گفته می‌شود که...

دلالی مدیران برای خرید واکسن خارجی/ترکیه به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی/لطف حاج قاسم را نباید فراموش کنیم/درخواست خداداد از رئیسی/طلبه نباید تک‌بعدی باشد/2 سیلی دیگر در انتظار آمریکا و ...

دلالی مدیران برای خرید واکسن خارجی

«اکبری»، مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: «والله ذره‌ای به سلامت واکسن ایرانی شک ندارم. عده‌ای در ذهن مردم جا انداخته‌اند که اگر واکسن خارجی بخریم، حتماً از کرونا نجات پیدا می‌کنیم. مردم نباید در مورد واکسنهای خارجی گول بخورند، اینها تبلیغات است. دولت ما را محکوم کردند به اینکه بگوید ۲۰ میلیون می‌خرم! حتی برخی از نزدیکان حوزه مدیریتی هم دلالی کردند».
پیوستن به
FATF صددرصد به زیان کشور است

«محمدجواد لاریجانی» رئیس سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و تحلیلگر مسائل راهبردی معتقد است: «پیوستن به FATF تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صددرصد به زیان کشورمان است. اکنون در دنیا، کشور‌های عضو FATF، بزرگ‌ترین حامیان تروریسم هستند. همه کشور‌هایی که در کشتار ملت یمن دخیل هستند اعم از سعودی‌ها، آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها یا انگلیسی‌ها، همه عضو FATF و رکورددار حمایت از تروریسم‌اند! پس FATF سازوکار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند و اگر بناست ما به این سازوکار‌ها عمل کنیم، خیلی ابلهانه است!
ترکیه به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (جمعه) از تداوم ارتباط آنکارا با تل‌آویو علی‌رغم قطع روابط دیپلماتیک از سال ۲۰۱۸ خبر داد. به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح»، اردوغان بعد از نماز جمعه در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران گفت: «ترکیه به تماس با اسرائیل در سطح اطلاعاتی ادامه می‌دهد». وی البته در تلاش برای توجیه این همکاری مدعی شد: «مشکل اصلی اکنون درباره اشخاص در رأس تل‌آویو است. سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطین خط قرمز ماست اما تمایل داریم روابط بهبود پیدا کند».

لطف حاج قاسم را نباید فراموش کنیم

«نوری المالکی»، نخست‌وزیر اسبق عراق در گفت‌و‌گو با شبکه «العالم» ضمن تمجید از اقدامات شهید قاسم سلیمانی در عراق گفت که زمانی از ایشان مطالبه فوری تسلیحات کردم، این مرد و رهبری ایران هیچ کوتاهی نکردند. افزود: «صراحتاً ما از دولت آمریکا خواهان سلاح و تجهیزات و ابزارهای ذخیره شدیم. برخی سلاح‌های آمریکایی مانند آبرامز را در اختیار داشتیم؛ اما این تانک‌ها فاقد تجهیزات بودند. تلاش کردیم تا تجهیزات را از مصر خریداری کنیم؛ اما آن‌ها نپذیرفتند؛ زیرا آمریکا خرید این سلاح را مشروط کرده بود که تجهیزات آن‌ها را فقط با موافقتشان بدهند. ما سلاح داشتیم؛ اما سلاح ما در آن حد نبود که با چنین حمله‌ای که از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار بود، مقابله کند. ازاین‌رو به هر قیمتی به دنبال سلاح بودیم. به لهستان و بلغارستان رجوع کردیم و بر خرید سلاح توافق کردیم؛ بااین‌حال، سلاح آن‌ها با تأخیر به دست ما می‌رسید. درگیری‌ها در مرزهای بغداد و سامرا و کربلا بود. با حاج قاسم سلیمانی توافق کردیم که ایران این سلاح‌ها را در اختیار ما بگذارد و این نقطه قوت و لطف بزرگ جمهوری اسلامی و به‌ویژه حاج قاسم است که نباید فراموشش کنیم. آن‌ها با فراهم کردن سلاح از انبارهای خودشان، این امکان را برای نیروهای ما فراهم کردند تا به مقابله با داعش بپردازند. از جمهوری اسلامی ایران از طریق حاج قاسم سلیمانی درخواست کردیم تا جنگنده‌های سوخو به ما بدهند. ایرانیان به‌سرعت ۸ جنگنده به ما دادند. پس از آنکه ما این جنگنده‌ها را خریداری کردیم. این جنگنده‌ها به موشک، ذخایر و تمام تسلیحات مجهز بودند. اگر این جنگنده‌ها نبودند، اوضاع ما بسیار دشوار می‌شد.
درخواست خداداد از رئیسی

