گفته می‌شود که...

رابط هاشمی با اصلاح‌طلبان مشخص شد/ حسین فریدون: اصلاح‌طلبان برای روحانی نقشه دارند/ ستایش هم کپی است!/ احتمال حضور جان کری در وین/ حضور فتنه گران به بهانه افطار!/ تکذیب برخورد با «بدحجابان» از سوی بسیج و ...

حضور فتنه گران به بهانه افطار!

نشریه زنجیره‌ای صدا از دعوت یکی از دست‌اندرکاران فتنه به وزارت نفت به بهانه مراسم افطار خبر داد.

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است. به گزارش صدا، خاتمی در مراسم افطار وزارت نفت که به دعوت منصور معظمی معاون این وزارت تدارک شده بود حضور پیدا کرد. بنابراین گزارش، بیژن زنگنه و محسن امین‌زاده، جعفر توفیقی، وزیری‌هامانه و چیت‌چیان نیز در این برنامه شرکت داشته‌اند. این مهمانی با حضور برخی مدیران سابق و فعلی وزارت نفت در مجتمع ایجادیه واقع در جماران برگزار شد.

دستور جدید هاشمی درباره انتخابات مجلس خبرگان
آقای هاشمی رفسنجانی دستور داده‌ است، تیم اجرایی و اتاق فکر انتخابات خبرگان آماده شده و آغاز به کار کنند. افرادی از جناح‌های مختلف سیاسی و دولت و بیشتر برای مجلس خبرگان در این خصوص فعال شده‌اند.

عبدالله نوری: بیشترین تمرکز باید برای تصاحب مجلس باشد
با خبر شدیم آقای عبدالله نوری اخیرا گفته است: باید قبول کنیم که جاهایی به جاده خاکی زدیم و تندروی کردیم. الان هم نباید به تقابل با نظام دامن بزنیم، به صلاح نیست و خود ما ضرر می‌کنیم. وی افزود: باید سکوت کرد و پشت پرده فعالیت و لابی کرد و بیشترین تمرکز باید برای تصاحب مجلس باشد و فردا که این فرصت از دست برود، تأسف خواهیم خورد. باید اختلافات کوچک و حتی بزرگ را کنار بگذاریم و همه دست به دست هم بدهیم و به وحدت برسیم و از گذشته، عبرت بگیریم.

دعوت احمدی‌نژاد از تشکل‌های دانشجویی برای افطار

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین کشورمان فردا چهارشنبه جمعی از تشکل‌های دانشجویی را برای مراسم افطار دعوت کرده‌است.

گفتنی است شنیده شده که این ضیافت افطاری قرار است در منزل احمدی‌نژاد برگزار شود.به گزارش فارس، لازم به ذکر است که دفتر محمود احمدی‌نژاد مسئولیت دعوت از تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی را برعهده دارد.

آمریکا هیچ تغییری نکرده است!

«صادق خرازی» مشاور دولت اصلاحات، طی گفت‌وگویی با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان درباره روابط ایران و آمریکا گفته است: «اعتقاد به این ندارم که رفتار آمریکا عوض شده، بلکه لحن آمریکا، Body Language به‌صورت خیلی نامحسوسی تغییر کرده، اینکه شاهد باشیم که سیاستش در قبال ایران عوض شده باشد، تا حالا نمونه‌ای از این مشاهده نشده، یعنی مذاکره دو وزیر خارجه و یک تماس تلفنی به معنای تغییر رفتار و راهبرد یک دولت در برابر دولت دیگر نیست.» سفیر اسبق ایران در سازمان ملل و فرانسه ادامه می‌دهد: «اینکه ما بگوییم طی یک سال گذشته سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر کرده، باید برای آن ادله داشته باشیم. هیچ ادله‌ای مبنی بر تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران وجود ندارد، اگر عده‌ای که چنین اعتقادی دارند، بیایند و اثبات کنند، ما هم عذرخواهی می‌کنیم. لحن عوض شده و بعضی جاها من احساس می‌کنم که ما تهدیدات جدی‌تری در پوشش ظواهر دیپلماسی داشته‌ایم.»! خرازی تصریح می‌کند: «مثلاً برخی، سخنرانی آقای اوباما را در مجمع عمومی سال گذشته، سخنرانی خوبی تلقی کردند در حالی که اگر سخنرانی او آسیب‌شناسی شود، یکی از تندترین و تحریک‌آمیزترین سخنرانی‌های رؤسای جمهور در تاریخ یک دهه آمریکا در مجمع سازمان ملل بود، با واژه‌ها بازی کردند و واژه‌های تهدید را در ادبیاتی که خودشان بلد هستند، پنهان کردند در صورتی که ادبیات آقای اوباما، ادبیات تهدید بود، از گزینه‌های مختلف صحبت و یاد کرد. اگر برخی از دوستان علاقه دارند، فکر کنند که همه چیز عوض و نو شده، خودشان هم می‌توانند پاسخگو باشند، ولی من به‌عنوان یک کارشناس معتقد هستم که سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران رویکرد مثبتی نداشته است.»

