گفته می‌شود که...

دل مشغولی مهدی هاشمی برای 'حیات وحش'!/ نامه جالب پوتین به ملک عبدا.../ تنها عضو بدن که هرگز خسته نمى‌شود/ نصب ردیاب برای کنترل زنان در عربستان/ داوران ایران هم به جام‌جهانی رسیدند/ حادثه‌خاص در حین‌سخنرانی‌روحانی در اهواز! و ...

کوچک زاده: مرده شور خودتون و روزنامه‌تون و دروغگویی‌هاتون رو ببرن!

پس از انتشار خبری مبنی بر شکایت سه نماینده از وزیر علوم، خبرنگار روزنامه قانون با مهدی کوچک‌زاده تماس گرفت تا نظر وی را در رابطه با این موضوع جویا شود.

در کمال تعجب این نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس شروع به فحاشی علیه روزنامه قانون و خبرنگارانش کرد.

در بخشی از این فایل صوتی کوچک زاده خطاب به خبرنگار قانون می‌گوید: مرده شور خودتون و روزنامه‌تون و دروغگویی‌هاتون رو ببرن!

پاسخ فیس بوکی ابتکار به ابطحی
شنیدیم که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گلایه محمدعلی ابطحی درخصوص آلودگی هوا پاسخ داد. به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در صفحه فیس‌بوک خود در واکنش به گلایه ابطحی از آلودگی هوا نوشت: این آلودگی هوا که همه ما آن را تنفس می‌کنیم از سال‌های قبل برنامه‌ای مدون داشت و در حال اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا بودیم که متأسفانه متوقف شد و بنزین بی‌کیفیت، خودروهای غیراستاندارد و عدم نظارت و برنامه‌ریزی، کار را به جایی رساند که به قول شما همه در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفته‌ایم. وی افزود: دولت جدید از همان روزهای اول با نگاهی برنامه‌ای و عزمی راسخ به تغییر این شرایط پرداخت. ساز و کارهای مدیریتی ملی و استانی که تعطیل شده بود دوباره فعال شده و بزودی هم شورای عالی محیط زیست برنامه‌های ملی آلودگی هوا را برای عموم مردم منتشر خواهد کرد.

حادثه‌خاص در حین‌سخنرانی‌روحانی در اهواز!

یک سایت محلی استان خوزستان به نقل از یک منبع مطلع از بازداشت علی شریعتی رییس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان خوزستان، حین سخنرانی رییس‌جمهور در مصلی اهواز خبر داد.

بنابر این گزارش ، علت بازداشت این فعال اصلاح طلب شعارهایی بود که وی هنگام سخنرانی روحانی، در راستای مطالبه آزادی زندانیان سیاسی سر داده بود. گفته می‌شود علی شریعتی توسط عده‌ای لباس شخصی حاضر در محل، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این فعال اصلاح طلب، ساعاتی پس از بازداشت و بدنبال پیگیری‌های یکی از وزرای دولت، رها شد!

دعوت یک حزب از همسران روسای جمهور ایران

یکی از تشکل‌های سیاسی در نظر دارد جلسه‌ای را با حضور همسران رؤسای جمهور ایران از ابتدا تاکنون برگزار کند.

این نشست به همت جامعه زینب برگزار خواهد شد. اعظم حاجی عباسی دبیرکل جامعه زینب(س) گفت: درصددیم در زمان مناسب این جلسه هم‌اندیشی را با حضور همسران رؤسای جمهور تشکیل دهیم و درخصوص مهمترین مسائل زنان بحث و گفت‌وگو کنیم.

خاطره ی جالب مجری مشهور از خزانه ژاپنی ها

مرتضی حیدری مجری مشهور تلویزیون در سخنان کوتاهی در جشنواره جام جم ضمن بیان یک خاطره کوتاه از مرحوم نوربخش، رئیس فقید بانک مرکزی گفت:
امشب من به نظرم رسید که خزانه فرهنگ و هنر ایران اینجا جمع شده‌اند.
مرحوم نوربخش می‌گفت که ما رفته بودیم ژاپن برای بازدید از بانک مرکزی و وقتی از آنها خواستیم خزانه‌شان را به ما نشان دهند طبقه‌ای را نشان دادند که افراد پیش‌کسوتی در آن جمع شده بودند. این خزانه آنها بود و امشب هم خزانه فرهنگ و هنر ما اینجا جمع است.

