گفته می‌شود که...

رایزنی‌های عجیب انتخاباتی!/ دم‌خروس انتخاباتی جریان انحرافی/ احتمال سفر نصرا... به تهران/ کلاه قرمزی ازدواج می کند/ چک میلیونی ازدواج با هنرپیشه بیست ساله/ پراید کیلویی 20 هزا تومان! و ...

همه می‌دانند خاتمی رئیس‌جمهور نمی‌شود
  «دعوت‌کنندگان خاتمی به نامزدی انتخابات می‌دانند که او رئیس‌جمهور نمی‌شود و او را برای دردسرسازی می‌خواهند.» این مطلب را امین بزرگیان، از همکاران خارج‌نشین نشریات زنجیره‌ای، مورد تأکید قرار داد و نوشت: «او را دعوت می‌کنند تا کاندیدا شود و دردسر ایجاد کند. دردسری نه برخاسته از تأیید صلاحیت و رئیس‌جمهور شدنش که دردسری برخاسته از رد صلاحیت و با رئیس‌جمهور نشدنش. گویا همه می‌دانند او رئیس‌جمهور نمی‌شود. این بار خاتمی از جنبه سلبی‌اش قرار است دردسر شود و نه جنبه ایجابی‌اش (دوم خرداد). می‌توان در وضعیت جدید و از موضعی به مراتب رادیکال‌تر از تحریم، او را به کاندیداتوری دعوت کرد؛ نوعی دیالکتیک منفی.» یادآور می‌شود به‌تازگی چند تن از فتنه‌گران بازداشتی از خاتمی برای نامزدی انتخابات دعوت کرده بودند؛ اما اغلب بازداشت‌شدگان فتنه سبز حاضر به همراهی با این دعوت نشدند.

رایزنی‌های عجیب انتخاباتی!
  یک منبع آگاه، از یک معامله عجیب جریان خاص با یک فرد برای نامزدی و قرار گرفتن در فهرست شورای شهر این جریان خبر داد. وی اظهار داشت از سوی جریان خاص با خانم «م-ب»رئیس یکی از کاخ موزه‌های تهران، تماس گرفته شده و از وی برای قرار گرفتن در فهرست شورای شهر تهران، دعوت می‌شود و برای اقدام به ثبت‌نام در فرمانداری تهران دعوت به‌عمل می‌آید! بنا بر این گزارش، این خانم دو شرط برای این درخواست مطرح کرد که در نوع خودش جالب توجه است: شرط اول؛ موافقت با ریاست ایشان بر شورای شهر تهران! و شرط دوم، اقدام به بورسیه همسر وی برای ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی! که جریان خاص با درخواست تحصیل همسر این خانم در اروپا موافقت کرده ولی درباره درخواست دیگرش قرار شده پس از مشورت و رایزنی، به وی خبر دهند؛ ولی برای اینکه فرصت از دست نرود، وی ترغیب به ثبت‌نام شده است.

پخش یک مستند از احمدی‌نژاد
ایسنا: مستند مهمان کلمبیا ساخته‌ نادر طالب‌زاده از شبکه مستند پخش می شود. مهمان کلمبیا درباره‌ سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک و بررسی بازتاب سخنان او در دانشگاه کلمبیاست.

دم‌خروس انتخاباتی جریان انحرافی
جهان: در حالی که لیدر و اعضای جریان انحرافی پیش از این مدعی شده بودند که شعار زنده باد بهار این جریان ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری ندارد، اما تبلیغات وسیع این حلقه حکایت از طراحی دیگری در این باره است.این در حالی است که برخی افراد در مراسم استقبال از دولت در خوزستان با پیراهن هایی با شعار زنده باد بهار دیده شدند.

دلال سیاسی نیستم
الف: منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت: حضور من در انتخابات بسیار جدی است و دلالی سیاسی با کسی ندارم.

سفیر رژیم صهیونیستی باید توبیخ و سرزنش شود
 رئیس‌جمهور غنا در واکنش به سخنان ضدایرانی و مداخله‌جویانه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور گفت: «دولت باید رسماً نارضایتی خود از اظهارات سفیر اسرائیل در غنا در خصوص سفر رئیس‌جمهور ایران به کشورمان را اعلام کند.» دکتر «پرسی» رئیس‌جمهور کشور غنا، طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های این کشور گفت: وزارت خارجه باید از جانب دولت غنا رسماً سفیر اسرائیل را به دلیل دخالت در امور داخلی کشور توبیخ کند. وی اضافه کرد: هیچ کشوری حق ندارد به غنا بگوید با چه کسی ارتباط داشته باشد یا نداشته باشد. پرسی تصریح کرد: به خانم سفیر چه ربطی دارد که برای ما تصمیم بگیرند و دوستانمان چه کسی باشد؟ رئیس‌جمهور غنا در ادامه با ابراز نارضایی از عدم احضار سفیر اسرائیل به وزارت خارجه، تأکید کرد: چرا این خانم را به وزارت خارجه دعوت نکردید تا مقداری سرزنشش کنید؟

