گفته می‌شود که...

دستگیری مهاجم معروف فوتبال به جرم هتک حرمت دختر جوان/ کشف حجاب یک مجری زن صداوسیما در شبکه ماهواره ای/ توزیع قرآنتحریف شده در سوریه/ ترویج فحشا توسط عکاسان یک نهاد/ راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان! / فرد اهانت‌کننده به حرم رضوی دستگیر شد و ...

دستگیری مهاجم معروف فوتبال به جرم هتک حرمت دختر جوان

به گزارش رویترز؛ نیل رنجر 22 ساله به اتهام تجاوز جنسی که در یک هتل اتفاق افتاده ماه آینده در دادگاه حضور پیدا می کند.وی با اقدامی دور از ذهن نام خانوادگی خود را "رنجر" بر روی سمت راست صورت خود خالکوبی کرد که موجب شگفتی بسیاری از خبرگزاری ها شد.

وی دو ماه بیش به دلیل ضرب و شتم نامزدش از سوی دادگاه به انجام کارهای عام المنفعه محکوم شده بود و پس از آن ماه آینده به اتهام تجاوز به عنف در هتل محاکمه خواهد شد.وی عکسی از خالکوبی صورتش را بر صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت. وی پس از پایان قرار داد خود در ماه مارس گذشته با تیم فوتبال نیوکاسل تاکنون به دنبال باشگاهی جدید برای ادامه فعالیت حرفه ای خود است.

کشف حجاب یک مجری زن صداوسیما در شبکه ماهواره ای

اخیرا یکی از مجری های صدا و سیما به نام ( م-ه) به خارج از کشور رفته و در آنجا اقدام به کشف حجاب کرده است. این مجری تلویزیونی بعد از حضور در خارج از کشور به عنوان مجری برنامه های سرگرمی در حوزه کودکان در شبکهماهواره ای جم تیویفعالیت می کند.این مجری ایرانی از سال 87 تا سال 90 مجری برنامه کودک و عروسک گردان در تلویزیون ایران بوده است.

شهردار تهران 12 شهریور شهرداری را تحویل می‌دهد
شنیده شد که برخی منابع آگاه خبر دادند محمدباقر قالیباف قرار است اتاق ریاست خود در شهرداری تهران را تخلیه کند. گفته می‌شود رفتن قالیباف از این سمت قطعی شده و قرار است شهرداری تهران به مدت سه ماه با سرپرستی ارائه شود. این درحالی است که پیش از این شایعاتی مبنی بر تلاش اصولگرایان برای باقی ماندن قالیباف در این پست به گوش می‌رسید که با تخلیه اتاق مدیریت وی این شایعه نیز باطل شد. از محسن‌ هاشمی به‌عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی وی نام برده می‌شود.

زندگی ایران در پشت درهای بسته خوراک جدید سازمان جاسوسی سیا
تعدادی از عوامل سازمان جاسوسی سیا به بهانه به تصویر کشیدن بخش خصوصی زندگی ایرانیان، تعدادی عکس از مکان‌ها و افرادی معلوم‌الحال که تعدادشان در جامعه اندک است، تهیه کرده‌اند و به‌عنوان «زندگی ایران در پشت درهای بسته» به چاپ رسانده‌اند! این کتاب که از سوی یک انتشارات در ایتالیا منتشر شده است، با تبلیغ گسترده و حمایت رسانه‌های ضدانقلاب برای القای تصویر واژگون از جامعه ایران انجام شده است.