داوران ایران هم به جام‌جهانی رسیدند

کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، اسامی 25 داور و هشت زوج داوری ذخیره برای رقابتهای جام جهانی 2014 را اعلام کرد. در این میان هرچند تیم داوری ایران نتوانست به عنوان داوران اصلی انتخاب شوند اما دو عضو این تیم به عنوان داوران ذخیره راهی برزیل خواهند شد

علیرضا فغانی به همراه حسن کامرانی فر از ایران زوج ذخیره داوران از منطقه آسیا هستند.

دل مشغولی مهدی هاشمی برای 'حیات وحش'!

مهدی هاشمی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "یکی از حوزه‌های مورد علاقه‌ام در زندگی شخصی مساله محیط زیست بوده تا جایی که بعید می‌دانم کسی در سال‌های دور پیگیر مسایلی نظیر سی ان جی باشد. حالا موضوع محیط زیست تخصصی‌تر شده و یکی از آنها حیات وحش است. نمی‌دانم این روزها چرا اینقدر یوزپلنگ کشته می‌شود؟"

سونامی سرطان در ایران
مسلما میان افزایش سرطان در کشور با موضوع استفاده از بنزین غیراستاندارد که منجر به آلودگی هوا می شود ارتباط مستقیم وجود دارد. میزان ابتلا به انواع سرطان‌ها افزایش غیرطبیعی داشته و سن ابتلا نیز کاهش یافته است. آلودگی هوا و فشارهای عصبی مهم‌ترین عامل افزایش ابتلا به سرطان است. برخی مقامات یا پزشکان کشورمان درباره‌ی موج ابتلا به سرطان در ایران هشدار داده اند. کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در آبان ماه سال جاری اعلام کرد که ابتلا به سرطان‌هایی چون سرطان ریه به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته است. دکتر آرش جنابیان فوق تخصص سرطان شناسی، عضو کمیته علمی انجمن خون و سرطان ایران و عضو انجمن سرطان اروپا و آمریکا گفته به صورت علمی ثابت شده که خطر ابتلا به سرطان ریه با افزایش میزان در تماس بودن با ریز غبارها و آلودگی‌‌ هوا ارتباط مستقیم دارد که این امر تقریبا در تمام کشورهای دارای آلودگی هوا به اثبات رسیده است.امروزه ثابت شده است که 3 تا 5 درصد از سرطان‌های ریه ناشی از آلودگی‌های هوای مورد تنفس انسان‌ها است. طبق آمار میزان ابتلا به سرطان در ایران بیشتر از آمریکا و اروپا نیست، منتهی نوع سرطان ها و الگوی آن در ایران تغییر کرده است.آلودگی محیط زیست و وجود آلاینده های خطرناک در هوا فاکتورهای مهمی در بروز سرطان ریه است. ترکیبات بنزن و استفاده از روغن های سنگین در موتور سیکلت در ایجاد سرطان ریه نقش دارند.استرس نیز در بروز تمام بیماری ها نقش دارد چرا که سطح ایمنی بدن را پایین می آورد و می تواند به صورت غیر مستقیم فاکتور مشارکت کننده در بروز بیماری باشد

مردی که خود را مسیح می نامد

مردی 66 ساله در برزیل مدعی شده که روح حضرت عیسی (ع) پس از مصلوب شدن در بدن وی ظهور کرده و به همین دلیل خود را مسیح نامیده و جالب آنست که وی طرفدارانی را نیز در جهان به عنوان آنکه وی را همان مسیح خطاب می کنند، پیدا کرده است.

کاخ سفید: معامله پنهانی با ایران نداریم
کاخ سفید برخی از گزارش ها مبنی بر وجود «یک معامله پنهانی» بین تهران و واشنگتن را رد کرد و گفت که چنین گزارش هایی بی‌اساس است. به گزارش ایسنا، جان مک‌کین و لیندسی گراهام، دو سناتور ارشد امریکایی روز سه‌شنبه در بیانیه مشترکی ادعا کردند که از برخی گزارش ها مبنی بر اینکه دولت امریکا معامله‌ای پنهانی با ایران در زمینه برنامه‌ هسته‌ای‌اش داشته است، شدیداً نگران هستند. جی کارنی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به این خبر گفت: هیچ توافق پنهانی وجود ندارد. اسناد مربوط به اجرای توافقنامه‌ها با آنچه که ما توضیح داده‌ایم یعنی طرح‌های فنی ارائه شده به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مطابقت دارد.

