گفته می‌شود که...

رجعت یاران مصطفی معین به وزارت علوم / بازگشت مهدی کروبی به خانه!/ بیکاری کارمندان دوره ی احمدی نژاد!/ انتقاد روزنامه اصلاح طلب از سبد کالایی دولت/ ثبت‌نام فله‌ای تشکل‌های مردم‌نهاد اصلاح‌طلبان در وزارت کشور / چاقو دسته خودش را برید و...

رجعت یاران مصطفی معین به وزارت علوم

رضا منصوری معاون پژوهشی مصطفی معین مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم دولت یازدهم شده و در این وزارتخانه مدتی است مستقر شده است.
از سوی دیگر ظریفیان و خانیکی معاونان دانشجویی و فرهنگی دوره اصلاحات نیز مدتی است در سمت مشاور معاون آموزشی وزارت علوم در این وزارتخانه مستقر شده‌اند.

فرار به جلوی مجمع روحانیون!

مجمع روحانیون مبارز که طی سال‌های گذشته یکی از احزاب اصلی حامی فتنه و دعوت‌کننده به آن بود که خسارات فراوانی به کشور وارد اورد، به‌تازگی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، باید بر آثار سوء ناروایی‌های بعد از انتخابات 88 خط پایان کشید.» در بخشی از این بیانیه آمده است: «انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری که به استقرار دولت محترم جناب آقای دکتر روحانی انجامید، یکی از فرازهای بلندی بود که ملت ما آن را طی کرد و در پناه این رویداد مبارک، شایسته است که زنگار خاطره‌ها زدوده شود(!) و همگان دلگیری‌های خود را به تقویت دلبستگی به انقلاب و ایران و سربلندی کشور و رفع مشکلات مردم مبدل سازند و بر آثار سوء ناروایی‌ها که در جریان انتخابات پیشین و پس از آن روی داد(!) خط پایان بکشند و این انتخابات را پایان آن دوره سخت و تلخ بدانند و با باز شدن فضای همدلی و رفع حصر و حبس‌ها(!) امید و روحیه مساعدی را که در اثر انتخابات ایجاد شده است، تقویت کنند و همگی دست در دست هم به سوی آینده‌ای بهتر پیش برانند.»

این مواضع مجمع روحانیون در حالی بیان شده است که مشخص نیست با کدام منطق، فتنه عظیم سال 88 که اعضای این حزب سیاسی در به‌وجود آمدن و شعله‌ور ساختن آن، نقش مهمی داشتند، اکنون باید به‌یکباره فراموش شود؟! و اساساً مگر مسببان این گناه بزرگ، به مجازات رفتار ناپسند خود رسیده‌اند که اینک به‌دنبال فراموشی آن رویدادها باشیم؟!

ثبت‌نام فله‌ای تشکل‌های مردم‌نهاد اصلاح‌طلبان در وزارت کشور

ثبت‌نام فله‌ای تشکل‌های مردم‌نهاد (NGO) اصلاح‌طلبان در وزارت کشور آغاز شده و بنا بر برخی شنیده‌ها در طی چند ماهی که از عمر دولت یازدهم گذشته است، ده‌ها NGO در این وزارت‌خانه به ثبت رسیده است. در همین راستا از آخرین خروجی‌های جلسات «لویی جرگه» اصلاح‌طلبان به ریاست خاتمی خبررسیده که ثبت‌نام فله‌ای تشکل‌های «مردم‌نهاد» باید در اولویت برنا‌مه‌های بلندمدت اصلاح‌طلبان قرار بگیرد!