حمله چین به ژاپن
شنیده شد که در یک‌سال اخیر ادعاهای مقامات چینی درباره مالکیت جزیره «سنکاکو» واقع در اقیانوس آرام تنش‌هایی در روابط دیپلماتیک این کشور با ژاپن به‌وجود آورد. اما این بار با ابتکار ارتش آزادی‌بخش خلق، چینی‌ها در فضای مجازی توانستند این جزیره را از ژاپنی‌ها پس بگیرند. «ماموریت باشکوه» عنوان بازی کامپیوتری‌ای است که در چین به مانند «ندای وجدان» شهرت دارد و یکی از بازی‌های پرطرفدار آنلاین محسوب می‌شود.
طراحان این بازی اخیرا مرحله جدیدی را به این بازی افزوده‌اند و در آن کاربران چینی‌ می‌توانند به سربازان ژاپنی حمله کرده و جزیره «سکانکو» را از آنها باز پس بگیرند. در این بازی ناو هواپیمابر چینی‌ها که اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده است نیز حضور دارد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم دو هدف فتنه گران88
بر اساس گزارش‌های رسیده، فتنه‌گران فتنه 88 این روزها به‌شدت به فکر بازگشت به قدرت و احیای خود از طریق حضور در دو وزارت‌خانه مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم هستند.

راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان!
سالوستیانو سانچز بلازکز 112 ساله اسپانیایی، پیش‌تر کارگر معدن بوده و در نزدیکی آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک زندگی می‌کرد. نام وی اخیرا به عنوان مسن‌ترین مرد تصدیق‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس، ثبت شد. وی در تعقیب «جیرومن کیمورای» ژاپنی بود که در 12 ژوئن در سن 116 سالگی درگذشت. بر اساس اعلام مقامات گینس، سانچز-بالزکز هم‌اکنون تنها مردی است که تاریخ تولد وی به صورت مستند در سال 1901 ثبت شده است. وی در سن 17 سالگی به کوبا رفت و در کارخانه‌های شکر کار کرد و در سال 1920 از طریق مرکز مهاجرت جزیری الیس به امریکا نقل مکان کرد.پس از کار در معدنی در کنتاکی، سانچز-بالزکز در منطقه نیاگارا و نزدیک به مرز کانادا ساکن شد. وی جدیدا اعلام کرده که عمر طولانی‌مدتش را مدیون مصرف موز و قرص Anacin است. این قرص نوعی برند داروی مسکن درد بوده که حاوی کافئین و آسپرین است.هم‌اکنون که مسن‌ترین مرد جهان مصرف موز و Anacin را کلید عمر طولانی‌اش اعلام کرده، شرکتی داروئی در حال بررسی کارایی محصول جدید خود به نام Bananacin است که در واقع، ترکیبی از موز و دارو است.
136
سال حبس برای افشاگر ویکی‌لیکس
شنیده شد که سرباز آمریکایی که اطلاعات محرمانه دولت واشنگتن را فاش کرده بود، به جاسوسی محکوم اما از اتهام کمک به دشمن تبرئه شد. بردلی منینگ، سرباز جوان آمریکایی که به افشای اطلاعات محرمانه به وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس متهم شده بود در دادگاه درمجموع درمورد ۲۰ اتهام مختلف گناهکار شناخته شد و احتمالا به 136 سال حبس محکوم می‌شود. اتهام اصلی وی جاسوسی اعلام شده است. حکم صادره روز سه‌شنبه علیه منینگ جوان پس از دو ماه جلسه دادگاه نظامی در مریلند اعلام شد.

دستور جدید درباره کارمندان دارای بیش از 3 فرزند
شنیده شد که خراسان نوشت؛ در حالی که تاکنون تعدادی از دستگاه‌های اجرایی از پرداخت کمک‌هزینه اولاد کارمندان تا سقف 3 فرزند امتناع می‌کردند، بر اساس دستورات جدید تعدادی از مدیران ارشد دولتی، از تاریخ پایان تیرماه سال جاری پرداخت کمک‌هزینه اولاد با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده امکان‌پذیر خواهد بود.

