گفته می‌شود که...

دستورالعمل خاتمی برای انتخابات مجلس/ مجرم امنیتی جریان انحرافی در آستانه فرار از کشور/ انتخاب فعالین فتنه 88 به عنوان چهره ی ماندگار/ تعلیق یک مدیر بخاطر عدم همکاری با فرزند وزیر/ حلالیت هاشمی و آینده توافق ژنو/ جلسه اهانت‌کنندگان برای حفظ آبرو و....

امام خامنه ای: جلوی دست‌اندازی‌ها به فضاهای سبز گرفته شود

در هفته منابع طبیعی و در آستانه روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) یک اصله نهال غرس کردند.

رهبر معظم انقلاب سپس در سخنانی با تشکر از همه کسانی که در بخش توسعه فضای سبز کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کردند: از مسئولان و آحاد مردم می‌خواهم که به مسئله فضای سبز اهمیت بدهند و نگذارند که کشور و زندگی مردم از این نعمت بزرگ پروردگار محروم شود.

ایشان مسئله محیط زیست را مهم خواندند و با اشاره به پدیده ریزگردها و غبارهایی که به کشور وارد می شود، تاکید کردند: برای رفع این آسیب همه بخش های دولت باید در سطح کلان و به صورت هماهنگ، همکاری و اقدام کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین خواستار اهتمام همگانی بیشتر در خصوص پاسداری از فضای سبز شدند و گفتند: شعار «هر ایرانی یک درخت» شعار خوبی است و لازم است جلوی دست اندازیها به فضاهای سبز و تبدیل این منابع ارزشمند به آهن و سیمان گرفته و با سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی شود.

به صدا درآمدن زنگ هشدار در برخی مدارس!

متأسفانه به‌تازگی برخی اخبار از مدارس کشور به گوش می‌رسد که باید از آن‌ها به‌عنوان زنگ خطری برای نظام آموزش و تربیت کشور یاد کرد. در همین راستا، گفته می‌شود در برخی از مدارس یکی از استان‌های مرکزی کشور، تعدادی از دانش‌آموزان مشروبات الکلی و لوح‌های مستهجن در مدرسه‌های خود توزیع می‌کنند و این در حالی است که گفته می‌شود برخی از مسئولان این مدارس نیز در جریان این موضوع هستند؛ اما با این دانش‌آموزان برخوردی نمی‌کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسئولان آموزش و پرورش هم تاکنون در جهت مقابله با این افراد اقدامی نکرده‌اند.

به هر صورت، با توجه به نقش اساسی مدرسه در تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان کشورمان و همچنین با عنایت به این نکته که متأسفانه اخباری از این دست پیش‌تر هم منتشر شده بود، به نظر می‌رسد که باید نهادهای متولی و به‌ویژه وزارت آموزش و پرورش هر چه سریع‌تر اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از تکرار حوادث اینچنینی انجام دهند.

دستورالعمل خاتمی برای انتخابات مجلس

«محمد دامادی» نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، از دیدار خود با محمد خاتمی خبر داد و گفت: به‌تازگی با آقای خاتمی دیدار داشتم؛ اما درباره جزئیات این دیدار اظهارنظر نمی‌کنم.

یک منبع آگاه نیز با اشاره به برگزاری دیدار مذکور، درباره اظهارات خاتمی در این دیدار گفت: خاتمی در این جلسه که برخی از اصلاح‌طلبان و دو نفر از نمایندگان شمال کشور حضور داشتند، با مهم شمردن جایگاه مجلس، خواستار انسجام اصلاح‌طلبان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

وی گفت: خاتمی با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان تصریح کرد که اصلاح‌طلبان باید کاری کنند تا شورای نگهبان نتواند مانع حضور جریان اصلاحات در مجلس دهم شود.

این منبع آگاه با بیان اینکه خاتمی در این جلسه بر ضرورت حضور فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس تأکید کرده است، گفت: خاتمی در این جلسه گفت: انتخابات آینده برای ما خیلی مهم است. باید با سازوکاری پیش برویم که از طریق انتخابات به اهداف خود برسیم. ما به هیچ‌وجه نباید انتخابات را تحریم کنیم، ولو به صورت محدود. در عین‌ حال باید تأکید کنیم که انتخابات آزاد باشد.

این منبع آگاه گفت: خاتمی در این نشست افزوده است «فضای کشور تغییر کرده و این تغییر کاملاً ملموس است. ما باید از این تغییر فضا نهایت استفاده را ببریم؛ اما نباید رفتارهایی داشته باشیم که مردم احساس کنند ما افراطی هستیم. باید هوشمندانه و هوشیارانه عمل کنیم.»

وی افزود: خاتمی در این جلسه انتقاداتی را به برخی انتصابات روحانی وارد دانسته و تأکید کرده است که در وضعیت امروز، وحدت اصلاح‌طلبان یک ضرورت است.

تناقض گویی روزنامه های اصلاح طلب

در حالی که برخی نشریات از حضور وزیر ارشاد در جلسه هفته آینده کمیسیون اصل 90 مجلس در پی شکایت از وی خبر داده‌اند؛ روزنامه آرمان، جمعی از افراد حقیقی را به عنوان شاکی معرفی کرده و روزنامه آفتاب یزد از شکایت نمایندگان مجلس از وی خبر داده است. البته این تناقض‌گویی، پایان کار این روزنامه‌های مدعی اصلاحات در پوشش این خبر نبود به طوری که روزنامه آرمان پا را فراتر گذاشته و شاکیان را تندروهایی خوانده که با برخی از نمایندگان مجلس همگام شده‌اند!