ازنهاد ریاست جمهوری: کارمندان دوره ی احمدی نژاد بیکار شوند

از نهاد ریاست‌جمهوری خبر رسیده به دستور یک مقام ارشد دولتی، تا پایان سال، باید به کار کلیه کارمندان قراردادی این نهاد که از زمان ریاست‌جمهوری دکتر احمدی‌نژاد از سال ۸۴ به بعد در این مجموعه مشغول به کار شده‌اند، پایان داده شود. کارمندان پیمانی نیز باید در اختیار کارگزینی قرار بگیرند و تکلیف آنان مشخص شود. در هفته‌های گذشته حدود چهل تن از کارمندان مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری که در میان آنان تنها کارمند معلول نابینای دولت نیز حضور داشت، به‌دستور «اسماعیل سماوی» رئیس جدید این مرکز و خواهرزاده رئیس‌جمهور، اخراج شدند و پایان همکاری آنان به نهاد ریاست‌جمهوری اعلام شده است.

یک مسجد نماد وحدت شیعه و سنی شد

یکی از خیران اهل سنت «پارسیان» هرمزگان قطعه زمینی برای ساخت‌ مسجد به برادران شیعه این شهرستان اهدا کرد که جلوه زیبایی از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ماست. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پارسیان گفت: این مسجد در زمینی به مساحت دو هزار و چهارصد متر مربع با زیربنای سیصد متر مربع ساخته می‌شود. نکوزاد افزود: این مسجد با هزینه چهارصد میلیون تومان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و خیران شهرستان پارسیان ساخته می‌شود.

انتقاد روزنامه اصلاح طلب از سبد کالایی دولت

روزنامه‌های اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از ارائه سبد کالای دولت، آن را یک روش ناپسند مدیریتی گذشته دانستند و روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار در این باره نوشت: اگرچه مدت کوتاهی از عمر دولت یازدهم گذشته... اما ظهور برخی از رفتارهای ناپسند هشت سال گذشته اگر با تذکر مواجه نشود، بی‌تردید سرخوردگی مردم امیدوار به بهبود اوضاع را سبب خواهد شد. پس بر دولتی‌ها، به‌ویژه رئیس‌جمهور است که جلوی اتخاذ روش‌های گذشته را بگیرند. بهتر است روحانی راهروهای ساختمان ریاست‌جمهوری و وزارت‌خانه‌های دولتش را خوب بگردد، نکند روح آن مرد (احمدی‌نژاد) هنوز در آنجا پرسه بزند.»!

مهدی کروبی به خانه‌اش بازگردانده شد

مهدی کروبی، به منزل شخصی‌اش در جماران بازگردانده شده است.تقی کروبی، از پسران او، این خبر را تایید کرده است. پسران کروبی همزمان با انتشار انتقال پدرشان به منزل شخصی‌اش در منطقه جماران تهران، تاکید کرده اند حصر خانگی پدرشان با همان ضوابط و شرایط طی شده طی سه سال گذشته ادامه خواهد یافت و در وضعیت نظارتی و امنیتی روزانه او تغییری به وجود نیامده است و ماموران نهادهای امنیتی همچنان در خانه او مستقر خواهند بود.

تکرار ماکت مقوایی امام در مشهد!

مسؤولان در سال 1390 در مراسم دهه فجر تهران از ماکت مقوایی امام خمینی استفاده کردند که این اقدام با اعتراض وانتقاد گسترده مقامات ارشد نظام و رسانه ها روبه رو شد. این اقدام در مراسم دهه فجر امسال در مشهد نیز تکرار شد.

ایران در دولت الکترونیک؛ 15 منطقه، 100 جهان
مرکز پژوهش های مجلس با استناد به گزارش سال 2013 مجمع جهانی اقتصاد، از رتبه 15 ایران در میان 19 کشور منطقه از نظر شاخص آمادگی شبکه خبر داد.شاخص آمادگی شبکه به عنوان معیار آمادگی یک جامعه برای مشارکت، بهره وری و به کار گیری زیرساخت های ایجاد شده توسط متولیان در حوزه ارتباطات و فناوری تعریف شده است. با این حال، براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مطابق گزارش سال 2013 مجمع جهانی اقتصاد، رژیم اشغالگر قدس، قطر و امارات به ترتیب رتبه اول تا سوم منطقه و کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان، و یمن رتبه های 17 تا 19 منطقه و ایران رتبه 15 را در میان 19 کشور منطقه را به خود اختصاص داده است.از سوی دیگر رتبه ایران در زمینه وضعیت دولت الکترونیک کشور ها هم رتبه قابل دفاعی نیست . به طوریکه آمارهای ارائه شده از وضعیت کشورهایی که به شاخص های دولت الکترونیک دست یافته اند از رتبه 100 کشورمان در میان 190 کشور دنیا حکایت دارد و این در حالی است که 10 کشور برتر دنیا در این شاخص را کره جنوبی، هلند، انگلستان، دانمارک، آمریکا، فرانسه، سوئد، نروژ، فنلاند و سنگاپور تشکیل می دهند.

