گفته می‌شود که...

دست راست مختار قطع شد/توزیع بازی رایانه ای ترور روحانی در تهران!/ برگزاری برنامه های هدفمند جریان فتنه در دانشگاه/ مجید» در رکاب «مهدی» شهید شد!/ عکس های مجله مد امریکایی از دختران مدل تهرانی / ستاره سینمای نیجریه مسلمان شد و...

فضیلت زیارت ابی عبدالله الحسین(ع)

فرزند برومند آیه الله امینی آقای دکتر محمد هادی امینی می نویسند:پس از گذشت چهار سال از فوت مرحوم آیه الله العظمی علامه امینی نجفی«پدر بزرگوارم» مؤلف کتاب الغدیر...یعنی سال 1394 هجری قمری شب جمعه ای قبل از اذان فجر، وی را در خواب دیدم، او را شاداب و خرسند یافتم... جلو رفته و پس از سلام و دست بوسی، عرض کردم: پدرجان در آنجا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟گفتند: چه می گویی؟ مجددأ عرض کردم: آقاجان در آنجا که اقامت دارید، کدام عمل موجب نجات شما شد. کتاب الغدیر...یا سایر تألیفات... یا تأسیس و بنیاد کتابخانه امیر المؤمنین(ع)؟پاسخ دادند: نمی دانم چه می گویی قدری واضح تر و روشن تر بگو.گفتم: آقاجان شما اکنون از میان ما رخت بربسته اید، و به جهان دیگر منتقل شده اید، در آنجا که هستید کدامین عمل باعث نجات شما گردید از میان صدها خدمات و کارهای بزرگ علمی و دینی و مذهبی؟مرحوم علامه امینی...درنگ وتأملی نمودند سپس فرمودند: فقط زیارت ابی عبدالله الحسین(ع(

توزیع بازی رایانه ای ترور روحانی در تهران!

اخیرا در برخی مراکز کامپیوتری تهران بازی رایانه‌ای توزیع شده‌ که به بازی ترور روحانی معروف شده‌ است.

در این بازی که شبیه بازی های کوماندویی و تیراندازی انفرادی است، کاربر در هر مرحله به اهداف خاصی دست می یابد.در یکی از این مراحل کاربر باید پس از عبور از موانع و نیروهای حفاظتی، یکی از مقامات ایرانی به نام روحانی را با تیراندازی به وی از میان بردارد.

تلاش ما، برای اطلاع از نحوه ورود این بازی به بازار بازی‌های رایانه‌ای و چگونگی توزیع آن بی نتیجه ماند. با این حال این بازی در برخی از مراکز توزیع شناسایی شده، جمع‌آوری شده‌ است.

جریان فتنه و برگزاری برنامه در دانشگاه

بر اساس گزارش‌های رسیده، جریان فتنه در حال تدارک برنامه‌های متعدد در دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو در شانزدهم آذرماه است. در همین راستا فعالیت‌هایی برای سخنرانی سیدمحمد خاتمی در دانشگاه تهران آغاز شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که جریان افراطی سعی دارد دوباره دانشگاه‌ها را به محل منازعات سیاسی تبدیل کند. این در حالی است که به‌تازگی جریان تندرو اصلاح‌طلب، برای تغییر مدیران میانه‌رو در دانشگاه‌های کشور فشار‌های گسترده‌ای را بر وزارت علوم آغاز کرده است.

عکس های مجله مد امریکایی از دختران مدل تهرانی

مجله ی FSHN که یکی از مجلات معتبر دنیای مد و فشن در سانفرانسسیکو است، برای اولین بار پرونده ای مختص فشن ایران پدید آورده است. عکس های این مجموعه توسط افرا پورداد در تهران گرفته شده است. سردبیر مجله، گاتام گاسوامی ضمن تمجید از عکس های افرا پورداد گفته که او از با استعدادترین عکاس های سانفراسیکو است و امیدوار است در آینده دوباره با وی همکاری کنند.
عکس های این مجموعه با همکاری حدود ۲۰ نفر، از عکاس گرفته تا مدل و طراح و آرایشگر در بازار تجریش، خانه ی منوچهری و حمام کاشان گرفته شده است.
به گزارش "کافه سینما"،با توجه به شعارهای تبلیغاتی این شماره ی مجله، به نظر می رسد داشتن عکس های اختصاصی از ایران، برای آنها بیشترین افتخار و اعتبار را داشته است و به همین دلیل در کاور مجله و در اخبار انتشاراتی خود، بیشتر از هر چیز، به داشتن عکس اختصاصی از ایران، اشاره کرده اند. این مطلب از سایت رسمی مجله ی FSHN و وبلاگ افرا پورداد، تهیه و تنظیم شده است.تصاویر را در کافه سینما ببینید.