پیشنهاد الگوگرفتن از روش اصول‌گرایان
در دیدار نوروزی سیدمحمد خاتمی با هاشمی رفسنجانی، آن دو مباحثی را درباره مهم‌ترین مسائل کشور از جمله آرایش سیاسی انتخابات پیش رو، وضعیت و نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و نامزدی چهره حداکثری از سوی این جریان سیاسی، بحث و گفت‌وگو کردند. در این دیدار، سیدمحمد خاتمی به هاشمی رفسنجانی پیشنهاد داد که نامزد انتخابات شود و گفت: بهتر است شما در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی کاندیدا شوید؛ چرا که از نظر بنده، بسیاری از سیاسیون و مردم، شما بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری محسوب می‌شوید. پس از سخنان خاتمی، هاشمی پیشنهاد وی را نپذیرفت و در عین حال پیشنهادی به رئیس‌جمهور دولت اصلاحات داد، اینکه: بهتر است همچون اصول‌گرایان که سازوکار ائتلافی را برای معرفی کاندیدای خود در نظر گرفته‌اند، اصلاح‌طلبان نیز به سمت تشکیل یک ائتلاف بروند. خوب است که اصلاح‌طلبان هم ائتلاف ۲+۱ را با حضور جناب‌عالی و آقایان اسحاق جهانگیری و حسن روحانی تشکیل دهند. هاشمی رفسنجانی ضمن تأکید بر فصل‌الخطاب بودن نظر خاتمی در این ائتلاف، افزود: اگر خروجی این ائتلاف سه‌نفره برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شما باشید که بهترین حالت برای اصلاح‌طلبان به وجود خواهد آمد؛ در غیر این‌صورت، ضمن موافقت با نامزدی یک نفر از بین اسحاق جهانگیری و حسن روحانی، از آن‌ها حمایت کنید!

غربی‌ها درک دقیقی از اوضاع سوریه ندارند
 تحلیل‌گر و نویسنده سرشناس انگلیسی، به‌تازگی با اشاره به دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه درباره بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، ادعای این رسانه‌ها درباره قدرت‌طلبی بشار و کشتار مردم سوریه را رد کرد. «رابرت فیسک» طی یادداشتی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: در حالی که بیش از هفت هزار زندانی سوری به مناسبت آزادی این کشور از یوغ استعمارگران فرانسوی آزاد شده‌اند، رسانه‌های خارجی به‌دروغ ادعا می‌کنند که «بشار اسد فردی جاه‌طلب است. واقعیت این است که کشورهای غربی، تنها آن دسته از حکام عرب را که «فرمانبردار» هستند، می‌پذیرند.» این نویسنده انگلیسی می‌گوید: ما از درک حقیقت روند امور در خاورمیانه عاجزیم؛ ما طرف‌هایی چون قطر، عربستان و دیگر مدعیان طرفداری از آزادی و آمریکا را نمی‌شناسیم. ما هنوز طرف‌هایی را که از آن‌ها بیزاریم، خوب نشناخته‌ایم و درک نمی‌کنیم؛ ما اینک به تماشای کشورهای عربی‌ای نشسته‌ایم که به‌صراحت با نظام بشار اسد خصومت می‌ورزند و با تمام توان، تسلیحات به این کشور می‌فرستند و من این جنگ را یک جنگ فرقه‌ای و مذهبی تمام‌عیار می‌دانم.
واقعیت امر آن است که هدف از حمله و جنگ عیله سوریه، ایران است و این همان هدف اسرائیل از حمله به حزب‌الله لبنان در سال 2006، بود؛ هدفی که عبارت است از تضعیف و ازهم‌گسیختگی ایران. هرچند بر خلاف انتظار، اسرائیل بازنده آن جنگ بود.»
تحلیل‌گر انگلیسی در پایان آورده است: قدرت مورد توجه در این میان، ارتش بشار اسد است و کسی نمی‌داند که این ارتش چه وقت بر اثر ضربات دشمنان تضعیف می‌شود. با توجه به این حقیقت، دولتمردان غرب و دیپلمات‌ها، تحلیل‌گران، اندیشمندان و نظریه‌پردازان سبک‌مغز آن‌ها، باید در جست‌وجوی یک «گوی شیشه‌ای» باشند که آینده را برای آن‌ها پیش‌بینی کند.

احتمال سفر نصرا... به تهران
تسنیم:روزنامه لبنانی النهار در خبری مدعی شد که دبیر کل حزب ا... لبنان برای دیدار با مقامات ایرانی به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

پور محمدی در بجنورد
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نخستین وزیر کشور دولت احمدینژاد در جمع اقشار مختلف مردم بجنورد در مسجد گیفانی‌ها در پاسخ به‌ اینکه شما اصولگراها از احمدی‌نژاد حمایت کردید و حالا که بد عمل کردید چرا پاسخگو نیستید، گفت: هر قدر که ما خطاکار بودیم عذرخواهی می‌کنیم. اما نامزد مورد حمایت اصول‌گرایان در انتخابات سال 84، آقای لاریجانی بود. وی رأی نیاورد اما مردم به احمدی‌نژاد رأی دادند.

