گفته می‌شود که...

دستگیری لیدر اغتشاشات که شیطان‌پرست بود وزارت اقتصاد اعلام کرد: پیش‌بینی کاهش نرخ تورم در ماه‌های آینده توصیف فعال رسانه‌ای امریکایی از تجمعات کالیفرنیا روزهای سخت در انتظار اروپا تحریف نشست بهادری‌جهرمی در رسانه‌های معاند چرا دانشگاه شریف آماج دشمن است؟ صادرات ۱۲ میلیارد دلاری ایران به کشورهای همسایه براندازان چقدر حقوق می‌گیرند؟ زلنسکی جا زد خسارت صهیونیست‌ها از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران قطب سازنده نیروگاه هسته‌ای آیا پلیس عقب نششینی کرد؟ بدحساب‌ها زیر ذره‌بین اعتراف شادی صدر به هدف اصلی تجمع ضدایرانی برلین

دستگیری لیدر اغتشاشات که شیطان‌پرست بود


شنیده شده یکی از دستگیردگان زن در جریان اغتشاشات اخیر، اعتراف کرد که قبل از این اتفاقات مردم را به شیطان پرستی دعوت می کرد و بعد از آن از طریق فضای مجازی آن‌ها را به خیابان‌ها میکشاند.

گفته می شود نیرو‌های امنیتی شناسایی افرادی که اعتراضات را به اغتشاشات تبدیل کردند ادامه دارد.

وزارت اقتصاد اعلام کرد:

پیش‌بینی کاهش نرخ تورم در ماه‌های آینده

وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت سیزدهم تمرکز خود را بر کنترل عوامل تورم‌زایی گذاشته است که سال‌ها مهار نشده‌اند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش یکی از روزنامه ها با عنوان «شوک جدید اقتصادی» اعلام کرد: بر خلاف آنچه در این گزارش ادعا شده، دولت نه‌ تنها در مهار تورم ناتوان نبوده، بلکه آمار‌ها حکایت از تأثیر مثبت کنترل عوامل تورم‌زا و همچنین پیش‌بینی مثبت درباره کاهش تورم در آینده دارد؛ این موضوع نه تنها در آمار‌های رسمی کشور بلکه در آمار‌های صندوق بین‌المللی پول از شاخص‌های اقتصادی ایران مشهود است.

کنترل رشد نقدینگی، برقراری توازن بودجه دولت و کاهش کسری بودجه با مدیریت هم‌زمان هزینه‌ها و درآمدها، اصلاح نظام بانکی و کاهش ناترازی بانک‌ها، مدیریت انتظارات تورمی و تقویت بخش تولید و عرضه کالا‌ها و خدمات در کشور از جمله اقداماتی بوده که دولت برای کنترل تورم دنبال کرده است و نتیجه این اقدامات، کاهش رشد نقدینگی، پایه پولی و نرخ تورم طی یک سال اخیر از شهریور 1400 تاکنون است.

بر این اساس نرخ رشد نقدینگی 12ماهه از 40.5 درصد در پایان شهریور 1400 با روندی کاهشی به 37.8 درصد در پایان مرداد 1401 رسید. نرخ رشد پایه پولی نیز از 39.5 درصد در پایان شهریور 1400 به 30.3 درصد در پایان مرداد 1401 کاهش یافته است. علاوه بر این نرخ تورم دوازده‌ماهه از 59.3 درصد در پایان شهریور 1400 به 39.6 درصد در پایان شهریور سال جاری کاهش یافته است.

ناگفته نماند که بخشی از این تورم ناشی از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و اصلاح سیاست ارز ترجیحی در ماه‌های نخست سال جاری است. حرکت بر مسیر انضباط مالی و کاهش کسری بودجه نیز اقدامی اصولی از سوی دولت سیزدهم بوده که در ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد و رسیدن به چشم‌انداز‌های مثبت مهم است.

بر این اساس در پنج‌ماهه ابتدایی سال منابع درآمدی دولت به 412 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته 56.5 درصد رشد دارد؛ همچنین درآمد‌های عمومی به عنوان پایدارترین جزو منابع دولت، با 66٫5 درصد رشد به حدود 249 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین با تمرکز دولت بر مقابله با فرار مالیاتی به‌جای افزایش بار مالیاتی بخش مولد اقتصاد، میزان درآمد‌های مالیاتی هم رشد قابل‌ملاحظه 73 درصدی داشته است.

