گفته می‌شود که...

راهیابی یک بلال فروش به شورای شهر/ رئیس جمهور با دو تاریخ تولد/ عرضه قلیان در هواپیماهای الامارات! / تدریس را از من بگیرند سکته می‌کنم/ توصیه سیدحسن خمینی به روحانی/ پیشنهاد بی شرمانه بازیگر فاسد آمریکایی به تروریست‌ها/ معاهده صلح مصرواسراییل درتورات! و ...

راهیابی یک بلال فروش به شورای شهر

علی رغم گذشت یک هفته از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر همچنان اخباری در خصوص این جریان شنیده می شود سایت زندگی نوشت: در انتخابات این دوره شورای شهر مهاباد، 205 نفر نامزد شدند و 80 درصد مردم هم شرکت کردند و آقای محمد ابراهیمی ملقب به ممد چکول به معنی «ممد کوچولو» که یک بساط بلال فروشی در میدان ساعت شهر داشت، توانست به عنوان نفر دوم به شورای شهر راه یابد.وی مدرک لیسانس شیمی دارد و با توجه به شرایط زندگی‌اش فقط دست فروش بوده... ابراهیمی در بخشی از شهر که بساط داشت و در برخی مناطق عشایرنشین شهر بسیار محبوب بود. او در قسمتی از شهر (میدان استقلال) زندگی می‌کند که منطقه فقیرنشین مهاباد محسوب می‌شود.