خاتمی هنوز خبر نداده
فارس: مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه خاتمی هنوز برای حضورش در انتخابات خبری به ما نداده و از این رو ما کار خودمان را انجام می‌دهیم، گفت: از حسن روحانی در انتخابات حمایت نخواهیم کرد.
وی درباره حمایت این جبهه از نامزدی حسن روحانی گفت: آنها خودشان اعلام کرده‌اند که جزو اصلاح‌طلبان نیستند و حضور خانواده هاشمی در مراسم اعلام نامزدی وی به معنای اصلاح‌طلب بودن حسن روحانی تلقی نمی‌شود.

حکایت نماینده ساری از حاشیه های سخنرانی لاریجانی
نماینده مردم ساری از فعالیت های برخی گروه ها و جریانات برای برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در ساری  خبر داد و عنوان کرد: در شهر ساری  پیامک هایی برای برهم زدن مراسم و سخنرانی آقای لاریجانی پخش شده بود و ما از 2 روز قبل می دانستیم که چنین اقداماتی در حال شکل گیری است. اما اقدامات آنها مورد اقبال عمومی مواجه نشده بود. جریاناتی که مخالف آقای لاریجانی هستند تلاش خودشان را برای برهم زدن مراسم کردند. آنها قرار هم گذاشته بودند که ساعت 15:30 دقیقه در مقابل مسجد جمع شوند، وقتی هم که به مقابل مسجد رسیدند تصورشان بر این بود که جمعیت حاضر از سوی آنها دور هم جمع شده اند. طبیعتا کار خود را با بالا بردن عکس مرحوم کردان آغاز کردند و متوجه شدند که بیشتر از 5 یا 6 نفر نیستند. وی همچنین به شمال نیوز خاطر نشان کرد: مردم می خواستند که علیه این افراد و در حمایت از رئیس مجلس شعار سر دهند که بنده اجازه این کار را ندادم چراکه فعالیت به قدری کوچک و بی ارزش بود که نیازی به مقابله نداشت.

 انتقاد یک کاندیدای ریاست جمهوری از پرداخت یارانه نقدی
مهر نوشت: محمدرضا عارف در خصوص پرداخت یارانه به مردم گفت: مبلغی که به مردم داده می شود چندین برابر از آنان گرفته می شود به طوری که در وضعیت بخش هایی از جامعه تاثیری نداشته است.

کلاه قرمزی ازدواج می کند
شاید کلاه قرمزی با وجود ظاهر بدون تغییرش، رشد کرده باشد و شاید در آینده او را به سنی برسانیم که بخواهد ازدواج کند. مرضیه محبوب که سالهاست برای برنامه‌های ایرج‌طهماسب عروسک می‌سازد، عروسک‌گردانی می‌کند و گاهی هم به جای برخی عروسک‌ها حرف می‌زند به تازگی در گفت‌وگویی با جام جم گفته: شاید کلاه قرمزی با وجود ظاهر بدون تغییرش، رشد کرده باشد و شاید در آینده او را به سنی برسانیم که بخواهد ازدواج کند، اما این تخیل ماست که او را تغییر می‌دهد؛ فیزیک و ظاهر این عروسک همیشه به همین شکل باقی خواهد ماند. همه احساس و عاطفه من همراه این عروسک‌هاست

*برنامه های تبلیغاتی برخی کاندیداها برای روز معلم
برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در راستای برنامه های تبلیغاتی خود به دنبال اهدای تقدیرنامه به تمام معلمان کشور هستند.به گزارش ندای انقلاب، با نزدیک شدن به روز معلم و پاسداشت فرهنگیان به مناسبت شهادت آیت الله شهید ‏مطهری برخی از کاندیدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بر این شدند تا با تقدیر از تمام معلمان سراسر کشور به گونه ای ‏رای فرهنگیان را از آن خود کنند.‏ یک منبع آگاه با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی این کاندیداها به مسئولان ستاد انتخاباتی خود در استان ‏ها دستور داده اند تا به تمام مدارس استان خود مراجعه کرده و اسامی معلمان را برای دریافت لوح تقدیر با امضای کاندیدای مورد ‏نظر اعلام نمایند.‏
گفتنی است با توجه به نقش اثرگذار فرهنگیان در جامعه معمولا کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوی در تمام دوره ها برنامه های ‏ویژه ای برای این قشر ترتیب می دهند تا بتواند رای بالای آنها را کسب نمایند.‏
پیش از این نیز یکی دیگر از کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده بود که در روز معلم با شعار معلم سیاست آمد کاندیداتوری خود را در ‏انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.‏