بر این اساس موتور‌های ایجاد تورم چه از ناحیه بی‌انضباطی‌های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول و نوسان‌های بی‌ضابطه نرخ ارز کنترل شده است، عواملی که طی سال‌ها مهار نشده بود و قاعدتاً نتیجه بخشی آن مستلزم گذر زمان است.

علاوه بر گزارش‌های مراجع آماری در داخل، صندوق بین‌المللی پول هم در جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم‌انداز اقتصادی جهان از بهبود نسبی وضعیت تورم در ایران طی سال جاری خبر داده و پیش‌بینی کرده است که اقتصاد ایران در سال جاری برای سومین سال متوالی رشد مثبت را تجربه کرده و وضعیت تورم و تراز حساب‌های جاری ایران بهبود یابد.

با این وجود تکرار ادعای ناکامی دولت در مهار تورم و القای پیش‌بینی‌های منفی نتیجه‌ای جز دامن زدن به انتظارات تورمی و القای بی‌ثباتی اقتصادی ندارد.



توصیف فعال رسانه‌ای امریکایی از تجمعات کالیفرنیا
​​​​​​​
فعال رسانه‌ای امریکایی به هجمه‌ها درباره اظهاراتش درباره تجمع براندازان در کالیفرنیا واکنش نشان داد. «جکسون هینکل» که توئیتری است خطاب به اکانت‌های جعلی و حمله‌کنندگان به وی در توئیتر نوشت: «یک پیام دارم برای هزاران نفری که درباره رویدادهای جاری در ایران به من پیام می‌دهند: من از هیچ‌یک از شما احمق‌ها عذرخواهی نمی‌کنم. رویدادهای امروز تجسم بی‌رمقی از ۱۹۵۳ (کودتای ۲۸ مرداد) است؛ یک انقلاب رنگی با هدایت «سیا» با هدف تغییر رژیم». او پیش از این با انتشار ویدئویی از تجمع بقایای سلطنت‌طلبان در امریکا علیه ایران، گفته بود: «اگر به دنبال بهترین راه برای خراب‌کردن آخر هفته زیبای خود در کالیفرنیا هستید، به این تظاهرات مورد حمایت سیا درباره اعتراضات ایران بروید. این احمق‌ها را ببینید

روزهای سخت در انتظار اروپا

وزیر انرژی عربستان در رابطه با بحران انرژی در اروپا عنوان کرد که همه اروپا باید منتظر روزهای سختی باشند که پیش‌روست و عربستان در این راستا در حال رایزنی با اروپایی‌هاست.


تحریف نشست بهادری‌جهرمی در رسانه‌های معاند

رسانه‌های ضدایرانی فارسی‌زبان با نحوه پوشش نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه قم، بار دیگر دروغ بودن حرفه‌ای‌گری خود را نشان دادند. نحوه پوشش این نشست نشان داد اتفاقاً سانسور و انتشار گزینشی و جهت‌دار رویدادها، حرفه اصلی این شبه‌رسانه‌ها بویژه در قبال اکثریت دانشجویان دانشگاه‌ها است. نشست گفت‌وشنود علی بهادری‌جهرمی با دانشجویان دانشگاه قم، پرشور و توأم با نشاط سیاسی بود. هرچند برخی سعی در ایجاد حاشیه داشتند، اما غلبه با اکثریتی بود که اهل گفت‌وگو بودند، اما در تمام روز گذشته که تصاویر، فیلم‌ها و محتوای این نشست منتشر شد، این رسانه‌ها فقط بخش کوتاهی را منتشر کردند که در آن عده‌ای قلیل با سر دادن شعار قصد برهم زدن این نشست را داشتند. به نظر می‌رسد علت سانسور محتوای اصلی و فضای غالب در این رسانه‌ها، برآورده نشدن آرزوی آنها باشد؛ آرزوی اینکه جنجال‌سازی دانشگاه خواجه نصیر در دانشگاه قم هم تکرار شود، اما وقتی آرزویشان برآورده نشد، به تحریف و سانسور متوسل شدند. البته این رفتار غیرحرفه‌ای و دور از حقیقت این رسانه‌ها، امری مسبوق به سابقه در غرب است و به نظر می‌رسد این رسانه‌های به‌ ظاهر ایرانی هم از فضای فرهنگی و رسانه‌ای که در آن حضور دارند، تأثیر پذیرفته‌اند. سخنگوی دولت نیز روز گذشته در این باره اشاره کرد که «دیکتاتوری رسانه‌ای یعنی حذف تصویر سردار قهرمان مبارزه با تروریسم از صفحات اینستاگرام و بازنشر وسیع پاره کردن گلوی مأمور نیروی انتظامی در همان شبکه‌ها.» و باید اضافه کرد که دیکتاتوری رسانه‌ای شبکه‌های معاند فارسی‌زبان یعنی اینکه از جنجال دانشگاه خواجه نصیر فریاد شوق سر می‌دهند اما از متانت دانشگاه قم به خشم و انکار روی می‌آورند.

