گفته می‌شود که...

دل‌نگرانی اصلاح‌طلبانه برای انتخابات دهم!/ تولید مشروبات الکلی با پرچم ایران؟!/ مسدود شدن صفحه فیس بوک مبارزه با بدحجابی/ در دفتر مشایی «بسته» و «قفل» شد/ عناصر فتنه و دورخیز برای شرکت در انتخابات/ تخمین گردش‌مالی نصابان ماهواره بعد از طوفان! و...

دل‌نگرانی اصلاح‌طلبانه برای انتخابات دهم!

یکی از پایگاه‌های خبری اصلاح‌طلب در تحلیلی با اشاره به سخت بودن پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس، دلایل آن را بیان کرد. این پایگاه خبری نوشت: «تشکیل مثلث، «هاشمی، خاتمی و روحانی» خواست اکثریت اصلاح‌طلبان است تا با پشتوانه محبوبیت و مقبولیت این سه بتوانند سنگر بعدی پس از قوه مجریه را فتح کنند؛ اما در این میان، نامی به اسم «محمدرضا عارف» وجود دارد که دوست دارد رهبری اصلاحات در مجلس را به عهده بگیرد. کسی که می‌تواند بازی اصلاح‌طلبان در انتخابات را برهم بزند.»(!)

در طرف دیگر، جریان تندرو اصلاحات قرار دارد که همچنان روحانی و هاشمی را اصلاح‌طلب نمی‌داند و اعتقاد دارد آن‌ها وسیله‌هایی بودند برای رسیدن به هدف. حالا که به نتیجه دلخواه خود رسیده‌ایم، باید به جریان اصلاحات بازگردیم و از نیروهای خودی منتسب به رهبر استفاده کنیم. همین تشتت آرا می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شود.

مشکل(بعدی) اصلاح‌طلبان برای فتح مجلس دهم، اصول‌گرایان هستند. اصلاح‌طلبان به‌دلیل حضور رقیب قدرتمند خود در صحنه سیاسی، نمی‌توانند به پیروزی قطعی امیدوار باشند. اصول‌گرایان یک سبد رأی بالفعل در مجلس دارند که به واسطه آن‌ها می‌توانند به کرسی‌های مجلس برسند. در این میان، تفاوت سبد آرای تهران با شهرستان‌ها و تفاوت خواسته‌های مردم شهرهای کوچک با شهرهای بزرگ نیز می‌تواند دیگر مشکل اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کرسی‌های مجلس دهم باشد.»

توصیه‌های اصلاح‌طلبان به روحانی؟!

سی‌وهفت نفر از فعالان اصلاح‌طلب در کاخ سعدآباد با رئیس‌جمهور دیدار کردند. در این دیدار، اصلاح‌طلبان به طرح مطالبات خود از روحانی پرداختند که رئیس‌جمهور نیز برای پیگیری آن‌ها، قول مساعد داد. ادیب، از اعضای مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، ضمن تشکر از روحانی گفت: «شرایط سهمگین یک سال قبل در همین روزها را به‌خوبی به یاد داریم و مسیر دولت را تاکنون رضایت‌بخش می‌دانیم؛ اما ارتباط مردمی شما محدود است.» علی شکوری‌راد، نماینده مجلس ششم هم گفت: «من هم معتقدم شما باید به ارتباطات مردمی بهای بیشتری بدهید، واقعیت این است که ظرفیت صداوسیما در برقراری ارتباط با رئیس‌جمهور پایان یافته یا حداقل رو به پایان است... در مورد زندانیان ما می‌دانیم که شما به فکر هستید و اگر فرصتی برای این کار شود، دریغ نخواهید کرد!»

تاج‌گردون، نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم گفت: «انتقاد از دولت گذشته را کم کنید و مدل سفرهای استانی خود را تقویت کنید و به مطبوعات و رسانه‌ها توجه بیشتری نشان دهید.» پورنجاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم، ماجرای فیلترینگ واتس‌آپ را یکی از کارهای نمادین اعلام کرد و گفت: «شما در این مسئله بسیار خوب عمل کردید؛ اما مجموعه همکاران هنوز محتاط هستند و با قدرت عمل نمی‌کنند، انگار هنوز مطمئن نیستند.»