چک میلیونی ازدواج با هنرپیشه بیست ساله
یک بازرگان سعودی در قبال ازدواج با بازیگر مشهور بحرینی هفت میلیون ریال سعودی پرداخت خواهد کرد.سایت شیعه نیوز نوشت: شیلا سبت، بازیگر مشهور بحرینی در سخنانی فاش کرد، یک بازرگان سعودی در قبال ازدواج با او هفت میلیون ریال سعودی پرداخت خواهد کرد.وی افزود: این بازرگان هفتاد ساله است در حالیکه خود او بیست سال سن دارد.سبت، در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر از این بازرگان سعودی مهلت گرفته ایم تا خود و خانواده ام در مورد این موضوع فکر کنیم و جواب نهایی را به او بدهیم.

هفت استان‌ پرخطر کشور در زمینه "ایدز"
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت فهرست‌ استان‌های پرخطر کشور در زمینه ایدز را اعلام کرد.
دکتر محمد مهدی گویا در نخستین کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با اشاره به استانهای پرخطر کشور در زمینه ایدز، گفت: استانهای مازندان، کرمانشاه، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی ، اصفهان و تهران از استانهای پرخطر در این زمینه به شمار می روند.وی با اشاره به شناسایی 282 بیمار مبتلا به HIV در مازندران، گفت: 105 نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

سقوط جنگنده F5 در آبدانان
فرماندار آبدانان گفت: یک فروند هواپیمای نظامی صبح دیروز در آبدانان سقوط کرد. این هواپیمای نظامی از نوع F5 بوده که به علت نقص فنی و بر اثر برخورد با کوه فیلمان در حومه شهرستان آبدانان سقوط کرده و منفجر شده است.
2 خلبان این هواپیما نیز در دم به شهادت رسیده‌اند. این هواپیمای نظامی متعلق به پایگاه چهارم شکاری شهرستان دزفول از توابع استان خوزستان بوده که در همسایگی استان ایلام و شهرستان‌های جنوبی قرار دارد.

سعید جلیلی ستاد انتخاباتی ندارد
یک منبع آگاه گفت: سعید جلیلی در پاسخ به مطالبات مردمی برای کاندیداتوری تاکید کرده این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد اما هنوز پاسخی قطعی از سوی وی اعلام نشده است.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با رد دیدار سعید جلیلی با اعضای ستاد انتخاباتی خود تاکید کرد: سعید جلیلی هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته و لذا هیچ ستاد انتخاباتی ندارد.

کواکبیان نامزد اصلاح‌طلبان شد
جبهه اصلاح‌طلبان ایران که با عضویت ۱۴ حزب اصلاح‌طلب در آستانه مجلس نهم شکل گرفت، با صدور اطلاعیه شماره 2 خود، مصطفی کواکبیان را به عنوان نامزد اختصاصی این جبهه معرفی کرد و بار دیگر از مردم رشید ایران برای مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کرد. در بخشی از اطلاعیه این تشکل سیاسی آمده است: جبهه اصلاح‌طلبان ایران اعلام می‌کند همانگونه که در گذشته بارها اعلام شده است کاندیدای اول این جبهه خاتمی است که البته در دیدار حضوری اعضای جبهه این تصمیم به اطلاع ایشان رسانیده شد و در صورت عدم حضور وی در صحنه انتخابات ۱۳۹۲ این جبهه از کاندیدای اجماعی مورد توافق همه تشکل‌ها و احزاب رسمی اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند.
در صورتی که به هر دلیل موانعی برای اجماع حاصل شود جبهه اصلاح‌طلبان ایران از کاندیدای اختصاصی این جبهه جناب دکتر مصطفی کواکبیان، شجاع‌ترین نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم، تحصیلکرده حوزه و دانشگاه، سیاستمدار صادق و مدیر مطبوعات و دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب، استاد فقه سیاسی و علم سیاست و دیپلماسی، رزمنده و برادر شهید، دارای گفتمان اصلاح‌طلبانه و برنامه مدون حمایت خواهد کرد.

پیگیری جالب یک بانک درباره اختلاس 90 میلیونی
یکی از بانک هایی که در ماجرای فساد بزرگ بانکی نیز متحمل خسارات قابل توجهی شد، پس از آنکه متوجه خروج یکی از کارکنان شعب خود در جنوب کشور به خاطر اختلاس 90 میلیون تومانی شد، اقدامات متعدد قضایی برای بازداشت اموال وی انجام داده و آن قدر موضوع را به طور جدی پیگیری کرده که پدر این کارمند برای حفظ آبروی خانواده خود تاکنون مبلغ 36 میلیون تومان به بانک پرداخت کرده است.

