گفته می‌شود که...

دروغ سایت زنجیره ای درباره ایت الله کنی/ ماشین آیت الله خامنه ای قبل از انقلاب چه بود؟/ درخواست شیطنت آمیز یهودیان از فیفا/ جنایت وحشتناک اروپایی ها؛ صحافی کتاب با پوست انسان/ چرا رهبر کره شمالی عکس های خندان می گیرد و ...


دروغ سایت زنجیره ای درباره ایت الله کنی

یکی از سایت های زنجیره ای تجدیدنظرطلب، و پس از اعلام خبر بستری آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان، با تیتر دروغ و غرض آلود "آیت الله مهدوی کنی دار فانی را وداع گفت" به انعکاس این واقعه پرداخت! جالب اینکه این شتابزدگی در اعلام خبر کذب فوت آیت الله مهدوی از سوی این قبیل رسانه های زنجیره ای درحالی صورت می گیرد که فعالیت های این قشر برای اثرگذاری بر دور آتی انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز به روز تشدید می شود!

واردات خودرو از سوی احمدی‌نژادها

سایت خانه ملت نوشت:

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس گفت: دولتمردان قبلی و نزدیکان احمدی‌نژاد از محل درآمدهای حاصل از اجاره مناطق آزاد تجاری، املاکی در پایتخت خریداری و با استفاده از پول بیت‌المال خودروهایی وارد کرده‌اند که اکنون در اختیار آنهاست. باید با برخورد قاطع دستگاه قضا بازپس گرفته شود.

بی بندباری در شهرک های ساحلی شمال کشور

برخی از شهرک‌های ساحلی شمال کشور شاهد فجیع‌ترین بی‌بندوباری‌های برخی افراد ساکن در این سواحل اختصاصی است. گفته می‌شود در ساحل دریا، آقایان با مایو و بانوان بدون روسری و با بدترین نوع پوشش به‌راحتی در حال عبور و مرور در این شهرک‌ها هستند! یکی از اصلی‌ترین معضلات این سواحل اختصاصی، اختلاط دختر و پسر است. برگزاری آزادانه پارتی‌های شبانه و گرد هم آمدن‌های بی‌قاعده دختران و پسران، یکی دیگر از معضلات جدی این شهرک‌های تفریحی است.

به‌دلیل محصور بودن شهرک‌های اختصاصی ساحلی، نیروی انتظامی قادر به ورود و نظارت بر آن‌ها نیست.

دادن هدایا در وزارت نفت از جیب بیت المال

وزارت نفت‌ به بهانه بازتاب خبرهای نمایشگاه بین‌المللی نفت از خبرنگاران حوزه نفت دعوت و با اهدای یک دستگاه لوح‌ هوشمند «گلکسی نوت ۸» به ارزش تقریبی یک میلیون و سیصد هزار تومان از آن‌ها تقدیر کرد تا احتمالاً نمک‌گیر محبت این وزارت‌خانه شوند!

ماشین آیت الله خامنه ای قبل از انقلاب چه بود؟
متن زیر بخشی از کتاب منتشر نشده حدیث روزگار؛ خــاطــرات مستند استاد سیدهادی خسروشاهی درباره مقام معظم رهبری است که با عنایت استاد در اختیار هفته نامه پنجره قرار گرفته است تا در پرونده ربع قرن رهبری منتشر شود.
یکبار ایشان همراه والد محترمشان آیتالله آقا سیدجواد تبریزی، به تبریز آمده بودند و در محله «راسته کوچه» بر منزل مرحوم آیتالله حاج شیخ نصرالله شبستری وارد شده بودند و چون درب منزل ایشان همیشه برای رفت و آمد علما و طلاب باز بود و من هم تابستان‎‎‎ها مشتری دائمی آنجا بودم و روی همان علاقه و سابقه روابط پدری و روحیه کنجکاوی که همواره داشتم، در موقع سفر ایشان به تبریز، چندین بار به آنجا رفتم و در مجلس علمایی شرکت کردم و خدمت ایشان و ابویشان هم رسیدم.
در آن زمان ایشان یک ماشین پیکان استیشن یا شبیه آن در اختیار داشتند که پدر و خانواده را با آن به تبریز آورده بودند، رانندگی ماشین هم یکی دوبار که من دیدم، به عهده خود ایشان بود و در این سفر نیز کاملا روشن بود که ایشان مراقب و مواظب ابوی خود هستند و شاید این سفر به ظاهر «هوا خوری» در تابستان هم، بهخاطر سلامتی ابویشان بوده است.
پس از واقعه 15 خرداد و دستگیری امام و قتل عام مردم قم، تهران، ورامین و دیگر شهر‎‎ها و حوادث بعدی، روزی آیتالله هاشمی رفسنجانی مرا دعوت کرد که در جلسهای در منزل یکی از دوستان شرکت کنم. به آن جلسه رفتم. صحبت از ضرورت انتشار یک نشریه مخفی سیاسی برای پوشش خبری نهضت امام خمینی بود و همه حضار به اتفاق این پیشنهاد را تایید کردند و پذیرفتند.

