گفته می‌شود که...

دلار 1800 تومانی در راه است / توطئه خطرناک قوم لوط!/هدیه یک مرجع تقلید به حمید سوریان/ رسوایی جدید در بی بی سی/ توصیه قلعه‌نویی به بازیکنان مجرد استقلال/ جهرمی: احمدی‌نژاداز دستم ناراحت است/ پاسخ گاردین به ادعای ضدایرانی آسوشیتدپرس و...

توافق‌نامه‌ای که مخالفان سوری هم از آن خبر ندارند
  یکی از اعضای حزب «الامه» کویت به‌نام دکتر «فیصل احمد» از توافق پنهانی آمریکا، ترکیه، امارات، قطر و گروه‌های تروریستی در سوریه که نام ارتش آزاد سوریه را بر خود نهاده‌اند، خبر داد. براساس این خبر، مهم‌ترین بندهای توافق شده عبارتند از: 1- ارتش جمهوری سوریه از 50 هزار نفر تشکیل خواهد شد. 2- سوریه صرفاً از طریق سیاسی امکان درخواست حقوق خود را در خصوص بلندی‌های جولان خواهد داشت. 3- تحت نظارت آمریکا تمام سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیک و موشکی سوریه به اردن منتقل خواهد شد. 4- سوریه از اسکندریه عقب‌نشینی خواهد کرد و تمام روستاهای ترک‌نشین در حلب و ادلب به ترکیه بازگردانده خواهند شد. 5- تمام اعضای پ.ک.ک از سوریه بیرون رانده می‌شوند و تحویل ترکیه خواهند شد. لفظ تروریست بر این گروه در سوریه نیز نهاده خواهد شد. 6- ارتباط با ایران، روسیه و چین محدود خواهد بود، ضمن اینکه ارتباط با گروه‌های مقاومت در فلسطین قطع خواهد شد. 7- این توافق‌نامه بعد از به‌دست گرفتن قدرت از سوی مخالفان سوریه وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
   بر اساس سخنان فیصل احمد، این توافق‌نامه از سوی وزیر امور خارجه ترکیه، سفیر آمریکا در سوریه (رابرت فورد)، ریاض صیف، نماینده انجمن ملی سوریه و «ریاض شفقه» جانشین جماعت اخوان‌المسلمین، امضا شده است. این توافق‌نامه درحالی صورت گرفته است که بسیاری از مخالفان سوری نیز در جریان آن نیستند.

توطئه خطرناک قوم لوط!
  در کمال ناباوری برخی سایت‌های خبری با آب‌وتاب فراوان، خبر افتتاح اولین مسجد ویژه همجنس‌بازان(!) را در پاریس منتشر کردند گفته می‌شود بانی این کار، یک همجنس‌باز مسلمان به نام «لودویک محمد زاهد» است که خود چندی پیش با یک همجنس‌باز دیگر ازدواج کرده بود. او توجیه خود برای اختصاص چنین مسجدی را «راحت نبودن همجنس‌بازان زن و مرد در مساجد عادی» عنوان کرد و گفت: آن‌ها از ترس شناخته‌شدن، به مسجد نمی‌روند. مضحک‌تر اینکه مکان اختصاص‌یافته به‌عنوان مسجد همجنس‌بازان، در واقع بخشی از یک پرستشگاه بودایی‌ها در شهر پاریس است. این اقدام با مخالفت شدید و قاطعانه جامعه مسلمان پاریس اعم از شیعه و سنی روبه‌رو شده است. اما ظاهراً محمد زاهد که منتظر بروز مخالفت‌ها بوده است، پیشاپیش با القای ترس از ناامنی، برای تأمین امنیت مسجد خود، از مأموران امنیتی فرانسه کمک طلبیده است تا با این کار، اولاً مخالفان خود را – حتی پیش از بروز هرگونه مخالفت عملی- افراطی و خشونت‌طلب معرفی کند و ثانیاً با یاری خواستن از مأموران امنیتی، به کار خود وجهه قانونی و مشروع ببخشد.

