گفته می‌شود که...

رشد یک تا ۱۳ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار/احتمال موفقیت ایران در پرونده ویلموتس/کدام نمایندگان مجلس ممکن است به کابینه رئیسی بپیوندند؟/استخراج رمزارز‌ها پس از ممنوعیت در چین آسان‌تر شد/کلاهبرداران در کمین تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان/حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در خاک سوریه و ...

هدف مذاکرات وین احیای برجام به شکل اولیه است نه چیزی بیشتر

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به درخواست‌های زیاده‌خواهانه غرب در مذاکرات وین، تاکید کرد هدف از این گفتگو‌ها فقط احیای برجام به شکل اولیه آن است، نه چیزی بیشتر. «میخائیل اولیانوف» در واکنش به صحبت‌های «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره که غرب مسائل دیگر را مانند برنامه موشکی ایران و مسائل منطقه‌ای پیش می‌کشد، نوشت: هدف توافق شده گفتگو‌های وین، احیای برجام در شکل اولیه آن است؛ نه چیزی بیشتر، نه چیزی کمتر. وزیر خارجه روسیه پیش‌تر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بحرینی خود ضمن اشاره به رونمایی قریب‌الوقوع از نسخه جدیدی از مفهوم امنیت جمعی در خلیج‌فارس، تأکید کرد موضع ایران در قبال پرونده هسته‌ای منصفانه است، اما غرب تلاش می‌کند تعهدات جدیدی را به تهران تحمیل کند.
هر بطری آب
۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان!
روزهای گرم سال از راه رسید و فروش آب‌های معدنی لاکچری دوباره از سر گرفته شده است که هر بطری آن بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.نکته جالب توجه آنجاست که خرید این محصول توسط قافله مرفه نشین در بین جامعه متعارف شده و سایر افراد هم برای عقب نیفتادن از این قافله اقدام به خرید چنین محصولاتی می‌کنند. با وجود ممنوعیت چند ساله برای واردات آب معدنی‌های بسته بندی، این محصول به راحتی در فروشگاه‌های اینترنتی و سوپر مارکت‌های سطح شهر قابل خریداری است. اگر چه مسئولان بازار این محصول را قاچاق می‌خوانند، اما به وفور در بازار یافت می‌شود و حتی در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند و محدودیتی برای خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد

۹۲ درصد موبایل‌واره‌های وارداتی قاچاق است

رجیستری تبلت که مقرر بود پس از موبایل اجرایی شود، در حالی تا کنون به تعویق افتاده که انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۰۰هزار موبایل‌واره به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شده که ۹۲ درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور شده است. موبایل واره شامل همه دستگاه‌هایی است که سیم کارت در آن‌ها به نحوی استفاده می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تبلت است.

رشد یک تا ۱۳ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

همزمان با رشد نرخ ارز، قیمت خودرو نیز در بازار روند افزایشی به خود گرفته و شاهد رشد قیمت اکثر خودرو‌ها نسبت به هفته گذشته هستیم، به طوری که این افزایش قیمت تا ۱۳ میلیون تومان نیز می‌رسد.


