گفته می‌شود که...

رسانه های اصلاح طلب و اعتراض به روحانی/ ورود کیهان به نهاد ریاست جمهوری ممنوع/ هاشمی: مایل نیستم در کارهای دولت دخالت کنم/ اقدامی عجیب در افطاری روحانی/ ادامه روند تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه و....

سفر مولوی عبدالحمید برای دیدار با هاشمی

مولوی عبدالحمید که با پاسخ منفی مراجع تقلید سفر چندی قبل وی به قم ناکام ماند، تلاش می کند این بار با سفر به تهران با برخی چهره های نزدیک و تاثیر گذار دولت برای پیگیری برخی مطالباتش دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مولوی عبدالحمید در این دیدار قرار است خواسته هایی را با آقای هاشمی رفسنجانی مطرح کند.گفته می شود در راس این خواسته ها درخواست برای در اختیار گرفتن یک مسجد در تهران برای فعالیت مذهبی و استفاده از نزدیکان وی در پست های مدیریتی در سطح بالای کشور قرار دارد.

در حال حاضر برخی نزدیکان مولوی عبدالحمید در پست های مهم استانداری سیستان و بلوچستان و برخی مدیریت های مهم فعالیت می کنند.

پاسخ زیبا و قابل‌تأمل مادر شهید افغانی دفاع از حرم!

مادر شهید افغانی سیداسدالله سجادی، مدافع حرم، که به‌تازگی به شهادت رسیده در پاسخ به این پرسش که «به‌عنوان یک همسر شهید که این روزها مادر شهید هم شده‌اید، چقدر در این مسیر محکم هستید؟ فرزند و همسر شما در جبهه‌هایی شهید شدند که شاید رنگ ناسیونالیستی ندارد و برای جبهه اسلام جنگیدند. این بدون مرز دیدن را چطور باور کردید...؟» می‌گوید: «هزاران بار گفتم ان‌شاءالله همین بچه‌هایم که هستند. همین برادران شهید و همین نوه‌ام که فرزند شهید است، همه فرزندانم را برای دوام این راه می‌دهم. مردم ما که دیگر در افغانستان جای درست و حسابی ندارند که زندگی کنند. سال‌هاست که خود من هم ارتباطی با آنجا ندارم. ما را مزدور خمینی لقب می‌دهند، ولی این را بدانند که ما به این مزدوری افتخار می‌کنیم. پدرم برای این مسیر رفت. شوهرم برای این راه رفت. فرزندم رفت. من انقلاب اسلامی را می‌گویم نه ایران. من به ام‌القرای مسلمین کار دارم نه صرفاً به کشور ایران یا اینکه چه دولتی می‌آید، چه دولتی می‌رود. ما برای ماندگاری انقلاب اسلامی و امام و رهبر انقلاب، همه چیزمان را می‌دهیم.»

شهید سید اسدالله سجادی از مجاهدین افغانی بود که سال‌های سال در جبهه‌های جنگ افغانستان با طالبان جنگیده بود که پس از اطلاع از آنچه در سوریه می‌گذرد، داوطلبانه سرپرستی یک گروه چهل‌وپنج‌نفره از مجاهدان افغانستانی را قبول کرد و به سوریه رفت و در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

رسانه های اصلاح طلب و اعتراض به روحانی

رفتار رسانه‌های اصلاح‌طلب که این روزها گلایه‌های زیادی را مستقیم و غیرمستقیم از دولت روحانی مطرح می‌کنند، نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در حال فاصله گرفتن از دولت هستند. در آخرین مورد از این انتقادات، محمدرضا تاجیک، مشاور خاتمی و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با روزنامه آرمان ضمن انتقاد شدید و بی‌سابقه از تعریف نشدن مفهوم اعتدال، گفت: «اطلاق واژه گفتمان به آن از روی تسامح است، دولت آقای روحانی دولت گرفتاری است، گرفتار خود و دیگران و زندگی روزمره مردم و آمریکا و مسئله هسته‌ای و مسائل حاشیه‌ای و گذشته... منتظریم تا شاید دریچه‌ای در عرصه‌های مدنی و سیاسی گشوده شود و شعارها با جامه‌ای عینی و عملی به درآیند. بدیهی است تا وقتی منتظریم، معترضیم