دعای جدید یک روزنامه وابسته به سعودی‌ها

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» در ادعایی جدید درباره مسائل سوریه نوشت: شبه‌نظامیان شیعه عراقی سپاه «بدر» به کمک حزب‌الله و ارتش سوریه در منطقه قلمون شتافته‌اند.

این روزنامه افزود: شبه‌نظامیان شیعه سپاه «بدر» به شکل گسترده در جبهه‌های مختلف قلمون به‌ویژه در دو جبهه «ریما و السحل» با هدف یاری ارتش و حزب‌الله برای مقابله با تروریست‌ها دیده شده‌اند. ارتش سوریه دیروز، دو منطقه یاد شده را آزاد کرد.

اما سپاه بدر این اتهامات را بی‌اساس خواند و حضور اعضای خود را در سوریه منتفی دانست.

همزمان با این اخبار، تروریست‌ها نیز از تشکیل یک اتاق عملیات متشکل از چهار گروه «فجر الشام، احرار الشام، جبهه النصره و جنبش حزم» برای آزادسازی جنوب شهر حلب خبر دادند.

در بیانیه این اتاق عملیات آمده است: اتاق عملیات ما از چهار گروه یاد شده با هدف کشتن کافران - به‌گمان وی- ارتش نصیری و شبه‌نظامیان شیعه برای پاکسازی جبهه جنوبی حلب تشکیل شده است و آن‌ها باید منتظر ضربه‌های سخت ما باشند.

سخنرانی دبیرکل حزب منحله مشارکت در دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان

گفته می‌شود «محمدرضا خاتمی» دبیرکل حزب منحله مشارکت، قرار است در دومین سفر استانی خود (پس از سفر به شهرکرد) برای شرکت در گردهمایی اصلاح‌طلبان، روز پنج‌شنبه و جمعه این هفته به زاهدان سفر ‌کند و در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان به سخنرانی بپردازد.

مجرم امنیتی جریان انحرافی در آستانه فرار از کشور

بر اساس اخبار رسیده( حسین- نون) یکی از مجرمان امنیتی جریان انحرافی که نقش کلیدی در تخریب و تضعیف نهادهای انقلابی در دولت دهم ایفا کرده است در آستانه فرار از کشور قرار دارد.

،( حسین – نون ) به کمک یکی از اقوام همسر خود هم اکنون در یکی از شهرهای مرزی غرب کشور مستقر است و قصد دارد از مرز ترکیه از کشور خراج شود. وی در دولت دهم مدیریت چندین رسانه های دولتی را بر عهده داشت و در راستای تخریب و حمله به مسئولان نظام عمل می کرد وی به دلیل جرائم متعدد امنیتی و مالی مدتی بازداشت شد. و پس از آزادی مدیریت یکی از رسانه های دولت را به طور نامحسوس بر دست گرفت.

سوء استفاده های مالی کلان(حسین – نون )در زمان مدیریتش بر روزنامه دولتی حتی انتقاد اکثر حامیان احمدی نژاد برانگیخت نام برده مدتی در حوالی اتوبان امام علی (ع)۹مشغول به ساخت و ساز بود اما گفته میشود وی با کمک یکی از اقوام همسرش در یکی از شهرهای مرزی غبر کشور مستقر شده تا در فرصت مناسب از مرز ترکیه از ایران خارج شود.

انتخاب فعالین فتنه 88 به عنوان چهره ی ماندگار

انتخاب مهندس «تبادار» به‌عنوان چهره ماندگار در بوشهر که به دنباله‌روی از بهزاد نبوی (زندانی فتنه سال 1388)، محمدرضا خاتمی (فعال فتنه 1388) و خارج‌نشین‌های حامی آن‌ها در تحصن مجلس ششم از استانداری استعفا داده و نامه خروج از حاکمیت را امضا کرده بود، با اعتراض شدید دلسوزان انقلابی این استان مواجه شد. یکی از پایگاه‌های خبری این استان نوشت: «آمارها نشان می‌دهد که خدمات عمرانی ایشان به مراتب کمتر از افرادی مثل «علی افراشته» استاندار بومی و حتی استانداران غیر بومی بوده است. یکی به مردم بگوید اقدام شاخص تبادار در زمان استانداری چه بوده است که باعث شده وی به‌عنوان گزینه چهره ماندگار در هفته بوشهر مطرح شود؟


ثروت بادآورده و فراعنه جدید
پول‌های بادآورده عربستان از شاهزاده‌ها فرعون‌هایی ساخته است که روش‌های آنها برای خوشی و عیش و نوش تمامی ندارد. به‌تازگی یک شاهزاده سعودی سه جزیره تفریحی مالدیو را به صورت کامل رزرو کرده است. سلمان‌بن‌عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی به مدت یک ماه این جزایر را در اختیار خود گرفته است. این ولیعهد 78 ساله 30 میلیون دلار بابت اجاره جزایره آناتارا، نالادهو و آناتراولی پرداخت کرده است. ولیعهد عربستان همراه با خود بیمارستان شناور، کشتی مجلل تفریحی و بیش از 100 محافظ به همراه دارد.