وقتی که باد شکم گاوها، به کمک بی بی سی می آید
در سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، خبر زردی در صفحه نخست، در کنار تیتر یک منتشر شد که تا بعد از ظهر به خبر پربیننده این سایت تبدیل شد.
در تیتر این خبر آمده است: " باد شکم گاوها، موجب انفجار در طویله شد"
این خبر مربوط به انفجار طویله ای در آلمان است که مسئولان اعلام کردند ناشی از گاز متانی که از شکم گاوهای شیرده خارج می‌شود. مدتی است که سایت بی بی سی فارسی بواسطه ریزش مخاطبان خود، به خبرهای زرد و استفاده از عکس های زنان روی آورده تا شاید بتواند به نوعی بازدید صفحه خود را بالا ببرد.
چند روز پیش نیز، خبر " راهبه‌ای که در ایتالیا زایید 'نمی‌دانست حامله است' " به خبر پر بازدید این سایت تبدیل شد که با انتقادات خوانندگان سایت بی بی سی فارسی مواجه شد.

احمدی‌نژاد مشمول دریافت سبد کالا

مهدی خورشیدی، داماد احمدی‌نژاد: آقای احمدی‌نژاد در دولت یازدهم مشمول دریافت سبد کالا شده است او در دولت خود یارانه نمی‌گرفت حالا آیا امکان‌پذیر است که از دولت تدبیروامید سبد کالا بگیرد. اگر این سبد کالا مانند توافقنامه ژنو باشد، در آن پوشال است.

تعریف و تمجید از بازیگران طاغوت!

در شب افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، «سعید راد» که به همراه «فرامرز قریبیان» برای اهدای جایزه بخش مواد تبلیغی روی سن تالار وحدت آمده بود، گفت: «این سن خیلی باشکوه است و من این مهربانی و بخشندگی را که در میان مسئولان می‌بینیم، خواهش می‌کنم با توجه به این امید ایجاد شده، به من اجازه بدهید که به‌عنوان یک بازیگر، یادی داشته باشم از بزرگان بازیگری ایران آقایان «بهروز وثوقی» و «محمدعلی فردین».»!

او ادامه داد:«چه بخواهیم و چه نخواهیم، این‌ها ستون‌های بازیگری در سینمای ما هستند و محمدرضا فروتن، حامد بهداد و پولاد کیمیایی که الآن در سالن هستند، از روی دست آن‌ها مشق بازیگری کرده‌اند.»این قبح‌زدایی در حالی انجام می‌گیرد که پس از انقلاب اسلامی، امام خمینی به همه بازیگران اجازه دادند تا در چارچوب رعایت اسلام و اخلاق به کار خود ادامه دهند؛ اما عده‌ای؛ از جمله بهروز وثوقی و محمدعلی فردین که قادر به بازیگری در چارچوب اخلاق نبودند، فرار را به ماندن در کشور و همراه شدن با مردم در جریان انقلاب اسلامی ترجیح دادند. گفتنی است بهروز وثوقی بعد از انقلاب به دلیل ارتباط زیاد با دربار شاه از ایران گریخت و بعدها با شرکت در جشنواره‌‌های سینمایی رژیم صهیونیستی و بازی در فیلم ضد ایرانی «فصل کرگدن»، مسیر خود را مشخصاً در قبال مردم ایران نشان داد.