حسین مرعشی هم خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که ریشه مشکلات ما در سیاست خارجی، در سیاست داخلی بود. اگر در سیاست داخلی، آن اتفاقات نیفتاده بود، در سیاست خارجی هم دچار این مسئله نمی‌شدیم؛ بنابراین شما از هم‌اکنون باید به فکر اصلاح روند سیاست داخلی هم باشید و در مقام رئیس‌جمهور، این مناسبات را به‌خصوص در آستانه مجلس آینده اصلاح کنید. در این جلسه، قدرت‌الله علیخانی بر ضرورت اتحاد روحانی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی تأکید کرد.

از نوع توصیه‌ افراد فوق به رئیس‌جمهور برداشت می‌شود که آن‌ها درصدد بودند مطالبی را به رئیس‌جمهور القا کنند که در نهایت به منویات آن‌ها منجر می‌شود.

برهنه شدن خواننده هتاک

خواننده هتاک به امام علی‌النقی(ع) و امام زمان(عج) که چندی پیش نیز با ادبیاتی لمپن‌گونه، مفاخر فرهنگ و هنر ایران را به واسطه حضور در دیدار با رئیس‌جمهور نواخته بود، در کنسرتش در کانادا روی صحنه و جلوی چشمان حاضران، به همراه گروهش برهنه شد و به تکرار هتاکی‌های گذشته پرداخت است.

تولید مشروبات الکلی با پرچم ایران؟!

یکی از شرکت‌های خارجی به بهانه برگزاری مسابقات جهانی فوتبال، با پرچم جمهوری اسلامی مشروبات الکلی تولید کرده است! این در حالی است که فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی شرکت‌ها و مؤسسه‌های داخل ایران هشدار داد که اگر بدون مجوز در تبلیغاتشان از جام جهانی استفاده کنند، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود و جریمه‌هایی سنگین در انتظار این شرکت‌ها خواهد بود.

صفحه فیس بوک مبارزه با بدحجابی مسدود شد

کمتر از یک روز پس از ایجاد کمپین فیس‌بوکی «آزادی‌های همیشگی» که به‌منظور مقابله با موج جدید ترویج بدحجابی ایجاد شده بود، صفحه مزبور مسدود و از دسترس خارج شد! گویا فیس‌بوک ترجیح می‌دهد چنین صفحاتی هیچ‌گاه در این شبکه اجتماعی فعالیت نداشته باشند تا مخاطبانش از دست‌های پشت‌پرده‌ای که این روزها به‌دنبال کشف حجابی نوین در ایران اسلامی هستند، بی‌خبر بمانند. صفحه مورد اشاره که در کمتر از بیست‌وچهار ساعت پس از ایجاد، با اقبال خوب کاربران فیس‌بوک مواجه شده بود، از دسترس خارج شد تا کاربران این شبکه و افرادی که سنگ رفع فیلتر این شبکه را به سینه می‌زنند، معنی آزادی‌بیان با نگاه فیس‌بوک را بچشند!

در دفتر مشایی «بسته» و «قفل» شده است

شنیده شد که در اتاق مشایی بسته و قفل شده و دیگر به آنجا آمد و شد نمی‌کند و دیگر از احمدی‌نژاد جدا شده و ایشان درحال انجام کار خود شده است. جمهوریت نوشت؛ جدایی محمود از اسفندیار، آخرین اخبار مربوط به مشایی و احمدی‌نژاد در روزهای آخر فصل بهار است. شعارشان درست یک سال پیش در همین روزها «زنده‌باد بهار» بود. این بهار اما اخبار ضد و نقیضی از جدایی آنها شنیده می‌شود. داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهور سابق به‌تازگی این خبر را تائید کرده است. صحت خبر اما در هاله‌ای از ابهام است. عده‌ای در این بین این خبر را سناریویی برای بازگشت مجدد احمدی‌نژاد و سهل‌شدن تائید صلاحیت وی می‌دانند. عده‌ای دیگر از جدایی غیرممکن این دو سخن می‌گویند. جبهه پایداری به‌عنوان نزدیک‌ترین حامیان احمدی‌نژاد که مدعی اختلاف با رحیم‌مشایی بود اما گویا نظر یکسانی در این خصوص ندارد.