چرا دانشگاه شریف آماج دشمن است؟

محمد ایمانی در کانالش نوشت: «دانشگاه و دانشجوی شریف و برخی مراکز مشابه، سوژه عملیات دشمن هستند، چون دشمنان از اساتید و دانشجویان خدوم به کشور ضربه خورده‌اند. اساتید و دانشجویان شریف، همان‌هایی هستند که تا خدمتی به مردم کردند و حصار تحریم را شکستند، ابتدا تحریم و بعد ترور شدند. اما با وجود این جنگ آشکار و پنهان، ایران عزیز، در حال پیشرفت علمی و فنی است. به تعبیر هرتسل‌ هالوی فرمانده رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی: «از انقلاب 1979 ایران، ما 3 برابر رشد علمی داشته‌ایم، اما رشد ایران 20 برابر شده. آنها به برتری فنی نزدیک می‌‌شوند. جنگ واقعی در آینده نیست؛ همین حالا جریان دارد. جنگ امروز، جنگ ذهن‌هاست و تبلیغات ایران می‌‌تواند روحیه اسرائیلی‌ها را درهم بشکند». این نکته را هم فراموش نکنیم: صهیونیست‌ها چند ماه قبل ضمن حفظ سیاست ابهام، عنوان کردند که چند نخبه فنی و دانشگاهی ایران را به شکل‌های مختلف ترور کرده‌اند. آن مسیر ترور آشکار جواب نداده و نمی‌دهد، بلکه خون شهید نخبه‌پرور است. بنابراین به شگرد ترور نرم نخبگان روی آورده‌اند. تا قربانیان به جای اسباب افتخار، مایه شرمندگی و ترمز پیشرفت کشور باشند.


صادرات
۱۲ میلیارد دلاری ایران به کشورهای همسایه

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات ایران به کشورهای همسایه با رشد 9/89 درصدی نسبت به مدت مشابه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ به عدد 12/3 میلیارد دلار رسیده است که بیش از نیمی از صادرات کشور را تشکیل می‌دهد.

براندازان چقدر حقوق می‌گیرند؟

روزنامه فرهیختگان میزان مبالغ پرداختی دولت آمریکا به شخصیت‌ها و نهادهای ضدایرانی را بررسی کرده است. فرح وزوائی مالک مجموعه‌ای است که تحت‌ عنوان دارالترجمه فعالیت دارد. این مرکز از سال 2017 تاکنون از طریق تدوین گزارش‌های حقوق بشری ضدایرانی 32/451 دلار مستقیما از بودجه آمریکا دستمزد دریافت کرد. مسیح علی‌نژاد به چهره‌ای بدل شده است که دولت آمریکا ابایی از حمایت مالی علنی از وی ندارد. وی از سال 2015 تاکنون رقمی حدود 630 هزار دلار از بودجه آمریکا گرفته است. بنیاد عبدالرحمن برومند که مدعی است از افراد خیر و سازمان‌های خیریه ارتزاق می‌کند سال 2020 طی یک قرارداد رسمی مبلغ 78 هزار دلار از دولت آمریکا دریافت کرد. بنیاد توانا که توسط مریم معمارصادقی و همسرش اکبر عطری اداره می‌شود این مؤسسه از طریق آموزش‌هایی موسوم به آموزش‌های مدنی تلاش کرده در جامعه ایران دست به شبکه‌سازی بزند. آموزش‌های این مجموعه در حوزه براندازی و انقلاب‌های مخملی قرار می‌گیرند. از سال 2012 تاکنون 5/3 میلیون دلار دریافت کرده است.