گفتنی‌است «حجت‌الله ایوبی» رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دراین‌باره گفت: «بدیهی است که اظهارنظر هنرمندان و حاضران در جشنواره فیلم فجر، حتی اگر پشت تریبون این جشنواره باشد، ارتباطی به موضع سازمان سینمایی و یا وزارت ارشاد ندارد.»

شبکه مجازی آستان در حرم مطهر امام راحل رونمایی شد

شبکه مجازی آستان با حضور رییس جمهوری و حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان رهبر کبیر انقلاب اسلامی رونمایی شد. این شبکه مجازی در خصوص اخبار و برنامه‌های آستان مطهر امام‌خمینی (ره) به آدرس www.astaan.ir ایجاد شده‌است.

القاعده ایران را تهدید کرد
القاعده مغرب در بیانیه‌ای برای تسلیت مرگ "ماجد الماجد" سرکرده گروهک تروریستی "عبدالله عزام" تأکید کرد که عناصر این گروه از ایران و حزب الله انتقام خواهند گرفت.
گروهک تروریستی عبدالله عزام، مسئول چندین عملیات مرگبار از جمله حمله تروریستی نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت است؛ حمله‌ای که ده‌ها شهید و صدها مجروح برجا گذاشت. ماجد الماجد"، تروریستی سعودی در نوامبر گذشته توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد اما هنوز یک هفته از انتشار خبر دستگیری این تروریست سعودی نگذشته بود که ناگهان خبر مشکوکی در خصوص مرگ وی اعلام شد.
همزمان با اعلام خبر دستگیری این تروریست که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها او را به دلیل ارتباط با "بندر بن سلطان" صندوق اسرار سازمان اطلاعات عربستان توصیف کردند، خبرهای بسیاری در خصوص تلاش عربستان برای تحویل وی منتشر شد. رسانه‌های رسمی سعودی که ابتدا تلاش کردند در خبر دستگیری این تروریست در لبنان تشکیک کنند، با اعلام رسمی خبر دستگیری وی توسط مقامات لبنانی، با انتشار گزارش هایی در خصوص بیماری ماجد الماجد، تلاش کردند تا افکار عمومی را درباره خبر مرگ او آماده کنند.مدت کوتاهی پس از اعلام مرگ مشکوک ماجد الماجد، جسد این تروریست سعودی به صورت کاملا محرمانه و بدون حضور رسانه‌ها از لبنان به عربستان منتقل و در ریاض دفن شد.

مجوز خاص یک مقام ارشد دولت برای اشتغال یک مسئول اقتصادی
براساس بررسی های یک نهاد نظارتی، مشخص شده مجوزی که یک مقام ارشد دولتی برای اشتغال به کار یک مسئول اقتصادی به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صادر کرده است با دیگر مجوزهای صادره متفاوت بوده به گونه ای که ضمن افزایش مدت زمان این مجوز اشتغال به دو سال، تاریخ آغاز آن نیز از زمان فعالیت دولت سابق صادر شده که در نوع خود قابل تامل و عجیب به نظر می رسد.

مبلغی که نیروی آدم کش ترانسفر می کرد
نهادهای دولتی این کشور دستگیری یک مبلغ افراطی در شهر عرسال واقع در بقاع غربی را در ارتباط با انفجارهای اخیر تأیید کرده اند و این فرد در بازجویی های اولیه به انتقال تروریست های انتحاری، مواد منفجره و خودروهای بمب گذاری شده ای که در ضاحیه جنوبی بیروت منفجر شدند، اعتراف کرده است.
رضوان مرتضی روزنامه نگار و کارشناس مسائل جنبش های اسلامگرا در این باره به شبکه العالم گفت: دستگاه های امنیتی اعلام کرده اند که عمر الاطرش در بازجویی ها اعتراف کرده که در انتقال تروریست های انتحاریِ عامل انفجارهای اخیر در ضاحیه جنوبی و تأمین نیازهای لجستیکی آنها دست داشته است.
مرتضی گفت: عمر الاطرش، اعتراف کرده که سه کمربند انفجاری و چند بمب دست ساز از یک فرد در منطقه عرسال دریافت کرده و آنها را به افرادی که قصد انجام عملیات تروریستی انتحاری در جنوبی بیروت را داشتند، تحویل داده است.
ناظران بر این باورند که الاطرش از عوامل فعال عضو گروه های جبهه النصره، داعش و گردان های عبدالله عزام بوده است.
اقدامات تروریستی این فرد افراطی در حالی صورت گرفته که شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اهل تسنن لبنان اخیرا اعلام کرد: هرگونه عملیات انتحاری با هدف کشتار افراد بی گناه هم کیش و هموطن، یک ظلم آشکار و عملی حرام و اقدامی نا به جا است.

