گفته می‌شود که...

دشمن پایان فتنه و شکست را رسما اعلام کرد واگذاری خانه های ویلایی به مردم ایران ۳ درصد دانشگاه‌های برتر جهان را در اختیار گرفت افغانستان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در ایران وزیر کشور: امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی است دیپلماسی عقلانی علی دایی مدرک ارائه دهد ارمنستان: ‏امکان تعمیق همکاری دفاعی با ایران وحود دارد جنگلی که خودتان ساختید هزینه ۲ میلیون دلاری برای قاتل شهید سلیمانی

دشمن پایان فتنه و شکست را رسما اعلام کرد



سنتگام به پنتاگون اعلام کرد برآورد ارائه شده از وضعیت ایران اشتباه بوده است به همین دلیل تلاش‌ها بی نتیجه ماند.
ظاهرا بر اساس همین برآورد ٣۶کشور متقاعد شده بودند که از آشوب حمایت کنند.
تحریمهای سمبلیک اروپا نیز واکنش عصبانی به ناکامی است.

وقتی "صدای آمریکا" سارق چاقو‌کش را مبارز معرفی می‌کند

صدای آمریکا؛ رسانه سازمان سیا‌ در مطلبی با اعلام هویت و نام یکی از کشته‌شدگان آتش‌سوزی در زندان اوین (حسین ـ ج.) اعلام کرد او از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران ‌بوده؛ در حالی که آخرین اتهام او سرقت گوشی تلفن همراه با چاقو از خانم‌ها بود.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: صدای آمریکا تازه‌ترین گاف خود را بروز داد و اثبات کرد امپراطوری دروغ، همکار سارق سابقه‌دار است. این تلویزیون که رسانه سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است به‌همراه برخی دیگر از رسانه‌های دیگر معاند فارسی‌زبان، امروز در مطلبی با اعلام هویت یکی از کشته‌شدگان آتش‌سوزی در زندان اوین با نام (حسین ـ ج.) اعلام کرد که او از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران ‌بوده است.

فرد اعلام‌شده جزو‌ فوتی‌های حادثه زندان اوین است که به‌دلیل استنشاق دود ناشی از اقدام محکومان سارق در آتش زدن کارگاه خیاطی زندان اوین درگذشت؛ اما ادعای صدای آمریکا کذب محض است؛ زیرا اصولاً تاریخ بازداشت متوفی 19 تیر 1401 هست یعنی چند ماه قبل از اغتشاشات اخیر و از آن تاریخ تا روز آتش‌سوزی بدون مرخصی در زندان بوده است.

وی سابقه‌دار با سرقت‌های متعدد و دارای 2 سابقه قبلی محکومیت به‌جرم سرقت هم بوده است.

آخرین اتهام او سرقت گوشی تلفن همراه با چاقو از خانم‌ها بود.

طی ساعات اخیر موضوع رسوایی دروغگویی متعدد رسانه‌های معاند به موضوع اعتراض کاربران فضای مجازی هم تبدیل شده است و #امپراطوری_دروغ به ترند یک توئیتر تبدیل شده است.

اروپا به قاتلان ۱۷۰۰۰ ایرانی پناه می‌دهد و حافظان امنیت مردم ایران را تحریم می‌کند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به تحریم‌های به‌اصطلاح حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی واکنش نشان داد.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به تحریم‌های به‌اصطلاح حقوق‌بشری علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: "در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا به‌طور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون 17000 ایرانی بی‌گناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متأسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند!"

++++

واگذاری خانه های ویلایی به مردم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۹۰۰ شهری که کمبودی از نظر زمین نداریم، واحدهای مسکونی به همراه تسهیلات به‌شکل ویلایی به مردم واگذار می‌کنیم. زمین‌های ۲۰۰ الی ۲۵۰ متری به همراه تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌دهیم و آنها متعهد می‌شوند در یک سال ونیم به صورت ویلایی بسازند، این قرار داد میان وزارت راه و سازنده که مردم هستند، ایجاد می‌شود.

