گفته می‌شود که...

ردپای سازمان سیا در امور مداحی/ تشدید فعالیت جریان افراطی در دانشگاه آزاد / فائزه هاشمی: قبل از انقلاب، زنان وضعیت بهتری داشتند!/ عارف مسیر خود را جدا می‌کند/ انتشار البوم خواننده لس آنجلسی در تهران و....

ردپای سازمان سیا در امور مداحی

 صادق آهنگران با اشاره به اینکه سازمان جاسوسی سیا تمامی برنامه‌های مداحی در هشت سال دفاع مقدس را رصد می‌کند، گفت: غوغایی‌که مداحی در هشت سال دفاع مقدس و در دهه‌های اخیر به پا کرد، سبب شد تا سازمان سیا با تغییر شکل و محتوای مداحی‌ها، آن را به انحراف بکشد تا هیئت‌های مذهبی را از ما بگیرد.به گفته وی، اگر امروز مداحی مرتکب اشتباهی شود، تمامی پایگاه‌های دشمن آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند، چون برای آن‌ها مداحی مهم است و هدف اصلی دشمن، مداحی و مداحان است.آهنگران با اشاره به اینکه دشمن قصد دارد جایگاه مداحی و هیئت‌های مذهبی را تضعیف کند، تصریح کرد: بی‌محتوا کردن روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی ایران است.به گفته وی، نوک پیکان حمله دشمن امروز به طرف جایگاه مداحی است، از این رو مسئولان هیئت‌های مذهبی باید مراقب باشند دشمن قصد تضعیف مداحان را دارد.

تشدید فعالیت جریان افراطی در دانشگاه ازاد

بر اساس اخبار رسیده جریان‌های افراطی فعالیت خود را در دانشگاه آزاد تشدید کرده و به‌دنبال به دست گرفتن  مدیریت واحد‌های این دانشگاه هستند، در همین راستا به‌تازگی اخباری مبنی بر قرار گرفتن یکی از افراد تندرو اصلاح‌طلب در رأس دانشگاه دزفول به گوش رسیده است که دانشجویان و اساتید این دانشگاه با صدور بیانیه نسبت به تلاش‌های افراطیون برای تصاحب ریاست این واحد دانشگاهی با  هیجده‌هزار دانشجو هشدار داده‌اند.

انتشار البوم خواننده ی لس آنجلسی در تهران

هفته گذشته شرکت ایران گام اقدام به انتشار یکی از آلبوم‌های خوانندگان لس‌آنجلسی در ایران نمود که انتشار آن بعد از مهاجرت 14 ساله این مطرب به لس‌آنجلس بسیار سوال‌برانگیز بود.

جالب اینکه مدیر این موسسه در پاسخ خبرنگاران شگفت‌زده از انتشار آلبوم می‌گوید: «وقتی مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید و نشر آثار یک خواننده یا اثر هنری صادر می‌شود تا زمانی که مراجع قضایی دستور رسمی مبنی بر توقف نشر یا مواردی از این دست صادر نکند منعی برای انتشار چندباره آن وجود ندارد.
در حالی که برخلاف گفته‌های این تهیه‌کننده، ناشران و تهیه‌کنندگان آثار هنری موظف‌اند برای هربار نوبت انتشار، مراتب را به اطلاع زیرمجموعه‌های کتاب، موسیقی و... در وزارت ارشاد اسلامی برسانند و در صورت دادن مجوز اقدام به تکثیر و پخش آن نمایند.
مطربی که به راحتی با مجوز رسمی، کارهایش به بازار آمده است در شمار کسانی است که در کنار ابراهیم حامدی و یغما گلرویی در حمایت از فتنه‌گران سال 1388 کارهای زیادی به بازار لس‌آنجلس عرضه کرده است چندی پیش نیز در سالگرد این فتنه کارهایی را با مضمون رها کردن جریان سبز و قرار گرفتن در صف سلطنت‌طلبان به بازار فرستاده است.

دلیل جالب برای غیبت خاتمی در 22 بهمن

نصرالله ترابی در نشست آینده اصلاح طلبی، مطبوعات و اصلاحات که سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار آن را برگزار کرد، در پاسخ به این پرسش که چرا سید محمد خاتمی به رغم اعلام قبلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۲ حاضر نشد، اظهارداشت: موضع گیری های برخی رسانه ها جای تاسف دارد که چرا به سمتی می رویم که حضور در بزرگداشت ۲۲ بهمن برای افرادی که سفیران انقلاب در داخل کشور هستند میسر نیست.

وی ادامه داد: دلیل این رفتارها محدود بودن فضای لازم است. ترابی درباره علت آنچه "موضع گیری برخی رسانه ها" توصیف کرد، سخنی نگفته است.

پیشنهاد حاتمی‌کیا برای تغییر نام جشنواره فیلم فجر

 آیین اختتامیه سومین هم‌اندیشی متفکران سینمای انقلاب اسلامی در مجموعه ورزشی شهدای انقلاب واقع در سرچشمه با حضور برخی چهره‌های هنری برگزار شد.ابراهیم حاتمی‌کیا در این مراسم پس از دریافت ققنوس از جبهه متفکران انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: جای مرتضی آوینی در اینجا خالی است. یعنی سال‌هاست که خالی است. من وقتی به اینجا می‌آمدم، حس می‌کردم که ایشان در این محفل حضور پیدا کرده است.وی با اشاره به سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: من به جشنواره معترض شدم و به اینکه سیمرغ نگرفتم متهم شدم. این کج‌اندیشی احتیاج به روشنگری دارد و من همچنان پافشاری می‌کنم که جریان جشنواره فیلم فجر در این سالیان سال از جریان انقلاب اسلامی فاصله گرفته است.حاتمی‌کیا تأکید کرد: من پیشنهاد می‌کنم نام جشنواره فیلم فجر را تغییر بدهیم و آن را جشنواره ایرانی نام‌گذاری کنیم.وی خاطرنشان کرد: باید دوباره کنتورهای خود را صفر کنیم و دوباره خط‌مان را صریح کنیم، البته صراحت به معنی تعارض نیست؛ چون آنچه می‌خواستیم باشیم را باید صریح‌تر بیان کنیم.حاتمی‌کیا اظهار داشت: ‌من از ردکارپت بدم نمی‌آید، ولی مسیری که این فرش تعریف می‌کند، ارزش نیست.وی خطاب به استادان و نخبگان جبهه متفکران سینمای انقلاب اسلامی گفت: تا می‌توانید این بحث‌ها را باز کنید چون تیرهای زهرآگینی که به افراد فعال در این حوزه زده می‌شود، نیاز به اهل قلم دارد.

