گفته می‌شود که...

رقص مختلط در حضور یک مسؤول!/ بررسی رفع فیلتر فیس بوک/ جریمه شدن یک فوتبالیست مسلمان/ با اسم امام زمان (عج) به دنبال حذف ولایت هستند/ رکورد دولت در شکایت از رسانه ها/ تلاش خاتمی برای انصراف عارف/ زیرلفظی احمدی‌نژاد به عروس‌های عشایری / تلاش برای تایید صلاحیت مشایی و...

وقتی سران سعودی به جنون می‌رسند!
  «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان در تندترین اظهارات خود علیه شیعیان منطقه عوامیه عربستان که حکایت از سیاست ضدشیعی وی دارد، آن‌ها را تهدید کرد پس از کشیدن حصار به دور عوامیه، شیعیان این منطقه را قتل‌عام خواهند کرد. سعود الفیصل این سخنان را در پاسخ به سؤالی در مورد زمین‌های حصارکشی شده در این منطقه اظهار کرد. یکی از بازداشت‌شدگان به شبکه الجزیره گفت: به‌نظر می‌رسد با ورود به سومین سال انقلاب مردم عربستان، صبر حکام آل‌سعود لبریز شده است و این‌گونه اظهارات، گویای عمق ترس و نگرانی حکام آل‌سعود است.
   وی همچنین افزود: این عجیب نیست؛ زیرا از زمانی که عبدالعزیر آل‌سعود این منطقه را اشغال کرده، شیعیان آن در بدترین وضع معیشتی زندگی می‌کنند و آل‌سعود، خون آن‌ها می‌ریزد و ثروت و سرمایه آن‌ها را به تاراج می‌برد. از زمان آغاز انقلاب مردم این منطقه علیه رژیم آل‌سعود، رعب و وحشت حکام سعودی بیشتر شده و بر ظلم خود نسبت به آن‌ها افزوده‌اند. گفتنی است عربستان سعودی سیاست محرومیت همراه با سرکوب را علیه اقلیت مذهبی این کشور از جمله شیعیان منطقه شرقیه، اسماعیلیه و زیدیه در نجران، عسیر و مالکیه در حجاز به کار گرفته است. آل‌سعود نسبت به خواسته‌های این اقشار، مخصوصاً شیعه دوازده امامی که در حدود 15 تا 20 درصد مردم این کشور را تشکیل می‌دهند، بی‌تفاوت است. این در حالی است که گفته می‌شود حدود 90 درصد چاه‌های نفت عربستان در این منطقه (قطیف و احسا) قرار دارد.

مفقود شدن پدر یک وبلاگ نویس و رسانه های بیگانه
رسانه های بیگانه که از دو هفته قبل حجم قابل توجهی گزارش و تحلیل درباره مفقود شدن پدر یک وبلاگ نویس فوت شده منتشر کرده بودند در روزهای اخیر سکوتی مرگبار گرفته اند چرا که معلوم شده این فرد دچار آلزایمر بوده و پس از گم شدن در یکی از گرمخانه های اسلامشهر شب ها را سپری کرده است.

رکورد دولت در شکایت از رسانه ها
عزت الله ضرغامی در جلسه مدیران صداوسیما گفته است در طول 9 سالی که در صدا و سیما هستم از هیچ رسانه ای شکایت نکرده ایم و همه فشارها و انتقادها را علیرغم آنکه در برخی موارد به حق  و درست نبوده را هضم و تحمل کرده ایم.
  این در حالی است که حجم روز افزون شکایات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از رسانه ها و منتقدان دولت باعث برجای گذاشتن یک رکورد تاریخی شده است به گونه ای که شکایت معاونت حقوقی از رسانه ها و منتقدان در طول همه دوره های ریاست جمهوری بی سابقه بوده است. این اقدام نامعقول باعث متهم شدن ایشان به اتهامات ناروایی چون عدم سعه صدر و تحمل و مدارا شده است. دکتر احمدی نژاد دو سال قبل دستور داده بود همه شکایت ها از رسانه ها پس گرفته شود اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد.