توزیع ناعادلانه ی سبد کالا

وضعیت پیچیده دریافت سبد کالا آنچنان است که شامل بسیاری از افراد کم درآمد جامعه نمی‌شود اما بعضی افراد مرفه را در بر می‌گیرد! به گزارش ایسنا بررسی سایت البرز نیوز نشان داد که محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان مشمول دریافت سبد کالا می‌شود اما بسیاری از رانندگان تاکسی‌ها، قالی بافان، دستفروشان و کارگران فصلی از آن محرومند. محمود احمدی نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و میزان دریافتی این گروه از جامعه به نسبت کارگران میزان قابل توجهی دریافت دارد. سایت یاد شده با ارائه تصویری سامانه اعلام مشمولان دریافت سبد کالا را به همراه بخشی از کد ملی احمدی نژاد نشان داد که با وارد کردن کد ملی مربوطه مشخص شده وی مشمول دریافت سبد کالا شناخته شده است.

اعتراض فاطمه هاشمی به حکم صادره
فاطمه هاشمی گفته است: از طریق وکیلم آقای علیزاده به حکم دادگاه انقلاب درخصوص پرونده‌ام اعتراض کرده‌ام. به گزارش ایرنا، او در جمع خبرنگاران گفت وکیلش مراحل اعتراض به حکم شش ماه حبس تعلیقی را پیگیری می‌کند. نمی‌دانم تکلیف این پرونده چه خواهد شد اما امیدواریم مسئولان ذیربط به این اعتراض رسیدگی کنند.هاشمی درباره پرونده برادرش «مهدی هاشمی» و مراحل آن نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: نمی‌دانم چرا آنقدر این پرونده به تعویق می‌افتد؛ مسئولان ذیربط علت تعویق این پرونده را بهتر می‌دانند و بنده اطلاعی ندارم. فاطمه هاشمی رفسنجانی هفته گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

صدور دستور ابطال چند مصوبه دیگر دولت دهم
براساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده به استناد اصل 138 قانون اساسی، مصوبات دولت دهم در تاریخ های 26 اسفندماه سال 88، 7 آبان 91 و 7 بهمن 91 به صورت کامل لغو و بخشی از مصوبه مورخ 28 اسفندماه سال 90 دولت سابق نیز باطل شود.