رس عربستان از فروپاشی وضعیت تروریست‌های سوری
رویترز در گزارشی نوشت: «زمانی «شاهزاده مقرن» وزیر سابق اطلاعات عربستان سعودی، به دیپلمات‌های آمریکایی گفته بود که هرچه نفوذ ایران در منطقه به‌اصطلاح هلال شیعه خاورمیانه بیشتر می‌شود، این هلال بیشتر به‌سمت ماه کامل شدن میل می‌کند، ولی این هراس این بار درباره بحران سوریه به‌خوبی رخ نموده است؛ زیرا نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه که مورد حمایت ایران هستند با کمک جنگاوران حزب‌الله در مقابل شورشیان تحت حمایت عربستان سعودی به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند. این گزارش می‌افزاید: ریاض به جنگ داخلی سوریه به‌عنوان یک اهرم مبارزه ژئوپلیتیکی گسترده‌تر علیه ایران می‌نگرد؛ از این‌رو چنانچه دولت سوریه در این جنگ موفق شود، برای دیگر کشورها محرز خواهد شد که ایران به‌خوبی می‌تواند از هم‌پیمانان خود در منطقه حمایت کند. به اعتقاد «عبدالعزیز الصقر» رئیس مرکز مطالعات خلیج‌فارس مستقر در جده، همین امر موجب تضعیف ائتلاف غربی و هم‌پیمانان عربی آن‌ها خواهد شد. به اعتقاد تحلیل‌گر رویترز، عربستان سعودی در خلال این شورش‌ها واهمه دارد از اینکه جنگ‌هایی مشابه آنچه که در عراق و افغانستان اتفاق افتاده بود، بار دیگر در سوریه تکرار شود، چون بیم آن می‌رود تعداد کثیری از سعودی‌هایی که با احساس تکلیف جهاد به سوریه رفته و می‌روند، روزی به میهنشان بازگردند و علیه حکومت خودشان دست به اسلحه ببرند. در پایان این تحلیل آمده است: مقامات ریاض به‌خوبی واقفند که شورشیان در سوریه به‌شدت از هم گسیخته شده‌اند.
روحانی خود منتقد عملکرد برخی اصلاح‌طلبان است
مواضع حسن روحانی در روزهای اخیر که خود را مدام فراجناحی و اعتدال‌گرا معرفی کرده، باعث عصبانیت عناصر افراطی اصلاح‌طلب در سیستان‌وبلوچستان شده است. یکی از اعضای متصل به یکی از نزدیکان آقای روحانی که به‌تازگی دیداری نیز با وی داشته، طی جلسه‌ای با برخی اعضای ستاد روحانی گفته است: «نباید از رئیس‌جمهور منتخب انتظار مواضع اصلاح‌طلبانه مانند سال‌های اصلاحات داشته باشیم؛ زیرا وی نه‌تنها خود را کاملاً اصلاح‌طلب نمی‌داند، بلکه یکی از منتقدان عملکرد برخی اصلاح‌طلبان در دوران اصلاحات و پس از آن هست
وی گفته است: «اوضاع آنچنان که فکر می‌کردیم نیست و خطر بزرگی که برخی از ماها را تهدید می‌کند، این است که ما نیز در نگاه تیم نزدیک به وی جزیی از افراطیون اصلاح‌طلب محسوب می‌شویم
این عنصر اصلاح‌طلب که این روزها در محافل مختلف، خود را از ابتدای دوران فعالیت سیاسی‌اش یک اعتدال‌گرا معرفی می‌کند، همچنین تأکید کرده برخی مسئولیت‌های کلان در استان سیستان و بلوچستان قطعاً به چهره‌های اصلاح‌طلب تابلودار این سال‌ها نخواهد رسید و بهتر است که ما نیز طی هفته‌های آینده از برخی انتظارات که بوی افراط‌گری می‌دهد، پرهیز کنیم. وی همچنین گفته است نگرانی جدی ما از سوابق ثبت شده برخی چهره‌های ستاد است که در آینده قطعاً دردسرساز خواهد شد و قطعاً جریان رقیب از برخی از این سوابق در ماه‌های آینده به‌خوبی استفاده خواهد کرد و گروه تصمیم‌ساز نزدیک به حسن روحانی را مجاب به دوری از ما خواهد کرد.
رئیس جمهور با دو تاریخ تولد
دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران دو تاریخ تولد دارد. یکی 21آبان ماه و دیگری 9دی ماه. به گزارش مهر، در شناسنامه روحانی، تاریخ تولد او 21 آبان ماه 1327 درج شده اما خودش می گوید که متولد 9دی ماه همین سال است. روحانی در کتاب خاطراتش که تیرماه سال 1388 توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بازار آمد ماجرای تاریخ تولدش را اینطور تعریف می کند: «طبق شناسنامه‌ای که در اختیار من است، متولد 21 آبان 1327 هجری شمسی هستم که این تاریخ با دهم محرم‌الحرام 1368 هجری قمری منطبق است. دربارۀ تاریخ دقیق تولدم از مادرم سوال کردم که آیا تولد من در روز عاشورا بوده است؟ ایشان گفتند: نه، در شب بیست و هشتم ماه صفر بوده، لذا متوجه شدم که تاریخ تولد شناسنامه‌ای من با تاریخ تولد واقعی من منطبق نیست. در واقع تاریخ تولد را در شناسنامه چهل و هشت روز زود‌تر از تولد واقعی ثبت کرده‌اند. طبق نظر مادرم که قاعدتا نظر او دقیق است، من صبح روز 28 صفر 1368 قمری، مطابق با پنجشنبه 9 دی 1327 و برابر با 30 دسامبر 1948 متولد شدم. مادرم می‌گوید موقع اذان صبح و حدود ساعت 4:30 متولد شده‌ام
پفک با طعم حشیش
ماموران ایستگاه شهید مدنی مهریز استان یزد با متوقف کردن یک خودرو 35 کیلو حشیش را کشف کردند.سرهنگ ستوده نیا رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اعلام این خبر گفت: ماموران ایستگاه شهید مدنی مهریز در حین کنترل خودرو های عبوری با متوقف کردن یک دستگاه نیسان موفق شدند 35 کیلو حشیش را از سوداگران مرگ کشف و ضبط کنند.وی تشریح کرد: این مقدار مواد در لابلای بار پفک و ساندیس جاسازی شده بود که با تیز بینی و هوشیاری مامورین کشف شد.
ثبت رکورد طولانی‌ترین سخنرانی در گینس
یک مرد آمریکایی موفق شد توانایی خود را در شکستن رکورد طولانی‌ترین سخنرانی به نمایش بگذارد.این مرد در سخنرانی که حدود 34 ساعت طول کشید در مورد موضوعات مختلفی از جمله زندگی شخصی و سفرهای خانوادگی‌اش صحبت کرد و رکورد طولانی‌ترین سخنرانی جهان را از آن خود کرد.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ثبت رکوردهای جهانی گینس، این رکورد در ماه جاری میلادی در آمریکا به دست آمد.
معاون قالیباف، گزینه جدی ریاست کل بانک مرکزی
معاون مالی و اداری شهرداری تهران جز گزینه های اصلی تصدی ریاست بانک مرکزی در دولت آینده است.به گزارش قانون، دکتر حسین محمد پورزرندی که ریاست انجمن علمی اقتصاد ایران را نیز برعهده دارد، یکی از گزینه های رییس جمهوری منتخب برای حضور در سمت ریاست بانک مرکزی است.وی که در سال های گذشته در چند نوبت به عنوان مدیر اقتصادی نمونه کشوری برگزیده شد، حضور در هیات مدیره تعدادی از بانک های کشور را نیز به همراه تاسیس چند بانک خصوصی همراه دارد.
اخاذی با سوء استفاده از نام مدیران فوتبالی!
به تازگی اتفاق‌هایی در فوتبال رخ می‌دهد و از اهالی فوتبالی و مردم عادی کلاه‌برداری انجام می‌گیرد. افرادی سودجو خود را مدیران باشگاه‌ها و یا مدیرانی از فدراسیون معرفی می‌کنند و به بهانه کمک به نیازمندان و آزادی زندانی‌ها از اهالی فوتبال و مردم عادی پول با رقم‌های بالا می‌گیرند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با هشدار دادن به مردم اعلام کردند که هیچ وقت مدیری از فوتبال برای گرفتن پول جهت کمک به نیازمندان و آزادسازی زندانیان اقدام نکرده و مردم باید مراقب این کلاه‌برداران باشند.
ماجرای کتک کاری آیدین آغداشلو وعباس کیارستمی
آیدین آغداشلو از 50سال رفاقت با کیارستمی «73ساله» می‌گوید و در پاسخ به سوالی در خصوص خاطره مشترک با عباس کیارستمی می گوید:خودم خاطره‌باز نیستم و گذشته را به‌عنوان یک بخش تاریخی نگاه می‌کنم؛ اما قطعا دوستی 50ساله پر از قصه‌های مختلفی است که خود او هم هرازگاه به یکی از آنان اشاره کرده است. یکی از بامزه‌ترین آن‌ها به دورانی مربوط است که در دبیرستان جم قلهک تحصیل می‌کردیم و اتفاقا خیلی هم، از یکدیگر خوشمان نمی‌آمد و کار و اختلافمان به جایی رسید که در زنگ تفریح داخل یک کلاس رفتیم و نیمکت‌ها را پشت در چیدیم تا کسی نیاید و همدیگر را کتک مفصلی زدیم، اما به‌هرحال دیروز تولد 73سالگی او بود. تولدش مبارک باشد. مطمئن هستم که او همچنان صاحب نیرو و دلبستگی فراوانی به هنر است. فارغ از این‌که شهرتش بیشتر یا کمتر بشود، کار دلخواه خود را ادامه خواهد داد و حتما سال‌های بسیاری را در پیش‌رو خواهد داشت تا بتواند با تجربه‌های مختلف هنری خودش را ارضا کند و باعث خوشحالی دوستدارانش و گسترش فرهنگ معاصر ایران شود.
عرضه قلیان در هواپیماهای الامارات!
شرکت هواپیمایی الامارات امارات متحده عربی در ابتکاری جدید قلیان در خطوط پروازی خود عرضه می‌کند.این طرح فقط در هواپیماهای A380 اجرا شده است که مسافران می‌توانند طی پرواز، قلیان با تنباکو با طعم‌های مختلف استعمال کنند. مسافران هنگام تهیه بلیت می‌توانند برای استفاده از قلیان درخواست دهند.
نقش "ستاره داوود" در فرودگاه مهرآباد!