فعال ضدانقلاب: سخن آقای خامنه ای درست و صحیح است
"حسین فرجی" مجری شبکه سلطنت طلب "پارس" در گفتگویی زنده با "دکتر دانش" کارشناس سیاسی این شبکه ضدانقلاب به بررسی مسایل پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بدبینی به مذاکرات ایران و امریکا پرداخت.
دکتر دانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بدبینی به آمریکا و نتیجه مذاکرات گفت: «سخن آقای خامنه ای درست و صحیح است. چرا که وقتی رهبر ایران می گوید آمریکا بعد از مسائل هسته ای به سراغ مسائل دیگری خواهد رفت واقعا درست است. چون آمریکا به سراغ صنعت موشکی ایران هم می رود
وی افزود: «آمریکا و اسرائیل خواهان برچیده شدن صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران هستند
این فعال ضدانقلاب تاکید کرد: «بعید است جمهوری اسلامی با 5 + 1 کنار بیاید. چون آمریکا خواسته هایی دارد که جمهوری اسلامی نمی تواند با آن خواسته ها کنار بیاید. جمهوری اسلامی نمی تواند مطالبات آمریکا را عملی نماید
در ادامه حسین فرجی مجری شبکه نیز با اشاره به حادثه پیش آمده در مرزهای شرقی برای سربازان ایرانی که توسط گروههای تروریستی و مورد حمایت جبهه غربی عربی صورت گرفت خاطر نشان کرد: «احتمال دارد در چند روز آینده حادثه ای عجیبی در مرز افغانستان و پاکستان به وجود بیاید و ایران دست به عملیات گسترده ای برای آزادی سربازان خود بزند
این سخنان از سوی ضدانقلاب خارج نشین مبنی بر طمع آمریکا به برنامه های صلح آمیز هسته ای و حتی برنامه دفاعی ایران در حالی صورت می گیرد که برخی در داخل کشور متاسفانه همگام با برخی مقامات مغرض غربی خواستار تعطیلی فعالیت هاتی هسته ای در کشور شده اند.

دفاع یک زنجیره‌ای از زنجیره‌ای دیگر!

 «ماشاء‌الله شمس‌الواعظین» سردبیر روزنامه‌های توقیف شده جامعه، توس، نشاط و عصرآزادگان در مصاحبه با بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی، مدعی شد که قوه قضائیه به‌دنبال بهانه‌ای برای توقیف روزنامه آسمان بوده است و گفت: این روزنامه بسیار محتاطانه عمل می‌کرد که شاید بتواند ماندگار باشد، اما قوه قضائیه «دنبال بهانه» توقیف روزنامه بود.  وی به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «هر زمان که قوه مجریه به دست نیروهای میانه‌رو، اصلاح‌طلب یا شبه‌اصلاح‌طلب می‌افتد، قوه قضائیه در برخوردها فعال‌تر می‌شود.»

 شمس‌الواعظین «سرکوب صداهای آزاد، مستقل و نیمه‌مستقل» را دلیل اصلی توقیف روزنامه آسمان عنوان کرد. در حالی که «محمد قوچانی» سردبیر روزنامه آسمان در پی توقیف این روزنامه، انتشار مطلبی درخصوص حکم قصاص را ناشی از یک اشتباه فنی خواند و از مخاطبان این روزنامه عذرخواهی کرد، شمس‌الواعظین در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت اگر جای سردبیر روزنامه آسمان بود، حتی عذرخواهی هم نمی‌کرد، چراکه دلیل اصلی توقیف، نوشتن درباره قصاص نیست!

 قوچانی که چندی پیش و بنابر اخبار منتشر شده در رسانه‌ها برای انتشار یک رپورتاژ آگهی مبلغ چهارصد میلیون تومان از بودجه دولتی دیپلماسی عمومی دریافت کرد، در یادداشت «کدام روزنامه؟ کدام اعتدال» به فقر نظری و فقدان تئوری در دولت یازدهم اشاره کرد و نوشت که آسمان قصد نظریه‌پردازی برای دولت دکتر روحانی را دارد تا «برنامه سیاسی اعتدال» را با تکیه بر اصول «حقوق شهروندی» و «اقتصاد آزاد لیبرالی» شکل دهد!

یکی از مشکل‌های همیشگی مدعیان اصلاح‌طلبی، سر دادن شعار قانون‌گرایی و گریز عملی از آن بوده است. در حالی که قوچانی، سردبیر آسمان به اشتباه خود اذعان و بابت آن عذرخواهی کرده شمس‌الواعظین با ذهنیات مخدوش و سیاهش اصرار دارد موضوع را طور دیگری وانمود کند. باید از او پرسید آیا روزنامه آسمان تنها روزنامه همفکران وی است یا روزنامه‌های عدیده دیگری با خط فکری وی و همپالگی‌هایش وجود دارند که با همه رفتار گزنده و بعضاً مخالف منافع ملی همچنان به کارشان ادامه می‌دهند. امثال شمس‌الواعظین از حصارهای ذهنی خودساخته خارج نشده‌اند که چنین دیدگاه‌هایی دارند.

ورود لاریجانی به بحث دانشجویان ستاره دار
یک نماینده مجلس شورای اسلامی از جلسه رئیس مجلس برای بررسی شکایت نمایندگان درخصوص دانشجویان ستاره‌دار خبر داد. زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس از جلسه علی لاریجانی با نمایندگان وزارت علوم درباره دانشجویان ستاره‌دار خبر داد و گفت: حدود پنجاه نفر از دانشجویان ستاره‌دار با اخذ تعهد دوباره به تحصیل مشغول شده‌اند که باید مشخص شود مبنای این تصمیم چه بوده است.