چرا مبلغان سعودی علیه "اسرائیل" حکم جهاد نمیدهند
رویارویی بین مبلغان سعودی و در صدر آنها سلمان العوده و محمد العریفی و با داود الشریان روزنامه نگار و چهره معروف تلویزیونی در عربستان به شبکه اجتماعی توییتر رسید.
کابران توییتر بر ضرورت فعالیت رسانه ها برای دور کردن مبلغان فتنه و آگاه کردن جوانان سعودی فریب خورده تاکید می کنند.
بسیاری از کاربران در صفحات خود نوشته اند که دولت هایشان باید کسانی را که خود را مبلغ می نامند مهار کند. آنها می پرسند که فرزندان البریک، قرضاوی و العواجی کجا هستند؟ چرا افرادی مانند العریفی و البریک خود به جهاد نمی رود. پیامبر (ص) اولین فرد حاضر در میدان های جهاد بود. اما آنها و خانواده هایشان که مکان جهادشان در لندن و تایلند است، روزی به جزای خود خواهند رسید.
برخی کاربران نیز نوشته اند که بعضی از مدعیان سعودی می دانند که آنچه در سوریه روی می دهد فتنه ای است که به جنگ چریکی تبدیل شده است، اما به علت هراس از تضعیف جایگاه خود از عنوان کردن آن خودداری می کنند.
محمد العریفی، محسن العواجی و سعد البریک چند روز پیش به داود الشریان حمله کرده بود ند زیرا او آنها را تحریک کنندگان جوانان برای جنگ در سوریه توصیف کرده بود.
الشریان درباره برخی از مبلغان وهابیت گفته بود که عدنان العرعور و فرزندانشان در حال تجارت هستند و کمک های مالی را به نام جهاد در سوریه جمع آوری می کنند و در خانه های مجلل و راحت زندگی می کنند، اما جوانان ما در درگیری ها در سوریه کشته می شوند. چرا عدنان العرعور و فرزندان او به سوریه نمی روند و چه کسی اجازه داده است که عرعور در کشور ما فعالیت کند؟
کاربران شبکه های اجتماعی تاکید می کنند که جهاد تنها زمانی است که برای آزادی بیت المقدس باشد و پس از آن زمانی است که برای ایجاد صلح و رشد و نمو در سرزمین خود تلاش کنی.

بمبی در ایران که هر ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد بیماری دیابت در هر ثانیه جان یک فرد را می‌گیرد.
شیرینی‌ها و کیک‌های ویترین قنادی‌های نمای زیبایی دارند، اما مواد اولیه تولید این مواد غذایی دارای انبوهی از کالری‌های می‌باشد که باعث اضافه وزن و ابتلا به "بیماری‌های قلبی و عروقی" می‌شود.
دکتر حسینی متخصص تغذیه گفت: استفاده از موادی همچون تخم مرغ، شکر و کره برای پخت کیک‌ها و شیرینی باعث بروز بیماری "دیابت" و بیماری‌های قلبی و عروقی حتی در افراد سالم می‌شود.
آمار‌ها نشان می‌دهد، بمب دیابت در کشور در حال انفجار هست و هر ثانیه یک نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

متهم اصلی ترور دادستان زابل همچنان متواری است
متهم و عامل اصلی ترور دادستان زابل همچنان متواری است و هنوز دستگیر نشده است. به گزارش ایرنا، یک عضو شورای تأمین سیستان و بلوچستان در این باره گفت: یکی از متهمان این پرونده حدود سه هفته پیش در مشهد دستگیر شده بود، اما او متهم اصلی پرونده نیست و همچنان متواری است.

فیگارو: سعودی‌ها بیشترین تلفات را در جنگ سوریه داده‌اند
بیشترین کشته‌شدگان گروه‌های مسلح حاضر در سوریه، اتباع سعودی هستند.ژرژ مالبروتو تحلیلگر ارشد فیگارو که با کمک برخی سازمان‌های اطلاعاتی غرب تحقیقاتی درباره جنگ سوریه انجام داده، با انتشار خبر فوق نوشت: بررسی اطلاعات مختلف نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم حدود ده هزار نفری که برای شرکت در جنگ سوریه از خارج وارد این کشور شده‌اند، شهروندان سه کشور عربستان، لیبی و تونس هستند. اینها از حدود اواسط سال 2012 وارد خاک سوریه شده‌اند. با این بررسی شش ماه اخیر نشان می‌دهد که ورود جنگجویان داوطلب لیبیایی و تونسی به مراتب از گذشته کمتر شده است.فیگارو می‌نویسد: در میان کشته‌شدگان بیشترین رقم به شهروندان سعودی اختصاص دارد. این کار بی ثباتی بیشتری در سوریه ایجاد می‌کرد. تحلیلگران امنیتی همچنین مواردی را افشا می‌کنند که عربستان زندانیانی را به شرط آن که تعهد کنند به طور فوری به سوریه خواهند رفت آزاد کرده است.
مالبروتو افزود: این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که عربستان کشوری است که بیش از بقیه در جنگ داخلی سوریه دخالت دارد. کسانی که از این کشور به سوریه می‌روند عمدتا از اهالی القصیم هستند که مرکز بنیادگرایان است. اینها فعالیت‌هایشان را در داخل سوریه پنهان نمی‌کنند.به نوشته فیگارو پس از اتباع سعودی، اتباع لیبی بیشترین تعداد جنگجویان خارجی حاضر در سوریه را تشکیل می‌دهند.