درخواست شیطنت آمیز یهودیان از فیفا

"کنگره یهودیان جهان" در درخواستی غیرمنطقی و شیطنت آمیز از فیفا خواسته به منظور احترام به کشته شدگان سال 1994، پیش از بازی ایران - آرژانتین در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی، لحظاتی سکوت در نظر گرفته شود. "جک ترپینس"، رئیس برزیلی یهودیان شاخه آمریکا لاتین، طی نامه‌ای که به رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، سپ بلاتر، نوشته از این نهاد خواسته تا پیش از بازی دو تیم ایران - آرژانتین برای لحظاتی سکوت منظور شود.این در حالی است که فیفا در مسابقات فوتبال، هرگونه رویکرد سیاسی و مذهبی را رد کرده و آن را ممنوع اعلام کرده است.بازی تیمهای ایران و آرژانتین در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد) برگزار خواهد شد.

این نکته قابل ذکر است که صهیونیست‌ها همواره با طرح موضوعات بی مورد درصدد تخریب وجهه ایران در مجامع جهانی هستند.

الهام: از احمدی نژاد بپرسید

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین کشورمان در شب چهاردهم خرداد در مشهد سخنرانی کرد و گفت: این خادم کوچک ملت، تا آخر در خدمت ملت بزرگ، انقلاب و جمهوری اسلامی و همه ارزش ها و اصول آن خواهم بود.

همچنین غلامحسین الهام که در این سخنرانی همراه احمدی نژاد بود، در حاشیه برنامه دیگری، در پاسخ به پرسشی درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات گفت: هنوز وقت انتخابات نیست که درباره آن صحبت شود، باید در مورد برنامه های آقای احمدی نژاد از خودش سوال کنید.

بی‌آبرویی تازه برای احمد شهیدحمایت از مفسد 3 هزار میلیارد تومانی
پس از برخی شبه به روشنفکران حامی فتنه سبز، احمد شهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نیز به جمع مخالفان اعدام مه‌آفرید خسروی متهم اول فساد 3‌هزار میلیارد تومانی پیوست.احمد شهید در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن غلامرضا خسروی عضو سازمان تروریستی منافقین (به اتهام محاربه و جاسوسی)، مدعی شد مبارزه علیه فساد به هیچ روی نمی‌تواند اعدام فرد را به اتهام دست داشتن در اختلاس توجیه کند.
این مزدور سریلانکایی سازمان سیا مدعی شده که در محاکمه مفسد 3 هزار میلیارد تومانی عدالت و شفافیت رعایت نشده است. احمد شهید می‌گوید مجازات فردی که در اختلاس دست داشته اعدام نیست.مه‌آفرید خسروی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیر قانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه اعدام شد.
پیش از این شبه روشنفکرانی نظیر زیباکلام، خسروی را کارآفرین نابغه لقب داده و قوه قضائیه را زیر سؤال برده بودند. همچنین برخی شبه روشنفکران نظیر محمدملکی، فریبرز رئیسی دانا، اصغر فرهادی، نسرین ستوده، بابک احمدی و... که از حامیان فتنه سبز بودند، اعدام خسروی را نقض حقوق بشر جا زده بودند.حمایت کسانی چون احمد شهید از مفسدان سیاسی و اقتصادی در ایران در حالی است که این طیف به هنگام تحرکات تروریست‌ها علیه ملت ایران مهر سکوت برلب می‌زنند.
ردپای عربستان در تحریم ایران
وب‌سایت اندیشکده "بروکینگز" در نوشتاری به قلم "سوزان مالونی" در ارتباط با دلایل برخورد سرد "محمد جواد ظریف" در قبال دعوت عربستان از وی نوشت: «بعد از تنش‌های به وجود آمده بین ایران و عربستان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که از سوی عربستان برای نشست وزیران سازمان کنفرانس اسلامی دعوت‌شده است.
اما محمد جواد ظریف با این "بهانه" که مشغول مذاکره با قدرت های بزرگ بر سر مسئله هسته‌ای است، دعوت سعودی ها را نپذیرفت؛ اما این کار ظریف طعنه‌ای بود به این معنا که طرف مقابل اهمیت خاصی ندارد و با این کار "دیپلماتیک" در صدد بود تا به عربستان بفهماند که دیگر ایران در نقطه‌ ضعف نیست و به ارتباط با آن‌ ها نیازی ندارد
نویسنده بروکینگز تصریح کرد: «ایران در موقعیتی است که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، و تغییر شکل محیط امنیتی منطقه بیش از این نفوذ خود را در منطقه افزایش خواهد داد و عربستان دیگر نمی‌تواند تأثیر مستقیم و نفوذی در منطقه داشته باشد