تعلیق یک مدیر بخاطر عدم همکاری با فرزند وزیر

یکی از مدیران بانک رفاه به خاطر عدم همکاری با خواسته غیرقانونی فرزند یک وزیر در پاس کردن چک بلامحل، تعلیق و جابجا شد.

این مقام آگاه افزود: در این زمینه فرزند یکی از وزیران که دارای یک شرکت خصوصی است، در یکی از شعب بانک رفاه حساب جاری‌ داشت که حدود 3 هفته قبل چکی از جانب این وزیرزاده به شعبه واصل می‌شود که به دلیل مغایرت امضا و نداشتن محل، رئیس و کارمند از پاس کردن چک بلامحل خودداری می‌کنند، اما این وزیرزاده بلافاصله موضوع را به رئیس شعبه مطرح می‌کند که چرا این چک را پاس نکرده‌اید، در حالی که رقم چک قابل توجه بوده است و بعد از شنیدن دلیل مغایرت امضا و بلامحل بودن چک، متاسفانه آن رئیس شعبه توسط وزیرزاده تهدید می‌شود.

این رئیس شعبه به جرم ناکرده و به خاطر رعایت قانون و عدم همراهی با خواسته غیر قانونی ، از طریق سرپرستی منطقه مربوطه بلافاصله احضار و بدون تحقیق، به مدت دو هفته از کار معلق می‌شود.

این مقام گفت: پس از آن ابتدا قرار بود این مدیر شعبه به شهر فیروزکوه تبعید شود که با وساطت برخی وی در نهایت به شعبه افسریه منتقل می‌شود.

حسین الحوثی «اویسِ خمینی» بود
مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه‏‌دار شیعیان یمن را «حز‌ب‌‏الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌جُنبان این حرکت، یعنی شهید سیدحسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم. حجت‏الاسلام غریب رضا، نویسنده کتاب «اویس خمینی» با بیان نکته فوق گفت: اویس قرنی مردی از سرزمین «ایمان و حکمت»، یعنی یمن بود که سید تابعان و یار باوفای امیرمومنان(ع) شد. اویس به عشق دیدار پیامبر(ص) به مدینه رفت، اما موفق به دیدار یار نشد و به وطن بازگشت. وقتی پیامبر(ص) قضیه را شنید، او را «نفَسُ‌‏الرحمان» خواند. هر از گاهی هم با اشاره به مسیر یمن می‏فرمود: «از سوی یمن بوی خدا به مشامم می‌‏رسد.» همچنان که درباره ایشان فرمود: «در یمن شخصی است به نام اویس قرنی که در روز قیامت محشور می‏‌شود و جمعیت بسیاری را به تعداد افراد و قبیله پُرجمعیتِ ربیعه و مُضرّ شفاعت می‌‏کند.» وی می‌نویسد: به برکت مجاهد‌ت‏‌های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‌‏های اسلام ناب از یمن به مشام می‏‌رسد. حسین الحوثی پس از رحلت امام خمینی(ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی سخنرانی‏‌هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.

فیس‌بوک همچنان ابزار جنگ آمریکاست
روزنامه «کیف پست» نقشه فیس‌بوک و توئیتر در شورش‌های اوکراین را افشا کرد و نوشت: اولین راه‌پیمایی اعتراضی در کیف که در نهایت به بحران فعلی منجر شد، از طریق فراخوانی یک روزنامه‌نگار در فیس‌بوک کلید زده شد. فراخوانی که این روزنامه‌نگار در صفحه فیس‌بوکش گذاشته بود، طی چند ساعت بیش از ۱۰ هزار بازدیدکننده داشت. سپس صفحات خاص اعتراض‌ به دولت اوکراین به عناوین مختلف در فیس‌بوک ایجاد شدند و به ساماندهی اعتراضات و تبادل اخبار پرداختند که هر یک تا ۳۰۰ هزار بازدیدکننده نیز دارند.