دولت ساخت مترو را از وزارت راه گرفت
بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد دولتی به تعدادی از وزرای کابینه، مقرر شده است از این پس دستگاه اجرایی موظف به احداث قطار حومه ای تهران به شهر جدید پرند از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده و به وزارت کشور منتقل شود. بر اساس پیوست این ابلاغیه، مواردی در خصوص عدم پیگیری جدی این طرح توسط وزارت راه، مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.

قالیباف استعفا می‌دهد
شنیده شد که یک عضو  ائتلاف 1+2 در آستانه استعفا قرار دارد. دانا نوشت؛ با نزدیک شدن به زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، شهردار تهران نیز قصد دارد به زودی از سمت خود استعفا دهد. بر اساس اخبار رسیده، شهردار تهران به زودی از سمت خود استعفا می‌دهد و جایگزین وی نیز مشخص شده است. ظاهرا آقای "پ” جانشین قالیباف در شهرداری تهران خواهد بود.

نامزد ریاست جمهوری از ایران رفت
شنیده شد که هوشنگ امیراحمدی، که به دلال سیاسی آمریکا معروف است، بعد از آنکه متوجه شد کسی او را به عنوان نامزد ریاست جمهوری تحویل نمی‌گیرد، به آمریکا برگشت. افکارنیوز نوشت؛ وی اخیراً به ایران آمده و اعلام کرده بود برای حل مشکلات کشور احساس تکلیف می‌کند نامزد ریاست جمهوری شود.

دیدار وبلاگ نویسان برای جبران «‌زنده باد نهار»
شنیده شد که اتفاق‌های رخ داده در جریان میتینگ پنج شنبه گذشته دولت در استادیوم یکصدهزارنفری آزادی برای برگزارکنندگان آن، کمتر از یک شکست تبلیغاتی نبود. فردا نوشت؛ شعارهای «ناهار، ناهار» همان حاضران کم شمار در استادیوم آزادی و انتشار عکس‌هایی از حاشیه‌های برگزاری این مراسم، دولتی‌ها را به فکر انداخته تا با برپایی چند مراسم دیگر، این شکست خود را جبران کنند .
در همین راستا تصمیم گرفته شده که برنامه‌هایی با عنوان نشست با وبلاگ نویسان و حماسه حضور برای جبران ناکامی‌ها سازماندهی و برگزار شود. شنیده‌های خبرنگار ما از همایش وبلاگ نویسان در همین راستا حکایت دارد. بر این اساس دولت قصد دارد دوشنبه آتی دیداری را با 85 وبلاگ نویس برگزار کند که سخنران اصلی آن احمدی نژاد خواهد بود. در این جلسه علی نیکزاد، اسفندیار رحیم مشایی و غلامحسین الهام نیز حضور خواهند داشت.

هشدار مرعشی به نامزدهای ریاست جمهوری
شنیده شد که سخنگوی حزب کارگزاران می گوید کسی نباید در صلابت و قاطعیت شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات تردید کند. جهان نوشت؛ حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه دنیای اقتصاد گفته است: اصلا در صلابت روحانیت و شورای نگهبان تردیدو تشکیک نکنید. وی می افزاید: این نظام سه اصل دارد که به این سه اصل همه ما باید توجه کنیم. اولین اصل نظام این است که حفظ نظام از اوجب واجبات است. این را امام فرموده. دومین اصل نظام این است که میزان، حال فعلی افراد است. حال فعلی افراد را هم تو تشخیص نمی دهی، طرف مقابلت تشخیص می دهد. سومینش این است که نظام با هیچ کس عقد اخوت ندارد. 

در نبود آوینی، زاکانی اصلح است!
جهان: دکتر شهریار زرشناس در میزگرد آسیب شناسی 34 ساله فرهنگی کشور،گفت:معتقدم دکتر زاکانی بینش بسیار روشنی دارد و کمتر مسؤولی را دیده ام اینگونه دغدغه های فرهنگی را درک بکند. اگر الان شهید آوینی بود حتما می گفتم به آوینی رای بدهید ولی در حال حاضر دکتر زاکانی از نظر من اصلح است.

جبران شکست میتینگ آزادی
مهر: جریانی در دولت سعی دارد پس از اتفاقات صورت گرفته در برگزاری میتینگ تبلیغاتی در ورزشگاه آزادی با طراحی و اجرای یکسری برنامه ها، این موضوع را جبران کند.

پراید کیلویی 20 هزا تومان!
شنیده شد که در آستانه اعلام قیمت‌ جدید خودروها، جمعی از اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو دیروز در نشستی با بررسی مشکلات این صنعت در مورد راهکارهای حفظ تولید قطعه‌سازان و حل مسائل موجود به تبادل‌نظر پرداختند. عصر ایران نوشت؛ رضا رضایی، عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه قیمت برخی کالاها افزایش زیادی را داشته است، گفت: محاسبات نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو پراید 19 هزار و 800 تومان است در حالی که قیمت هر کیلو پیچ‌گوشتی کیلویی 50 هزار تومان است .وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران خودروساز، گفت: مدیران عامل شرکت‌های خودروساز به میزشان چسبیده‌اند و هر موضوعی که به آنها تحمیل شود، را قبول می‌کنند.
 
