گفته می‌شود که...

در ناهار سیاسی هاشمی و ناطق چه گذشت؟/ عکس صدام روی خودروهای تروریست‌ها/ رئیس‌جمهور به حج می‌رود؟/ وزرا پیرچشمی دارند/ بازگشت میدیر رسانه ای میرحسین از لندن/ واکنش سید محمد خاتمی به انتقال یک بازیکن فوتبال/ سرویس بهداشتی مختلط در مشهد!/ تذکر فوری به مداح خوش صدا و ...

درگیری همراهان دایی با نیروهای انتظامی
تعدادی از اطرافیان علی دایی که او را برای حضور در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی همراهی می‌کردند با نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه درگیر شدند.
علی دایی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل استقلال قصد حضور در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی را داشت و طبق معمولی تعدادی از دوستان و همراهانش او را همراهی می‌کردند.
از آنجایی که تردد افراد متفرقه در تونل ورزشگاه آزادی ممنوع است، نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه از همراهان دایی خواستند او را تا محل برگزاری سالن کنفرانس همراهی نکنند که همین مسئله اعتراض و درگیری آنها با نیروهای انتظامی را به دنبال داشت.

مصاحبه با آقای وزیر در لباس خواب!
پس از سوء قصد به جان وزیر کشور مصر، خبرنگار تلویزیون دولتی این کشور در حالی که لباس خواب بر تن داشت، با وزیر کشور مصاحبه کرد.
حاشیه مصاحبه خبرنگار تلویزیون مصر با محمد ابراهیم، وزیر کشور پس از سوء قصد روز پنج شنبه به جان وی در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.
به گفته برخی منابع این خبرنگار، دستیار تهیه کننده تلویزیون مصر است و چون خبرنگار تلویزیون نتوانست به موقع در محل حاضر شود وی در حالی که پیراهنی شبیه به لباس خواب بر تن داشت، با وزیر مصاحبه کرد.
کاربران شبکه های اجتماعی این خبرنگار را به شخصیت اول فیلم های کمدی مصری تشبیه کرده اند.
پیشنهاد سرمربی استقلال به رئیس کمیته داوران
سرمربی تیم فوتبال استقلال برای کمک به درآمد بیشتر داوران به فریدون اصفهانیان پیشنهادی را مطرح کرد.
امیر قلعه‌نویی در پایان مسابقه دربی 77 که با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید، وقتی با فریدون اصفهانیان روبرو شد به رئیس کمیته داوران گفت: برای آنکه به داوران توجه بیشتری شود بهتر است که بخشی از درآمد مسابقات بین 5 تا 10 درصد به داوران تعلق گیرد تا شرایط مالی آنها خوب شود.

بیمارستان ترک اعتیاد اینترنت
یک بیمارستان روانی در پنسیلوانیای آمریکا اعلام کرده است نخستین مرکز درمانی در این کشور خواهد بود که بیماران معتاد به اینترنت را پذیرفته و درمان می کند.
برنامه 10 روزه این بیمارستان که قرار است نهم سپتامبر آغاز شود، توسط متخصصان روانشناسی ترتیب داده شده که پیش از این، اعتیاد به مواد مخدر و سوء مصرف الکل را درمان کرده اند.
دکتر کیمبرلی یانگ روانشناس و بنیانگذار این برنامه می گوید اعتیاد به اینترنت مشکل بسیار فراگیرتری نسبت به اعتیاد به مواد مخدر و الکل محسوب می شود و علاوه بر این، قانونی و آزاد نیز هست.
در این برنامه که در آن چهار معتاد به اینترنت بزرگسال حضور دارند، کلاس هایی برای درمان برگزار خواهد شد که افراد در آنها گروه درمانی شده و از نظر روانشناختی ارزیابی می شوند. این بیماران روش هایی را برای به کمترین میزان استفاده از اینترنت می آموزند و یاد می گیرند از اپلیکیشن های دردسر ساز دوری کنند.
400
میلیون چینی نمی توانند به چینی حرف بزنند!
اینکه میلیون ها نفر در کشور چین زبان چینی نمی دانند موید این گفته است که چینی سخت ترین زبان دنیاست.
این کشور یک میلیارد و 350 میلیون نفر جمعیت دارد که 400 میلیون نفر از آنها تقریبا یک سوم جمعیت، زبان چینی نمی دانند.
این وزارتخانه گزارش کرده است که در مجموع 30 درصد جمعیت قادر به ارتباط با زبان چینی نیست.
بسیاری از مردمی هم که زبان چینی می دانند در گفت و گو مشکلات بسیار دارند و واژه ها را بدرستی نمی شناسند.
زبان چینی علاوه بر سختی در نوشتاری و گفتار چهار آوای نزدیک به هم دارد و تقریبا هر واژه در این زبان با چهار آوا تکلم می شود .
همین موضوع باعث شده است تا حتی شبکه تلویزیونی چین برنامه های خود را به علاوه گفتاری با زیرنویس زبان چینی برای سراسر کشور پخش کند.

واکنش منفی مجلس به انتصاب حسن روحانی

مسعود میرکاظمی درباره انتصاب مجید انصاری به معاونت امور مجلس رئیس جمهور،‌ گفت: امروز خیلی نمایندگان اعم از تهرانی و شهرستانی در صحن علنی به این انتصاب عکس العمل منفی نشان دادند و واکنش‌های یادشده فقط منحصر به اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس نبود.
وی افزود: زمانی که آقای مجید انصاری نماینده مجلس بود، من در خانه ملت حضور نداشتم اما آنها که بودند و از خطوط و گرایش سیاسی او با خبرند، می‌گویند با بحث اعتدال فاصله دارد.

نماینده مردم تهران ری،‌ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس با بیان اینکه اصلاح طلب بودن مجید انصاری علت واکنش‌های منفی به قرار گرفتن او در جایگاه معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور نیست، تصریح کرد: افراد تندرو در جریان اصلاحات زیاد هستند و مسئولیت دادن به آنها با شعار اعتدال همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: بالاخره در آینده نزدیک مجید انصاری به مجلس می‌آید و به دغدغه‌هایی که برخی نمایندگان دارند پاسخ می‌دهد، این توضیحات و نحوه عمل او شاید بتواند طرز تفکر فعلی را اصلاح کند.
اظهارات وزیر ارشاد تکذیب شد

پیرو خبر منتشرشده در خصوص اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه هیئت مدیره فعلی خانه سینما منحل و انتخابات آزاد تشکیل می شود، روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام می دارد: با توجه به مذاکره رئیس سازمان سینمایی با وزیر محترم ارشاد، ایشان نقل این مطلب را تکذیب کردند.
با توجه به اینکه بازگشایی خانه سینما طبق سیاست‌های جدید به سازمان سینمایی واگذار شده است به زودی سیاست‌های فرا روی این مجموعه در خصوص بازگشایی خانه سینما اعلام خواهد شد لذا از عموم رسانه ها درخواست می شود تا از گمانه زنی و نقل قول های غیر صحیح خودداری تا اخبار جدید از طریق مجاری رسمی اعلام شود.
صحبت‌های وزیر ارشاد درباره خانه سینما امروز در سایت دولت منتشر شد و خبرگزاری‌های مختلف به نقل از این سایت خبر را منتشر کردند. در بخشی از خبر سایت دولت به نقل از جنتی آمده بود: هیئت مدیره‌ای که در حال حاضر وجود دارد باید منحل شود و با تشکیل یک مجمع عمومی و انتخابات آزاد هیئت مدیره جدید کار خودش را آغاز کند و همه تابع مجموعه جدید باشند.


راز قتل نویسنده معروف زن
گروه طالبان روز جمعه دست داشتن در قتل زنی هندی در شرق افغانستان را که کتابی درباره خاطراتش از فرار خود از دست اعضای طالبان منتشر کرده بود، تکذیب کرد.
«
مخلص افغان» سخنگوی فرمانداری استان پکتیا گفت: اعضای گروه طالبان «سوشمیتا بانرجی» نویسنده هندی 49 ساله که همسر یک تاجر افغان بود، را که در حومه شهر شارانا زندگی می کرد، چهارشنبه شب به زور از خانه اش بیرون کشیدند و به ضرب گلوله کشتند.
سوشمیتا بانرجی کتابی درباره خاطرات خود از فرار از دست اعضای طالبان که وی را ربوده بودند منتشر کرده بود. از خاطرات این زن هندی در ساخت فیلمی در سینمای هند در سال 2003 استفاده شد
این در حالی است که گروه شورشی طالبان هر گونه دست داشتن در قتل بانرجی را رد کرد.

