گفته می‌شود که...

درگیری وخونریزی درتمرین استقلال /یک دیدار خصوصی و انتخاباتی در مشهد/ رحیم مشایی را به دانشگاه راه ندادند/ سنگ تمام یک ستاد انتخاباتی برای راهیان نور/ خرید سنگین لیدر جریان انحرافی در قم / شنیده های انتخاباتی و...

یک دیدار خصوصی و انتخاباتی در مشهد
محمدباقر قالیباف" که هر ساله در ایام نوروز در مشهد مقدس حضور دارد، از امروز برنامه‌های خود را در این شهر آغاز کرده است. وی امروز دیداری با جمعی از رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس داشت.
قالیباف همچنین فردا دیداری خصوصی با اعضای ستاد انتخاباتی خود در استان خراسان رضوی دارد.به نوشته فارس، شهردار تهران و یکی از نامزدهای ائتلاف 1+2 در ادامه این سفر که تا روز پنج شنبه هفته جاری به طول خواهد انجامید، با برخی از علمای حوزه علمیه مشهد نیز دیدار می کند.

درخواست انتخاباتی سید محمد خاتمی
جواد اطاعت عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز اول فروردین مبنی بر حضور همه جریانات سیاسی در انتخابات، بسیار خوب و پسندیده بود.
اطاعت با تایید درخواست خاتمی از وی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: اولویت بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب در انتخابات آینده، معرفی خاتمی به عنوان نامزد این جریان است.

پروفسور۲۴ ساله
پسری که ۲۴ سال سن داشت به عنوان یک پروفسور تمام از دنشگاه "UCLA" فارغ التحصیل شد. آی کیو او ۲۱۱ ثبت شده است. ترنسه تا او در سال 1975 در استرالیا به دنیا امد ولی اصلیتی چینی دارد و البته در بین باهوش ترین کودکان دنیا قرار دارد. او در حالی که 2 سال داشت زبان انگلیسی و مادری خودش را به طور کامل آموخت. در 5 سالگی مسائل سخت ریاضی را حل می کرد و همچنین در 12 سالگی توانست المپیاد ریاضی جهانی در میان برترین ها قرار بگیرد و از همین رو جوان ترین شرکت کننده این مسابقات نامیده شد.او همچنین در حالی که 24 سال سن داشت به عنوان یک پروفسور تمام از دنشگاه "UCLA" فارغ التحصیل شد. آی کیو او 211 ثبت شده است.

درگیری وخونریزی درتمرین استقلال
تیم فوتبال استقلال با حضور در کمپ مرحوم ناصر حجازی تمرین کرد.قبل از شروع تمرین مقابل رختکن بازیکنان استقلال که افراد عادی اجازه حضور در آن را ندارند، درگیری بین افراد متفرقه به وجود آمد که طی آن سر یک نفر شکسته شد. گویا یکی از اعضای سابق تدارکات استقلال در محل تمرین امروز آبی‌پوشان حضور یافته که با یکی از افراد کمپ دچار درگیری شده است.
در این درگیری طرفین صندلی و اشیاء مختلفی به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند که سر یکی از این طرفین دعوا شکسته شد.این درگیری با دخالت بازیکنانی مثل حنیف عمران‌زاده و سید مهدی رحمتی ختم به خیر شد و این دو فرد به رختکن بازیکنان رفتند تا شرایط آرام شود.

سبک جدید عریانی در تهران
چندماهی است نوعی عریانی جدید در میان زنان بدحجاب رواج پیدا کرده و فصل جدیدی را بر بی‌حیایی، بی عفتی، تبرّج و نادیده گرفتن حدود الهی گشوده است.
براین اساس تعداد زیادی از خانم‌ها اقدام به پوشیدن جوراب بلند و البته بدون شلوار نموده‌اند. حتی در مواردی از جوراب‌های بلند رنگی یا توری و منقش که ساق پا کاملا پیداست و یا مانتو یا دامن بدون شلوار و حتی جوراب به نحوی که ساق پا عریان ودر معرض دید و مشاهده است، استفاده می‌گردد. حالا این شیوه پوشش که ابتدا توسط بخش‌های خاصی از جامعه لاابالی استفاده می‌شد، روز به روز در حال گسترش است.
رخدادی که اتفاقی نیست و با جست و جویی در اینترنت، مشاهده می‌کنید که این نوع از بدپوششی، به عنوان مد جدید به شکل گسترده‌ای در حال معرفی است و حتی فروش اینترنتی و... آن نیز تبلیغ می‌شود.
بنابراین به نظر می‌رسد به دنبال فصل جدید بی‌حجابی که همان عریان شدن پاها ست، و همچنین بی‌غیرتی برخی مسئولین نظاره‌گر وباطل گو که کاری جز رد مسئولیت از خود ندارند دیگر باید فاتحه جامعه‌ای با ظاهر اسلامی را بخوانیم.