کمک برخی از مدیران مناطق آزاد به رسانه های اصلاح طلب

شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از افراد منسوب در مناطق آزاد در پوشش این سازمان، به برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب کمک مالی کرده است. بر اساس این گزارش، در آخرین جلسه مدیران رسانه‌ای اصلاح‌طلب با یکی از فعالان دولتی در مناطق آزاد، بین دیگر رسانه‌ها درباره میزان این کمک‌ها و اینکه فقط به بعضی رسانه‌ها صورت گرفته، درگیری‌هایی رخ داده است. گفته می‌شود گلایه برخی از مدیران اصلاح‌طلب در این جلسه از کمک دویست‌وپنجاه میلیونی به یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب است. در حال حاضر اکبر ترکان، رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور است.

از ترانه آن‌سوی‌آبی تاممانعت پلیس‌امنیت ازسخنرانی

مراسم افطاری شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب شب گذشته با حضور برخی از شخصیت‌های سیاسی این حزب برگزار شد، که حاشیه‌های جالبی را به همراه داشت.

آنچه که در ادامه می‌آید، حاشیه‌نگاری رویداد از این مراسم است:

* در این مراسم سید هادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌ سالاری، علیرضا علوی‌تبار، سعیدالله بداشتی، احمد حکیمی‌پور، شهربانو امانی، عزت‌الله تقواییان، داریوش قنبری و اشرف بروجردی حضور داشتند. جمع شدن فعالان اصلاح‌طلب به بهانه ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان، به میزبانی شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب آن هم در سفره‌خانه سنتی حیدربابا در غرب تهران از نکات جالب توجه این مراسم بود.

* براساس برنامه اعلامی، قرار بود این مراسم با سخنرانی دو چهره شاخص اصلاح‌طلب اشرف بروجردی و هادی خامنه‌ای ادامه یابد که پس از ایراد اولین سخنرانی از سوی بروجردی، پلیس امنیت حاضر در سالن مانع از سخنرانی حجت الاسلام خامنه‌ای شد.

* از حاشیه‌های جالب این مراسم حضور جوانانی جدا از میهمان این مراسم بود که با ظاهری نامناسب در گوشه‌ای از سفره‌خانه محل برگزاری مراسم در حال استعمال قلیان بودند!

* پس از کنسل شدن سخنرانی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، به تناسب محل برگزاری این ضیافت موسیقی زنده و سنتی اجرا شد که اجرای یکی از ترانه‌های خواننده آن سوی آبی(!) شگفتی حاضرین را به همراه داشت!

اقدامی عجیب در افطاری روحانی

هفته گذشته مراسم افطاری رئیس‌جمهور با ایتام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) برگزار شد که بازتاب گسترده ای داشت.در این مراسم همه حاضران با لباس های متحد الشکل در دیدار با روحانی حاضر شدند و در نهایت روزه خود را با روحانی افطار کردند. این مراسم حاشیه هایی هم به همراه داشت که یکی از آنها ورود حاضران با چفیه به سالن است؛ اما قبل از ورود روحانی، با کمال تعجب چفیه های حاضران جمع آوری شد! در این میان یک سوال جدی مطرح می شود که علت جمع آوری چفیه ها چیست؟ مگر چفیه چه اشکالی داشت؟

ورود کیهان به نهاد ریاست جمهوری ممنوع شد
مسئولان ذی‌ربط در نهاد ریاست جمهوری، توزیع روزنامه کیهان در این نهاد را ممنوع کردند.
این مسئولین ضمن تماس خواستار قطع سهمیه ارسالی کیهان به نهاد ریاست جمهوری شدند و این در حالی است که روزنامه کیهان طی چند دهه اخیر مانند سایر روزنامه‌ها به نهاد مذکور ارسال و توزیع می‌شد. مسئولان مذکور همچنین خواستار قطع ارسال کیهان عربی و انگلیسی شده‌اند.
عجیب اینکه پیش از این خبرهایی مبنی بر تهیه بولتنی جهت‌دار - و بعضا تحریف‌آمیز- درباره نشریات منتقد دولت منتشر شده بود.
مسئولان ذی‌ربط نهاد ریاست جمهوری توضیح نداده‌اند که کدام نگرانی باعث ممنوعیت توزیع کیهان در سطح این نهاد شده و آیا قرار است آن مجموعه کاملا کانالیزه شود؟!