دستگیری ملی پوش تیم ملی کشتی به اتهام قتل
پس از انتشار خبر دستگیری یکی از اعضای تیم ملی کشتی به اتهام معاونت در قتل، دادستان عمومی و انقلاب شیراز علت بازداشت وی را مشارکت در نزاع دسته‌جمعی عنوان کرد.
قاضی علی القاصی با اشاره به اینکه کشتی‌گیر تیم ملی در پی مشارکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل دستگیر شده است، اظهار داشت: با توجه به این که منازعان چند نفر بوده‌اند و این ورزشکار تیم ملی نیز در جمع نزاع‌کنندگان بوده، وی در حال حاضر به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل بازداشت است و اتهام معاونت در قتل وی هنوز به اثبات نرسیده است.
وی افزود: تاکنون مشخص نشده است که کدام یک از منازعان و ضاربان، قاتل اصلی است و به همین دلیل تعدادی از شرکت‌کنندگان اصلی در نزاع در حال بازداشت و بازجویی هستند.
مهناز افشار به مناسبت اجازه نداشتن زنان برای تماشای دربی و ورود به ورزشگاه آزادی، پیامی کنایه آمیز صادر کرد.
مهناز افشار به مناسبت دربی 77 تهران پیام کوتاهی برای هوادارانش و مردم ایران منتشر کرد. این بازیگر سینمای ایران در متن پیامش آورده است:
«
هنوز هم 100 هزار نفر این ورزشگاه را پر می‌کنند و امید من به روزی است که زنان سرزمینم نیز راهی‌ به این ورزشگاه آزادی داشته باشند. به امید آن روز خوب
گفتنی است برخی از رسانه ها سعی کرده اند آزادی در جمله فوق را به آزادی زنان در جامعه مربوط کنند که البته اگر منظور خانم افشار نیز همین بوده باشد، جای بسی تامل دارد.
مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در عمان
سفر پادشاه عمان به ایران نشان‌دهنده تمایل مسقط برای ایفای نقش میزبان مذاکره بین ایران و آمریکاست تا میانجیگر.
روزنامه عرب زبان وطن چاپ آمریکا مدعی پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان شد.
به نوشته این روزنامه، سفر قابوس در جهت جلب حمایت از تلاش‌های عمان از ابتکار این کشور برای حل مساله هسته‌ای ایران و برگزاری نشستی در مسقط برای مذاکره روحانی و اوباما بود.
سلطان عمان همچنین پیغامی از سوی شورای همکاری خلیج‌فارس همراه داشت.
او از ایران خواست که موضعش را در مورد مصر و سوریه بیان کند.
گاف عجیب رسانه ملی در انتشار خبر درگیری های اشرف

یکشنبه دهم شهریورماه رسانه ها اعلام کردند که تعدادی از منافقین که برخی سران جنایتکار آن نیز جزوشان بوده اند، در اثر درگیری در اردوگاه اشرف به هلاکت رسیده اند.
خبری که هر چند برای مردم ایران و عراق مسرت بخش بود، اما با بی تدبیری و ناهماهنگی مدیران معاونت سیاسی سیما، بهانه ای شد برای حمله به جمهوری اسلامی و نیز دولت نوری مالکی در عراق از سوی رسانه های بیگانه و خصوصا بی بی سی فارسی.
همان شب در خبر بیست شبکه خبر سیما، به هلاکت رسیدن بیش از پنجاه تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین را نتیجه درگیری های داخلی منافقین و پاک سازی اعضای این گروهک تروریستی اعلام شد که مسعود رجوی سرکرده تروریست ها، برای رهایی از شر آنها و هزینه انتقال چند عضو باقی مانده به اردوگاه یا کشوری دیگر، اشرفی ها را به هلاکت رسانده است.
تنها چند دقیقه بعد و در خبر بیست و سی شبکه دو سیما با تقدیر از اقدام جوانمردانه مردم و نیروهای امنیتی و ارتش عراق برای هلاک کردن منافقین، اعلام شد مردم و نیروهای عراقی که از سال ها جنایت منافقین در کشتار مردم بی گناه و بی دفاع عراق ذله شده بودند، در اقدامی خودجوش به پادگان اشرف حمله کرده و این اردوگاه را از لوث وجود تروریست ها پاک کرده‌اند.
واکنش نعیمه اشراقی به اعتراضات درباره عکس دخترش

نعیمه اشراقی، با حذف عکس فتوشاپی دخترش،از صفحه فیس‌بوک خود، و در واکنش به اعتراض‌های صورت گرفته نسبت به فتوشاپ عکس دخترش، دل‌نوشته زیر را خطاب به او، به همراه عکسی با حجاب کامل از دخترش، منتشر کرده است:
«
نعیما؛ دختر دلبندم، کسب مقام اول مرکز نخبگان ایالت انتاریو کانادا را به تو تبریک می‌گویم. باید بدانی به وجودت افتخار می‌کنم نه برای مدال، بلکه برای انسانیت، شرافت، مهربانی و برای دیانتت...؛ دختری که اغلب جلسات هفتگی تفسیر قرآن را ترک نمی‌کند و به آنچه از آن می‌آموزد، عمل می کند...؛ عزیزم، هرگز از تو جز اخلاق نیکو، ادب، عاطفه و وفا ندیدم...؛ اگر شیرینی این پیروزی را به کامت تلخ کردند به فال نیک بگیر که انتقاد و حتی حمله، انسان را مصمم و آبدیده می‌کند.
دخترم، قدم‌های بعدی را بلندتر و محکم‌تر بردار و از آنچه می‌آموزی برای خدمت به هم‌نوعت استفاده کن؛ بدان همواره دعای خیر مادرت همراه توست؛ از خداوند منان برایت بهترین‌ها را آرزو دارم
شیرین عبادی: دخالت سپاه پاسداران در حادثه قرارگاه اشرف!

شیرین عبادی، ضدانقلاب لندن نشین، با انتقاد از بیانیه سپاه پاسداران در خصوص حادثه قرارگاه منافقین و کمپ اشرف گفت: این اقدام (ابراز خرسندی سپاه از حمله به اشرف) گمانه‌زنی‌ها در مورد دخیل بودن مستقیم یا غیرمستقیم دولت ایران در این واقعه را تقویت می‌کند.
وب سایت رادیو فردا وابسته به سازمان سیا، در این باره گزارش داد: شیرین عبادی، برنده نوبل [سفارشی] صلح، 13 شهریورماه در گفت‌و‌گو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت: «برخی از حدس و گمان‌ها در مورد دخالت بخشی از حکومت ایران در این حادثه است... به ویژه آن‌ که سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای داده و در آن از کشته شدن اعضای سازمان مجاهدین اظهار خوشحالی کرده است... این بیانیه حدس برخی که در این خصوص دولت ایران را به طور مستقیم یا غیرمستقیم دخیل می‌دانند، تقویت می‌کند
لغو جریمه 13 میلیون دلاری مهدی هاشمی