زنان عربستانی شناسنامه‌دار می‌شوند
وزیر فرهنگ و رسانه عربستان دیروز (دوشنبه)در پایان جلسه هفتگی دولت به ریاست سلمان بن عبدالعزیز ولی‌عهد، در بیانیه ای اعلام کرد که دولت تصمیم گرفته تا هفت سال آینده، شناسنامه را به عنوان تنها وسیله اثبات هویت زنان بشناسد.
شیوخ تندروی وهابی مخالف چاپ عکس زنان در کارت شناسایی هستند، چنان که شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل‌الشیخ مفتی عربستان خواستار جایگزینی اثر انگشت به جای عکس صورت شده و تاکید کرده که اگر این امر ممکن شود، بهتر است.
گفتنی است نمایندگان مجلس عربستان در نوامبر سال گذشته با تصویب طرحی با اکثریت آراء، زنان را ملزم کردند که در یک روند تدریجی تا هفت سال آینده شناسنامه ملی اخذ کنند.

واردات نمک از اتحادیه اروپا
آمار ارائه شده از سوی یورو استات(پایگاه خبری کمیسیون اروپا) نشان می دهد ایران در 11 ماه نخست سال گذشته میلادی 9 هزار و 225 یورو نمک خوراکی از اتحادیه اروپا وارد کرده است.
واردات نمک خوراکی ایران از این اتحادیه رقم قابل توجهی را شامل نمی شود اما این یک نمونه از کالاهای بسیاری است که در سطح و کیفیت مطلوب در داخل تولید می شوند و با توجه به شرایط خاص کنونی توجیهی برای صرف ارز جهت واردات آن ها وجود ندارد.
واردات نمک ایران از اتحادیه اروپا در 11 ماه نخست 2012 با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ماه های ژانویه تا نوامبر سال 2011 حدود 8 هزار و 366 یورو نمک خوراکی توسط ایران از اتحادیه اروپا وارد شده بود.
این محصول عمدتا از کشور آلمان وارد شده است.

 عقیم‌سازی اجباری زنان یهودی اتیوپیایی
روزنامه "گاردین"نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی به زنان یهودی  اتیوپیایی "مدروکسی پروژسترون" تزریق می کنند، بدون آن که عوارض جانبی آن برایشان توضیح داده شود. به برخی از زنان اتیوپیایی ساکن اردوگاه موقت اجازه ورود به کشور داده نشده است، چون حاضر نشده اند رضایت دهند این دارو به آن‌ها تزریق شود.
درگزارش روزنامه گاردین آمده است :چراباید بدون آگاهی و رضایت زنان به آنان داروی عقیم‌سازی داده شود؟
درگزارش این روزنامه انگلیسی زبان تاکید شده است :مقامات رژیم اشغالگر قدس، تلاش می کنندتااکثریت خود را در میان کل جمعیت این کشور حفظ کنند.
در گزارش  گاردین نتیجه گرفته شده است که تزریق این دارو به زنان اتیوپیایی "روشی برای کاهش تعداد کودکان متعلق به خانواده‌های سیاه‌پوست و فقیر است."