پس ازیک حمله سایبری، پیام نو بازگشت
سایت خبری- تحلیلی پیام نو پس از پشت سر گذاشتن یک حمله سایبری به عرصه اطلاع‌رسانی بازگشت. سایت پیام نو روز یکشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفت و از دسترس مخاطبان خارج شد. به نوشته این سایت، هکرها ابتدا با نفوذ در سامانه خبری آن را از کار انداختند و سپس با هک کردن کارتابلی که مدیر مسئول پیام نو دامنه‌ها را از طریق آن ثبت کرده بود، مالکیت دامین‌های پیام نو را تغییر دادند.
پسرم از بیکاری به داعش پناه برد

پدر «عمر چچنی» (شیشانی)، یکی از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی داعش که در سوریه می‌جنگد، گفته است که پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده است و به این دلیل به شبه‌نظامیان افراطی روی آورده که نتوانسته کار دیگری پیدا کند! عمر چچنی بیست‌وهشت‌ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش‌ها، فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد. او با ریش بلند قرمزرنگ و کلاهی که معمولاً به سر دارد، در بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده داعش به‌راحتی قابل شناسایی است.

پیشنهاد انتقال اعضای گروهک منافقین به امریکا
اینکه همزمان با تداوم ناآرامی‌های یک ماه گذشته در عراق یک سناتور پیشین امریکا که از حامیان منافقین محسوب می‌شود، پیشنهاد انتقال قریب به 3 هزار عضو این گروهک را که هم‌اکنون در کمپ «لیبرتی» عراق مستقرند، مطرح کرد. به گزارش عصر ایران، «جوزف لیبرمن» که یکی از حامیان جدی گروهک منافقین در امریکا محسوب می‌شود در مصاحبه با فاکس نیوز با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت اعضای این گروهک خواستار اعطای پناهندگی و انتقال آن‌ها به امریکا شد.

2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران ضبط شد

دادگاهی در آمریکا روز چهارشنبه به پرداخت 1.75 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران به خانواده‌های قربانیان حادثه بمبگذاری سال 1983 در بیروت رأی داد.

احضاریه مدافعان بنزین پتروشیمی برای وزارت بهداشت و محیط زیست
نمایندگان حقوقی وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست برای دومین بار در ارتباط با پرونده شکایت از مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند. یازدهم خرداد سه وکیل دادگستری(پیمان حاج محمود عطار، علیرضا دقیقی و مصطفی ترک همدانی) با حضور در دادسرای کارکنان دولت و ارائه مستنداتی، از وزیر اسبق نفت به دلیل تولید بنزین آلوده پتروشیمی در زمان وزارتش شکایت کردند. به گزارش ایرنا، مسعود میرکاظمی نیز در اعتراض به اقدام این سه وکیل دادگستری از آنان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به رئیس قوه قضائیه شکایت کرده است.

امیرعبداللهیان: هیچ نظامی ایرانی در عراق شهید نشده است

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه، شهادت نیروهای سپاه پاسداران ایران در عراق را تکذیب و تاکید کرد که در داخل عراق هیچ نظامی ایرانی شهید نشده است.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان که در سفری دوره ای به سه کشور منطقه سفر کرده است در نشستی خبری در سفارت ایران در کویت، هدف از این سفر را رایزنی درباره تحولات منطقه بویژه اوضاع عراق دانست و گفت: هر گونه گفتمان منطقه ای امری مفید و سازنده برای همگان به شمار می رود و به ما در رسیدن به فهم مشترک کمک می کند.