تلاش خاتمی برای انصراف عارف
محمد خاتمی در دیدار اعضای تحریریه یکی از سایت‌های خبری گفته است: «من جلسه‌ای 2 ساعته با آقای عارف داشتم. به وی گفتم چرا می‌خواهی کاندیدا شوی؟ بر فرض که رئیس‌جمهور شوی چکار می‌توانی بکنی؟ هر چه گفتم نتوانستم وی را برای نیامدن متقاعد کنم». این در حالی است که عبدالله نوری در جلسه شورای اصلاحات گفته است: «حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری از نان شب هم واجب‌تر است. اگر در این انتخابات شرکت نکنیم انتخابات مجلس دهم را هم از دست می‌دهیم چرا که همه ستادها و بدنه اجتماعی را از دست داده‌ایم و باید سال‌ها از صحنه سیاسی غایب بمانیم»

پوسترهای تبلیغاتی محسن رضایی
ندای انقلاب:تبلیغات انتخاباتی محسن رضایی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم به صورت غیررسمی کلید خورد.وی شعار (دولت فراگیر؛ جامعه امید) را برای فعالیتهای انتخاباتی خود انتخاب کرده است.

باهنر:احساس تکلیف نمی‌کنم
باشگاه خبرنگاران:محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در حال حاضر هیچ تکلیفی را در راستای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم و قصد دارم در حیطه کاری خود به فعالیت بپردازم.

روحانی باعث اختلاف شد!
اعلام خبر کاندیداتوری حسن روحانی در محافل سیاسی و رسانه‌ها باعث ایجاد اختلاف در میان اعضای حزب کارگزاران سازندگی شده است. به گزارش مشرق، برخی اعضا معتقدند چون حسن روحانی نامزد مورد نظر هاشمی است باید از وی حمایت کنیم و برخی دیگر می‌گویند روحانی هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و گزینه مطلوب ما نجفی یا جهانگیری است.

تبلیغ داروهای خارجی ممنوع شد
بر اساس تصمیم جدید مسئولان ارشد وزارت بهداشت که طی روزهای اخیر به همه شرکت های واردکننده دارو ابلاغ شده، از این پس هرگونه بازاریابی و تبلیغ داروهای خارجی وارداتی به هر شکل و عنوان ممنوع خواهد بود. در این بخشنامه، علت این ممنوعیت، کنترل توزیع و ساماندهی مصرف این داروهای وارداتی عنوان شده است.

شگرد بدهکاران برای گرفتن وام جدید لو رفت
بر اساس بررسی یک دستگاه نظارتی، در حالی که طبق بخشنامه های مسئولان دولتی، ارائه تسهیلات بانکی به افراد توسط بانک ها و موسسات مالی منوط به اخذ استعلام از ادارات مالیات شده است، برخی از بدهکاران مالیاتی تلاش می کنند جلوی ارسال سریع پاسخ این استعلام را به انحاء مختلف بگیرند چراکه در صورت عدم دریافت پاسخ از ادارات مالیاتی ظرف 15 روز، ارائه تسهیلات به این افراد مجاز خواهد بود و این وقفه باعث رسیدن آنها به تسهیلات مذکور می شود که بر این اساس مقرر شده از این پس ظرف 3 روز پاسخ ادارات مالیاتی ارسال شود.

پولهای کلان برای تولید آثار ننگین
قدس آنلاین:ساخت فیلم ضدایرانی در خارج از کشور تبدیل به یکی از کاسبی های ضدانقلاب شده است. گفته می‌شود این افراد بابت تولید آثار ننگین خود پولهای کلان از برخی کشورهای غربی دریافت می‌کنند.

اصلاح طلبان ناز می‌کنند
رجا:حسین باستانی، بولتن نویس فراری دولت اصلاحات اذعان کرد که سیاست قهر و ناز اصلاح طلبان شکست خورده و آنها درصدد معرفی نامزد هستند.

گزارش ریانووستی از مشایی
انتخاب:خبرگزاری روسی ریانووستی در گزارشی به بررسی چهره جنجالی دولت ایران، یعنی اسفندیار رحیم مشایی پرداخته است و از وی به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری نام برد.

توصیه آیت‌ا... سیستانی به روحانیون ایرانی
شنیده شد که آیت‌ا... سیستانی در دیدار تعدادی از روحانیون ایرانی از آنها پرسیده است شغل شما در ایران چیست؟ مشرق نوشت؛ این افراد در پاسخ گفته‌اند نماز اقامه می‌کنیم و منبر داریم. ایشان در واکنش گفته‌اند: مگر نماز خواندن و منبر رفتن شغل است؟ مگر می‌شود شما در نظام اسلامی باشید و مشغله‌ای نداشته باشید؟ شما باید شغل در نظام داشته باشید و با نظام همکاری داشته باشید.

