گفته می‌شود که...

رئیسی: اردوهای راهیان پیشرفت را برای دانش‌آموزان برگزار کنید جزئیات شهادت «شهید حسین تقی‌پور» به‌روایت شاهد عینی بازداشت ۸۸۰ نفر از اغتشاشگران در گیلان لیدر زن مسلح اغتشاشات ملارد دستگیر شد مجازات در انتظار منتشر‌کنندگان اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی سفیر ایران در آذربایجان: رزمایش اقتدار سپاه پاسخ قاطعانه به هرگونه تهدید و مداخلات رژیم های فرامنطقه ای است

رئیسی: اردوهای راهیان پیشرفت را برای دانش‌آموزان برگزار کنید

رئیس‌جمهور به‌منظور نظارت ستادی به وزارت آموزش و پرورش رفت و در جمع مدیران این وزارتخانه، گفت: اگر فرزندان ما در خانه و مدرسه عدالت‌خواه تربیت شوند، بعدها خود به عنوان شهروندان اجتماع، اولین مجری عدالت خواهند بود.

راه اندازی اردوهای «راهیان پیشرفت» از مهمترین رهنمودهای رئیس جمهور به مجموعه آموزش پرورش بود. آیت الله رئیسی با اشاره به تاثیرات مثبت اردوهای راهیان نور، هدف از اردوی راهیان پیشرفت را ایجاد نشاط در دانش‌آموزان و مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور از جمله در پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت: محیط‌های علمی و پژوهشی و دانشگاهی از جمله مکان‌های بسیار جذاب و دیدنی برای دانش‌آموزان است و نشان دادن پیشرفت‌ها، دستاوردها و افتخارات کشور به نسل نوجوان و جوان خنثی کننده اخبار منفی و القائات نادرست رسانه‌های خارجی به نسل امروز است.

جزئیات شهادت "شهید حسین تقی‌پور" به‌روایت شاهد عینی

دود، آتش، خون، وحشت و ناامنی همه آن چیزی است که این روزها اغتشاشگران بعد از تجمعات وحشیانه‌ای که به کتک زدن و قتل مأموران حافظ امنیت و مردمِ خواهان آرامش ختم می‌شود به‌ارمغان می‌آورند، همانهایی که با دلارهای آمریکایی و سعودی قانع می‌شوند تا مردم را در کوچه و خیابان شهر خودشان به جان هم بیندازند و هر کسی را که مانع اهدافشان شود حذف کنند،

حالا یا با پنجه‌بوکس و چاقو و یا با گلوله سلاح‌هایی که کومله و دموکرات از آن سوی مرزها برایشان فرستاده‌اند به مردم حمله‌ور می‌شوند، و باز هم این مدافعان امنیت کشورند که هرازچندگاهی اطلاعیه شهادتشان به‌دست مزدوران آشوبگر در شهر پخش می‌شود و شرمندگی از زلال چشم‌های اشک‌آلود فرزندانشان برایمان باقی می‌ماند، شهدایی که برای امنیت شهر و سرفرازی کشور سینه سپر کرده‌اند و از برنامه‌های رنگارنگ براندازان لندن‌نشین نمی‌هراسند.

شهید تقی‌پور از بسیجیان فعال اسلام‌شهر و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ چندی پیش در حالی که برای ایجاد امنیت و آرامش شهر در صحنه درگیری‌ها حضور پیدا کرده بود توسط اغتشاشگران و عناصر ضدانقلاب در محله تهران‌پارس به‌شدت مجروح شده ساعاتی بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او اصالتاً اهل میانه و ساکن اسلام‌شهر بود و یک فرزند 17ساله از او به‌یادگار مانده است.

نقی تقی‌پور برادر شهید حسین تقی‌پور است، وقتی برادرش به شهادت می‌رسد، او به‌همراه مادر در شهرستان بود، سال‌هاست دور از برادر در شهرستان ساکن است.

او در گفت‌وگو با تسنیم از شهادت برادر گفت: من از سر کار آمده بودم خانه و داشتم نهار می‌خوردم که عمویم زنگ زد، قبل از آن به گوشی مادرم زنگ زده بود و گفته بود نقی با من تماس بگیرد، بلند شدم گوشی را از مادرم گرفتم.

عمو گفت "یک‌جوری صحبت کن که مادرت متوجه نشود."، گفت "مادرت را بردار و با همه بیایید تهران."، گفتم "چه شده؟"، گفت "بیا، حسین حالش خوب نیست."، گفتم "عمو، به من راستش را بگو، چه شده؟" گفت "در این شلوغی‌ها بیرون رفته و مجروح شده است". من هم با مادرم آمدیم تهران، همان موقع وقتی که دوباره با عمویم تماس گرفتم تقریباً متوجه شدم که شهید شده است.