گرم کردن همزمان چند بازیکن احمدی‌نژاد در کنار زمین انتخابات
تغییرات غیرمنتظره شب‌گذشته در دولت باعث شد تا گمانه‌ زنی‌ها درباره کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری وارد فاز جدیدی شود این جابه‌جایی‌ها تاکتیکی از سویی گرایش دولت به نامزدی غلامحسین الهام که پیشتر به عنوان سخنگوی دولت منصوب شده بود را تقویت می‌کند، بر اساس این تحلیل ائتلاف جبهه پایداری با دولت از طریق به حاشیه راندن رئیس دفتر رئیس جمهور امکان پذیر بود. لذا اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته از این سمت کنار گذاشته شد تا کدورت‌های طیفی از جبهه‌ پایداری با دولت بر طرف شود. چنانکه نشریه 9 دی منتسب به جبهه پایداری نیز روز گذشته با انتشار مطلبی از تمام رسانه‌هایی که شانس مشایی را برای نامزدی دولت بیشتر از الهام دانسته بودند انتقاد و آن را به «پریشان گویی فتنه گران، سنتی‌ها و اصلاح طلبان علیه الهام» یاد کرد. همچنین محصولی در این باره به صراحت گفت: «با حضور الهام در دولت به دولت نزدیک‌تر شده‌ایم. در این اثناء از ماه‌ها پیش احتمال نامزدی سید حسن موسوی نیز که شب گذشته بر صندلی مشایی تکیه زد. حرکت تاکتیکی دیشب رئیس جمهور شائبه نامزدی وی و همچنین احتمال نامزدی نیکزاد، را قوت بخشید به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد در نقش یک مربی به چند بازیکن همزمان برای گرم کردن ماموریت داده است.

پاسخ گاردین به ادعای ضدایرانی آسوشیتدپرس
 خبرگزاری آسوشیتدپرس چند روز پیش گزارشی منتشر کرد که در آن ادعا شده بود کارشناسان ایرانی با کمک یک برنامه کامپیوتری، یک سلاح ‌هسته‌ای‌ را شبیه‌سازی کرده‌اند که قدرت انفجاری آن سه برابر بمب به کار برده شده در هیروشیماست! در پی این ادعا روزنامه گاردین طی مطلبی که یک روز پس از انتشار گزارش آسوشیتدپرس منتشر شد، این خبر را یک «پروپاگاندای رسانه‌ای» دانست و اطلاعات موجود در این گزارش را خام، ابتدایی و بچه‌گانه توصیف کرد. گاردین همچنین نمودار منتشرشده را یک نمودار ابتدایی دانست که با جست‌وجوی عبارت «احتمال توزیع انرژی انباشته شده» در گوگل می‌توان شبیه آن را در سایتی که مخصوص آموزش استفاده از برنامه اکسل هست، پیدا کرد. نویسنده گاردین، نمودار منتشر شده در آسوشیتدپرس را «نمایشی مضحک» نامیده که می‌خواهد برنامه اتمی ایران را در بوق و کرنا کند. این روزنامه همچنین به شواهد قابل اطمینان علمی‌ای اشاره کرده که نشان می‌دهد این نمودار ساختگی است. گاردین از جمله به بولتن دانشمندان اتمی اشاره کرده که در آن از قول یک دانشمند اتمی نوشته شده است: «چنین نمودارهایی که یکی از آن‌ها در آسوشیتدپرس منتشر شده، در هر کتاب علمی مربوط به دانش هسته‌ای و نیز در سایت‌های اینترنتی قابل دسترسی هستند»

حمله طالبان به فرودگاه ناتو در افغانستان
صدای چند انفجار و به دنبال آن تیراندازی متقابل بامداد امروز یکشنبه در جلال آباد در شرق افغانستان شنیده شد.
شبه نظامیان طالبان در تماسی تلفنی با این خبرگزاری از حمله به فرودگاه جلال آباد، مرکز استان ننگرهار در شرق افغانستان خبر دادند.
جلال آباد از پایگاههای مهم نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به شمار می رود.
هنوز جزئیات بیشتر درباره این حادثه منتشر نشده است.

پیگیری مشایی برای تعمیم یک مصوبه دولتی به شهرداری تهران
بر اساس پیگیری هایی که اسفندیار رحیم مشایی از برخی مسئولان دولتی داشته است، مقرر شده بررسی های لازم توسط کارشناسان دولتی برای اجرای مصوبه دولت در حذف شرکت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی به شهرداری تهران صورت بگیرد که این کارشناسان اعلام کرده اند با توجه به ایراد قانونی رییس مجلس به برخی بندهای این مصوبه و عدم رفع آن توسط دولت، فعلا امکان اجرای آن در شهرداری تهران وجود ندارد.