دیدار انتخاباتی چمران با مصباح یزدی
شنیده شد که اگر جبهه پایداری به این نتیجه برسد که سعید جلیلی قصد کاندیداتوری ندارد در این صورت می‌توان به گزینه ای چون مهدی چمران هم فکر کرد. آریا نوشت؛سید محمد جواد ابطحی،عضو جبهه پایداری از دیدار مهدی چمران با آیت ا... مصباح یزدی خبر داد.وی افزود:این دیدار در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده است که البته بنده از محتوای این دیدار خبر ندارم.
این نماینده مجلس هشتم درباره احتمال ائتلاف دولت با جبهه پایداری تاکید کرد:دولت در انتخابات پیش رو کاندیدای خود را معرفی خواهد کرد البته اگر دولت نظر مساعدی با جبهه پایداری داشته باشد خوب است و ما از آن استقبال می‌کنیم اما همانطور که اشاره کردم دولت نامزذ خود را عرضه خواهد کرد.

رویترز اجازه فعالیت ندارد
فارس:محمد ناصر حقیقت، سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت:خبرگزاری رویترز به دلیل اینکه هنوز تعیین تکلیف نشده در حالت تعلیق به سر می‌برد و اجازه فعالیت در ایران را ندارد.

دعوت انتخاباتی از جلیلی ولنکرانی
فرارو:313 نفر از دانشجویان و دانش آموختگان هوادار جبهه پایداری در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر بهداشت دولت نهم، از آنها جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دعوت کردند.

داوود علیه محمود
الف:داوود احمدی نژاد، رئیس سابق بازرسی نهاد ریاست جمهوری در اظهاراتی گفت:امروز شاهد آن هستیم که ارزش
 پول افغانستان از ایران بیشتر است و این
به دلیل سوء مدیریت و بی‌کفایتی جریان
 انحرافی است.وی افزود:مشکلات اقتصادی کشور، گرانی و تورم در نتیجه سوء تدبیر عمدی است.

محکومیت مدیران سابق «پتروشیمی زنجان»
شنیده شد که دادگاه تجدیدنظر استان زنجان چهار نفر از مدیران سابق شرکت پتروشیمی استان زنجان را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، مجموعا به 12 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد. ایسنا نوشت؛ این پرونده با شکایت شرکت پتروشیمی زنجان و دادستان زنجان ابتدا در شعبه 106 دادگاه عمومی جزایی زنجان علیه 4 نفر از مدیران سابق این شرکت، به اتهام مشارکت در تحصیل مال نامشروع به مبلغ 105 میلیارد و 949 میلیون و 988 هزار ریال مطرح می‌شود و این شعبه نیز رای به محکومیت آنها داد.

گرانترین خودرو دنیا متعلق به کیست؟
الف: فرزند شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر گرانترین خودروی جهان را که مونتاژ شرکت «دبلیو موتورز» لبنان و چند شرکت بین‌المللی دیگر است، خریداری کرد. این خودرو از نوع «لایکن هایپر اسپورت» است و 5/3 میلیون دلار ارزش دارد.

عارف:هنوز به‌نتیجه نرسیده‌ام
مهر:محمدرضا عارف با بیان اینکه اصلاح طلبان همچنان در حال رایزنی برای بررسی نحوه ورود به انتخابات هستند، گفت که هنوز برای حضور در انتخابات به نتیجه قطعی نرسیده است.

این مسأله خلاف عرف بین‌الملل است
باشگاه خبرنگاران:محمدصالح، نماینده مجلس گفت:سؤال قضات رسیدگی‌کننده به پرونده آمیا از مقامات ایرانی برخلاف عرف بین‌الملل بوده و دلیلی ندارد به آنها چنین اجازه‌ای داده شود.

بررسی رفع فیلتر فیس بوک
شنیده شد که دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این شورا برای فیلترینگ گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورا رفع مشکلات موجود در زمینه فیلترینگ سایت‌های اینترنتی است در همین زمینه اجرای طرحی به نام هوشمندسازی فیلترینگ آغاز می‌شوود.
 آفتاب نوشت؛ مهدی اخوان بهابادی گفت: عضویت ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به هیچ وجه صحیح نیست و تعداد کاربران ایرانی داخل کشور که عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک هستند بسیار کمتر از این تعداد است. مسدودیت دسترسی به شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کوتاه مدت به هیچ‌وجه برداشته نمی‌شود. وی توضیح داد: رفع محدودیت فیس‌بوک در بلندمدت قابل بررسی است.