ما دوست نداریم مردم با مردم درگیر شوند/ یک عده‌ای از آن طرف مردم را تحریک می‌کنند

خبر شهادت برادر آن هم در جریان اغتشاشات تهران همان‌قدر که برای برادر سنگین و غم‌انگیز بود، تعجب‌آور هم بود، برادری که عادت نداشت با کسی درگیر شود، آرامش او زبانزد خانواده بود و همه او را با مهربانی‌اش به‌خاطر دارند، حالا چه شده است که در جریان اغتشاشات مجروح و شهید می‌شود؟

قطعاً او با کسی درگیر نشده است و ضدانقلاب فرصت‌طلب برای حذف امثال حسین که حامی دفاع از امنیت کشور بودند، فرصت را از دست نداده است، برادر شهید دراین‌باره گفت: دوست دارم از همین کاسب‌های محل و مغازه‌داران و مردم عادی بپرسید که برادرم چه‌جور آدمی بود، همه خواهند گفت که آدمی خیلی صاف، ساده و دل‌رحم بود. شنیدم روزی که شهیدش کردند، همکار و رفیقش را مردم گرفته بودند و برای نجات آنها آمده بود.

او ادامه داد: مردم بدانند ما دوست نداریم مردم با مردم درگیر شوند، حالا یک عده‌ای از آن طرف مردم را تحریک می‌کنند و مردم را به جان هم انداخته‌اند، اما برادر من در همین شرایط برای کمک به هر کسی که در معرکه بود، اگرچه یکی از مردم معمولی، اگرچه پلیس یا رهگذر اگر هرکس را در درگیری گرفتار آشوبگران می‌دید به کمکش می‌رفت، اخلاق و خصوصیاتش این‌شکلی بود، دل‌پاک و دل‌رحم بود.

سیدمجتبی موسویان دوست شهید است، کسی که تا لحظات آخر حیات او همراهش بوده است. او در گفت‌وگو با تسنیم نحوه مجروح شدن شهید حسین تقی‌پور توسط عناصر ضدانقلاب و آشوبگر و بعد شهادتش را دقیق توصیف کرده، گفت: من و حسین آقا چند وقتی در بسیج فعالیت داشتیم. به حسین هم گفته بودم کسی متوجه نشود ما در بسیج فعالیت می‌کنیم. سعی می‌کردیم گمنام کار کنیم. آن روزی که رفته بودیم در منطقه تهران‌پارس، دلش می‌سوخت، می‌گفت "این مردم حواسشان نیست و متوجه نیستند که چه‌کار می‌کنند."، می‌گفت "اینها همه کار دشمن است."

اما در روز حادثه چه گذشت؟ شهید تقی‌پور چطور به شهادت رسید؟ موسویان دراین‌باره گفت: ما رفته بودیم برای اینکه ببینیم چه‌کسانی به این اعتراض‌ها و شلوغی‌ها دامن می‌زنند و سعی می‌کردیم سردسته‌های آن‌ها را شناسایی کنیم. در آن شلوغی لیدرها را شناسایی کردیم و رفتیم برای دستگیری. وقتی او را گرفتیم اول یک‌سری آمدند دور ما که "چرا یک نفر را دستگیر کرده‌ای؟"، گفتیم "این مجرم است و باید او را تحویل نیروی انتظامی بدهیم تا جرمش ثابت شود. مطمئن باشید اگر چیزی نباشد آزادش می‌کنند."، سعی می‌کردیم مردم را آرام کنیم.

عده‌ای که در دست‌هایشان پنجه بوکس داشتند دو طرف ما را گرفتند و حمله‌ور شدند

وی افزود: یک‌دفعه عده‌ای که در دست‌هایشان پنجه‌بوکس داشتند دو طرف ما را گرفتند، نزدیک هفت هشت نفر بودند، به ما حمله‌ور شدند، حسین بالای سر مجرم بود. من داد زدم و گفتم "حسین، جلو نیا و فقط فیلم و عکس بگیر". آن آشوبگران به ما حمله کردند، من را به‌همراه یک نفر دیگر می‌زدند، حسین هول شده بود و سید سید می‌کرد، گفتم "حسین، فقط جلو نیا و همان‌جا بمان و مجرم را نگه‌دار تا بچه‌های پشتیبانی برسند". جمعیت حمله‌کننده سعی کردند مجرم را فراری بدهند. من یک لحظه دیدم حسین عقب‌تر است، به‌سمت مجرم دویدم که او را به یگان ویژه بسپارم، گفتم که حسین عقب بماند ولی حسین گوش نکرد پشت‌سر من آمد، تا وسط‌های خیابان دویدیم.

دیدم حسین سرش را پایین نیاورده است و ضربات در سرش می‌خورد

دقیقاً دور فلکه سوم بودیم، تا وسط خیابان دویدیم، می‌خواستیم تا آن دست خیابان که بچه‌های یگان ویژه هستند برویم، عده‌ای دیگر ریختند سرمان و با پنجه‌بوکس می‌زدند، دیدم حسین سرش را پایین نیاورده است و ضربات در سرش می‌خورد، من سرم را بین دست‌ها مخفی کردم که ضربات کمتری به سرم بخورد، متهم را از دستم کشیدند و بردند، با هزار مکافات و کتک‌کاری سعی کردم حسین را از زیر ضربات آنان بیرون بکشم.