جبهه پایداری مواضع خود مقابل فتنه و انحراف را رسما اعلام کند
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با بیان اینکه سئوالات بی جوابی از جبهه پایداری داریم، گفت: جبهه پایداری مواضع خود را در مورد فتنه، انحراف و عملکرد دولت مشخص کند.محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد فعالیت های انتخاباتی جبهه پایداری و تاکید آنان بر گفتمان 3 تیر در انتخابات 92 گفت: اگر پایداری می خواهد با گفتمان 3 تیر وارد رقابتهای انتخاباتی شود باید مواضعش را در مقابل احمدی نژاد مشخص کند.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: جبهه پایداری باید روشنگری کند که با احمدی نژاد مخالف است یا موافق، اگر موافق است با چه بخش هایی از آن موافق است و اینکه موافقتش با وی نسبی است یا صد درصد.

خاتمی نامزد مجمع روحانیون؟
مشرق نوشت: تیمی از اعضای مجمع روحانیون ماموریت یافته‌اند تا با کاندیداهای جبهه اصلاحات از جمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهر علیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته و آنها را از کاندیداتوری منصرف نمایند.
مجمع روحانیون به صورت چراغ خاموش تلاش می کند محمد خاتمی را به عنوان گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نماید.

سفر انتخاباتی مشایی
هفته گذشته اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در یک سفر کاملاً محرمانه وارد کرمانشاه شد که بنابر اخبار رسیده شکل و بویی انتخاباتی داشته است. در جلسه‌ای که در سالن استانداری و با حضور اندک مدیران استانی برگزار شد بعد از سخنرانی، مشائی با قدردانی از استقبال گرم استاندار کرمانشاه از وی به عنوان دوست بسیار صمیمی خود یاد کرد.این حضور با اعتراض بعضی از سیاسیون، نهادها و سازمان‌های استان مواجه شد و استاندار آماج سؤال‌های بی‌پاسخ قرار گرفت.

لیوان های یک بار مصرف با اسماء متبرکه از جمله «یا اباعبدالله الحسین»
همزمان با ایام محرم حسینی یک شرکت تولیدی اقدام به انتشار برخی شعائر اسلامی از جمله «کل ارض کربلا» بر روی  لیوان‌هایی کرده بود که پس از مصرف بلافاصله در سطل زباله قرار می‌گیرد. این لیوان‌های یکبار مصرف در سطح میلیونی تولید و در معرض فروش قرار گرفت. بنا بر این گزارش این لیوان‌ها متأسفانه دارای طرح‌های جدید اسماء متبرکه از جمله «یا اباعبدالله الحسین» هم بودند که بعضاً مشاهده آن در سطل‌های زباله صحنه اسفباری را از اشاعه معکوس شعائر اسلامی پدید آورده بود.

توقف‌حکم‌اعدام‌مدیربزرگترین‌ سایت‌مستهجن
وکیل سعید ملک پور ــ گرداننده سایتهای مستهجن ـ از توقف حکم اعدام موکلش خبر داد. محمود علیزاده طباطبایی گفت: موکلم با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود که حکم او در دیوان عالی کشور هم تائید شد. پس از تائید حکم موکلم از کارهای خود توبه کرد.
 وی افزود: با این توبه حکم اعدام متوقف شده و امیدواریم موکلم با یک درجه تخفیف روبرو شود.

توصیه قلعه‌نویی به بازیکنان مجرد استقلال
امیر قلعه نویی خطاب به بازیکنان مجرد خود گفته است، زودتر ازدواج کنید تا در زندگی ورزشی و شخصی خود موفق تر باشید.
وی با مثال زدن زندگی میثم بائو برای بازیکنان خود، گفته است: این آقای بائو زود ازدواج کرده و هم اکنون فرزند هم دارد و می‌بیند که بسیار هم موفق است.
قلعه نویی به گرفتاری های روزمره خود نیز اشاره کرده:«الان من درگیری های زیادی دارم و شاید بعضی زمان ها هیچ یک از تماس های خود را جواب ندهم، اما به محض اینکه دخترم با من تماس میگیرد تماس او را جواب او می‌دهم و از این موضوع بسیار هم لذت می‌برم»