این احمق روانی در VOA چه می کند؟!
"محسن نامجو" خواننده دین ستیز هنجارشکن که پس از فرار از کشور مورد استقبال شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه قرار گرفته بود، در یکی از آخرین کارهای خود "رضاشاه پهلوی" را نیز بی نصیب نگذاشت.
مدیر تلویزیون ماهواره ای کانال یک/ChannelOne که این روزها خیلی برای سلطنت شاهنشاهی و خاندان منحوس پهلوی سینه چاک می دهد، بلافاصله به انتشار آلبوم نامجو و معرفی آن در شبکه "صدای امریکا" (VOA) واکنش نشان داد.
"
شهرام همایون" گفت: «محسن نامجو یک آدم بی سواد، بی هنر، نادان، احمق و دیوانه است که برای معروف شدن دست به کارهای زشت می زند و به جای ترانه، خزعبلات می خواند. این روانی به رضاشاه کبیر[!] توهین کرده، آن وقت صدای امریکا با او مصاحبه و آلبومش را تبلیغ می کند. اگر صدای امریکا از این بابت عذرخواهی نکند، با پای پیاده به واشنگتن می روم تا مسئولان صدای امریکا را وادار به عذرخواهی کنم

تسریع در توافق به دلیل بازنشستگی

پایگاه تحلیلی المانیتور با اشاره به بازنشستگی اشتون و ویلیام برنز، دو مقام کلیدی غرب در مذاکرات هسته ای ایران و انتخابات آینده کنگره آمریکا در پاییز امسال، پیش بینی کرد که این تغییرات می تواند دستیابی به توافق جامع هسته ای و اجرای آن را تسریع کند.

به گزارش ایرنا، باربارا اسلاوین، کارشناس ارشد اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، نوشته که پیروزی احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره، توافق نهایی هسته ای با ایران را دچار نوعی اضطرار کرده است.
کنسرت فرح پهلوی با هماهنگی یک ساواکی!
مفسر سیاسی شبکه ماهواره ای "اندیشه" (Andisheh.tv) به دعوت مدیر تلویزیون "ایران فردا" (Iran.e.Farda) از بیوه پهلوی برای رهبری اپوزیسیون خارج از کشور واکنش نشان داد و شدیدا از این حرکت انتقاد کرد.
"
مانوک خدابخشیان" با اشاره به سوابق "علیرضا نوری زاده" اظهار داشت: «اینها دیگر کهنه شده اند. آقای نوری زاده یکدفعه یادش آمده که مقاله بنویسد برای دفاع و دعوت از فرح پهلوی؟! نوری زاده بیشتر از من در بازی های سیاسی بوده است. او هم با ساواک همکاری کرده، هم با اصلاح طلبان کار کرده، الان هم که با اعراب همکاری می کند
مفسر سیاسی شبکه اندیشه ادامه داد: «این آقا یک روز کنفرانس برپا می کند، یک روز با "سردار مدحی" می آید، حالا هم تصمیم گرفته از فرح پهلوی درخواست کند که به میدان بیاید و نقش مادر ملت را بازی کند! البته نوری زاده خودش خوب می داند که یکی مثل فرح پهلوی نمی تواند در عرض یک شب بیاید به صحنه و "کنسرت سیاسی" اجرا کند
خدابخشیان سپس به راه اندازی کمپین کشف حجاب توسط "مسیح علی نژاد" گریز زد و گفت: «یک دخترک نیم وجبی آمده و یکسری کارهایی در فیسبوک انجام داده است. الآن سؤال همه این است که این خانم چکاره است که این کارها را انجام می دهد؟»