تلاش دولت برای سیطره بر صدا و سیما
چند وقتی است که هجمه به صدا و سیما یکی از موارد مورد نظر و اولویت‌های در دستور کار دولت و طیف اصلاح‌طلب است.
به نظر می رسد چند وقتی است که هجمه به صدا و سیما یکی از موارد مورد نظر و اولویت‌های در دستور کار دولت و طیف اصلاح‌طلب است چرا که مشاهده می‌شود دولت بر سر هر موضوعی سعی می کند مقابله با صدا و سیما و تضاد خود با این سازمان را بیشتر نمایان کند.
خبرهایی که از جلسات مخفی دولتی ها و اصلاح‌طلبان می رسد، حاکی از آن است که دولت یکی از برنامه های اصلی خود را نمایش تقابل با صدا و سیما و همچنین نفوذ در این سازمان قرار داده است و البته این اولویت کاری دولت به خاطر همراه کردن صدا و سیما با دولت است، تا دولت بتواند تمام راه های انتقاد را بسته و در آزادی کامل اقدامات خود را انجام بدهد.
این تقابل در بسیاری از موارد به جامعه نیز کشیده شده است مثلاً در جریان ارائه گزارش صد روزه مجریانی که به صورت سفارشی همراه با روحانی به برنامه آمدند مورد تأیید صدا و سیما نبوده و جریان مجریان سفارشی تا روزها در رسانه ها مورد بحث قرار گرفته بود.
البته پیش تر نیز در جریان سفر هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه و نقد های بسیار تیز وی به عملکرد صدا و سیما باعث شد که این اختلافات شدت گیرد و دولت نشان داد قصد دارد تا به هر نحوی که شده جریان جامعه را برای تغییراتی در صدا و سیما با خود همراه کند.
یک از حاشیه های دیگر که دولت برای صدا و سیما به وجود آورد، انتخاب مجریانی خارج از مجریان دعوت شده از صدا و سیما برای برنامه گفتگوی ویژه رئیس جمهور با مردم بود؛ این بار نیز دولت بدون هماهنگی مجریان دعوت شده از سوی خود را به برنامه آورد و تأخیر چندساعته در این برنامه باعث شد تا حتی این اختلاف نظر بر روی رسانه ملی هم به اطلاع همه بینندگان برسد.
البته بعد از آن هم شاهد برخی حجمه ها به صدا و سیما بودیم و برخی‌ها پس از مدت کوتاهی کلید مجری برنامه کودک را بهانه ای برای انتقاد از صدا و سیما کردند.
در این برنامه عموپورنگ حدیثی در مورد دروغ را برای کودکان توضیح می داد لذا کلیدی به کودکان نشان داده شد تا به آن‌ها بگوید که دروغ کلید همه گناهان است.

رفع تحریم 7 ساله از دفتر پژوهشی وزارت خارجه

  شنیدیم که کشورهای اروپایی که بعد از برگزاری همایش بررسی هولوکاست در دفتر مطالعات وزارت خارجه حضور در این محل را تحریم کرده بودند بعد از 7سال تحریم نشست‌های خود را در این محل برگزار می‌کنند. دیروز همایش گرامیداشت هشتادمین سال برقراری روابط ایران و دانمارک با مشارکت سفارت دانمارک در تهران در دفتر مطالعات وزارت خارجه برگزار شد.

فائزه هاشمی: قبل از انقلاب، زنان وضعیت بهتری داشتند!

به گزارش جهان به نقل از افکار نیوز، بخشی از سخنان دختر آقای هاشمی در گفت و گو با «الشرق الاوسط» به شرح زیر است:

-چون در زمان انقلاب ۱۶ ساله بودم ، اطلاعات دقیقی از مشارکت زنان در آن زمان ندارم و اطلاعاتم از روی شنیده ها و منابع مکتوب است. به نظر من از نظر سیاسی با توجه به آمار موجود و همچنین با توجه به شرایط زمانی که مربوط به ۳۵ سال قبل است، وضعیت بهتری نسبت به هم اکنون داشت. اگر آن موقع دو وزیر زن (وزیر آموزش و پرورش و وزیر مشاور در امور زنان) داشتیم در شرایط فعلی باید چند برابر آن زمان باشد که یک وزیر زن هم نداریم.همینطور به صورت نسبی و درصدی، تعداد زنان نماینده آن زمان در مجلس ملی و سنا قابل توجه تر از شرایط فعلی بوده است. یعنی اگر جهانی شدن و بهبود وضعیت زنان در این بیش از سه دهه را اضافه کنیم، مشاهده می شود در بخش مشارکت سیاسی زنان خیلی عقب مانده ایم.
یعنی از نظر سیاسی نه تنها پیشرفت نبوده است بلکه عقب گرد هم داشته ایم اما در زمینه های اجتماعی به نظرم متفاوت است چراکه رعایت موازین اسلامی سبب شده تا فعالیت های اجتماعی برای زنان، در سرتاسر کشور عمومیت پیدا کند.

- به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته است و احساس یک نوع زن ستیزی در این دولت دارم.

- فعلا چنین تصمیمی(شرکت در انتخابات مجلس) ندارم. البته اگر واقعا شرایطش فراهم شود قابلیت فکر کردن را دارد اما در حال حاضر نه.

- اگر واقع بینانه بخواهیم ببینیم دوره آقای احمدی نژاد بیشترین مدیران زن فعالیت می کردند. من اعتقادی به نمایشی بودن آن ندارم. حتی اگر هم بگوییم نمایشی بود اما آن زنان به سمت مدیریت رسیدند و حتی وزیر زن هم داشتیم.

- به نظر من مانعی نبوده است. مثلا خانم ابتکار را ببینید، قبلا چادری نبود و وقتی به سمت معاون رئیس جمهور رسید چادر سر کرد. یا حتی ما خانم هایی داریم که سمت گرفته اند اما چادری هم نبودند.

- مثلا حداقل ۳۰ درصد خانم ها باید در بین مدیران در سطوح مختلف یا بین نمایندگان مجلس باشند. احزاب می توانند لابی داشته باشند و دنبال تصویب چنین قوانینی باشند. یا در کابینه یک دولت ۲۰ یا ۳۰ درصد کابینه را باید زنان تشکیل دهند. بنابراین آن رئیس جمهور یا آن تشکیلات جستجو می کند و زنان توانمند را انتخاب می کند.

- (شما علاقمند هستید که بار دیگر وارد فعالیت حزبی شوید؟) بله حتما علاقمند هستم و جزو برنامه هایم است. حتما حزب کارگزاران خواهد بود چراکه بین احزاب موجود کارگزاران را مناسب تر می بینم.