مناسبات ایران و رژیم اسرائیل در این سالها زمینهای مختلفی گسترش می‌یافت. ولی عمده تبادلات صورت گرفته بین ایران و رژیم اسرائیل مربوط به معامله سلاح و تجهیزات نظامی بوده است. همانند آمریکا، رژیم اسرائیل نیز اساس معاملات خود با ایران را به فروش سلاح به ایران در ازای دریافت نفت از این کشور نهاده بود. اهمیت ادامه این رابطه در زمان تحریم صادرات نفت از جانب اوپک بیشتر آشکار گشت. دولت ایران سالانه بیش از 500 میلیون دلار سلاح از اسرائیل خریداری می کرد که همه نوع سلاح و تجهیزات نظامی را شامل می‌شد.در زمان سلطنت پهلوی دوم تعداد زیادی از شرکت های اسرائیلی در زمینه ساخت و ساز و پیمانکاری تاسیسات بزرگ فعالیت داشتند.

پارسینه برای نخستین بار تصویری از یکی از تاسیسات ساخته شده توسط مهندسان اسرائیلی که در آن نقش ستاره داوود به وضوح مشخص است را منتشر می کند. بنای فوق ساختمان اصلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) می باشد. جالب آنکه با گذشته حدود سی و دو سال از پیروزی انقلاب، نقش ستاره داوود در ساختمان فوق همچنان دست نخورده باقی مانده است.

راهبرد حصر، عصر و قصر در سوریه
سرعت عمل، پنهانکاری و توان رزم بالای حزب الله لبنان در عملیات آزادسازی القصیر، دستگاه های جاسوسی و نظامی غرب را به حیرت واداشته است. حضور شیعیانی از کشورهای مختلف در دفاع از اماکن مقدسه و مناطق شیعه نشین سوریه سبب موجی از گرایش مردم سوریه به سوی شیعیان شده است. راهبرد سوریه در آزادسازی مناطق اشغال شده شامل سه مرحله حصر، عصر و قصر است. ارتش در مرحله اول محل معارضان را محاصره می کند، بعد فشار می آورد و در مرحله پایانی با حمله فراگیر آن ها را به زانو در می آورد. این راهبرد جنگی قرار است در حلب هم پیاده شود که در صورت موفقیت دومینوی پیروزی ها را در سوریه رقم خواهد زد.
تئوری های توطئه اردوغان
استمرار جنبش اعتراضی در ترکیه و عدم موفقیت دولت در مدیریت اعتراضات، اتهام زنی به مخالفان و طرح تئوری های توطئه درباره این اعتراضات، به جریان غالب در میان دولتمردان آنکار تبدیل شده است. در این میان، همچون همیشه، نقش رجب طیب اردوغان از همه پر رنگ تر است. اگر سخنان رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را باور کنیم، مقصران وقوع اعتراضات اخیر در این کشور، عبارتند از: «لابی ها و گروه های نفوذ»، «دستان خارجی» و «همدستان داخلی» آن ها. برخی از هواداران اردوغان، گزینه های دیگری را نیز مطرح می کنند: عوامل اطلاعاتی انگلیس، فرانسه، ایران، رژیم صهیونیستی، روسیه، سوریه و آمریکا. البته اینکه چگونه جاسوسانی از این گستره وسیع از دولت ها با یکدیگر علیه ترکیه همراه شده و به این سادگی و سرعت در بی ثبات کردن ترکیه توفیق یافته اند، خود جای سوال دارد تناقض اصلی در تئوری توطئه اردوغان این است که وی با همان نیروهای بین المللی در تقابل قرار گرفته که به تثبیت حاکمیتش در درون و گسترش نفوذ ترکیه در منطقه کمک کرده است. پس پرسش اینجاست که چرا اردوغان اکنون چنین اظهارنظرهایی را مطرح می کند؟
شاخص سنجش عملکرد روسای جمهور
قرار است مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب در روز 12 مرداد انجام پذیرد و پس از آن روحانی در 13 مرداد با حضور در مجلس شورای اسلامی در حضور مردم و نمایندگان آن ها سوگند یاد خواهد کرد. متن سوگندنامه رئیس جمهور ایران به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم: «من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی که برعهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و عدالت، گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار(علیهم السلام)، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاه دار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.» اکنون مردم ایران براساس این سوگند به ارزیابی عملکرد رئیس جمهوری می پردازند که روزهای آخر خدمت را می گذراند و در طول چهار سال آینده نیز برای رئیس جمهور جدید آن را مدنظر دارند. یادمان باشد که این سوگند تشریفاتی نیست.