کشف تریاک با طعم دارچین
شنیده شد که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 50 کیلوگرم تریاک در بار دارچین یکدستگاه کامیون در استان خبر داد. منوچهر طالبی اظهار کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ موفق شدند روز گذشته حدود 50 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند. وی بیان داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر، با کنترل محورهای ورودی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک و به بازرسی از آن پرداختند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم افزود: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو حدود 49 کیلو و 350 گرم مواد مخدر از نوع تریاک از لابلای بار دارچین کشف شد که در این خصوص راننده به همراه سرنشین خودرو دستگیر شدند.

علت انصراف محسن هاشمی از کاندیداتوری
شنیده شد که محسن هاشمی درباره دلایل کاندیداتوریش در انتخابات شورای شهر تهران اظهارکرد: آنچه مهم بود و باعث شد به سمت انتخابات شوراها بروم دلایلی همچون انصراف از کاندیداتوری از انتخابات ریاست جمهوری و اصرار برخی کارشناسان و همکاران بود چراکه بنده ابتدا قصد داشتم در باره انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری کنم اما با توجه به افزایش تعداد کاندیداها و گذشتن آن از حد معقول که به سمت 40 – 50 رفته است و به قول حاج خانم؛ مادربنده؛ «هزار کاندیدا» شده است تصمیم گرفتم در حوزه انتخابات ریاست جمهوری فعالیتی نداشته باشم. وی یادآور شد: پس از انصراف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طرف کارشناسان و غیر سیاسیون کشور مخصوصا حمل و نقلی‌ها فشارهای زیادی بود که با توجه به تجربه بنده در مترو و شهر تهران و اینکه 20 سال از فعالیت ‌های تخصصی و عمرانی من مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی تهران است در انتخابات شوراها کاندیدا شوم.

وعده اختصاص ۲درصد از درآمدهای نفتی به خوزستان
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: دولت مصمم است که عدالت را اجرا کند. رئیس‌جمهور با اشاره به نگاه دولت به امر پیشرفت و آبادانی در استان خوزستان اظهار کرد: ان‌شاءا... در جلسه هیات دولت تصویب می‌کنیم که دو درصد از درآمدهای نفتی، علاوه بر بودجه‌های معمول، در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید جوانان استان خوزستان به این استان اختصاص داده شود. وی با تاکید بر اینکه «جوانان باید در راستای آبادانی پیشرفت این منطقه همت کنند»، به برخی تصمیمات و اقدامات دولت برای حل مشکلات شهرستان هویزه و پیشرفت آن اشاره کرد. احمدی‌نژاد به تاسیس دانشگاه صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قبلا دولت تصویب کرده بود که دانشگاه صنعتی در این شهرستان ایجاد شود ولی متاسفانه دستگاه مربوطه کوتاهی کرد ولی من به شما قول می‌دهم حتی یک روز از عمر دولت باقی مانده باشد، کارهای قانونی تاسیس این دانشگاه و مسائل مرتبط با بودجه آن انجام شود.

روایت عسگراولادی از تجارت آلمانی‌ها
اسدالله عسگراولادی تاجر سرشناس ایرانی به زندگی نیوز گفت:پیش‌تر‌ها من رفتم لایپزیگ کارخانه بخرم. آنجا یک کارخانه دیدم لوازم پالایشگاه می‌ساخت، رفتم کارخانه را دیدم. آن روز 800 میلیون تا یک میلیارد مارک قیمت کارخانه بود. به من گفتند چند می‌خرید؟ گفتم من 500 میلیون مارک می‌خرم. پول هم نداشتم، پز دادم. می‌خواستم بدانم چه می‌گویند. گفتند ما سوابقت را پرسیده‌ایم ما به شما مجانی می‌دهیم، یک مارک. به خدا. قسم می‌خورم. گفتم شرط‌تان چیست؟ گفت پنج هزار و 500 تا کارگر و مهندس را پنج سال نگه دارید. گفتم نه. آمدم حساب کردم دیدم کارخانه اگر درست کار نکند کارخانه پنج‌ساله اینها می‌شود 600 میلیون مارک. اینطور اقتصاد را اداره می‌کردند از خرابه‌ها.

دعوای 450 یورویی دو دستگاه مشهور
خراسان نوشت: بر اساس پرونده شکایتی که هم‌‌اکنون توسط دو دستگاه اجرایی مشهور در حال پیگیری است، هر یک از طرفین، دیگری را متهم به هزینه کرد نادرست مبلغ 450 یورو بابت رزرو هتل در یکی از کشورهای همسایه به منظور پیگیری یک پرونده اداری می‌کنند. بر اساس محتویات این پرونده، کارشناس مذکور در زمان مقرر به کشور مذکور مسافرت نکرده و همین موضوع باعث شده مبلغ فوق توسط هتل ضبط شود. دستگاه دیگر نیز مدعی است برنامه‌ریزی این سفر نادرست بوده و آنها از ابتدا مخالفت خود را اعلام کرده بودند.