وثیقه 500 هزار دلاری افغانستان برای تاجر ایرانی
شنیده شد که همسر رحیم نقی‌زاده، تاجر ایرانی که حدود 11ماه در زندان‌های افغانستان به سر می‌برد از کارشکنی برخی افراد در اجرای حکم آزادی همسرش خبر داد. جوادی‌فر گفت: 20 روز پیش حکم برائت همسرم از اتهامات وارده شده به او صادر شد، اما طرف‌های پرونده همسرم با استفاده از اعمال نفوذ سعی کردن این حکم اجرا نشود و در حالی که قرار بود همسرم آزاد و به سفارت ایران در افغانستان تحویل داده شود با اعمال نفوذ شاکیان، قاضی‌القضات افغانستان درخواست ارائه ضمانت 500 هزار دلاری برای حضور همسرم در دادگاه کرده است.
ایسنا نوشت؛ درخواست ضمانتنامه 500 هزار دلاری از این تاجر ایرانی که توسط قاضی‌القضات افغانستان مطرح شده غیرقانونی و خلاف عرف معمول است. این ضمانتنامه به منظور تضمین حضور رحیم نقی‌زاده تاجر ایرانی در دادگاه‌های بعدی است.

وخامت حال جمشید مشایخی
شنیده شد که مهرداد خضرایی، وکیل جمشید مشایخی گفت: صبح دیروز به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی استاد جمشید مشایخی هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر وی را به شمال ایران و در منطقه رینه آمل منتقل کردیم. باشگاه خبرنگاران نوشت که وی ادامه داد: خوشبختانه پس از ورود به منطقه خوش آب‌ و هوا و مراجعه به بیمارستان، حال استاد روبه بهبود بوده و تحت مراقبت قرار گرفته است.

مانع‌تراشی درباره کالاهای ایرانی
شنیده شد که خراسان نوشت؛ براساس گزارش‌های دستگاه‌های مسئول اجرایی، یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر مانع‌تراشی‌های مختلفی نسبت به محموله‌های صادراتی از ایران به مقصد این کشور و کشورهای همسایه انجام می‌دهد و ضمن انجام بازرسی‌های متعدد و طولانی‌مدت، حتی بخشی از کالاهای صادراتی را به دلایل واهی همچون کاربرد دومنظوره شبه‌فرهنگی توقیف می‌کند.

کتاب احمدی‌نژاد منتشر می‌شود
شنیده شد که مجموعه دیدگاه‌های محمود احمدی‌نژاد در زمینه فرهنگ با عنوان «در زلال جاری فرهنگ» از سوی مرکز پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور منتشر شد که در این کتاب گزیده آراء و اندیشه‌های رئیس‌جمهور در حوزه‌های فرهنگ و هنر که در همایش‌ها و محافل گوناگون بیان گردیده، منتشر شده و می‌توان گفت رویکرد و اهتمام دولت خدمتگزار را به این مقولات به خوبی تبیین و تشریح می‌سازد. همچنین رئیس‌جمهور معتقد است پایه هنر عشق و نتیجه آن آزادی است. هنری ماندگار است که از عشق به ارزش‌های متعالی، حقیقت انسان، عدالت، آزادی و کرامت برخیزد و نتیجه‌اش آزادی انسان باشد.
حضور نماینده مؤسسه غربی در مراسم تحلیف!
ندای انقلاب: محمد ناصر حقیقت، معاون مطبوعات خارجی وزارت ارشاد از حضور نماینده مؤسسه آتلانتیک در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب خبر داده است.

تلاش برای تخریب شبکه العالم
جهان: «جمال فهمی» نماینده اتحادیه روزنامه نگاران مصری در میزگرد شبکه العالم در اظهاراتی عجیب از تمایل این شبکه به گروه اخوان المسلمین مصر انتقاد کرده و با تأکید بر رویکرد طایفه‌ای اخوان، این تمایل را عجیب دانسته است.
وی ادعا کرده است که با وجود اینکه اخوان المسلمین جنگ شیعه و سنی را در مصر به راه انداخته، من نمی دانم که چرا این شبکه همچنان از اخوانی ها حمایت می‌کند!