مصلحی: حصر موسوی و کروبی مصوبه رسمی شورای عالی امنیت ملی است

حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر این‌ که اظهارنظر درخصوص جنبه حقوقی تخلفات سران فتنه در صلاحیت دستگاه قضایی است، افزود: مهم‌ترین جرم این افراد، حرکاتی بوده که معنایی جز ایستادگی در برابر قانون نداشته است.

مصلحی اظهار کرد: ایجاد محدودیت برای این افراد، مصوبه رسمی شورای‌عالی امنیت ملی است و مصوبه‌ای در این سطح را نمی‌توان به این سادگی لغو کرد. دستگاه قضایی نیز براساس مسائل سیاسی عمل نمی‌کند و فشارهای سیاسی نمی‌تواند قوه قضاییه را به صدور حکم رفع محدودیت از این افراد وادار کند.

دست راست مختار قطع شد

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد: نظامیان فرانسوی هفته گذشته در منطقه "تسالیت" واقع در شمال شرقی کشور مالی٬ یک گروه تروریستی تحت امر «مختار بلمختار الجزایری» تروریست مشهور آفریقا٬ را متلاشی کردند.

در این عملیات٬ «حسن ولد خلیل» معروف به "جلیبیب" که اهل موریتانی است به هلاکت رسید.این تروریست تبعه موریتانیایی سخنگو و فرد شماره دو گروه "الموقعون بالدم" ـ یعنی "امضاکنندگان با خون" ـ بوده که وی را دست راست مختار بلمختار مینامیدند.

گفتنی است٬ مختار بلمختار که یکی از اصلی ترین سرکرده های شاخه القاعده در مالی بود؛ سال گذشته پس از جدا شدن از شبکه تروریستی القاعده٬ گروه "الموقعون بالدم" را تاسیس کرد.

880 هزار کودک صهیونیست زیر خط فقرند
اداره ثبت رژیم صهیونیستی آمار نگران‌کننده‌ای منتشر کرده که از گسترش فقر و افزایش میزان کارگری در بین کودکان صهیونیست حکایت دارد. بر اساس این گزارش، کودکان زیادی در سرزمین‌های اشغالی به کارهایی از قبیل شستن ظرف‌ها و تمیز کردن خیابان‌ها و یا هرنوع کاری که برای آنها مهیا شود، مشغول می‌شوند در حالی که در قبال این کارها مبلغ کافی به آنها داده نمی‌شود. از بین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، رژیم صهیونیستی از لحاظ فقر در میان کودکان در رتبه نخست این کشور‌ها قرار دارد. این درحالی است که درحال حاضر880 هزار کودک یعنی بیش از 10درصد از کل جمعیت در سرزمین‌های اشغالی در مشکل فقر به سر می‌برند.

مناظره که خاله‌بازی نیست

مرتضی حیدری، مجری مناظره‌های تلویزیونی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از مشکلات جدی این روزهای برنامه «مناظره» را مربوط به حضور مهمان‌ها دانسته است.وی در این باره گفته: اولین دغدغه مهمانان برای حضور در برنامه این است که چه کسانی هستند؟ ما همیشه این مشکل را داریم که می‌گویند اگر فلانی در برنامه باشد، من نیستم یا این‌که حتما باید فلانی در برنامه حاضر باشد تا من بیایم. به نوعی افراد اصرار دارند رفقا و همفکران خودشان در برنامه مقابلشان قرار بگیرند، اما «مناظره» که خاله‌بازی نیست.