چاقو دسته خودش را برید
شورشیان سوری که در سه سال گذشته از انواع حمایت های ایالات متحده برخوردار بوده اند، حالا قصد حمله به آمریکا را دارند.
هافینگتون پست (huffingtonpost) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) نوشت: جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که شبه نظامیان جبهه النصره در سوریه که با القاعده مرتبط هستند، قصد دارند به آمریکا حمله کنند.
آقای کلاپر روز چهارشنبه به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفته که چنین گروه هایی که به القاعده وابسته هستند، اردوگاه های آموزشی راه انداخته و افراد را آموزش می دهند تا به کشورهای خود بازگردند و حملات تروریستی بیشتری را ترتیب دهند.
وی گفته، حدود 26.000 نفر از جنگجویان شورشی که علیه حکومت بشار اسد در سوریه می جنگند، افراطی بوده و تقریبا 7.000 نفر از آنان را نیروهای خارجی تشکیل می دهند که از حدود 50 کشور مختلف از جمله کشورهای اروپایی به سوریه رفته اند.

مزاح لاریجانی در پاسخ به یک نماینده
انتقاد نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تغییرات ایجاد شده در صحن علنی مجلس به مزاح میان وی و علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی پارلمان را برعهده داشت، تبدیل شد.به گزارش ایران، با گذشت 12 روز از انجام تغییراتی در مجلس و تعبیه اتاقک‌ها و گلدان‌هایی در صحن علنی، قاضی‌پور در تذکری به این تغییرات انتقاد کرد و با بیان اینکه جان نمایندگان در خطر است، از رئیس مجلس خواست راه فرار نمایندگان را هنگام حوادث غیرمترقبه باز کند.وی با بیان اینکه این طرح به ضرر جان نمایندگان است، اظهار داشت: اگر اتفاقی رخ دهد هیچ کس نمی‌تواند فرار کند. او از سوی لاریجانی پاسخ گرفت: من برای شخص جنابعالی، آن انتها یک قسمت آتش نشانی در نظر می‌گیرم! گفتنی است در تغییرات جدید مجلس، چهار اتاقک چوبی در انتهای صحن علنی قرار گرفته است تا از تجمع نمایندگان در این بخش‌ها جلوگیری شود، ارتفاع این اتاقک‌ها تا بالکن صحن مجلس است که میدان دید خبرنگاران و مهمانان مستقر در طبقه دوم را محدود می‌کند.

تحریم‌ها سنگین نیست
حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز خیلی‌ها می‌گویند تحریم‌ها سنگین است، گفت: من به عنوان یک فرد اطلاعاتی می‌گویم که تحریم‌ها سنگین نیست، بلکه سنگینش کرده‌ایم چرا که بالای 50 درصد تحریم‌ها را خودمان در کشور درست کرده‌ایم و بخش عمده آنها داخلی است.

صدور مجوز واردات بادام زمینی از چین و هندوستان
بر اساس مجوزی که نهادهای مسئول دولتی صادر کرده‌اند، مجوز واردات بادام با پوست سخت از کشورهای چین و هندوستان صادر شده است و این محصول پس از چک شدن توسط کارشناسان، می‌تواند وارد بازار ایران شود.

الزامات افزایش سرمایه‌گذاری خارجی
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای، افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران را منوط به برچیده شدن فضای امنیتی در کشور و رفع حصر دانست و گفت: راه حل برون‌رفت از مشکلات، توسعه متوازن و همه‌جانبه است و تکیه صرف روی حل مشکل هسته‌ای و نیز تلاش برای کاهش تورم بدون ورود دولت به مسائل و معضلات سیاسی و فرهنگی کارگشا نیست.به گزارش ایسنا، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام که در دیدار با اعضای سازمان جوانان و دانشجویان این مجمع سخن می‌گفت، تأکید کرد: فشار، تهدید و جوسازی تندروها نباید دولت را از وعده‌هایی که داده و امیدهایی که ایجاد کرده است، منصرف کند.