بخشنامه جالب نهاوندیان: حضور روحانی در برنامه ها با تعیین وقت از 3 ماه قبل

نهاوندیان طی روزهای اخیر در نامه ای به کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از آنها خواسته است در برنامه هایی چون همایش، مراسم یا گردهمایی که تمایل دارند رییس جمهور برای حضور، سخنرانی یا بازدید در آن حضور یابد، باید ضمن بررسی همه جانبه ملاحظات آن، دعوتنامه ارسالی را 3 ماه زودتر تهیه و به دفتر رییس جمهور ارسال کنند.

این نامه که نمونه مشابه آن در سالهای گذشته، مشاهده نشده است نشان می دهد قرار است سختگیری و ترتیبات خاص بیشتری برای دعوت از رییس جمهور در برنامه ها لحاظ شود و با این حساب، وزرا و مسئولان مهم اجرایی باید از هم اکنون نامه های دعوت از رییس جمهور جهت شرکت در برنامه ها و مراسمات فروردین ماه را به دفتر وی ارسال کرده باشند.

دعوت پس از 5سال قطع روابط
صلاح الدین مزوار، وزیرخارجه و تعاون مراکش از دعوت ایران برای حضور در بیستمین دور از نشستهای کمیته قدس در مراکش خبر داد. وی گفت: بعد از قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و مراکش که نزدیک به پنج سال طول کشیده، از ایران برای حضور در این نشست دعوت شده است.

واسطه ی شاهزاده ی سعودی برای رابطه با ایران!

فعال عربستانی که با انتشار مطالبی محرمانه از مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، با نام "مجتهد" هواداران بسیاری را در توییتر به خود جذب کرده، ادعا کرد که مسئولان این کشور واسطه‌ای قدیمی را برای برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهند کرد.

"مجتهد" در صفحه توییتر خود تأکید کرد: "بندر بن سلطان (رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی) از عدنان خاشقجی پیر و ماجراجو خواسته است تا به او در برقراری روابط با ایران کمک کند." "بندر به دنبال آن است که از تجارب قدیمی خاشقجی در دوران ایران – کنترا استفاده کند."


وی همچنین مدعی شد: "ایرانی‌ها به خاشقجی اطمینان دارند، و او را میانجی خوبی برای شرکتهای غربی که پس از لغو تحریم‌ها به سوی ایران رهسپار شده‌اند، می‌دانند." "بندر قصد دارد از این اعتماد ایرانی‌ها به خاشقجی بهره‌برداری کند، به ویژه آنکه او با برخی شخصیتهایی که در ایران حضور و تأثیری قوی دارند، روابطی خانوادگی و دوستانه دارد." مقامات رسمی و سران سعودی هنوز واکنشی در رد یا تأیید این ادعاهای مجتهد نشان نداده‌اند.

دستگیر نشده‌ام
علیرضا عامری مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش درخصوص برخی اخبار پیرامون دستگیری‌اش در مرز ترکیه، گفت: ضمن تکذیب این خبر می‌گویم که معلوم نیست با چه هدفی از یکی از سایت‌های خبری این خبر منتشر شده است. وی با غیراخلاقی خواندن این موضوع، افزود: در 10سال اخیر که بنده مسئولیت داشته‌ام، حتی شماره تلفن همراهم را تغییر ندادم. اینها می‌توانستند با تماس با بنده، صحت خبرشان را بررسی کنند. مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش در پایان گفت: در حال حاضر بنده در تهران هستم.

هراس جان بولتون از صلح

جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و از چهره‌های افراطی جمهوریخواه آمریکا مدعی شده که سیاست‌های اوباما درخاورمیانه به نفع ایران شده است.