رمزگشایی از شگرد جدید 'انحرافی ها' برای جلب نظر 'خاکستری ها'
به تازگی فعالین جریان انحرافی در فضای مجازی اقدام به ایجاد کمپین هایی در حمایت از کاندیدای مورد نظر خود کرده اند.
جریان انحرافی با ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی در فضای مجازی به ساماندهی وبلاگ ها و وب سایت های قارچی در زمینه تبیین گفتمان و شعارهای مورد نظر این جریان مبادرت کرده است. این جریان به صورت نرم با به بکار گیری متدهای مورد استقبال عمومی از جمله تبلیغ برخی از چهره های معلوم الحال هنری در تلاش است که گفتمان خود را به صورت همگانی و برای تمامی تیپ های جامعه ساماندهی کند. کلید واژه مشترک تمامی این وبلاگ ها استفاده از جمله تبلیغاتی "از مردم و با مردم و هم برای مردم" است که درصدد است سنخیت مناسبی برای طرفداران مذهبی و سکولار فراهم آورد.

واشنگتن: رهبری با پیام وحدت احمدی نژاد را از فشارها رهاند
یک روزنامه آمریکایی نوشت: دستور رهبری در ایران برای توقف سوال از رئیس جمهور باعث احیای موقعیت احمدی نژاد شده است.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: برای ماه ها موقعیت احمدی نژاد درون نظام به کسی شباهت داشت که ممکن است حتی نتواند دوره دوم ریاست جمهوری را به پایان ببرد. اما حالا به نظر می رسد احمدی نژاد موقعیت خود را دوباره احیا کرده است.
به گزارش عصر ایران، واشنگتن پست می افزاید: در حالی که ایران به شدت با تحریم های سخت در حال جنگ است و نیز در شرایطی که این کشور در آستانه مذاکرات هسته ای قرار دارد، رهبر ایران با ارسال پیام وحدت ملی، دریچه ای را برای تداوم حیات سیاسی دولت ایجاد کرد.
واشنگتن پست می افزاید: پیش از پیام وحدت رهبر ایران، محمود احمدی نژاد زیر شدیدترین انتقادات مخالفان بابت سوء مدیریت اقتصادی و نیز عملکرد برخی مشاوران و نزدیکانش قرار داشت.
دعوت از لاریجانی  برای نامزدی در انتخابات
دعوت از لاریجانی - مشرق نوشت: برخی نمایندگان از تنظیم نامه ای خبر می‌دهند که در آن از علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آمده است. پیش بینی می‌شود این نامه با امضای حداقل 150 نماینده که اکثر آنها از اعضای فراکسیون رهروان ولایت هستند منتشر شود.

شرط کاندیدای ریاست جمهوری
یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در یکی از مراکز استراتژیک کشور مسئولیت دارد اخیرا به مدیران خود گفته در صورتی که در انتخابات آینده از وی حمایت نمی‌کنند این مرکز را ترک نمایند. به نوشته مشرق برخی مدیران این مرکز را ترک کرده و با کاندیدای رقیب وی همکاری خود را آغاز کرده اند.

شعر مضحک مداح در مجلس عزای حسینی
 ایام محرم زمانی است که در کنار عزاداری‌های سنتی و مخلصانه هیات‌های مذهبی در تهران، جمع مداحان نوگرا هم حسابی جمع است و هر یک تلاش کرده اند برای مطرح شدن نام خود کاری جدید ارایه کرده و تعدادی از جوانان را با اشعار و آهنگ‌های عامه خود جذب کرده و به اصطلاح سری تو سرها درآورند.
غافل از آن که ضربه ای غیرقابل جبران به محضراهل بیت(علیه السلام) وارد می‌کنند. مراجع عظام تقلید به ویژه رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید بر برگزاری سنتی این عزاداری‌ها داشته اند به گونه ای که به بساط خاندان عصمت و طهارت ضربه وارد نیاید و یا شائبه هتک حرمت در ذهن متجلی نشود. به گزارش صراط، نمونه مداحی کوتاهی از یک شخص تازه به دوران رسیده که این روزها گوشی به گوشی توسط مردم بلوتوث شده و مایه مضحکه مجالس عزاداری شده است.
 این قطعه با شعری کاملا بی محتوا و سبکی بسیار شاداب! برای سینه زنی در هیات اجرا شده است: نوار مغز سرم در محضر دکترا خط خطی و قاطی بود/ طبیب توی مطب متحیر صدا زد این چه نوار مغزی بود/ میدونی چی دادم جواب دکتر، علت عیبش اینه آقای دکتر/ من روانی ام روانی حسین، خط خطی شده از عشق حسین/