شعار احمدی‌نژاد تغییر کرد
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد با حضور در شهر جدید هشتگرد استان البرز 10هزار واحد مسکن مهر این شهر را افتتاح کرد.598 نوشت؛ در این مراسم شعار معروف دولت‌های نهم و دهم، «ما می‌توانیم» با تغییر به «ما توانستیم» روی بنری بزرگ با عکس محمود احمدی‌نژاد نقش بسته بود.
روحانی تخطی نمی کند
تسنیم: محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس با اشاره به نامه قبل از انتخابات روحانی به رهبر انقلاب گفت: روحانی آدمی نیست که از سیاستهای اساسی نظام تخطی کند، قطعاً وی کسی نیست که به‌دنبال حاشیه‌ها و حرفهای تند باشد. وی حتی 8-7 روز پیش از انتخابات نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و روی آرمانهای نظام تأکید و بیان کرد همیشه همراه نظام بوده و در حال حاضر نیز همراه نظام است.

ریاست دانشجو 4ساله است
فرارو: محمدحسین یادگاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برخی گمانه زنی‌ها در خصوص خداحافظی فرهاد دانشجو از صندلی ریاست دانشگاه آزاد،گفت: فرهاد دانشجو برای یک دوره 4 ساله رئیس دانشگاه آزاد می‌ماند.

تصمیمات دشمن شاد کن مرسی
حسنین هیکل، نویسنده برجسته مصری در مورد جبهه گیری شدید رئیس جمهوری مصر علیه سوریه گفت: مرسی به این طریق تلاش می کند، رضایت برخی از کشورها از جمله آمریکا و طرف های نفتی از جمله عربستان سعودی و قطر و رضایت سلفی های مصر را جلب کند و این موضوع بسیار عجیبی است، به نظر من وی هرگونه که می خواهد می تواند، آن ها را راضی کند، اما نه در چنین مواردی. هیکل در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدام مرسی به دعوت مردم مصر به جهاد در سوریه گفت: این موضوعی غیرقابل تصور است. من می خواهم این سخن رئیس جمهوری آمریکا را به یاد مرسی بیاورم که در این اواخر گفته بود که آمریکا نمی خواهد خود را در بطن نزاع و درگیری موجود بین اهل سنت و شیعیان در جهان اسلام ببیند. وی افزود: هنگامی که محمد مرسی از نظامی تحت عنوان نظام رافضی (شیعی) یاد می کند، این یک فاجعه است. این نویسنده برجسته مصری ایران را قدرتی در منطقه به شمار آورد که باید برای آن حساب جداگانه ای باز کرد.
جهان نتوانست انتخاب ایرانیان را حدس بزند
رجب صفراوف، مدیر مرکز مطالعه ایران معاصر در مصاحبه با خبرگزاری «روس بالت» گفت: پیروزی حسن روحانی در دور اول انتخابات خبر هیجان انگیز ناگهانی بود و هیچ کارشناسی در سراسر جهان نتوانست این نتیجه انتخابات را درست حدس بزند. وی افزود: جامعه غربی روحانی را طرفدار اصلاحات، لیبرال و کسی که می توان به او اتکا کرد، قلمداد می کند. با وجود این همه اشتباه، این برداشت را درک می کنند که روحانی هرگز به جناح اصلاح طلب تعلق نداشته ولی از سوی دیگر، هرگز به این جریان بد و بیراه نگفته است.
اولین رهبر خارجی ملاقات کننده با روحانی
شنیده شد که روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق به زودی با سفر به تهران در راس هیات بلندپایه‌‌ای قصد دارد با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب گفت وگو کند. ایران دیپلماتیک نوشت؛ هدف از این ملاقات کسب اطلاع از نظرات وی درباره عراق و تحولات در سوریه اعلام شده است. به نوشته روزنامه المستقبل، با انتخاب روحانی در داخل و خارج ایران آرامش حکمفرما شده است.

نجات 13 ایرانی توسط گارد ساحلی هند
شنیده شد که منابع هندی اعلام کردند گارد ساحلی هند شنبه گذشته ۱۶ خدمه یک شناور ماهیگیری که شامل ۱۳ ایرانی و ۳ پاکستانی بودند را نجات داده است. تسنیم نوشت؛ این قایق ماهیگیری در روز 16 می، از بندر کناره در ایران حرکت کرده بود و در منطقه سوکوترا، توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شده بود.
پس از استفاده از این کشتی برای 25 روز، دزدان دریایی این قایق را در روز 10 ژوئن آزاد کردند. این قایق در روز 21 ژوئن از گارد ساحلی هند تقاضای کمک کرد. کشتی وارونا، متعلق به گارد ساحلی هند روز 22 ژوئن به منطقه رسیده و به رغم وضعیت نامناسب جوی توانسته بود کمک‌های لازم را به این قایق و خدمه آن برساند.