قند هم مخدر شد!
گروهی از پزشکان دانشگاه «لیورپول» در انگلیس در بخشی از یک برنامه مطالعاتی با موضوع کاهش مقدار غیرضروری قند مصرفی از رژیم غذایی روزانه، هشدار دادند که قند را باید به عنوان یک محصول دخانی جدید در نظر گرفت. «سیمون کاپول» از موسسه روان‌شناسی، سلامت و جامعه دانشگاه لیورپول یکی از حامیان این برنامه است که با هدف آگاه کردن عموم مردم از خطرات مصرف قند فرآوری‌شده راه‌اندازی شده و مردم را تشویق می‌کند که پیش از خرید مواد خوراکی، برچسب محتویات آن را با دقت مطالعه کنند.کاپول در این برنامه تاکید کرد که قند یک محصول دخانی و اعتیادآور جدید است. در تمام مناطق جهان نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و مواد خوراکی ناسالم، کودکان و حتی والدین آنها را اغفال می‌کنند و همچنین صاحبان صنایع تولیدکننده این دسته از موادغذایی به جای سلامت مردم تنها روی منافع خود و فروش بیشتر این محصولات تمرکز دارند.پزشکان همواره تاکید دارند که با مصرف میزان بالای قند سلامت کودکان به طور جدی به خطر می‌افتد و آنها را در معرض ابتلا به امراضی چون چاقی، دیابت و همچنین بیماری‌های دندانی قرار می‌دهد.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در این برنامه هدف آن است تا کارخانه‌های تولید نوشیدنی و مواد خوراکی با هماهنگی دپارتمان سلامت انگلیس همکاری مشترکی را برای کاهش حجم قند افزوده شده به محصولات خوراکی خود آغاز کنند.

شکایت «یالثارات» از وزیر ارشاد

هفته نامه یالثارات الحسین شکایت خود از علی جنتی را به دادسرای عمومی وانقلاب تهران تسلیم کرد.

توالت هیلتر فروخته می شود

مردی در آمریکا توالت مورد استفاده آدولف هیتلر را به فروش گذاشته است.این توالت در قایق بادبانی مورد علاقه هیتلر یعنی Aviso Grille قرار داشت.
صاحب کنونی آن به برنامه تلویزیونی آمریکایی دعوت شد تا این کالای تاریخی را بفروشد.وی خاطر نشان نمود که این تصمیم ساده ای نبوده اما اگر پیشنهاد خوبی شود، آنرا بررسی خواهد کرد.

آزادی 2 شاعر با تودیع وثیقه
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری از شاعران جوان کشور سه‌شنبه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شدند. به گزارش عصر ایران این دو شاعر که در اوایل آذرماه قصد سفر به خارج از ایران را داشتند با مشکل ممنوع‌الخروجی روبه‌رو شدند. آنان روز ۱۶ آذرماه به دادسرای اوین مراجعه کرده و سپس بازداشت شدند. این 2 شاعر به همکاری با یک خواننده متهم بودند.

اولاند: درباره زندگی خصوصی‌ام نپرسید

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه که افتضاحات اخلاقی زیادی به بار آورده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاران را از پرسش درباره زندگی خصوصی‌ اش منع کرد وگفت: درباره زندگی خصوصی‌ام نپرسید.

ژن ریاضی در دست چینی ها
یک مرکز تحقیقات ژنتیکی در چین ادعا کرده است که با شناسایی ژن ریاضی (maths gene) در افراد می تواند به والدین در انتخاب جنین های باهوش تر کمک کند.، موسسه ژنومیک پکن (B.G.I) که یکی از بزرگ ترین مرکز تحقیقات ژنتیکی در دنیا است، در حال نقشه برداری از ژن های افرادی است که در ریاضی از هوش و استعداد قابل توجهی برخوردارند.استفان هسو محقق این پژوهش در این مورد گفت : با وجود این که 50 تا 80 درصد از ضریب هوشی موروثی است اما دو یا سه کودک از هر 100 کودک به طور قابل توجهی باهوش تر از پدر و مادر خود هستند.دانشمندان در حال تدارک آزمایش هایی هستند که افراد دارای ژن ریاضی را از سایر افراد جدا می کند. محققان امیدوارند با انجام این آزمایش ها آنچه را که موجب خاص بودن افراد باهوش می شوند، شناسایی کنند.این شرکت در حال حاضر، مجموعه ای شامل 2 هزار نمونه دی ان ای از افراد دارای ضریب هوشی بالا را در اختیار دارد.به گفته محققان این دانش جدید به والدین اجازه می دهد جنین های باهوش را انتخاب کنند.ضریب هوشی (IQ)، عددی با میانگین 100 و انحراف معیار 15 است. در رده بندی و تقسیم هوش به صورت میانگین نزدیک 70 درصد از مردم دارای هوش میانه، 12 درصد مردم دارای هوش بالاتر از میانه، سه درصد افراد بسیار باهوش و یک درصد افراد برگزیده هستند و مابقی افراد کم هوش هستند.