تکذیب یک دیدار انتخاباتی
الف:روابط عمومی شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای خبر دیدار قالیباف، شهردار تهران با آیت ا... هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی را تکذیب کرد.

بازگشت مجری ممنوع از کار
ایسنا: مجری ممنوع‌ از کار تلویزیون پس از چند ماه دوری از تلویزیون، به دعوت شبکه بازار با اجرای برنامه‌ جدیدی در این شبکه با عنوان «از همین امروز» به روی آنتن می‌رود.
طرح تحریم صداوسیما از سوی سنا
العالم:همزمان با حمله تروریستی به دفتر شبکه‌های «العالم» و «پرس تی وی» در پایتخت سوریه، سنای آمریکا طرحی را برای تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روی میز قرار داد.

نصب عکس شهدا در کوچه‌های تهران
الف: محسن پیرهادی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه عکس و یک جمله از شهدا بر سر در کوچه‌ها نصب می‌شود، گفت: تا پایان سال در کل شهر تهران این اقدام صورت می‌گیرد.

انتقاد جدی سردارنقدی
الف:سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از واردات کالاهایی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، انتقاد کردوگفت:در کشور 84 میلیون دلار واردات داریم که 30 تا 40 میلیون دلار آن بی‌خود و بی‌جهت است که اگر وارد نشود هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به عنوان مثال 40 میلیون دلار چوب بستنی وارد کشور شده است که هیچ نیازی به ورود این قبیل کالاها نیست.

شکایت به دفتر احمدی نژاد رسید
الف: محمدعلی پور مختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم از ارسال شکایت نماینده ارومیه به ریاست جمهوری خبر داد و گفت: شکایت نادر قاضی‌پور از رئیس جمهور به دفتر وی ارسال شد.

علت گریه دانشجویان خارجی
خبرگزاری دانشجو:حسین یکتا، مسؤول سابق راهیان نور گفت: در سفری که به هندوستان و کشمیر داشتم خیلی از دانشجویان هندوستان و کشمیری کتاب «پرواز بی‌نهایت را» که کتاب خاطرات شهید بابایی است مطالعه کرده بودند و با خاطرات شهید بابایی گریه می‌کردند.

شیرین خانم کارشناس اتمی!
رجا:شیرین عبادی فراری ضد انقلاب در سخنانی عجیب در حضور رئیس مجلس ایتالیا در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: انرژی هسته ای برای ایران مناسب نیست، ایران روی خط زلزله است و مردم ایران نمی‌خواهند یک بار دیگر فاجعه فوکوشیما در ایران تکرار شود و از سوی دیگر ایران دارای خورشید فروانی است و ما می‌توانیم با سرمایه گذاری روی انرژی خورشیدی، نیرو گاه‌های بزرگی برای تولید برق داشته باشیم و نیازی به نیروگاه برق اتمی نداریم!

فلافل و کباب ترکی غذاهای تروریستی!
قدس آنلاین: میشل باکمن، سناتور آمریکایی در ادعایی عجیب و مضحک ادعا کرد، فلافل و کباب ترکی غذاهای تروریستی هستند و باید جلوی انتشار آنها را در این کشور گرفت.

رسوایی جدید در بی بی سی
افکارنیوز: سیاوش اردلان، مجری بی بی سی ضمن اعلام اینکه دو مجری معروف این شبکه عاشق یکدیگر شده‌اند، گفت:این دو اعلام کرده‌اند که از همسرانشان جدا می‌شوند تا با هم باشند!.