بازی برد ـ برد یعنی چه؟

راهپیمایی 15خرداد قم امسال با حاشیه های هسته ای همراه بود. از یک سو گفته شد که در جریان این راهپیمایی شب نامه ای در انتقاد از مذاکرات هسته ای توزیع شده و از سوی دیگر محسنی اژه ای، سخنران اجتماع راهپیمایان در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راهبرد دولت در گفت وگوهای هسته ای گفت: این بازی برد - برد که می گویند یعنی چه؟ چرا توضیح نمی دهید که برد ـ برد به معنای چیست و چگونه می خواهید ما برد کنیم و آمریکا هم برد کند؟ سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به طرح مباحثی درباره دین دولتی، گفت: اگر یک عالم، روحانی و امام جمعه ای به فکر دین مردم باشد باید آن را به سخره بگیریم؟

تحریم ها دامن فرانسه و هلند را گرفت

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا شرکت هواپیمایی هلندی فوکر را به دلیل فروش قطعات هواپیما به ایران و سودان و نقض تحریم های آمریکا، جریمه کرد. این شرکت به پرداخت ۲۱ میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

چنانچه دویچه وله نوشته، بانک فرانسوی «ب ان پ پاری با» به دلیل نقض تحریم های مصوب آمریکا علیه ایران، سوریه، کوبا و سودان قرار است به پرداخت جریمه 10 میلیارد دلاری محکوم شود.

در همین حال باراک اوباما تحریم های نفتی علیه ایران را تمدید و با این حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که تلاش برای کاهش بیشتر خرید نفت خام ایران برای شش ماه دوران توافق ژنو تعلیق شده است.
جنایت وحشتناک اروپایی ها؛ صحافی کتاب با پوست انسان
محققان دانشگاه هاروارد معتقدند یکی از کتاب‌های قدیمی که در کتابخانه این دانشگاه وجود دارد با استفاده از پوست انسان جلد شده است.
کتاب "فرجام‌های روح" (Destinies of the Soul) از سال 1930 در کتابخانه هاوتون دانشگاه هاروارد نگهداری می‌شده است.
آن طور که به نظر می‌رسد، آرسن هوسای، نویسنده کتاب آن را در میانه‌های دهه 90-1880 به دوست خود دکتر لودویک بولند داده است.
پس از آن دکتر بولند، گویا کتاب را با استفاده از پوست جسد یکی از بیماران زن کم‌توان‌ذهن خود که بر اثر مرگ طبیعی جان داده بوده است، جلد می‌کند.
به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، تاریخچه استفاده از پوست انسان در صحافی کتاب‌ها به قرن هفدهم در اروپا باز می‌گردد.
اسناد و گزارش‌هایی از قرن نوزدهم بر جای مانده که در آنها به استفاده از جسد اعدامیان در کالبدشکافی و علوم پزشکی و مصرف پوست آنها برای صحافی کتاب‌ها اشاره ‌شده است.
در داخل این کتاب تازه پیدا شده یادداشتی از دکتر بولند قرار دارد که در آن نوشته روی جلد این کتاب "برای حفظ زیبایی‌اش" چیزی نوشته نشده است.
در این یادداشت دکتر بولند همچنین نوشته "من این کتاب را با استفاده از پوست پشت یک زن جلد کردم و فکر می کنم کتابی که در مورد روح آدمی صحبت می‌کند، شایسته داشتن جلدی از پوست آدمیزاد است."