فرد اهانت‌کننده به حرم رضوی دستگیر شد
شنیده شد که دادستان عمومی و انقلاب مشهد، با بیان این که فرد اهانت‌کننده به حرم مطهر رضوی توسط نیروهای مردمی شناسایی و دستگیر شد، گفت: اهانت‌کننده به حرم مطهر رضوی دچار «اختلال روانی» است. غلامعلی صادقی در حاشیه جلسه مسئولان قضایی در مجتمع امام خمینی مشهد، افزود: فردی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سعی داشت با پرتاب شیء آتش‌زا به مضجع مطهر رضوی اهانت کند.وی اظهار داشت: این فرد که بطری مواد آتش‌زا به همراه داشت با تاثیر از شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند قبل از انجام هرگونه اقدامی توسط نیروهای مردمی و عزاداران بارگاه ملکوتی امام هشتم، شناسایی، دستگیر و تحویل عوامل انتظامی شد. صادقی ادامه داد: طبق نظریه پزشکی قانونی فرد یاد شده دچار «اختلال روانی» بوده و اکنون با رعایت موازین قانونی تحت مراقبت قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی به مراکز درمانی اعزام خواهد شد. وی از والدین خواست تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و تاکید کرد: به ویژه والدینی که فرزندانشان دچار مشکلات روانشناختی هستند باید کنترل و نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند.
بازدید مجلسی ها از زندان رجایی شهر
خانه ملت: محمد رضا محسنی ثانی، رئیس کمیته امنیت ملی مجلس از برنامه این کمیته برای بازدید از زندان رجایی شهر و مرزهای شرقی کشور، پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

شاید مفسدان اقتصادی بچه های خوبی شده اند!
خبرآنلاین: حجت الاسلام روح ا... بیگی اینالو، نماینده مجلس به شرح گلایه هایی از رئیس جمهور پرداخت که سرآغازش سؤال درباره افشا نکردن اسامی مفسدان اقتصادی بود و طی آن گفت: شاید مفسدان اقتصادی بچه های خوبی شده اند که اسمشان از فهرست احمدی نژاد در آمده!

اعتراض و تحصن در بیمارستان بوشهر
شنیده شد که جمعی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق و مزایای خود دست اعتراض زدند. به گزارش «خلیج فارس»؛ عدم پرداخت حقوق و مزایای کادر درمانی و کارکنان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در ماههای گذشته باعث شد تا تعدادی از آنان دست از کار کشیده و خواستار پرداخت کامل حقوق و مزایای معوقه خود شوند.
بر اثر این اعتراض برای ساعاتی اتاق‌های عمل این بیمارستان تعطیل و کار پذیرش بیماران با مشکل روبرو شد. اعتراض پرستاران و کادر درمانی بیمارستان بوشهر در حالی است که هفته گذشته نیز شاهد اعتراض جمعی از پزشکان متخصص درمانگاه تخصصی ابوالفضل بوشهر بودیم.

روایت ابطحی از مصادره روحانی
محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی دولت خاتمی طی گفت‌وگویی با سایت خبری «تیک» (Tik.ir) گفته: در درون جریان اصلاح‌طلبی گروهی وجود ندارد که به‌دنبال مصادره جریان اعتدال باشد.وی گفته: رای روحانی تا حد زیادی تحت‌تاثیر تلاش جریان اصلاح‌طلب و نیروهای هوادار اصلاح‌طلبی بود و شخص ایشان هم همین ادبیات را در انتخابات به کار گرفته بود و براساس همین ادبیات هم رای آورد.
مدیر موسسه گفت‌وگوی ادیان با بیان اینکه «هیچ گروهی از اصلاح‌طلبان را نمی‌بینم که کمترین مطالبه‌ای از روحانی داشته باشند»، گفته: مصادره به صورت جدی از سوی کسانی انجام می‌شود که تا لحظات آخر چه به صراحت و چه با کنایه تمام تلاش شان را به کار گرفتند تا روحانی رای نیاورد و البته این را هم می‌دانستند که کاندیدایشان روحانی نیست.