اگر اعتراض آقای هاشمی به صلاحیت دادگاه به نتیجه نرسد، محاکمه دوباره برگزار خواهد شد.
این حکم دو سال پیش در پی شکایت آقای بوذری از مهدی هاشمی به صورت غیابی صادر شده بود. دادگاه در آن زمان پس از گذشت دوران قانونی و حضور نیافتن آقای هاشمی برای دفاع از خود، بر اساس قوانین کانادا طی حکمی او را موظف کرد غرامت درخواستی آقای بوذری را به او بپردازد.
انتشار این حکم در آن زمان توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. آقای هاشمی تنها فرد مورد اتهام در این شکایت بود که در خارج از ایران زندگی می کرد. او این اتهامات را بی اساس خواند و از طریق وکیلش در کانادا به این حکم اعتراض کرد. حالا بعد از 18 ماه دعوای حقوقی طرفین، دادگاه آن حکم غیابی را کنار گذاشته است.
براساس دستور قاضی که متن آن در روز هفتم شهریور ماه منتشر شده است وکیل آقای هاشمی در پی لغو این حکم می تواند استدلال هایشان مبنی بر عدم صلاحیت دادگاه‌های کانادا برای رسیدگی مجدد به این شکایت در این کشور را طرح کنند. جلسه بررسى این استدلال دهم مهرماه در تورنتو برگزار خواهد شد.
دوید فولدز، وکیل آقای هاشمی در واکنش به انتشار رسمی حکم به بی بی سی فارسی گفت: «این پیروزی موکلم پس از ماه ها تلاش آقای بوذری و وکیلش برای به تاخیر انداختن صدور رای دادگاه و پس از آنکه آنها متوجه شدند لغو حکم اولیه قطعی است، به دست آمده است
او گفت استدلالش مبنى بر صلاحیت نداشتن دادگاه هاى کانادا براى رسیدگى دوباره به این پرونده بر این واقعیت استوار است که مهدی هاشمی امکان حضور در این کشور را ندارد. در حکم قاضی آمده است که در صورت رای منفی به این استدلال حقوقی وکیل آقای هاشمی، دادگاه جدیدى به بررسى محتوایى این شکایت خواهد پرداخت.
مارک آرنولد وکیل آقای بوذری در گفتگو با بی بی سی فارسی تایید کرد که او به نمایندگی از موکلش با لغو حکم قبلی دادگاه موافقت کرده و امیدوار است با رای قاضی مبنی بر صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های کانادا، این پرونده دوباره گشوده و با سرعت بیشتری به برگزاری دادگاه منجر شود.
نزدیک‌ترین وزیر به روحانی کیست؟
دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت کابینه دولت یازدهم یکی از نزدیک‌ترین یاران به روحانی، رئیس جمهور کشورمان محسوب می شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی، از جمله وزرایی است که شاید نام وی کمتر به گوش برسد اما تاثیر حضورش در کابینه بسیار محسوس است.
حضور و تاثیر پر رنگ وی در کابینه و در چینش وزرای دولت یازدهم با قرار گرفتن در حلقه مشورتی رئیس دولت برای انتخاب وزار تا آنجا نمایان می‌شود که وی در متقاعد کردن برخی افراد برای پذیرش سمت وزارت نقش تاثیر گذاری داشته است
گزینه‌ای جدید برای شورای عالی امنیت ملی

پس از آنکه محمد فروزنده به دلیل مسائل شخصی از پذیرفتن مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی خودداری کرد، رایزنی‌ها با دکتر علی‌اکبر ولایتی آغاز شد که وی هم این مسئولیت را نپذیرفت.
در روزهای اخیر دکتر سیدکمال خرازی هم به گزینه‌ها اضافه شده و مذاکرات و رایزنی‌هایی با وی شروع شده است.
حجاب نیم بند بازیگر مشهور ایرانی در لس آنجلس
نیکی کریمی متولد 19 آبان 1350 در تهران، بازیگر، کارگردان ایرانی است.
او در چند جشنواره جهانی فیلم نیز به عنوان داور حضور داشته‌ است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی تاکنون، موفق‌ترین بازیگر ایرانی از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده‌است. حالا انتشار تصویری از حجاب وی که به حضورش در شهر لس آنجلس برمی گردد خبرساز شده.

تذکر فوری به مداح خوش صدا
حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در کتاب خاطرات خود از دوران حضور امام در نجف اشرف، تعریف می کند:
حضرت امام(ره) در نجف اشرف، معمولا برای شهادت ائمه در منزل روضه و ذکر مصیبت داشتند که آقای کشمیری آن را انجام می داد؛ اما برای شهادت زهرا(س) سه روز آن هم دو بار، در فاطمیه اول و دوم.
در ولادت معصومین(ع) نیز جلوس داشتند و گاهی هم مداحان اهل بیت، شعر می خواندند. ظاهرا در 20 جمادی الثانی 1388 قمری که سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بود، طبق معمول حضرت امام(ره) در حیاط منزلشان که حدود چهل متر مربع مساحت داشت و آکنده از جمعیت بود، جلوس کرده بودند.
در آن روز یکی از مداحان ایرانی که بسیار خوش صدا بود و تازه به عراق آمده بود، اجازه گرفت وشروع کرد به خواندن قصیده ای درباره حضرت زهرا(س) تا رسید به بیتی که برای بالا بردن مقام حضرت زهرا(س) بوی تحقیر برخی از انبیای عظام از آن استشمام می شد.
در حالی که جمعیت سراپا گوش بودند، حضرت امام قبل از آنکه جمله تمام شود، ناگهان با لحنی تند فریاد زدند: «آقا این چه حرف هایی ست، می خوانید.

آقا این مطالب را نخوان» (نقل به مضمون) و به این ترتیب با وجود علاقه و ارادت فوق العاده ای که به حضرت زهرا(س) داشتند و در ذکر مصیب ایشان حتی یک لحظه نمی توانستند از گریه و ریختن اشک، خودداری کنند، برای یک لحظه هم نتوانستند شکستن مرزهای الهی را با کوچک شمردن انبیا به خاطر حضرت زهرا(س) تحمل کنند و بدون رودربایستی با این که میزبان جلسه بودند و مداح میهمان بود، بی درنگ و در میان جمع و در وسط جمله با قاطعیت او را نهی کردند.
برکناری یک سفیر به اتهام کودک آزاری
واتیکان سفیر خود را از جمهوری دومینیکن فراخواند. به گفته سخنگوی کلیسای کاتولیک اسقف اعظم ژوف وزُلوفسکی، سفیر 65 ساله واتیکان که حدود 6 سال به این سمت منصوب بوده، به اتهام کودک آزاری و تا زمان انجام بررسی های لازم از مقام خود عزل شده است.
یکی از مقامات کلیسای واتیکان می گوید: «قانون برای همه است. برای کسی که قانون را نقض می کند، شهروند هر جا که باشد، هر میزان ایمان که داشته باشد، هر اعتقادی که داشته باشد، طرفدار هر نوع سیاستی که باشد، به هر دینی که معتقد باشد، هیچ عذری پذیرفتنی نیست. قانون برای همه اجرا می شود
دادستان کل جمهوری دومینیکن نیز اعلام کرد که برای تحقیق درباره اتهامات علیه اسقف اعظم جوزف وزُلوفسکی، بازرس ویژه ای منصوب شده است.
رسوایی جنسی یکی از چالشهای بزرگ کلیسای کاتولیک است و پاپ فرانچسکو چند هفته پس از انتخابش اعلام کرد که می خواهد کودک آزاری بین کشیشان را ریشه کن کرده و کسانی را که مرتکب این اعمال می شوند، تنبیه کند

سرویس بهداشتی مختلط در مشهد!

حتی در کشورهای غربی و آمریکایی هم سرویس بهداشتی مشترک وجود ندارد اما...

بازار بزرگ بین‌المللی مشهد، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید زوار در این شهر مقدس به شمار می‌آید که به علت کم‌توجهی نهادهای نظارتی، دچار مشکلات عدیده‌ای است.
یکی از مشکلاتی که زوار حرم رضوی و مردم مشهد در این بازار با آن دست به گریبان هستند، مشکل نبود سرویس بهداشتی امن و برخوردار از حریم است.
در ورودی سرویس بهداشتی این بازار، تابلویی دست‌نویس نصب شده که روی آن هشدار داده شده که: «سرویس بهداشتی مشترک است!» تا بدین‌وسیله مراجعان را از شوکه‌شدن در مواجهه با صحنه‌های اینچنینی پرهیز داده باشد:
همان‌گونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید دو زن بدحجاب و بی‌حجاب! دختربچه همراه خود را به سرویس بهداشتیی برده‌اند که همزمان مردهای نامحرم در دستشویی‌های کنار آن، حضور دارند.
مراجعان این بازار تأکید کردند که منتظر پاسخ‌گویی نهادهای نظارتی به‌ویژه اداره اماکن نیروی انتظامی مشهد در خصوص این مشکل و مشکلات مشابه در این قبیل بازارها و تفریح‌گاه‌های مشهد مقدس هستند.