ستاره سینمای نیجریه مسلمان شد
بازیگر مشهور سینمای نیجریه رسماً اعلام کرد که به دین مبین اسلام مشرف شده و به‌زودی به سفر حج خواهد رفت. به گزارش فارس، «لیزی انجورین»، بازیگر نیجریه‌ای ضمن اعلام این مطلب که او به دین مورد علاقه خود یعنی اسلام مشرف شده، گفت: از زمان بچگی اسلام دین محبوب و مورد علاقه من بود، ولی از آنجایی‌که پدرم یک مسیحی بود، اجازه نداشتم که آداب دینی متفاوت از او را بجا آورم.
«
لیزی» که اکنون نام «عایشه» را برای خود برگزیده است، در ادامه گفت: من همواره از زمان کودکی یک مسلمان بودم، مادرم یک مسلمان بود و من همیشه در رویا می‌دیدم که یک روز به شیوه مادرم خدا را عبادت کنم و الحمدلله آن روز آمد و من اکنون به عنوان یک بانوی مسلمان اینجا هستم.

اصلاح طلبان در پی ضعیف نشان دادن دولت

پایگاه‌های اینترنتی وابسته به تندروهای اصلاح‌طلب به‌تازگی در اقدامی هماهنگ مطالبی را درباره عملکرد صد روزه دولت یازدهم منتشر می‌کنند و با انتقادات گسترده، دولت را ناموفق جلوه می‌دهند. این پایگاه‌ها که پیش از این و در دوره انتخاب کابینه و استانداران خود را پیروز انتخابات معرفی می‌کردند و خواهان سهم خود در دولت بودند، با تغییر رویکرد، سعی می‌کنند خود را منتقد و جایگزین مطلوب احتمالی دولت یازدهم معرفی کنند. قبلاً هم خبرهایی از عبور برخی اصلاح‌طلبان از روحانی منتشر شده بود.

کفن اینترنتی
اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که یکی از فروشگاه های فروش کفن در عربستان با هدف افزایش فروش محصولاتش، اعلام کرده که آمادگی ارسال رایگان کفن درب منازل را دارد.
مالک این فروشگاه که "أبو محمد" نام دارد، در این باره گفت: بنده با هدف کسب ثواب و همچنین تسهیل خرید کفن برای مشتریان، خدمت ارسال رایگان کفن را اعلام کرده ام.
وی در ادامه افزود:‌ بدین ترتیب مشتریان می توانند با پرداخت اینترنتی مبلغ، فقط با یک تماس و دادن آدرس خود، کفن مورد نظرشان را درب منزل تحویل بگیرند.
او همچنین گفت:‌ فروشگاه ما بابت رساندن محصول به درب منزل، هزینه ای از مشتریان دریافت نمی کند.

دعای جوادی‌آملی برای مذاکره کنندگان هسته‌ای

در پی در پیش گرفتن رویکرد اعتدال و تعامل با جهان از سوی دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، علما و روحانیون از این سیاست استقبال و حمایت کرده‌اند. آیت‌الله جوادی‌آملی از استادان برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مذاکرات 1+5 گفتهاند که دعا می‌کنیم که مذاکره کنندگان ما سرافراز این میدان باشند، در هر صورت ما حرف انقلاب اسلامی را زده‌ایم که حرف حق است و به همین خاطر نگرانی نداریم؛ زیرا حق و علم با ماست. همچنین آیت‌الله محسن حیدری آل کثیری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با شبکه ایران به سیاست خارجی دولت دکتر روحانی اشاره کرده و گفتهاند بنای کلی سیاست خارجی دولت آنطور که رئیس‌جمهوری و مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند براساس عزت، حکمت و مصلحت است. وی تلاش دولت در زمینه سیاست خارجی را در مجموع مثبت و سازنده ارزیابی کرده و افزوده نباید غیرمنصفانه برخورد کرده و تلاش مسئولان مربوطه را زیر سؤال برد.