غیبت روحانی و لاریجانی
جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست هاشمی‌رفسنجانی، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان و آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد. در جلسه دیروز مجمع حسن روحانی رئیس‌جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند.
فعالیت مشروط دوباره حزب اعتماد ملی
حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای ادامه فعالیت‌های حزب اعتماد ملی وجود ندارد، گفت: حزب اعتماد ملی حزبی قانونی و دارای مجوز فعالیت و اساسنامه است و برگزاری کنگره تنها منع قانونی در رسمی شدن فعالیت حزبی ما می‌باشد. منتجب نیا در گفت‌وگو با جمهوریت با تأکید بر اینکه فعالیت رسمی حزب منوط به رفع حصر خانگی دبیر کل این حزب می‌باشد، گفت: حزب در حال حاضر به فعالیت غیر رسمی خود ادامه می‌دهد و فعالیت رسمی حزب پس از رفع حصر خانگی و با برگزاری کنگره از سر گرفته خواهد شد.

اخبار کوتاه:

*جلیل گلشن» رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ تغییر رئیس این سازمان، اظهار کرد: «این انتظار وجود داشت که فردی متخصص، جایگزین آقای نجفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شود که دست‌کم با مسائل این سازمان آشنایی داشته باشد؛ اما رفتار دولت در این‌باره «تنگ‌نظرانه» و بسیار بعید بود.

* به گزارش پایگاه النهرین، رسانه‌های فرانسوی از پدیده حضور زنان فرانسوی در سوریه برای شرکت در آنچه جهاد نامیده می‌شود، پرده برداشتند. منابع فرانسوی بیان کردند: تعداد بسیار زیادی از دختران فرانسوی زیر سن قانونی به ترکیه رفته‌اند تا از آنجا برای شرکت در جنگ به سوریه بروند و به گروه‌های به‌اصطلاح جهادی بپیوندند.

* رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با انتقاد از نحوه توزیع سبد کالای دولت گفت: تعداد قابل توجهی از معلولان از دریافت این تسهیلات بی بهره هستند و این در حالی است که مسئولی پاسخگو نیست.

* عدنان العرعور، مفتی تکفیری در پاسخ به اعتراضهای مطرح شده علیه خودش و دیگر مبلغان وهابی به دلیل خوشگذرانی فرزندانشان در اروپا گفت: فرزندانم از من اطاعت نمی‌کنند و ترجیح می دهند که به پاریس بروند.

* دکتر مرتضی نجفی، وکیل پرونده های بین‌الملل درباره پرونده خاوری گفت: باید به پرونده خاوری در دادسرای کارکنان دولت رسیدگی شود و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود. اگر دادگاه به اتهامات مدیرعامل سابق بانک ملی رسیدگی و او را محکوم کرد، باید منتظر ماند تا این رأی قطعی شود. پس از قطعی شدن رای دادگاه باید موضوع از طریق ایران به اینترپل اعلام شود.

* نیروهای امنیتی کشور در یک حرکت اطلاعاتی عامل اصلی ترور دادستان زابل را به همراه دو تن از رابطان با این موضوع در یزد بازداشت کردند.

* روزنامه اتریشی دی پرسه، از سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به وین خبر داد. دی پرسه علت سفر روحانی به وین را مشخص نکرده است.

* دکتر محمداسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت، گفت: امروزه ثابت شده است که اشعه‌های الکترومغناطیسی که با عنوان پارازیت از آن یاد می‌شود، سرطان زا نیستند. این اشعه‌ها شامل پارازیتها و امواجی است که برای تلفن همراه و امواج ماهواره‌ای می‌شود.

* اردوغان نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران در یکم اسفندماه برابر با 20 فوریه به ترکیه سفر می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/tPOHwu