محمد رضا رحیمی و فرزندش مورد بازجویی قرار گرفتند

احضار و بازجویی از محمدرضا رحیمی تایید شد. نماینده ارومیه با بیان اینکه یکی از متهمان اختلال در بازار ارز به ارتباط خود با فرزندمعاون اول رییس‌جمهور سابق اعتراف کرده است، گفت: شنیده‌ام که رحیمی برای رفع ابهام درخصوص پرونده ایران و اختلال در بازار ارز مورد بازجویی قرار گرفته است.
کمال‌الدین پیرموذن، عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص بازداشت معاون اول رییس‌جمهور سابق به مهر گفت: تا جایی که اطلاع دارم درخصوص بیمه ایران و اخلال در بازار ارز برخی اطرافیان رییس‌جمهور سابق دست داشتند.
او با بیان اینکه «البته نمی‌گویم نقش آنها بسیار تاثیرگذار بوده است» گفت: در اعترافات یکی از پنج، شش نفر اصلی که باعث اخلال در بازار ارز شده‌اند به این موضوع اشاره شده است که وی که کردزبان نیز می‌باشد با فرزند آقای رحیمی در این خصوص ارتباطاتی داشته است. پیرموذن افزود: کسانی که این اخبار را برای من نقل کرده‌اند افراد مورد وثوقی هستند و شنیده‌ام که به دلیل ابهاماتی که درخصوص عملکرد معاون ‌اول رییس‌جمهور سابق درخصوص بیمه ایران و مسایل ارز وجود داشته است وی برای رفع ابهام مورد بازجویی قرار گرفته است.

عصر خبر هم نوشت: «اطلاعات رسیده حاکی است روز چهارشنبه هفته گذشته در جریان رسیدگی به یکی از پرونده‌های مهم کشور، یکی از مقامات دولت قبل احضار شده تا بررسی قضایی از وی انجام شود.
آنطور که «عصرخبر» نوشته در جریان این احضار و بررسی قضایی، یکی از نزدیکان وی که او نیز دارای سمت مهمی بوده احضار و مواجهه حضوری صورت گرفته که به دلیل تناقضات فراوان میان اظهارات پیشین و فعلی هر دو مقام برای مدتی تشنج ایجاد شده و حتی تا مرز درگیری فیزیکی نیز پیش رفته‌اند.

این مقام مسوول و همکارش روز شنبه هفته جاری نیز احضار و مورد تحقیق قضایی قرار گرفته‌اند که البته تحقیقات همچنان ادامه دارد.
مشاور کروبی: هاشمی به بیماری ذهنی مبتلا است
داریوش سجادی مشاور سابق کروبی و از همکاران نشریات اصلاح‌طلب در وبلاگ خود نوشت:‌ شواهد و قرائن و اظهارات «اکبر هاشمی‌رفسنجانی» طی یک هفته اخیر می‌تواند نشان‌دهنده ابتلای ذهنی به نوعی پیرفلجی (Parkinson) سیاسی در سنین کهولت باشد که با وجود «فلکسی بیلیتی» بالا (High Flexibility) تدریجاً و به حکم تقدیر به نقطه پایان خود می‌رسد.

وی می‌افزاید:‌«نمونه‌ای دیگر اظهارات 24 سال پیش مهندس بازرگان در مصاحبه با روزنامه تهران تایمز بود که در آن گفت‌وگوی اعلام کرد ‌«فردای آزادسازی خرمشهر به منظور تبریک و شادباش نزد هاشمی‌رفسنجانی رفتند و بعد از ابلاغ مراتب خرسندی خود از این عملیات موفق به هاشمی گوشزد کرده‌اند که اکنون و با احراز تمامیت ارضی ایران در سرحدات خود فرصت مناسبی است تا ایران پیش‌قدم شود و به جنگ پایان دهد و مطابق گفته مرحوم بازرگان، هاشمی نیز ضمن صحه گذاشتن بر چنین خواسته‌ای به ایشان قول داده تا شخصاً این مسئله را نزد امام مطرح و دنبال کند و بر همین منوال جنگ را به اتمام برسانند!» این در حالی است که در فردای انتشار این مصاحبه و با بالا گرفتن جو پرسش و مطالبه توضیح، دفتر آقای هاشمی‌رفسنجانی اعلام کرد ضمن استعلام از ایشان آقای هاشمی فرمودند اصل آن جلسه را به یاد می‌آورند اما موضوع مذاکرات را فراموش کرده‌اند!

انتصاب فامیلی در نهاد ریاست جمهوری

سماوی که ظاهرا از اقوام حجت الاسلام دکتر حسن روحانی است طی حکمی از سوی محمد نهادوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور به سمت «مشاور ریس دفتر رییس‌جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهور» منصوب شده.
اما نهاوندیان در حکم دیگری که هنوز از سوی ریاست جمهوری رسانه ای نشد، فامیل دکتر روحانی را بعنوان سرپرست گروه مشاوران جوان نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.
گفتنی است حسین فریدون برادر رییس جمهور نیز از جمله شرکت کنندگان ثابت جلسات هیات دولت است با این حال تا کنون پست رسمی وی مشخص نشده است.
این انتصابات فامیلی آن هم سه مسئولیت مهم در حالی در نهاد ریاست جمهوری صورت می گیرد که شعار روحانی اعتدال و پرهیز از افراطی گری بود. همچنین یکی از محورهای اصلی تبلیغات انتخاباتی وی انتقاد از انتصابات فامیلی و باندی در دولت سابق بود.
واکنش سید محمد خاتمی به انتقال یک بازیکن فوتبال
سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران در مراسم بزرگداشت ناصر حجازی حضور غافلگیرکننده‌ای داشت. خاتمی قبل از آنکه به میان جمع برود و با خبرنگاران، هنرمندان و ورزشکاران عکس یادگاری بیاندازد،
پشت میکروفون رفت و درباره کلیت ورزش و فوتبال صحبت‌های جالبی کرد که از جمله این حرف‌ها اشاره او به انتقال گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید بود. خاتمی گفت امروز یک فوتبالیست با مبلغ 100 میلیون یورو از تیمی به تیم دیگر رفته است در حالی که کل ورزش ایران 6 هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد به عبارتی یک دوازدهم بودجه‌ای که به انتقال این ورزشکار اختصاص داده شده مورد نیاز ورزش ماست. با توجه به گردش هزاران میلیاردی ورزش در سراسر جهان نباید به این ارقام اکتفا کرد.

خاتمی همچنین در صحبت‌هایش نسبت به اوضاع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز تاسف کرد و البته از انحلال تیم فوتبال باشگاه آرارات ابراز تاسف نمود. جمله دیگر خاتمی اشاره‌اش به ایران در رده هفتم رنکینگ جهانی در دوره خودش بود و گفت: یکی از ارزشمندترین خاطرات دوره ریاست جمهوری من همین است. آخرین جمله خاتمی که با تشویق حضار مواجه شده اشاره او به غلامحسین مظلومی و آرزوی سلامتی برای وی بود. حضور خاتمی در این مراسم با استقبال شدید حاضران مواجه شد.
درس ایثار معلم فداکار
معلم ورزش و مربی تیم‌های فوتبال پایه شهرستان گیلانغرب در حرکتی فداکارانه، یکی از دانش‌آموزان نونهال این شهرستان را از مرگ حتمی نجات داد.
سایت مطلع الفجر نوشت: فرامرز قبا سیاه معلم ورزش و مربی فداکار کشورمان در جریان اعزام تیم فوتبال نونهالان شهرستان به استان کرمانشاه جهت شرکت در جشنواره فستیوال فوتبال نونهالان زیر10الی12 سال در شهر سرمست حین عبور یکی از دانش آموزان از عرض جاده در آستانه برخورد یک دستگاه خودرو عبوری در یک حرکت ارزشمند با سپر قرار دادن خود در مقابل خودرو جان دانش آموز را نجات داد.

در اثر این حادثه وی به شدت از ناحیه پا، کتف و دست آسیب دید.
افشاگری دختر سوری از سواستفاده گروهی به بهانه جهاد نکاح
جنایات تروریست های اعزامی به سوریه، که در ابتدا منتقدان و مخالفان سوری بشار اسد را از همراهی با تندروهای دست پروده وهابی ها پشیمان کرد، اکنون شهروندان وهابی و عناصر فریب خورده گروهک های وابسته به سعودی ها را نیز منزجر کرده و آنها را به افشاگری واداشته است.
در یکی از این ویدئوها که در شبکه ها و سایت های مخالفان سنتی دولت سوریه منتشر شده، یکی از عناصر جدا شده جبهه النصره ماجرای سو استفاده از وی و همسرش را چگونه اعضاء گروه های تروریستی القاعده به صورت گروهی به همسرش تجاوز می کردند را شرح می دهد.
اظهارات "پیلای" هماهنگ کننده کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، اذعان رسمی سازمان ملل متحد نسبت به بروز این پدیده کثیف در میان عناصر مسلح ضد سوری است و نشان می‌دهد این افراد در عناوین مختلف با گرفتن فتوا از شیوخ سلفی و وهابی خود اقدام به تجاوز به عنف به دختران سوری کرده و آبروی آنها را می‌ریزند.
همبرگر درمانی زن نازا
لورا دیکسون ، زنی انگلیسی است که پس از ده سال نازائی سرانجام با انجام شیوه ای عجیب توانست سه قلوئی را به دنیا بیاورد.
دیکسون که از سوی تمامی پزشکان نازائی رد شد و هیچ امیدی به بچه دار شدن نداشته ، به توصیه یکی از پزشکانش مبنی بر تغذیه از گوشت حیوانات تصمیم به خوردن همبرگر بصورت روزانه گرفته که در نهایت این روش پاسخ داده و وی صاحب سه قلو شد.
این زن روزانه سه وعده همبرگر میل می کرده و در میان تعجب پزشکان نازائی این روش وی بالاخره نتیجه داده و این زن را صاحب فرزند کرده است.