تکذیب چند باره انتصاب نهاوندیان در سازمان ملل
معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رئیس جمهوری، خبر «بلومبرگ» درباره انتصاب محمد نهاوندیان در سازمان ملل را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، پرویز اسماعیلی در فیس‌بوک خود نوشت: « انتشار این مطلب در بلومبرگ به نظر من قابل تأمل است. چنین مطالبی اعتبار رسانه‌های معتبر را هم فرو خواهد ریخت. چه رسد به رسانه‌هایی که در حال توسعه‌اند.» بلومبرگ اخیراً مدعی شده بود: «روحانی در حال بررسی معرفی محمد نهاوندیان بهعنوان سفیری ایران در سازمان ملل است

اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه تیم هسته‌ای

سید عباس عراقچی در صفحه توئیتر خود نوشت؛ اعتماد رهبری انقلاب بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست، به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ‌یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد. شایان ذکر است؛ "سید عباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونان "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید" معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند.

دعوت انتخاباتی اصلاح‌طلبان از ناطق نوری و دلجویی از وی
تعدادی از اصلاح‌طلبان نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام ناطق نوری نوشته‌اند و از وی خواسته‌اند که در انتخابات آینده مجلس شرکت کند. بنابراین گزارش از قول آقای ناطق نقل شده است که اصلاح طلبان ضمن دلجویی از ناطق نوری به خاطر برخی مواضع گذشته طیف اصلاحات علیه وی، نوشته‌اند، حالا وقت کناره‌گیری نیست و حتی اگر نمی‌خواهید نامزد شوید، به عنوان میدان‌دار وارد شوید. وضعیت کشور حساس است و شما باید افراد معتدل اصولگرا را جذب کنید.

دستور خاتمی برای نحوه موضع گیری درباره شورای نگهبان
محمد خاتمی گفته است: اصلاح طلبان حق ندارند در روزنامه‌ها یا سخنرانی‌هایشان علیه شورای نگهبان حرفی بزنند. اگر هم اعتراضی داریم باید از طریق هیأت‌های اجرایی دولت حرفش زده شود تا دعوا بین آن‌ها باشد، لزومی ندارد وارد شویم و حساسیت ایجاد کنیم.
خاتمی افزود: وجهه حمایت از دولت باید تقویت شود. روحانی هم دارد خواسته‌های ما را مطرح می‌کند. این جوان‌ها را باید کنترل کرد، جلسه گذاشت و مسائل را تبیین کرد.

نامه وزیر احمدی‌نژاد به روحانی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: میرکاظمی در پاسخ به نامه خرداد ماه زنگنه وزیر نفت به رئیس‌جمهور درباره پرونده کرسنت نامه‌ای به رئیس‌جمهور در این خصوص نوشته است. موسی احمدی درباره جلسه کمیسیون انرژی افزود: در این جلسه آقای میرکاظمی رئیس پیشین کمیسیون گزارشی از پرونده کرسنت از ابتدا تاکنون ارائه داد و تعدادی از اعضای کمیسیون درخواست کردند هیات رئیسه کمیسیون نظر خود را در این خصوص ارائه دهند. نماینده مردم عسلویه در مجلس ادامه داد: علاوه بر این میرکاظمی از نامه اش به رئیس‌جمهور درباره قرارداد کرسنت و تخلفات این قرارداد خبر داد و گفت: وزیر نفت خرداد ماه سال جاری نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره قرارداد کرسنت نوشته‌اند که میرکاظمی نیز به عنوان یکی از مطلعان از این پرونده نامه‌ای به رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه زنگنه نوشت.