نقره‌داغ‌کردن مشتری به شیوه ایرانسل
اگر شما هم از مشترکان ایرانسل باشید احتمالا در هنگام فعال سازی بسته‌های اینترنت با مشکل اعلام نشدن زمان به پایان رسیدن بسته‌های فعال شده مواجه شده‌اید.با توجه به تعرفه‌هایی که برای استفاده از اینترنت در حالت عادی وجود دارد اپراتورهای تلفن همراه طرح‌های تشویقی مختلفی در این زمینه در نظر گرفته‌اند و در این طرح‌ها استفاده از اینترنت آنها تخفیفی قابل توجه دارد. به همین دلیل بسیاری از کاربرانی که استفاده نسبتا زیادی از اینترنت تلفن همراه دارند اقدام به فعال‌سازی بسته‌های مختلف کرده و طرح‌هایی را که برای استفاده روزانه، هفتگی و یا ماهانه تعریف شده فعال می‌کنند. در این موارد اگر طرح فعال شده حالت روزانه داشته باشد این احتمال وجود دارد که کاربر این موضوع را به خاطر داشته باشد که پس از گذشت 24 ساعت تعرفه‌های استفاده از اینترنتش به حالت معمول بازمی گردد.اما بسیاری افراد که طرح‌های هفتگی یا ماهانه را فعال کرده‌اند در موارد متعدد استفاده خود از اینترنت را به روال قبلی ادامه می‌دهند و استدلالشان این است که قاعدتا اپراتور پیش از به پایان رسیدن زمان استفاده از بسته‌های تخفیفی این موضوع را به آنها اطلاع رسانی خواهد کرد

تمسخر و تجهیل منطق دین در سایت تندروی اصلاح طلب

یک سایت مدعی حمایت از دولت در صفحه نخست خود، توهین فاحشی را به منطق دین، جمهوری اسلامی  کرد؛ این سایت هتاک با تشبیه توافقی که هم «جنگ تنزیل» و گزینه نظامی را روی میز شیطان بزرگ نگه داشته است و هم «جنگ تأویل» و تفسیر به راه انداخته است با صلح حدیبیه و فتح مبین پیامبر نوشته است؛ پیامبر دیپلمات بود ولی پیروان وی انقلابی اند!

این جماعت همان ها هستند که گفتند بر ضد خدا هم می توان راهپیمایی کرد به راه انداخت و امام زمان (عج)را هم می شود استیضاح کرد. البته برخی از همین جماعت با صدای بلند ادعا کردند که امام زمان(عج) وجود ندارد!

عارف مسیر خود را جدا می‌کند؟
دانا نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدرضا عارف در حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی خود است و اخیرا هم این فعالیت‌ها را به شدت افزایش داده است. درهمین راستا وی تلاش‌هایی را برای جدا کردن اصلاح‌طلبان از خودش انجام داده است؛ همچنین یکی از برنامه‌های عارف راه‌اندازی یک تشکل جدید با محوریت شخص خودش است. پیش از این هم اخباری درخصوص وجود اختلافات میان عارف و اصلاح‌طلبان منتشر شده بود که در پی جدایی عارف از بنیاد باران و تاسیس بنیاد امید ایرانیان این خبر قوت گرفت. همچنین برخی از اصلاح‌طلبان حضور عارف در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عنوان خطری برای خود عنوان کرده بودند. در همین راستا اخباری درخصوص تشکیل تشکل امید ایرانیان توسط عارف و راه‌اندازی شاخه جوانان این تشکل و فعالیت آن به گوش می‌رسد.

مدیر مسئول روزنامه آسمان از اوین آزاد شد

  با خبر شدیم که عباس بزرگمهر مدیرمسئول روزنامه توقیف شده آسمان که به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه 300 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

درآمدزایی با انتشار فیلم خصوصی مردم!
رئیس پلیس فتای استان لرستان از دستگیری افرادی که به دلیل اخاذی از دو شهروند اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی آنان در اینترنت کرده و موجبات هتک حیثیت آنان را فراهم آورده بودند، خبر داد.سرهنگ محسن بهشتی درباره این خبر گفت: در پی شکایت دو شهروند مبنی بر اینکه افرادی ناشناس اقدام به انتشار فیلم‌ها و تصاویر خصوصی آنان در اینترنت کرده و باعث هتک حیثیت آنان شده‌اند، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.وی افزود: در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تخصصی و ویژه کارآگاهان در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی انجام یافت که سرانجام با استعلام از شرکت پشتیبان و رد زنی فنی، در نهایت ایجاد کنندگان سایت شناسایی شدند..

صدور قرار مجرمیت علیه معاون اول احمدی‌نژاد

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای محمدرضا رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است

. پیشتر وکیل مدافع رحیمی از تکمیل تحقیقات این پرونده و ارسال آن برای دادستان تهران به منظور اظهار نظر نهایی خبر داده بود، اما وی از صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب در این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود اطلاع ندارد پرونده با کدام حالت برای اظهار نظر به دادستان تهران ارجاع شده است.

اطمینانی که حداد عادل به روحانی داد
غلامعلی حداد عادل در نطق میان دستورمجلس گفت: اطمینان می دهم هیچ اراده ای در مجلس برای تضعیف دولت وجود ندارد و نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه 88 با شعار اعتدال به دولت شما راه پیدا کنند.

گدایی یک زن با تحصیلات بالا!
هر روز اخبار مربوط به فساد، فقر و بیکاری در کشور نفت‌خیز و ثروتمند عربستان در رسانه‌ها منتشر می شود؛ اما ظاهرا برای خاندان آل سعود، کمک مالی به پروژه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و ارسال سلاح برای تروریست‌هایی که منطقه را به آتش کشیده‌اند، مهم‌تر از رسیدگی به وضعیت شهروندان عربستانی است.
"
ام محمد" یک زن عربستانی ساکن مکه مکرمه و دارای مدرک تحصیلی لیسانس است و با آن که به ادارات مختلفی مراجعه کرده، تاکنون نتوانسته شغلی پیدا کند.
این زن فقیر عربستانی یک بار به جمعیت خیریه ای در محله الحمراء مکه مراجعه کرد، اما یکی از قوانینی که توسط حکومت آل سعود وضع شده، مانع بهره مندی وی از کمک های خیریه شد.
"
ام محمد" به همراه خانواده اش به چندین موسسه خیریه دیگر هم مراجعه کردند؛ و آنقدر در راهروهای سازمان ها و قوانین مختلف سرگردان شدند تا به ناچار به تکدی گری روی آورده و برای به دست آوردن قوت روزانه، چشم به دست عابران دوختند. آنان حتی اوراق هویتی خود را هم نزد راننده تاکسی گرو گذاشته اند، تا زمانی که کرایه خود را بپردازند.
این گونه خبرها از گوشه و کنار عربستان در حالی منتشر می شود که حکام آل سعود تاکنون برای به خاک وخون کشیدن مردم سوریه و براندازی حکومت این کشور میلیاردها دلار هزینه کرده ند.