جهرمی: احمدی‌نژاداز دستم ناراحت است
خبرآنلاین: محمد جهرمی در گفت وگویی با هفته نامه تجارت فردا به نکات قابل توجهی اشاره کرده است. از جمله این که:
- گاهی اوقات می‌گویند داماد آقای ناطق هستم و بعضی وقت‌ها می‌گویند داماد آقای جنتی هستم. هیچ کدام درست نیست. من داماد اصفهانی‌ها هستم نه داماد شمالی‌ها.
- یکی از مخالفان صد درصد نحوه اجرای یارانه‌ها بودم و بارها هم گفتم که هدفمند کردن یارانه‌ها برای کشور واجب بود، ولی چگونگی اجرا مهم‌تر است.
- در دولت احمدی نژاد بیشتر تصمیمات فردی بود. ظاهراً ایشان انتقادپذیر نیستند. ایشان حرمت من را در دولت نگه می‌داشت، ولی آنچه را خودش می‌گفت و اکنون نیز می‌گوید اجرا می‌کند.
- ایشان(احمدی نژاد) خیلی از دست من ناراحت هستند. آقای رحیمی گفت که مصاحبه شما خیلی باعث ناراحتی ایشان شد. اما ایشان نباید از واقعیت ناراحت باشند.
- چالش‌های دولت آینده خیلی زیاد است. من فکر می‌کنم تا سه دولت آینده گرفتار مسایل اقتصادی به وجود آمده هستند.

شنیده‌ای از تیم قالیباف
پارسینه: شنیده شده است تیم انتخاباتی - رسانه‌ای محمدباقر قالیباف قصد ارایه رسمی فهرست انتخاباتی و حمایت از این فهرست را در انتخابات آینده شورای شهر ندارند.

لاریجانی: درخواستی نداشته‌ام
مهر: روابط عمومی مجلس اعلام کرد: هیچ‌گونه درخواستی از مقامات مصری مبنی بر سفر «علی لاریجانی» به نوار غزه صورت نپذیرفته و تنها کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این درخواست و تقاضا را مطرح کرده است.

جنایت تازه پژاک
دیده‌بان: اعضای گروهک تروریستی پژاک که در مرزهای غربی کشور از کول‌بران کُرد اخاذی و باجگیری می‌کنند، روز سه‌شنبه گذشته در پی مقاومت دو تن از کول‌بران در شهر اشنویه واقع در آذربایجان غربی ، آنها را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

هدیه یک مرجع تقلید به حمید سوریان
رسا: حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان روز شنبه در قم با حضرت آیت ا... مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد. این مرجع تقلید در پایان این دیدار، یک دوره کامل کتاب تفسیر نمونه را به این کشتی گیر اهدا کرد.

محرم  بی سابقه
 محرم امسال شاهد یکی از باشکوه ترین مراسم های عزاداری و ابراز ارادت به سالار شهیدان و یاران با وفایش در سراسر کشور بودیم. تنها در شهر تهران 17840 هیئت، تکیه ، مسجد و حسینیه به اقامه عزا پرداختند که به گفته کارشناسان این حضور و شور بی سابقه بوده است.

 حرکت چراغ خاموش مجمع روحانیون
 تیمی از اعضای مجمع روحانیون ماموریت یافته اند تا با کاندیداهای جبهه اصلاحات از جمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهر علیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته و آنها را از کاندیداتوری منصرف نمایند. مجمع روحانیون به‌صورت چراغ خاموش تلاش می کند محمد خاتمی را به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نماید.

قصد خاتمی برای بازگشت بدون عذرخواهی
 محمد خاتمی که به شدت نگران رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری است نسبت به انتشار عکس، خبر، سخنرانی ، یادداشت و تحلیل درباره شخص خود در رسانه ها اظهار رضایت کرده است. به اعتقاد خاتمی در صورتی که این روند ادامه پیدا کند رد صلاحیت وی برای نظام مشکل ساز می شود. خاتمی می خواهد بدون پرداخت هرگونه هزینه و عذرخواهی از مواضع خود در فتنه 88 به عرصه سیاسی بازگردد.

اهداف کنگره ملیت های ایران فدرال
کنگره ای با عنوان” ملیت های ایران فدرال” و با هدف از میان برداشتن مرزها میان گروه های اپوزیسیون ایرانی در پاریس برگزار شده است. یکی از مصوبات این کنگره که تحت نظارت سرویس امنیتی فرانسه برگزار شد ضربه زدن به منابع و مراکز توزیع انرژی ایران از جمله خطوط نفت و گاز بود که بخشی از این ماموریت به گروه های خلق عرب واگذار شد.