حسینیان: دولت کریمه دوباره بر پا می‌شود
شنیدیم کهروح‌الله حسینیان از چهره‌های شاخص جبهه پایداری و منتقدان اصلی دولت در مجلس، روز گذشته گفت که کشور نیاز به آرامش دارد.
وی در تذکری خطاب به رئیس‌‌جمهوری درعین حال گفت: هیچ شکی نیست که کشور در زمانی که در حال مذاکره با قدرت‌های جهانی است و اقتصاد آن دستخوش نوسانات شده، به آرامش نیاز دارد، بنابراین چرا رئیس جمهوری و برخی معاونان و اطرافیان وی گاهی صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که جامعه را به تشنج می‌کشد؟ به گفته وی توهین به منتقدان و سوگند به ولله در شأن رئیس جمهوری نیست و باید بدانند که بار دیگر در ایران اسلامی توسط مردم، دولتی کریمه به پا خواهد شد. بار دیگر فریاد ستم‌سوز ملت ایران بر کاخ‌های قدرت‌های جهانی طنین‌انداز خواهد شد و بار دیگر پرچم استکبار ستیزی و پرچم امام خمینی(ره) در سازمان‌های بین‌المللی به اهتزاز در خواهد آمد. اشارات این عضو جبهه پایداری و حامی دولت قبل به آینده در حالی است که گفته می‌شود اطرافیان احمدی‌نژاد در فضای مجازی موضوع بازگشت دوباره احمدی‌نژاد را به صورت برجسته دنبال می‌کنند.

خاطرات ناطق نوری درباره 18 تیر

علی اکبر ناطق نوری در جلد دوم کتاب خاطرات خود، درباره ماجرای هجدهم تیر و حوادث کوی دانشگاه گفته است: من به لحاظ این که شم امنیتی داشته و کار امنیتی کرده بودم، احساس می کردم پشت صحنه دست هایی است که اینها را می گرداند و به طور جدی به این موضوع یقین داشتم. در همان روزها قبل از آن که حتی کسی دستگیر و بازجویی شود، یا مثل الان یک خرده شفاف شود، گفتم که ماجرا زیر سر نیروهای به اصطلاح ملی ـ مذهبی است.

به گزارش سایت مشرق، وی در بخش دیگری از خاطرات خود آورده است: من یقین دارم که در ماجرای کوی دانشگاه این لباس شخصی هایی که می گویند سازمان یافته و از جناح راست هستند، اصلا وجود خارجی نداشتند، کما این که دادگاه هم به همین جمع بندی رسید.

آخرین وضعیت پرونده آذرپیک و نورانی نژاد
وکیل‌مدافع صبا آذرپیک از صدور کیفرخواست برای موکلش به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب خبر داد.
محمود علیزاده‌ طباطبایی با اعلام این خبر به ایسنا گفت که پس از صدور کیفرخواست پرونده این روزنامه نگار به شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است. وی با بیان این‌که این کیفرخواست در پرونده مربوط به سال 91 صادر شده است، گفت: در پرونده اخیر مربوط به خانم آذرپیک کیفرخواست صادر نشده در حالی که این دو باید با هم تجمیع می‌شدند. علیزاده‌ طباطبایی، وکیل‌مدافع حسین نوری‌نژاد نیز هست که با اشاره به محکومیت وی به 6 سال حبس گفت که نسبت به حکم صادره از سوی دادگاه بدوی برای موکلش درخواست تجدیدنظر کرده است. این درخواست به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارائه شده و در انتظار تعیین وقت رسیدگی است. حسین نوری‌نژاد از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است که درحوادث سال 88 بازداشت شد. وی در یک سال اخیر در استرالیا اقامت داشت و در پی بازگشت به ایران بازداشت شد.

آب دزدی در ایلام!
‌مدیرعامل آبفای ایلام گفت: استفاده غیرمجاز از آب یا به عبارت دقیق‌تر سرقت آب در ایلام بیداد می‌کند. داراب بیرانوند افزود: در حال حاضر بیش از 96 درصد از منابع آب در کشاورزی مصرف می‌شود. ایسنا نوشت؛ تعرفه آب کشاورزی صفر است و در شرایطی که باید به ازای هر متر مکعب آب سه دلار درآمد حاصل شود، این رقم در کشور ما کمتر از یک دهم دلار است و همچنین در حالی که در مقابل هر متر مکعب آب به صورت استاندارد باید 2 هزار گرم محصول تولید شود در کشور ما 700 گرم تولید می‌شود و بهبود این شرایط نیازمند عزم ملی است.