کیفرخواست جدید برای متهم ردیف اول کهریزک
سیدحسن کمالی وکیل خانواده کامرانی درخصوص صحبت‌های حیدری‌فر در حاشیه سومین جلسه دادگاه که اتهامات را به گردن گرفته و دادستان سابق را بی‌تقصیر در این اتفاقات معرفی کرده بود نیز گفت: این موضوع اتفاق جدیدی نیست و دادسرا با توجه به این صحبت‌ها اتهاماتی را به متهم ردیف اول تفهیم و برای او کیفرخواست صادر کرده است.
وی درباره مرخصی سعید مرتضوی در زمان اتفاقات کهریزک اظهار داشت: در این خصوص دادگاه تصمیم‌گیری خواهد کرد.در صورتی که ادعای وی درست باشد هم مسئولیت این اتهامات متوجه او شده است. وی به مهر گفت: برای متهم ردیف اول پرونده درخصوص قتل مرحوم کامرانی کیفرخواست به اتهام معاونت در قتل صادر شده بود که اولیای دم روح‌الامینی و جوادی فر به موضوع اعتراض کرده و خواستار تفهیم اتهام معاونت در قتل به متهم در ارتباط با قتل فرزندان‌شان شدند.

انتقاد کرباسچی به سلیمی‌نمین
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در مورد این تحلیل سلیمی‌نمین که روحانی برای آماده کردن فضا برای ورود هاشمی رفسنجانی در انتخابات فعالیت‌های خود را آغاز کرده،به زندگی نیوز گفت: این نظر آقای سلیمی‌نمین است. ما تا آنجایی‌ که می‌دانیم آقای هاشمی قصد ورود ندارد؛ حالا اگر به آقای سلیمی‌نمین از غیب وحی شده، بحث دیگری است.

جلیلی: اگر بیایم، مستقل می‌آیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی شنبه شب در جمع حامیان و اعضای ستاد مردمی خود تاکید کرد در صورت حضورش در انتخابات کاندیدای هیچ حزب، گروه و جبهه ای نخواهد بود و به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.به گزارش مهر، سعید جلیلی در این دیدار با اشاره به انتخابات پیش رو در توصیه ای به مسئولان ستاد و حامیان خود اظهار داشت: به هیچ وجه در رقابت انتخاباتی رقبای خود را تخریب نکرده و در هر شرایطی رعایت اخلاق را مدنظر داشته باشید.
جلیلی همچنین در جمع حامیان خود اعلام کرد که حضورش بستگی به شرایط و اقتضائات جامعه دارد.دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع حامیان خود همچنین اظهار کرد: در صورت حضورم در انتخابات کاندیدای هیچ حزب، گروه و جبهه ای نخواهم بود و به صورت مسقل حاضر خواهم شد.همچنین یک منبع اگاه نزدیک به جلیلی با اشاره جدی شدن حضور وی در انتخابات گفت: وی در حال تدوین برنامه هایش برای انتخابات و دولت یازدهم است.

چاپ کتاب تبلیغاتی یک نامزد ریاست جمهوری
 زندگی نیوز نوشت:در حالی که مدت زمان دو ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و بیش از یک ماه تا آغاز تبلیغات انتخاباتی باقی مانده است، یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات اقدام به انتشار کتابچه تبلیغاتی خود کرد.در این کتابچه که عکس این کاندیدای احتمالی بر روی آن نقش بسته است، زندگینامه و شعارهای این نامزد انتخاباتی به چشم می‌خورد.
همچنین بخش اعظم این کتابچه تبلیغاتی که در بیش از 40 صفحه منتشر شده است، مربوط به سرفصل برنامه‌های این نامزد انتخاباتی در حوزه‌های مختلف است. نکته جالب توجه آن است که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در کتابچه تبلیغاتی مزبور از «قانون مداری» به عنوان یکی از شعارهای اصلی خود یادکرده است؛با این حال وی در اقدامی زودهنگام و خلاف قانون کتاب شعارها و برنامه‌های تبلیغاتی خود را رونمایی و منتشر کرده است.

گوینده اخبار از عذاب وجدان استعفا داد!
خانم "ایمان عیاد" گوینده فلسطینی اخبار در شبکه خبری الجزیره از این شبکه استعفا داد. او پس از استعفای خود گفت: "وجدانم اجازه نمی‌دهد در رسانه‌ای کار کنم که سهم به سزایی در ریختن خون مردم عرب مشارکت کرده است". از آغاز انقلاب‌های عربی تاکنون گویندگان سرشناس متعددی از کانال‌های خبری الجزیره و العربیه بخاطر مواضع غیرانسانی و فتنه‌افکنانه آنها در کشورهای عربی استعفا دادند و جذب شبکه‌های خبری معتدل شدند و یا اقدام به راه‌اندازی شبکه خبری مستقل کردند.