نامه جالب پوتین به ملک عبدا...

خبرها حاکی از سفر نماینده ویژه ولادیمیر پوتین به ریاض و رساندن پیام وی به سردمداران عربستان سعودی است. پوتین در نامه‌ای که به ملک عبدا... پادشاه عربستان نوشته است: خون‌هایی که از شهروندان ما جاری شد ، همچون سیل کشور شما را فرا خواهد گرفت و برای شما هیچ کشتی نجاتی باقی نمانده و بی شک سرنگونی خاندان آل سعود اولی تر از کناره گیری بشار اسد از قدرت است.

واکنش کاخ سفید به سخنان روحانی

حسن روحانی طی سخنانی در جمع مردم خوزستان گفته بود توافق ژنو به معنای تسلیم شدن قدرت‌های بزرگ به ملت ایران است. سخنگوی کاخ سفید گفته است: این سخنان روحانی مصرف داخلی دارد و برای ما تعجب آور نیست.
جی کارنی اظهار داشت: عمل مهم است، آنچه می‌گویند مهم نیست. این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز برای آرام کردن نتانیاهو ادعا می‌کنند مانع غنی‌سازی ایران شدند که صحبت‌های آنان نیز مصرف داخلی دارد.

تنها عضو بدن که هرگز خسته نمى‌شود
در آیه 15 سوره نور می خوانیم:« آنگاه که از زبان یکدیگر (تهمت را) مى گرفتید وبا آنکه علم نداشتید دهان به دهان مى گفتید واین را ساده وکوچک مى پنداشتید در حالى که آن نزد خدا بزرگ است.» زبان ، تنها عضوى است که در طول عمر انسان ، از حرف زدن ، نه درد مى گیرد و نه خسته مى شود. شکل و اندازه ى آن کوچک امّا جرم و گناه آن بزرگ است. چه بسیارند انسان هاى کافرى که با گفتن یک جمله (شهادت به یگانگى خداوند) مسلمان و پاک مى شوند و یا مسلمانانى که با گفتن کفر به خدا، یا انکار احکام دین ، کافر و نجس مى شوند. زبان از یک سو مى تواند با راستگویى ذکر و دعا و نصیحت دیگران ، صفا بیافریند و از سوى دیگر قادر است با نیش ‍ زدن به این و آن ، کدورت ایجاد کند. زبان کلید عقل و چراغ علم و ساده ترین و ارزان ترین وسیله ى انتقال تمام علوم و تجربیات است .علماى اخلاق درباره ى زبان کتابها و مطالب بسیارى نوشته اند.پذیرش آنچه بر سرزبان هاست ، بدون تحقیق محکوم است. (تلقونه باَلسِنتکم ) سخن باید بر اساس علم باشد. (تقولون باَفواهِکم ما لیس لکم به علم ).آبروى مردم را ساده ننگریم . (و تَحسِبونَه هَیّنا). نقل تهمت ها و شایعات از گناهان کبیره است . (و هو عنداللّه عظیم ). کوچکى یا بزرگى گناه را باید خداوند تعین کند. (عنداللّه عظیم ). همه ى اصحاب پیامبر اکرم عادل نبودند، بلکه گروهى از آنان مرتکب گناه بزرگ (تهمت به همسر پیامبر) شدند. (تَقولون باَفواهِکم ... و هو عنداللّه عظیم ). همه ى محاسبات انسان واقع بینانه نیست

برگزاری دو کنگره حزبی دیگر
یک خبر دیگر این که دبیرکل حزب اسلامی رفاه و دبیرکل حزب آزادی از برگزاری کنگره حزب متبوع‌شان تا پایان سال خبر دادند. مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این کنگره قرار است ‌‌جهت اعطای نشان آزادی به یک شخصیت ارزشمند و برجسته‌ای که طی سالیان متوالی در مسیر آزاداندیشی دینی تلاش وافری از خود نشان داده است، برگزار شود.