جریانی همواره سوار بر شعارهای احساسی

دیروز روزنامه اصلاح‌طلب شرق در تیتر اصلی خود با عنوان «روزگار برزخی اصلاح‌طلبان» نوشت: «بن‌بست اصلاح‌طلبی یا احیای اصلاحات؟ این پرسشی است که حالا اصلاح‌طلبان می‌توانند به آن پاسخ دهند؛ اینکه می‌خواهند تا دو سال یا چهار سال آینده دست روی دست بگذارند و در آستانه اولین انتخابات پیش‌رو، مثلاً مجلس 1402، باز‌هم درب احزاب را باز کنند؟ یک تشکل جدید اصلاح‌طلبی خواه با هر نام تازه‌ای که انتخاب می‌کنند، ایجاد کنند واز مردم درخواست رأی کنند و دل‌خوش به این باشند که با ایجاد یک موج انتخاباتی شاید برنده انتخابات باشند یا مأیوس از رأی مردم یا باز‌هم با دوگانه‌سازی بد و بدتر به مردم تذکر دهند که اگر به ما رأی ندهید، چنین می‌شود و چنان! واقعیت این است که اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر همین شیوه را پیش گرفتند و هیچ‌گاه تن به نگارش یک مانیفست جامع اصلاح‌طلبی ندادند؛ چه آنکه به گفته برخی اصلاً چنین ظرفیتی هم در کسانی که صرفاً در اندیشه چگونگی ورود به قدرت یا استمرار قدرت رسمی بودند، وجود نداشت و نظریه‌پردازان اصلاحات هم صرفاً بر مفاهیمی کلی مانند آزادی، عدالت، رفع فقر و تبعیض و... پرداختند و هیچ‌گاه کسی نگفت که برای رسیدن به این مفاهیم با درنظرگرفتن وضع سیاسی موجود و همه محدودیت‌هایی که می‌بینیم باید چه سازوکاری در نظر گرفته شود؟ یا اگر به گفته برخی اصلاح‌طلبان لازم است که قانون اساسی اصلاح شود، باید چه اصولی اصلاح‌ شود و اگر آن اصول تغییر کند چه تأثیراتی در شیوه حکمرانی کشور پدید می‌آورد. آن‌ها هیچ‌گاه نسبت دقیق خود را با حاکمیت روشن نکردند؛ به‌نحوی‌که از تندترین اپوزیسیون‌ها تا اصلاح‌طلبانی که اندیشه اصولگرایی دارند، همه اصلاح‌طلب فرض می‌شوند.
احتمال موفقیت ایران در پرونده ویلموتس

گفته می‌شود در جلسه رسیدگی به اعتراض ایران به حکم صادره از سوی فیفا در دادگاه عالی ورزش، داور مشخص شده از سوی CAS یک ایراد بزرگ به وکلای ویلموتس می‌گیرد و به آن‌ها متذکر می‌شود اگر شما تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون فوتبال ایران داشتید، چرا اقدام به برداشت بخشی از این مبلغ از حساب زارعت بانک ترکیه کردید؟!کارشناسان حقوقی معتقدند چنانچه یک مربی پول واریزی از سوی باشگاه یا فدراسیون طرف قرارداد خود را برداشت کند، این اتفاق به معنای پذیرش و تملک آن پول به حساب می‌آید و قانونا باید به تعهدات خود پایبند باشد.با این تفاسیر اگر این اتفاقات رخ داده باشد، امیدواری برای تغییر رای در پرونده مارک ویلموتس وجود دارد، اما تا زمانی که رای نهایی از سوی دادگاه CAS به طرفین ابلاغ نشود نمی‌توان با قاطعیت درباره آن صحبت کرد.
ریشه بحران برجام

سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت که خروج یک‌جانبه واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک، ریشه بحران کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران است. سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه این پیام توییتری نوشت: «به‌طور طبیعی، آمریکا باید اقدامات اشتباه خود را تصحیح کند. برای آغاز، این کشور باید به‌طور کامل تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی خود علیه ایران و طرف‌های ثالث را بردارد تا ایران تشویق شود که در مسیر مشابه گام بردارد و باعث دستیابی به موفقیت در مذاکرات شود».
وعده
۲ ساله ایران خودرو برای عرضه خودروی ارزان قیمت

مدیرعامل ایران خودرو درباره زمان عرضه خودروی ارزان قیمت این گروه صنعتی به بازار، گفت: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود و تولید انبوه آن به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد در مجموع حداکثر ظرف ۲ سال آینده خودروی ارزان قیمت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

گفتگوی رئیسی با عمران خان

نخست‌وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب ایشان، با اشاره به موضوعات مشترک فی‌مابین گفت: «ما نگران وضعیت افغانستان و درگیر شدن این کشور در جنگ طولانی‌مدت هستیم». عمران خان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با رئیس‌جمهور منتخب ایران ملاقات کرده و درباره موضوعات مختلف ازجمله فرصت‌ها و نگرانی‌های مشترک گفتگو کند. رئیسی نیل به «امنیت پایدار» را صرفاً از طریق مشارکت کشور‌های منطقه، عملی دانسته و بیان کرد: «تجربه نشان داده که بیگانگان به بهانه ایجاد امنیت بذر ناامنی را کاشته و عدم ثبات را نهادینه می‌کنند. امنیت افغانستان برای ما مهم است و این امنیت باید توسط افغانستانی‌ها برقرار شود». رئیس‌جمهور منتخب اضافه کرد: «در دیپلماسی اقتصادی، دولت جدید به همه ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان به‌عنوان فرصت‌های ارزشمند همکاری نگریسته می‌شود و به همین جهت هیچ ظرفیت اقتصادی مورد غفلت قرار نمی‌گیرد».
کدام نمایندگان مجلس ممکن است به کابینه رئیسی بپیوندند؟