حلالیت هاشمی و آینده توافق ژنو
آرمان نوشت: جوان ایران حزب‏‌اللهی می‌گوید: آقای هاشمی، حلالیت می‌خواهم! در انتخابات 84 علیه شما تبلیغ می‏‌کردم و پدرم به من گفت که هاشمی ضرری نمی‌کند بلکه ضرر این کارها به خودتان می‏‌رسد. امروز معنی آن حرف را می‌فهمم. هاشمی رفسنجانی گفت: همه شما را همان سال‌ها حلال کردم. این بخشی از حاشیه‌های دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای حزب اراده ملت ایران است که در پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی منتشر شده است. این سایت در حاشیه‌نگاری خود از دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای حزب اراده ملت ایران، درباره پاسخ وی به پرسشی درباره آینده توافق ژنو نوشت: «درباره آینده توافق ژنو، آقای هاشمی قبلاً به صراحت پاسخش را داده‏. پاسخی حتی صریح‌‏تر از خود دولت و مذاکره‌کنندگان. آقای هاشمی به جدّ معتقد است «توافق ژنو» یک نمایش سیاسی نیست که بشود یا نشود. توافق ژنو انتخاب یک ملت است.
مناقشه بر سر زمین بازی ظریف
دیدار محمدجواد ظریف با مدیران رسانه ملی با حاشیه‌هایی همراه بوده است. براساس شنیده‌ها، در این دیدار یکی از معاونت‌های صداوسیما نسبت به حضور ظریف در شبکه جاسوسی صهیونیستی فیس‌بوک انتقادات شدیدی داشته که این انتقاد، موجب بروز بحث و جدل لفظی می‌شود. او به ظریف گفته که دارد از ظرفیت نظام برای مطرح کردن خود استفاده می‌‌کند. همچنین پیشنهاد داده که به جای بازی در زمین دشمن، در پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی داخلی فعالیت کند تا به اعتبار هرچه بیشتر آنها بیفزاید.
از ورژن ونزوئلایی «فتنه 88» رونمایی شد!
پایگاه خبری فارسی زبان «العربیه» وابسته به آل‌سعود، طی گزارشی با اشاره به حوادث و شورش‌های اخیر در ونزوئلا با عنوان «ملکه زیبایی ونزوئلایی، نداآقا سلطان این کشور شد»! نوشت: «جنیزس کارمونا، یک ملکه زیبایی ونزوئلایی، روز سه‌شنبه در پی مشارکت در تظاهرات مخالفان دولت این کشور در شهر والنسیا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله افراد مسلح موتورسوار قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان، شامگاه چهارشنبه از دنیا رفت.
خط قرمزهای مذاکرات وین
گفته شده بخشی از خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین عبارت بوده‌اند از: 1ـ هیچ تأسیسات هسته‌ای را برنخواهیم چید و تعطیل نخواهیم کرد. ۲ـ اجازه ورود به مباحث غیرهسته‌ای را نمی‌دهیم. 3ـ برنامه تحقیق و توسعه هسته‌ای در کشور تعطیل نخواهد شد. 4ـ-تعلیق تدریجی تحریم‌ها را نمی‌پذیریم. کل تحریم‌ها باید در گام اول اجرای توافقنامه تعلیق شوند. 5ـ استفاده از سانتریفیوژهای نصب شده نسل 2 را ادامه می‌دهیم.

ما گفتمان روحانی را باد زدیم
ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه «قانون» در بیان ویژگی‌های انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: مشخص شد که دولت با یک اپوزیسیون داخلی نجیب به نام اصلاحات روبه‌رو است. مشخص است اصلاح‌طلبان مخالف شرایط موجود هستند ولی حاضرند در چارچوب قانون اساسی برای کشور کار کنند و حاضر نیستند مطالبات رادیکالی که دولت روحانی را با مشکل روبه‌رو می‌کند بیان کنند. وی در بیان دلیل پیروزی اصالح طلبان نیز گفت: با وجود اینکه روحانی خودش و پرچم اعتدالش، نتوانست گفتمان ایجاد کند، اما پرچمی را مقابل افراط، جنگ طلبی و ماجراجویی بلند کرد که توسط اصلاح‌طلبان در آن باد زده شد و به جامعه گفته شده که اگر این آقا رئیس‌جمهور شود ایران از شرایط نه جنگ، نه صلح و حتی حالت جنگی و تخاصم با دنیای خارج عبور می‌کند و به مرحله صلح می‌رسد و همچنین به لحاظ اقتصادی وضع کشور تثبیت خواهد شد. در حقیقت اصلاح‌طلبان، کشتی روحانی را به ساحل رساندند.

جلسه اهانت‌کنندگان برای حفظ آبرو
جلسه اخیر اصلاح‌طلبان به ارزیابی عملکرد رسانه‌ای آنان در دوره دولت یازدهم پرداخته شد. در این جلسه با اشاره به توقیف دو روزنامه بهار و آسمان به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی، گفته شده است ما با این نوع عملکرد وجهه خود را در میان متدینین از دست داده‌ایم. سردبیر یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که قصد دفاع از عملکرد رسانه‌های مکتوب اصلاح‌طلبان را داشت با اعتراضات حاضران، به حالت قهر جلسه را ترک ‌کرد.

روزنامه بهار به شش ماه توقیف محکوم شد
مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار از محکومیت این روزنامه به شش ماه توقیف توسط شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد و گفت: حکم دادگاه دیروز (سه شنبه) 13 اسفندماه جاری ابلاغ شد. سعید پورعزیزی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دادگاه، من را به 91 روز حبس تعزیزی نیز محکوم کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است. مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار گفت: ضمن احترام به رأی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، به حکم دادگاه برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر اعتراض خواهم کرد. روزنامه بهار اول آبان‌ماه سال‌جاری مقاله‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد و ششم آبان‌ماه نیز با حکم هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار توقیف و پرونده آن به قوه قضائیه ارسال شد.

