گفته می‌شود که...

دو رکعت نماز شکر برای بازگشت پیکر فرزند/واکنش به یک ادعا درباره دختر رئیس‌جمهور/پدرِ دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری: مدرسه گوشی یا تبلتی به ما نداد/رشد جمعیتی ایران در سال ۲۰۵۰ به صفر می‌رسد/آبگوشت، قهرمان لیگ غذای ایتالیا/واکنش ساترا به خبر مجوز نگرفتن برنامه جدید عادل فردوسی‌پور و ...

نباید ملت ایران امیدوار و شاد شود!

‏بعد از برد شیرین و حیثیتیپرسپولیس مقابل النصر عربستان سعودی، تعدادی از وطن‌فروشان (مسیح علی‌نژاد و شیرین عبادی و سایرین)، در رسانه سعودیِ ایران اینترنشنال، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی کمپینی تشکیل دادند و از سازمان‌های بین‌المللی خواستار «تحریم ورزش ایران» شدند. به نظر شما چرا؟ وقتی می‌گوییمفتنه ۸۸ و لیدرهای اغتشاشات، زمینه‌ تحریم‌‌های سال‌های 1389 و 1390 که کشور را تاکنون دچار فشار کرده‌ است را فراهم کردند، برخی باور نمی‌کنند. شاید با دیدن تشکیل «کمپین تحریم ورزش ایران» از سوی این جماعت وطن‌فروش بعد از بردپرسپولیس، حقیقت را ببینند. شعار «هنر غیرسیاسی» یا «ورزش غیرسیاسی» یک دروغ بیشتر نیست. آنها از هر ابزاری برای مبارزه با ملت و نظام ایران استفاده می‌کنند. دشمنان حتی از یک بُرد فوتبالی می‌سوزند که مبادا در این نبرد طاقت‌فرسا، ملت ایران امیدوار و شاد شود!

دو رکعت نماز شکر برای بازگشت پیکر فرزند

پدر شهید حسن رجایی‌فر از شهدای کربلای خان طومان می‌گوید:‌ «یک روز در کنار سنگ مزار پسر شهیدم ایستاده بودم که شنیدم کسی گفته بود این مزار خالی است و شهیدی در آن نیست. آن روز خیلی دلم گرفت و از خدا خواستم و به شهید متوسل شدم که حتی شده یک تکه استخوان به تبرک از حسن برایم بیاید. وقتی حسن به دنیا آمد دو رکعت نماز شکر خواندم و حال که شهید شد و خبر رجعت پیکرش را آوردند، دوباره دو رکعت نماز شکر خواندم
صندوق‌های پست سرنوشت‌ساز

تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از طریق پُست رأی داده‌اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از رأی‌دهندگان به خصوص دموکرات‌ها تمایل بیشتری نسبت به رأی‌گیری از طریق پست نشان داده‌اند. رأی‌گیری پستی موجب نگرانی جمهوری‌خواهان شده و ترامپ بار‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته این شیوه موجب تقلب در انتخابات می‌شود و در صورت تقلب، ریاست‌جمهوری را تحویل نخواهد داد. وی همچنین در توئیت‌های اخیرش صراحتاً مردم ایالات‌ ایلنویز، نیویورک و کالیفرنیا را خطاب قرار داده و هشدار داده که رأی دادن آنها به «جو بایدن»، همانند رفتن به جهنم است و از آنان خواسته به او رأی دهند.


واکنش به یک ادعا درباره دختر رئیس‌جمهور

روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد، دختر حسن روحانی هیچ گاه عضو هیئت علمی این دانشگاه نبوده و مطلقاً به عنوان حق‌التدریس نیز در این دانشگاه حضور نداشته و رشته تحصیلی وی نسبت و قرابتی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی ندارد. علیرضا نظری، نماینده مجلس در گفت‌وگویی مدعی شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساختمان دانشکده‌ای که‌ «دختر حسن روحانی» قرار بود در آن عضو هیئت علمی شود، از اعتبارات کرونا «ظرف ۴۸ ساعت» و «بدون رعایت سلسله مراتب اداری» تخصیص یافته است.