موسویان در ادامه درباره شدت مجروحیت حسین گفت: بچه‌های یگان ویژه سعی می‌کردند صف اغتشاشگران را بشکنند و به ما ملحق شوند چون آنجا خیلی شلوغ بود، با بدبختی به ما رسیدند، با مشقت به ما رسیدند، حسین را آزاد کردیم و پیش بچه‌های یگان ویژه رفتیم، بعد از آن یک ساعتی حسین کنار من بود ولی از نظر ظاهری حسین انگار قوی‌تر از من نشان می‌داد، یعنی ظاهرش سرحال‌تر و بهتر از من بود، اما ضربات متأسفانه به سرش خورده بود و صدمه زده بود، من دقیقاً وسط درگیری بودم، به من خیلی ضربه خورده بود نمی‌دانم چرا این‌همه ضرباتی که به من خورد من الآن زنده‌ام ولی حسین رفت.

حسین در همان آمبولانس به کما رفت

او از شهادت دوستش در کمال ناباوری‌اش گفت: یک ساعتی با هم بودیم، گفتیم "برگردیم سر مقرمان."، گفتم "حسین، می‌توانی برگردی، من حالم خوب نیست."، حسین قبول کرد برگشت، منتظر حسین بودم، از حال رفتم. از حال که رفتم به‌هوش بودم حسین را دیدم. او خودش را به من رساند ولی بعدش حسین هم از حال رفت و اورژانس هر دو را به بیمارستان برد. من آنجا خوب شدم ولی حسین در همان آمبولانس به کما رفت، با دستگاه خواستند او را احیا کنند ولی نشد و حسین از بین ما رفت.

گروه‌هایی با تجهیزات فضای اغتشاش را مدیریت می‌کردند/ فضا را به‌سمتی می‌بردند تا مردم را عصبانی کنند

دوست شهید مدافع امنیت از تسلط خودش و حسین بر منطقه درگیری گفت: وقتی یکی از لیدرهای معرکه آن شب را شناسایی و دستگیر کردیم، ضدانقلاب‌های حامی او همه‌کاری کردند تا پای این فرد به دفتر یگان ویژه نرسد. او دراین‌باره گفت: آن آشوبگری که شناسایی کرده بودیم، کسی بود که بین بوته‌ها خودش را مخفی کرده بود و با موبایلش کارهایی انجام می‌داد، از همه لحاظ مشکوک بود. وقتی ما او را دستگیر کردیم موبایلش را پرت کرد و یکی دیگر موبایل را گرفت و رفت، یعنی داشت یک مدیریتی انجام می‌داد، از دور بچه‌های یگان ویژه را رصد می‌کرد.

ما او را شناسایی کردیم و فقط خواستیم تحویلش بدهیم، گفتیم جرمش مشخص می‌شود و اگر چیزی نباشد آزاد می‌شود. اگر جرمشان ثابت شود محاکمه می‌شوند، ولی گروه‌هایی که سمت ما آمدند با تجهیزات و پنجه‌بوکس‌هایی که داشتند فضای اغتشاش را مدیریت می‌کردند، معلوم بود آماده درگیری بودند و کاری که می‌کردند فضا را به‌سمتی می‌بردند تا مردم را عصبانی کنند، فحش‌هایی می‌دادند و حرف‌هایی می‌زدند تا تنش را بالا ببرند.

شهید تقی‌پور شناخت و اشراف خوبی به وضعیت اغتشاشات تهران پیدا کرده بود، جنس آشوب‌ها را شناخته بود و تفاوت اعتراضات را با این حملات ساختارشکن به‌خوبی می‌دانست، موسویان دراین‌باره گفت: ما چند شبی بین مردم حرکت می‌کردیم، با حسین چند روزی چرخیده بودیم، نگاه می‌کردیم رصد می‌کردیم، اعتراض مردم بود ولی یک جاهایی دامن زدن به اعتراضات بود یعنی برخی زیر شعله را بنزین می‌ریختند و شعله‌ورتر می‌کردند.

آدم‌هایی دیدیم که لیدر اغتشاش بودند ولی در لباس بچه‌های نظامی، ما این را دیدیم و حتی برخی را گرفتیم، مثلاً از کنار مردم عادی که رد می‌شد گاز اشک‌آور می‌زد، رفتیم بررسی کردیم این اصلاً نه جزو بچه‌های بسیج بود و نه سپاه، فقط می‌خواست مردم را عصبی کند، مردم در آن لحظه کارت طرف را نمی‌بینند و نمی‌دانند چه‌کاره است.

موسویان از تکرار تاریخ دراین‌باره‌ها گفت: مردم اگر از نظر رسانه ضعیف باشند راحت سر این مسائل گول می‌خورند. ما در طول تاریخ هم آدم‌هایی داشتیم که در لباس روحانیت و مذهب می‌آمدند و کارهای عجیب و غریب می‌کردند. شهید باهنر و شهید رجایی را می‌بینیم که کسی مثل کشمیری شهیدشان می‌کند. کشمیری کسی بود که از خیابان حرکت می‌کرد، سه دقیقه مانده به دفتر کارش اذان گفتند، اول وقت کنار خیابان می‌ایستاد تا نماز بخواند، ما باید از تاریخ درس بگیریم.