«مجید» در رکاب «مهدی» شهید شد!
مجید در سال 1343در تهران متولد شد و در خانواده‌ای مبارز رشد کرد. او بیش از 13سال نداشت که در کوران حوادث انقلاب علیه طاغوت موضع گرفت و با کمک برادرش شهید مهدی زین‌الدین به انتشار اعلامیه‌ها و نوارهای امام(ره) که پدرش در اختیارشان قرار می‌داد، می‌پرداختند و در درگیری‌های خیابانی و تظاهرات در شهر مقدس قم شرکت فعال داشتند. حوادث فشرده پس از به ثمر رسیدن انقلاب خونین اسلامی یکی پس از دیگری فرا رسیدند. حوادثی که هرکدام برای یک قرن زمان کافی بود و در مدتی کوتاه خود را نمایاند. مجید نتوانست نسبت به مسائل انقلاب بی‌تفاوت بماند و از این رو دوره دبیرستان را با دغدغه جنگ و حضور در جبهه‌های مختلف گذرانده بود. پس از آن به عضویت سپاه در لشکر علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) که برادرش مهدی فرماندهی آن را بر عهده داشت، درآمد و به واسطه آن جوش و خروش و استعدادی که در وی بود به سرعت مراحل کمال را در ابعاد مختلف خصوصاً در بعد رزمی طی کرد و در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول فعالیت شد و در لشکر 17 مسئولیت فرماندهی یکی از تیپ‌ها را به‌عهده گرفت. او در بین رزمندگان چهره‌ای محبوب و موثر داشت و در بین دوستان و خویشان و خانواده مایه آرامش و غمخوار دیگران بود. قدرت بدنی و بازوان پرقدرتش، تبحر وی در فنون مختلف رزم انفرادی وی را از دیگران متمایز ساخته بود و همه این صفات همراه با شجاعت و تقوا و ایمان قلبی‌اش از او مجاهدی ساخته بود که یک‌تنه تا عمق مواضع دشمن نفوذ می‌کرد، از جنگل‌ها و کوه‌ها و دشت‌ها در زیر دید دشمن عبور می‌کرد و به جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی مواضع دشمن می‌پرداخت.
شهید مجید زین‌الدین در پی شرکت در بسیاری از عملیات‌ها که آخرین آنها عملیات غرورآفرین خیبر بود، ایثار و اخلاص خود را به اوج رساند و عاقبت به منزلگه مقصود شتافت و به همراه برادرش سردار شهید مهدی زین‌الدین به شهادت رسید.

اعتراف کاخ سفید درباره عدم نقش ایران در بحرین

خبر رسیده که پس از مدت‌ها که امریکا و برخی کشورهای غربی ایران را به دخالت در امور بحرین متهم می‌کردند جانشین معاون وزیر خارجه امریکا اذعان کرده که ایران هیچ نقشی در حوادث بحرین نداشته است. «باربارا لیف» جانشین معاون وزیر خارجه امریکا در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس این مطلب را در کمیسیون روابط خارجی کنگره امریکا که در مورد یمن و بحرین با حضور نمایند‌گان کنگره برگزار شده بود بیان کرد.
دانشگاه احمدی‌نژاد مجوز دریافت نکرده است

آگاه شدیم که در پی درج اخباری در رسانه‌ها مبنی بر آغاز فعالیت‌های دانشگاه محمود احمدی‌نژاد با نام دانشگاه ایرانیان و حتی تلاش برای ایجاد شعب خارجی آن از جمله در کشور ونزوئلا، مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم گفته هنوز هیچ اقدامی برای دریافت مجوز فعالیت این دانشگاه انجام نشده است. دکتر ابوالفضل حسنی گفته که این اواخر بحث دانشگاه جامع بین‌المللی مطرح شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأسیس آن در داخل شهر تهران موافقت کرد، اما با توجه به اینکه باید اعضای هیأت مؤسس و محل دایر شدن دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم قرار بگیرد، این دانشگاه هنوز نتوانسته است مجوز دریافت کند. مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم همچنین در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت این دانشگاه از طریق سایت و اطلاعیه‌های پذیرش دانشجو، گفته هیچ اشکالی ندارد و این دانشگاه می‌تواند این‌گونه فعالیت‌ها را انجام دهد، اما حتی اگر دانشجویی هم پذیرش کنند، فارغ‌التحصیلانش مورد تأیید ما نیستند.


نتانیاهوی جنایتکار صلاحیت ندارد

در پی تحرکات و سخنان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران نماینده کلیمیان کشورمان در مجلس شورای اسلامی گفته که دخالت‌های کینه‌توزانه و جنگ‌طلبانه نتانیاهوی متوحش و جنایتکار را محکوم می‌کنیم و به وی و سایر بیگانگان هشدار می‌دهیم که حق دخالت و اظهارنظر درباره مسائل داخلی ایرانی را ندارند. سیامک مره‌صدق بیان داشته نتانیاهو فردی وحشی و جنایتکار است که صلاحیت اظهارنظر درباره ملت ایران را ندارد؛ رفتار و گفتار این فرد جنگ‌طلب اصلاً جای صحبت ندارد اما کلیمیان ایران از رفتار فرانسه که منافع خود را فدای رژیم صهیونیستی کرده است، تعجب می‌کنند.
تل آویوو نتوانسته مانع توافق هسته‌ای ایران شود