شورای شهر یا باشگاه بازیگران و ورزشکاران!

بیش از 150 هزار نفر برای رقابت در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند. نکته قابل تأمل اینست که در تهران تعداد زیادی از بازیگران سینما و فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران هم برای عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، داوطلب شده‌اند. به نظر می‌رسد شورای شهر تهران قرار است به باشگاه بازیگران و ورزشکاران تبدیل شود!

مشایی :احمدی نژادی بودن به یک افتخار جهانی تبدیل شده است
 اسفندیار رحیم مشایی با تأکید بر اینکه "احمدی نژادی بودن به یک افتخار جهانی تبدیل شده است"، گفت: امروز در جای جای دنیا نشانه‌های فراوانی از مهر و امید ملت‌های آزاده و مستقل دنیا نسبت به رئیس جمهوری کشورمان دیده می‌شود. اسفندیار رحیم مشایی روز یکشنبه پس از بازگشت از سفر ونزوئلا در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایرنا افزود: "بسیاری از سیاست بازان و سیاسی نویسان اصل را بر فاسد، جاسوس و منحرف بودن افراد می‌گذارند و درصورتی که خلافش هم ثابت شد، بار دیگر تلاش می‌کنند تا حرف خود را با سندسازی و جعل دلیل و برچسب تهمت اثبات کنند!" جالب است که چنین بداخلاقی‌هائی در 8 سال اخیر بیش از هر زمان دیگری توسط خود مسئولان دولتی دامن زده شده و به یک رویه تبدیل گردیده است.

می خواهند تضعیف روحیه کنند
فرارو: حسین محمدزاده عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: شایعه برکناری استاندار خراسان رضوی جز تضعیف روحیه و اختلال در برگزاری انتخابات دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.

آزادی یک استاد ایرانی در آمریکا
باشگاه خبرنگاران: دکتر عطاردی، استاد بازداشتی ایرانی در آمریکا تا یک هفته آینده آزاد می‌شود.

    اخبار کوتاه     
 * براساس اخبار رسیده به‌تازگی گروهی دستگیر شدند که قصد داشتند همانند سال 88 و در راستای پروژه شهیدسازی، برای جریان ضدانقلاب قربانی بتراشند. گروه دستگیر شده در کشور مالزی با یکی از افسران سازمان سیا ملاقاتی داشته و در این نشست، مأموریت‌هایی به آن‌ها محول شده است. به گفته جاسوس دستگیر شده، وی مأموریت داشت چهار دختر ایرانی را جذب و اغفال کند و آن‌ها را تا زمان انتخابات در یک خانه گروهی نگه‌دارد. وی تمام هزینه‌های این مأموریت را پیشاپیش دریافت کرده بود.
* «آرش بهمنی» از اعضای گروهک ادوار تحکیم وحدت، طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود، از وجود یک شورای مصلحت جنبش سخن گفته که تصمیم می‌گیرد چه خبری منتشر شود و چه خبری منتشر نشود. وی برای مثال به پوشش اخباری درباره یکی ازسران فتنه و همسرش در وبگاه کلمه اشاره می‌کند که در پنج ماه گذشته بارها و بارها این خبر را بر روی خروجی خود قرار داده، «موسوی و رهنورد در بی‌خبری مطلق هستند» و به‌کرات نقیض آن را با منتشر کردن اخباری از دیدار دخترانشان با آنان اثبات کرده است!
*  بر اساس اخبار رسیده، یک گروه سیاسی قصد دارد در روزهای آینده با ورود به بحث تعطیلی خانه سینما که دی‌ماه 90 بر اساس حکم صادره از دو مرجع مختلف منحل شد، به صورت یک منجی، خود در راستای منافع انتخاباتی آن را بازگشایی کند!
*  «فلاحیان» وزیر اسبق اطلاعات که کاندیدای احتمالی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است، در اظهارنظری که عدم اثبات آن می‌تواند باعث رد صلاحیت او شود، در رابطه با یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات و رد شدنش در گزینش وزارت اطلاعات گفت: وی در غرب کشور مدیر مسئول مجله سروه (کرد زبان) بود و آنجا مشغول به کار بود و بعدها در گزینش در وزارت اطلاعات به دلیل سابقه انجمن حجتیه و رابطه با یک خانم عضو سازمان منافقین رد شد.
  * سید‌محمدباقر خرازی ‌در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: شک نکنید که رئیس‌جمهور آینده ایران هستم، بر اساس مؤلفه‌های زمینی و فرازمینی به این امر اطمینانم دارم، ضمن اینکه سادات در ایران ‌احترام زیادی دارند. [پس] رئیس‌جمهور آینده ایران هستم، شک نکنید.   

https://shoma-weekly.ir/GRUvK6