تبرئه مدیرعامل مهر از شکایت معاون اول رئیس‌جمهور
شنیده شد که مدیرعامل خبرگزاری مهر با رای قضات شعبه ۷۸ دادگاه کیفری از اتهامات مطرح‌شده با شکایت معاون اول رئیس‌جمهور و بنیاد شهید تبرئه شد. آفتاب نوشت؛ هفته گذشته جلسه محاکمه رضا مقدسی در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران و با حضور اعضای هیات منصفه و نماینده حقوقی دولت و بنیاد شهید برگزار شد. قاضی ذبیح‌زاده نماینده دادستان گفت: رضا مقدسی در این پرونده متهم به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان نسبت به بنیاد شهید و همچنین نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و افترا نسبت به معاون اول رئیس‌جمهور است. مدیرعامل خبرگزاری مهر با رد این اتهامات به دفاع از خود پرداخت. پس از جلسه محاکمه اعضای هیات منصفه مطبوعات مدیرعامل خبرگزاری مهر را در اتهامات مطرح شده مجرم ندانستند.

قالیباف به تماشای رسوایی نشست
شنیده شد که محمدباقر قالیباف شهردار تهران شب گذشته 13 بهمن‌ماه به تماشای فیلم رسوایی ساخته مسعود ده‌نمکی در سینما آفریقا نشست. انتخاب نوشت؛ شب جمعه ساعت 21 فیلم سینمایی رسوایی در سینما آفریقا به نمایش درآمد و در این سالن قالیباف، سردار آجرلو، پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و چند نفر از مقامات و مسئولان کشوری حضور داشتند.

چرا رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تجاوز کرد؟
حمله نظامی اخیر جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به یک سرزمین اسلامی یعنی سوریه، بی‌تردید تحولی تازه در این سرزمین بحران‌زده محسوب می‌شود، سرزمینی که ۲۳ ماه است درگیر جنگ داخلی است و در آن بنابر برخی آمارها، بیش از ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
روزنامه جوان، بی تردید این اقدام ، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و دهن‌کجی مجدد تل‌آویو به جامعه بین‌المللی با چراغ سبز ایالات متحده به شمار می رود. منابع ناشناس آمریکایی صراحتا به روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گفته‌اند که از قصد اسرائیل برای تجاوز به سوریه مطلع بوده‌اند و البته مساله را به این گونه جلوه داده‌اند که اسرائیل قصد داشته، به کاروانی حمله کند که از سوریه برای حزب‌الله سلاح حمل می‌کرده است.

استیضاحی از هر نظر بی‌ضرر
روزنامه اعتماد در خصوص استیضاح امروز مجلس نوشت: 293 روز بعد از اینکه قول شرف سعید مرتضوی، وزیر کار را از استیضاح مجلس هشتم نجات داد، امروز باید شیخ‌الاسلام دوباره به بهارستان بیاید و این‌بار در مقابل نمایندگان مجلس نهم بایستد و از بی‌گناهی خود در انتصاب قاضی مرتضوی، در راس سازمان تامین اجتماعی سخن بگوید.
پیش‌درآمد دفاعیات وزیر کار هم در روزهای اخیر فراهم شده و نمایندگانی که پیش از این نه تنها از وزیر کار که از سعید مرتضوی و جایگاه جدیدش هم دفاع کرده‌اند، بار دیگر به میدان آمده‌اند و در سایه دفاعیات زنجیره‌یی خود از وزیر در معرض استیضاح، بار دیگر بر مراتب حمایت خود از سعید مرتضوی پا فشاری می‌کنند.

اعلام آمادگی بحرین برای پذیرش منافقین
شنیده شد که یک مسئول سازمان ملل متحد در عراق از اعلام آمادگی بحرین برای پذیرش و اسکان اعضای گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور خبر داد. انتخاب نوشت؛ یک منبع مسئول در دفتر سازمان ملل متحد در بغداد اظهار کرد: مسئولان بحرین به دولت آمریکا گفته‌اند آمادگی اسکان گروهک تروریستی منافقین در خاک کشورشان را دارند.