جریمه شرکت ‌ژاپنی به خاطر ایران
شنیده شد که میتسوبیشی ژاپن به علت حذف اطلاعات مبادلاتی مربوط به ایران و برخی کشورهای تحت تحریم، مجبور به پرداخت 250 میلیون دلار به ایالت نیویورک آمریکا شد. فارس به نقل از رویترز نوشت؛ اندرو کمو فرماندار ایالت نیویورک گفت: بانک توکیو- میتسوبیشی ژاپن 250 میلیون دلار برای نقض قوانین بانکداری دولتی آمریکا در مورد مبادلات با کشورهای تحت تحریم از جمله ایران، سودان و میانمار به این ایالت پرداخت خواهد کرد. براساس این گزارش، این مبلغ برای حذف اطلاعات مبادلاتی به ارزش 100 میلیارد دلار از سوی این بانک پرداخت خواهد شد.
قرضاوی مات شد
العالم: یوسف قرضاوی مفتی قطر که در برنامه زنده شبکه الجزیره حضور یافته بود، برای گریز از پاسخ به پرسشی که یک ایرانی در تماس تلفنی با این شبکه مطرح کرد، به شکل کودکانه‌ای خود را به نفهمیدن زد و گفت: سوال را نفهمیدم! شخص ایرانی پرسیده بود با توجه به اینکه اسلام، شرب خمر و فساد و دیکتاتوری و فتنه گری را حرام کرده، نظر شما در مورد حاکمانی همچون امیر قطر و پادشاه سعودی که به نام اسلام حکومت می کنند و این کارها را انجام می دهند، چیست؟

مرتضوی رئیس نیست
فارس: منتظری رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ما حضور مرتضوی را با عنوان رئیس تأمین اجتماعی غیرقانونی اعلام کردیم.

درخواست تشکیل وزارت فرش
شنیده شد که معاون سابق صنایع دستی کشور از رئیس جمهور منتخب خواست تا برای صنعت فرش و صنایع دستی، وزارتخانه‌‌ای در دولت خود تشکیل دهد. جهان نوشت؛ محمدحسن صالحی مرام گفت: الزاما کوچک کردن بدنه دولت به معنای کار خوب و درست نیست باید به فکر این باشیم جایی که مزیت نسبی وجود دارد ورود کنیم، چون اصل توانمندی ما در حوزه صنایع دستی است اما در این زمینه کشورهایی مانند هند بهتر از ما کار کرده‌اند به عنوان نمونه هند، وزارتخانه صنایع دستی دارد اما کیفیت محصولاتش مانند ایران نیست. صالحی مرام گفت: صنعت فرش از صنایع دستی جدا مانده است در حالی که می‌توان آن را برادر بزرگ صنایع دستی به شمار آورد این دو صنعت باید در کنار هم یک وزارتخانه را تشکیل بدهند چون در این صورت حرکت های رو به جلو اتفاق می‌افتد.

اعزام 57 افسر آمریکایی به سوریه
شنیده شد که صبح دیروز یک هواپیمای C-130 آمریکایی در استان «هاتای» ترکیه فرود آمده است. بولتن نوشت؛ این هواپیمای آمریکایی حامل یکسری تجهیزات مخابراتی برای کمک به تروریست‌ها در سوریه بوده و 57 افسر بازنشسته ارتش آمریکا را نیز برای فرماندهی عملیات‌های نظامی تروریست‌ها به هاتای برده است. این افسران آمریکایی پس از استراحتی کوتاه به همراه تجهیزات فوق به ریحانلی رفته و از آنجا وارد خاک سوریه شده‌اند.
کلاشنیکف بستری شد!
الف: «میخائیل کلاشنیکف» طراح 93 ساله اسلحه معروف آ- ک- 47 پس از آنکه در خانه‌اش در شهر ایژوسک روسیه بیمار شد، به منظور معالجه و بستری در بیمارستان با هواپیما به مسکو منتقل شد.


درخواست جالب از منتخب ملت
مهر: محمدحسن صالحی - معاون سابق صنایع دستی کشور- از رئیس جمهور منتخب خواست برای صنعت فرش و صنایع دستی، وزارتخانه ای در دولت خود تشکیل دهد.

تاثیر انتخاب روحانی بر صنعت توریسم
شنیده شد که آژانس‌های توریستی در بریتانیا اظهار امیدواری کرده‌اند که انتخاب حسن روحانی میانه رو به عنوان رئیس جمهور منجر به بازگشت و احیای گردشگری ایران و البته لغو ممنوعیت سفر به ایران توسط وزارت خارجه انگلیس می‌شود. دیلی تلگراف نوشت؛ جیسن بلبالی مدیر شرکت وایلد فرانتیز می‌گوید: اکثر مردم خواهان اصلاحات هستند.
اکنون وضعیت خیلی آرامتر است اما بی انصافی است که وزارت خارجه انگلیس توصیه می‌کند به هیچ نقطه از ایران سفر نکنید. ما در حال مذاکره با وزارت خارجه برای لغو ممنوعیت سفر به ایران هستیم. گردن استیر مدیر شرکت ورد اکپسپدیشن می‌گوید: تمام کسانی که به ایران سفر کرده‌اند از شدت استقبال و رفتار دوستانه مردم این کشور شوکه شده اند. البته ناگفته نماند که این کشور به طرز غیرقابل باوری زیباست.

اسامی کمیته تحقیق از تأمین اجتماعی
شنیده شد که 15 عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس مشخص شدند. تسنیم نوشت؛اعضای کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی شامل 2 گروه طراحان و نیز کسانی که می‌خواهند در طرح شرکت کنند، است.
براین اساس بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، عبدا... سامری نماینده شوش و دانیال، سیدسعید زمانیان نماینده شهرکرد، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد، ضرغام صادقی نماینده شیراز، مهدی‌عیسی‌زاده نماینده میاندوآب، محسن علیمردانی نماینده زنجان، سیدمحمدمهدی‌پورفاطمی نماینده دشتستان، عباس قائدرحمت نماینده درود و ازنا، ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد، علی‌رضا‌محجوب نماینده تهران، نعمت‌ا... منوچهری نماینده پاوه و شهروز افخمی نماینده ملکان به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی مشخص شدند.
اسامی اعضای کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی باید ابتدا به دفتر رئیس مجلس ارسال شود و پس از صدور احکام توسط وی، هیات رئیسه این کمیته مشخص خواهد شد و ظرف 6 ماه گزارش این کمیته باید آماده بررسی در صحن علنی مجلس شود. این طرح 18 اردیبهشت 92 با 116 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموعه 198 نماینده حاضربه تصویب خانه ملت رسید.