خداداد عزیزی گفت: «به نظر من شخص آیت‌ا... رئیسی می‌تواند فساد فوتبال ما را حسابی کم کند. مسلما قوه قضائیه دغدغه‌های بزرگ‌تری دارد و می‌دانیم میلیون‌ها پرونده در حال بررسی است اما باید توجه داشته باشیم همین فوتبال چقدر برای مردم کشور اهمیت دارد و می‌تواند باعث افتخار کشورمان شود. برای حل اساسی مشکلات ورزش کشور نیاز است به صورت کاملا دقیق عملکرد مدیران باشگاه‌ها و مدیران فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته و سال جاری بررسی شود.»
طلبه نباید تک‌بعدی باشد

«آیت‌الله حسینی بوشهری»، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم رونمایی از مجله علمی تخصصی پویش فقهی، با اشاره به اهمیت علم و پژوهش گفت: «پیامبر اسلام فرمودند: قلم از ناحیه خدا نعمت بزرگی است. اگر قلم و کار علمی نبود، از ملک و دین خبری نبود؛ بنابراین اگر امروز دین در جامعه است، مردم باور دینی دارند، به دلیل همین آثار بزرگان دین می‌باشد و توانسته‌اند دین را به نسل‌های بعدی منتقل کنند». وی افزود: «طلبه نباید خود را از حوادث جامعه جدا بداند. توجه به امر تهذیب و اخلاق از رسالت طلاب است. طلبه نباید تک‌بعدی باشد و تک‌بعدی بیندیشد».

لایک اینستاگرام پاپ جنجالی شد

«پاپ از عکس من خوشش آمده، این یعنی من به بهشت می‌روم». یک مدل اینستاگرامی این جمله را پس از اینکه اینستاگرام پاپ فرانسیس عکسش را لایک کرده نوشته است. پیش از این نیز تصویری نیمه‌عریان از یک مدل لباس از سوی حساب رسمی پاپ فرانسیس در اینستاگرام لایک شده بود که پس از مدتی، لایک برداشته شد و واتیکان اعلام کرد در این باره تحقیق می‌کند.

جذب مسئولان دولتی در دانشگاه علامه!

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «افرادی در حال انتقال به دانشگاه هستند که شائبه‌ها و شبهات بسیار جدی پیرامون صلاحیت اخلاقی و علمی آن‌ها و نیز سازوکار انتقال آن‌ها وجود دارد. متأسفانه خبرهایی مبنی بر فشارهای بیرون از دانشگاه و از بدنه دولت برای انتقال اساتید شنیده شده است که نشان می‌دهد مسئولین دولتی در نفس‌های آخر دولت تدبیر و امید کاملاً سازمان‌یافته در حال مهره چینی‌های خود در دانشگاه علامه هستند. اخیراً نیز معاون استانداری تهران بدون هرگونه ضوابط و تشریفاتی از دانشگاه ایلام به دانشکده اقتصاد علامه انتقال یافته است، درحالی‌که صلاحیت علمی ایشان نیز از نظر اساتید گروه‌های علمی دانشکده اقتصاد علامه محل سؤال است».

راهکار امنیت و رفاه؛ سازش یا مقاومت

«محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان منافع و برکات ناشی از روحیه مقاومت در کشور، اذعان داشت: «بیش از 200 سال بود که غربی‌ها، اول اروپایی‌ها و بعدش آمریکایی‌ها، وارد ممالک اسلامی می‌شدند، شهرها را می‌گرفتند و ویران می‌کردند و منابع را غارت می‌کردند. برخی افراد فکر می‌کردند با عقب‌نشینی و سازش، دنیای غرب به آن‌ها رحم می‌کند؛ اما در عمل دیدند که سران استعمارگر غربی از وحوش جنگل و درندگان بیابان هم بی‌رحمانه‌تر عمل می‌کنند. اگر 200 سال پیش در کشور ما مقاومت می‌شد، به اندازه این سرزمین از خاک ما جدا نمی‌شد و اگر در برابر ارتش عراق مقاومت نمی‌کردیم، 5 استان را از کشور ما جدا می‌کردند. مقاومت، فلسفه و اعتقاد ما است، مذهب ما است. ما با مقاومت زنده‌ایم و با مقاومت پیشرفت خواهیم کرد و با مقاومت، امنیت و رفاه خواهیم داشت».
پیج جدید سحر تبر جنجالی شد

این روزها که خبر آزادی فاطمه خویشوند از زندان کلی سروصدا به پا کرده است حالا باز شدن صفحه‌ای به نام او در اینستاگرام حاشیه‌ساز شده است. پس از اینکه دوباره اسم سحر تبر سرزبان‌ها افتاد در چند روز گذشته صفحه‌ای در اینستاگرام به نام او باز شده است. عکس فاطمه خویشوند در پروفایل این صفحه قرار دارد و در قسمت شرح‌حال این صفحه اینستاگرامی نیز اینطور نوشته‌: «‌به 10kبرسم لایو می‌زارم جواب همه سوالات می‌دم.» اما فاطمه خویشوند اعلام کرده هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارم. این افراد سودجو که فقط به دنبال جذب فالوور هستند برای من مشکل‌ساز می‌شوند.
مرگ بیش از
۳۷ هزار تهرانی در ۶ ماه نخست سال ۹۹