دانشگاه ایرانیان حق‌پذیرش‌دانشجو ندارد
سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: به تازگی اعلام شده است که وزارت علوم در دانشگاه ایرانیان نماینده‌ای دارد و همچنین بیان شده که دانشگاه ایرانیان به استناد مجوزهای قبلی قصد پذیرش دانشجو دارد در صورتی که این مسائل صحت ندارد و از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز دانشگاه ایرانیان صادر نشده است. به گزارش جهان نیوز وی افزود:‌ مسئولان این دانشگاه مجوزی را به عنوان مجوز اصولی اخذ کرده بودند که بر اساس آن می‌توانند ساختارها و امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند تا پس از آن مجوز قطعی دریافت شود ولی مجوز اصولی به معنای اجازه دادن برای پذیرش دانشجو نیست.
ادعای رئیس رژیم صهیونیستی درباره حضرت موسی
شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، در گفتگویی مدعی شد حضرت موسی (ع) اولین دموکرات جهان بود.شیمون پرز در گفت‌و‌گو با روزنامه آلمانی "زود دویچه" گفت: بر مبنای برداشت یهودیان همه انسان‌ها دموکرات‌اند، زیرا به هنگام تولد تصویری از آفریدگار خود هستند. (حضرت) موسی (ع) اولین دموکرات جهان بود.

مجوز روحانی برای واگذاری ساختمان وزارت صنعت به وزارت دادگستری

بر اساس مجوز روزهای اخیر حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان که با استناد به مصوبه وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت صورت گرفته، مقرر شده ساختمان اداری متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت به مساحت 3800 متر مربع عرصه و حدود ۹۰۰۰ متر مربع اعیان، واقع در خیابان ولیعصر تهران به وزارت دادگستری منتقل و سند آن نیز به نام وزارتخانه مذکور ثبت شود.

اعتراض سایت الف به محسن رضایی

  خبر رسیده که سایت خبری الف وابسته به احمد توکلی از نمایندگان مجلس با انتشار یادداشتی به سخنان محسن رضایی در یک برنامه تلویزیونی اعتراض کرد. یادداشت‌نویس الف نوشته: مجلس در موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با جوسازی، لابی بسیار سنگین شرکت‌های پتروشیمی و حامیان سیاسی و رسانه‌ای که می‌گفتند این تغییر قیمت سبب «برهم خوردن امنیت اقتصادی» و «سقوط بورس خواهد شد» مواجه شد. نویسنده، رضایی را برای بیان این جمله که «کاهش ۱۰درصدی شاخص بورس به خاطر برخی ناپختگی‌ها در مجلس و دولت است!» به همصدایی با رانتخواران پتروشیمی متهم کرد و از او خواسته: «اکنون که معلوم شده کاهش شاخص بورس ربطی به تصمیم مجلس نداشته، لازم است آقای رضایی از نمایندگان مجلس عذرخواهی کنند

کمک 300 میلیونی دولت برای بررسی زلزله

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به فرجی دانا وزیر علوم، مقرر شده با توجه به قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه های غیر ضروری و جلوگیری از تجمل گرایی، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله مجاز باشد تا سقف 300 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی برای برگزاری یک نشست علمی بین المللی در زمینه زلزله هزینه کند.

حمایت رسمی گوگوش از پیروان قوم لوط
فائقه آتشین یا همان گوگوش به تازگی ترانه ای را با موضوع حمایت از همجنس بازان خوانده است. در واقع وی با خواندن این ترانه حمایت رسمی خود را از همجنس بازان اعلام کرد.
به گفته آرش سیگارچی، از مجریان صدای آمریکا، گوگوش اولین کار جدی خود را در زمینه حمایت از همجنس بازان ارائه داده است.
حمایت گوگوش از همجنس بازان در حالی صورت می گیرد که وی سه سال است با راه اندازی آکادمی موسیقی در شبکه من و تو، توانسته است اجتماعی از همجنس بازان لندن را به دور خود گرد آورد و با این شبکه ماهواره ای همکاری مستقیم داشته است.
گفتنی است در این ترانه از میان طیف همجنس بازان تنها رابطه غیراخلاقی دو دختر به تصویر کشیده تا مخاطب بیشتری را جذب و روی آنان تاثیر گذار باشد.

برپایی نمایشگاهی غیرقانونی درتهران
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به غیرقانونی بودن نمایشگاه عرضه مستقیم کالای مصلی گفت: غیرقانونی بودن نمایشگاه مصلی به دستگاه‌های مسوول ابلاغ شده و خواهان رسیدگی به این موضوع هستیم.، یدالله صادقی اظهار کرد: تا این لحظه اطلاع و گزارشی مبنی بر رسیدگی دستگاه‌های مربوطه به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام نشده است.وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به مجامع سپرده شده است و آنها از اعضای دارای پروانه کسب برای عرضه‌ی کالا و خدمات دعوت به همکاری می‌کنند.

شکایت کمیسیون اصل 90 از جنتی
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام شکایت افراد حقیقی و حقوقی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روند هجمه‌ها در رسانه‌ها و ابتذال در جامعه گفت: پس از تعطیلات مجلس وزیر ارشاد در این کمیسیون حاضر و پاسخگو باشد. به گزارش ایرنا؛ مصطفی افضلی فرد افزود: این گزارشات و شکایت در حوزه‌های هنر و مطبوعات است.