وضعیت بیکاری در کشور

براساس آمارهای موجود، از 23/5 میلیون شاغل در کشور حدود 60 درصد آنها 44 ساعت در هفته کار می‌کنند و اشتغال کامل دارند. استان چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری 16/3 درصد، خوزستان 15/3 درصد کرمانشاه 15/2 درصد، لرستان 14/7 درصد، هرمزگان 13/3 درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارند. کمترین میزان نرخ بیکاری مربوط به استان های خراسان رضوی با 5/7 درصد، خراسان جنوبی 5/8 درصد، ایلام 6/2 درصد، تهران 6/4 درصد و همدان 6/8 درصد است.
اسم رمزی با عنوان «جوانان»!

ایالات متحده آمریکا راهبرد «قدرت نرم» را مشابه وقتی که می‌خواست بر موج انقلاب‌های عربی در سال ۲۰۱۱ سوار شده و بر آن افسار بزند، این بار نیز برای هدف قرار دادن کشورهای همراه چین در شرق آسیا تکرار می‌کند. گروه‌های «جوانان» که اکنون با پول آمریکا در اعتراضات سراسری آسیای شرقی از هنگ کنگ تا تایلند شرکت می‌کنند، نتیجه سال‌ها تلاش این کشور برای نفوذ، جذب، فریب و شوراندن جوانان این منطقه علیه دولت‌های حاکم است. «نیویورک تایمز» در مقاله‌ای نشان می‌دهد که چگونه همین گروه‌ها که اکنون برای شکل دادن به مخالفان تایلند و جوانان این کشور فعالند، در سال ۲۰۱۱ نیز به سرعت سوار موج انقلاب‌های عربی شدند تا ملت‌های منطقه نتوانند به خواسته‌های خود در مواجهه با نظام‌های دست‌نشانده آمریکا جامه عمل بپوشانند. منظور از «بهار عربی»، همان تحرکات مهندسی شده توسط آمریکا بود که چنانچه در کتاب خاطرات «هیلاری کلینتون» بدان اشاره شده، با هدف جلوگیری از به ثمر نشستن انقلاب در کشورهای هم‌سو و درگیر کردن کشورهای غیر هم‌سو اتفاق افتاد. البته آنچه با دخالت‌های مهندسی شده آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا محقق نشد، «دموکراسی» بود. سرنوشت شمال آفریقا و غرب آسیا بیانگر اتفاقی است که آمریکا به دنبال تحقق آن از طریق خشونت و تخریب در هنگ کنگ، تایلند و دیگر نقاط منطقه جنوب شرق آسیا برای مقابله با چین است.

پدرِ دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری: مدرسه گوشی یا تبلتی به ما نداد

سید عادل، پدر کودک دیری که خودکشی کرده می‌گوید: «محمد تکلیف‌های مدرسه‌اش را با همان گوشی انجام می‌داد که خودم برایش خریده بودم اما مدتی پیش خراب شد. یک گوشی جدید می‌خواست. می‌گفت نمی‌تواند تکالیفش را انجام دهد و از من گوشی خواست. قول دادم در اولین فرصت آن را برایش بخرم. مدرسه هم اعلام کرده بود که به دانش‌آموزان تبلت می‌دهیم ولی ما هیچ گوشی و تبلتی از مدرسه دریافت نکردیم. اگر چه محمد هر روز درخواست خرید گوشی نو و تبلت داشت اما هنوز نمی‌دانیم انگیزه محمد از خودکشی چه بوده است.»


احتمال آزادی دو جاسوس آمریکایی!

طبق خبرهای رسیده، دو جاسوس جنجالی و مهم در ایران یعنی «مراد موشه طاهباز» جاسوس محیط زیستی که در پوشش پروژه‌های محیط زیستی اقدام به جاسوسی می‌کرده به همراه «سیامک نمازی» که در قالب پروژه‌های استارت آپی، شرکت‌های مشاوره‌ای و شبکه‌سازی در ایران به دنبال جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از ایران بوده است به زودی با آمریکا تبادل و مورد معامله قرار خواهند گرفت. در این تبادل که مورد اصرار طرف آمریکایی و شخص ترامپ است، قرار است ٣ ایرانی که در تایلند به جرم عملیات علیه رژیم صهیونیستی در بازداشت قرار دارند، آزاد شوند و علاوه بر آن ۷ میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریکا در این معامله استرداد شود.