واکنش افخم به ادعاهای حقوق بشری

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در مورد وضع حقوق بشر در کشورمان به بهانه اعدام یک عضو گروهک تروریستی منافقین را رد و تصریح کرد: عدم روشنگری درمورد جنایت‌های ضدحقوق بشری در زندان‌های سری آمریکا در اروپا، بی‌مجازات گذاشتن مرتکبان جنایت‌های ضدحقوق بشری در زندان‌های ابوغریب و بگرام، اعمال تحریم‌های ضد حقوق بشری علیه دیگران و شعله‌ور کردن آتش جنگ درسال‌های گذشته، همه مواردی است که جایی برای اظهارنظر آمریکا در مورد وضع حقوق بشر در دیگر کشورها نمی‌گذارد.

قاریان مشهور مصری بخاطر سفر به ایران و عراق تحت پیگرد قرار گرفتند
شیخ محمد محمود طبلاوی طی نشستی با محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: قاریانی که بدون مجوز اتحادیه قاریان مصر به ایران و عراق سفر کرده‌اند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
طبلاوی در توجیه تحت پیگرد قرارگرفتن قاریان مصری افزود: این مسئله با هدف حفظ امنیت ملی و وحدت بافت اجتماعی مصر به نهادهای رسمی ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.
وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: احمد احمد نعینع و شیخ طه محمد نعمانی در رأس قاریانی هستند که به ایران سفر کرده‌اند و شیخ محمد طنطاوی و شیخ یاسر عبدالباسط عبدالصمد(پسر مرحوم عبدالباسط عبدالصمد) نیز از قاریانی هستند که به عراق سفر کرده‌اند.
وزارت اوقاف مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این وزارتخانه و اتحادیه قاریان مصر درباره سفر دیگر قاریان به ایران و عراق تحقیق و به محض رسیدن به نتیجه، اسامی آنان را اعلام خواهند کرد.
اخیرا گروهی سلفی موسوم به «ائتلاف نوادگان صحابه و اهل بیت(ع)»، ویدئوهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که در آن تعدادی از قاریان مصری به سبک شیعیان اذان گفته‌اند.
نشر این ویدیوها در محافل قرآنی مصر جنجال برانگیز بود و سبب شد که رئیس اتحادیه قاریان مصر ممانعت از سفر علمای الازهر و قاریان مصری به ایران و عراق را خواستار شود.

بوتاکس روابط مادر و فرزندی را نابود می کند
مطالعات انجام شده توسط دکتر دیوید نیل از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در سال 2011 نشان داد که انجام دادن تزریقات بوتاکس بر روی صورت می‌تواند در درک نوزادان از بزرگسالان اختلال ایجاد کرده و آنها در شناخت احساسات ناتوان کند. این امر باعث نارحتی آنها می‌شود چرا که نمی‌توانند با والدین خود همدلی داشته باشند. این یافته‌ها بدان معنی است، مادری که جراحی پلاستیک بر روی صورت خود انجام داده، زمانی که قصد همدلی با کودکش را دارد، بچه ناراحت می‌شود چرا که به نظرشان بزرگسالان بظاهر تحت تاثیر رفتار خود قرار ندارند.
به گفته دکتر نیل، هنگامی که نوزادان نتوانند از احساسات والدین خود تقلید کرده و برای مثال غم یا شادی را نشان دهند، ممکن است برخی اوقات باعث گیجی آنها شود. بر این اساس، هرچه والدین این روزها بیشتر به سوی استفاده از بوتاکس برای ارتقای ظاهر خود در سالهای میانسالی روی می‌آورند، ممکن است روابط خود با کودکانشان را بدتر کنند. این پژوهش اخیرا دوباره مورد بحث قرار گرفته است چرا که یک هنرمند انگلیسی موسوم به جاناتان یو به انتقاد از استفاده از عملهای جراحی در والدین پرداخته است. به گفته یو، عملهای جراحی علاوه بر اثرات منفی مذکور در ظاهر افراد، چهره انسانها را همگن کرده است.