نام 15 تن از نمایندگان بیش از سایر افراد در محافل سیاسی شنیده شده و با برخی از آنان نیز رایزنی‌های به نسبت جدی نیز صورت گرفته است. سیدمحمود نبویان، نماینده فعلی تهران در مجلس یکی از همین افراد است. برخی شنیده‌ها از وجود نام او در میان گزینه‌های مدنظر وزارت اطلاعات دولت سیزدهم حکایت دارد.مصطفی پورمحمدی و علی محمدی سیرت نیز از دیگر مدعیان این کرسی به شمار می‌روند. احسان اردکانی، نماینده فعلی اردکان در مجلس در میان گزینه‌های مدنظر رییسی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفته.مجتبی رضاخواه، نماینده تهران هم نامش برای تکیه بر کرسی ریاست وزارت علوم به میان آمده.براساس شنیده‌ها، فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی و علیرضا زاکانی، نماینده تهران و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس هم نام‌شان در میان گزینه‌های احتمالی سازمان انرژی اتمی قرار گرفته. در میان این نام‌ها، حمیدرضا حاجی‌بابایی و محمدمهدی زاهدی را هم نباید از قلم انداخت. برخی از قرارگیری نام این 2 فرد در میان گزینه‌های مدنظر رییسی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر می‌دهند . الیاس نادران، رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم و سید احسان خاندوزی، نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نام‌شان در میان گزینه‌های مدنظر رییسی برای وزارت اقتصاد دولت سیزدهم قرار گرفته است.
تحقیر یک ملت توسط زیباکلام

«محمد دلاوری» مجری صداوسیما توئیت اخیر صادق زیباکلام را تحقیر ملت ایران دانست و نوشت: «چه خود کوچک پنداریِ عجیبی، صدها رخداد علمی مهم در ایران پدید آمده، انتقادها به جای خود ولی این دیگر تحقیر حاکمیت نیست، تحقیر یک ملت است». زیباکلام، چهره فعال اصلاح‌طلب در توئیت اخیرش، با خودکم‌بینی عجیب که البته در مواضع گذشته او نیز یافت می‌شود، نوشت: «کشوری که نتوانسته در زمینه تولید یک دوچرخه ساده بچگانه صادراتی داشته باشد و بعد از شصت سال عصاره صنعت خودروسازی‌اش، پیکان و پراید است، چگونه ممکن است در زمینه تولید واکسن کرونا، تبدیل به یک تولیدکننده بین‌المللی شود؟».
استخراج رمزارز‌ها پس از ممنوعیت در چین آسان‌تر شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از وضع محدودیت‌های جدید چین بر ضد رمزارزها، استخراج آن‌ها به شدت آسان‌تر و سودآورتر شده است. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از وضع محدودیت‌های جدید چین بر ضد رمزارزها، استخراج آن‌ها به شدت آسان‌تر و سودآورتر شده است. در چند ماه اخیر بیش از ۵۴ درصد از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین جهان که در چین قرار داشتند به علت ممنوعیت‌های جدیدی که از سوی دولت چین اعمال شده است از مدار خارج شده‌اند. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ رمزارز‌ها رخ داده است. به دنبال این رویداد که یک ماه از آن می‌گذرد الگوریتم بیت‌کوین تغییر کرد و ساده‌سازی شد تا با این تعطیلی میزان استخراج با سقوط شدیدی روبه رو نشود. به این ترتیب استخراج‌کنندگان بیت‌کوین حالا روزانه بیت‌کوین بیشتری می‌توانند تولید کنند.

حرف‌های ناپخته مرعشی!

