علیه شیعیان سخنرانی شد. این اقدام وهابیها، خشم شیعیان را برانگیخت و اعلام کردند که این گروه ها در شبکه های اجتماعی از واژه های اهانت‌آمیز و عجیب و غریب علیه شیعیان استفاده کردند.

سوء قصد به جان دبیرکل اتحادیه عرب با کوکتل مولوتف
دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد روز جمعه در حین مراجعه به دفتر کارش از سوی تعدادی از کودکان و نوجوانان محاصره شده و آنها قصد داشتند با کوکتل مولوتف او را هدف قرار دهند. به گزارش خبرگزاری سما، "نبیل العربی" در پایان سمینار "دموکراسی و توسعه نظام منطقه عربی" در مقر اتحادیه عرب که با هماهنگی با شبکه موسسات ملی عربی مسئول حقوق بشر و سازمان عربی حقوق بشر برگزار شد، گفت تعدادی از کودکان و نوجوانان که کوکتل مولوتف در دست داشتند، مرا محاصره کرده بودند.وی با اشاره به مشکلاتی که جهان عرب با آن مواجه است، تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم چند کودک که کوکتل مولوتف در دست داشتند مرا توق?ف کرده بودند. وی همچنین اظهار داشت که اتحادیه عرب با انتقاداتیی مواجه است و نیاز به تعدیل منشور اتحاد?ه عرب وجود دارد.

کناره گیری دو چهره سرشناس به نفع هاشمی رفسنجانی
براساس آخرین گزارش ها، جبهه اصلاح طلبان به دنبال حمایت همه جانبه از آقای هاشمی رفسنجانی و مقابله جدی با اصولگرایان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند. آخرین خبرها نیز از کناره گیری حسن روحانی و محمد رضا عارف به نفع اکبر هاشمی رفسنجانی حکایت دارد. خبرگزاری آریا در این باره می نویسد: افراد نزدیک به این چهره های سیاسی در مصاحبه با رسانه های مختلف از احتمال چنین رویدادی حکایت کرده اند. پیش از این عارف و روحانی از کناره گیری در صورت کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات سخن گفته بودند.

اخبار کوتاه:
*  دست‌اندرکاران تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی که اقدامات توطئه‌آمیز آ‌ن‌ها نسبت به ‌نظام جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر کاملاً آشکار شده است، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به دولت توصیه می‌کنند تا از امکاناتی مانند اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ مواضع و اهداف خود استفاده کند تا شاید خلأ‌های رسانه‌ای دولت جبران شود. به نظر می‌رسد که «بی‌بی‌سی فارسی» تصمیم دارد تا قبل از شروع انتخابات، با پخش برنامه‌های هدف‌دار به تحریک اطرافیان دولت در جهت‌گیری‌های خاص بپردازد تا فتنه نوینی کلید بزند و از تمامی ابزارهای خود برای این منظور استفاده کند.
 * جلسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به‌منظور بررسی آخرین تحولات انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور سیدمحمدخاتمی تشکیل شد. این شورا ضمن ابراز خوشوقتی فراوان از ورود آقای هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، این اقدام فداکارانه را فرصتی ملی و فراجناحی دانست و آمادگی شخصیت‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب را در حمایت همه‌جانبه از وی اعلام کرد.
*  پایگاه ضدانقلابی خودنویس با انتشار مطلبی، چگونگی جاسوسی با تهیه فیلم را به‌فتنه‌گران داخلی آموزش داد. گردانندگان فراری ضدانقلاب این پایگاه به عوامل خود مأموریت دادند مستنداتی از عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تهیه کنند و برای آنان ارسال دارند. این پایگاه در آستانه انتخابات یکی از محورهای اصلی مطالب خود را به آموزش امنیت سایبری به آشوب‌گران و توصیه‌های لازم برای جلوگیری از دستگیری اختصاص داده است. یکی دیگر از محورهای مطالب این پایگاه به آموزش جاسوسان در ایران می‌پردازد.
یکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایلنا در حالی درخواست آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله وحید خراسانی از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی را تأیید کرد(!) که دفتر آیت‌الله وحید خراسانی این خبر را تکذیب کرد و دفتر آیت‌الله سیستانی نیز نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.
 برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بدنه میانی و کارمندان بنگاه  بی‌بی‌سی فارسی، در حالی به‌شدت حامی نامزدی سیدمحمد خاتمی هستند و سعی می‌کنند اخبار مربوط به وی را پوشش کامل بدهند که مدیران ارشد این رسانه فارسی‌زبان دولت انگلیس نظر دیگری دارند. مدیران ارشد بی‌بی‌سی فارسی معتقدند که اسفندیار رحیم‌مشائی بیشترین همخوانی را با خواسته‌های آن‌ها دارد و بیش از خاتمی می‌تواند برای جمهوری اسلامی بحران ایجاد کند.
 یک مقام ناشناس آمریکایی گفت: «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه که این کشور را ترک کرده، روز پنج‌شنبه به‌طور مخفیانه از مرز‌های شمالی وارد سوریه شده و با رهبران تروریست‌های سوری دیدار کرده است.
 دکتر «علی باقری» معاون دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه اقدامات این شورا در آن زمان با تصویب و تأیید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: کسانی که امروز این مسائل را مطرح می‌کنند و اقدامات و ناکامی‌های خود را توجیه و به مقام‌های عالی نظام منتسب می‌کنند، بنده به آن‌ها توصیه می‌کنم که کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای را مطالعه کنند. باقری افزود: «این کتاب توسط کسی نوشته شده که در آن دوره مسئول مذاکرات بوده است؛ در این کتاب نویسنده به‌صراحت می‌گوید که خلاف نظرات مقام‌های عالی نظام عمل شده است.»
 پس از ملاقات دو تن ازنامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری با مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی در زاهدان، جمعی از حامیان این کاندیداها به‌اعتراض، ستاد آن‌ها را ترک کردند. مولوی عبدالحمید در انتخابات‌های گذشته از معین و موسوی حمایت کرده بود.

https://shoma-weekly.ir/CtelqF