موج حمایت رسانه های بیگانه از صبا اذربیک

«صبا آذرپیک» روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که به‌تازگی بازداشت شده، دارای ارتباطات وسیعی با روزنامه‌ها، افراد و دیگر رسانه‌های مرتبط با فتنه بوده است و پیش از این نیز در بهمن سال 91 به علت فعالیت شدید در فتنه 88 بازداشت شده بود. پس از بازداشت اخیر وی، جریان رسانه‌ای، شبکه‌های بیگانه و ضدانقلاب، موج حمایت از آذرپیک و تخریب علیه نظام را در فضای مجازی و رسانه‌های تصویری آغاز کرده‌اند. رادیو فردا، صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، روزنامه‌های گاردین، لوموند، خبرگزاری فرانسه و... گزارش‌های مبسوطی در این باره منتشر کرده و حمایت خود را از این شخص اعلام کرده‌اند!

عناصر فتنه و شرکت در انتخابات؟!

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی از عناصر فتنه و افراد نزدیک به آن، به‌تازگی به کاروان پرشتاب انتخابات گرویده‌اند و جلسات متعددی را در استان‌های مختلف برگزار می‌کنند. برخی منسوبان به دولت مثل علی یونسی نیز که در دولت روحانی صاحب کرسی است، فرماندهی بخشی از این نشست‌های انتخاباتی را در استان‌های مختلف بر عهده دارند!

تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در خوزستان

در حالی که این روزها برخی جریانات ضدانقلاب و تجزیه‌طلب با اقداماتی به‌دنبال ایجاد فضای ناامنی و رعب و وحشت در خوزستان هستند، برخی رسانه‌های واگرای استان، بستر را برای تکمیل جورچین طراحی شده تجزیه‌طلبان در حوزه سیاسی خوزستان فراهم می‌کنند. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند با مطرح کردن دوباره نام‌هایی که مسبب بحران‌هایی خونین برای استان بوده‌اند، چهره این افراد را در افکار عمومی بازسازی و تطهیر کنند و دوباره تشکیل «لجنه الوفاق الاسلامی» را که همان شاخه عربی جبهه منحله مشارکت است، در سطح استان به‌عنوان یک جریان سیاسی شاخص مطرح کند. گفتنی است این افراد پیش از این، وابستگی عمیقی به جریانات تجزیه‌طلب خارج از مرزها داشته‌اند.

تجربه نشان داده که فعال شدن این افراد به معنای بازگشت به روند گذشته و ادامه همان مسیر مردود است.

دفاع نشریه اصلاح طلب از دراویش گنابادی

مدیر مسئول اصلاح‌طلب یکی از روزنامه‌های حامی دولت که با پول بیت‌المال اداره می‌شود، در پاسخ به انتقاداتی درباره تبلیغ «نورعلی تابنده» سرکرده فرقه ضاله دراویش گنابادی در روزنامه تحت مسئولیتش مدعی شده است: من سال‌هاست این افراد را می‌شناسم؛ این‌ها مسلمان و شیعه هستند و از حقوق شهروندی برخوردارند!

روانی خواندن کیمیایی ازسوی یک منتقد

رضا کاظمی، نویسنده و منتقد سینمایی در وبسایت شخصی خود مدعی شد ادعاهای اخیر کیمیایی راجع به غسل فروغ فرخزاد ناشی از بیماری روانی اوست. رضا کاظمی نوشته است: «اگر مفسران حرف‌های کیمیایی، از یک فکت پزشکی اطلاع داشتند نیازی به این همه آسمان‌ریسمان بافتن نبود»، وی افزوده است: «کیمیایی در چند سال گذشته بجز افسردگی، دچار آشفتگی‌های نگران‌کننده‌ای بوده. چند بار از ترس این‌که کسی در خانه‌اش حضور دارد و او را می‌پاید به دوستان و مریدانش زنگ زده و از آن‌ها کمک خواسته و وحشت‌زده از خانه خارج شده. چند بار تأکید کرده که پدر مرحومش شب‌ها می‌آید کنج خانه چمباتمه می‌زند و به او خیره می‌شود و… . این‌ها از نزدیک‌ترین دوستان دل‌سوز خودش در جمع‌های خودمانی نقل شده که از قضا من هم در بعضی از آن‌ها حضور داشته‌ام».