اقدام جالب اهالی بیروت پس از انفجارهای انتحاری
یک روز بعد از انفجارهای تروریستی مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، برخی اهالی منطقه و موسسه دارالایتام اسلامی در بیروت، با نصب پرچم‌‌های حزب‌الله، جنبش امل و تصاویر سیدحسن نصرالله حمایت خود از مقاومت اسلامی را اعلام کردند.
دو انتحاری جنایتکار صبح چهارشنبه حدود ساعت 10 صبح دو خودرو بمب گذاری شده با 70 و 90 کیلوگرم مواد منفجره را در فاصله کمتر از یک دقیقه در مقابل رایزنی فرهنگی ایران در منطقه بئرحسن ضاحیه جنوبی بیروت منفجر کردند که 10 شهید و حدود 130 زخمی برجای گذاشت.
گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام مسئولیت این انفجارهای تروریستی را برعهده گرفته است.
بستگان شهید مهندس «علی ابراهیم بشیر» پارچه نوشته‌ای بر سر در مغازه لوستر فروشی پدر او نصب کرده‌اند که بر روی آن خطاب به گروه‌های تروریستی تکفیری نوشته شده است: "از جنایات تروریستی شما نمی‌ترسیم".
در تصویر دیگر بر سردر مغازه‌ای که در انفجار ویران شده نوشته شده: "با وجود تروریسم به کار خود ادامه می‌دهیم" و در کنار آن تصویری از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله نصب شده است که حکایت از عزمی راسخ دارد.

توصیه دانشجویان بسیجی به روحانی

600 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئــیس‌جمهور، تاکید کردند: از حضور اصحاب فتنه در مدیریت‌های میانی جلوگیری کنید.

به گزارش نسیم، آنها همچنین نسبت به آنچه احیای دوباره «شارلاتانیزم مطبوعاتی» خوانده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در نامه این دانشجویان آمده است که: «از شما مطالبه داریم با نظارت دقیق بر عملکرد حوزه فرهنگی دولت در هنر،‌ سینما و مطبوعات با هرگونه تساهل سکولاریستی مقابله نمایید تا به اسم اعتدال و آزادی فرصت برای جولان برخی هنرمندان ضد ارزشی فراهم نشود و هنر ارزشی و انقلابی در سایه بی‌توجهی به مسلخ نرود.»

سیلی زدن شریفی نیا برگوش یک بازیگر
هرچند رسانه ملی از نشان دادن تصاویر خانم‌های به اصطلاح هنرمند ابا می‌کند اما کافی است به گزارش‌های تصویری در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی سری بزنیم تا گوشه‌ای از این هنرنمایی‌های غیرمتعارف را ببینیم.
به یاد دارم سال گذشته درجشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان دخترک بازیگری پوشش خوبی نداشت و رفتار مناسبی هم انجام نمی‌داد. همین باعث شد که شریفی‌نیا در حضور حاضرین سالن، سیلی محکمی به گوش او بزند و توبیخش کند. دخترک بازیگر خجالت کشید و خود را جمع وجور کرد و‌ ای کاش همیشه چنین مراقبانی از بین خود اهالی تلویزیون وسینما وجود داشتند تا بازیگران ناپخته وجویای نام، که فضای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی همچون فیلم فجر را با سالن مد و مزون اشتباه گرفته‌اند را توبیخ کنند، زیرا این افراد درمی‌یابند چنین رفتارها و پوشش‌های مقبول جامعه نیست و البته رسانه‌ها هم چنین افرادی را پررنگ نمی‌کنند زیرا برای مردم مسائل دیگری مهم است، چنانکه استقبال از جشنواره فیلم عمار این مسئله را اثبات کرد.

دفاع رایس از مذاکرات هسته‌ای

یک روز پس از آن‌که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم اذعان کرد، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه ان.‌بی.‌سی با دفاع از گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: اکنون این فرصت وجود دارد که به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و جامع برسیم؛ موضوعی که شش ماه قبل ممکن نبود. به گزارش نسیم، وی با بیان این‌که در مذاکرات به روسیه نیاز داریم، بیان کرد: نمی‌دانیم موفق خواهیم شد، اما می‌دانیم به هدف نزدیک‌تر شده‌ایم.

درخواست شیخ وهابی از رژیم صهیونیستی
برای همه معلوم است که یکی از ارکان خط مقاومت، حزب الله لبنان است. باتوجه به موفقیت های چشم گیر حزب الله در جنگ سی و سه روزه علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات اخیر همچون پیروزی رزمندگان حزب الله در علمیات شهر القصیر سوریه که باعث شد چندین هزار وهابی در این عملیات به هلاکت برسند، همه و همه نشانگر پیروزی حزب الله لبنان است.
بالطبع کشورهای عربی از جمله عربستان و بحرین، حزب الله را یک گروه تروریستی می دانند، و با پشتیبانی مالی و حتی تسلیحاتی سعی دارند این گروه مقاومتی را از بین ببرند.
"
الطحاوی” مدیر سلفی های اردن، از اسرائیل درخواست کرده که به حزب الله حمله کرده و این گروه را محو کند.
سلفی های اردن در بیانیه ی خود گفته اند: حزب الله باعث قتل چندین هزار نفر از برادران و خواهران ما شده است و ما انتقام این کشته ها را خواهیم گرفت.
وی گفت” هر کس که بر علیه حزب الله و نیروهای سوری در سوریه فعالیت کند شهید است و در غیر اینصورت تروریست است و باید کشته شود.
وی در پایان تأکید کرد که رافضی ها(شیعیان) با آمریکا هیچ فرقی ندارند، ما باید با یهود بایستیم و علیه حزب الله و آمریکا جهاد کنیم!

پرونده مذاکرات، در کمیسیون اصل 90

به دنبال فــــراخوانده شدن وزیر امور خارجه کشورمان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به برخی پرسش‌ها، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز از بررسی عملکرد وزارت خارجه در مذاکرات هسته‌ای در این کمیسیون با حضور محمدجواد ظریف خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شکایاتی که از وزارت خارجه در کمیسیون اصل 90 وجود دارد و همچنین پرونده‌های مربوط به این وزارتخانه، محور گفت‌وگو با این وزارتخانه است.در همین حال اعلام شده که وزیر امور خارجه امروز برای گفت‌وگو با اعضای کمیسیون امنیت ملی به مجلس می‌رود. وی قرار بود روز یکشنبه به این کمیسیون برود که به دلیل دیدار با همتای بلژیکی‌اش، به مجلس نرفت.

یک دیوانه وزیر فرهنگ شد
در پی غیبت وزیر فرهنگ یمن، برگزارکنندگان یک فعالیت فرهنگی، دیوانه‌ای را برای افتتاح و سخنرانی در مراسم آغازین این فعالیت دعوت کردند.
برگزارکنندگان این مراسم که از عدم حضور عبدالله عوبل، وزیر فرهنگ یمن در این مراسم و مراسم های پیشین به شدت خشمگین بودند، دیوانه ای را برای افتتاح و سخنرانی به جای وزیر دعوت کردند.
حاضران در مراسم هم از سخنان این شخص که خود را رئیس جمهور می نامید و محمد القعود شاعر یمنی را به عنوان وزیر فرهنگ انتخاب کرد، به وجد آمدند!