خروج دو نام از لیست احتمالی کابینه
آینده نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که با وجود قطعی شدن احمد مسجدجامعی برای وزارت ارشاد و توفیقی برای وزارت علوم از سوی حجت‌الاسلام روحانی، معرفی آنها به مجلس منتفی شده است. این در حالی است که تعیین این دو وزیر دوره اصلاحات از سوی حسن روحانی قطعی شده بود و از آنها خواسته شده بود برنامه خود را برای ارائه به مجلس نهایی کنند.
کلهر: طرحم زمین خورد
مهدی کلهر، مشاور سابق احمدی نژاد گفت: 20 سال پیش قصد راه‌اندازی روزنامه داشتم که متأسفانه زمین خورد.

برای احمدی نژاد هم همین اتفاق می‌افتاد
خبرآنلاین: حجت الاسلام روح ا... حسینیان درباره حادثه 22بهمن قم گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد هم به قم رفته بود و در آنجا صحبت کرده بود، همین اتفاق برایش می‌افتاد.

حضور آیت‌الله ‌هاشمی در شبکه اجتماعی
تابناک نوشت: شنیده شد که صفحه متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی در یک شبکه اجتماعی داخلی به روز می‌شود. پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی حالا صاحب یک صفحه اختصاصی در یک شبکه اجتماعی داخلی شده است. صفحه‌ای که در «سایت» کلوب باز شده و تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 8300 عضو دارد.آنطور که در مشخصات این صفحه آمده است، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی این صفحه و مطالب و عکس‌های آپلود شده در آن را مدیریت می‌کند. این، اولین حضور رسمی یکی از مقامات بلندپایه و رسمی جمهوری اسلامی ایران در یک شبکه اجتماعی در اینترنت است.

مجلس به تمام کابینه رأی می‌دهد
آریا: علی جنتی، وزیر احتمالی کابینه حسن روحانی گفت: مجلس به تمام وزیران کابینه آقای روحانی رأی اعتماد می‌دهد و ما در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت.

گزینه‌ وزارت بودم، اما منتفی شد
الف: جعفر توفیقی، وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: بنده یکی از گزینه‌های وزارت علوم برای کابینه یازدهم بودم که ظاهراً منتفی شده است.

توزیع قرآنتحریف شده در سوریه
منابع محلی به "شام پرس" گزارش دادند، عده‌ای از افراد مسلح وابسته به جبهه النصره در چند روز گذشته و در حرکتی بی‌سابقه اقدام به توزیع نسخه‌هایی تغییر یافته از قرآن کریم میان مردم در مناطق تحت نفوذ خود در سوریه کرده‌اند. آنها مدعی هستند قرآن‌های فعلی که دردست مسلمانان است در قرن‌های گذشته دچار تحریف شده است.این افراد مسلح پس از تمام شدن نسخه‌های جعلی توزیع شده، اقدام به دست بردن در قرآن‌های موجود در خانه‌های اهالی مناطق تحت نفوذ خود نموده و با وضع دایره‌های قرمز بر روی بعضی از آیات قرآن (بویژه آیات مربوط به احکام شرعی، جهاد و غنائم) و افزودن آیه‌های جعلی در زیر آیه‌های خط خورده، قرآن کریم را تحریف نمودند تا به زعم خود نسخه‌های قدیمی قرآن را اصلاح کرده باشند.
شکایت کمیته بررسی حادثه قم از 9دی
فرارو: مهدی دواتگری، مسؤول پیگیری شکایت از هفته‌ نامه 9دی، گفت: کمیته پیگیری حوادث 22 بهمن قم در کمیسیون امنیت ملی هفته آینده در جلسه‌ای درخصوص موضوع شکایت از هفته ‌نامه 9 دی به جمع‌بندی خواهد رسید، اما سه مورد اتهامی در شکایت ما وجود دارد که آن را به مراجع قضایی ارایه خواهیم کرد.