تصاویر پیشنهادی برای پخش از مانیتور مجلس
«عصر ایران» با انتشار تصاویری از زنان کارتن‌خواب و کودکان کار، به نمایندگان مجلس پیشنهاد داد به جای زنان ساپورت‌پوش، این تصاویر را در مانیتور مجلس نمایش دهند. این سایت با انتشار تصویر زنان معتاد و کارتن‌خواب نوشت: «اینجا هم ایران است و اگر مجلسی‌ها این صحنه‌ها را نمی‌بینند،‌ می‌توانند تصاویرش را در مانیتورهای مجلس تماشا کنند تا بدانند دور و برشان چه می‌گذرد؟! چرا فقط زنان ساپورت‌پوش را می‌بینند و این زنان را نه؟» عصر ایران همچنین در حاشیه عکس‌های رقت‌انگیز از وضعیت کودکان کار در خیابان‌ها، از نمایندگان خواست وقتی برای پیشگیری از بارداری مجازات تعیین می‌کنند، به آینده کودکان هم توجه کنند.

با ایران گفت‌وگو نکردم
رئیس پیشین ائتلاف ملی مخالفان سوریه هرگونه مذاکره با ایران درباره عهده‌دارشدن پست نخست‌وزیری سوریه را تکذیب کرد. معاذ الخطیب در گفت‌وگو با سایت العربی الجدید، ادعای روزنامه الحیات مبنی بر مذاکره با مسئولان ایرانی برای عهده‌دار شدن سمت نخست‌وزیری در سوریه را تکذیب کرد و گفت که هیچ طرف رسمی در این خصوص چه علنی و چه پنهانی با وی مذاکره‌ای نداشته است. او افزود که تماس و رایزنی هم در اینباره یا درخصوص بازگشت به دمشق نداشته است. ایسنا نوشت؛ روزنامه‌ الحیات به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شده بود که ایران به دنبال انجام رایزنی‌ با معاذ الخطیب، رئیس پیشین ائتلاف ملی مخالفان سوریه است تا عهده‌دار سمت نخست‌وزیری این کشور شود.

راه‌اندازی دو شبکه بیگانه فارسی زبان
اخیراً در آمریکا یک رادیو جوان فارسی راه‌اندازی شده و یک شبکه تلویزیونی موسیقی جدید هم در شرف راه‌اندازی است و احتمالاً تا پایان ماه رمضان پخش برنامه‌هایش آغاز خواهد شد.

احتمال نزدیک شدن عناصر جریان انحرافی به دولت روحانی!
روابط فامیلی یکی از اعضای بلندپایه دولت یازدهم با یکی از عناصر فعال در بخش اقتصادی و نزدیک به جریان انحرافی، ابعاد جدید پیدا کرده است. برخی معتقدند روابط این دو نفر می‌تواند علاوه بر ایجاد رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی برای عناصر جریان انحرافی، موجب همکاری برخی عناصر جریان انحرافی با دولت روحانی شود.

16 امان‌نامه به اشرار سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان از اعطای امان‌نامه به 16 نفر از افراد دارای سابقه سوء در زمینه‌های امنیتی و قاچاق موادمخدر خبر داد. متن نوشته علی اوسط‌ هاشمی به این شرح است: سلام. در کمیسیون اعطاء امان‌نامه به پرونده 16تن دیگر از افراد دارای سابقه سوء فعالیت که معرف ایشان معتمدین وخیرخواهان و تلاش نیروهای امنیتی وانتظامی ونظامی بوده برای ایجاد زمینه ندامت از نوع فعالیت‌های سوءامنیتی و قاچاق مواد مخدر رسیدگی وبا اعطای امان نامه به آنها موافقت گردید. این موضع فرصتی است برای همه کسانی که می‌توانند از آسیب بیشتر فرزندان این کشور در مسیر سوء ممانعت و آنها را با ایجاد زمینه در مسیر سلامت یاری نمایند. تمامی مراکز امنیتی، نظامی و انتظامی و سیاسی پذیرای این نوع درخواست‌ها خواهند بود. برای رسیدگی وطرح موضوع در کمیسیون، در گزارش بعدی شرایط آن را هم روشن به‌عرض خواهم رساند.

رابط هاشمی با اصلاح‌طلبان مشخص شد
آقای هاشمی رفسنجانی، آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران را به عنوان رابط خود با اصلاح طلبان تعیین کرده ‌است تا به مکانیسمی برای انتخابات آینده مجلس برسند.