نشان خوش‌خدمتی فرانسوی‌ها به «اصغر فرهادی»
پایگاه اطلاع‌رسانی فیلترشده «آینده آنلاین» نزدیک به یک آقازاده متهم به مسائل امنیتی، در خبری با عنوان «اعطای نشان هنر و ادب فرانسه به اصغر فرهادی» نوشت: «اصغر فرهادی، نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه (office of Arts and Letters france) را از وزیر فرهنگ این کشور دریافت کرد. در این مراسم اصغر فرهادی، پریسا بخت‌آور(همسر فرهادی)، برنیس بژو و الیس آگوئیس حضور داشتند.»! نشان عالی ادبی و هنری فرانسه در حالی به اصغر فرهادی [برای ساخت فیلم فرانسوی «گذشته»] اعطا می‌شود که پیش‌شرط اصلی اعطای این مدال افتخار، تلاش هنرمندان سراسر جهان برای معرفی و اعتلای فرهنگ فرانسه محسوب می‌شود! با این حال تعلق نشان از سوی وزارت فرهنگ دولت فرانسه را می‌توان به عنوان سومین جایزه معتبر این هنرمند غربزده پس از دریافت جوایزی چون خرس طلایی برلین و اسکار دانست که خود نشان از اهداف ضدایرانی پشت پرده تدارک‌دهندگان این دست جوایز کذایی دارد!
هاشمی در چه همایش‌هایی سخنرانی می‌کند؟
روزنامه «آرمان روابط عمومی» نزدیک به طیف اصلاح‌طلبان نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روزهای پرمشغله‌ای را پشت سر می‌گذارد و برای سخنرانی به مراسم‌هایی می‌رود که می‌داند حضور و اظهاراتش سبب ارتقای کیفیت آن مراسم‌ها و بهبود اوضاع خواهد شد. او همچنین درخواست دیدار مقامات کشورهای خارجی که به ایران سفر کرده‌اند را می‌پذیرد تا شاید آنچه را که او برای بهبود شرایط آن کشورها و افزایش سطح تعاملات‌شان با ایران می‌داند، مطرح کند. آیت‌الله علاوه بر اینکه با هوشیار زیباری (وزیر خارجه عراق) دیدار کرد در سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 هم سخنرانی کرد.

قرار منع تعقیب برای رحیمی
وکیل مدافع معاون اول دولت دهم، از رسانه‌ای شدن موضوع صدور قرار مجرمیت برای محمدرضا رحیمی انتقاد کرد. محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: من حق اظهارنظر درباره تصمیم بازپرس را ندارم، ولی تا زمانی که دادستان راجع به تصمیم بازپرس اظهارنظر نکند نمی‌توان گفت که قرار مجرمیت یا قرار منع تعقیب صادر می‌شود زیرا هر دو حالت ممکن است که پیش بیاید. وی با اعتقاد به اینکه «باید برای موکلش قرار منع تعقیب صادر شود» گفت: اگر از سوی بازپرس قرار مجرمیت صادر شده باشد و دادستان با آن موافقت کند کیفرخواست صادر می‌شود. وی در پایان با اشاره به رسانه‌ای شدن صدور قرار مجرمیت برای محمدرضا رحیمی، گفت: این نحوه اطلاع‌رسانی، محکومیت و مجازات موکل من قبل از رسیدگی است زیرا مردم خبر ندارند که این یعنی چه و چه تغییراتی ممکن است در پرونده ایجاد شود.

فرود اضطراری هواپیمای ترکیه‌ای در زاهدان
مدیرکل اداره فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: هواپیمای مسافربری «ترکیش ایر» پس از فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان و درمان یک مسافر بیمار، به مقصد بمبئی در هند ادامه مسیر داد. حسن اعرابی مقدم در گفت‌وگو با ایرنا خبر داد: پرواز بوئینگ 777 متعلق به شرکت ترکیش ایر بامداد دیروز در 150 مایلی فرودگاه زاهدان از برج مراقبت درخواست فرود اضطراری به دلیل بیماری یکی از مسافران را کرد. وی ادامه داد: با هماهنگی لازم و صدور مجوز فرود، پزشک فرودگاه به همراه سه گروه از اورژانس زاهدان با تجهیزات کامل در فرودگاه مستقر شدند و پس از فرود هواپیما اقدام به معاینه و درمان مسافر بیمار تبعه هند با عارضه قلبی کردند. پس از مداوا، بهبودی حال بیمار و رضایت وی هواپیمای ترک به مسیر پروازی ادامه داد. در باره این هواپیما برخی رسانه‌ها از جمله فارس و ایلنا نوشته‌اند که 20 نفر از مسافران آن اسرائیلی بوده‌اند. ایلنا به نقل از یک پایگاه عبری نوشته هیچ نیروی امنیتی ایرانی وارد هواپیما نشد و گذرنامه‌های مسافران نیز بررسی نشد.
اگر عربستان نفت نداشت
به گزارش پایگاه خبری «العرب» کاربران عربستانی «هشتاگ» جدیدی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه پایگاه خبری توئیتر ایجاد کرده و در آن به بیان دیدگاه‌های خود در مورد نبود نفت در عربستان پرداخته‌اند .به طور کلی کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی در این بخش از وضعیت کلی عربستان به شدت انتقاد و تأکید کرده‌اند که عامل اصلی قدرت عربستان در حال حاضر نفت است و اگر این ثروت زیرزمینی از بین برود، عربستانی‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو خواهند شد .این اتفاق در حالی افتاده است که به‌تازگی پژوهشی منتشر شده که در آن تأکید شده، عربستان تا دو دهه آینده نفت دارد و پس از آن توانایی صدور نفت را نخواهد داشت.
همچنین در سال 2012 میلادی بانک «سیتی گروپ» پیش‌بینی کرد که اگر مصرف نفت در عربستان همچنان به میزان هشت درصد افزایش یابد، این کشور ممکن است در سال 2030 میلادی تبدیل به کشور واردکننده نفت شود .کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستانی تصریح کردند: اگر نفت نداشتیم، ما جزء فقیرترین کشورهای جهان بودیم و اگر قرآن کریم به زبان ما نازل نمی‌شد ما جاهل‌ترین مردمان بودیم .یک کاربر دیگر گفته است: با وجود نفت، ما هنوز پیشرفت چندانی نداشته‌ایم.