انتقاد از«رل بازی‌ کردن» برخی مسؤولان
مهر: حجت الاسلام ناطق نوری با انتقاد از رل بازی کردن برخی مسؤولان برای تحقق عدالت در کشور، گفت: این افراد با تملق گویی و اختلاف افکنی بین آحاد جامعه می‌خواهند، خود را داعیه دار عدالت در کشور قلمداد کنند.

نظر پاپ فرانسیس در مورد همجنس‌گرایان
پاپ فرانسیس، در یک عقب گرد در مورد همجنس‌گرایان و منحرفین جنسی گفت: مگر من چه کاره‌ام که در مورد فردی همجنس‌گرا که بدنبال خدای خویش است و دارای نیات خیر می‌باشد، قضاوت بکنم؟ وی علیرغم گناه دانستن رابطه جنسی با همجنس؛ داشتن علایق همجنس‌گرایانه را گناه ندانست. کلیسای کاتولیک سال هاست با ممانعت از ازدواج منطقی کشیشان و تشکیل خانواده آنان نتوانسته است برای مقابله با فاجعه تجاوز آنان به بچه‌های خردسالی که برای آموزش‌های دینی وارد کلیساها می‌شوند تدبیری بیاندیشد!

اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره

اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره، ناظران را شگفت‌زده کرده است. وی گفته است: مصری‌ها یا باید بندگی اربابان یهود خود را بپذیرند یا از این کشور خارج شوند! وی افزوده است: «اسرائیل اگر مجبور به مقابله نظامی شود، این جنگ همان جنگ آرماگدون خواهد بود و بازگشت یهودیان از تمامی نقاط جهان به «سرزمین موعود نیل تا فرات» نزدیک است و در سال 2013 میلادی (امسال) انجام خواهد شد.» آرماگدون، از نظر صهیونیست‌ها جنگی است که با انجام آن یهودیان بر جهان مسلط می‌شوند و در آخرالزمان حکومت جهانی تشکیل می‌دهند!

ضرورت مقابله با کارشکنی عناصر افراطی
ایلنا: مرتضی مبلغ، فعال سیاسی گفت:دستگاه‌های مسؤول باید در مقابل سنگ اندازی و کارشکنی عناصر افراطی موضع گرفته و باروش‌های مشکل ساز آن‌ها مقابله کنند.

مردی که از قرن نوزدهم تا حالا زنده است!
ژیرمون کیمورا نه تنها پیرترین مرد دنیاست، بلکه تنها انسانی است که در قرن 19 میلادی متولد شده و هنوز زنده است. این پیرمرد 116 ساله برای عمر طولانی خود رازی کوچک دارد. تعداد افرادی که 100 ساله می‌شوند در کشور ژاپن رو به افزایش است. اکنون 50 هزار ژاپنی بالای 100 سال دارند. این تعداد 10 هزار نفر بیشتر از 3 سال قبل است. یکی از آنها ژیرمون کیمورا است. او روز 19 آوریل سال 1897 متولد شده است. زمانی که کیمورا در روز 19 آوریل تولد خود را جشن گرفت، نخست وزیر ژاین برای او پیام تبریک فرستاد. او در طول زندگی‌اش تا امروز سلطنت 4 پادشاه را تجربه کرده است. کیمورا به مدت 45 سال برای شرکت پست ژاپن کار می‌کرده و در سال 1965 بازنشسته شده است. او دارای 7 فرزند است که 5 نفر از آنان هنوز زنده هستند. افزون بر این، کیمورا، 14 نوه، 25 نتیجه و 14 نبیره دارد.