درحالی‌که نزدیک به نیمی از صادرات کشورمان در دولت تدبیر و امید با کشورهای عراق و افغانستان بوده است، «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران با بی‌اطلاعی از ظرفیت بازارهای منطقه‌ای،گفته است: «آقای رئیسی باید توجه کند که با روابط تجاری با پاکستان و عراق و ونزوئلا و افغانستان نمی‌شود کشور را اداره کرد!». مشابه چنین حرف‌هایی را نیز هشت سال پیش جریان اصلاحات در کم‌اهمیت جلوه دادن روابط کشورمان با برخی کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به کار بردند؛ اما ماحصل شعارهای آن‌ها در برقراری روابط تجاری با کشورهای پیشرفته غربی همان چیزی است که امروز بعد از هشت سال می‌بینیم؛ کشورهایی که عهد بستند و پیمان شکستند، قول واردات تکنولوژی دادند ولی از دادن قطعه نیز به ایران دریغ کردند! لازم است جریان اصلاحات به این سؤال پاسخ دهد که اگر تجارت با کشورهای همسایه، آفریقایی و ... ارزشی ندارد، چرا چین به‌عنوان دومین کشور برتر اقتصادی، توان تجاری خود را روی کشورهای درحال‌توسعه منطقه و کشورهای آفریقایی گذاشته است و اساساً موفقیت‌های اقتصادی چند دهه اخیر چین ناشی از توجه به بازار این کشورها بوده است؟!
کلاهبرداران در کمین تراکنش‌های زیر
۱۰۰ هزار تومان

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان این که هم اکنون کلاهبرداری‌ها برای دستیابی به رمز اول شدت گرفته است، اعلام کرد: با توجه به این که خیلی از افراد هنوز برای مبالغ زیر ۱۰۰ هزار تومان از رمز دوم ثابت استفاده می‌کنند، امکان دستیابی به رمز دوم ثابت برای کلاهبرداران وجود دارد.
هیل: تحریم ایران جواب نمی‌دهد

وبگاه وابسته به کنگره آمریکا نوشت: «دولت بایدن باید به‌دنبال توافق بهتری با ایران باشد که دربرگیرنده مسائل دیگری چون برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای نیز باشد. تنها راه رسیدن به توافق طولانی‌مدت‌تر و قدرتمندتر، اقدام سریع برای احیای برجام و نیز احیای درجه‌ای از اعتماد بین واشنگتن و تهران است. به‌رغم آنکه تحریم‌ها هزینه جدی به مردم وارد آورده؛ اما ایران مقاومت کرده‌ و تحریم‌ها حس ضدآمریکایی را در میان مردم ایران برانگیخته است. بحث استفاده از تحریم‌ها به امید امتیازدهی بیشتر ایران، نه‌تنها در دوران ترامپ کارساز نبود بلکه در دوران بایدن نیز مفید واقع نخواهد بود».

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در خاک سوریه

شبکه لبنانی المیادین دیشب از شنیده شدن صدای ۴ انفجار با منشأ ناشناخته در داخل پایگاه کارخانه گاز کونیکو، در استان دیرالزور سوریه خبر داد. این کارخانه محل استقرار سربازان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی است. کانال مجازی صابرین‌ نیوز نیز اعلام کرد که ۹ موشک به داخل این پایگاه سقوط کرده است و نیروهای اشغالگر آمریکایی در وضعیت آماده‌باش حداکثری قرارگرفته‌اند. هرچند وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هنوز هیچ گزارشی که نشان دهد به نیروهای آمریکایی در سوریه حمله شده، مخابره نشده است، اما شبکه سعودی الحدث نوشت که در این حملات، حداقل ۳ تا ۵ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند. در این حمله راکتی، آسیب زیادی به پایگاه نظامیان آمریکایی وارد شده است.

‌اخبار روزانه:
*
نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد این جنبش روابط قوی و قدیمی با ایران دارد و آن را ادامه می‌دهد. خلیل الحیه، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با پایگاه خبری عربی ۲۱ درباره روابط این جنبش با تهران گفت: رابطه با برادران ایرانی مستحکم، قدیمی و مداوم است و ما تاکید می‌کنیم حماس خواهان روابط خوب با همه است. وی تاکید کرد: در شرایطی که حق مردم فلسطین پایمال می‌شود ما باید تایید و حمایت از ملت فلسطین را کسب کنیم، بنابراین ما روابط مستحکمی با ایران داریم و خواهان گسترش و تقویت آن در راستای حمایت از مساله فلسطین و مقاومت هستیم. خلیل الحیه درباره روابط جنبش حماس با حزب‌الله لبنان نیز گفت: روابط‌مان با حزب‌الله خوب بوده و اکنون نیز خوب است.
* کاردار کشورمان در انگلیس گفت: «محسن بهاروند»، سفیر ایران در انگلیس
۴ ژوئیه ۲۰۲۱ وارد لندن می‌شود و پس از ارائه اعتبارنامه خود به ملکه، وظایف دیپلماتیک خود را از سه‌شنبه بر عهده می‌گیرد. سیدمهدی حسینی‌متین در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: محسن بهاروند، سفیر ایران در انگلیس، یکشنبه ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ وارد لندن می‌شود و پس از ارائه اعتبارنامه خود به ملکه، وظایف دیپلماتیک خود را از سه‌شنبه ۶ ژوئیه بر عهده می‌گیرد. وی تاکید کرد: ما برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم و همه وظایف‌مان را انجام خواهیم داد تا در مأموریت خود موفق باشد.