بازداشت یکی از مدیران دولت دهم

خبرها حاکی است مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش، در مرز ترکیه دستگیر شده است. وی که در حال خروج از کشور از طریق مرز ترکیه بوده، پس از گذشت یک ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم در تاریخ 27 شهریور ماه از این سمت عزل شده بود.

نصب ردیاب برای کنترل زنان در عربستان

دولت عربستان درپی عقائد تند وهابی وسختگیری های خود علیه زنان و دختران اقدام به اجباری کردن همراه ردیاب برای دختران کرد.

این سیستم الکترونیکی موقعیت شخص ومحل اورا نشان می دهد.عده زیادی از مردم عربستان با این امر موافقند وآنرا امری مثبت در جهت تأمین امنیت وکنترل زنان و دختران می دانند.گفتنی است این سیستم در حال حاضر تعلیق شده ودولب عربستان در حال ارتقای این سیستم می باشد.

به گزارش سایت "راشا تودی" این سیستم قرار است به زودی اجباری شود، خصوصا برای زنان شوهردار که مورد کنترل شوهرانشان قرار گیرند.

حکم یک مفتی درباره تکفیری‌ها

دکتر شیخ مهدی الصمیدعی رئیس هیأت فتاوای اهل سنت و جماعت عراق، گفت: آنانی که امروز به نام اسلام، مسلمانان را به قتل می‌رسانند، همان خوارج هستند.

پشت پرده شکایت نمایندگان از وزیر علوم
یکی از نمایندگانی که از وزیر علوم به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرده است، گفت: نمایندگان شکایت کننده خواهان دسترسی به پرونده‌های دانشجویان ستاره دار هستند و در صورتی که این خواسته برآورده نشود، تقاضای تحقیق و تفحص می‌کنند. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا خبر داد طبیب زاده از مسئول حراست و گزینش وزارت علوم خواسته است که به این پرونده‌ها نگاهی بیندازد اما مانع او شدند. به گفته او نمایندگان می‌خواهند از محتویات پرونده دانشجویان ستاره‌دار با خبر شوند. در همین راستا سایت آفتاب مدعی شد علت مخالفت یکی از نمایندگان مجلس با رضا فرجی دانا لغو بورسیه وی در دولت جدید بوده است. گویا این نماینده مجلس همراه چند تن از نزدیکان رئیس دولت سابق در دوره دکترا در یکی از دانشگاه‌های شمال کشور پذیرفته شده بودند که با اعتراض هیأت علمی این دانشگاه این بورسیه لغو می‌شود.

انحلال دانشگاه فرهنگیان تخلف است

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می‌رسد که باید گفت این کار خلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

احمد توکلی استعفا داد

احمد توکلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از عضویت در این کمیسیون استعفا داده است.
قرار است در هفته آینده یک نفر از نمایندگان مجلس به عنوان جایگزین وی برای عضویت در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی انتخاب شود.

زندگی لاشخوری سلفی‌ها

نویسنده سرشناس جهان عرب در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین منتشر شد سلفی ها را به لاشخورتشبیه کرد وگفت: این افراد با خوردن گوشت انسان مانند لاشخور زندگی می‌کنند.

ایران سوژه گفتگوی کری و لاوروف

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی در مکالمه ای تلفنی در مورد مساله هسته ای ایران گفتگو کردند.این مکالمه تلفنی روز چهارشنبه به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا همچنین درباره موضوعات مهم بین المللی ازجمله کنفرانس ژنو2 و مساله تسهیل در دسترسی مردم سوریه به کمک های انسانی گفتگو کردند.
لاوروف و کری درباره برنامه هسته ای ایران و توافق هسته ای ژنو گفتگو کردند و طرف روسی بر ضرورت پیروی از توافق های به دست آمده در مذاکرات چندجانبه و پرهیز از تفسیر نادرست و تحمیل تدابیر یکجانبه اجباری تاکید کرد.
وزرای خارجه روسیه و آمریکا بر تداوم تماس های دوجانبه تاکید کرده و برای دیدار با یکدیگر در حاشیه کنفرانس ژنو2 در مونتروئه سوییس در روز 22 ماه ژانویه جاری توافق کردند.