روحانی، کلیمی ها را غافلگیر کرد
عصر ایران: سایت سی ان ان با اشاره به تبریک سال نو یهودی در صفحه منسوب به حسن روحانی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: رئیس جمهور ایران همه یهودیان را با تبریک بی سابقه غافلگیر کرد. روز چهارشنبه صفحه ای به نام «دکتر حسن روحانی» در توئیتر، این متن را به زبان انگلیسی منتشر کرد: به هنگام غروب آفتاب روز چهارشنبه آغاز سال نو عبری را به همه یهودیان تبریک می گویم. در این پیام تبریک، عکسی از یک یهودی ایرانی در حال عبادت در یکی از کنیسه های ایران نیز منتشر شده است.

رئیس‌جمهور، حساب توییتر ندارد
محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی پیرامون انتشار پیام تبریک رئیس‌جمهور اسلامی ایران خطاب به یهودیان جهان به مناسبت فرا رسیدن سال جدید یهودی و صحت و سقم آن گفت: طرفداران آقای روحانی و علاقه‌مندان ایشان که در محیط مجازی فعال بودند، صفحاتی را با اسامی نزدیک به آقای روحانی راه‌اندازی کرده‌ و با آن نام فعالیت می‌کردند.به‌گزارش فارس،وی تاکید کرد: ما خبری در این رابطه که رسانه‌های خارجی آن را منعکس کرده‌اند نداریم.صادق در پایان تصریح کرد: آقای روحانی حساب توییتر ندارند.

بررسی واگذاری 260 هکتار زمین به دانشگاه احمدی نژاد

بررسی نحوه واگذاری 260 هکتار زمین به دانشگاه ایرانیان در یک نهاد نظارتی آغاز شده است. گفته می‌شود دستور واگذاری این زمین در آخرین سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی صادر شده است. این زمین در منطقه آبسرد دماوند واقع شده و از زمین‌های منابع طبیعی است.

اختلاف شدید در کنگره

روزنامه لس‌آنجلس تایمز درباره طرح پیشنهادی باراک اوباما به کنگره برای اقدام نظامی علیه دولت سوریه نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا برای کسب مجوز اقدام نظامی علیه بشار اسد با دو جبهه قدرتمند در کنگره مواجه است و باید نمایندگان افکار عمومی خسته از جنگ و دیگر نمایندگانی را که درباره به مدیریت بحران سوریه منتقد کاخ سفید هستند، قانع کند. این روزنامه نوشت بر اساس اخبار رسیده، اختلافات در جلسات محرمانه بعضی از نمایندگان کنگره بسیار زیاد است. در همین راستا «ران پاول» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی درخواست اوباما از کنگره برای کسب مجوز اقدام نظامی علیه سوریه را محکوم کرد و افزود: حتی اگر کنگره هم به این درخواست رأی بدهد، ما نباید در جنگ سوریه درگیر شویم.

وزرای کابینه روحانی و سفر تفریحی خانوادگی به کشورهای اروپایی با پول بیت المال

یکی از مدیرانی که اخیرا حکم ریاست یکی از بزرگترین مجموعه‌های صنعتی را گرفته است، یک روز پس از پذیرش مسؤولیت به همراه خانواده خود سفری 10 روزه و تفریحی به کشورهای اروپایی را آغاز کرده است.

بازگشت میدیر رسانه ای میرحسین از لندن

یکی از مسؤولان ستاد رسانه‌ای میر حسین موسوی که پس از فتنه 88 به لندن رفته بود اخیراً به کشور بازگشته است. گفته می‌شود وی مسؤولیت هماهنگی میان رسانه‌های اصلاح‌طلب را برعهده گرفته و جلساتی را نیز با رسانه‌های اصلاح‌طلب با هدف سوژه‌یابی و هماهنگی رسانه‌ای برگزار کرده است.

هکرهای حامی بشار اسد دست به‌کار شدند

گروهی از هکرهای حامی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، یکی از پایگاه‌های اینترنتی یگان ویژه تفنگداران نیروی دریایی آمریکا برای جذب نیرو را هک کردند. این گروه، تصویری را روی صفحه اصلی این پایگاه قرار داده که در آن، شخصی با پوشش یک نظامی آمریکایی، کاغذی را جلوی صورت خود گرفته که بر روی آن دست‌نوشته‌ای با این محتوا که «به‌خاطر منافع سازمان القاعده، در سوریه نجنگید» نوشته شده است. براساس تصویری که روزنامه «وال‌استریت ژورنال» بلافاصله پس از هک شدن پایگاه، آن را منتشر کرد، در بالای نامه‌ای که این گروه از هکرهای حامی نظام سوریه بر روی پایگاه مذکور نوشته‌اند، آرم «ارتش الکترونیکی سوریه» درج شده و خطاب به سربازان (آمریکایی) گفته شده است: «اوباما خائن است و امنیت شما را برای نجات شورشیان القاعده به خطر می‌اندازد.» نیروی دریایی آمریکا با تأیید این خبر، اعلام کرد این پایگاه، پایگاه اصلی جذب نیروهای داوطلب است که پس از حدود یک ساعت به وضعیت عادی بازگشته است.

مین برای وزرا
وزیر اطلاعات درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به شوخی به آنها می‌گوید: ما اعضای کابینه وقتی از ساختمان جلسات هیات دولت می‌آییم پایین می‌بینیم خبرنگاران اینجا هستند می‌گوییم مین‌گذاری شده.

روانبخش به جای جوابیه دادن،در دادگاه جوابگو باشید
منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با شفاف، در واکنش به جوابیه قاسم روانبخش نسبت به اظهارات وی مبنی بر انتشار فیلمی درباره نقش داشتن روانبخش و نشریه پرتو در حادثه 22 بهمن قم، اظهار کرد: هنوز جوابیه رسمی به دست مجلس و کمیته حقیقت یاب نرسیده است، اما اگر این اتفاق رخ دهد با نظر رئیس مجلس به‌طور قطع فیلم را منتشر خواهیم کرد. وی گفت: آقای روانبخش به جای پاسخگویی در رسانه‌ها باید در دادگاه جوابگو باشد. در این میان اما؛ مسئله ما این است که چرا آنان ترسیده‌اند و اینگونه در حال جوابیه دادن هستند، و نمی‌دانیم ترس آنان از چیست.

درخواست بهزاد نبوی از روحانی
بهزاد نبوی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی گفته است برای آزادی زندانیان تلاشی نکند چرا که در ماه‌های آینده دوره محکومیت آنها به پایان رسیده و آزاد می‌شوند. وی از روحانی خواستار پیگیری رفع حصر موسوی و کروبی و آغاز مذاکره با آمریکا شده است.
عزل استاندار خراسان جنوبی صحت ندارد
سیدکاظم میرولد معاون و قائم‌مقام وزیر‌کشور در امور سیاسی، درخصوص انتشار اخباری مبنی بر اینکه تعدادی از استانداران طی چند روز گذشته عزل شده‌اند، گفت: این خبر صحت ندارد و هیچ استانداری عزل نشده است.وی در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان از عزل استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از استان‌ها خبر داده بود، تصریح کرد: اینگونه نیست. معاون و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون پرونده افرادی برای تصدی استانداری‌های کشور به هیات دولت ارسال شده است، گفت: تاکنون پرونده هیچ فردی برای تصدی استانداری‌ها به هیات دولت ارسال نشده است.