ذخیره مطلوب کالاهای اساسی
 منابع رسمی از ذخیره مطلوب کالاهای اساسی همچون گوشت و گندم و روغن در کشور خبر می دهند. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی برخی کمبودهای
نقطه ای مواد غذایی در کشور ناشی از مشکلات توزیع است و سیلوها و سردخانه ها از ذخیره خوبی برخوردارند.

 واکنش اصلاح طلبان به سخنان خوئینی ها
سخنان اخیر موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از دانشجویان که تکرار شعارهای فتنه 88 بود، با اعتراض برخی اعضای مجمع روحانیون، بنیاد باران و استانداران دوران اصلاحات مواجه شده است. این افراد با ارسال نامه ای خطاب به خوئینی ها اتخاذ چنین مواضعی را تیر خلاص برای بازگشت اصلاح طلبان به قدرت دانسته اند.

دلار 1800 تومانی در راه است
برخی کارشناسان اقتصادی دولت معتقدند با ادامه تمهیدات و برنامه های بانک مرکزی تا پایان سال می توان قیمت دلار را به 1800 تومان رساند. پس از کاهش نسبی قیمت سکه و دلار در بازار، برخی افراد که نگران کاهش قیمت ها هستند اقدام به عرضه دلار و سکه ذخیره شده به بازار کرده اند.

گارسیا: حضورم در فیلم موهن براساس فریب بوده
دادگاهی در آمریکا با درخواست بازیگر فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) برای حذف این فیلم در یوتیوب مخالفت کرد. به گزارش رویترز، سیندی لی گارسیا، بازیگر زنی که پیش‌تر اعلام کرده بود حضورش در فیلم موهن به ساحت پیامبر(ص) براساس فریب بوده است، از دادگاه خواسته بود دستور حذف این فیلم 13 دقیقه‌ای را از پایگاه اینترنتی یوتیوب صادر کند اما دادگاه فدرال آمریکا با درخواست وی مخالفت کرد. مایکل فیتزجرالد، قاضی دادگاه آمریکا همچنین از لغو جلسه دادرسی سوم دسامبر برای بررسی درخواست این بازیگر آمریکایی خبر داد. در همین حال کریس آرمنتا، وکیل سیندی لی گارسیا به خبرگزاری رویترز گفت که قصد دارد اعتراض خود را نسبت به این تصمیم به دادگاه اعلام کند. پیش از این، گارسیا، تهیه کننده این فیلم را «فردی دروغگو و دغل‌کار» خوانده بود.
 