حسین فریدون: اصلاح‌طلبان برای روحانی نقشه دارند
به تازگی آقای حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور علیه سعید حجاریان گفته است: واقعا وی مغزش عیب پیدا کرده و گلوله‌ای که به او خورده، هوش و حواسش را برده‌ است. این حالا برای ما تئوریسین شده و خط و نشان می‌کشد، اگر روحانی نبود حالا به این‌ها اجازه نفس کشیدن هم نمی‌دادند، اعترافات او را فراموش نکرده‌ایم که مثل بلبل حرف می‌زد، حالا برای ما مبارز شده ‌است!
وی افزود: این‌ها برای روحانی نقشه دارند، مثل هاشمی که او را بدبخت کردند و در انتخابات مجلس ششم آن بلا را سرش آوردند، الان هم آمده‌اند که از نردبان روحانی بالا بروند، اما ما آنقدر ساده نیستیم که این اجازه را بدهیم. روحانی بعضی حرف‌های این‌ها را گوش نداده، حالا اینطور حرف می‌زنند. من نمی‌دانم چه کسی به این‌ها لقب تئوریسین داده؟!
لازم به یادآوری است چندی پیش آقای سعید حجاریان در مصاحبه با نشریه اندیشه پویا، انتقاداتی را درباره رییس‌جمهور مطرح کرد.

مطهری برنامه ما را به هم ریخت؟!

در یکی از نهادهایی که سابقه حمایت مالی از فتنه‌گران در سال 88 را در کارنامه خود دارد اخیرا کمیته‌ای تشکیل شده و در یکی از جلسات این کمیته موضوع رفع حصر دو تن از سران داخلی فتنه، مورد بحث قرار گرفته است. در این کمیته گفته شده که علی مطهری موضوع را جدی‌تر پیگیری کرده و حتی در دیدار با مقامات عالی‌رتبه کشور نیز آن را مطرح کند. اما از آنجایی که بعد از طرح این مسئله توسط مطهری در دیدار با رهبرمعظم انقلاب، وی با پاسخ قاطع و محکم مقام معظم رهبری مواجه می‌شود، این کمیته به این نتیجه می‌رسد که مرتکب اشتباه بزرگی شده و علنی شدن این موضوع در افکار عمومی که نظام هنوز فتنه‌گری این افراد را از یاد نبرده به ضرر آنها تمام شده است.

در همین خصوص خاتمی در یکی از جلسات اصلاح‌طلبان از این اقدام مطهری انتقاد کرده و گفته است: برنامه‌هایی که ما برای رفع حصر داشتیم را این آقا بر باد داد و حالا دیگر قاطعیت نظام برای برخورد با سران فتنه به طور علنی برای همه روشن شده و دیگر نمی‌توان امیدی برای پیگیری رفع حصر موسوی و کروبی داشت. گفتنی است علی مطهری هفته پیش در گفت‌وگو با سایت خبر آنلاین به روایت دیدار فراکسیون شاهد با رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و از قول ایشان درباره فتنه‌گران نقل کرده بود «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

تکذیب برخورد با «بدحجابان» از سوی بسیج
فرمانده نیروی انتظامی راه افتادن گشت‌های برخورد با «بدحجابان» از سوی انصار حزب‌الله و بسیج را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» در حاشیه مراسم تکریم و معارفه جمعی از رؤسای پلیس‌های تخصصی در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: این موضوع را از شما می‌شنوم و باید پرس‌وجو کنم. با بسیج جلسه‌ای داشته‌ایم چراکه آنها می‌توانند به ما درخصوص بحث ناهنجاری‌های اجتماعی کمک کنند اما این مسأله به معنای برخورد سلبی بسیج نیست و در کار عملیاتی و سلبی حضور نخواهد داشت

اصلاح طلبان؛ چهارشنبه شب مهمان مراسم افطار رییس جمهور

مراسم افطار رییس جمهور با جمعی از اصلاح طلبان، چهارشنبه شب در نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود. حسن روحانی، پنجشنبه گذشته هم میزبان طیف های مختلف جریان اصولگرایی بود و آنان به بیان نظرات خود پرداختند.به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رییس جمهور دیدارهای جداگانه ای را با شخصیت های مطرح دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در مجموعه سعدآباد برگزار کرده بود.

تشکیل کمیته سیاسی اصلاحات ویژه دانشگاه‌ها
جبهه اصلاحات کمیته‌ای سیاسی ویژه دانشگاه‌ها تشکیل داده ‌است. مسؤولیت این کمیته با محسن رهامی است. مسؤولیت اجرایی این کمیته هم بر عهده علی محمد حاضری است. ساماندهی کارهای حزبی و سیاسی در دانشگاه‌ها و تشدید فعالیت اصلاح‌طلبان در دانشگاه‌ها از برنامه‌های این کمیته است.