وعده اصلاح طلبان به یک ورزشکار در شورای شهر
اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران به یکی از ورزشکاران وعده داده بودند در صورتی که به مسجدجامعی رأی بدهد آنها نیز به عضویت وی در هیئت رئیسه شورا رای خواهند داد. به‌رغم رأی این ورزشکار به ریاست مسجدجامعی، اصلاح‌طلبان به وعده خود عمل نکرده و به عضویت این ورزشکار در هیئت رئیسه شورای شهر رأی ندادند.
دانشگاه احمدی‌نژاد تغییر مکان داد
غلامعلی نادری مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، درباره مکان دانشگاه احمدی‌نژاد، گفت: در مقطعی از زمان به صورت شفاهی اعلام شده بود که مکان این دانشگاه در کیش است اما بعد تغییر مکان داده و قرار شد در تهران تاسیس شود، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم فقط می‌تواند برای دانشگاه‌های غیردولتی مستقر در تهران و کرج مجوز صادر کند مگر اینکه در اساسنامه این دانشگاه قید شده باشد.

تخریب قالیباف برای برای تصرف شهرداری تهران

یکی از کاندیداهای شهرداری تهران با اختصاص دفتری در منطقه سعادت‌آباد اقدام به جمع‌آوری تیمی رسانه‌ای برای تخریب قالیباف نموده است. سرپرستی این تیم را مدیر یک سایت فیلترشده بر عهده دارد و مطالب تهیه شده توسط این تیم میان روزنامه‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب توزیع می‌شود.
آخرین کمک دولت دهم به شستا لغو شد
در حالی که هیئت دولت دهم در آخرین جلسه خود قبل از حضور حجت الاسلام روحانی در کابینه، با صدور ابلاغیه ای به دستگاه های مختلف اجرایی اعلام کرده است که به منظور کمک دولت به سازمان تأمین اجتماعی، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف است نسبت به تمدید قرارداد به مدت 6 سال دیگر درباره یکی از پروژه های مهم شستا در شرق کشور اقدام کند، این ابلاغیه با تصمیم اخیر هیئت دولت یازدهم لغو شد.

ابلاغ راهبردهای اصلاح طلبان توسط خاتمی
در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان پنج اولویت راهبردی برای فعالیت سیاسی آنها به تصویب رسیده و به تأیید سید محمد خاتمی نیز رسیده است. این پنج اولویت عبارتند از: 1- تشکیل کمیته‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری 2- احیای جنبش دانشجویی 3-احیای جنبش مدنی و فعال‌نمودن N.G.O.ها 4- تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای 5- تولید فشار و مطالبه برای رفع حصر از موسوی و کروبی و آزادی زندانیان فتنه 88
ابلاغ راهبردهای جدید گسترش عفاف و حجاب در دانشگاهها
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که طی هفته های اخیر به وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزش عالی کشور ارسال شده، با اشاره به اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ شئون محیط علمی دانشگاه، راهبردهایی چون بازنگری در طراحی فضاها و بهینه سازی خدمات دانشگاه با هدف کاهش اختلاط غیرضروری دختر و پسر و نیز ایجاد سازوکار اثربخش به منظور ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به این مراکز ابلاغ شده است.

فشار هاشمی و کناره گیری محسن مهرعلیزاده

به دنبال تشدید فشارهای حامیان هاشمی رفسنجانی، محسن مهرعلیزاده از کاندیداتوری شهرداری تهران عقب‌نشینی کرد. به مهرعلیزاده گفته شده تو باید نقش عارف را در انتخابات بازی کنی و به نفع محسن هاشمی کناره‌گیری کنی.
وزرا پیرچشمی دارند
فارس: وزیر بهداشت گفت: چون اکثر وزرای کابینه از سن 40 سالگی عبور کرده‌اند، بسیاری از آنها یکبار برای عمل چشم پیش من آمده‌اند حالا شاید برای عمل دوم لازم باشد باز هم نزد من بیایند البته بیشتر آنها مشکل خاصی ندارند و بیشتر به خاطر پیرچشمی است که عینک می‌زنند که طبیعی است.

پاسخ ظریف به دختر مقام سابق آمریکایی
فردا: جواد ظریف روز پنج شنبه در حساب توئیتر خود سال نوی عبری را به یهودیان تبریک گفت. به گزارش بی بی سی دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این توئیت نوشته که: سال نو می توانست شیرین تر باشد اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می دادید و در جواب در توئیتر ظریف نوشته شده: ایران هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده است، مردی که تصور می شد این کار را کرده است، دیگر رفته است. سال نو مبارک.

روایت ظریف از ماجرای توئیتر
تسنیم: وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی به نقل از وی سخنانی در مورد هولوکاست منتشر شده، اظهار داشت: این مطلب در پاسخ به سوالی که بعدا معلوم شد از سوی دختر رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه توییتر مطرح شده بود ارائه شده است.وی در خصوص اینکه گفته شده که شما سال نو را به یهودیان تبریک گفته‌اید پاسخ داد: ما همیشه، سال جدید را به مسیحی ها تبریک می گوییم. در جمهوری اسلامی ایران هموطنان یهودی ما نیز یک اقلیت شناخته شده هستند و در مجلس شورای اسلامی یک نماینده فعال یهودی حضور دارد. ما هیچگاه با یهودی ها و مذهب یهود سر ستیز نداشته و با صهیونیست ها که یک اقلیت در این مذهب الهی هستند مخالفیم و اجازه نمی دهیم که این گروه کوچک(صهیونیست‌ها) برای تبلیغات خودشان با مظلوم نمایی و به دروغ جمهوری اسلامی ایران را ضد یهود معرفی کنند.ظریف ادامه داد: ما هیچگاه صهیونیسم را برخاسته از دین یهود ندانسته‌ایم و معتقدیم صهیونیست ها همواره تلاش کرده اند با مظلوم نمایی از اتفاقات تاریخی دنیا سوءاستفاده کنند.

پایداری: قالیباف را اصلح می‌دانیم
مشرق: قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری در خصوص موضع این جبهه برای انتخاب شهردار تهران، گفت: جبهه پایداری در میان گزینه‌های موجود قالیباف را اصلح می‌داند.
نیویورک تایمز: اوباما به مخمصه افتاده چه حمله کند و چه عقب بنشیند
«باراک اوباما خوب درک می‌کند که هرگونه مداخله‌ای در سوریه به منزله افتادن در سرازیری جنگی پرهزینه است که مطابق خواست و تمایل مردم آمریکا نیست و از آن حمایت نخواهند کرد.»روزنامه نیویورک‌تایمز به رغم انتشار این ارزیابی نوشت: تعلل اوباما در حمله به سوریه، نشانه دودلی و تردید در انظار جهانی قلمداد شده و به تقویت چنین تصوری کمک می‌کند که آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی و چالشی که در عراق با آن دست و پنجه نرم می‌کند، دیگر تمایلی به ایفای نقش رهبری جهان ندارد. این موضوع دشمنان آمریکا را جسورتر و دوستانش را ناامید خواهد کرد. واشنگتن به زودی خود را در مقابل ایران و کره‌شمالی یا چین و روسیه که از قدرت وتوی خود در شورای امنیت برای جلوگیری از صدور مجوز سازمان ملل برای مداخله در سوریه استفاده‌ کرده‌اند، یکه و تنها خواهد یافت.
نیویورک تایمز نوشت: هر چند شهروندان آمریکایی از جنگ خسته شده‌اند اما درس عبرتی که می‌توان از سوریه گرفت این است که عقب‌نشینی واشنگتن از مسئولیت‌هایش در مقابل مسائل جهانی، فقط مشکلات بزرگتری ایجاد خواهد کرد که در نهایت هزینه‌ها و احتمال مداخله واشنگتن را افزایش خواهد داد. اوباما اکنون در تنگنا افتاده است.
ضرب و شتم استاد اخلاق
بلاغ: آیت‌ا... توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه بابل و نماینده یکی از ادوار گذشته مجلس خبرگان رهبری به دلیل امر به معروف یک زن بدحجاب مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شهردار تهران؛ یکشنبه
مهر: رضا تقی پور، در اولین اظهار نظر رسمی خود در سمت سخنگوی شورای شهر درباره انتخاب شهردار تهران گفت: امیدوارم یکشنبه شهردار انتخاب شود.
زهر چشمی که هلاکت 70 تروریست از آمریکا گرفت
یک روزنامه آمریکایی هشدار داد در صورت حمله نظامی به سوریه، مراکز وابسته به آمریکا در سراسر عراق مورد تهاجم قرار خواهند گرفت.
روزنامه وال استریت ژورنال پیش‌بینی کرد گروه‌های شبه نظامی عراقی به مراکز وابسته به آمریکا در عراق و از جمله سفارت این کشور حمله کنند. این روزنامه مدعی شد پیامی از سوی سپاه پاسداران ایران به گروه‌های شبه‌نظامی عراقی ارسال شده مبنی بر اینکه در صورت حمله آمریکا به سوریه به مواضع آمریکا در بغداد و مناطق دیگر حمله می‌کنند.این روزنامه می‌نویسد: در این پیام به گروه‌های شبه‌نظامی عراق گفته می‌شود، آماده باشند تا در صورت حمله آمریکا به سوریه با قدرت واکنش نشان دهند.
وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اوضاع جاری امنیتی به شهروندان آمریکایی هشدار داده که سفر به عراق همچنان برای آنها «خطرناک» است.به نوشته وال استریت‌ژورنال مقام‌های پنتاگون و سازمان سیا از اظهارنظر درباره پیغام ارسال شده به گروه های شبه‌نظامی عراقی خودداری کرده‌اند.گروه‌های شبه‌نظامی عراقی اخیراً با حمله به پادگان نظامی اشرف در شمال بغداد بالغ بر 70 تروریست عضو گروهک منافقین را به هلاکت رساندند و احتمالاً همین امر از نظامیان و دیپلمات‌های آمریکایی زهر چشم گرفته است.
تشکیل فراکسیون اعتدال بی معناست
فرارو: مهرداد لاهوتی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: تشکیل فراکسیون حامیان دولت را کار بی معنایی می دانم چراکه کل مجلس حامی دولت است و از کلیه طرح ها و پیشنهادات کارشناسی دولت حمایت می کند.