کشف دستگاه مهم دولتی با سه معاون بازنشسته
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از دستگاه های مهم دولتی که نقش موثری در اجرای برنامه دولت دارد، از ساختاری غلط رنج برده و هم اکنون سه معاون مهم رییس این دستگاه، از ابتدای سال جاری بازنشسته شده و با تایید دولت، در سمت خود باقی مانده اند که این موضوع نشان می دهد مسئولان اجرایی تدبیری برای اصلاح این موضوع و انتخاب افراد جایگزین نکرده اند.

دستور دولت درباره کارمندان در معرض ریزگرد
بر اساس ابلاغیه یکی از مسئولان ارشد دولتی به تعدادی از وزرای کابینه، مقرر شده است موضوع اصلاح ضرایب فوق العاده بدی آب و هوا برای کارمندان شاغل در مناطق متأثر از پدیده ریزگرد شامل استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و نتیجه برای تصویب به هیئت دولت ارائه شود.

انتخابات ۹۲ پرونده شبهه تقلب را برای همیشه بست
محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه آفت یک جریان سیاسی توهم شکست است، خاطرنشان کرد: ‌بنده اجماع را در ضرورت حیات اصلاح‌طلبان می‌دانستم و در آن مقطعی که اصلاح‌طلبان توهم شکست را داشتند و نمی‌دانستند چه کنند، وارد رقابت‌ها شدند. به گزارش مشرق وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن آرا اشاره کرد و تصریح کرد: این انتخابات 92 سلامت انتخابات را بیمه کرد و پرونده شبهه تقلب و تخلف را برای همیشه بست.

علت مرگ ستار بهشتی به روایت پزشکی‌قانونی
احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی‌قانونی درخصوص پرونده ستار بهشتی به فارس گفت:پرونده ستار بهشتی یکی از پرونده‌های بسیار پیچیده و مشکل بود که علت فوت در وهله اول آنقدر واضح نبود که قابل تشخیص باشد، در اینگونه پرونده‌ها معمولا می‌گویند علت فوت نامشخص است اما چون بحث این پرونده خیلی حساس بود مدام آزمایشات و کمیسیون‌های مختلف تخصصی تشکیل شد و آنقدر متخصصان رشته‌های مختلف روی علائم آزمایشات بحث کردند تا توانستند جواب نهایی را ارائه دهند.البته ما هم روز اول همین نظر را دادیم که احتمال قوی وجود دارد که بر اثر شرایط خاص و فشارهای روحی ستار بهشتی فوت‌کرده است اما نباید فراموش کرد که ما اصلا در کار کارشناسان دخالت نمی‌کنیم و فقط نظریات را بیان می‌کنیم.

تدریس را از من بگیرند سکته می‌کنم
آیت‌الله احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در جمع فرهنگیان شیراز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ما باید نظام امام زمانی باشد، ویژگی‌های آموزش و پرورش امام زمانی را تبیین کرد.به گزارش مهر،وی گفت: 30 سال است که خود من تدریس می‌کنم و اگر قرار باشد تمامی سمت‌ها و القابی که به من داده‌اند از من بگیرند هیچ مشکلی نیست اما اگر تدریس را از من بگیرند سکته می‌کنم.
آیت‌الله خاتمی گفت: قبل از آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه‌ای مشهد را به من پیشنهاد دادند و من هم در جواب این پیشنهاد اعلام کردم که اگر امر شود می‌روم ولی زودتر از زمان مقرر عمرم به پایان می‌رسد چرا که بخشی از کار امام جمعه فعالیت اجرایی است در حالی که من دلبسته به تدریس هستم.

توضیحات پسر درباره حضور پدر!
در پی انتشار خبری مبنی بر حضور بدون دعوت علی فلاحیان، وزیر اطلاعات هاشمی رفسنجانی در همایش تقدیر از ستادهای انتخاباتی حسن روحانی،ابراهیم فلاحیان، این خبر را تکذیب کرد.پسر وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو باشریان نیوز ضمن رد این خبر گفت: از حجت‌الاسلام فلاحیان برای حضور در همایش حسن روحانی دعوت رسمی شده بود.دکتر نعمت‌زاده از پدرم برای حضور در همایش دعوت کرده بود.شخص دکتر حسن روحانی نیز از حجت‌الاسلام فلاحیان به خاطر حضورشان قدردانی کردند.

واکنش یاسر هاشمی به خبر حضورش در کابینه
یاسر هاشمی درخصوص طرح نام خود در رسانه‌ها برای تصدی وزارت‌خانه نوپای ورزش و جوانان گفت: «حضورم در ستاد دکتر روحانی را برای خود یک وظیفه ملی می‌دانستم. انتشار لیست‌های عجیب و غریب، گمانه‌زنی رسانه‌هایی است که به اعتقاد من هدف‌شان آشتی ملی نیست. کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند می‌خواهند طوری وانمود کنند که دایره انتخاب آقای روحانی بسیار محدود است. باید بگویم به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهی در دولت تدبیر و امید نداریم
به گزارش خرداد نیوز،وی در ادامه گفت: «با توجه به تاکید آقای روحانی بر تشکیل دولت فراجناحی، برقراری آشتی ملی و مشی اعتدالی قوه مجریه فقط کسانی که مهر افراط و تفریط به پیشانی دارند از این دایره بیرون خواهند بود. دایره انتخاب رئیس‌جمهور یازدهم برای کابینه و دولت بسیار وسیع خواهد بود چرا که این کابینه باید نمادی از آشتی ملی باشد