در عرصه انقلاب تاریخ دوباره تکرار می‌شود. کسانی که به‌حرمت انقلاب و جمهوری اسلامی به منفعتی رسیدند الآن میدان‌داری می‌کنند، برخی سلبریتی‌ها و چهره‌هایی که همین مردم بزرگشان کردند الآن دارند مردم را تحریک می‌کنند نسبت به مقدسات و ارزش‌های دینی و ارزش‌های انقلابمان شورش کنند. حسین هم از اول این دغدغه را داشت.

او بصیرت سیاسی شهید تقی‌پور را تحسین می‌کند که در چنین شرایطی هم تلاش داشت دشمن پیشِ‌رو را خوب بشناسد، موسویان دراین‌باره گفت: من با حسین زیاد بحث می‌کردم، می‌گفتیم دشمن می‌آید یک ضربه می‌زند بعد بازخوردش را می‌گیرد اگر بازخورد به‌نفعش باشد در همان زمین عکس‌العملی می‌گذارد، قشر ترک و کرد ما نسبت به ناموس خیلی حساس است، ما این را می‌دانیم، دشمن سعی می‌کند این قشرها را تحریک کند چون بحث تجزیه‌طلبی مطرح است و بحث اینکه بخواهند ایران را تضعیف کنند، سعی می‌کنند کشته‌سازی انجام بدهند.

دشمن می‌خواهد مردم پشت انقلاب را خالی کنند/ حسین می‌گفت "ما پشت این انقلاب می‌مانیم"

دوست شهید تقی‌پور ادامه داد: حالا دشمنی که از آن جبهه نتوانست به نتیجه برسد جبهه جدیدی برای خودش انتخاب کرده است. اگر رسانه ما درست عمل نکند دشمن سریعاً وارد عمل می‌شود و خبرهای اشتباهی منتشر می‌کند. من و حسین با هم خیلی بحث می‌کردیم، دغدغه داشتیم که دشمنان می‌خواهند موضوع را به کجا برسانند، من می‌‌گفتم؛ "حسین! می‌خواهند انقلاب را که دیدند موفق بوده است و در عرصه تحریم و فشار نتوانستند تغییر دهند و به نتیجه برسند، از درون تضعیف کنند تا مردم پشت انقلاب را خالی کنند و کسی نباشد که از این انقلاب دفاع کند."

حسین گفت "مگر می‌شود؟ ما هستیم. ما پشت این انقلاب می‌مانیم" و دغدغه سر این قضیه داشت که چرا مردم حواسشان نیست. حسین دست دوستی در دل خودش با خدا و امام حسین(ع) داشت و نمی‌دانم چه‌عهدی بسته بود که احساس می‌کنم حسین آن شب وصل شده بود به خدا، دنبال شهادت و دنبال سعادت بود.

بازداشت ۸۸۰ نفر از اغتشاشگران در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان از انهدام یک باند بزرگ خرابکاری در گیلان و دستگیری ۸۸۰ نفر از عوامل اغتشاش و تخریب اموال عمومی خبر داد.

سرهنگ حسین حسن‌پور از شناسایی و دستگیری 880 نفر از عاملان اغتشاش، تحریک، تعرض به شهروندان، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحد‌های صنفی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: یک باند تولید مواد اشتعال‌زا که قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی در استان را داشتند نیز دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه از تحویل تعدادی از این افراد با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و افزود: تعدادی از این افراد فریب‌خورده که فاقد سابقه بودند پس از تحقیقات تکمیلی پلیس با اخذ تعهد آزاد شدند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به آمادگی کامل مجموعه انتظامی برای برخورد با اغتشاشگران گفت: خانوادهها باید بیشتر از هر زمانی مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق کانالها و صفحات مجازی معاند خارج از کشور مورد فریب قرار نگیرند.

وی از شناسایی یک باند تولید مواد اشتعال‌زا که قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی در استان گیلان را داشتند نیز خبر داد و گفت: از این گروه تعدادی کوکتل مولوتوف و سلاح سرد کشف شد.

لیدر زن مسلح اغتشاشات ملارد دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد از دستگیری لیدر زن مسلح اغتشاشات ملارد توسط توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.

مهدی جهانشیری در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به انتشار فیلم لیدر زن مسلح اغتشاشات در این شهرستان اظهار داشت: دادستانی شهرستان ملارد به همراه سربازان گمنام امام زمان با رصد فنی و اطلاعاتی فرد مذکور را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی افزود: متهم به حمل سلاح گرم از نوع کلت کمری اعتراف کرده است که در جریان اغتشاشات ملارد این جریانات هنجارشکنانه را هدایت می‌کرد.