ائتلاف اکثریت اصولگرایان هم تشکیل شد!
ائتلاف اکثریت اصولگرایان تشکیل و حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به‌عنوان دبیر این ائتلاف انتخاب شد.
یحیی آل‌اسحاق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ابوترابی، محمدرضا باهنر، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی و منوچهر متکی، اعضای این ائتلاف هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور - معاون پیشین وزارت کشور و استاندار پیشین قم - به‌عنوان دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان انتخاب شد.
 این ائتلاف بر اساس سازوکار انتخاباتی اصولگرایان که توسط جامعه روحانیت مبارز با هماهنگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تهیه شده، تشکیل شده است.
 بر اساس توافق اعضای این ائتلاف مقرر شد تا نیمه اردیبهشت‌ماه نظر واحد ائتلاف اکثریت اصولگرایان برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود.

یک پژوهش بدرد نخور
داستان به دهه 1970 برمی گردد، هنگامی که بهترین دانشمندان جهان تصمیم گرفتند دور هم جمع شوند و جرم جهان هستی را اندازه بگیرند. با این کار یک چالش واقعا اغراق آمیز و بزرگ پیش روی خودشان گشودند. با استفاده از بهترین درک و فهم و دانش شان از گرانش و دینامیک کهکشان ها، آنها با یک پاسخ از آزمایشگاه بیرون آمدند. یک پاسخ ناراحت کننده که پیش بینی می کرد جهان ما ممکن است از هم بپاشد. ما می دانیم که مواد در مدارهای کهکشان ها یک نقطه مرکزی دارند و حول آن می چرخند که ما آن را مشاهده می کنیم. و این بدان معنی است که حرکت آنها نیروی گریز از مرکز کافی برای وقوع این از همپاشی را می تواند تولید کند.اما محاسبات نشان می دهد که در واقعیت جرم کافی در کهکشان ها وجود ندارد که نیروهای لازم برای ادامه حرکت گریز از مرکز به صورتی که ما آن را مشاهده می کنیم، تامین کند. لذا دانشمندان سرشان را می خارانند، کمی نگرانند، و با افتخار می گویدند که آن بیرون باید چیزی بیشتر از آنچه ما می بینیم وجود داشته باشد. و این همان چیزی است که در ورای تئوریی خوابیده که ماده تاریک را پیشنهاد می کند.البته یک مشکل باقی می ماند! در 40 سال گذشته، هیچ کس نتوانسته وجود یا عدم وجود آن را اثبات کند. لذا مساله مطرح شده با محاسبات اولیه همچنان به قوت خود باقی است.

رحیم مشایی را به دانشگاه راه ندادند
 اسفندیار رحیم مشایی مشاور پردردسر ریاست جمهوری در مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد اما مدارک خود برای ثبت نام را دیر به این دانشگاه فرستاد و دکتر بیژن رنجبر، رییس این دانشگاه، علی رغم سفارش مسوولان دولتی، از پذیرش رحیم مشایی امتناع کرد تا امروز به تصریح برخی مورد غضب شخص رییس جمهور باشد.
 رنجبر در مقابل اصرار دیگران برای پذیرش این دانشجو گفت قانون برای همه یکی است و توصیه هیچ کس تاثیری نخواهد داشت.

سنگ تمام یک ستاد انتخاباتی برای راهیان نور
یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که تلاش زیادی برای پیروزی دارد و به تازگی هم کار گسترده خود در استانها را آغاز کرده است تلاش زیادی می کند تا به قشر مذهبی نزدیک شود.
این کاندیدا که مسئولیت اجرایی بالایی هم دارد در ایام عید خانواده های متعددی را به سفر راهیان نور فرستاده است.
این خانواده ها از استانهای مختلف انتخاب شده اند و عمدتا از نزدیکان ستادهای انتخاباتی فرد مورد نظر هستند و بعضی از این خانواده ها در سر راه اعزام به مناطق دفاع مقدس به تهران نیز مسافرت کرده و با کاندیدای مذکور دیدار کرده اند.
گفته می شود از استان کهکیلویه و بویر احمد نیز 570 نفر از خانواده های دهیاران با هزینه این کاندیدا و با 14 دستگاه اتوبوس به سفر راهیان نور رفته اند.