توصیه سیدحسن خمینی به روحانی
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار اعضای هیات نمایندگی رئیس‌جمهور منتخب با حسن خمینی، گفت:سیدحسن خمینی در این دیدار گفت که، هر یک از روسای جمهور یک پایگاهی در جامعه داشتند، یعنی جامعه یک خصیصه آنها را مد نظر قرار داده و برمبنای آن خصیصه، به وی رای داد از این رو جدایی از آن پایگاه می‌تواند آسیب‌رسان باشد.
پایگاه اجتماعی روحانی مشی اعتدالی وی بود و از آنجا که جامعه از درگیری‌ها و منازعات جناحی و تخاصم جریان‌ها خسته شده بود، به مشی اعتدالی روحانی رای داد و اگر رئیس‌جمهور منتخب از این پایگاه به خوبی عمل کند، می‌تواند آن را حفظ کرده و دل‌های مردم را همچنان همراه داشته باشد. ضمن اینکه دولت و رئیس‌جمهور منتخب نباید از پایگاه اعتدال جدا شوند.
به گزارش تسنیم،علوی همچنین تاکید کرد: در این دیدار اعضای هیات نمایندگی و شخص سیدحسن خمینی تصریح کردند که با توجه به شناخت و هوشمندی‌ای که از رئیس‌جمهور داریم، وی از جایگاه اجتماعی خود یعنی اعتدال جدا نمی‌شود و کارها را با اعتدال پیش می‌برد.
وهابیون دست به اسباب بازی بردند
گروه های وهابی مصر که به شدت در حال مبارزه با تشیع هستند در جدیدترین اقدام ضدشیعی خود، بر روی گردن بندها جمله «لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار» (جوانمرد شجاعی چون علی(ع) و شمشیری چون ذوالفقار وجود ندارد.) را به عبارت «لانبی الا علی» (هیچ پیامبری جز علی نیست) تغییر داده تا چنین وانمود کنند که شیعیان، امام علی(ع) را پیامبر خود می دانند.
«
ناصر رضوان» هماهنگ کننده ائتلاف فرزندان صحابه در گفت وگو با روزنامه الوطن گفت: این گردنبندها پس از کشف و ضبط تفنگ های اسباب بازی که با فشار دادن دکمه روی آن عبارت «عایشه را بکشید» را به عربی تکرار می کند به بازارهای مصر رسیدند. وی مسئولان مصری را مقصر ورود این گردنبندها عنوان کرد و گفت: ائتلاف فرزندان صحابه همانطور که نسبت به ورود تفنگ های اسباب بازی به مسئولان و تاجران مصر هشدار داد این بار نیز نسبت به مقابله با گردنبندها هشدار جدی می دهد.
جشن های پول باران دولت تمامی ندارد
این روز ها بدعتی از سوی دولتمردان باب شده است که چندان به مذاق مردم خوش نمی آید و آن هدایای مادی بی حدوحصر و مجوز واردات خودرو برای قدردانی از ملی پوشان است. براساس اعلام سازمان تربیت بدنی ورزشکارانی که مدال طلای المپیک را کسب کردند 150 سکه، ورزشکاران نقره ای 75 سکه و برنزی ها 50 سکه بهار آزادی به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. در مراسم تجلیل از المپیکی های کشتی وزیر اقتصاد و دارایی 39 سکه به کشتی گیران پاداش داد. هدیه عباسی به فوتبالیست ها پس از بازی با قطر هر نفر 150 میلیون ریال بود. وزیر ورزش به هر یک از فوتبالیست ها پس از بازی با کره در بازی رفت 200 میلیون ریال هدیه داد. رئیس جمهور به فوتبالیست ها برای صعود به جام جهانی 50 میلیون تومان پول نقد اعطا و اجازه واردات خودرو را صادر کرد!
نیازمند بازتعریف اصولگرایی هستیم
امیر محبیان، تحلیلگر سیاسی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در مورد شخصیت هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی دارای شخصیتی زیرک و از سوی دیگر کلاسیک است و در پی انتقام‌گیری شخصی و عقده‌گشایی نیست. مثلا موقعی که عدم احراز صلاحیت ایشان اعلام شد، می‌توانست در این مورد مسئله‌سازی کند ولی این کار را نکرد.
به گزارش ایسنا،این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه «نیازمند بازتعریف اصولگرایی هستیم»، ادامه داد: باید واقعیت را بپذیریم که 16 سال است کاندیدای متعلق به جریان اصولگرا در انتخابات شکست می‌خورد و اصولگرایان لازم است یک بازنگری جدی در مورد وضعیت خود داشته باشند و بررسی کنند که اشکال کار کجاست، چراکه اگر زنجیره شکست‌های آنها ادامه پیدا کند، به یک جریان حاشیه‌ای تبدیل می‌شود.وی افزود:بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات از روحانی حمایت کرد ولی در داخل همین جریان، برخی از اصلاح‌طلبان بودند که به خاتمی انتقاد می‌کردند که چرا یک نیروی دانشگاهی را که می‌توانست نزدیک‌تر به آنها باشد مجبور کرد به نفع حسن روحانی کنار برود.محبیان با بیان اینکه «خاتمی در چارچوب عقلانیت و اعتدال عمل کرد و اجازه نداد افراطیون میدان‌داری کنند»، گفت: همانطور که اشاره شد، در درون اصلاح‌طلبان دو گروه در جریان انتخابات حضور داشتند کسانی که از روحانی حمایت کردند و افراد دیگری که چاره‌ای جز حمایت نداشتند و برای ایجاد فضای تنفس برای خودشان از حسن روحانی حمایت کردند.
به شکایات رسیدگی می کنیم
خانه ملت: ابراهیم نکو عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران با بیان اینکه احتمال ابطال انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها وجود داردگفت: در رسیدگی به شکایات بر اساس مر قانون عمل خواهیم کرد.