   اخبار کوتاه   
* به گزارش ایسنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اعلام این‌که آیت‌الله موحدی کرمانی از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به سمت امامت جمعه موقت تهران منصوب شد و تبریک این انتصاب، تصریح کرد :نماز جمعه این هفته (17 /9/ 91) به امامت معظم له اقامه خواهد شد.
حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده و از اعضاء مجلس خبرنگاران رهبری و مجمع تشخیص مصلح نظام است.
*  در حالی‌که نزدیک به شش ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت باقی مانده، رسانه‌های خارجی نیز به تحلیل و بررسی این دور از انتخابات پرداخته‌اند. در این زمینه روزنامه «فایننشال تایمز» آمریکا با اشاره به انتخابات ایران، چنین نوشته است: «اگر خاتمی و مشائی یک کدامشان برای انتخابات بیایند، برای ما بهتر است.»!
   *  تیمی از اعضای مجمع روحانیون مأموریت یافته‌اند تا با کاندیداهای احتمالی جبهه اصلاحات ازجمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهرعلیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته و آن‌ها را از کاندیداتوری منصرف کنند. مجمع روحانیون به‌صورت چراغ‌خاموش تلاش می‌کند محمد خاتمی را گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کند. این در حالی‌است که اصلاح‌طلبان تندرو با محوریت موسوی خوئینی‌ها تلاش دارند با اتخاذ مواضع افراطی عملاً تحریم انتخابات را پیگیری کنند.
   *  رسانه‌های ضدانقلاب با پوشش گسترده اخبار مربوط به اعتصاب غذای «نسرین ستوده» تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن زمینه «توهم قهرمان بودن» عملاً با تشویق ستوده به ادامه وضعیت فعلی، شرایط سوء‌استفاده رسانه‌ای از این موضوع را فراهم کنند. از مهم‌ترین نکات جالب توجه این پرونده، تلاش فراوان خندان – همسر نسرین ستوده- برای جریان‌سازی علیه نظام است. «ویکتوریا نولند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که کشورش رکورددار تعداد زندانیان در جهان است، از مقامات کشورمان خواسته تا فوراً نسرین ستوده را که جرمش در دادگاه قانونی ثابت شده، آزاد کند!
   *  به‌تازگی فعالان حلقه انحرافی در فضای مجازی، کمپین‌هایی در حمایت از کاندیدای مورد نظر خود ایجاد کرده‌اند. حلقه انحرافی با ورود زود‌هنگام به فضای انتخاباتی در فضای مجازی، به ساماندهی وبگاه‌ها و وب‌سایت‌های خلق‌الساعه در زمینه تبیین گفتمان و شعارهای مورد نظرش مبادرت کرده است. کلیدواژه مشترک تمامی این وبگاه‌ها، استفاده از جمله تبلیغاتی «از مردم و با مردم و هم برای مردم» است.
   *  در حالی‌که فلسطین پس از جنگ هشت‌روزه غزه و انتخاب به‌عنوان عضو ناظر در سازمان ملل در شرایط برتری و اقتدار قرار دارد، محمود عباس در مصاحبه تأمل‌برانگیز با یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، مرزهای فلسطین را در مرزهای 1967 خلاصه کرد و عملاً به‌صورت غیرمستقیم رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت شناخت!
   *  اصلاح‌طلبان قصد دارند در یک برنامه جامع، طرح وحدت ملی را به‌عنوان یک طرح دینی برخاسته از آیات قرآن و کلام ائمه(ع) معرفی کنند. رسانه‌های این جریان قصد دارند تا روز‌های نزدیک به انتخابات، نسبت به عادی‌سازی پروژه وفاق ملی تبلیغات گسترده‌ای را پی‌ریزی کنند و با استفاده از آیه شریف «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» و با دادن یک وجهه اسلامی و دینی به آن، این پروژه را پیش ببرند. این در حالی است که بیشتر کارشناسان، این طرح را برخاسته از روش‌های غربی و حکومت‌های سکولار می‌دانند.
 * سفارتخانه یک کشور اروپایی در تهران به‌تازگی یک تیم را برای نظرسنجی در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در تهران فعال کرده بود که توسط عوامل امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدند.
*  بابک داد» کاتب ویژه خاتمی که هم‌اکنون در خارج از  کشور به سر می‌برد در وب‌سایت خودش با اختصاص شماره حساب بانکی دست به گدایی زده است!
 *محسن هاشمی» در مصاحبه‌ای در مورد وضعیت فائزه هاشمی گفته است؛ « فائزه هاشمی در زندان گفت در شرایط خوبی به سر می‌برد و بسیار از این وضع راضی هست و گفته در جمعی که هستم روابط خوبی دارم و فرصت مطالعه برایم فراهم است و اجازه آشپزی هم به ما داده‌اند و فضای هواخوری بسیار خوبی داریم و به‌تازگی کتابی برای ترجمه در دست دارم که خود را به آن مشغول کرده‌ام. فائزه در گفت‌وگو با من با خوشحالی گفت که امروز مسئول پخت غذا (دلمه هفت رنگ) هستم. مغازه‌ای برای تهیه اجناس مورد نظر در اینجا قرار دارد که تهیه مواد مورد نیاز را برایم سهل کرده است.»!
*  مقامات جمهوری آذربایجان در اجرای تازه‌ترین تئوری صهیونیست‌ها در این کشور سعی دارند تا با اسکان کردها در منطقه تالشی‌‌نشین این جمهوری که «بزرگ‌ترین اقلیت ساکن در این کشور است و پیشینه ایرانی نیز دارند، بافت فرهنگی، هویت‌طلبی و احقاق حقوق فرهنگی تالشی‌نشین‌های این منطقه را سلب کنند. گفتنی است عملاً روند اسکان کردها در جنوب جمهوری آذربایجان از دو سال پیش آغاز شده است.

https://shoma-weekly.ir/BGGqbS