شما استادان دانشگاهی اشغالگران اصلی هستید!
«
باروچ مارزل» یک فعال صهیونیست در حالی که پروفسور «دنیل بارتال» یکی از حاضران در کنفرانس «اثرات اشغال بر جامعه صهیونیستی» در دانشگاه تل‌آویو از جنایات جنگی جنبش‌های مردم در سرزمین‌های اشغالی صحبت می‌کرد وارد این کنفرانس شد و از اشغال واقعی صحبت کرد. مارزل با خطاب قرار دادن استادان و پروفسورهای دانشگاهی گفت، شما بر روی یک مسجد فلسطینی هستید این یعنی اشغال، شما در بطن اشغالگری هستید، شما از این اشغالگری سود می‌برید. وی با اشاره به ظاهرسازی و دورویی این دانشگاه که در مکانی تأسیس شده که در گذشته روستای شیخ‌مونس فلسطینی‌ها واقع شده بود، گفت: شما اشغالگری را زنده نگه داشتید، مسجدی زیر این ساختمان قرار دارد که آن را نابود کردید و ساکنانش را به هبرون یعنی جایی که من زندگی می‌کنم اخراج کرده‌اید. این کنفرانس از سوی این مقامات صهیونیستی با هدف ادعای اینکه فلسطینی‌ها برخی از سرزمین‌های به اصطلاح رژیم صهیونیستی را اشغال کرده‌اند، برگزار شده است!

اعتدال «نه» به تندروهاست
نجفقلی حبیبی رئیس اسبق دانشگاه علامه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد درباره شعار «اعتدال» حسن روحانی گفت: آن چیزی که روحانی از اعتدال می‌خواهد، «نه» به تندروهای چه جریان اصولگرایی و چه جریان اصلاح‌طلبی و در عین حال «بله» به میانه‌روهای هر دو جناح است.

نامه اهالی فرهنگ برای آزادی مرزبانان ایرانی
تعداد زیادی از اهالی سینما و فرهنگ در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل، شخصیت‌های بین‌المللی و دولت پاکستان، از آن‌ها خواستند مرزبانان ربوده شده ایران را آزاد کنند. به گزارش فارس، در متن این بیانیه آمده: «ما هنرمندان ایران با هر سلیقه و نگرش، ازهمه مقام‌های مسئول و با نفوذ جهان، سازمان ملل و نیز دولت دوست و همجوار پاکستان درخواست داریم، تا به عنوان عملی انساندوستانه، همه توان خود را به کار گیرند که هرچه زودتر جوانان ما، این سربازان بیگناه به گروگان گرفته شده در مرزهای جنوب شرقی کشورمان، به دامان گرم خانواده‌های نگران‌شان بازگردند
رژیم صهیونیستی ماهیانه 200 فلسطینی را بازداشت می‌کند
روزنامه «همخانیه» چاپ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی روزانه تعداد زیادی از ساکنان کرانه باختری را بازداشت می‌کند، نوشت: در سال 2013 نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور میانگین، ماهیانه 200 فلسطینی را بازداشت کردند. این روزنامه تأکید کرد: در ماه فوریه 2014، نیروهای این رژیم، 330 فلسطینی را به اتهام پرتاب سنگ و انتقال اسلحه و بمب‌گذاری، دستگیر و روانه زندان کرده‌اند.

نبرد از پیش باخته آیپک
«حسن موسویان» عضو سابق تیم ایران در مذاکرات هسته‌ای با انتشار یادداشتی در پایگاه «المانیتور» به انتقاد از رویکرد لابی اسرائیلی «آیپک» و اصرار این گروه برای افزایش تحریم‌های ایران پرداخته و دیپلماسی را تنها کلید تعامل با ایران دانسته است. وی با اشاره به ادعای «آیپک» مبنی بر اثرگذار بودن تحریم‌ها و تأثیر آن‌ها بر حضور ایران بر سر میز مذاکره، نوشته است: «برخلاف ادعای مدیران آیپک، نگاهی بهتاریخ نشان می‌دهد که نتیجه سیاست‌های قهرآمیز در قبال ایران، نه تنها تهدیدها علیه منافع امنیتی را آن طور که ایالات متحده و اسرائیل می‌گویند کاهش نداده، بلکه موجب افزایش این تهدیدها هم شده است
هشدار «شاباک» نسبت به وقوع انتفاضه در الاقصی
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به‌نقل از افسران ارشد سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم (شاباک) گزارش داد که به‌دنبال حمله نیروهای امنیتی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی تندروی صهیونیست به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران فلسطینی در داخل صحن مسجد الاقصی، جنبش حماس قصد دارد انتفاضه‌ای جدی را در شهر اشغالی قدس راه‌اندازی کند. یک افسر ارشد در سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در این‌باره گفت: مقامات اسرائیل از وقوع انتفاضه جدید در قدس و همچنین انتقال آن از این منطقه به مناطق دیگر فلسطین از جمله کرانه باختری، نگران هستند. وجود رزمندگان مقاومت در شهراشغالی قدس، این احتمال را افزایش داده است، علاوه براین، وجود این گروه‌ها در قدس به شدت امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