برگزاری همایش اعتدال؛ استراتژی یا ایدئولوژی

پس از برگزاری همایش‌هایی با محوریت معصومه ابتکار و یونسی در شیراز، این بار این جماعت به‌‌دنبال برگزاری جلسه‌ای دیگر با حضور منتجب‌نیا در این شهر هستند؛ همایشی با نام «اعتدال؛ استراتژی یا ایدئولوژی».

تخمین گردش‌مالی نصابان ماهواره بعد از طوفان
سایت تابناک در گزارشی تخمین زد در پی طوفان اخیر در پایتخت، قریب
10
میلیارد تومان نصیب نصابان ماهواره شد. تابناک با اشاره به آمار دارندگان ماهواره در تهران نوشت: «اگر به همین آمار استناد کرده و متصور شد که از دو میلیون و 830 هزار نفر خانوار ثبت شده در پایتخت، 71 درصدشان صاحب تنها یک دیش ماهواره باشند، بیش از دو میلیون دیش روی پشت بام‌های پایتخت نصب است که البته این آمار بسیار خوشبینانه است. در این میان اگر در جریان حادثه اخیر تنها 10 درصد دیش‌های ماهواره خانوارهای ساکن پایتخت آسیب دیده باشد و نیاز به نصب مجدد یا تنظیم جهت باشند، گردش مالی 10 میلیاردی برای نصابان ماهواره تخمین زده می‌شود

سفیر سابق امریکا مشتاق سفر به ایران

مکفال در صفحه توییتر خود نوشته است: با صبری بی اندازه، منتظر خواهم ماند و انتظار می کشم تا بتوانم دوباره به ایران بازگردم و بار دیگر مهمان نوازی ایرانی را احساس کنم. وی اشاره کرده است که سال 2005 توانسته به ایران سفر کند.

حال روحیِ معاون اول احمدی‌نژاد "بد" است

محمدرضا نادری وکیل رحیمی درباره جزییات جلسه دادگاه می گوید: به دادگاه قول داده ایم تا رای صادر نشده صحبتی نکنیم. ان شاالله ظرف یک هفته آینده رای صادر می شود. وکیل محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد به دلیل این سکوت اشاره و مطرح می کند: زیرا هر زمان خبری درباره این پرونده مطرح می شود داستان درخصوص این شکایت، مقدمات و مواخرات پیرامون آن ذکر می شود. بنابراین یک بار دیگر این پرونده احیا و دوباره نظر مردم به آن جلب می شود. هر بار که این اتفاق می افتد یک بار موکل من در اذهان عمومی محاکمه و مجازات می شود. بنابراین اجازه دهید تا رای صادر شود و در آن زمان من اطلاعات بیشتری ارائه خواهم داد.وکیل رحیمی می افزاید: صرف اینکه این پرونده وجود دارد نباید بر روی آن کار ژورنالیستی کرد. اجازه دهید تا رای صادر شود. ما امیدوراریم تا رای برائت باشد و در آن زمان با خیال راحت هر توضیحی که خواستید به شما ارائه می شود. نادری وضعیت روحی موکلش را بد توصیف می کند و عنوان می کند ظرف چهار سال گذشته بیشترین فشار به ایشان وارد شده است. هربار که خبری منتشر می شود در حواشی قضیه، آثار آن متوجه خانواده وی است. او فشار افکار عمومی را بر موکلش و خانواده وی زیاد می داند و اظهار می دارد: فشار زیاد است و فشار افکار عمومی هم که متعارف و متعادل نیست. اسفند سال قبل تنها یک قرار مجرمیت صادر شد عکس های رسانه ها را ملاحظه کردید؟ مانند اینکه قرار مجرمیت، حکم اعدام فرد باشد! بعضی همکاران شما از بی اطلاعی مردم سوء استفاده می کنند.

انتقاد یک امام جمعه از فیلم‌های کره‌ای

امام جمعه تویسرکان با انتقاد از پخش فیلم‌های کره‌ای در صداو سیما، گفت: معرفی الگوهای برتر در جامعه با چالش مواجه است از این‌رو انتظار می‌رود با شور، انرژی جوانی و استفاده از زیبایی‌های هنر، الگوی ایرانی را به دنیا معرفی کنند. تسنیم نوشت؛ حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در دیداری صمیمانه با جمعی از جوانان شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: تقویت انگیزه، امید و شناخت الگوهای برتر ایرانی اسلامی برای حفظ روحیه انقلابی و ولایی برای جوان امروز یک ضروت است.