پورمحمدی: ممنوع البیان کردن افراد در حوزه اختیارات وزارت دادگستری نیست

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری با اشاره به تذکر چند نفر از نمایندگان مبنی بر لزوم اجرایی کردن ممنوع الخروجی، ممنوع التصویری و ممنوع البیانی سیدمحمد خاتمی گفت: وزارت دادگستری طرف حساب این موضوع نیست و برای کسی حکم ممنوع الخروجی صادر نمی کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پورمحمدی افزود: نمایندگان به این مسائل قانونی آگاهی دارند و اعلام چنین مواردی در قالب تذکر به وزرا، فقط برای اعلام نظر شخصی آنان است. وزیر دادگستری تاکید کرد: هیچ کدام از این مسائل در حوزه کار وزارت دادگستری نیست، بلکه ما یک رابط اداری هستیم.

میرمحمود موسوی: وضعیت برادرم خوب است
میرمحمود موسوی برادر میرحسین درباره آخرین وضعیت برادرش میرحسین موسوی گفته است؛ از نظر روحی خیلی خوب و از نظر جسمی نیاز به رسیدگی دارد و از نظر پزشکی باید بیشتر مورد توجه باشد. شرایط حصر تاثیر جسمی داشته است. اخبار را به ناچار از طریق تنها وسیله خبری یعنی صداوسیما که در اختیارشان گذاشته‌اند دنبال می‌کنند. ‌ملاقاتم دوهفته بعد از انجام آنژیوگرافی وپس ازگذشت21ماه انجام شدوضعیت خانم رهنورد هم از نظر روحی خوب دیدم، ولی شرایط جسمی ایشان متاثر از شرایط حصر است و نیازمند این است که از نظر پزشکی، توجه بیشتری به ایشان بشود. هرچند که مقامات امنیتی به ما می‌گویند که رسیدگی می‌کنیم، منتها من اعتقاد دارم که باید دسترسی بیشتر و بهتری به امکانات پزشکی داشته باشند.

روزنامه قانون 5 مرداد در دادگاه
روزنامه توقیف شده قانون برای دفاع از اتهامات وارده باید روز 5 مرداد ماه در دادگاه شرکت کند. به گزارش ایرنا، روزنامه قانون که در تاریخ 17 اردیبهشت ماه امسال از سوی دادستانی تهران توقیف شد، پرونده‌اش راهی دادگاه شده و مسئولان این روزنامه برای دفاع از اتهامات وارده باید در دادگاه حضور پیدا کنند. پس از توقیف روزنامه قانون در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سایت این روزنامه نیز فیلتر شد.

پسر پله بازداشت شد
پلیس برزیل «ادسون چولبی دو ناسیمنتو ادینیو»، پسر پله را که در ماه مه به‌دلیل پولشویی حاصل از فروش موادمخدر به 33 سال زندان محکوم کرده بود، بازداشت کرد. پسر پله یک ماه و نیم قبل در منطقه سانتوس دستگیر و به دادگاه فراخوانده شده بود اما به قید وثیقه آزاد شده بود. تابناک نوشت؛ ادینیو که یکی از هفت فرزند پله است در سال 2005 برای نخستین‌بار در ارتباط با دادوستد موادمخدر دستگیر شد. در آن زمان وی هرگونه ارتباط با شبکههای قاچاق موادمخدر را منکر شد اما تائید کرد، معتاد است. پلیس از مدت‌ها قبل کار روی این پرونده را آغاز کرده و حتی یکصد اتومبیل را طی عملیاتی توقیف کرده است.

زاهدی: بعید می دانم استیضاح وزیر علوم اعلام وصول شود

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برای استیضاح وزیر علوم فرصت یک ماهه داده شده است یا نه، گفت: به نظر چنین می آید، ولی بعید می دانم استیضاح وزیر اعلام وصول شود.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به پرسش درباره عملکرد وزیر علوم گفت: من درباره عملکرد وزیر علوم قضاوت نمی کنم.