بزرگترین زندان خبرنگاران جهان
"کمیته حمایت از خبرنگاران" (CPJ) در مورد افزایش شمار خبرنگاران زندانی در برخی کشورها ابراز نگرانی کرد.در گزارشی که این سازمان منتشر کرده از ترکیه به عنوان بزرگترین زندان خبرنگاران جهان نام برده شده است. CPJ همچنین از بازداشت شماری از خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. بر این اساس ترکیه با 49 زندانی خبرنگار بیشترین آمار زندانیان در بین اصحاب رسانه را در سال جاری از آن خود کرده است. این در حالی است که تعداد زندانیان خبرنگار جهان در این سال به 232 نفر افزایش یافته است. طبق گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران کشورهایی مانند ترکیه و چین از قوانین حکومتی برای تحت فشار قرار دادن خبرنگاران و به زندان انداختن آنها بهره می گیرند.

خرید سنگین لیدر جریان انحرافی در قم
جریان انحرافی این روزها تلاش زیادی برای حضور در انتخابات دارد و همچنین می کوشد جای پای خود در شهر قم را هم محکم کند.
شنیده شده لیدر جریان انحرافی طی روزهای اخیر سفری به قم داشته است اما این سفر گویا بسیار گرانقیمت بوده و هزینه سنگینی را به دنبال داشته است.
گفته می شود در جریان این سفر اقای الف .میم یک باغ به قیمن شصت میلیارد تومان خریده است که هنوز از محل پرداخت پول و همچنین کاربرد باغ اطلاعی به دست نیامده است.
جریان انحرافی این روزها تلاش زیادی برای حضور در انتخابات دارد و همچنین می کوشد جای پای خود در شهر قم را هم محکم کند.
اقدامات طرفداران این جریان طی ماههای اخیر در قم واکنش های منفی از سوی مردم داشته است.در جریان سفر لاریجانی به قم نیز اقدامات چند تن از این افراد واکنش رهبر معظم انقلاب را در پی داشت.

ورود بیش از 4 نفر به مساجد ممنوع!
افسران پلیس به روحانیون روهنگیا اعلام کردند: مسلمانان تنها زمانی می توانند در مساجد نماز بخوانند که حداکثر افراد حاضر در آن تنها 4 نفر باشد.
آنان در ادامه تاکید کردند: قانون جدید برای تمام افراد لازم الاجرا است و با افرادی که به آن احترام نگذارند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
یکی از روحانیون حاضر در جلسه از ادامه یافتن رفتارهای مسوولین دولتی علیه مسلمانان روهنگیا شکایت نمود و از دلایل عدم صدور اجازه انتقال به مسلمانان از جایی به جای دیگر سوال کرد و این که چرا شغلی ندارند و هیچ گونه کمکی به خانواده ها نمی شود، که با سکوت و عدم پاسخ مسوول برمه ای رو به رو شد.
منابع خبری گویای آن است که تعرض های دینی که اقلیت مسلمان روهنگیا با آن ها رو به رو هستند در مدت اخیر رو به افزایش نهاد. دولت بسیاری از دانشجویان، طلبه ها و معلمان را بازداشت کرده و مساجد، مدارس و حتی کتابخانه های کوچک را تعطیل کرد.
از ژوئن سال گذشته تاکنون بیش از 50 روحانی دینی بازداشت شدند که ده نفر از آن ها در اثر شکنجه جان خود را از دست دادند.