دادستان شهرستان ملارد افزود: در بازجویی از این زن که جریان اغتشاشات ملارد را هدایت می‌کرد، مشخص شد با برخی جریانات مرتبط با خارج از کشور در ارتباط بوده است.

جهانشیری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت و حفظ جان و مال مردم خط قرمز دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی است و اجازه نخواهیم داد دشمنان کور دل امنیت جامعه را خدشه‌دار کنند.

مجازات در انتظار منتشر‌کنندگان اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی اگر محقق شود قابلیت مجازات دارد.

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: در ارتباط با نشر اکاذیب در مقررات مختلف از جمله قانون مجازات اسلامی به این مهم توجه شده است و از باب نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی اگر محقق شود قابلیت مجازات دارد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این موضوع به‌وسیله نامه، شکوائیه، یا عرایض، گزارش و هرگونه اوراق خطی صورت گیرد، تعریف خاص خود را دارد؛ اکاذیب جمع است و اگر مفرد هم باشد آنهایی که مبادرت به ابراز سخن کذب کنند بعد از فصل‌الخطاب بودن و بعد از اینکه همه چیز مشخص است و بالتبع هیجانات و تشویشی ایجاد کنند و افرادی را به میدان بیاورند این موجب می‌شود که خللی در مسئله امنیت کشور ایجاد شود و این افراد باید پاسخگوی اقدام خود باشند.

وی افزود: علی‌رغم شفافیت و مبرهن بودن قضیه، متأسفانه عده‌ای موجبات تشویش اذهان را فراهم می‌آورند. به‌صورت شفاف و روشن بعد از فرمان مقام معظم رهبری بیانیه دادیم و اعلام کردیم در قبال کسانی که مرتکب این اقدامات می‌شوند قائل به تفکیک و دسته‌بندی هستیم؛ تفکیک متهمین و مرتکبین، آنهایی که مباشر و شریکند، معاونند، آنهایی که مسبین اصلی هستند.

ستایشی اضافه کرد: اعتقاد ما این است که برخورد باید برخورد مدبرانه، هوشمندانه، عبرت‌آموز و بازدارنده باشد با عناصر اصلی و کسانی که اغفال شدند. بحث تفکیک را شروع کردیم و عملاً هم صورت پذیرفته است. در یک روز بیش از یک‌هزار نفری که بازداشت شده بودند در یک بازه آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با کسانی که مرتکب اعمال جنایی شده و اساس کار هستند و قتل و غارت و تخریب به وجود آوردند قوه قضاییه با کمال اقتدار برخورد عبرت‌آموز خواهد کرد.

ستایشی ضمن تأکید بر این که رسانه ملی باید کار رسانهای انجام دهد، افزود: ما مورد هجمه رسانه‌ای واقع شده‌ایم لذا بایستی از ظرفیت‌های رسانه ملی استفاده کنیم؛ تبیین و روشنگری کنیم تا جایی برای کسانی که می‌خواهند تشویش کنند، نباشد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره بررسی علت فوت مهسا امینی گفت: قوه قضاییه تدقیق در رسیدگی به موضوع را فدای سرعت نکرد و متمسک به یکی از بی‌نظیرترین و قوی‌ترین سطوح کمیسیونی شد که مربوط به کمیسیون‌های تخصصی در سازمان پزشکی قانونی بود.

وی ادامه داد: حضور 19 نفر از صاحب‌نظران و متخصصین در این فن کاملاً می‌درخشید و تجلی داشت. اینها دقت کامل و اقدام موشکافانه کردند و به‌دور از هر هیاهو دقت کامل کردند و به بررسی علت تامه فوت پرداختند و مشخص کردند نکاتی که ابراز شده است مبنی بر این قضیه که صدماتی بر مرحومه وارد شده است منطبق بر داده‌ها نیست و فوت بر اساس صدمات نبوده است و ارتباطی با آن ندارد.

سفیر ایران در آذربایجان:

رزمایش اقتدار سپاه پاسخ قاطعانه به هرگونه تهدید و مداخلات رژیم های فرامنطقه ای است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان تاکید کرد: رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسخ قاطعانه به هرگونه تهدید و مداخلات کشورها و رژیم های فرامنطقه ای است.

سید عباس موسوی در صفحه شخصی خود در فضای مجازینوشت:پیام روشن رزمایش اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای کشورهای همسایه صلح، دوستی و تحکیم امنیت پایدار و برای دشمنان اعلام آمادگی برای دفاع از مرزهای کشور و پاسخ قاطعانهبه هرگونه تهدید و مداخلات کشورها و رژیم های فرامنطقه ای است.

افشای طرح موساد و منافقین برای ترور سلبریتی‌های خارج‌نشین

مشرق نیوز نوشت: برخی اطلاعات جدید، از ادامه اجرای سیاست کشته‌سازی این بار با ترور تعدادی از بازیگران و ورزشکاران مستقر در خارج که مردم را به آشوب و اغتشاش در کشور دعوت کرده اند حکایت دارد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر افزود که هشدارهای لازم از سوی ایران به مسئولان کشورهای محل استقرار این افراد و نیز این چهره‌ها داده شده است.