رشد جمعیتی ایران در سال ۲۰۵۰ به صفر می‌رسد

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور هشدار داد: «رشد جمعیتی کشور در سال ۲۰۵۰ به صفر می‌رسد در حالی که نمودار رشد جمعیتی جهان تا سال ۲۰۹۹ به صفر نخواهد رسید. میانه جمعیت در سال ۱۳۴۹ در ایران ۱۷ سال بوده. پیش‌بینی می‌شود در ۳۰ سال آینده میانه سنی جمعیت در کشور ما به ۴۵ سال برسد. براساس پیش‌بینی‌ها میانه سنی در دنیا ۳۶ سال خواهد بود. پنجره جمعیتی زمانی اتفاق می‌افتد که دو سوم جمعیت موجود در کشور سن مولد (۱۵ تا ۶۵ سال) باشد. از سال ۱۳۸۵ پنجره جمعیتی به روی کشور ما باز شده است و تا سال ۱۴۲۵ نیز ادامه خواهد داشت و این فرصت طلایی برای استفاده از پنجره جمعیتی در کشور است

صادرات به اقلیم از سر گرفته شد

بعد از رایزنی‌های صورت گرفته در رابطه با حل و فصل مشکل پیش آمده در مرز ایران با اقلیم کردستان و توقف تانکرهای سوخت ایرانی، دو طرف به توافق رسیدند و تردد نزدیک به ۲۷۰۰ تانکر متوقف شده، آغاز شده است.
آبگوشت، قهرمان لیگ غذای ایتالیا

سه روز پیش، حساب توئیتر سفارت ایتالیا در ایران خبر داد که یک سرآشپز ایرانی به نام «هومن سلطانی» در مسابقات قهرمانی آشپزی جهان، تحت‌عنوان «cuochi d’Italia» به معنی سرآشپزان ایتالیا، نفر اول شده است. سلطانی، آشپز ساکن ایتالیا، پنج مرحله این مسابقه را با قدرت بالای دستپختش و بدون مساوی کردن هیچ رقابتی، پشت سر می‌گذارد و در نهایت در مرحله فینال با تصمیم جسورانه‌اش یعنی پختن آبگوشت، مقام اول را به خودش اختصاص می‌دهد.
تهدید به خودکشی لیدر استقلال!

در شرایطی که چند روز پیش در جریان یکی از تمرینات تیم استقلال یکی از لیدرهای این تیم در لایو اینستاگرامی از الفاظ خوبی استفاده نکرد به وی چند روزی مجوز حضور در تمرینات و باشگاه استقلال داده نشد. این فرد دیروز به پشت‌بام باشگاه استقلال رفته و اعلام کرده است خودش را از بالا به پایین پرت می‌کند! ظاهرا طی روزهای گذشته مسئولان استقلال به این فرد اجازه حضور در باشگاه را نداده و البته فرزند وی مجوز تمرین با تیم بزرگسالان استقلال را پیدا نکرده است. همین موضوع باعث ناراحتی این لیدر شده است.

اهدای زمین مسکونی به خانواده شهدای لشکر فاطمیون

حمید قریشی رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه خبر داد: «این سازمان با همکاری دستگاه‌های مسئول پیش‌بینی کرده که به خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون قطعه زمینی را اهدا کند تا با استفاده از تسهیلات بانکی بتوانند در زمین اهدایی، سرپناهی برای خود احداث کنند. بر این اساس به هر چهار خانواده شهدای لشکر فاطمیون یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تعلق می‌گیرد تا با مشارکت یکدیگر در زمین اهدایی که در شهرستان ملارد پیش‌بینی شده است، یک دستگاه ساختمان جهت اسکان خود بسازند. اهدای زمین برای ساخت واحد مسکونی به خانواده شهدای لشکر فاطمیون در سطح کشور صورت می‌گیرد، اما به‌عنوان شروع کار و در مرحله اول، خانواده‌هایی که در استان تهران ساکن هستند، شامل این طرح می‌شوند

باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد


محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی در پاسخ به این که «در هر دوره از انتخابات، شاهدیم برخی از کنشگران در هر دو جریان سیاسی خواهان حضور ناطق نوری در انتخابات هستند، به نظر شما این احتمال می‌رود در این دوره، او از حاشیه وارد متن عرصه سیاسی شود و حتی اگر نامزد نشد محوریت سازوکار اعتدال گرایان را بپذیرد؟» گفت: خیلی بعید بدانم. ما جلساتی با آقای ناطق تحت عنوان جلسات هیات رئیسه مجالس چهارم و پنجم داریم و اخیراً هم این جلسه برگزار شده بود، ما تلاش کردیم که او فعال شود اما قاطعانه می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم. به همین جهت در حوزه علمیه خود مشغول به فعالیت است و اراده‌ای برای ورود به فعالیت‌های سیاسی ندارد؛ از این روی، تمایلی برای نقش آفرینی در صحنه سیاسی چه به عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد.
ابلاغیه یک مسئول به شهرداری‌ها: به مردم توضیح ندهید
!

در ادامه برنامه های دولت برای استقرار فرایندهای الکترونیکی در نهادها و موسساتی که ارباب رجوع بسیاری دارند، یک مقام مسئول در ابلاغیه ای به وزارت کشور و شهرداری های سراسر کشور، از آن ها خواسته است ظرف مدت سه ماه برای استقرار سرویس های الکترونیکی استعلامات و تبادل داده در محورهای مختلف مورد نیاز مردم اقدام کنند. همچنین در این ابلاغیه از شهرداران خواسته شده دلیل اعمال محدودیت حریم در برخی مناطق شهرها را به شهروندان اعلام نکنند.

واکنش ساترا به خبر مجوز نگرفتن برنامه جدید عادل فردوسی‌پور

علی سعد سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این باره در توییتر نوشت: «درباره خبری که روز گذشته یک رسانه خبری منتشر کرده بود چند نکته را برای ایجاد شفافیت عرض می کنم: ۱.رویکرد ساترا حمایت از رسانه های صوت و تصویر ایرانی و محتوای بومی بر روی آنهاست. تعداد ۱۵۰ مجوز صادره در دو سال اخیر، موجب شده طیف متنوعی از رسانه ها به طور قانونی مشغول به فعالیت باشند. ۲.در اولین جلسه شورای موافقت کلی انتشار که ۹ مهر برگزار شد، به هر سه درخواست برنامه های ارائه شده از سوی رسانه های صوت و تصویر، پروانه انتشار اعطا شد. مجوز به برنامه های همرفیق، واسخندیش و دیرین دیرین که پیش بینی می شود اقبال مخاطبان را به خود جلب کنند، در این جلسه تصمیم گیری شد. ۳. شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملا موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود. ۴. حیطه مسئولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانه‌ای است. لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی، دعاوی حقوقی و یا پرونده‌های قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت. ۵. اصل پایه‌ای حرکت ساترا، حمایت از رسانه‌ها و محتوای داخلی در کنار شفافیت و قاعده‌مندی تصمیمات است. ساترا در حیطه مسئولیتی خود، به اعلان شفاف دلایل تصمیمات، متعهد است.»

متجاوز به دختران دانشجو در برابر اتهام افساد فی‌الارض

متجاوز سریالی دختران دانشجو که پس از کشاندن طعمه‌هایش به خانه‌اش و خوراندن نوشیدنی مسموم به آن‌ها تجاوز می‌کرد به اتهام افساد فی‌الارض محاکمه خواهد شد. پرونده این مرد که کیوان. الف نام دارد هم‌اکنون در شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران زیر نظر بازپرس روح‌الله رضاپورگتابی، تحت رسیدگی است و تاکنون حدود ۳۰ دختر جوان که از سوی وی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند از او شکایت کرده‌اند. ۱۰ نفر از این دختران در مواجهه حضوری با متهم او را شناسایی کرده و نزد بازپرس پرونده توضیح داده‌اند که چطور متهم با فریب و ریختن طرح دوستی آن‌ها را به خانه‌اش کشانده و پس از خوراندن نوشیدنی مسموم، به آن‌ها تجاوز کرده است.