پولهای آزادشده به ایران نرسید

فارس: پس از آنکه مشخص شد تاریخهای تعیین‌شده برای بازپرداخت پولهای بلوکه‌شده ایران، جزو ایام تعطیل تقویم میلادی است، این بار برگی دیگر از بدقولی غربی‌ها در اجرای توافقات ژنو نمایان شده و پولهای آزادشده به ایران نرسید.مدتی پیش موعد پرداخت دومین قسط دارایی‌های ایران فرا رسید، اما هنوز خبری مبنی بر واریز 450 میلیون دلار منتشر نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، قسط اول این پولهای آزاد شده نیز به حساب بانکی در سوئیس واریز شده، اما تاکنون امکان انتقال آن به ایران فراهم نشده است. گفته می‌شود، علت انتقال نیافتن این وجوه به کشور، مشکل نقل و انتقال و مبادلات بانکی بوده است.

انتقاد یک نماینده مجلس از نحوه سؤال از وزرا
«حسن کامران دستجردی» از نمایندگان مجلس به محتوای سؤالاتی که «کریمی قدوسی» برای سؤال از وزیر اطلاعات طرح کرده و به امضای برخی دیگر از نمایندگان رسانده است، اعتراض کرد. وی با بیان اینکه تازگی‌ها در میان نمایندگان مجلس باب شده ‌که ‌‌‌هرطور‌ شده، وزیر را به مجلس بکشانند و از وی بپرسند، گفت: گاه‌ این حربه آنقدر زیاد می‌شود که نمایندگان بدون توجه به نوع سؤال و ارتباط آن با وزیر مربوطه، این کار را انجام می‌دهند. کامران یادآور شد: «وکیل حق دارد از وزیر سؤال کند و می‌تواند بر کار قوه مجریه نظارت داشته باشد؛ اما‌ باید از این ابزار نظارتی به درستی استفاده کرد، ما نمی‌توانیم وزیری را به مجلس بکشانیم و از او چیزی را بپرسیم که به حوزه وی ربطی ندارد.» منصور حقیقت‌پور نیز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تأیید این انتقادها درباره سؤالی مبنی بر جدیت نداشتن در حمایت از تفکر مقاومت در منطقه که در فهرست سؤالات از وزیر اطلاعات مطرح شده بود، گفت: ‌برخی از دوستان تازه به مجلس آمده‌اند و در حق وزرا جفا می‌کنند.

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی
دانا: دادستان انتظامی قضات از رسیدن پرونده مهدی هاشمی به مرحله رسیدگی به جزئیات خبر داد. حجت‌الاسلام شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: این سوالی است که باید از آقای دادستان کل کشور پرسیده شود و ایشان در جریان بهتر روند این پرونده هستند. وی دراین‌باره ادامه داد: پرونده مهدی هاشمی در دستور کار رسیدگی است و بررسی آن وارد جزئیات شده است.
جذب یهودیان اوکراین به فلسطین اشغالی
کنست رژیم صهیونیستی به دنبال حوادث اخیر در اوکراین و اقدامات صورت گرفته علیه اقلیت یهودی مقیم این کشور، با ارسال نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، خواستار تصویب طرحی دولتی و بودجه برای جذب یهودیان مقیم اوکراین به سرزمین‌های اشغالی شده است. لازم به ذکر است که در پی حوادث و ناآرامی‌های اخیر در اوکراین، شمار زیادی از اوکراینی‌ها با نوشتن شعارهای سامیتیسم بر روی دیوارها خواستار اخراج یهودیان از کشورشان شدند.

دستور جالب دولت درباره قوانین ابلاغ نشده توسط احمدی نژاد

بر اساس دستور چندی پیش یک مسئول مهم دولتی به همه وزارتخانه ها و ادارات دولتی، تاکید شده است که کلیه قوانینی که قبلا با طی مراحل تصویب، به دولت ابلاغ شده ولی به لحاظ استنکاف رئیس جمهور وقت در دولت قبلی، به دستور رئیس مجلس و بر اساس ماده 1 قانون مدنی در روزنامه رسمی منتشر شده است، بنا به تصریح قوانین موجود در کشور لازم الاجرا هستند و دستگاههای دولتی باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

تغییر یک نرخ دولتی پس از 27 سال

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی، مقرر شده از این پس پرونده های ارجاعی به شعب تحقیق سازمان حج و اوقاف و امور خیریه که در سال 1365 مبلغ 500 هزار ریال تعیین شده بود، از این پس مبلغ 500 میلیون ریال خواهد بود. همچنین بر اساس این ابلاغیه، سقف صورت حساب موقوفات متصرفی برای سالهای آینده بر مبنای نرخ تورم سالانه اعلامی بانک مرکزی توسط سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تعیین می شود.
فراخوانی چهار سفیر رژیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی
مقامات رژیم صهیونیستی سفرای خود از کشورهای فرانسه، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا را در پاسخ به اعتراض آنها علیه شهرک‌سازی‌ها، فراخوانده‌اند. تل‌آویو علت فراخواندن این سفیران را «جانبداری کشورهای مذکور از فلسطینیان» عنوان کرده است. چهار کشور مذکور به‌تازگی در اعتراض به اعلام تصمیم ساخت 1400 واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و قدس شرقی، سفیران اسرائیل را به وزارت خارجه‌های متبوع خود فراخوانده و اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده بودند.