احضار یکی از دلواپسان
«
سعید زیباکلام » مدعی شد به اتهام بیان مطالب اهانتآمیز به بهانه نقد توافق ژنو به دادسرا احضار شده است. به گزارش رجانیوز، رئیس اسبق اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه با بیان این‌که روز یکشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه و بازپرسی شماره دو مراجعه کردم، گفت: «بازپرس پرونده به من اعلام کرد به علت نقد توافق ژنو در دانشگاه علوم اقتصادی تهران در تاریخ 28 اردیبهشت 1393 به دادسرا احضار شده‌ام و در این باره تفهیم اتهام شدم.» وی در پاسخ به این سؤال که مصداق عنوان اتهامی وی چه بوده است؟، گفت: «بازپرس محترم به من اعلام کرد بنا بر متن یکی از خبرگزاری‌ها، در آن سخنرانی گفته‌ام این چه دیپلماسی است که ما باید مدام دروغ بگوییم؟ ظریف می‌گوید بر اساس توافقنامه ژنو همه تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های دو جانبه و چندجانبه برداشته خواهد شد.» زیباکلام افزود: «قرار شد تا روز چهارشنبه بار دیگر به دادسرا مراجعه کنم و ضمن بیان دفاعیات خود، در نهایت تصمیم‌گیری شود که پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد یا خیر؟»

حمله افراد مسلح ناشناس به اتوبوس حامل زائران

حمله افراد مسلح ناشناس به اتوبوس حامل زائران در منطقه «تفتان» پاکستان، به کشته شدن دست‌کم بیست‌وسه نفر و مجروحیت چندین تن منجر شده است. رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که این زوار از اماکن زیارتی ایران باز می‌گشته‌اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از «اکبر دورانی» مسئول امور داخلی استان بلوچستان پاکستان نوشته است: «تا الآن می‌توانیم مرگ بیست‌وسه نفر را تأیید کنیم که تعدادی از آن‌ها زوار شیعه و تعدادی هم نیروهای امنیتی هستند. همچنین هفت نفر در این حمله زخمی شده‌اند.» پایگاه خبری «دنیا‌ نیوز» پاکستان نیز گزارش داده‌ است که مهاجمان زمانی شروع به تیراندازی و پرتاب نارنجک کردند که اتوبوس در برابر هتل متوقف بوده و زوار در حال پیاده شدن بودند

دستور دولت درباره درآمد نیروگاه اتمی بوشهر

بر اساس پیشنهاد علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به هیئت دولت و ابلاغ این موضوع از سوی معاون اول رییس جمهور به چیت چیان وزیر نیرو، مقرر شده وزارت نیرو با توجه به حساسیت بهره برداری ایمن از نیروگاه اتمی بوشهر، پرداخت مبالغ مربوط به فروش انرژی این نیروگاه به این وزارتخانه را در اولویت خود قرار دهد.

تماشای جام‌جهانی از آسمان!

تمامی 64 مسابقه جام جهانی 2014 برای نخستین‌بار در پروازهای سراسر دنیا به‌صورت زنده پخش خواهند شد. اسپورت 24 نوشت؛ بدین ترتیب احتمال می‌رود حدود 5/3 میلیون مسافر بتوانند در حین سفرهای هوایی خود مسابقات جام‌جهانی را زنده تماشا کنند و نگران از دست دادن مسابقات نباشند. مسئولیت پخش مسابقات جام‌جهانی در هواپیماهای سراسر دنیا را شبکه اسپورت 24 برعهده گرفته است و درمجموع با 9 شرکت خطوط هوایی از جمله لوفتانزا، امارات، اتحاد و ترکیش ایرلاین قرارداد امضا کرده است. شبکه اسپورت 24 علاوه بر پخش مسابقات جام‌جهانی قرار است مسابقات لیگ برتر انگلیس، فرمول یک، مسابقات گلف و تنیس را نیز در هواپیماها به نمایش بگذارد.