* محمد جلیلیان وکیل دادگستری و وکیل محمدحسین کروبی از محکومیت وی به یکسال حبس تعزیری و جزای نقدی به‌دلیل حوادث پس از سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد. به گزارش جماران وی گفت: پس از نامه جناب آقای مهدی کروبی در پی سقوط هواپیمای اوکراینی، موکلم محمدحسین کروبی را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیر و پس از ۶۳ روز بازداشت موقت و سپس تبدیل تأمین صادره، آزاد و در فرایند رسیدگی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی افشاری به یکسال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم گردید. این چهارمین محکومیت موکلم پس از سال ۱۳۸۸ است.
* به گفته منابع محلی، جنگنده‌های ارتش اسرائیلی شنبه‌شب با دو موشک سایت بدر، متعلق به گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس را در جنوب شهر غزه بمباران کردند. علاوه بر این، جنگنده‌های اسرائیلی به زمین‌های کشاورزی السوانیه در شمال غربی غزه و نیز زمین‌های کشاورزی در غرب برج‌های الکرامه حمله کردند. این منابع گفتند حملات اسرائیل منجر به تلفات جانی نشده است
.

* آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در گزارشی عنوان کردند هکر‌های ارتش روسیه در سه سال گذشته برای دسترسی به شبکه‌های کامپیوتری «صد‌ها هدف در بخش خصوصی و دولتی در سطح جهانی» تلاش کرده‌اند و هشدار دادند که «این تلاش‌ها تقریبا مطمئنا همچنان ادامه دارند».

* مشاور امنیت ملی پاکستان گفت دیگر هیچ ارتباط غیرمستقیم یا محرمانه‌ای با هند برای ازسرگیری گفتگو‌های متوقف‌شده بین دو کشور وجود ندارد. به گفته موعید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، این ارتباطات بین اسلام‌آباد و هند به این دلیل متوقف شده که دهلی‌نو نتوانسته اعتمادسازی کند و یکی از دلایل این مسئله، لغو وضعیت ویژه کشمیر در آگوست ۲۰۱۹ است.

* یک روزنامه عبری‌زبان نوشت تلاش‌ها برای انجام مذاکرات میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی با نظارت مصر هنوز ناموفق بوده و تاکنون هیچ پیشرفتی در هیچ‌یک از مسائل مورد بحث به دست نیامده و این یعنی در کنار استمرار تنش امنیتی در نوار غزه، تلاش‌ها در این زمینه به بن‌بست رسیده‌اند.

* شاید شما هم در آستانه سنین سربازی شنیده باشید که بگویند برو سربازی کن تا قدر زندگی و عافیت را بدانی. رئیس سازمان نظام‌وظیفه کشور نیز معتقد است: «مهم‌ترین دستاورد سربازی، تاب‌آوری جوانان در برابر سختی‌ها است». کارشناسان روانشناسی تأکیددارند، افرادی که در سنین نوجوانی و جوانی به‌سختی می‌افتند؛ نسبت به افراد نازپرورده که غرق در نعمت بزرگ می‌شوند، انسان‌هایی سخت‌کوش بوده و با اراده بالایی که برای عبور از مشکلات و ناهمواری‌های معمول دارند، در مسیر زندگی موفق‌تر ظاهر می‌شوند.

*«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم گفت: «اسرائیل در رعب و وحشت به سر می‌برد؛ بیشتر ساکنان اسرائیلی سرزمین‌های اشغالی تحمل وضعیت موجود را ندارند و به فکر فرار به اروپا و آمریکا هستند!».

* سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم. رامین فرج در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دلیل خاموشی خارج از برنامه در شامگاه گذشته، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی اعلام شده، آخرین ساعت خاموشی برق در البرز ۱۱ شب است ولی دیشب از ساعت ۲۳ الی یک بامداد هم شاهد خاموشی برق بودیم. وی ادامه داد: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/pydjD8