زیرلفظی احمدی‌نژاد به عروس‌های عشایری
شنیده شد که از سوی محمود احمدی‌نژاد به عروس‌های عشایری که در مراسم جشنواره صدای عشایر حضور داشتند زیرلفظی اهدا شد. عصر ایران نوشت؛ جشنواره صدای عشایر که در محل نمایشگاه بین‌المللی با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صدها نفر از عشایر کشور برگزار شد در مراسم عروسی دو زوج عشایری از سوی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سکه طلا به عنوان زیرلفظی به آنها اهدا شد. در این مراسم ملک‌زاده نیز سفر کربلا به دو زوج عروس و داماد و پدر و مادرهایشان اهدا کرد.
 
بازداشت یک ایرانی در آلمان
شنیده شد که مقامات گمرک آلمان، یک ایرانی را به اتهام تلاش برای انتقال غیرقانونی70 میلیون دلار به این کشور بازداشت کردند. فرارو نوشت؛ مقامات گمرک فرودگاه دوسلدورف اعلام کردند: این مرد که با پرواز ترکیه به آلمان وارد شده بود به ماموران پلیس گفته است که مبلغی کمتر از 10 هزار یورو، برابر با 13 هزار و 644 دلار، همراه دارد. اما پس از بازرسی ساک‌های این مرد 59ساله، ماموران یک چک بانکی به مبلغ 300 میلیون بولیوار (واحد پول ونزوئلا) صادره از بانک ونزوئلا پیدا کرده‌اند.

جریمه و پلمب 32 داروخانه تهران
شنیده شد که سخنگوی سازمان تعزیرات کشور از پلمب و جریمه نقدی 32 داروخانه متخلف در تهران خبر داد. مهر نوشت؛ محمد حسن سرابیان اعلام کرد: گشت مشترکی با همکاری نمایندگان تعزیرات حکومتی و بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سطح شهر تهران انجام شد که بر اساس آن از 74 داروخانه پایتخت بازدید به عمل آمد. وی افزود: از این تعداد حدود 32 داروخانه به دلیل گران فروشی و عدم درج قیمت و عدم حضور مسئول فنی حکم جریمه و پلمب دریافت کردند.

مرتضوی نمی‌تواند به حکم دیوان شکایت کند
باشگاه خبرنگاران:حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: رأی هیأت عمومی دیوان قابل تجدید نظر نیست وسعید مرتضوی نمی‌تواند به این حکم شکایت کند.

در دولت‌های نهم و دهم تبعیت از ولایت بسیار کم شده
احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با ذکر اینکه دلیل وجود مشکلات در کشور این است که امروز از اسلام فاصله گرفته‌ایم، به ایلنا گفت: در دولت‌های نهم و دهم تبعیت از ولایت بسیار کم شده و این باعث بروز این مشکلات شده است ولی ما امیدواریم تبعیت از ولایت پررنگ شود تا دچار مسئله نشویم.

تلاش برای تایید صلاحیت مشایی
برخی نزدیکان مشایی می‌گویند ما به‌دنبال ضرورت‌سازی برای کاندیداتوری و تایید صلاحیت مشایی در دولت‌های نهم و دهم تبعیت از ولایت بسیار کم شده هستیم. در مشرق آمده است به اعتقاد این افراد برای تداوم خدمات دولت احمدی‌نژاد حتما باید مشایی کاندیدا و تایید شود.

من اصلا قبول ندارم!
مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در پاسخ به این سوال که واژه «اصلاح‌طلبان بدلی» در بیانیه حزب مشارکت آمده بود و این چه ربطی به جریان راست دارد،به خانه ملت گفت: اگر چه ممکن است برخی از اصلاح‌طلبان که در زندان هستند چنین صحبت‌هایی ‌کنند، اما جریان راست به این اختلافات دامن ‌می‌زند بنابراین من اصلا این واژه را قبول ندارم.
البته در جایی گفتم اصلاح‌طلبان بدلی کسانی هستند که احمدی‌نژاد را روی کار آوردند چرا که ما در سال ۸۴ به شدت تاکید کردیم که اصلاح‌طلبان با هم به وحدت برسند اما آقای معین، مهرعلیزاده، کروبی و هاشمی بدون وحدت با هم، نامزد انتخابات شدند و خروجی کار آنها انتخاب احمدی‌نژاد شد. و ی همچنین گفت قبل از انتخابات کابینه خود را مشخص می کند.

نجفی: تلاش نکردیم
خبرآنلاین: محمد علی نجفی، عضو کابینه دولت اصلاحات در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح‌طلبان تلاشی برای نامزدی خاتمی هم دارند یا خیر، گفت: نه تلاش نکردیم.