توافق یک میلیاردی شرکت آمریکایی با ایران
به‌دنبال کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و همزمان با مذاکرات هسته‌ای تهران و شش قدرت جهانی، یک شرکت آمریکایی با ایران یک توافق زیست‌محیطی به ارزش 175/1 میلیارد دلار امضا کرد. انتخاب نوشت؛ این شرکت آمریکایی با امضای توافق ابتدایی انرژی زیست‌محیطی در ایران، مبلغ 175/1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است که یک پروژه نادر مشترک تجاری است که با هدف تبدیل زباله و فاضلاب به انرژی برق شکل گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شرکت زیست‌محیطی در کالیفرنیا قصد دارد روزانه ۲۵۰ مگاوات برق با استفاده از سوزاندن زباله و پردازش جلبک و نمک و فاضلاب تولید می‌کند. سخنگوی شرکت «ورلد اکو انرژی» می‌گوید: این پروژه در جنوب‌غربی استان چهار محال و بختیاری باعث ایجاد ۶۰۰ تا ۷۰۰ شغل جدید می‌شود که ۸۰ درصد این اشتغالزایی برای مردم محلی خواهد بود.

یا لثارات» بازگشت
شماره 755 هفته‌نامه «یالثارات الحسین(ع)» پس از پنج و نیم ماه توقف انتشار، روز گذشته (چهارشنبه) به پیشخوان مطبوعات بازگشت. عبدالحمید محتشم مدیر‌مسئول این نشریه در یادداشتی در این شماره توقیف 5/5 ماهه یالثارات را «داستان اسفبار» خوانده است. توقف این نشریه به دلیل اهانت و نشر اکاذیب بود. به گزارش ایران، سرخط‌های خبری صفحه نخست شماره جدید یالثارات عناوین، «تداوم فعالیت گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب‌الله» و «گزارش از فرایند چند ماهه جنبش نوین حزب‌الله در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر» به چشم می‌خورد. فراخوان برای اجتماع مردمی در 21تیرماه با عنوان عفاف و حجاب و هشدار فرهنگی امت حزب‌الله به رسانه ملی در تجمعی فراگیر از دیگر عناوین صفحه اول این هفته‌نامه است.

ادامه روند تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از ادامه روند تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه خبر داد و گفت: تحقیقاتی در رابطه با نتایج تفکیک جنسیتی در دانشگاه آغاز کرده‌ایم و تا زمان اعلام نتایج تحقیقات، روند گذشته ادامه می‌یابد. حسین سلیمی ا فزود: طرح تفکیک جنسیتی برنامه‌ای است که در یک دانشگاه بزرگ کشور اجرا شده و برای تصمیم‌گیری در رابطه با آن باید این مساله را ارزیابی علمی کنیم. وی اظهار کرد: برای ارزیابی این طرح، مطالعاتی از 4 ماه گذشته آغاز شده که درحال حاضر نیز ادامه دارد زیرا کارشناسان این طرح برای اعلام نتیجه فرصت بیشتری خواسته‌اند و قرار است پس از بررسی‌های لازم نتایج را به من اطلاع دهند.

هاشمی: مایل نیستم در کارهای دولت دخالت کنم

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با روزنامه آساهی ژاپن، درباره روابطش با رئیس‌جمهور گفت: در تمام دوره‌های بعد از انقلاب با آقای دکتر روحانی همکاری داشتیم. در زمان مبارزه هر دو به عنوان روحانی و از شاگردان امام، با هم بودیم. در دوره‌ای که من رئیس مجلس بودم، ایشان یکی از همکاران من در مجلس بود. وقتی که فرمانده جنگ بودم، آقای دکتر روحانی رئیس قرارگاه دفاعی ما بود.

وی افزود: در زمان ریاست جمهوری من، ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بود که رئیس آن من بودم. بعد از ریاست جمهوری که به مجمع تشخیص آمدم، ایشان سال ها از طرف من رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بود. در انتخابات از ایشان حمایت کردم. اصولا در مسائل همفکر هستیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که در تمام این سال ها همیشه رئیس ایشان بودید، چقدر در اندیشه های ایشان نفوذ دارید، گفت: ایشان همین الان عضو مجمع تشخیص مصلحت است که من هم رئیس آنجا هستم. روسای دو قوه دیگر یعنی مقننه و قضاییه هم هستند. روابط ما بسیار نزدیک است و اگر لازم باشد، مشورت می کنیم. من هم اگر پیشنهاد و تذکری داشته باشم، با ایشان مطرح می کنم. البته خودشان صلاحیت دارند و بخوبی می توانند دولت را اداره کنند. البته مایل نیستم در کارهای مربوط به ایشان و دولت دخالت کنم.