ایران ۳ درصد دانشگاه‌های برتر جهان را در اختیار گرفت

نتایج رتبه‌بندی 2023 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی «تایمز» که به تازگی منتشر شده است، جایگاه علمی و استنادی 1799 دانشگاه در 104 کشور جهان را ارزیابی کرده است. طبق این نتایج، تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی از 58 (طبق ارزیابی 2022) به 65 رسیده است و روند صعودی سهم ما از این رتبه‌بندی، امسال نیز تداوم داشته است. این مؤسسه دانشگاه‌های جهان را در سه حوزه اصلی فعالیت یعنی «تحقیق»، «تأثیر» و «تدریس» ارزیابی می‌کند. در همین زمینه این ارزیابی به شاخص‌ها و معیارهای مهمی توجه دارد، از جمله: آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)، استنادات (تأثیر تحقیق)، درآمد صنعت (انتقال دانش) و چشم‌انداز بین‌المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات).

افغانستان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در ایران

در شش ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲.۷ درصد کاهش داشته، کشور افغانستان بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌ و فارس نیز بیشترین سرمایه را جذب کرده است.

وزیر کشور: امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی است

وزیر کشور گفت: دشمنان فکر می‌کنند که می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند و این مفهومش این است که امنیت خلیج فارس به خطر می‌افتد، زیرا امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

احمد وحیدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت امنیتی کشور مناسب است، اظهار داشت: اغتشاشات اخیر توسط دستگاه های امنیتی کنترل شده و افرادی که اغتشاشگر بوده‌اند، دستگیر شده و تحویل مقام قضائی داده شده‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر کسی نقدی داشته باشد، باید در جای خود نقد کند چناچه در این مدت فضا باز بوده و نقدها مطرح شده؛ اما هیچکس از اغتشاشگر نمی پذیرد که کسب و کار مردم را تخریب کند.

دیپلماسی عقلانی

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما طرف‌های اروپایی را دعوت به عقلانیت می‌کنیم و به شعارهای خودشان پایبند باشند. در صورت رفتار عقلانی از سوی کشورهای اروپایی می‌تواند مهم‌ترین شریک برای ایجاد صلح و ثبات باشد. آنها در ارتباط با ایران صحبت می‌کنند، کشوری که هم مقتدر است و هم کشوری است که مسئولیت‌پذیر است و نقش تعیین‌کننده در ثبات و امنیت منطقه ایفا کرده و می‌کند. ایران متناسب با تصمیم و اقدام آنها تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند امیدواریم اتحادیه اروپا رفتار و سیاست معقول نسبت به ایران داشته باشد. چنانچه طرف اروپایی آماده تعامل باشد ایران آماده تعامل است ولی در صورت اتخاذ رفتاهاری گزینشی و سیاست‌های دوگانه، ایران واکنش متناسب و متقابل صورت خواهد داد این در ارتباط با تک تک این کشورها خواهد بود و هم در خصوص اتحادیه اروپا.

علی دایی مدرک ارائه دهد

میزان خبرگزاری قوه قضائیه مطلبی خطاب به علی دایی می‌نویسد: علی دایی، چند روز قبل هم‌سو با موج غیرواقعی رسانه‌های ضد انقلاب، خبر دروغ کشته شدن یک دانش‌آموز در اردبیل را بازنشر کرد. آقای دایی لطفا مستندات خود در رابطه با کشته شدن دانش‌آموز دختر اردبیلی را منتشر کنید. شما حتی اظهارات خانواده دختر فوت شده را انکار می‌کنید و مشخص نیست چرا مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نمی‌کنید. انتظار می‌رود اگر مستنداتی در خصوص ادعای مطرح شده دارید، هرچه سریع‌تر آن را به مراجع ذی‌ربط ارائه کرده تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

ارمنستان: ‏امکان تعمیق همکاری دفاعی با ایران وحود دارد

رابرت کوچاریان رئیس‌جمهور سابق ارمنستان گفت: امکان تعمیق همکاری دفاعی ارمنستان و ایران وجود دارد و این همکاری به‌عنوان بخشی از مؤلفه امنیتی ارمنستان، ضروری است. باید دست‌کم دو رزمایش با ایران در سیونیک انجام می‌دادیم. علاوه بر ارمنستان، تنها کشوری که «سیونیک» برای آن مهم است، ایران است. سیونیک ضعیف‌ترین بخش ارمنستان است و ترکیه و باکو آرزوهای زیادی برای این استان دارند و این آشکار است.