واکنش عجیب کامران دانشجو به پرونده 3 هزار بورسیه
وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در واکنش به پرونده مربوط به 3 هزار بورسیه در این وزارتخانه، گفت: «دولت پاسخ بدهد که چرا گوشت و تخم‌مرغ در یک سال گذشته گران شده است؟ «به گزارش ایسنا «کامران دانشجو» پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی افزود: «شما اگر می‌خواهید، استدلال مرا را بپذیرید و اگر هم می‌خواهید، نپذیرید

مجوز روحانی برای واگذاری "معراج الشهدا"به وزارت دفاع

بر اساس تصمیم وزیران عضو کمیسیون لوایح که طی روزهای اخیر با استناد به ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان نیز رسیده مقرر شده حق بهره برداری از یک باب ساختمان اداری با پلاک ثبتی ۴۱۷۷ اصلی واقع در تهران به مساحت ۳۸۸۸ متر مربع موسوم به ساختمان «معراج الشهداء» از قوه قضائیه به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح واگذار شود.

میخ کوبی ساختمان برای فراری دادنکارتون خواب ها

مسئولان ساختمانی در لندن در مقابل ورودی ساختمان، زمین را میخکوبی کرده‌اند تا مردم بی‌خانمان در آنجا نخوابند؛ این حرکت باعث واکنش‌های بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی شد و بسیاری از افراد این رفتار خصمانه را دور از انسانیت دانستند.

بسیاری از کاربران اینترنت گفته‌اند این میخ‌ها مانند میخ‌هایی است که برخی بر روی پشت بام برای جلوگیری از نشستن کبوترها می‌گذارند

عارف به دیدار روحانی می‌رود؟

یک سایت خبری مدعی شد که محمدرضا عارف به دیدار حسن روحانی در پاستور خواهد رفت. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «روز نو» گفت؛ رئیس‌جمهور از دکتر عارف دعوت کرده است که در نهاد ریاست‌جمهوری میزبان وی باشد و قرار شده است که دکتر عارف در آینده‌ای نزدیک با رئیس‌جمهور دیدار کند. وی افزود: به نظر می‌رسد در جلسه مشترک روحانی و عارف، هم‌اندیشی درباره مسائل جاری کشور و همچنین اجرای برخی برنامه‌های آتی دولت بحث شود. عارف و روحانی پیش از این نیز در فروردین‌ماه دیدار صمیمانه‌ای داشته‌اند.

اعلام نظر هیأت قضایی درباره قضات کهریزک
گزارش کارشناسی شعبه 9 دیوان عالی کشور از پرونده قضات کهریزک تهیه و برای اظهار نظر به رئیس و مستشاران دیوان ارائه شده است. یک منبع آگاه به ایرنا گفت: «طی روزهای آینده نظر هیأت قضایی در خصوص این پرونده صادر می‌شود. در این پرونده «س. م» دادستان سابق تهران، «ع. الف. ح» معاون دادستان و «ح. د » معاون وقت امنیت دادسرای تهران متهم هستند.

شیطنت رسانه ها درباره سفر رسایی به برزیل

روزنامه جمهوری در خبری دیگر نوشت: حسین سبحانی نیا، رئیس کمیته سفرهای خارجی مجلس با اشاره به موضوع سفر حمید رسایی نماینده تهران به برزیل، گفته درخواست سفر از کمیسیون اصل 90 مجلس بوده و نمی دانم چرا برخی رسانه ها شیطنت هایی درباره سفر آقای رسایی به برزیل انجام دادند؟! بعد از رسانه ای شدن خبر سفر رسایی به برزیل و توجه ویژه افکار عمومی به این مسأله، حمید رسایی نهایتاً از سفر به برزیل منصرف شد ولی معلوم نیست چرا آقای سبحانی نیا از این سفر دفاع می کند درحالی که وی باید به این سؤال پاسخ بدهد که چرا طبق گفته حمید رسائی هم اکنون بیش از 40 تن از نمایندگان مجلس از کمیسیون های مختلف در سفر خارجی به سر می برند؟ عصر ایران با مطرح ساختن این سؤال، اضافه کرده است: به عبارت دیگر، هم اکنون حدود 14درصد از نمایندگان مجلس در خارج کشور هستند! سؤالی که کمیته سفرهای خارجی مجلس باید بدان پاسخ دهد این است که اولاً چه کسانی به کجا و برای چه رفته اند؟ و ثانیاً این سفرها چه فایده ای برای کشور داشته است؟ چرا این سفرها به طور سیستماتیک و همانند سفرهای رئیس جمهور و وزرا، اطلاع رسانی نمی شود؟! آیا مردم به عنوان موکلان مجلسی ها، نباید بدانند وکلایشان در کدام نقطه جهان هستند و چرا؟