رقص مختلط در حضور مسؤولان!
جهان:روز جمعه 13 بهمن، جمعی از دختران و پسران زاهدانی در حضور مقامات استان سیستان و بلوچستان و سکوت آنها رقص مشترک اجرا کردند.در این مراسم که توسط ت... استان ترتیب یافته بود، دختران 8 تا 10 ساله درحالی با پسران به رقص چوب پرداختند که اساساً این رقص کاملاً مردانه است.

انتقاد نوه امام خمینی از فضای سیاسی ایران
نعیمه اشراقی نوه امام خمینی به بهار نیوز گفت: آنچه امروز از فضای سیاسی کشور به مشام می‌رسد همدلی و اتحاد و موجبات و مولفه‌های آن نیست. فضای موجود فضای تندروی، افراط، اتهام و مصادره ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب است.
در حالی‌که وضع موجود نه خواست مردم است و نه فضای حاکم بر خواست‌های جامعه، شاید یکی از بزرگ‌ترین درس‌های تاریخ این باشد که مردم در همه جوامع و کشورها به مسئولان جامعه خود فرصت می‌دهند تا تجربه کنند و خواست‌ها و آرمان‌های آنان را عینیت بخشند اما اگر چنین نکردند فرصت از آنها سلب می‌شود.

چه کسی مسئول این تغییر سلیقه است؟!
روزنامه خراسان، نوشت: محمدعلی کشاورز گفته است: «علاقه ای به پیگیری اخبار سینما ندارم»، خانم تهمینه میلانی هم گفته اند: «انحصار طلبی و سلیقه گرایی بر فضای سینما حاکم شده است!» و جالب آن که خودش هم بلافاصله اضافه کرده: «نقد کلی هیچ مشکلی از سینما حل نمی کند» و به همین ترتیب اظهارات مأیوس کننده مشابه در این روزها در خصوص سینما بسیار گفته اند. چندی قبل هم در باب فساد در سینما عده ای از سینه سوخته های این عرصه حرف های تکان دهنده ای زدند.

استقبال اروپا از مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا
روزنامه "مردم سالاری" نوشت: کنفرانس امنیتی مونیخ در شرایطی برگزار می‌شود که اولویت‌های این نشست برسر تحولات منطقه خاورمیانه، مشکلات اقتصادی اروپا، موضوعات مربوط به افغانستان و عراق و پرونده هسته‌ای ایران است که شاید موضوع ایران از نکات مهمی باشد که به آن پرداخته می‌شود و در حاشیه نشست هم لابیگری‌های دیپلمات ادامه یابد. به هر صورت حضور وزیر امورخارجه ایران در این نشست همچنین شرکت جوبایدن معاون باراک اوباما حاکی از اهمیت این نشست امنیتی دارد که به نوعی جامعه بین‌الملل در مورد آینده جهان تصمیم‌گیری می‌کند.

حضور در انتخابات ریاست جمهوری از نان شب هم واجب تر است.
عبدالله نوری در جلسه شورای اصلاحات گفته است :"حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری از نان شب هم واجب تر است. اگر در این انتخابات شرکت نکنیم انتخابات مجلس دهم را هم از دست می دهیم چرا که تمام ستادها و بدنه اجتماعی را از دست داده ایم و باید سال ها از صحنه سیاسی غایب بمانیم."

کمبود عکس امام خمینی در راهپیمایی
سال گذشته در راه‌پیمائی 22 بهمن به دلیل کمبود عکس امام خمینی، عکاسان برای تهیه عکس‌های مراسم دچار مشکل شدند. این مشکل را روزنامه جمهوری اسلامی، همان زمان در ستون جهت اطلاع مطرح و از عملکرد مسئولین مربوطه انتقاد کرد.
با توجه به اینکه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی است، در چنین روزی حضور تصویری و رهنمودهای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی باید در مراسمی که به یاد این پیروزی برگزار می‌شود پررنگ باشد. از آنجا که اقلام تبلیغاتی مراسم راه‌پیمائی را شورای هماهنگی تبلیغات برعهده دارد، لازم است به این امر مهم همت بگمارد تا مشکل سال گذشته تکرار نشود.

همکاری رسانه ای اصلاح طلبان و جریان انحرافی
یکی از مدیران رسانه ای جریان انحرافی اقدام به برپایی جلسات هم اندیشی با جریان های رسانه ای اصلاح طلب کرده و با پیشنهادات هنگفت مالی از آنان خواسته است به این جریان در انتقاد از حاکمیت کمک کنند. یکی از سردبیران نشریات جریان اصلاحات در پاسخ گفته حتی اگر با حقوق خوب هم حاضر به همکاری با شما شوم اما سبک نگارش من باعث لو رفتن و آبروریزی ام می شود.