تأیید حکم ارضی و حدادیان
با خبر شدیم که وکیل دو مداح تهرانی گفت: رأی دادگاه بدوی در مورد «سعید حدادیان» و «حاج منصور ارضی» تأیید و به اجرای احکام ارجاع شد. فرهاد شهبازوار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ در مورد آخرین وضعیت پرونده دو مداح تهرانی اظهار داشت: براساس رأی دادگاه بدوی «حاج منصور ارضی» تبرئه شد و «سعید حدادیان» به پرداخت مبلغ 405 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

توافق 9 صفحه‌ای ایران و 5+1 درباره اقدامات فنی
یک منبع دیپلماتیک در وین گفت: ایران و گروه 5+1 فهرست 9 صفحه‌ای اقدامات فنی به منظور رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران را به توافق رسانده و آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند.به گزارش صدای روسیه، یک منبع دیپلماتیک در وین گفت: ایران و گروه «شش»، فهرست 9 صفحه‌ای اقدامات فنی به منظور رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران را به توافق رسانده و آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند.بر اساس این خبر، در سند ایران و 5+1 درباره تامین فنی اجرای اولین گام‌های متقابل طرفین که در طرح کار مشترک ژنو به تاریخ 24 نوامبر قید شده است به تفصیل توضیح داده می‌شود. در این سند شرح کاملی درباره تاسیسات هسته‌ای و نظارت بر آنها آمده است.
به گفته این منبع دیپلماتیک، این سند به ترو واریورانته، معاون دبیرکل آژانس تقدیم شد. آژانس تا بیستم ماه ژانویه طرح بازرسی‌ها را معرفی خواهد کرد.
در این میان، به گفته این منبع دیپلماتیک، یوکیا آمانو دبیرکل آژانس، قصد دارد، روز 24 ماه ژانویه (4 بهمن) نشست غیرنوبتی شورای حکام آژانس را برگزار کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، قرار است در این اجلاس، طرح کار مربوط به رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران مطابق با توافق‌های حاصله بین ایران و گروه 5+1 به تصویب برسد.یادآور می‌شود آخرین توافق مذاکره‌کنندگان ایرانی با نماینده 5+1 (هلگا اشمید) که در واقع به نحوه رفع اختلاف بر سر اجرای توافق ژنو مربوط می‌شد، هنوز منتشر نشده است.

اتفاق عجیب در مغز هنگام دعاکردن
دانشمندان دانشگاه آرهاوس با استفاده از سیستم اسکن مغزی به مطالعه بر روی مغز انسان در هنگام دعا و صحبت با خداوند پرداخته‌اند. محققان با اسکن مغز بیش از 20 داوطلب در هنگام دعا و صحبت با خداوند اعلام کردند مغز افراد در هنگام دعا به گونه ای که در هنگام صحبت با یک دوست فعال می‌شود، فعالیت می‌کند.محققان دانشگاه آرهاوس دانمارک به منظور مطالعه بر روی این پدیده از داوطلبان خواستند یک بار به خواندن یک دعای مذهبی و یک بار به خواندن یک متن غیرمذهبی و اجتماعی اقدام کنند. به گفته محققان در هنگام انجام عملیات اول و خواندن دعای خداوند مخصوص مسیحیان، قسمتهایی از مغز که با مرور ذهنی و تکرار در ارتباط است، فعال شد.طی آزمایش دوم، داوطلبان قبل از خواستن آرزوهای خود از شخصیت خیالی بابا نوئل مشغول به خواندن دعاهای شخصی خود شدند که این عمل باعث فعال سازی قسمت‌هایی از مغز که در هنگام برقراری ارتباط با انسانی دیگر فعال می‌شود، شد. این محدوده از مغز با تئوری ذهن (هشیاری از اینکه دیگران دارای انگیزه و غرض مستقل هستند) در ارتباط نزدیک است.به نظر می‌رسد هر دو منطقه فعال شده مغز در این آزمایشها، رفتار خواستن و توجه به عکس العمل مخاطب که در این آزمایش خداوند بوده است را پردازش می‌کنند. همچنین قسمتهای فعال شده قسمتی از قشر پیشین مغز به شما می‌روند که با توجه به قصد فرد دیگر در ارتباط است.قشر پیشین مغز در انسان یکی از عوامل کلیدی تئوری ذهن است. به گفته محققان، این قسمت از مغز داوطلبان در هنگام انجام آزمایش دعاهای شخصی و صحبت با شخصیت بابانوئل غیر فعال بوده است. این پدیده نشان می‌دهد داوطلبان بابا نوئل را شخصیتی کاملا خیالی و خداوند را موجودیتی واقعی می‌دانند.در عین حال مطالعات گذشته نشان می‌دهد که قشر پیشانی مغز در انسانها در هنگام تعامل با اجسام بی جان نیز فعال نمی‌شود. زیرا مغز از چنین اجسامی انتظار عکس العمل ندارد و به همین دلیل نیازی برای فکر کردن به آن جسم احساس نمی‌کند.محققان بر اساس نتایج نهایی اعلام کردند افراد در هنگام دعا این تصور را دارند که در حال صحبت با شخصی خاص هستند که این نتیجه از نظر مسیحیان نشانه ای جدید از قطعیت وجود خداوند است.