زلنسکی جا زد

عبدالله گنجی در توئیتی نوشت: شنیدم بعد از سر و صدای غربی‌ها و اوکراین مبنی بر فروش پهپاد ایرانی به روسیه، ایران خواستار تشکل کمیته مشترک حقیقت‌یاب شده، طرف هم پذیرفته. اما بعد از حضور تیم فنی ایران در کشور ثالث، تیم اوکراینی از حضور خودداری کرده. چرا؟ ‏غربی‌ها به اوکراین: اگر حرف ایران ثابت شود بهانه تحریم نداریم.


خسارت صهیونیست‌ها از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای

گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارات جدیدی بنیامین نتانیاهو را متهم کرد با فشار خود به دونالد ترامپ و وادار کردن او برای خروج از توافق هسته‌ای ضربه مهلکی به امنیت رژیم صهیونیستی وارد کرد.

ایران قطب سازنده نیروگاه هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اراده کرده‌ایم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم زیرا طرف‌های مقابل با زدن اتهامات در نظر دارند تا مانع پیشرفت ما در حوزه هسته‌ای شوند. با نگاه متفاوت و در مقیاس‌های مختلف ظرفیت‌سازی برای طراحی و ساخت راکتورها را آغاز کرده‌ایم و بومی‌سازی آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم. با گسترش فعالیت‌های خود در سطح و عمق در نظر داریم به قطب سازنده نیروگاه‌های هسته‌ای در دنیا تبدیل شویم.


آیا پلیس عقب نششینی کرد؟

روز گذشته ویدئویی از سوی شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شد که تصویربردار از زاویه‌ای مناسب در حال فیلمبرداری است؛ در این ویدئو یک زن خود را مقابل مأموران یگان ویژه پلیس قرار می‌دهد و با صدای بلند خطاب به یک نیروی حافظ امنیت چندین بار فریاد می‌زند: «بزن بزن! ترسوی بزدل بزن!» بلافاصله پلیس با هوشیاری و خویشتنداری پروژه‌ تهیه کلیپ از آنچه بعداً قرار بود در این رسانه با تیتر بدرفتاری پلیس با یک زن منتشر شود، جلوگیری می‌کند. پس از شکست این پروژه، رسانه تروریستی اینترنشنال تیتر گرفت: «شجاعت زن، مأموران پلیس را مجبور به عقب‌نشینی کرد.


بدحساب‌ها زیر ذره‌بین

بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک‌هایی که در پایان سه ماه اول سال جاری مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط به تفکیک هر بانک به‌روزرسانی و منتشر شد.
اعتراف شادی صدر به هدف اصلی تجمع ضدایرانی برلین

درحالی که تا همین دیروز، برخی تلاش داشتند یک چهره جنبشی و مستقل و اجتماعی از اجتماع ضدایرانی برلین ارائه کنند، شادی صدر ضدانقلاب فراری آشکار کرد که هدف از این تجمع، همراهی با جریانات داخل ایران نبوده، بلکه دعوت کشورهای غربی به حمله و بمباران ایران بوده است. این ضدانقلاب فراری، این آرزوی خود را به صراحت در یک توئیت ابراز کرد و نوشت: «اگر دعواها سر ترکیب سخنرانی تظاهرات 100-80هزار نفری برلین تمام شده، بگویم که کارکرد اصلی آن تظاهرات، نه دامن زدن به بحث‌های درون جامعه ایرانی، بلکه قدرتنمایی به دولت‌های غربی و تکان دادن‌شان برای اقداماتی که باید بکنند، بوده. این کارکرد خوشبختانه تماماً محقق شده.» یک کاربر هم در واکنش به این توئیت شادی صدر نوشته «هر کودکی می‌داند «اقدام» یعنی چه. شما با شرکت در تظاهرات ارتجاعی برلین از تحریم و جنگ علیه ایران حمایت کرده‌اید.» به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد ضدانقلاب فراری که در غرب زندگی می‌کند، از تأثیر اغتشاشات و براندازی از درون ناامید شده و حالا از هر اقدامی استفاده می‌کند تا غرب را به حمله و جنگ با ایران تشویق کند. آنچه در این میان باقی می‌‌ماند، ادعای صلح‌طلبی این چهره‌های جنگ‌طلب نیست، بلکه ادعای ایرانی بودن آنها است، به این معنی که چطور می‌توان ایرانی بود، اما برای کسب قدرت، حتی به بمباران مردم و شهرهای کشور، آن هم از سوی غرب، دل بست؟



https://shoma-weekly.ir/YtxOUT