هاشمی در این گفت وگو، موضوع آخرین مذاکره اش با روحانی را درباره مذاکرات هسته ای و تصمیمات اقتصادی اعلام کرده است.

دلیل حضور آزاده اردکانی در ریاست‌جمهوری
یک منبع آگاه در واکنش به برخی از اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه اخیرا آزاده اردکانی، رئیس اسبق موزه ملی به نهاد ریاست‌جمهوری بازگشته است، گفت: آزاده اردکانی کارمند رسمی دولت است. ایسنا نوشت؛ این منبع آگاه اظهار کرد: این شخص کارمند دولت است که پیش از این در سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشغول به کار بوده و در اواخر دولت دهم به درخواست مدیران وقت از میراث‌فرهنگی به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل شده است. وی بیان کرد: اخباری مبنی بر اینکه وی اخیرا به نهاد بازگردانده شده صحت ندارد و او کارمند نهاد ریاست‌جمهوری است. این منبع آگاه در پاسخ به سوالی تأکید کرد: چنانچه پرونده قضایی درخصوص وی دردست رسیدگی باشد، ربطی به دولت یازدهم ندارد.

بازرسان در انتظار انعقاد قرارداد
نماینده بازرسان وزارت صنعت، تجارت و معدن به خبرنگار ایران گفت که حدود 4 ماه است حقوق نگرفته‌اند. بازرسان این وزارتخانه که 3 هزار نفر هستند با مصوبه مجلس و ابلاغ قانون توسط رئیس مجلس در انتظار انعقاد قرارداد هستند. چندی پیش در پی اعتراض آن‌ها و حضور چند روزه در مقابل مجلس، مصوبه‌ای در بهارستان تصویب شد که به وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان‌های استانی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) اجازه می‌داد از سقف سه هزار و پانصد نفر بازرس به صورت قرارداد کارمعین از محل بودجه سال‌جاری جهت اجرای طرح‌های نظارتی دولت و کنترل بازار در مجموعه کشور نسبت به تمدید قراردادهای قبلی و جایگزینی آن‌ها بدون تحمیل بار هزینه مضاعف اقدام کند.

افشای هویت ابوبکر البغدادی از سوی اسنودن
ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ابوبکر البغدادی نتیجه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی است. ادوارد اسنودن فاش کرد: همکاری میان این سه سازمان شرایط را برای ظهور پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) فراهم کرد. بنا به گفته اسنودن همکاری میان آژانس‌های امنیتی و جاسوسی این سه باعث شده تا شبکه‌ای تروریستی به‌نام داعش شکل بگیرد که توانایی جذب افراد تندرو و افراطی از سراسر جهان را داشته باشد. به استناد مطالب فاش شده توسط اسنودن این طرح براساس نقشه‌ای از پیش طراحی شده با نام «لانه زنبور» اجرا شده است که از نقشه‌های پیشین سازمان اطلاعات انگلیس برای حمایت از اسرائیل بوده است. این نقشه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا و دو هم‌پیمان آن اجرا شده و براساس آن مقرر شده تا دینی جدید با نشانه‌ها و نمادهای اسلامی شکل بگیرد.

اخبار روزانه:

*«جوزف لیبرمن» سناتور سابق که یکی از حامیان جدی گروهک منافقین در آمریکا محسوب می‌شود، در مصاحبه با فاکس‌نیوز با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت اعضای این گروهک که در کمپ لیبرتی بغداد هستند، خواستار اعطای پناهندگی و انتقال قریب به سه هزار عضو این گروهک به آمریکا شد. لیبرمن با ادعای اینکه اعضای منافقین برای یک ایران سکولار و غیرهسته‌ای در حال مبارزه‌اند، افزود: «ما باید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم و در صورت لزوم، به آن‌ها پناهندگی بدهیم چرا که به آن‌ها قول حمایت و پشتیبانی داده‌ایم.»!