منافقین، بی‌بی‌سی و روزنامه نگاران سه ضلع شبکه جاسوسی استکبار
در حالی که پس از دستگیری به اصطلاح خبرنگاران ، سرکردگان شبکه‌های ماهواره‌ای ارتباط خود را با این شبکه جاسوسی تکذیب می‌کردند، وب سایت بی‌بی‌سی فارسی با انتشار مقاله‌ای از «س.ق» که از عوامل گروهک تروریستی، منافقین و روزنامه‌نگار روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌باشد مهر تاییدی بر ارتباط جاسوسان دستگیر شده با این شبکه زده است.
این به اصطلاح روزنامه‌نگار که از اعضای کمپین گسترش فحشا نیز هست، در مقاله منتشر شده در بی‌بی‌سی ضمن دروغ پردازی علیه جمهوری اسلامی به دفاع از فتنه‌گران و روزنامه‌نگاران –بخوانید اعضای شبکه جاسوسی بی‌بی‌سی- بازداشت شده اخیر پرداخته است.در همین راستا یکی دیگر از روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای شرق و بهار نیز که گرایشات مارکسیستی و بی‌دینی داشته و از گروهک تروریستی چون کومله نیز حمایت می‌کند، طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به رسم ایرانیان که پنج‌شنبه آخر سال را بر سر مزار عزیزانشان می‌روند برای اعضای گروهک‌های تروریستی منافقین و چریک فدایی‌ها و غیره دلسوزی کرده و به خاطر جلوگیری از میتینگ منافقین و تروریست‌ها لب به اعتراض گشوده است.
همان‌طور که پیش از این دیده‌بان به ارتباط برخی روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای با منافقین و رسانه‌های ضد انقلاب اشاره کرده بود این بار می‌توان به مثلث جاسوسی استکبار اشاره کرد، که سه ضلع آن از بی‌بی‌سی فارسی، گروهک تروریستیمنافقین و روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای تشکیل می‌شود. این سه ضلع تلاش می‌کنند تا اخبار و اطلاعات لازم را از داخل کشور جمع‌آوری کرده و اخبار را به مرکز هدایت کننده جنگ روانی علیه نظام اسلامی یعنی بی‌بی‌سی انتقال دهند، و آن‌ها نیز پس از پرداخت اطلاعات جمع آوری شده محورهای جنگ روانی و فشار علیه نظام را دوباره به عناصر داخل کشور منتقل می‌کردند تا به عنوان تیترهای مشترک و شبیه به هم در روزنامه‌های زنجیره‌ای به چاپ برسد.خاطرنشان می‌شود که پس از دستگیری اعضای این شبکه جاسوسی جیغ بنفش سرکرده‌های شبکه‌های ماهواره‌ای درآمد که به خوبی خبر از لو رفتن شبکه‌ جاسوسی آن‌ها در داخل کشور می‌داد.

 رکورد داری ایران در جراحی بینی
بسیاری از آمارهای غیر رسمی حکایت از آن دارد که ایران یکی از کشورها با فراوان ترین تعداد عمل جراحی بینی در جهان به شمار می رود.انجمن تحقیقات راینولوژی ایران نیز به تازگی اعلام کرده است که براساس تحقیق مشترکی که با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا انجام گرفته، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا است.
همچنین طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از 80 هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌ گیرد.

کاندیداتوری ام را در موعد مقرر اعلام می‌کنم
حسین کمالی دبیر‌کل حزب اسلامی کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ورود خود به عرصه انتخابات گفت: در حال حاضر زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری باقیمانده است، لذا به طور حتم در موعد مقرر این موضوع را اعلام خواهم کرد.
 وی افزود: از نظر بنده هر فردی که پیش از شروع زمان ثبت‌نام‌ها فعالیت‌های انتخاباتی خود را در عرصه ریاست‌جمهوری آغاز کرده است، خلاف رویه قانون عمل کرده لذا این موضوع در موعد مقرر باید عملی شود.کمالی تصریح کرد: به طور حتم در زمان مناسب درباره حضور خود در انتخابات صحبت خواهم کرد.گفتنی است "حسین کمالی" از جمله گزینه‌های ریاست‌جمهوری است که از سوی خانه کارگر برای حضور در انتخابات پیش‌رو مطرح شده است.

تغییرات گسترده در ستادهای انتخاباتی یک کاندیدای احتمالی
یکی از کاندیداهای احتمالی بیشتر روسای ستاد انتخاباتی استانی خود را تغییر می دهد. بر اساس شنیده ها یکی از کاندیداهای احتمالی که از مدتها پیش فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است بیشتر روسای ستاد انتخاباتی استانی خود را تغییر می دهد.
بر اساس شنیده‌ها ۲ تن از نزدیکان این کاندیدای احتمالی رئیس ستاد انتخابات وی در انتخابات ریاست جمهوری نیستند و شنیده شده که (ح.د)قرار است در این سمت مشغول به کار شود. شنیده شده بود که (ش) از ستاد انتخاباتی این کاندیدای با تجربه حذف می شود ولی تکذیب شد ولی یکی از مشاوران وی که در این سالها خیلی نزدیک او بود کلا حذف شده است.بر اساس شنیده ها به دلیل برخی انتقادات به این کاندیدا وی تصمیم دارد اکثر مسئولان ستادهای استانی خود را تغییر دهد.