چرا رسایی به برزیل می‌رود؟
«حمید رسایی» عضو کمیسیون اصل 90 مجلس که قرار است برای پیگیری پرونده فساد در فوتبال به همراه تیم ملی فوتبال به جام جهانی برزیل برود، به اعتراض رسانه‌ها درباره این سفر واکنش نشان داد. او در یادداشتی در سایت شخصی خود نوشت: «فعلاً بنا ندارم نفیاً و اثباتاً درباره اصل سفر سخنی بگویم تا زمانش برسد. آن روز در خصوص پشت پرده این همه دست و پا زدن برای تخریب این طلبه کوچک خواهم نوشت.» او که رسانه‌ها را متهم به بزرگنمایی درباره سفرش می‌کرد نوشته است که هم‌اکنون بیش از 40 تن از نمایندگان مجلس از کمیسیون‌های مختلف در سفر خارجی بسر می‌برند. حضور برخی از نمایندگان مجلس و دولت در بازی‌های جام جهانی دوره‌های قبلی هم مسبوق به سابقه بوده.

هشدار درباره رونق استفاده از پلاک قرمزها

بر اساس بررسی های یک دستگاه نظارتی، مشخص شده علی رغم آنکه بسیاری از دستگاه های اجرایی اقدام به اعمال نظارت جدی برای مشخص شدن نحوه استفاده از خودروهای دولتی توسط کارمندان و مدیران خود می کنند اماتخلفات برخی ادارات در زمینه بهره برداری از این خودروها مشهود و قابل توجه است و حتی مشاهده شده است که برخی مدیران اجرایی، استفاده از وانت مستعمل دولتی را به خودروی سواری خود ترجیح می دهند.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
مشارکت و مجاهدین، حزب و سازمان‌ منحله‌ای بودند که پس از انتخابات سال 1388 از سوی محاکم قضایی به دلیل اقدامات علیه امنیت ملی منحل اعلام شده و دفاتر آن‌ها پلمپ گردید.
برهمین اساس، بسیاری از اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدین که با عناصر ضد انقلاب رابطه داشته دستگیر شده و بنا به حکم قوه قضائیه، پرونده‌های آنان پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و دادستان عمومی و انقلاب تهران در کیفرخواست خود علاوه بر درخواست مجازات برای اعضای این احزاب، درخواست انحلال حزب مشارکت و مجاهدین را کرد.
تعدادی از عوامل مشارکت و مجاهدین که دست خیانت آن‌ها برملا شده بود، از راه‌های غیر قانونی از کشور گریخته و به حلقه‌های خارج‌نشین ضد انقلاب پیوستند.
بعد از انتقال بخش عمد‌ه‌ای از تشکیلات انجمن منحله روزنامه‌نگاران به خارج از کشور این افراد با سازماندهی تشکیلات خود در اروپا به مرکزیت لندن اقدامات به ظاهر صنفی اما عنکبوتی خود را برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و هم اکنون در خارج از کشور اتاق مدیریت رسانه‌ای در سوژه‌های خاص را به عهده گرفت.
از این افراد که به عنوان " شاخه خارجی" یاد می‌شود، به آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، هلند و برخی دیگر از کشورهای غربی پناهنده شده و در خدمت اهداف این کشورها فعال شدند و به عنوان کارشناس در اتاق‌های فکر بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا و روزآنلاین سر در آوردند.

آغاز پیگیری قضایی «من روحانی هستم»
معاون حقوقی رئیس جمهوری از ارائه مدارک توسط نهاد ریاست جمهوری و معاونت حقوقی به دادستانی کل کشور درباره مستند «من روحانی هستم» خبر داد.
الهام امین‌زاده در واکنش به سخنگوی دستگاه قضا که گفته بود «دولت پیرامون مستند من روحانی هستم گزارشی به این قوه ارائه نداده»، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «تمامی مدارک و مبانی‌ای که به نظر ریاست‌جمهوری در این مستند خلاف واقع بوده، به دادستانی کل کشور ارائه شده است. به گفته وی انتظار می‌رود دستگاه قضا بررسی این موضوع را آغاز کند.
چرا رهبر کره شمالی عکس های خندان می گیرد
این روزها تصاویر "کیم جونگ اون " رهبر کره شمالی در رسانه های این کشور زیاد منتشر می شود و در همه این تصاویر رهبر کره در حال خندیدن است.
در شرح تصاویر رهبر کره شمالی غالبا نوشته می شود: او در حال خندیدن به یک جوک یا شوخی بامزه با اطرافیان خود است.
این در حالی است که " کیم جونگ ایل" رهبر سابق کره شمالی و پدر رهبر فعلی همواره تصویری جدی در عکس ها داشت و بسیار کمتر از کیم پسر عکس می انداخت.
با توجه به تازه کار بودن رهبر جدید کره شمالی گمان ناظران بر این است که حکومت کره شمالی با استفاده از این قبیل تصاویر خندان از رهبرکره می خواهد برای رهبر جوان و 30 ساله محبوبیت ایجاد کند تا پایه های قدرت و مشروعیت او روز به روز محکم تر گردد.