خیز اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری
در جلسه شورای اصلاحات برخی حاضران نسبت به برنامه ریزی و حضور در انتخابات شوراها اظهار ناامیدی کرده و گفته اند:" ما باید تمام توان خود را صرف حضور در انتخابات ریاست جمهوری کنیم چرا که با افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران به 31 نفر، دیگر شانسی برای در اختیار داشتن اکثریت در شورای شهر نداریم و با چند عضو هم نمی شود در شورا کاری از پیش برد."

جریمه شدن یک فوتبالیست مسلمان

«واکاسو مبارک» مهاجم تیم فوتبال غنا و بازیکن تیم اسپانیول اسپانیا ، که در رقابت های فوتبال جام ملت های آفریقا به هنگام زدن گل به تیم ملی برای نشان دادن شادی خود، با بالا زدن پیراهنش و نشان دادن عبارت «الله اکبر» از داور مسابقه کارت زرد گرفت.
نمایش عبارت « Allah is Great » از سوی این بازیکن و دریافت کارت زرد از داور، موجب شد این بازیکن دو اخطاره شود و از بازی بعدی تیم غنا با نیجریه بازماند. غنا به همراه مالی به جمع 4 تیم نهایی این رقابتها صعود کرده اند.

اعلام حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات
روزنامه "آرمان روابط عمومی" نوشت: دبیر کل حزب اراده ملت ایران از برگزاری کنگره این حزب در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه امسال خبر داد. برگزاری کنگره احزاب اصلاح‌طلب این نوید را می‌دهد که آنها حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت.
دبیرکل این حزب با اعلام خبر برگزاری کنگره حزب اراده ملت ایران تصریح کرد: در این کنگره شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب نیز حضور خواهند داشت. این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین با بیان اینکه از هفته گذشته فرد جدیدی ریاست دوره‌ای شورا را برعهده گرفته است.

با اسم امام زمان (عج) به دنبال حذف ولایت هستند
به گزارش روزنامه رسالت، داوود احمدی نژاد دبیر سابق کمیته پدافند غیر عامل کشور دبیر سابق کمیته پدافند غیر عامل کشور با اشاره به فعالیت جریان انحرافی گفت: با اسم امام زمان (عج) می‌خواهند ولایت‌زدایی کنند، خوارج نیز چنین بودند و می‌گفتند ما از قرآن حکم را استخراج می‌کنیم و نیازی به امام نداریم.