اخبار کوتاه:

* شورای امنیت ملی آمریکا با محکوم کردن حضور وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بر مزار شهید عماد مغنیه، بار دیگر از تروریسم حمایت کرد. اعتراض سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به حضور دکتر محمدجواد ظریف بر مزار شهید مغنیه، علاوه بر این که مداخله در سیاست‌های یک کشور مستقل است حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی است که عماد مغنیه را در یک عملیات تروریستی در سوریه به شهادت رساند. سخنگوی این شورا با انتشار بیانیه‌ای درباره ادای احترام وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به شهید عماد مغنیه نوشت: "احترام گذاشتن به چنین فردی، دادن پیام منفی درباره حمایت از تروریسم به دنیاست" در حالی که اقدام دکتر ظریف، حمایت از حرکت آزادیخواهی و جهاد یک ملت در برابر تجاوز و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است.

*
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دچار فساد شده و حتی ما شاهد مراتبی از این فساد در دستگاه‌ها و نهادهایی هستیم که مسئولیت مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عهده‌ دارند که این موضوع بسیار رنج‌آور است. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع از زنجان، علیمردانی در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار شده بود، گفت: بعضی‌ها در زمان بسیار کوتاه صاحب ثروتهای باد‌آورده و حتی افسانه‌ای شده‌اند که باعث بدبینی مردم به نظام جمهوری اسلامی شده است. وی با بیان اینکه در برخی از کشورها که مسلمان نیستند ولی به ارزشهای انسانی معتقدند در مبارزه با فساد بسیار سریع، قاطع و بدون تبعیض عمل می‌کنند، افزود: دستگاه قضایی ما در مواقعی که فساد مشاهده می‌شود باید با مسئولین نظام چه در قوه قضائیه، چه در قوه مقننه و چه در قوه مجریه بدون تبعیض، سریع و با قاطعیت ورود پیدا کنند و اولویت را به برخورد با مسئولان نظام بدهد.

این نماینده با اشاره به اینکه به اتفاق برخی از نمایندگان دنبال این هستیم که برای جرائم اقتصادی متولی خاصی ایجاد کنیم گفت: در کشور دستگاه‌های موازی زیادی همچون نیروی انتظامی، اطلاعات، بازرسی، حراست و دستگاه قضایی داریم که بسیار زحمت می‌کشند ولی با ا ین وجود نتوانسته‌ایم آن طوری که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی است کار بزرگی انجام بدهیم. علیمردانی ضمن ابراز تأسف از تبرئه متهمین پتروشیمی زنجان و اظهار نارضایتی نمایندگان از دستگاه قضایی نسبت به این مسئله گفت: 96هزار نفر سهامدار این شرکت هستند که حقشان پایمال می‌شود و دولت وظیفه دارد خودش از جانب مردم در این قضیه ورود پیدا کند.

https://shoma-weekly.ir/NQgGaA