اعتراف مدیرعامل باشگاه فوتبال علیه مقامات عالی دولت سابق
مدیر عامل سابق یکی از باشگاه های مطرح پایتخت که برای مدتی زندانی شده بود، اخیراً از زندان آزاد شده است. وی در دوران بازداشتش اعترافاتی علیه مقامات بلندپایه دولت سابق داشته و گفته است: من اولین بار بوده که با کارهایی که پول‌هایی با این حجم در آن وجود داشته وارد شده‌ام و پول‌هایی که جابجا شده با دستور آن‌ها بوده است.

تهرانی‌ها 20 برابر مردم دنیا گوگرد خوردند
نتایج آنالیز نمونه‌های بنزین توزیع شده در دو سال گذشته در شهر تهران که از سوی آلمانی‌ها انجام شد، نشان می‌دهد میزان گوگرد بنزین تهران 20 برابر حد مجاز بوده است. «وحید حسینی»، مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به مهر گفت: بر اساس نمونه‌گیری و آنالیز انجام شده، عدد اکتان بنزین‌های نمونه‌برداری شده بجز یک مورد، بسیار پایین‌تر از حد استاندارد آلایندگی است.

کشف 22 تن لبنیات فاسد در لرستان
فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف 22 تن لبنیات شامل دوغ و ماست فاسد شده در استان خبر داد. سردار محمد قنبری در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار رسیده مبنی بر اینکه مقادیری لبنیات تاریخ گذشته و فاسدشده با یک دستگاه کامیون یخچال‌دار از تهران به مرز شلمچه و کشور عراق بارگیری شده است، بر این اساس ماموران اداره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی استان با برقراری ایست بازرسی در محور خروجی شهرخرم‌آباد خودرو کامیون را مشاهده و توقیف کردند. وی افزود: از خودرو توقیف‌شده 22 تن لبنیات فاسد شده شامل دوغ و ماست کشف و ضبط شد. قنبری با بیان اینکه لبنیات فاسدشده تحویل اداره دام پزشکی استان شد، ارزش تقریبی کالای مکشوفه را بالغ بر 300 میلیون ریال اعلام کرد.

دزدی 11 ساله دولت فرانسه از اموال ملت عراق

روزنامه فیگارو بر نوشت:11 سال پس از سقوط حکومت بعثی صدام حسین، پول‌های این دیکتاتور هنوز هم در بانک‌های فرانسه خوابیده‌اند. این در حالی است که قطعنامه سازمان ملل متحد در سال 2003 خواهان استرداد دارایی‌های دولت صدام به حکومت جدید شده است.فیگارو میزان این سرمایه را در فرانسه 20 میلیون یورو ارزیابی کرده که باید حدود یک میلیون سهام برخی از مؤسسات فرانسوی را هم به آن اضافه کرد.

به روایت فیگارو، فرانسه تنها کشوری در جهان است که دارایی‌های رژیم گذشته عراق را بازپس نداده است. فرانسه در عین حال با هرچه پیچیده‌تر کردن مباحثات میان دوطرف، از استرداد دارایی‌ها جلوگیری می‌کند.دولت عراق بارها پرس‌وجو کرده که لااقل از میزان سودی که یک میلیون و صدوسی هزار سهام عراقی از سال 1980 تاکنون نصیب خود کرده خبری بگیرد. گفته می‌شود که سرانجام عراقی‌ها توانسته‌اند رد پای این سهام را پیدا کنند و بفهمند که ارزش تقریبی آنها حدود چندصد میلیون یورو می‌شود.

فیگارو می‌نویسد: این ماجرا روابط میان دو کشور را تخریب کرده است و مناسبات تجاری میان آنها نیز در پائین‌ترین سطح خود قرار دارد. حتی از نظر سیاسی هم فرانسه نقش و وزنی در عراق ندارد. به طوری که سفیر این کشور در بغداد در سه سالی که در آنجا حضور داشته است، حتی یکبار طرف گفت‌وگوی دولت عراق قرار نگرفته است.

محاکمه میردامادی 11 مرداد
دادگاه رسیدگی به اتهامات سراج‌الدین میردامادی 11 مرداد برگزار می‌شود. گیتی پورفاضل گفت: جلسه محاکمه سراج‌الدین میردامادی 11 مرداد در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار می‌شود. سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگاری است که پس از بازگشت به ایران در مردادماه 92 تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او در 18 دی‌ماه 92 در شعبه 15 دادگاه انقلاب حضور یافت و در آنجا اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به او تفهیم شد. شعبه 15 دادگاه انقلاب از پرونده میردامادی نقص گرفت و این پرونده برای رفع نقص به دادسرای اوین بازگردانده شد. میردامادی شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به دادسرای اوین احضار شده بود و در همان روز بازداشت شد.

آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه آزاد راه تهران ـ شمال

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از آمادگی این قرارگاه برای اجرای پروژه آزاد راه تهران ـ شمال خبر داد. سردار عبادالله عبداللهی با اشاره به پیچیدگی های این پروژه گفت: ما با تمام توان و قدرت آمادگی داشتیم که پروژه آزادراه تهران ـ شمال را عملیاتی کنیم و یک ساختار سازمان خوبی پیش بینی شده بود که این پروژه در زمان بندی مشخص اجرایی شود، اما کار از سوی دولت متوقف شد. اگر این پروژه اجرا شود، کار بسیار عظیمی است. عبداللهی گفت: این پروژه، 62 کیلومتر تونل رفت و برگشت دارد و ما برای این کار چهار سال زمان و یک ساختار قوی را درنظر گرفتیم و در یک مرحله، تجهیز کارگاه نیز کردیم.

ستایش هم کپی است!
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: در جشنواره فجر، 14 اثر کپی صددرصد شبکه ماهواره‌ای فارسی‌وان بود که درباره خیانت به همسران ساخته شد اما زمانی می‌توان به آن ایراد وارد کرد که منتقل‌کننده فرهنگ نادرست غرب باشد. بیژن نوباوه اظهار کرد: اصل کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌ها درصورتی که منتقل‌کننده فرهنگ غربی نباشد تخلف نیست اما به‌طور حتم در ارزش‌گذاری‌ها اثر فیلمساز را زیر سوال می‌برد. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اکنون جدای از کپی‌بودن سریال هفت سنگ، سریال ستایش نیز کپی آثار هندی است اما به‌دلیل آنکه اثری درام و حرکت کندی دارد، کپی‌بودن آن مورد توجه قرار نگرفته است.

معلم مشایی در نهاد ریاست جمهوری شاغل است

آرمان در خبری از ادامه فعالیت "آزاده اردکانی" از چهره‌های نزدیک به "اسفندیار رحیم مشایی" و دولت احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری خبر داده است. خانم اردکانی هم‌اکنون در بخش آموزش نهاد ریاست‌جمهوری مشغول به کار است. همچنین، حضور چهره‌هایی همچون آزاده اردکانی در دولت را به مثابه "زنگ خطر یا هشدار جدی" دانسته است.

آزاده اردکانی که معلم خصوصی اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی بوده، چند ماه پس از پیروزی مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال 88، به سمت ریاست موزه ملی ایران منصوب می‌شود. وی این حکم انتصاب را از حمید بقایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و حدود یک ماه پس از اینکه معاون رئیس موزه ملی شده بود، دریافت کرد. بقایی خودش هم حدود 15 ماه بعد به سمت معاونت اجرایی رئیس‌جمهور منصوب شد.

آزاده اردکانی دانش آموخته رشته میکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد بوده و گفته شده که در سوابق خود، سردبیری سایت اطلاع‌رسانی اجتماعی و فرهنگی میراث آریا و سایت خبرگزاری مناطق آزاد و همچنین سردبیری نشریه پارسه را دارد. اگرچه هنوز دومین سال ریاست اردکانی در موزه ملی پایان نیافته بود اما با انتصاب داریوش اکبرزاده به ریاست موزه ملی ایران، وی رسما در 21 تیر ماه سال 90، از این سمت برکنار شد. یک سال بعد هم سایت خبری مشرق (دهم آبان ماه سال 91) از محکومیت آزاده اردکانی به 6 ماه حبس و پرداخت 50 میلیون تومان جریمه نقدی خبر داد. او در 14 تیر ماه سال 90 نیز بازداشت شده بود. اتهام اردکانی در این پرونده که در شعبه 15 دادگاه انقلاب رسیدگی شده بود، تحصیل مال نامشروع عنوان شده بود.