اظهارات همسرشاهد ایرانی در پرونده کرسنت
هشت صبح: همسر شاهد ایران در پرونده کرسنت که چندی پیش به‌طور مشکوک در دوبی ناپدید شد دولت انگلیس را در این ماجرا و «به خطر انداختن زندگی» همسرش مقصر دانست. عباس یزدی، تبعه ایرانی تنها شاهد پرونده کرسنت بود و شهادت وی می‌توانست نقش مهمی در تغییر مسیر این پرونده به نفع ایران داشته باشد.
وی در روز 25 ژوئن 2013 پس از ارائه مدارکی به دادگاه رسیدگی‌کننده به این پرونده از طریق ویدئو کنفرانس، در دوبی ناپدید شد. قرار بود وی به‌طور حضوری نیز در دادگاه لاهه شهادت دهد.

درخواست عجیب غربی ها از ایران برای حمله به فردو
بنا بر گزارش هایی که منابع غربی منتشر کرده اند، کشورهای غربی عضو 5+1 برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران در توافق جامع، قصد دارند لیستی از درخواست های غیر منطقی را مقابل ایران قرار دهند؛ از جمله این درخواست ها، گنجاندن مسأله موشک های بالستیک در مذاکرات، تعطیلی سایت فردو، غیر فعال کردن رآکتور اراک و کاستن از تعداد سانتریفیوژهاست.
اگر از کنار این درخواست های غیر منطقی بگذریم؛ نمی توانیم از کنار علت عجیب و البته خنده آوری که غربی ها برای تعطیلی سایت فردو عنوان می کنند، به راحتی گذشت.
شب گذشته دو شبکه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا چندین بار موضوع درخواست غربی ها و دلیل آن ها برای تعطیلی سایت فردو را مطرح کردند.
بی بی سی فارسی با این سؤال که "تا چه حد فکر می کنید درخواست تعطیلی تأسیسات فردو درست است؟" به سراغ پژوهشگر ارشد پژوهشکده بین المللی صلح استکهلم رفت. "رابرت کلی" اذعان کرد: «اگر نظر شخصی من را می پرسید، غربی ها در این زمینه محق نیستند. تا زمانی که آزآنس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی هایش از این تأسیسات ادامه می دهد. من دلیلی برای بسته شدن آن نمی بینم
مجری بی بی سی فارسی با اشاره به علتی که غربی ها برای تعطیلی فردو بیان می کنند، گفت: «شاید هدف از این خواسته، این است که اگر زمانی لازم شد فردو را بمباران کنند، بمباران این تأسیسات کار آسانی نخواهد بود؛ چون در دل کوه است
رابرت کلی، از غربی ها خواست که نگران نباشند چون راه های دیگری هم وجود دارد: «درست است که بمباران نیروگاه[!] و سانتریفیوژهای داخل آن سخت است؛ ولی می توانند امکاناتش مانند برق را طوری تخریب کنند که کار کردن در آن جا غیر ممکن باشد

اخبار کوتاه   

* دومین جلسه دادگاه محمد مرسی، رئیس جمهور برکنارشده‌ مصر، روزگذشته  برگزار شد. این در حالیست که دادستانی مصر در بیانیه‌ای مضحک، مدعی شده که مرسی اسرار ملی مصر را به ایران تحویل ‌داده است! دادستانی مصر بر این ادعا است که هدف مرسی از این اقدام، «بی‌ثبات کردن مصر» بوده است.اگر این اتهامات دادستان‌های مصر علیه محمد مرسی، رئیس جمهور برکنارشده‌ این کشور از طرف دادگاه پذیرفته شود، احتمال صدور حکم اعدام علیه او وجود دارد. این در حالی است که مرسی اعلام کرده که مشروعیت دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.

* مستند «عملیات آسمان» که قرار بود یکشنبه ‌شب 4 اسفندماه به مناسبت بازداشت ریگی معدوم پخش شود، بنا به دلایل فنی پخش نشد. بر اساس پیگیری‌ها به محض آماده شدن فیلم و رفع نواقص خبر پخش آن اعلام خواهد شد.

* برخی خبرها حاکی است احتمال ابقای ضرغامی در پست ریاست سازمان صدا وسیما وجود دارد.

* الکساندر تورچینف، رئیس‌جمهور موقت اوکراین، بلافاصله پس از انتخابش به این مقام، با سفیر آمریکا در کی‌یف دیدار کرد. این دیدار بین تورچینف و «جفری آر پیات» سفیر آمریکا در اوکراین، در شهر کی‌یف انجام شد.تورچینف همچنین در پیامی تلویزیونی گفت: تقدم ما بازگشت به مسیر پیوستن به (اتحادیه) اروپا است؛ یعنی در همان میدانی که مبارزه آغاز شده است. ما باید به خانواده کشورهای اروپایی بازگردیم و اهمیت روابط با فدراسیون روسیه را درک کنیم و آماده باشیم تا روابط خود را بر اساس یک مشارکت جدید و منصفانه با همسایگان خود ایجاد کنیم.

* علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از ورود زودهنگام به انتخابات گفت: این عده سعی دارند موضوعی را به جامعه و ‌تصمیمی را به مردم القا کنند؛ این عده تلاش می‌کنند یک نوع پیشداوری را بین مردم جا بیندازند و عملا مطلوب خود را به زبان بیاورند.

* حسین شیخ‌الاسلام شامگاه گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در‌باره غیبت ناطق‌نوری در اجلاس بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به‌عنوان یکی از پایه‌گذاران نشست بین‌المجالس اسلامی همواره به این نشست دعوت می‌شد. اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد، نام سخنرانان باید به تأیید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق‌نوری در فهرست سخنرانی نباشد.وی افزود: در نهمین نشست، قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌طور صریح یا پنهانی به آقای لاریجانی این پیام را رساندند که اگر آقای ناطق‌نوری در اجلاس حضور داشته باشد، جلسه را ترک خواهند کرد.

* «متیو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا که روز شنبه گذشته به عنوان چهارمین نخست‌وزیر ایتالیا انتخاب شد، ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران یکی از تهدیدهای اصلی خاورمیانه است.