افشاگری صدا وسیما
ایسنا: دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با ساخت مستندی از ابعاد تازه‌ای از ترور رفیق حریری پرده برداشت.
پیشنهاد بی شرمانه بازیگر فاسد آمریکایی به تروریست‌ها
رفتار زشت و غیرانسانی تروریست‌ها در سوریه، عراق، مصر و... تحت عنوان "جهاد در راه خدا" چنان دین اسلام را زیر سؤال برده که مورد تمسخر دشمنان اسلام قرار گرفته است. سانی لین، یکی از بازیگران فاسد آمریکایی که در فیلم‌های پورنو بازی می‌کند، نسبت به اقدامات تروریست‌ها عکس‌العمل نشان داده و در گفتگو با شبکه فاکس گفته: من به تروریست‌ها پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه برای رفتن به بهشت و رسیدن به حوری‌های بهشتی خود را میان افراد بی‌گناه منفجر کنند، من خودم را در اختیار آنها قرار میدهم تا هم آنها زنده بمانند و هم کمتر شاهد کشته شدن افراد بی‌گناه باشیم.

تأکید دبیرکل جامعه اصناف بر مشی اعتدالی
دبیرکل جامعه اصناف و بازار تهران هم بر نیاز جامعه به مشی اعتدالی تأکید کرد. احمد کریمی اصفهانی در مصاحبه با ایلنا گفت: آنچه باعث بسیاری از مشکلات کشور شده تندروی‌هاست، هیچگاه نباید از اعتدال خارج شد. وی افزود: هیچ کس حق اهانت به هاشمی و دیگر شخصیت‌ها را ندارد این کار افراط گرایان است که تلاش می‌کنند کشور را همواره دچار التهاب کنند.
کریمی گفت: اگر بخواهیم مشکلاتی که دولت نهم و دهم برای ما ایجاد کرد را بیان کنیم کتاب قطوری خواهد شد. متأسفانه دولت احمدی نژاد علی‌رغم شعارهای عدالت گستر علاوه بر اینکه به مبارزه با فساد و مفسدین نپرداخت حتی از برخی افراد که مشکل اقتصادی داشتند نیز حمایت کرد و این امر زمانی افزایش پیدا کرد که خود احمدی‌نژاد عنوان کرد "اطرافیان من خط قرمز هستند."
معاهده صلح مصرواسراییل درتورات!
مشرق: عمرو موسی، نامزد سابق ریاست جمهوری مصر در گفت وگو با رادیو صدای رژیم صهیونیستی مدعی شده معاهده صلح مصر و اسراییل در عهد قدیم یعنی تورات و عهد جدید یعنی انجیل یاد شده است.

اخبار کوتاه
*یکی از مفتیان افراطی وهابی، در صفحه اینترنتی شخصی خود در «توئیتر» دستور دوباره تخریب قبر حضرت زینب(س) را داده است. وی خطاب به پیروانش می‌گوید: قبر[حضرت] زینب[سلام‌الله علیها] منبع الهام شیعیان جهان است؛ به‌همین دلیل برای نزدیکی به خدا آن را خراب کنید. با این کار صدمه‌ای به شیعیان می‌زنید که پیروزی در چند میدان جنگ هم با آن برابری نمی‌کند. وی این حرم را کانون شرک خواند!
*
شیرین عبادی به‌تازگی در توجیه مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1392 بعد از دروغ تقلب 88 گفت: این دوره با توجه به اینکه نارضایتی عمومی بسیار زیاد بود، حاکمیت تصمیم گرفت انتخاباتی «نسبتاً» عادلانه برگزار شود! این اظهارات متناقض در حالی صورت گرفته که هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که اگر به گفته وی در انتخابات 88 نارضایتی زیاد نبود، چرا نظام مجبور شد 11 میلیون رأی تقلب[!] کند، ولی در انتخابات 92 در کمتر از 300 هزار رأی نتوانست تقلب کند! گفتنی است عبادی در آخرین اظهارات خود قبل از انتخابات اخیر، انتخابات در ایران را آزاد ندانسته بود و معتقد بود انقلاب 57 در ایران انقلاب مردان بود علیه زنان!
*
روز گذشته چهار شیعه در روستایی در استان «جیزه» مصر به شهادت رسیدند. به گفته پلیس، شماری از شیعیان در خانه‌ای در روستای «ابومسلم» گرد آمده بودند که افرادی ناشناس، خانه را محاصره کردند و از آن‌ها خواستند که از آنجا خارج شوند. با خارج شدن این افراد، جمعیت خشمگین به آن‌ها حمله کرده و به طرز وحشیانه‌ای چهار نفر از آن‌ها را کشتند و تعدادی را زخمی کردند. به‌تازگی برنامه‌ای از سوی شبکه تکفیری «وصال» با عنوان «اخطر الکلام» در مصر پیوسته پخش می‌شود که در آن، مکان‌های شیعه‌نشین مصر در شهرها و روستاها را مشخص و مردم را به کشتن آن‌ها و حمله به خانه‌هایشان تشویق می‌کند!


https://shoma-weekly.ir/clasEa