هشدار درباره نحوه فروش زمین بزرگ وقفی در تهران

پس از موافقت وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت و ابلاغ مصوبه‌ای مبنی بر صدور فروش اراضی پلاک ثبتی ۱۰۰۰۱ فرعی موسوم به اراضی "پری آگهی آرش"، به مساحت 71 هزار متر مربع در منطقه خاک سفید تهرانپارس، یک دستگاه نظارتی با ارسال نامه ای برای برخی مدیران اجرایی، از آنها خواسته است با توجه به وقفی بودن این ملک، ضرورت دارد این مصوبه با توجه به وقف نامه مذکور به دقت مورد بررسی قرار گرفته و نحوه فروش و درآمد حاصل از این موضوع نیز با حساسیت خاصی دنبال شود.

خبر خوش برای کارمندان پیمانی
به نظر می‌رسد امیدواری‌هایی برای برخی کارمندان پیمانی دولت برای تبدیل وضعیت به وجود آمده است. خراسان نوشت؛ با توجه به مجوزی که تبصره 2 ماده 57 قانون مدیریت خدمات کشوری به مسئولان دولتی مبنی بر امکان تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی کارمندان بدون نیاز به آزمون با رعایت سقف اعتبارات و مجوزهای استخدامی، داده است طی روزهای اخیر تعدادی از دستگاه‌های دولتی فرآیند اجرایی تبدیل وضعیت کارمندان پیمانی خود را که در برنامه چهارم توسعه جذب شده‌اند، به حالت رسمی آغاز کرده‌اند.

کمک 250 میلیاردی دولت به درختان بلوط

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی، مقرر شده مبلغ 190 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای و 60 میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای انجام اقدامات ضربتی خارج سازی درختان آلوده و کنترل کانون های بحران خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس و مبارزه با آفات و سایر اقدامات لازم در جهت احیا و بهسازی جنگل های یاد شده در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گیرد.

توقف یک ماهه استیضاح وزیر علوم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد، در پی نشست علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با رضا فرجی دانا، وزیر علوم و استیضاح کنندگان وی، فعلا استیضاح این وزیر منتفی است و خواسته های استیضاح کنندگان نیز ظرف یک ماه آینده پیگیری می شود. قاسم جعفری در گفت وگو با ایرنا درباره جزئیات این نشست که در دفتر رییس مجلس برگزار شد، افزود: در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر، دو نایب رییس مجلس، غلامعلی حدادعادل، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس و جمعی از نمایندگان استیضاح کننده و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور داشتند. نماینده بجنورد در مجلس گفت: در این جلسه صحبت های صریح، شفاف و صمیمی با نگاه تعاملی مطرح شد و تعدادی از نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند و قرار شد که ظرف یک ماه، وزارت علوم در آن راستا و مدار قانونی حرکت کند.

احتمال حضور جان کری در وین
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه رسیدن به توافق هسته‌ای در وین امکان پذیر اما خیلی دشوار است، گفت: به تمدید فکر نمی‌کنیم و فقط به رسیدن به توافق تا ۳۰ تیر ماه متمرکز شده‌ایم. آلن ایر در جریان مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین درباره جزییات مذاکرات ایران و آمریکا در چند روز گذشته، مذاکرات دو جانبه و چند جانبه در وین افزود: همانطور که می‌دانید ما بطور اصولی در رسانه‌ها درباره جزییات خاص این مذاکرات صحبت نمی‌کنیم. اما می‌شود گفت که مذاکرات در سطوح مختلف انجام می‌شود. وی ادامه داد: در یک سطح تلاش برای نزدیکتر کردن دیدگاه‌ها و کم کردن اختلافات و در سطح دیگر در نگارش متن کار کمتر کردن پرانتزها (اختلافات) صورت می‌گیرد. وی در پاسخ به این سئوال که آیا جان کری برای شرکت در مذاکرات به وین سفر خواهد کرد، اظهار داشت: ما همیشه گفته‌ایم که ازهیچ تلاشی برای رسیدن به توافق نهایی فروگذار نخواهیم کرد و اگر احساس شود که حضور آقای کری می‌تواند کار را پیش ببرد، وی به وین می‌آید.

اخبار روزانه:

* عیسی الغیث، عضو مجلس شورای عربستان سعودی با اذعان به پرورش عناصر گروه تروریستی داعش توسط مبلغان سعودی، سرکرده این گروه را بازیگر هالیوود توصیف کرد.

*عبدا... بن عبدالعزیز که این روزها به علت بیماری‌ در حالت خوابیده جا به جا می‌شود، مدتی است به توصیه اطرافیانش حرکات عجیبی انجام می‌دهد تا اثبات کند پایش لب گور نیست. وی در جدید ترین اقدام خود، از نبیره‌ اش شاهزاده «بدر بن سعود بن سعد» که نوه فرزند ششم اوست خواست، در کنار وی ایستاده و با گوشی تلفن همراهش از خودش با پدربزرگش عکس یادگاری بگیرد.