تحلیلگران امنیتی در ایران پس از اطلاع از موضوع، آن را در راستای سیاست کشته سازی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و منافقین (سازمان تروریستی مجاهدین خلق) با هدف هزینه سازی برای جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی ارزیابی کرده‌اند.

چرا حادثه اوین رخ داد؟

روزنامه ایران نوشت: آنچه شنبه شب در زندان اوین رخ داد را نباید یک حادثه یا رویدادی پیش‌بینی نشده و اتفاقی دانست. مروری بر ابعاد مختلف آن، پیش و پس از شورش در اوین، نشان می‌دهد آنچه مهار، یا به عبارت دقیق‌تر خنثی شد، پازلی از نقشه پیچیده گسترش اغتشاش‌ها در کشور و مسیری بود که جریان‌های ضدانقلاب به همراهی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی برای ادامه آن پیش‌بینی می‌کردند. زندان اوین، محل نگهداری جاسوس‌های دوتابعیتی یا جاسوس‌های دارای تابعیت کشورهای غربی است. این نیز به نوبه خود واقعیتی بود که طراحان، جریان‌های رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی و میدانی اغتشاشات اخیر از نظر دور نداشتند. زیرا می‌دانستند وقوع هر اتفاقی در این زندان، به‌ دلیل حضور این جاسوس‌های دوتابعیتی یا جاسوس‌هایی که شهروند کشورهای غربی هستند، حساسیت این کشورها را نیز به ‌دنبال خواهد داشت.

مسابقه وطن‌فروشی خبرنگاران مزدور

در جریان آشوب‌های اخیر رقابت جالبی میان رسانه‌های معاند فارسی‌زبان و خبرنگاران آنها برای خودنمایی مقابل سرویس‌های جاسوسی حامی آنها شکل گرفته است. در همین راستا، کاملیا انتخابی فرد، سردبیر سایت فارسی‌زبان ایندیپندنت در مصاحبه با شبکه سعودی «الحدث» گفته است: «همانطور که روسیه به دلیل مسأله اوکراین تحت تحریم‌های شدیدی قرار گرفت، ایران هم باید تحت تحریم‌های شدید قرار بگیرد». این خبرنگار باسابقه در عرصه وطن‌فروشی همچنین در مواضعی سعی در پیشی گرفتن از سایر رقبای خود نمود و عنوان کرد: «اگر ایران بر مسأله توسعه تأسیسات هسته‌ای خود اصرار دارد شاید اسرائیل بتواند با کمک امریکا مناطق مشخصی از ایران را بمباران کند.» گفتنی است کسب درآمد و اخذ پروژه یکی از مهم‌ترین اهداف این خبرنگاران در ازای وطن‌فروشی، اجرای پروژه‌های رسانه‌ای دشمن در بمباران نفرت و شایعه است.

چگونه جنگ به داخل رژیم صهیونیستی منتقل شد؟

تحولات ماه‌های اخیر در کرانه باختری که باز شدن میدان نبرد جدید در برابر اشغالگران صهیونیستی است از نقطه‌نظر شکل و تأثیرگذاری، واجد ویژگی‌های کاملا متفاوتی است که موجب سردرگمی کم‌سابقه در دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی شده است. مسلح شدن کرانه باختری و قدرتمند شدن مقاومت در این منطقه و حتی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ امروز تبدیل به واقعیتی شده است که صهیونیست‌ها نیز بدان رسما اعتراف می‌کنند و عملا دیگر هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی برای آنان امن نیست. دامنه اقدامات مبارزین فلسطینی در هفته‌های گذشته از جنین و نابلس فراتر رفته و به مرکز و جنوب به سمت شهر قدس گسترش یافته به گونه‌ای که به اذعان مسئولان رژیم صهیونیستی «در گذشته، جنگ علیه اسرائیل بود اما اکنون جنگ در اسرائیل است.» شرایط شکل گرفته در کرانه باختری و استیصال دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در برابر آن بازتاب گسترده‌ای نیز در سطح محافل سیاسی و رسانه‌ای این رژیم داشته است.

اسناد جدید از جنایت صهیونیست‌ها در مورد مردم فلسطین

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اسنادی را برای اولین بار فاش کرد که به طور رسمی ثابت می‌کند این رژیم در سال ۱۹۴۸ با تصمیم سران صهیونیست و در صدر آنها «دیوید بن گورین» اولین نخست‌وزیر صهیونیست‌ها اقدام به مسموم کردن چاه‌های آب فلسطینیان کرده بود.

