گفته می‌شود که...

"دلم را به حرم امام رضا (ع) دخیل بسته‎ام"/ عزل رئیس دانشگاه محقق‌اردبیلی با یک فکس!/ بازی مرگ با زندگی موش های تهرانی/ حذف سهمیه بنزین خودروهای عمومی/ شوهرم جاسوس سیا بود و ...

"دلم را به حرم امام رضا (ع) دخیل بستهام"

الهام نظام‌دوست همسر مرزبان ربوده شده گفت: برای آزادی همسرم دلم را به حرم امام رضا (ع) دخیل بسته‌ام، اگر بازگشت؛ خدا را شکر و اگر شهید شده باشد هم به او افتخار می‌کنم.

سی و 9 روز از تولد امیدرضا گذشت، اما هنوز دست‌های کوچکش از نوازش دست‌های گرم پدر محروم، گونه‌هایش برای بوسه‌های پدر بی‌تاب و چشمانش غرق در اشک و زاری است و به گفته مادرش که می‌گوید: امیدواریم که خداوند امید، امیدرضا را ناامید نکند.

شوهرم جاسوس سیا بود

عدن نبی، همسر ایرانی‌آسوری ریچارد فرای، در واکنش به این که گفته شده همسرش جاسوس سیا بوده جوابیه‌ای منتشر کرده و گفته که شوهرش قبلا جاسوس سیا بوده است اما از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، پول نگرفته است.

ضررهای مصرف زیاد چای سیاه

مردم در سراسر جهان چای را به طور روزانه مصرف می کنند. برخی چای پررنگ می نوشند و برخی کم رنگ؛ کافئین موجود در چای باعث آرامش عضلات و سیستم عصبی می شود.اما باید دانست که مصرف زیاد این نوشیدنی مضراتی دارد. مصرف روزانه چای، سموم بدن را افزایش می دهد. علت ریشه ای آن وجود آلومینیوم در برگ های بعضی از انواع چای است.

به علت اگزالات موجود در آن، این نوشیدنی باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. مصرف زیاد اگزالات روی سلامت کلیه ها تاثیر می گذارد.

این نوشیدنی سرشار از تانن است و مصرف منظم آن در سیستم گوارشی اختلال ایجاد می کند و منجر به ناراحتی هایی مانند اسهال، یبوست و ... می شود.

مصرف بالای چای که حاوی آلومینیوم است، می تواند یکی از علت های بروز آلزایمر باشد.

مصرف زیاد چای، مانع از دفع فلوراید می شود. یکی از تاثیرات سوء افزایش فلوراید، افزایش شکستگی استخوان است. فلورین باعث ضعیف شدن استخوان می شود و در نتیجه احتمال شکستگی استخوان در فرد افزایش می یابد.

یکی دیگر از مضرات چای، بروز لکه های قهوه ای روی دندان و آسیب دیدگی لثه است.

اختلال در سیستم ادراری از دیگر مضرات مصرف زیاد چای است. در این شرایط مثانه سنگین می شود و فرد مرتب نیاز به تخلیه مثانه پیدا می کند.

یکی از مهم ترین عوارض جانبی این نوشیدنی، کندی در لخته شدن خون است.

خطر بروز سرطان مری با مصرف زیاد چای افزایش می یابد. کانالی که معده را به دهان ربط می دهد به تغییر ناگهانی دما حساس است.

حمله به کاروان زائران صلح در دمشق

صبح امروز چند خمپاره به هتل «داما زر» محل اسکان کاروان زائران صلح در دمشق اصابت کرد.

امروز سومین روز حضور کاروان زائران صلح در سوریه بود. کاروانی که با هدف کمک به برقراری صلح در سوریه و رساندن کمک‌های مردمی به آوارگان و آسیب‌دیدگان سه سال جنگ در سوریه، سه روز پیش وارد دمشق شده بودند.

این کاروان متشکل از فعالان صلح و حقوق بشر از سراسر دنیاست و یک برنده جایزه صلح نوبل هم در میان اعضای آن حضور دارد.

کاروان زائران صلح سوریه قرار بود امروز از کلیسا اعظم دمشق و دانشگاه دمشق بازدید کند و امروز عصر هم دیداری با نمایندگانی از گروه‌های مخالف دولت سوریه در هتل «داما زر» داشته باشند.

همه اعضای کاروان صلح، در سلامت به سر می‌برند و دو نفر زخمی‌شده از کارمندان هتل هستند.

انصراف 15درصد تهرانی‌ها ازدریافت یارانه

بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم تا امروز به طور میانگین روزی 350 تا 360 هزار خانوار ثبت‌نام کردند.