* «محمد ابراهیم» رئیس کمیته امنیتی شورای استان نینوا، در گفت‌وگویی اعلام کرده است که اطلاعات به دست آمده تأیید می‌کند که ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در شهر موصل (مرکز نینوا) نیست. وی همچنین با اشاره به ویدئویی منشتر شده از سوی این گروهک تکفیری - بعثی تصریح کرد: کسی که در ویدئوی منتشر شده از سوی حامیان داعش نماز جمعه موصل را برگزار کرد، «ابوبکر خاتونی» والی داعش در موصل بود و نه «ابوبکر بغدادی». گفتنی است حامیان گروه تروریستی داعش، شنبه گذشته با انتشار فیلمی از نماز جمعه داعش در موصل، ادعا کردند که سخنران و خطیب این نماز جمعه «ابوبکر بغدادی» بوده است.

* ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش بررسی حادثه شرکت نفت سپاهان محرمانه است و تنها از طریق سخنگوی قوه قضاییه در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

* در بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد به واحدهای دانشگاهی گوشزد شده که با توجه به آنکه برگزاری اکثر ضیافتهای افطاری از محل شهریه‌های دانشجویان است، این اقدام شرعاً جایز نیست.

* خبرها حاکی است که گرمای بیش از حد هوا و کاهش بارندگی در فصل آبی گذشته باعث کاهش سطح آب ذخیره سد کرج به عنوان تأمین ‌کننده آب آشامیدنی تهران شده است.

* عوض حیدرپور نماینده مجلس گفت:‌ بانک مرکزی اخیراً در نامه‌ای اسامی بدهکاران بزرگ بانکی را به قوه قضاییه اعلام کرده که بر اساس شنیده‌ها، بخش عمده‌ای از این افراد اطرافیان و منصوبان احمدی‌نژاد هستند که قطعاً این موضوع به عنوان یک مسأله بزرگ باید از سوی دستگاه قضا پیگیری شود.

* انتشار عکسی از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش با ساعتی بسیار گرانقیمت در دستش، توجه بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است و بسیاری از کاربران، نظرات متفاوتی درباره این ساعت در شبکه‌های اجتماعی «توئیتر» و «فیس‌بوک» نوشته‌اند؛ اما نکته مشترک و قابل توجه در این نظرات این است که کاربران با نوعی تمسخر نوشته‌اند: خلیفه ما (رضی‌الله عنه)! ساعت سوئیسی به دست می‌بندد؛ اما سؤال اینجا است که این ساعت از چه مارکی است و خلیفه آن را از کجا آورده است؟! روزنامه ساندی تلگراف هم در این زمینه نوشت: ساعت ابوبکر البغدادی از نوع ساعت‌های لوکس «رولکس» ، «سکوندا» یا «اومگا» است و به هر حال، قیمت آن بیش از شش هزار دلار است!

* وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: موضوع حضور محققان ایرانی در پایگاه تحقیقاتی کشور روسیه بتازگی مطرح شده و بعد از انجام مذاکرات دوجانبه بین دو نماینده ایران و روسیه، نماینده کشور روسیه پذیرفت محققان ایرانی در پایگاه جنوبگان این کشور حضور یابند که اکنون جزییات این حضور و هزینه اجرای آن در دست بررسی است.

* غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با تأکید بر اینکه سیاست دستگاه قضایی در پرونده‌های غیراخلاقی و منافی عفت برخورد قاطع و مجازات مرتکبان اینگونه جرایم است، گفت: اصل بر عدم اطلاع‌رسانی در این پرونده‌هاست.
* در اقدامی عجیب و البته قابل پیش‌بینی، برخی هواداران گروه تروریستی داعش در حمایت از این گروه تروریستی خطرناک در یکی از شهرهای هلند تجمع کردند! این در حالی است که کارشناسان سیاسی جهان از مدت‌ها پیش درباره بازگشت این تروریست‌ها به کشورهای غربی و حامیان آن‌ها هشدار داده بودند.


* عبدالرحمان رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به بررسی موادی از طرح افزایش نرخ باروری در این کمیسیون گفت: بر این اساس تمامی اقدامها درباره سقط جنین، عقیم سازی و هرگونه تبلیغات ممنوع و در صورت بروز تخلف، متخلفان جریمه های مالی را متحمل می شوند.


https://shoma-weekly.ir/XHCyUO