اخبار کوتاه
*  پوستر‌های طراحی‌شده توسط ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نشان می‌دهد که این شخص در ادامه شگرد‌های تبلیغاتی فتنه‌ساز در انتخابات دور نهم ریاست‌جمهوری، به انتخاب رنگ پرداخته است. گفتنی است رنگ مورد نظر این نامزد، ریاست‌جمهوری فیروزه‌ای است.
   *  جریان‌های سلفی و تکفیری عراق که از سوی عربستان و قطر حمایت می‌شوند، به‌تازگی از دولت مالکی خواسته‌اند از پخش اذان شیعیان در اماکن عمومی که در آن، جمله؛ «اشهد ان امیرالمؤمنین علیاً ولی‌الله» گفته می‌شود، خودداری کند وگرنه دست به اقدامات انتحاری خواهند زد!
   *  با پیگیری‌‌های قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، بالاخره با گذشت دو سال از فرار مدیر عامل سابق بانک ملی، پلیس بین‌المللی موسوم به «اینترپل»، نام وی را جزو افراد تحت تعقیب اعلام کرد. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که افکار عمومی داخل کشور از قوه قضائیه و نیروی انتظامی درخواست انجام اقدامات لازم برای بازداشت و دستگیری بین‌المللی متهم فراری را داشته‌اند و در همان ایام، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور اظهار کرده بود که دستگاه قضایی تمامی سعی و تلاش‌های دیپلماتیک و قانونی را برای بازداشت متهمان فراری پرونده اختلاس بزرگ انجام داده است.
   *  پایگاه خبری تحلیلی «آنتی‌وار» در مقاله‌ای به قلم «جان گلیزر» درخصوص تحریم‌های وضع شده علیه ایران و تأثیرات آن بر حکومت و مردم این کشور نوشت: «تحریم‌های اقتصادی سخت و بی‌سابقه واشنگتن علیه ایران عملاً به پایان راه خود رسیده‌اند و بی‌تأثیری آن‌ها به اثبات رسیده است و ادامه تحریم‌ها، تنها باعث شتاب ایران در پیشرفت در صنعت هسته‌ای منجر خواهد شد.»
  دو نفر از عناصر تشکیلاتی فرقه بهائیت که در استان مازندران، این فرقه را تبلیغ می‌کردند، هفته گذشته در یکی از شهرهای این استان بازداشت شده‌اند.
   * هنوز چند روز از اکران عمومی فیلم ضدایرانی آرگو که به جریان تسخیر لانه جاسوسی در تهران از نگاه دولتمردان آمریکایی پرداخته و به‌خاطر نگرش سیاسی‌اش جایزه «گلدن گلوب» به آن تعلق گرفته است، در جهان نگذشته، دی‌وی‌دی‌های این فیلم با کیفیت بسیار خوب در شهر تهران توزیع می‌شود! و لینک آن در سایت‌های دانلودی قرار داده شده است.
    *  گفته می‌شود «محمد شفیع» سرکرده گروهک تروریستی «انصار» - باقیمانده گروهک تروریستی جندالشیطان که پس از دستگیری و اعدام ریگی تأسیس شده بود - که عملیات انتحاری چندی پیش چابهار در سیستان و بلوچستان را نیز به عهده داشت، به‌تازگی در پاکستان به هلاکت رسید. وی همچنین عملیات‌هایی بر ضد شیعیان در پاکستان نیز انجام می‌داده است.
   *  منابع آگاه از اقلیم کردستان عراق گزارش دادند، به‌زودی «عزت ابراهیم الدوری» معاون جنایتکار و فراری صدام، به دعوت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق وارد این منطقه خواهد شد. این منابع فاش کردند، «الدوری» وارد منطقه «مخمور» شده و با تعدادی از رهبران تظاهرات موصل دیدار کرده است. همچنین این منابع افزودند: عزت الدوری به‌زودی با یوسف قرضاوی شیخ‌الازهر که در حال حاضر در رأس فتنه تجزیه عراق قرار دارد، دیدار خواهد کرد تا سرنوشت عراق را مشخص کنند!
*یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که پس از فتنه 88 در جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران شرکت نکرده بود اخیرا با ارسال نامه ای به جامعه روحانیت خواستار دعوت از وی برای شرکت در جلسات شده است. جامعه روحانیت هم در پاسخ گفته شما هنوز عضو جامعه هستی و نیاز به دعوت از شما نیست.

* جریان های سلفی و تکفیری در عراق که از سوی عربستان و قطر حمایت می شوند اخیرا از دولت مالکی خواسته اند از پخش اذان که در آن "اشهد ان امیر المومنین علیا ولی الله" گفته می شود در اماکن عمومی خودداری نماید و گرنه دست به اقدامات انتحاری خواهند زد.
*در دربی هفته گذشته ، صد روحانی از قم به تهران اعزام شدند تا در ورزشگاه آزادی و در میان تماشاگران دربی را به تماشا بنشینند. مسوولان برگزار کننده می گویند سال به سال وضعیت فرهنگی ورزشگاه ها بهبود یافته است.
*شنیده ایم که اکثر دبیران جامعه اسلامی مهندسین در استان ها با کاندیداتوری باهنر ابراز مخالفت کرده و گفته اند جهت حفظ وحدت اصولگرایان، باید از ائتلاف سه گانه حمایت نماییم.
*فروش نفت ایران در دی ماه به رکورد بی سابقه ای در سال جاری رسید. کارشناسان اقتصادی معتقدند علیرغم تبلیغات غرب، حلقه های تحریم روز به روز در حال گسسته شدن است.
*برخی نمایندگان مجلس درصددند تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به دلیل تاثیرات منفی آن بر قیمت ارز و سکه آن را متوقف کرده و به صورت موقت از دستور کار مجلس حذف نمایند.
*شنیده ایم در روزهای اخیر دکتر احمدی نژاد اقدام به برگزاری جلساتی با حضور مدیران شرکت های خودرو سازی و مسوولان بخش صنایع برای مهار و کاهش قیمت خودرو نموده است. کارشناسان معتقدند اجرای مصوبات این جلسات می تواند در آینده نزدیک به مهار قیمت خودرو کمک موثری نماید.

https://shoma-weekly.ir/2Msu8U