اقدام عجیب کاپیتان پرسپولیس

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس نام این تیم را از بیوگرافی اینستاگرامش پاک کرده است. سیدجلال حسینی مدافع پرسپولیس که از مدیریت باشگاه گلایه دارد و در تمرینات حاضر نمی‌شود، در اقدامی عجیب نام پرسپولیس را از بیوگرافی پیچ اینستاگرامش حذف کرده است. گفتنی است 4 بازیکن با تجربه پرسپولیس مانند روز گذشته در اعتراض به مشکلات مالی خود در این تمرین شرکت نکرده‌اند.


اخبار روزانه:
*
علی نادری، مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه در توئیتی نوشت: آنچنان که کسب اطلاع کردم در ماجرای اوباش گردانی اخیر، آیت الله رئیسی از همان لحظات اولیه اطلاع، به دادستان تهران دستور داد در خصوص مصادیق تعدی از قانون و نقض حقوق شهروندی، با متخلفین اعم از بازپرس و یا مامورین برخورد شود. او در توئیت دیگری نوشت: رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر برخورد قاطع و بی امان با اراذل و اوباش، حکم به تشهیر را صرفا در صلاحیت دادگاه و آن هم در چارچوب قوانین و مقرارت می‌داند که تعرض به متهم ولو اوباش را قطعا از مصادیق تشهیر مجاز نمی‌داند.

*سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای سازمان اطلاعات پلیس فدرال وابسته به وزارت کشور یکی از معاونان سرکرده گروه تروریستی القاعده را در منطقه حی الرفاق بغداد دستگیر کردند

* اگر سب به افرادی مانند بدعت‌گذاران اثر معکوس داشته باشد، مثل اینکه دشنام به آنها موجب شود که منشِ مظلومانه به خود بگیرند و افرادی را همرأی و نظر خود کنند، حکمش چیست؟ پاسخ: در فرض سؤال، سب جایز نیست.

*
سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت:اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست و به خریداران توصیه می‌شود فکر خرید را از سر خود بیرون کنند.بازار قفل بوده و رکود کامل بر آن حاکم است، آنچه از قیمت‌ها شنیده می‌شود فقط روی کاغذ است و مشتریان نیز فقط قیمت می‌پرسند.قیمت خودروهای داخلی فقط در فضای مجازی داغ است و قیمت خارجی‌ها نیز به طور مشابه فقط روی کاغذ و بسیار بالا از سوی فروشندگان بیان می‌شود.بازار خودرو، شرایط طبیعی ندارد، پیش‌بینی‌ می‌کنم در هفته‌های آینده با ریزش شدید قیمت خودروها مواجه خواهیم شد
*
یک مقام مسئول در ابلاغیه روزهای اخیر خود خطاب به تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی، تاکید کرده است با توجه به الزامات مندرج در قانون بودجه سال 1399 برای شفاف سازی عملکرد دستگاه ها در زمینه هزینه کرد اعتبارات ابلاغی، مدیران مربوط موظف هستند گزارش عملکرد شش ماه اول خود را ظرف سه روز به سامانه طراحی شده در این خصوص ارسال کنند در غیر این صورت و همکاری نکردن مخاطبان، هرگونه تبعات از جمله پرداخت نشدن حقوق کارکنان دستگاه در موعد مقرر، بر عهده آن ها خواهد بود.

* داریوش فرضیایی، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان که بیشتر با نام عمو پورنگ شناخته می‌شود، با انتشار تصویری از خود در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «بوی هجرت می‌آید.. بالش من پُرِ آوازِ پَرِ چلچله‌هاست. صبح خواهد شد؛ و به این کاسه آب آسمان هجرت خواهد کرد. باید امشب بروم! باید امشب چمدانی را که به اندازه پیراهن تنهایی من جا دارد، بردارم و به سمتی بروم که درختانِ حماسی پیداست؛ رو به آن وسعتِ بی‌واژه که همواره مرا می‌خوانَد.. یک نفر باز صدا زد: سهراب..! ....کفش‌هایم کو..؟»

https://shoma-weekly.ir/RoY8ka