خرید تخم مرغ دو زرده
احتمال وجود تخم مرغ های دو زرده درون بسته های تخم مرغ بسیار کم است برای همین مسئول سوپر مارکت از اینکه دید تمام تخم مرغ های فروخته شده به خانم هیکوک دو زرده هستند بسیار شگفت زده شد.فقط 1 تخم مرغ از هر 1000 تخم مرغ تولید شده در انگلستان، دو زرده در می آیند بنابراین شانس وجود 6 تخم مرغ دو زرده درون یک بسته حدود 1000 به توان 6 یا 3 بار برنده شدن در قرعه کشی لاتاری است.خانم هیکوک 24 ساله در شهر پاپلار واقع در شرق لندن زندگی می کند. او گفت: من برای درست کردن املت به سوپر مارکت رفتم و یک بسته تخم مرغ خریدم. وقتی به خانه آمدم و شروع به شکستن تخم مرغ ها کردم متوجه شدم که تخم مرغ اول دو زرده است. تخم مرغ های بعدی را به ترتیب شکستم و دیدم که یک اتفاق غیر عادی در حال رخ دادن است. همه 12 تخم مرغ دو زرده از آب در آمدند.سخنگوی سرویس اطلاعات تخم مرغ بریتانیا گفت: تخم مرغ های دو زرده توسط جوجه های جوان تر که سیستم هورمونی آنها هنوز تکامل نیافته است تولید می شوند. شانس وجود تخم دو زرده کمتر از 1 در هزار می باشد و این اتفاق بسیار نادر است.

نگرانی اوباما از اوضاع عربستان و بی‌ثباتی رژیم سعودی
هفته‌نامه فلسطینی «المنار»به نقلاز منابع آگاه نوشت که موضوع عربستان از جمله موضوعاتی بود که «باراک اوباما» و «بنیامین نتانیاهو» در پشت درهای بسته آن را مورد بررسی قرار دادند و این یک موضوع حساس و خطرناک نه فقط برای منافع آمریکا بلکه برای امنیت مناطق جنوبی در اسرائیل است و اوباما و نتانیاهو توافق کردند که اوضاع سعودی را باید پیگیری و از نزدیک بر آن نظارت کرد.
این منابع گفتند که نکته جالب توجه در این قضیه نارضایتی و عدم امید طرف آمریکایی نسبت به توان رژیم سعودی برای سرکوب معترضان و مقابله با التهاب روزافزون در عربستان است.
به گفته این منابع نارضایتی آمریکا و ترس آن از سقوط رژیم سعودی و یا حداقل بوجود آمدن ناامنی است که این رژیم را متزلزل می‌کند به گونه‌ای که حمایت آمریکا را از آن به منظور بقای این رژیم به عنوان نقطه اتکای منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس، دشوار می‌سازد.

دختر 15 ساله بدون نام
هر کشوری برای خود لیستی از نام های قانونی و قابل استفاده برای نوزادان دارد که خارج از آن نمی توان عمل کرد. اما یک اشتباه در ایسلند باعث شد تاثیر بدی در روحیه یک دختر 15 ساله بگذارد.
به گزارش دیلی میل، دختر 15 ساله به علت قرار دادن نام غیر قانونی Blear از طرف دولت ایسلند تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
او با این نام غسل تعمید داده شد اما کشورش اجازه نمی دهد نام نوزاد ها را غیر از آنچه در لیست مورد تایید آنهاست قرار دهند.
تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر از جمله آلمان و دانمارک نیز چنین قانونی دارند.
ایسلندی ها عموما با دخالت دولت در ثبت یک نام برای شخص مشکلی ندارند و آنها از یک لیست که شامل 1712 نام برای مرد و 1853 نام برای زن است نام مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
برای کار غیر قانونی این خانواده دادگاهی تشکیل شد و حکم صادره از این قرار بود: به این ترتیب Blear نام رسمی ندارد و در تمام اسناد رسمی به اسم "Stulka" و یا "Girl" شناخته می شود.