به گزارش مشرق، بر این اساس در استان تهران، در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها حدود 4 میلیون و 222 هزار خانوار در تهران یارانه دریافت می‌کردند و با تقسیم‌بندی های صورت گرفته از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم تا کنون به طور میانگین روزی 350 تا 360 هزار خانوار ثبت‌نام می‌کنند و تا کنون 15 تا 20 درصد انصراف روزانه در تهران وجود دارد.

«شرح اسم» به چاپ دوم رسید

کتاب «شرح اسم» شامل شرحی از زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تبار و تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی و کارنامه‌ای مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی اجتماعی ایشان به چاپ دوم رسید.

به گزارش تسنیم، هدایت‌الله بهبودی، مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری، با اشاره به آماده شدن جلد پنجم از کتاب «روزشمار تاریخ معاصر ایران» برای نمایشگاه کتاب گفت: این کتاب رخدادهای سال 1304 شمسی را در بردارد و اهمیت آن به جهت تحولات مهم این سال در تاریخ معاصر ایران چون سقوط سلطنت قاجار و روی کار آمدن سلطنت پهلوی است.

وی ادامه داد: در این کتاب آشکارا دخالت مستقیم وزارت جنگ و ستاد ویژه‌ای که الغاء سلطنت قاجار را به عهده داشتند، تبیین شده است. جلد چهارم این مجموعه در فروردین 1390 منتشر شده بود و در 660 صفحه به وقایع روزانه سال 1303 خورشیدی می پرداخت.

بهبودی همچنین از چاپ دوم کتاب «شرح اسم» خبر داد و تصریح کرد: در چاپ نخست این اثر 50 هزار جلد توزیع شده و هم اکنون در آغاز چاپ دوم کتاب 10 هزار جلد منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این اثر شرحی است بر زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تبار و تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی؛ و کارنامه‌ای مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی است.

عزل رئیس دانشگاه محقق‌اردبیلی با یک فکس!

وزیر علوم با ارسال فقط یک فکس به دفتر رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، عصر دیروز گنجی را برکنار کرده و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه را جایگزین وی کرد.

به گزارش فارس، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر دیروز فقط با ارسال یک فکس به دفتر رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، مسعود گنجی را برکنار و گودرز صادقی هشجین عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه را به سمت سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب کرد.

خط لوله صادرات نفت ایران شکست

یکی از خطوط لوله اصلی صادرات نفت ایران در منطقه گچساران دچار شکستگی شده که این حادثه منجر به نشت گسترده نفت به طبیعت منطقه شده است.

به گزارش مهر، در حال حاضر بیش از 5500 کیلومتر خطوط لوله نفت در منطقه گچساران وجود دارد که بخش عمده ای از این خطوط دچار فرسودگی شدید شده اند.

دلارهایی که بلوکه ماند

بعد از توافق ۵+۱ صراحتاً اعلام شد که با توافق اعضاء، ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در حساب بانک های خارجی در اختیار بانک‌های داخلی قرار خواهد گرفت اما با گذشت ۳ ماه از این توافق هنوز دلاری به دست ایران نرسیده است.

بازی مرگ با زندگی موش های تهرانی

ساخت ترکیبی ارگانیک به نام «فنس» به گونه‌ای است که موش‌ها (رَت‌ها) در صورت خوردن یا تماس پوستی با آن دچار ناراحتی گوارشی شدید شده و یا به شدت سیستم‌های تولید مثلی آنها آسیب می‌بیند، به گونه‌ای که از اقدام به برقراری رابطه جنسی در آنها جلوگیری شده و یا با ایجاد عارضه پوستی نوزاد موش از خوردن شیر مادر خودداری می‌کند.

به گزارش ایسنا، اثرگذاری این ترکیب ارگانیک که برای انسان هیچگونه ضرری نداشته و حتی به عنوان مواد خوراکی روزانه انسان‌ها از برخی ترکیبات آن استفاده می‌شود، به گونه‌ای است که خوردن یا تماس پوستی با آن توسط موش‌ها آنها را دچار آسیب پوستی شدید (اگزما) می‌کند، به گونه‌ای که هم موش مادر و نیز جنین آن دچار آسیب و عارضه شدید پوستی می‌شوند. این آسیب پوستی به موشها سبب می‌شود موشهای نر و ماده از اقدام به برقراری رابطه جنسی با یکدیگر خودداری کنند و به این ترتیب تولید مثل آنها متوقف می‌شود

حذف سهمیه بنزین خودروهای عمومی

با بالا گرفتن اختلاف نظر دولت و وزارت نفت در تعیین ساز و کار و قیمت‌گذاری بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، وزارت نفت از حذف 90 درصد سهمیه ویژه بنزین خودروهای عمومی همچون تاکسی‌ها خبر داد و اعلام کرد: ذخیره سازی بنزین توسط خودروهای عمومی معنا ندارد.


https://shoma-weekly.ir/Rbok5J