فشار مداوم اصلاح طلبان به وزارت ارشاد
فشار اصلاح‌طلبان برای تحمیل نیروهای خود به وزارت ارشاد به ویژه در معاونت‌های فرهنگی، مطبوعاتی، سینمایی و سازمان اوقاف شدت گرفته است. به دنبال انتخاب موسی‌پور برای تصدی سازمان اوقاف، برخی افراطیون اطراف دولت با اشاره به جایگاه اقتصادی این سازمان درصددند موسی‌پور را کنار گذاشته و نیروی خود را تحمیل نمایند. همچنین در جلسه اصلاح‌طلبان متمایل به حزب منحله مشارکت از معاونت مطبوعاتی به عنوان یکی از کلیدی ترین جایگاه‌های نظام نام برده شده و تأکید کرده‌اند این معاونت نباید به دست دیگر جناح‌ها بیفتد.
عکس صدام روی خودروهای تروریست‌ها
تسنیم: رسانه های عربی تصاویری از خودروهای وابسته به گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه پخش کرده اند که عکس دیکتاتور معدوم عراق بر آن حک شده است.
لابی ناکام وزارت نفت برای تغییر رئیس کمیسیون انرژی مجلس
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هشدار داد تحرکات اخیر برخی مشاوران وزارت نفت در رایزنی برای تغییر ریاست کمیسیون انرژی مجلس زیرپا گذاشتن اصل تفکیک قوا و غیراخلاقی است.به گزارش جهان، سیدمهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: متاسفانه وزیر نفت و مشاورین ایشان بعد از مباحث مربوط به انتخاب آقای زنگنه به عنوان وزیر برای برکناری رئیس کمیسیون انرژی مجلس تلاش‌هایی انجام دادند که بلافاصله با واکنش محکم اعضای کمیسیون مواجه شد.وی با بیان این موضوع که قطعا آقای میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی باقی خواهد ماند گفت: به محض اطلاع از این تلاش‌های غیراخلاقی، اکثر اعضای کمیسیون انرژی در برابر آن موضع گرفتند و این اقدامات را محکوم کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس بر استقلال اعضای این کمیسیون در تصمیمات خود تاکید کرد و گفت: این گونه اقدامات از شأن افرادی که در مسند مدیریت‌های کشور قرار دارند دور است و باید این افراد بدانند که اعضای کمیسیون انرژی به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت و همه تصمیمات در داخل کمیسیون اتخاذ خواهد شد.موسوی‌نژاد گفت: این رفتارها زیر پا گذاشتن استقلال قواست و باید با آن برخورد شود تا بار دیگر شاهد چنین لابی‌هایی نباشیم.
رئیس‌جمهور به حج می‌رود؟
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، در پاسخ به این پرسش که با توجه به رسم دولت عربستان برای دعوت از مقامات کشورها، برای شرکت در حج تمتع، آیا تا کنون از روحانی دعوت شده است؟ گفت: تا امروز از طرف دولت و آقای روحانی درخواستی مطرح نشده و دولت عربستان هم فعلا دعوتی نکرده است.

سه گزینه مطرح برای سازمان محیط زیست
تسنیم: تاکنون اسامی سه نفر برای سازمان محیط زیست مشخص شده است که از بین معصومه ابتکار، محمدرضا تابش و محسنی بندپی، یک نفر با حکم رئیس‌جمهور به این سازمان می‌رود.

گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری تهران
شنیده شد که نماینده مردم شهریار با تشریح مباحث مطرح شده در جلسه وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه دیدارهایش با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. به گفته حسین گروسی ، سید حسین هاشمی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، محمد حسین موسی‌پور معاون سابق قوه قضاییه، اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان و کردستان، ‌صلاحی استاندار خراسان، میرزاپور معاون سابق آموزش و پرورش و تقی‌پور مدیر اداره کل آموزش و پرورش از گزینه‌های پیشنهادی مجمع برای استانداری تهران هستند.

در ناهار سیاسی هاشمی و ناطق چه گذشت؟
شنیده شد که سفر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به زادگاه علی اکبر ناطق نوری بازتاب نسبتا وسیعی در رسانه‌ها داشت. حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روستای اوزکلا از توابع بخش بلده شهرستان نور استان مازندران به دعوت ناطق نوری صورت گرفت.این دعوت که همراه با صرف ناهار بود در رسانه‌ها به «ناهار سیاسی» تعبیر شد. سایت امید وابسته به محمدرضا عارف نوشت؛بر اساس اخبار رسیده در این ضیافت ناهار طرفین درباره احتمال حمله آمریکا به سوریه اظهار نگرانی کردند و معتقد بودند این حمله احتمالی،در روند مذاکرات دولت دکتر روحانی با غرب در ارتباط با پرونده هسته‌ای تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این مهمانی سیاسی هیچ گونه بحثی درخصوص مسائل سیاست داخلی صورت نگرفت.

آخرین وضعیت پرونده بازداشت کشتی‌گیر تیم ملی
شنیده شد که پس از انتشار خبر دستگیری یکی از اعضای تیم ملی کشتی به اتهام معاونت در قتل، دادستان عمومی و انقلاب شیراز علت بازداشت وی را مشارکت در نزاع دسته‌جمعی عنوان کرد.فارس نوشت؛ قاضی علی القاصی با اشاره به اینکه کشتی‌گیر تیم ملی در‌ پی مشارکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل دستگیر شده است، اظهار داشت: با توجه به این که منازعان چند نفر بوده‌اند و این ورزشکار تیم ملی نیز در جمع نزاع‌کنندگان بوده، وی در حال حاضر به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل بازداشت شده و اتهام معاونت در قتل وی هنوز به اثبات نرسیده است. وی افزود: تاکنون مشخص نشده که کدام یک از منازعان و ضاربان، قاتل اصلی است و به همین دلیل تعدادی از شرکت‌کنندگان اصلی در نزاع در حال بازداشت و بازجویی هستند. دادستان شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات در راستای مشخص شدن قاتل اصلی ادامه دارد و در این مورد دستورات قضایی لازم صادر و پرونده با نظارت بازپرس ویژه قتل در حال رسیدگی است.



ارسال پیام به ایران، دلیل حمله به سوریه
شنیده شد که نیویورک تایمز مهم‌ترین دلیل دولت اوباما برای توجیه حمله به سوریه را ارسال پیام برای ایران دانست. روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع در گزارشی به قلم رابرت اف ورث افزود که اگر آمریکا به خط قرمز خود در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه پایبند نباشد ایران متوجه این ضعف خواهد شد و به تلاش برای دسترسی به سلاح هسته‌ای ادامه خواهد داد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید و به صراحت اعلام کرده است که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد. نیویورک تایمز افزود: اما ممکن است این پیام با تلاش هم‌زمان مقامات آمریکایی برای گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس‌جمهور میانه روی ایران در تضاد باشد.