* دولت امارات از شرکت میهمانان ایرانی در کنفرانس بین المللی سازمان بهداشت جهانی که از دیروز در دبی آغاز به کار کرد، جلوگیری کرد. بنابر این گزارش، یک ساعت مانده به پرواز هیات ایرانی از سوی دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در تهران اطلاع داده شد که دولت امارات با صدور ویزا مخالفت کرده است.

 *سیدمحمد بیاتیان، طراح طرح استیضاح محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: استیضاح محمدرضا نعمت‌زاده فعلاً تا بعد از تعطیلات نوروز مسکوت مانده است.وی ادامه داد: ظاهراً می‌گویند که مجموعه دولت از عملکرد وزیر صنعت راضی نیستند و قصد برکناری وی را دارند، ولی می‌خواهند این هزینه را به پای مجلس بنویسند که این وزیر قربانی برخی وزرای ناکارآمد دیگر شود و در نهایت بگویند مجلس در تقابل با دولت است.طراح طرح استیضاح وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بنابراین ما فعلاً طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت را مسکوت گذاشته‌ایم تا ببینیم موضع در این زمینه چیست.  

* سیدمحمد بیاتیان طراح طرح استیضاح وزیرصنعت گفت: استیضاح محمدرضا نعمت‌زاده فعلاً تا بعد از تعطیلات نوروز مسکوت مانده است. وی ادامه داد: ظاهراً می‌گویند مجموعه دولت از عملکرد وزیر صنعت راضی نیستند و قصد برکناری وی را دارند.

* پلیس روسیه دیروز به بازداشت بیش از 100 نفر از معترضان که در مقابل دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات هشت نفر از متهمان تظاهرات سال 2012، تجمع کرده بودند، اقدام کرد. 

* «سریع‌القلم» مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی مفصل با یک روزنامه اقتصادی با اشاره به اینکه توسعه‌یافتگی با حضور در صحنه جهانی امکان‌پذیر است بدون اینکه به شرایط و جزئیات این حضور بپردازد، منتقدان را به کسی تشبیه کرد که «بگوید دوست دارم روزی پنج بسته سیگار بکشم، ایرادی ندارد، می‌تواند این کار را بکند، اما دیگر نباید دنبال سلامتی خودش باشد.»!

* جاسم جادری ا ستاندار هرمزگان با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان امروز انجام خواهد شد، از مردم خواست از نوشتن نامه به رئیس‌جمهور خودداری کنند و مسایل و مشکلات‌شان را از طریق شماره 111 بیان و پیگیری کنند.

   * در یکی از جلسات بنیاد باران خاتمی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای رسیدن به اهداف موردنظر، به ارزیابی عملکرد مدارس غیر انتفاعی اصلاح‌طلبان همچون مدارس سلام و همچنین دلایل تأسیس دانشگاه ایرانیان توسط احمدی‌نژاد پرداخته شد و پیشنهاد شده این بنیاد نیز اقدام به راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی با هدف کار فرهنگی و سیاسی بلندمدت نماید!

* حسام الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به نامه خود به صداوسیما به دلیل اشاعه اکاذیب در این سازمان گفت: جوابیه صدا و سیما در برنامه «درگوشی» جمعه گذشته، چیزی جز تمسخر مجدد دولت نبود.

* شبکه‌های داخلی صداوسیما برای نخستین بار و با کیفیت «اچ دی» روی ماهواره هاتبرد قابل دریافت شدند.

   * روزنامه حامی آقای هاشمی در واکنش به دعوت شخصیت‌های نظام از سران فتنه برای اعلام برائت و توبه از اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی و همسویی با دشمنان، نوشته است: درخواست توبه از کسی یا جریانی که در موضوع مورد اتهام، حتی خود را «خطاکار» نیز نمی‌داند چه رسد به «گناهکار» بودن، پیداست که خواسته‌ای بی‌مورد و بی‌سرانجام است.روزنامه جمهوری اسلامی افزود: وقتی کسی معتقد به شرعی و قانونی بودن کار خود است و چه بسا آن را وظیفه شرعی و قانونی خود دانسته و می‌داند، چگونه می‌توان او را امر به توبه کرد یا حتی کاری و خواسته‌ای از سوی وی یا دیگران را مشروط به آن کرد؟!

* محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در مورد رقمهای میلیونی که در خرید و فروش‌ اعضای پیوندی، رد و بدل می‌شود، گفت: ارتباطات بین دهنده و گیرنده عضو، از کنترل وزارت بهداشت خارج است و مسایل انسانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی بین دو نفر به ما مربوط نیست و ما به مسایل خصوصی افراد ورود نمی‌کنیم.

   * مجمع روحانیون باوجود حضور نداشتن سران این گروه در راهپیمایی ۲۲بهمن، از حضور مردم در این مراسم تقدیر و تشکر کرد! در جلسه اخیر شورای مرکزی مجمع که به ریاست خاتمی برگزار شد، اعضای این تشکل اصلاح‌طلب از کسانی که دعوت احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب را برای شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ مثبت دادند، تشکر و قدردانی کردند! گفتنی است مجمع روحانیون با صدور بیانیه‌ای به بهانه ۲۲ بهمن، خواستار حضور مردم در راهپیمایی این روز شد، اما در گزارش‌های خبری و تصویری هیچ‌یک از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب حتی یک نمونه که نشان دهد خاتمی، موسوی‌خوئینی‌ها یا دیگر اعضای مجمع در این راهپیمایی ضد استکباری حضور داشته‌اند، وجود نداشت!

* طبق نظرسنجی مؤسسه گالوپ، برای نخستین بار بیشتر آمریکایی ها بر این باور هستند که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده مورد احترام دیگر رهبران جهان نیست.

   * روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد با گذشت بیش از شش ماه تغییر مدیر مسئول همچنان به صورت غیرقانونی با سرپرست اداره می شود. مازندرانی سرپرست این روزنامه در شش ماه گذشته در شرایطی سرپرستی این روزنامه را عهده‌دار بوده است که براساس گزارش منابع مطلع وی به دلیل سابقه بازداشت امنیتی و عدم پاسخ استعلام وی از سوی نهاد‌های مسئول و نیز نداشتن مدرک لیسانس که جزو شرایط مدیرمسئولی روزنامه است نمی‌تواند به عنوان مدیر مسئول فعالیت کند.

  

 

https://shoma-weekly.ir/o8mGV2