آمار تکان‌دهنده از خشونت علیه زنان
شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به آخرین وضع پرونده دختری که اخیرا قربانی خشونتهای جنسی در هند شده بود، اشاره کرد.
در آخرین تحولات این پرونده پدر دختر هندی از دادگاه رسیدگی کننده به موضوع، تقاضای صدور حکم اعدام برای متجاوزان کرده است.
این در حالی است که بنابر آخرین نتایج بررسیهای صورت گرفته در هر 20 دقیقه به یک زن در هند تجاوز صورت می گیرد که آماری بسیار تکان دهنده و وحشتناک است.

پخش شوی تبلیغاتی در شبکه ماهواره ای
شبکه مسیحی «محبت» با پخش کلیپی، تلاش نمود با سیاه نمایی علیه اسلام، راه فرار از مشکلات را مسیحی شدن معرفی کند.
در این کلیپ، به صورت تصنعی زندگی شخصیتی را که گفته می شد، قبلا مسلمان بوده است، نشان دادند.
این شخص مدعی بود، در نوجوانی، پس از فوت پدرش دچار بیماری روحی شد و از طرف دیگر مردم از او توقع داشتند الگوی مذهبی شان باشد!
حسین در این کلیپ گفت: «همه می خواستند، الگویی از پدرم را بعد از مردنش ببینند و آن الگو جز من، کسی نبود!...من باید شبیه پدرم می شدم، باید یک شخص مذهبی می شدم.»
در ادامه این کلیپ، راه نجات حسین آقا این گونه نشان داده شد: «حسین بعد از گرفتن انجیل، با اشتیاق و دقت، شروع به مطالعه کرد.»
خود حسین، افزود: «دیدم این خدا حاضره من را به خاطر گناهان و اشتباهاتم بپذیرد. به من اختیار داده بود. دیگه حاضر نبودم جایی که خدا حضور دارد، با دروغ، دود سیگار و قلیان درونم را پر کنم.»
اگرچه  این شبکه های منحرف برای معرفی چهره ای خشن از اسلام تلاش و سرمایه گذاری فراوان می کنند اما خوشبختانه روز به روز اسلام در اروپا و آمریکا رو به گسترش است و مسیحیانی بسیاری با برگزیدن اسلام به عنوان کاملترین دین الهی مسلمان شده اند.
 
شنیده های انتخاباتی:
*  گفته می شود ستاد انتخابات یکی از کاندیداهای فعال ریاست جمهوری که علاقه زیادی هم به مسافرت و سخنرانی دارد از مسئول ستاد خود در استان فارس به شدت ناراحت هستند.
*شنیده شده آقای الف-عین برای کمک به کاندیدای مذکور از اسپانسرهای مختلف بالغ بر یکصد میلیون تومان گرفته است اما این مبالغ را به ستاد ارجاع نداده است. این دریافت ها و نحوه هزینه کرد آنها موجبات ناراحتی ستاد مرکزی را فراهم کرده است.
*ستاد کاندیدای دیگری هم گویا علاقه خاصی به فعالیت سایبر دارد. این ستاد با راه اندازی , خرید و اجاره چندین سایت در نظر دارد فضای سایبر را در اختیار گرفته و قشر اینترنت خوان کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
*ستاد یکی از کاندیداها گفته است که کاندیدای مورد نظر وی این هفته در شیراز اعلام کاندیداتوری خواهد کرد. البته این ستاد نگفته است که چرا جلسات خود را در خانه یکی از متمولین شهر شیراز که اتفاقا گوشه چشمی هم به انجمن حجتیه دارد برگزار می کند.
*گویا سفر و ایام نوروز هم بهانه خوبی برای تبلیغات است چرا که یکی از کاندیداها آشکارا تراکت های تبلیغاتی خود را در عوارضی تهران قم توزیع کرده است.
اعضای ستاد انتخاباتی این کاندیدا بهار را بهانه کرده اند که به هر خودروی عبوری یک شاخه گل و بروشورهای انتخاباتی بدهند.

https://shoma-weekly.ir/szinsC