ایران رکودرار صادرات هنداوانه!

براساس آمارهای گمرک ایران، در سال جاری کشورمان نزدیک به ۷۳۷ هزار تن هندوانه صادر کرده که این میزان بالاترین مقدار صادرات هندوانه کشور از سال ۱۳۹۴ تاکنون است. البته آمارهای رسمی فقط تا سال ۱۳۹۴ وجود دارد و به نظر می‌رسد صادرات فعلی هندوانه کشور رکورددار صادرات این محصول در طول تاریخ نیز باشد. قابل ذکر است برخی از کارشناسان معتقدند اگر الگوی کشت در کشور اجرا می‌شد ایران نباید تولیدکننده بزرگ هندوانه پس از کشور چین در جهان می‌شد و به‌جای آن باید محصولات استراتژیک تولید می‌کردیم.

جنگلی که خودتان ساختید

مکرون در اعتراض به افزایش ۴ برابری قیمت گاز گفته است: این رسم رفاقت نیست که قیمت گاز را چهار برابر پرداخت کنیم. کاربری نوشت: «آقای مکرون آیا رسمش بود که در جنگ عراق به صدام هواپیما دادید و گاز خردل، آیا رسمش بود در تحریم‌های آمریکا پانسمان را از بیماران ما دریغ کردید. آیاهای بسیاری است ولی این جنگلی است که خودتان ساختید و امروز ضربه‌اش را می‌خورید.

هزینه ۲ میلیون دلاری برای قاتل شهید سلیمانی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر برجام درخواست داشتند که نام ۶۰ نفر از عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی از لیست سیاه ایران خارج شود و ما گفتیم این موضوع خط قرمز ماست و قابل معامله نیست. یکی از وزرای خارجه کشورهایی که نقش واسطه را داشت به من گفت: مقامات آمریکایی به ما می‌گویند ماهانه فقط برای امنیت پمپئو ۲ میلیون دلار هزینه می‌کنیم.

اخبار کوتاه:

* مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا گفت: که پنتاگون نمی‌تواند تأیید کند پهپادهایی که روسیه برای هدف قرار دادن اوکراین استفاده می‌کند،‌ ساخت ایران است.

* سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی اعتراضات انجام شود، افزود: با توجه به وجود زیرساخت حقوقی برای بیان اعتراضات،‌ اگر فرهنگ سازی اعتراضات وجود داشته و برگزارکنندگان تجمع اعتراضی هم صلاحیت و تعهد لازم را داشته باشند و در مقابل حاکمیت هم امنیت اعتراض و معترضان را تضمین کند، آن‌گاه به لحاظ حقوقی و قانونی مشکلی برای تجمعات اعتراضی وجود ندارد.

* الناز رکابی، سنگنورد ملی پوش ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی به مقام چهارم دست یافت، در استوری اینستاگرام خود نوشت: «ضمن عذرخواهی بابت نگرانی هایی که ایجاد کردم، باید اعلام کنم طبق حساسیت های موجود در مسابقات فینال قهرمانی آسیا که در کره جنوبی برگزار شد، به دلیل زمان‌بندی نامناسب و فراخوانی غیرقابل پیش بینی برای صعود دیواره، پوشش بنده سهوا دچار مشکل شد. در حال حاضر طبق زمان‌بندی از قبل تغیین شده به همراه تیم، در حال بازگشت به ایران هستم.»

* رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: انتظار دولت، سازمان ملی استاندارد و ارکان تصمیم گیرنده در این زنجیره این است که خودروسازان داخلی حق‌الناس و رضایت مردم را تحصیل کنند که یک امر اخلاقی و قانونی و شرعی است.

سید مهدی اسلام‌پناه افزود: در تولید محصولات مختلف به منظور مصرف داخلی و صادرات، باید کلاس و شأن ایران و ایرانی حفظ شود که یک الزام است. وی بیان داشت: این تولیدات شرف کشور است و باید در کلاس کیفی مردم ایران باشد و شاهد تحقق رضایت مشتریان در انتهای زنجیره باشیم.

https://shoma-weekly.ir/BvP4s0