تأیید صلاحیت یک وکیل پس از 20 سال!
«سیدمحمود علیزاده‌ طباطبایی»، بعد از 20 سال که در انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای مرکز شرکت می‌کرد سرانجام در این دوره از سوی دادگاه عالی انتظامی قضات تأیید صلاحیت شد. به گزارش ایسنا به نقل از روز نو، علیزاده‌ طباطبایی هم‌اکنون وکالت خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی را بر عهده دارد.

اخبار کوتاه

*«گرگهای شب» همایش بزرگ موتورسواری را از شمال شرقی اوکراین تا منطقه شرقی روسی نشین کریمه برگزار کردند. گرگهای شب بزرگترین باشگاه موتورسواری روسیه با بیش از پنج هزار عضو است و آنها اعتقاد دارند، هر جا که گرگهای شب حضور دارند باید منافع روسیه در نظر گرفته شود.

* روز گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود که در نخستین روز کاری نشست فصلی شورای حکام قرائت شد، تأکید کرد: اقداماتی که ایران اجرا کرده و تعهدات بیشتری که برعهده گرفته است، نشانگر یک گام مثبت به جلو است. این اظهارات در حالی صورت گرفت که از طرف دیگر، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست سالانه آیپک اعلام کرد: روند دیپلماسی همیشگی نیست و تمام گزینه‌ها همچنان بر روی میز قرار دارد؛ اما به گفته او، تحریم‌های شدید و دیپلماسی قوی، آمریکا و اسرائیل را امن‌تر ساخته است!

*دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به عنوان سفیران ایران اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: حدود 61 هزار نفر در دانشگاه‌های خارج از کشور با هزینه شخصی مشغول به تحصیل هستند.

* پایگاه خبری «اوقات الشام» به نقل از گزارش‌های امنیتی اعلام کرد که استان الرقه، به‌تازگی شاهد فعالیت سازمانی موسوم به «یاران ارتش عربی سوریه» بوده است که گفته می‌شود چند تن از سرکردگان داعش، از جمله یک فرمانده نظامی، آن را ترور کرده است. در این گزارش به هیچ اطلاعاتی درباره این گروه و چگونگی پدید آمدن آن اشاره نشده است. شیوه «شکار خاموش» که در آمریکا و برخی از کشورهای جهان اجرایی شده، روشی محرمانه برای ترور شخصیت‌های «مافیای بین‌‌المللی» است.

*عبدالعلی تاجی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: طرح انتقال کارمندان از پایتخت، لغو شده است.

*دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به عنوان سفیران ایران اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: حدود 61 هزار نفر در دانشگاه‌های خارج از کشور با هزینه شخصی مشغول به تحصیل هستند.

* در پی اظهارات «قاضی سراج»، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مبنی بر اینکه در یکی از شهرها مبلغ 12 میلیارد تومان حق مأموریت داده شده است، سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت پنج نفر در شیراز در پرونده حق مأموریت دوازده میلیاردی خبر داد. متأسفانه هنوز اطلاعات دقیقی درباره جزئیات این حیف و میل بزرگ بیت‌المال در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده است.

*کارن ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی گفت: دانشگاهی با نام ایرانیان وجود ندارد و ما چنین دانشگاهی را در وزارت علوم به رسمیت نمی‌شناسیم.

*مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از عزل برخی شهرداران و انحلال شورای شهرهای دخیل در زمین‌خواری خبر داد

* منابع آگاه رسانه‌ای از طراحی سرکردگان و اعضای منافقین برای همنوایی و همکاری با لابی صهیونیستی برای فضاسازی رسانه‌ای در فضای متأثر از نشست آیپک خبر دادند. خبرها در این زمینه حاکی است محتوای این جلسات محرمانه بین این دو طیف ضد ایرانی، به بیرون درز پیدا کرده است.

*سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همه نیروهای آمریکا در منطقه در تور نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و چنانچه آمریکایی‌ها مرتکب خطا شوند منطقه برایشان تبدیل به جهنم می‌شود.

*علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اخبار شنیده شده مبنی بر عدم حضور محمود سریع القلم نایب رئیس مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص، گفت: وی شغل دیگری دارد و به آن محل نقل مکان کرده است و شاید وقت محدودی داشته‌اند. ولایتی افزود: طی این ماه‌ها هیچگاه سریع القلم را در این مرکز ندیده‌ام.

* محاکمه داماد اسامه بن لادن در اردن به اتهامهای دسیسه‌چینی برای کشتن آمریکایی‌ها، حمایت از تروریستها و ایفای نقش سخنگوی القاعده آغاز شد.

*سؤولان سعودی به منظور کنترل ناهنجاریها و مقابله با رفتارهای پرخطر جوانان مانند انجام حرکات نمایشی با خودرو، فروش نوشابه های انرژی زا را ممنوع کردند.

*مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران جلسه بررسی لایحه بودجه سال 93 شهرداری تهران را به نشانه اعتراض ترک کرد.

https://shoma-weekly.ir/s2jEkq