خیابان های دنیا و چند نام ایرانی
خواهر خواندگی بین شهر‌ها و کشور‌ها یکی از قرارداد‌هایی است که از مدت‌ها قبل بین کشور‌هایی که با هم مشترکات فرهنگی، هنری، تاریخی و… دارند باب است. با یک نگاه به نقشه شهر ویلا یا در الجزایر متوجه می‌شوید که منطقه‌ای به اسم تهران در آن وجود دارد. این شهر که قسمت فرانسوی‌نشین الجزایر را تشکیل می‌دهد، دارای حدود 3 میلیون نفر جمعیت است.هر قدر شهر اصفهان خوش آب‌وهوا است، خیابانی که خارج از مرز‌های کشور به این نام است در دل صحرا و در آفریقای جنوبی واقع شده است. البته بنا به موقعیتی که شهر اصفهان دارد این شهر با شهر‌های زیادی خواهر‌خواندگی دارد، یکی از این شهر‌ها فرایبورگ آلمان است. در اوایل سال 1390 نمایندگان فرایبورگ به شهر اصفهان سفر کردند تا در کانون فرهنگی ایران شرکت کنند. در این مراسم بود که استارت خواهر‌خواندگی بین دو شهر در آلمان و ایران زده شد. خیابان اصفهان در نزدیکی مرکز شهر کوالالامپور و در فاصله بسیار اندک از میدان تاریخی و معروف مردکا (Merdeka) والمان‌های معروف تاریخی این شهر مانند مسجد جامع قرار دارد. اصفهان خواهر‌خوانده 13 شهر گوناگون در جهان است که از این میان می‌توان از بارسلون، اسپانیا، فلورانس ایتالیا، سن‌پترزبورگ روسیه، یادش رومانی، کوالالامپور مالزی، فرایبورگ آلمان، ایروان ارمنستان، هاوانا کوبا، کویت، شیان چین، کیوتری ژاپن، لاهور پاکستان،‌داکار سنگال، بعلبک لبنان، بیروت لبنان و استانبول ترکیه اشاره کرد. در شهر مشهور «رالی» در کارولینای شمالی ایالات متحده، منطقه‌ای به نام تبریز وجود دارد که به عنوان پایتخت رالی به حساب می‌اید. یکی از جاده‌‌های فرعی که در آمریکا وجود دارد به اسم تهران نامگذاری شده است. این جاده زیبا نزدیک شهرستان سالیوان است. نراق یکی از شهر‌های استان اصفهان است که فامیل تعداد زیادی از مردم ایران شهر «نراقی» است. سال 1980 خانواده‌ای به نام فامیل نراقی در «مودستو»ی کالیفرنیا زندگی می‌کردند که در کنار خانه بزرگشان دریاچه‌ای بود. این دریاچه به نام همین خانواده نامگذاری شد. در شهر مینه سوتا در آمریکا خیابانی وجود دارد به اسم ایران. این خیابان در 37 کیلومتری شهر مینیاپولیس در ایالات مینه سوتا قرار دارد. یک بزرگراه نیز در همین ایالت وجود دارد که به نام ایران Iran Path Northfield Minnesota, USA است. یک خیابان در بخش گنگ‌نام شهر سئول کره‌جنوبی وجود دارد که نامش تهران است. شرکت‌های «سامسونگ» و هینیکس» دفاتری در این خیابان دارند. در این قسمت شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ مشغول به کار هستند. در حالی که برخی کشور‌های عربی و اروپایی دنیا به دنبال این هستند که از نامی جعلی برای خلیج همیشه فارس استفاده کنند اما در دل الجزیره خیابانی به نام «خلیج فارس» وجود دارد.اگر به پاریس سفر کردید می‌توانید سری به چهار‌راه تهران بزنید. این خیابان یکی از پر‌رفت‌وآمد‌ترین خیابان‌های پاریس است که سال‌هاست به اسم پایتخت کشورمان نامگذاری شده است.در یکی از محله‌های لوییزیانا که در شهر هو‌آمای آمریکا واقع است، خیابانی وجود دارد به نام سعد

اخباره کوتاه:

در حالی که مدعیان تقلب در سال 88 برای اثبات مدعای خود به صندوق‌هایی استناد می‌کردند که صد درصد آرای آن‌ها به نفع یک نامزد بود، در این دوره نیز در هشت استان کشور که شامل 17 شهرستان بود، در 97 شعبه رأی، آرای صد درصدی وجود داشت. محسن رضایی در خوزستان، چهارمحال ‌و کهگیلویه بیشترین رأی صد درصدی را داشته و سپس حسن روحانی در جایگاه دوم صندوق‌های صد درصدی قرار دارد. همچنین یکی دیگر از مستندات مدعیان تقلب در سال 88، آرای بالاتر از واجدان شرایط در برخی شهرستان‌ها بود که در این دوره هم در نزدیک به 40 حوزه این موضوع تکرار شد. در دوره گذشته هم اعلام شده بود که شهرهای مسافرتی، ییلاقی، دانشجویی، دارای پادگان‌های نظامی و زیارتی، علت این افزایش آرا بوده است.

روزنامه روسی «کامرسانت» به نقل از منابع خود با اعلام احتمال لغو سفر ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به ایران نوشت: «مسکو و تهران بر روی چگونگی سفر پوتین به توافق نرسیده‌اند.» ظاهراً پوتین به‌دنبال این است که سفری دریایی به ایران داشته باشد و در بندر انزلی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب، دیدار کند و به‌تهران نیاید[!] اما این درخواست مورد موافقت رئیس‌جمهور منتخب قرار نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نسبت به «عدم دعوت ایران برای حضور در مراسم تحلیف روحانی» واکنشی توهم‌آمیز و عجیب نشان داد! و در واکنش به عدم دعوت این رژیم به مراسم تحلیف حسن روحانی گفت: «زمانی در آینده، دوباره با ایران روابط دیپلماتیک خواهیم داشت و ما آن‌ها را دعوت می‌کنیم و آن‌ها هم ما را دعوت می‌کنند!» «ییگال پالمور» سخنگوی وزارت خارجه این رژیم افزود: اگر ما نمی‌توانیم به ایران برویم، ولی می‌توانیم ایرانی‌ها را به اینجا بیاوریم! وی همچنین گفت: «ما این مسئله را به حساب کدورت‌های شخصی نمی‌گذاریم!»

پس از انتخاب روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی، طیف اصلاح‌طلب تندرو خواهان آزادی برخی از فتنه‌گران شده بود که در تازه‌ترین این درخواست‌ها «احمد امویی» خواستار آزادی همه زندانیان حتی منافقین، تروریست‌ها و جاسوسان شده است! بنا بر ادعای پایگاه کلمه وی در یک تحقیقات میدانی(!)که از درون زندان ارسال شده است، زندانیان به قول خود سیاسی را به نه دسته تقسیم کرده که در آن‌ها از سلفی‌های افراطی گرفته تا جاسوسان و تروریست‌های مسلح را جای داده و در تقاضایی عجیب، خواهان‌آزادی همه آن‌ها شده است!

برخی از منابع عربی با انتشار گزارشی از گستره فعالیت‌های مخالفان حزب‌الله لبنان، از هزینه‌های میلیاردی عربستان سعودی و فشارهای کشورهایی اروپایی علیه مقاومت لبنان پرده برداشتند. طی این اقدامات تحریک‌آمیز، وعده‌های مالی فراوانی به طرف‌های اروپایی داده به‌گونه‌ای که طی آن، قراردادهایی در زمینه‌های مختلف به ارزش ده‌ها میلیارد دلار با این کشورها به امضا رسانده است. گفتنی است سفر اخیر «بندر بن‌سلطان» رئیس دستگاه اطلاعات و جاسوسی عربستان به اروپا در همین راستا و برای تطمیع اروپایی‌ها به وعده‌های مالی و در نهایت، قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی جهان بود.

https://shoma-weekly.ir/idunHh