حساب ویژه ضدانقلاب بر ضعف سواد رسانه‌ای سلبریتی‌ها

فیک نیوزها یا اخبار جعلی و کذب این روزها در اوج هستند و ماشین جنگ روانی دشمن را با سرعت به پیش می‌برند. وضوح این مسأله باعث شده رسانه‌های جهانی مانند CNN در این خصوص به این عملیات سایبری پی برده و از آن با عنوان شدیدترین عملیات سایبری در جهان یاد کنند. در روزهای گذشته امیرحسین صادقی بازیکن اسبق فوتبال بر اساس یک مطلب جعلی، یک استوری جنجالی منتشر کرد. او عکس نوشته‌ای ساختگی که لوگوی خبرگزاری تسنیم را با خود داشت منتشر کرد که در آن به نقل از معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور جملات خلاف‌ادب ذکر شده بود. سمانه پاکدل هنرمند سینما نیز در یک استوری اینستاگرامی عکس‌نوشتی جعلی با لوگوی روزنامه همشهری منتشر کرد که در آن به نقل از علیرضا زاکانی شهردار تهران مطالب توهین‌آمیزی علیه دختران گفته شده بود. این بازیگر در واکنش احساسی به این خبر کذب نوشته است: «شرم بر شما، شما خودتون دختر و همسر و خانواده ندارین... شرم بر شما خیلی وقیح و گستاخین. از ماست که برماست و...» موارد مذکور تنها بخشی از واکنش‌ها به اخبار جعلی و مضحک ساخته شده از سوی ضدانقلاب است که با بی‌اخلاقی تمام در فضای رسانه‌ای این روزهای کشور منتشر می‌شود و متأسفانه به دلیل ضعف سواد رسانه‌ای مورد توجه برخی از چهره‌های مطرح قرار می‌گیرد.

انتقاد وزیر ارتباطات از بانک‌ها؛ به تکلیف قانونی عمل نکردید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس بند و تبصره ۷قانون بودجه امسال، کلیه بانک‌های دولتی باید خدمات بانکداری الکترونیک خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که متاسفانه تاکنون غیر از بانک مرکزی هیچ یک از بانک‌ها به تکلیف قانونی خود عمل نکرده‌اند.

آمریکا اروپایی ها را گوسفند می بیند نه بیشتر!

محمد ایمانی در کانال شخصی خود نوشت: تصور می‌کردیم آمریکایی‌ها، فقط به عربستان سعودی به چشم «گاو شیرده» نگاه می‌کنند. اما نشریه فرانسوی معتقد است، آمریکا، کشورهای اروپایی را مثل گله گوسفند، به هر سمت که بخواهد، می‌برد. گوسفند را البته آخر سر به کشتارگاه می‌برند. نشریه گلوبال تایمز هم اخیرا نوشت: اوکراین از نگاه آمریکا، فقط گوشت دم توپ است، نه بیشتر و نمی‌تواند حتی عضو ناتو باشد! یاد کسانی افتادم که می‌گفتند: آمریکا مثل گاوی است که دیگر کشورها، او را دوشیده‌اند، اما ما در جمهوری اسلامی، همیشه شاخش را گرفته و درگیر بوده‌ایم!

تقلا برای سندزدن آشوب‌ها

ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی بشدت به اقدام ضدایرانی اخیر حامد اسماعیلیون، چهره جدید ضدانقلاب خارج نشین واکنش نشان داده و آن را اقدامی، حتی مغایر ادعاهای خود این چهره‌ها، ارزیابی کردند. اسماعیلیون اخیراً خواستار جمع‌آوری امضاها از سوی ایرانیان خارج از کشور شده تا به اصطلاح از کشورهای غربی بخواهند سفرای خود را از تهران فرا بخوانند. کاربران معتقدند این اقدام مقدمه سیاست‌های جنگ‌طلبانه امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران است یا اینکه در کمترین حالت، باعث افزایش رنج ایرانیان به دلیل تحریم خواهد شد. یک کاربر در این باره نوشت: «خیلی ممنون جناب اسماعیلیون که نقاب برانداختید و تکلیف ما را با خودتان مشخص کردید.» یا کاربر دیگری اقدام این عنصر ضدایرانی را به منزله تلاشی برای رهبر اپوزیسیون خارج نشین شدن دانست و نوشت: «برخی از حرکت‌هایی که این ور آب در رابطه با ایران صورت می‌گیره بیشتر از اینکه مربوط به ایران باشه، مربوط به سنگربندی‌های سیاسی و جذب نیرو از میان جامعه مهاجران نسل اولی و دومی برای احزاب محافظه‌کار سیاسی راست در اروپا و امریکا و کانادا و... است.» و در نهایت کاربری تأکید کرد که «با هر نگاه، با هر میزان از خشم و نفرت، با وجود هر مسأله، تحریم‌خواهی برای ملت، هیچ قرابتی با شرافت و وطن دوستی ندارد.»

جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران در جهان

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: با ثبت اولین نور تلسکوپ رصدخانه ملی ایران، آخرین گام یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های علمی ایران در علوم پایه برداشته شد. شمار دانشگاه‌های ایرانی حاضر در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز از ۵۸ مورد به ۶۵ دانشگاه رسید. دشمن راهی جز تلخ کردن کام مردم برای دیده نشدن سیر موفقیت‌های ایران عزیز ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه: خوش‌بینیم پول‌های بلوکه‌شده در کره جنوبی آزاد شود

سخنگوی وزارت خارجه در مورد آخرین روند مذاکرات در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: مذاکرات برای آزادسازی این پول‌ها در سطح دیپلماتیک، فنی، تکنیکی و بانکی انجام می‌شود و این‌ها مکمل هم هستند. موجودی مالی ایران در کره جنوبی هیچ ارتباطی با هیچ موضوع سیاسی و پرونده دیگری ندارد و ما بار‌ها بر این موضوع تاکید کرده‌ایم. از نظر ما این یک موضوع دو جانبه و فنی بین دو کشور است و هیچ جنبه سیاسی ندارد و خوشبین هستیم که در نتیجه گفت‌وگو‌ها و تماس‌ها به زودی شاهد آزادی پول‌های بلوکه شده باشیم.

دعوت به اغتشاش در کاخ لاکچری!

روز گذشته تصویری از خانه لاکچری ۳ میلیون دلاری یک فعال اینستاگرامی که در آمریکا ساکن است منتشر شد. یک کاربر در واکنش به این تصاویر نوشت: «او برای هر استوری 20 هزار دلار می‌گیره دیگه خودتون حساب کنید چقدر پول گرفته و اینستاگرامشو اجاره داده برای اغتشاشات ایران و تونسته این خونه 3 میلیون دلاری رو یه ماه پیش بخره... خودش اونجا توی این خونه عیاشی میکنه جوانان فریب خورده رو می‌فرسته کف خیابون.»

سازمان برنامه و بودجه: پولدارترین قشر جامعه در دولت روحانی پول‌دارتر از گذشته شدند

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد برخلاف دولت قبل که در آن بیشترین فشار‌ها به قشر کم درآمد و متوسط جامعه آمد، دولت سیزدهم تمام تلاش خود را بر کمک به قشرهای کم‌درآمد به کار بسته و لایحه متناسب‌سازی حقوق هم در همین راستا تدوین شده؛ البته در صورت تصویب مجلس دولت برای تأمین هزینه‌های این طرح از شیوه‌های غیر تورمی استفاده خواهد کرد. سهم ۲۰ درصد فقیرترین جمعیت خانوار‌های کشور از کل هزینه خانوار‌ها در پایان دولت دهم ۶۷ هزارم بود؛ اما در دولت تدبیر به ۵۸ هزارم سقوط کرد؛ یعنی سهم فقرا در ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم مرتب کوچک و کوچک‌تر شد. از سوی دیگر، پولدارترین قشر جامعه در دولت روحانی پول‌دارتر از گذشته شدند. سهم دهک دهم از کل هزینه خانوار‌ها که در پایان دولت دهم به ۲۸۹ هزارم کاهش یافته بود در دولت روحانی به ۳۱۴ هزارم افزایش یافت. شاخص‌های دیگر توزیع درآمد، نسبت هزینه دهک‌های ثروتمند به دهک‌های فقیر است که تمامی این شاخص‌ها در دولت روحانی به‌شدت به نفع ثروتمندان تغییر کرده‌اند. نسبت هزینه ده‌درصد ثروتمندترین به ده‌درصد فقیرترین جمعیت در سال ۱۳۹۱ برابر با ۱۰٫۷۹ بود؛ یعنی ثروتمندترین دهک جامعه ۱۰٫۷۹ برابر فقیرترین دهک جامعه هزینه می‌کرد؛ اما این نسبت در سال ۱۳۹۹ به نزدیک ۱۴ برابر افزایش یافت، یعنی پولدار‌ها پول‌دارتر و فقرا فقیرتر شدند

اخبار کوتاه:

* دیوان دادگستری اتحادیه اروپا ممنوعیت حجاب اسلامی در محل‌های کار در اروپا را قانونی اعلام کرد. این دادگاه عالی اعلام کرد که شرکت‌های اتحادیه اروپا می‌توانند روسری را تا زمانی که بین کارکنان تبعیض قائل نمی‌شود ممنوع کنند. این در حالی است که اروپایی‌ها به دروغ خود را مهد آزادی می‌نامند.

* روبرتو سینگولانی، وزیر انرژی ایتالیا در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال از مشکلات کشورهای اروپایی در فصل زمستان اظهار نگرانی کرد و گفت: به خاطر کمبود گاز و انرژی زمستان سختی در پیش خواهیم داشت.

* مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت: به نظر می‌رسد اسرائیل در حال آماده شدن برای عرضه تسلیحات به رژیم کی‌یف است. ارسال سلاح برای کی‌یف به معنای نابودی روابط مسکو و تل‌آویو است.

* بلومبرگ گزارش داد که مقامات چینی از فروش گاز طبیعی مایع به خریداران در اروپا و سایر کشورهای آسیایی جلوگیری کردند. هدف از این اقدام، تضمین تأمین سوخت مورد نیاز در فصل زمستان چین است.


https://shoma-weekly.ir/i0RLub