* دکتر ایمانیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز - گفت: تمام اخباری که بتازگی در شبکه‌های اجتماعی در خصوص عوارض شدید یکی از مارکهای نوشابه و به نقل از ریاست بیمارستان نمازی شیراز قید شده، کذب محض است و هیچ موردی نیز در خصوص ابتلا به عوارض خطرناک ناشی از مصرف نوشیدنی‌ها یا کالباس در هیچ یک از مراکز درمانی استان فارس گزارش نشده است.

*در چند هفته اخیر فرزند یکی از نمایندگان مجلس ازدواج کرد و نماینده‌ای خبر داد که در این مراسم 100 میلیون تومان هزینه شده است! چند جوان با این هزینه می‌توانستند ازدواج کنند؟ وی افزود: وقتی من وزیر بودم در زمان ازدواج فرزند خود من کسی از همسایه ها و محافظان من نفهمیدند، در منزل من مجلس عروسی برپاست.
* داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از آمادگی شبکه مخابراتی کشور برای راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی خبر داد و گفت: در صورت دریافت مجوز توسط سازمان صدا و سیما ارایه این سرویس به متقاضیان انجام می‌شود.

* پروفسور پرویز کردوانی پدر کویر شناسی ایران با اشاره به بحران آب در تهران گفت: دیگر هیچ منبع آبی وجود ندارد که بتوان آن را به سوی تهران روانه کرد. اگر چه مسؤولان منابع آب بسیاری از شهرها و استانهای اطراف را برای تهران هزینه کردند و موجب خشکسالی در این مناطق شدند، باز هم تهران از تمام مناطق دیگر به دلیل سوءمدیریت منابع آب و همچنین مصرف آن از تمام دیگر مناطق کشور تشنه تر است.
* محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور در خصوص اخبار منتشر شده درباره اظهار نظر برادر رئیس جمهور در مورد «سعید حجاریان» گفت: آقای فریدون اساسا هیچ مصاحبه ای با رسانه ای انجام نداده است.

* سیدحسین نقوی‌ نماینده مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر کشورگفت: رحمانی فضلی با بیان اینکه اتباع افغانی غیرمجاز پس از بازداشت و اخراج دوباره به کشور بازمی‌گردند، علت این موضوع را عدم کنترل مرزها از سوی کشورهای شرقی هم مرز با ایران دانست.
*: احمد مجیدی- معاون وزیر راه و شهرسازی- در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با گلایه از اینکه در گذشته بانک مرکزی اسکناس چاپ کرد و به بانک مسکن داد و این امر باعث ایجاد تورم کنونی شده است، گفت: دولت در گذشته 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری بانک مرکزی را در اختیار بانک مسکن قرار داد؛ یعنی بانک مرکزی اسکناس چاپ کند به بانک مسکن بدهد تا این بانک تسهیلات 25 تا 30 میلیون تومانی به مردم بدهد.

* سید علیرضا مرندی یکی از اصلی‌ترین متولیان سیاست و قانون کنترل جمعیت در دهه هفتاد در پاسخ به این پرسش که بزرگترین راهکار برای بیرون آمدن از اوضاع فعلی جمعیت چیست؟ گفت: من معتقدم ما اصل قضیه را رها کردیم؛ چرا هنوز ازدواجها تا این اندازه مجلل است؟

* اکبر خزایی مربی و داور بین المللی بدنسازی و تناسب اندام کشورمان با اشاره به اینکه مطالبه از پزشکی قانونی برای بررسی اجساد ورزشکاران فوت شده بر اثر مصرف مواد نیروزا 3 سال است بی پاسخ مانده است، گفت: شرح عوارض داروهای نیروزا چند کتاب می‌شود.

* «سلزنیوف» نماینده دومای روسیه اعلام کرد، فرزندش احتمالا برای مبادله با اسنودن افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا ربوده شده است. فرزند این نماینده در حالی که قصد بازگشت به روسیه را داشته در فرودگاه بین المللی ماله پایتخت مالدیو توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا بازداشت شده است.

* امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان شهادت نیروهای سپاه پاسداران ایران در عراق را تکذیب کرد و گفت: در داخل عراق هیچ نظامی ایرانی شهید نشده است.

https://shoma-weekly.ir/H1Fhcd