روزنامه‌های صهیونیستی از قول مقامات تل‌آویوو گزارش داده‌اند که اسرائیل نتوانسته توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ را متوقف کند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو نوشته برآورد مقامات اسرائیلی این است؛ «در صورتی که یک بحران پیش‌بینی‌نشده رخ ندهد، در این دور از مذاکرات یا مدت کوتاهی پس از آن، نوعی توافق موقت حاصل خواهد شد.»براساس این گزارش، مقامات اسرائیلی از تنش‌های ما بین مقامات اسرائیل و امریکا هم ناراضی هستند.

انتقال محکوم ایرانی از تایلند به کشور

خبردار شدیم که یک مقام وزارت دادگستری از انتقال یکی از اتباع ایرانی محبوس در زندان‌های تایلند به کشورمان خبر داده است. شاهرخ هدایتی مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضائیه وزارت دادگستری در گفت‌وگو با ایسنا گفته که یکی از محکومان ایرانی زندانی در کشور تایلند پس از طی تشریفات و هماهنگی‌های لازم بین مقامات دادگستری تایلند، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری روز گذشته برای گذراندن ادامه محکومیت تحویل مقامات قضایی کشورمان شد. وی خاطرنشان کرده که اقدامات لازم برای انتقال ١٠ نفر دیگر از محکومان ایرانی در تایلند انجام شده که پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات تایلندی به کشور منتقل خواهند شد.

راهی جز تفاهم و گفت‌وگو با ایران نیست

گفتهمیشود که عضو ارشد مجلس اعلای عراق با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 این مذاکرات را تأثیرگذار بر تحولات منطقه دانست. سید محسن حکیم در گفت‌وگو با مهر گفته که امریکا به دلیل منافع و مشکلاتی که در منطقه دارد راهی جز تفاهم و گفت‌وگو با ایران ندارد. وی اظهار داشته ایران طبق ان‌پی‌تی حق دارد که از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند باشد و چیزی نیز بیش از آن درخواست نکرده و به نظر نمی‌رسد مانعی برای توافق ایران و 1+5 وجود داشته باشد و در مذاکرات قبلی نیز توافق نزدیک شده بود اما دشمنان این توافق به تکاپو افتادند و همین دال بر جدیت موضوع است و ان‌شاءالله شاهد گشایش در این خصوص باشیم چون تأثیر بسیاری در منطقه خواهد داشت.

پرواز شبانه اف 14ها در حضور وزیر دفاع

ایرنا: در پی بازدید سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در اصفهان، جنگنده بمب افکنهای اف14 ایران در حضور وزیر دفاع پرواز شبانه انجام دادند.

نظرامیرعبداللهیان درباره تأخیر قرارداد اس300

ایسنا: حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو با تأکید بر اینکه اجرایی نشدن قرارداد موشکی اس 300 تأثیری بر روابط با روسیه نخواهد گذاشت، افزود که روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی در حال توسعه است.

واکنش «مرتضوی» به اظهارات «احمدی‌‌مقدم»

دادستان سابق تهران در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر اینکه با اصرار مرتضوی دستگیرشدگان سال 88 به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند، گفت: اظهارات احمدی‌‌مقدم درباره حادثه کهریزک صحت ندارد. به گزارش ایرنا، سعید مرتضوی افزود: به‌طور قطع به اظهارات آقای احمدی‌‌مقدم درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک به صورت کامل پاسخ خواهم داد. مرتضوی مدعی شد: در اعزام دستگیرشدگان به بازداشتگاه کهریزک، گزارش نیروی انتظامی را قرائت کردم و در صحنه نبودم که ببینم آنها چه‌کار می‌کنند. وی همچنین درباره خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر انعقاد قرار داد چهار میلیارد یورویی بین سازمان تامین‌اجتماعی و بابک زنجانی گفت: این را همه می‌دانند و قرارداد آن همه‌جا هست و مسئله روشنی است.