درگذشت سالمندترین مرد جهان

«الکساندر ایمیچ» شهروند آمریکا و ساکن نیویورک که نامش در کتاب گینس ثبت شده است، در سن 111 سالگی درگذشت؛ وی سالمندترین مرد جهان بود. نام وی در ماه آوریل و با توجه به گواهی تولد وی و تأیید کارشناسان کتاب رکورد گینس وارد این کتاب شد؛ این مرد راز عمر طولانی خود را رژیم غذایی مناسب و خوردن ماهی و مرغ اعلام کرده بود. وی در جوانی ورزش کرده بود و از شناکردن لذت می‌بُرد. درحال حاضر «ساکاری مومویی» ساکن ژاپن با سن 111 ساله به‌عنوان سالمندترین مرد جهان شده است.

اخبار روزانه:

*به‌تازگی «محمد علوی» وزیر اطلاعات، ضمن حضور در مؤسسه کیهان، با حسین شریعتمداری، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست مؤسسه کیهان، دیدار کرد. حسین شریعتمداری درباره محتوای این دیدار چیزی نگفت؛ اما در جمله‌ای کنایه‌آمیز اظهار داشت: «اگر درباره این ملاقات سخنی بگویم، اصلاح‌طلبان از خجالت آب می‌شوند و کارگزاران از عصبانیت بی‌تاب!»

* انصاریان مسؤول دفتر آیت ا... مهدوی کنی درباره حضور پروفسور سمیعی به منظور پیگیری وضعیت ایشان در بیمارستان بهمن گفت: این مسأله هنوز مطرح نیست و در حد یک شایعه است.

* در حالی که آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، هنوز در قید حیات است و امیدها برای بهبود وی نسبت به روز نخست حمله قلبی بیشتر شده است، اقدامات و برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای معرفی فرد جایگزین وی در مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است. رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام مهدی کروبی و عضو هیئت مؤسس حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگویی با پایگاه پویش، هاشمی رفسنجانی را به‌عنوان فرد جایگزین آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان معرفی کرده است!

* سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با روزنامه جام جم، سپاه و دولت را در کنار هم و مکمل یکدیگر دانست و گفت: این نهاد انقلابی آماده کمک به دولت در حوزه‌های دیپلماتیک، جهاد علمی، رشد فرهنگی و اقتصادی است.

* روزنامه «المنار المقدسیه» در مطلبی نوشت: نظام‌های دیکتاتوری و خاندان‌های پادشاهی از وجود دموکراسی در عراق می‌ترسند و با تمام وسایل موجود سعی می‌کنند آن را شکست دهند. بر اساس گزارش این روزنامه، ریاض میلیون‌ها دلار برای شکست انتخابات در عراق یا حداقل شکست «نوری مالکی» که حزبش با قاطعیت پیروز شد، هزینه کرد؛ اما طرحش با موفقیت روبه‌رو نشد.

* پیکرپاک شهید علی عادلی از شیعیان افغانستان مقیم ایران که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به دست تکفیری‌های آل سعود در سوریه به شهادت رسیده بود، در جوار امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان ملارد تشییع و به خاک سپرده شد.

* دیلما روسف رئیس جمهور برزیل از مردم این کشور خواست در فاصله چند روز مانده به شروع جام جهانی رفتار متمدنانه‌ای از خود نشان دهند وبحران اعتصاب و اعتراض را کنار بگذارند.

* رضا صابری عضو تیم تحقیق وتفحص از دانشگاه آزاد، گفت: تحقیق وتفحص از دانشگاه آزاد وارد مرحله جدید و حساسی شده است.

* روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» گزارش داد که«لی‌فانگ‌وی»، یک مهندس چینی با نام مستعار «کارل لی»، که به ایران در زمینه ساخت موشکی‌های قاره پیما کمک کرده تحت تعقیب است. بنابراین گزارش، مقامات آمریکایی برای یافتن او جایزه 5 میلیون دلاری تعیین کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/MnpTfN