جان کری شب نخوابید!
شنیده شد که وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در پی متهم شدن وزیر خارجه این کشور به دروغ‌گویی از سوی رئیس جمهور روسیه، وی نتوانست شب را بخوابد. به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در متهم کردن جان کری وزیر خارجه این کشور به دروغ‌گویی را رد کرده و آن را به دور از عقلانیت دانسته است. جن پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص اظهار داشت که جان کری از جمله کهنه سربازان آمریکایی است که خدمات فراوانی را در طول جنگ ویتنام به این کشور انجام داده است و اتهام او به دروغ گویی چیزی فراتر از یک سخن ساده است. وی افزود، بنابر این جان کری پس از شنیدن این سخنان به دور از عقلانیت نتوانست شب را بخوابد.

برای مذاکره با ایران آماده ایم
شنیده شد که سخنگوی کاترین اشتون، نماینده کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران برای از سر گیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در اسرع وقت اعلام آمادگی کرد.«مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» در واکنش به خبر واگذاری مسئولیت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه، گفت آنها از این تصمیم آگاه شده‌اند و آمادگی کامل دارند مذاکرات هسته‌ای با ایران را «در اسرع وقت» از سر بگیرند.پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران اعلام کرد مسئولیت مذاکرات هسته‌ای ایران به وزارت خارجه این کشور محول شده است.پیش از این، شورای عالی امنیت ملی مسئولیت سرپرستی مذاکرات هسته‌ای را به عهده داشت.مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران برای حل آنچه کشورهای غربی به آن «مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران» می‌گویند، انجام می‌شوند.

اخبار کوتاه

*کارشناسان سیاسی و نظامی معتقدند آمریکایی‌ها در جریان حمله به سوریه درصددند دو نیروی دست‌نخورده و برگ برنده سوریه در مواجهه با رژیم اسرائیل و نیروهای معارضه را نابود کنند. کارشناسان می‌گویند بزرگترین تهدید سوریه علیه رژیم صهیونیستی توان موشکی سوریه است که همچنان دست‌نخورده باقی مانده است و نقطه قوت دیگر سوریه نیروی هوایی این کشور است که تاکنون ضربات سختی را به معارضه وارد آورده و کمترین آسیبی هم به آن وارد نیامده است.

*
کارشناسان منطقه‌ای از احتمال شکل‌گیری پروژه‌ای شبیه عملیات مرصاد در منطقه درعای سوریه خبر می‌دهند. بر اساس این پروژه، نیروهای معارضه که آموزش‌های طولانی را در خاک اردن دیده‌اند تحت حمایت بمباران‌های شدید و موشکباران مواضع ارتش سوریه توسط آمریکا، اقدام به پیشروی از منطقه درعا به سمت دمشق خواهند کرد.

*شنیده‌ایم هیچ‌یک از وزرای دولت دهم در جریان مصوبه پرداخت 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه ایرانیان نبوده‌اند. از سوی دیگر برخی منابع نزدیک به دولت روحانی می‌گویند طرح تخلیه و بازپس‌گیری ساختمان لادن را در دستور کار قرار داده‌اند.

*
سید محمد خاتمی در جلسه اصلاح‌طلبان و در پاسخ به انتقادهایی پیرامون ترکیب کابینه یازدهم گفته است: "اگر چه ما نتوانستیم در لایه‌های اول مدیریتی همه نیروهای خود را به دولت یازدهم تزریق کنیم اما باید تلاش نماییم لایه دوم مدیران را از آن خود نماییم. خاتمی همچنین مدعی شده لایه سوم سال‌هاست که در اختیار ما قرار دارد. در زمان احمدی‌نژاد هم این لایه مال ما بوده است.

*برخی اصلاح‌طلبان با اشاره به ضعف‌های مدیریتی محسن هاشمی برای تصدی شهرداری تهران، پیشنهاد کاندیداتوری مرتضی حاجی، صفدر حسینی و یا عبدالعلی‌زاده را برای تصدی مسؤولیت شهرداری تهران پیشنهاد داده‌اند.

*شنیده‌ایم "جعفر توفیقی" سرپرست وزارت علوم اعلام کرده چنانچه به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود حاضر است درباره اشتباه خود درباره سخنانش در تجمع 26 خرداد دانشگاه تهران به‌صراحت سخن بگوید و اشتباهات خود در فتنه 88 را جبران کند.

* بر اساس گزارش‌های دریافتی، فائزه هاشمی تلاش خود را برای حضور مجدد در عرصه ورزش بانوان آغاز کرده است. وی در همین راستا به‌تازگی جلساتی را در وزارت ورزش و جوانان با صالحی‌امیری سرپرست فعلی وزارت ورزش و جوانان که گفته می‌شود به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی خواهد شد، داشته است.

* در جلسه رأی‌گیری برای ریاست شورای شهر تهران، غیر از شخصیت‌های سیاسی که رأیشان از پیش مشخص بود، علیرضا دبیر و حسین رضازاده از قبل اعلام کرده بودند که به چمران رأی می‌دهند و هادی ساعی نیز مشخص بود به مسجد جامعی رأی خواهد داد؛ اما عباس جدیدی، عضو ورزشکار شورا که تا چند روز قبل، رأی خود را چمران اعلام کرده بود، دیروز به مسجد جامعی رأی داد تا او به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شود.

* گزارش‌های رسیده حکایت دارد که حزب منحله مشارکت موج گسترده‌ای را برای تخریب و سیاه‌نمایی علیه دولت گذشته تدارک دیده است، این گزارش حکایت می‌کند که اعضای این جریان در جلسات محفلی خود با این رویکرد که باید تمام توان خود را برای تخریب دولت قبلی و نسبت دادن آن به اصول‌گریان به کار گیریم تا اصول‌گرایان دیگر نتوانند در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کنند، درصدد تخریب دولت گذشته هستند.

* منابع آگاه در اردن اعلام کردند که عربستان برای همراه کردن اردن با خود در تحولات سوریه، به امان پیشنهاد بخشش ۱۱ میلیارد دلار وام را داده است. این در حالی است که دولت اردن در پی تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه سوریه استفاده شود.

*بر اساس اخبار دریافتی از شورای شهر چهارم که امروز کار خود را به‌طور رسمی آغاز خواهد کرد و قرار است در جلسات آغازین خود، شهردار تهران را برای چهار سال آینده انتخاب کند، در بین نامزدهای ریاست شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف دارای 20 رأی و محسن هاشمی دارای 16 رأی هستند.

* اخبار دریافتی حاکی از آن است که طیف اقلیت اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی، تحرکات تازه را برای تشدید انشقاق و چنددستگی در میان نمایندگان اصول‌گرا آغاز کرده است. این طیف سعی دارد با فراکسیون‌سازی‌های تازه و همچنین پررنگ کردن تفاوت درون‌گفتمانی اصول‌گرایان، میان آن‌ها اختلاف به وجود آورد و اکثریت مجلس را برای تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور ناکارآمد کند.

* بنابر اخبار به‌دست آمده، حلقه انحرافی در انتخابات شهرداری تهران ورود کرده و جلساتی را با محسن هاشمی به‌عنوان نامزد این پست برگزار کرده است، گفته می‌شود این حلقه به‌دنبال انتخاب محسن هاشمی به‌عنوان شهردار تهران برای چهار سال آینده است.

* گزارش‌های رسیده حاکی از این است که بسیاری از خارج‌نشینان ضدانقلاب در راستای پروژه دیوار آتش که پیش از این در اخبار و تحلیل‌ها درج شده بود، قصد بازگشت به کشور را دارند. در همین راستا، به‌تازگی اخباری مبنی بر تلاش‌های عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دوران اصلاحات و رئیس مؤسسه گفت‌وگوی تمدن‌ها، دریافت شده است که براساس آن، وی به نزدیکان خود در ایران پیام فرستاده است که با بررسی اوضاع کشور، زمینه بازگشت وی به کشور را فراهم کنند.

*جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که انتخاب آن به‌عنوان سرپرست به‌دلیل سوابق وی در فتنه 88 با اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شده است، در حالی که همچنان به‌عنوان سرپرست در این وزرات‌خانه فعالیت می‌کند و بعید به نظر می‌رسد از رأی اعتماد نمایندگان مجلس برخوردار شود، شروع به عزل و نصب‌های گسترده در وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌های مختلف کشور کرده است. گفتنی است عزل و نصب‌های وی همسو با خواست جریان‌های افراطی ارزیابی می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/Hr1PRw