دولت در زمینه احزاب کاری نکرده است

مرتضی سجادیان مدیرمسئول سابق روزنامه کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه هنوز حرکت چشمگیری از سوی دولت در زمینه تحزب و تحزب‌گرایی دیده نشده است، گفت: معتقدم در مرحله اول باید رسالت واقعی احزاب را تدوین کنیم تا متوجه شویم یک حزب و تشکل سیاسی باید از چه شرایطی برخوردار باشد، اینکه چهار نفر دور هم جمع شوند و بگویند حزب تشکیل داده‌ایم، کافی نیست. وی با اشاره به اینکه دولت هنوز در زمینه تحزب‌گرایی کار آنچنانی انجام نداده است، افزود: نتیجه‌ای از سوی دولت در ارتباط با تحزب‌گرایی دیده نشده و به عبارتی برآیند خروجی نداشته است.

جنگ سعودی ها علیه مقاومت علنی شد

الف: عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل بین‌الملل با اشاره به نقش بندر بن سلطان در حملات تروریستی اخیر در لبنان گفت که حملات انتحاری اخیر در لبنان برای فشار بر حزب‌ا... و ایران جهت رها کردن جبهه سوریه و شعله‌ور کردن جنگ فرقه‌ای در لبنان و انتقال جنگ به این کشور انجام شد.

هافینگتون پست: مردم افغانستان درباره ایران برخلاف غرب فکر می‌کنند
«
در غرب بسیاری ایران را به تندروی و سیاست خارجی خصمانه و ماجراجویانه می‌شناسند، اما در افغانستان، ایران به عنوان نیرویی برای میانه‌روی و ثبات شناخته می‌شود».روزنامه آمریکایی هافینگتون پست ضمن انتشار این تحلیل از نفوذ گسترده ایران در افغانستان خبر داد و نوشت: داستان تأثیر ایران در هرات در دهه‌های گذشته پتانسیل ایران برای ترویج ثبات و اعتدال در افغانستان را زیر سؤال می‌برد. هرات در صد مایلی مرز ایران قرار دارد. تا زمان معاهده پاریس که به جنگ ایران و انگلیس در سال 1857 پایان داد، هرات بخشی از خاک ایران بود. امروز بسیاری از ایرانی‌ها بخش‌هایی از غرب افغانستان را تحت نفوذ ایران می‌دانند. با توجه به سابقه تاریخی، زبانی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی بین ایران و افغانستان در دو سوی مرز، این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد.
این روزنامه خاطرنشان می‌کند: ایران پس از سقوط طالبان سرمایه‌گذاری‌های زیادی در هرات کرده است. روزانه تا 500 خودرو و کامیون از مرز ایران می‌گذرند و محصولات را از ایران و امارات به افغانستان و پاکستان می‌رسانند. در نتیجه هرات شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی و ثبات قابل توجهی بوده است.هافینگتون پست ادامه می‌دهد: ایران به افغانستان به عنوان شاهراهی همانند راه ابریشم نگاه می‌کند که این کشور را به آسیای مرکزی می‌رساند. ثبات افغانستان به خط لوله آینده ایران به جمهوری‌های آسیای میانه و چین کمک می‌کند. در کوتاه مدت، شرایط امنیتی و سیاست خارجی ایران، سیاست‌های ایران در قبال افغانستان را شکل می‌دهد. دولت ایران می‌داند که نمی‌تواند افغانستان را به حال خود رها کند. تمام اتفاقات این کشور بر ایران تأثیر دارد.

اعلام آمار بیماران تنفسی ممنوع!

تابناک: سید اسدا... موسوی رئیس فوریتهای پزشکی خوزستان گفت: آماری از مراجعه بیماران تنفسی پس از بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان ارایه نمی‌دهیم.

برگزاری رزمایش کنار نیروگاه بوشهر

فرارو: در آستانه بزرگداشت هفته بسیج، باهدف ارتقای سطح آمادگی دفاعی و مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان، رزمایش جنگ نوین با رمز یا محمد رسول ا... (ص) در کنار نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد.

اخبار کوتاه:

*گفتنی است این روزها جریان فتنه و حامیان آن تلاش زیادی می‌کنند که خیانت‌ها و جنایات سران فتنه را به اشتباهاتی سهوی و ناخواسته از سوی آنان تنزل دهند و جالب‌تر اینکه، فتنه این روزها طلبکار نظام و انقلاب هم شده است!

*وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که رابطه این رژیم با آمریکا در حال وخیم‌تر شدن است.
به گزارش مهر به نقل از یدیعوت آحارانوت، آویگدور لیبرمن گفت: رابطه اسرائیل با آمریکا در حال بدتر شدن است و ما باید به دنبال یافتن متحدانی جدید با منافع مشترک باشیم.وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود: آمریکا اکنون با چالش‌هایی در کره شمالی، پاکستان، افغانستان، ایران، سوریه، مصر و چین روبه‌رو است. علاوه بر آن آمریکایی‌ها موضوعات اقتصادی خود را دارند. بر همین اساس من این سوال را مطرح می‌کنم که جایگاه ما در نظام بین‌الملل چیست؟

* درحالی که تا زمان برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری نزدیک به دو سال زمان باقی است، برخی جریانات افراطی، احیای طرح شکست‌خورده «شورای رهبری» را کلید زده‌اند و قرار است در آینده نزدیک، شماری از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب این بحث را به فضای عمومی کشور بکشانند.

* یکی از مراجع نزدیک به جریان اصلاح‌طلب که در سالیان اخیر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم او را به دلیل رفتارش در فتنه ۸۸ فاقد ملاک‌های لازم برای مرجعیت اعلام کرد، به‌تازگی به‌دنبال توسعه دفاتر خود در استان‌های بزرگ از جمله تهران افتاده است. بر اساس این راهبرد، دفتر وی همزمان در روز عید غدیر در شهرک غرب تهران با حضور شماری از اصلاح‌طلبان و فعالان فتنه ۸۸ راه‌اندازی شد.

* یک یهودی بنام "جیکوپ بیندر" در جلسه اخیر مؤسسه روابط اسلام و آمریکا (CAIR)، به عنوان مسئول اجرایی این موسسه در شهر "فیلادلفیا" در ایالت "پنس?لوانیا" تعیین شد. در پیامی که از سوی مؤسسه (CAIR) در این باره منتشر شد، "جیکوپ بیندر" به عنوان بالاترین مسئول غیرمسلمان در این مؤسسه اسلامی معرفی شده است. گفته می‌شود بعد از حوادث 11 سپتامبر20 شهریور 1380 که چهره مسلمانان در ایالات متحده آمریکا خدشه‌دار شد، "جیکوپ بیندر" اقدامات قابل توجهی برای بهبود و بازسازی وجهه مسلمانان انجام داد. وی همواره برای تقویت رابطه میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در آمریکا گام برداشته و نقش آفرینی کرده است. "جیکوپ بیندر" همچنین تاکنون شش بار برای شرکت در کنفرانس گفتگوی ادیان به کشور قطر سفر کرده است، او با تعدادی از چهره‌ها و اساتید دانشگاه اسلامی الازهر نیز دیدارهایی داشته و رابطه بسیار خوبی دارد.

*
پرده‌داران کعبه، بار دیگر اعتراض به آل سعود را به خاطر تضییع حقوق خود مطرح کردند. قبیله "بنی شیبه" که از زمان پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) مسئولیت پرده‌داری کعبه از سوی شخص رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله) به آنها محول شده بود می‌گویند: آل سعود به ما ظلم کرده و حقوقی که پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) به ما اعطا نموده از ما سلب کرده‌اند. این قبیله که پس از فتح مکه کلید کعبه از سوی پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) به آنها تحویل داده شد در بیانیه خود آورده‌اند: از زمان تأسیس حکومت آل سعود، بسیاری حقوق خود که از 1400 سال پیش از آن بهره‌مند بوده‌اند را از دست داده‌اند. بطوری که درحال حاضر شبیه به دربان شده‌اند به نحوی که در طول سال فقط چند بار، آنهم با اجازه حکومت سعودی می‌توانند کعبه مشرفه را باز و بسته کنند؛ هم چنین آل سعود برای گرفتن صلاحیت از آنها دستور داده دستمزد در حدود 662 ریال سعودی آنهم فقط به عده‌ای از افراد قبیله پرداخت شود. در بیانیه قبیله "بنی شیبه" بر تلاش آل سعود برای به حاشیه راندن آنها در امور کعبه تاکید شده و آمده است: آل سعود در اقدامی دیگر جایگاه "بیت المفتاح" نزدیک به کعبه و هم چنین باب "بنی ش?به" که در اصلی صحن طواف بوده را از بین برده است. آل سعود تاکنون هیچ پاسخی به این بیانیه نداده است.


https://shoma-weekly.ir/S8xsCA