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال، در ۶ ماه نخست سال جاری (بهار و تابستان) ۳۷ هزار و ۸۱۲ تهرانی بر اثر عوامل مختلف فوت کردند، این در حالی است که در این مدت در مجموع ۲۴۱ هزار و ۶۷۸ نفر در کل کشور جان خود را از دست داده اند.پس از استان تهران که دارای بیشترین میزان فوتی در ۶ ماه نخست سال بوده است، استان اصفهان (۱۵ هزار و ۴۹۰ نفر) و استان فارس (۱۲ هزار و ۶۵۰ نفر) دارای بیشترین میزان فوتی‌ها در این مدت بوده‌اند

2 سیلی دیگر در انتظار آمریکا

سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: «شهادت سردار سلیمانی گرچه خیلی تلخ بود، اما مورد انتظار بود. مقام معظم رهبری فرمودند که تاکنون دو سیلی به ‌صورت استکبار خورده است، یکی مراسم تشییع و دوم موشک‌باران پایگاه عین‌الأسد بود. بر اساس گفته مقام معظم رهبری، دو سیلی دیگر نیز هست که اولین سیلی شکست نرم‌افزاری آمریکا در منطقه است که در حال رخ دادن است و کشورهای منطقه در راستای خواست آمریکا حرکت نمی‌کنند و آخرین سیلی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است که انشاالله انجام خواهد شد. البته این‌ها فقط سیلی است و انتقام سخت سرجای خود باقی می‌ماند؛ یعنی باید از کسانی‌که امر و اقدام کردند انتقام گرفته شود، اما زمان و نحوه انتقام به شرایط بستگی دارد».

اخبار روزانه:
*
قائم‌مقام موسسه امام خمینی(ره) درباره آخرین وضعیت سلامتی آیت‌ا... مصباح‌یزدی اظهار داشت: وضعیت ایشان ثابت است و تشدید نشده و موضوع خاص و جدیدی نیست. آیت‌ا... محمود رجبی افزود: ایشان ضعف جسمانی شدید دارند که گاهی تشدید و گاهی کمتر می‌شود. وضعیت جسمی ایشان تثبیت ‌شده و در منزل تحت مراقبت پزشکان هستند. وی خاطرنشان کرد: دعای علاقه‌مندان آیت‌ا... مصباح‌یزدی تاکنون موثر بوده و درخواست می‌کنیم مردم برای شفای کامل ایشان دعا کنند.
*
برخی رسانه‌ها با انتشار خبری از احتمال استرداد مینا نامداری به ایران خبر داده‌اند. مینا نامداری، بانی لایو جنجالی با پسر نوجوان 14 ساله که طی روزهای اخیر خبرساز شده بود، در فرودگاه استانبول به سر می‌برد و ادعا شده است که برخی مقامات ایران به دنبال استرداد او به کشور است.

* سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه همراه با تعدادی است فرماندهان و معاونین این نیرو عصر دیروز (جمعه، پنجم دی‌ماه) از جزایر تنب بزرگ و کوچک در خلیج‌فارس بازدید کرد. دریادار تنگسیری در این بازدید ضمن بررسی آخرین وضعیت آمادگی رزم رزمندگان مستقر در جزایر و گفتگو با آنان، بر حفظ آمادگی توان رزم و هوشیاری و اشراف کامل اطلاعاتی بر حوزه محیط مأموریتی تأکید کرد. فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: «هدف از این بازدید که در تداوم بازدیدهای قبلی و مشاهده عینی وضعیت منطقه برنامه‌ریزی شده است، بررسی آخرین وضعیت توان آمادگی رزم می‌باشد». دریادار تنگسیری تصریح کرد: «بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد نیروها در تمامی شرایط در سطح مطلوبی از آمادگی برخوردار هستند و برای دفاع از مرزهای آبی و منافع و امنیت کشور عزیزمان آماده هستند».

*بعضی مواقع اتفاق می­افتد که فرمانده یا مسئول از نیرو می­خواهد که برای یک فرد و یا گروه خاص تبلیغ کنید، حکم شرعی این موضوع چیست؟ پاسخ: اصل تبلیغ از کاندیدای خاص برای نیروهای مسلح خلاف قانون و شرع می­باشد.
* سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذار استانی سهام عدالت گفت: ارزش سهام عدالت سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند بیشتر از روش مستقیم است
. اکبر حیدری سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذار استانی سهام عدالت گفت: سهامداران در روش غیر مستقیم، علاوه بر سهام ۳۶ شرکت بورسی، به طور متوسط ۱۲۵ هزار سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را هم در سبد دارایی خود دارند که همین موضوع، سهام عدالت آن‌ها را در مقایسه با روش مستقیم، ارزنده‌تر کرده است. حیدری ادامه داد: از ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مدیریتی مستقیم و ۳۰ میلیون نفر، روش مدیریتی غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/keel3q