اظهارات آیت‌الله مصباح یزدی
آیت‌الله مصباح یزدی پنجشنبه گذشته در جمع اعضای کاروانی که پیاده راهی حرم امام خمینی(ره) بودند،گفت: «برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند.
باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟» «به گزارش انتخاب، وی افزود: «جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولان عمامه به سر مطرح می‌شود.» وی با اشاره به این‌که امام(ره) نخستین وظیفه دولت را حفظ دین مردم می‌دانست، خاطرنشان کرد: «این‌که شماری بگویند دولت وظیفه‌ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام(ره) است. مگر امام(ره) برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟

تشکیل یک شورای عالی جدید در دولت

در حالی که بر اساس مصوبه شهریورماه سال گذشته دولت مقرر شده بود شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی متشکل از رییس جمهور (رییس شورا)، 9 وزیر، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود، بر اساس تصمیم روزهای اخیر هیئت دولت مقرر شده نام این شورای هماهنگی رسما به "شورای عالی" تغییر پیدا کند.

اخبار روزانه:

* مرکز حقوقی «صلح» بحرین درباره نقض مداوم حقوق زندانیان در زندان‌های این کشور هشدار داد. این مرکز با انتشار گزارشی، از نقض حقوق زندانیان زیر هجده سال ابراز نگرانی کرد و افزود: در ماه‌های گذشته گزارش‌های بسیاری درباره اعدام غیرقانونی، بازداشت براساس قانون مبارزه با تروریسم و به اتهام تجمع، آشوب و حمله به نیروهای امنیتی منتشر شده و اطلاعات رسیده حاکی از وجود 461 ‌ فرد زیر هجده سال در زندان‌های بحرین از سال 2011 تاکنون است.

* یکی از مسئولان امنیتی عراقی، از بازداشت قریب‌الوقوع سرکرده گروهک داعش پس از رصد مکان حضور وی در مناطق العظیم و جبال حمرین خبر داد. محمدرضا الزیدی، فرمانده عملیات دجله تأکید کرد: واحدهای نظامی پس از دریافت اطلاعات از وجود ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در مناطق العظیم و جبال حمرین در حد فاصل کرکوک و صلاح‌الدین و دیالی در تعقیب وی هستند. بر اساس آخرین اطلاعات سرکرده داعش از تکریت به همراه معاونانش به مناطق حمرین و العظیم فرار کرده است.

* امروز شنبه جشن «بخشش» به همت وزارت ورزش وجوانان در تالار وحدت برگزار می شود. سید حسن خمینی سخنران این جشن است

* در پی انتشار مطلبی غیرواقعی با عنوان «کتک‌کاری محافظان حسن روحانی در بیمارستان محل بستری «آیت‌ا... مهدوی کنی» در یکی از سایتهای خبری، یک منبع آگاه در ریاست جمهوری موضوع مطرح شده را کاملاً بی اساس دانست.

* کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال تمهیدات جالبی را برای لیدرها در جام جهانی در نظر گرفته است، به طوری‌که در کارگا‌هی، لیدرهای تیم ملی در جام جهانی آموزش زبان انگلیسی و حتی پرتغالی را فرا می گیرند.

* تجمع دانشجویان در اعتراض به حضور کلی جیمز کلارک استاد لیبرال دانشگاه آمریکا و مدافع همجنس گرایی، در شهر مشهد برگزار شد.

* یک فروند جنگنده سوخوی 27 روسیه در اقدامی بی‌سابقه بالای یکی از هواپیماهای جاسوسی آمریکا از نوع RC-135U پرواز کرد. خبرگزاری‌های آمریکایی این رویداد را خطرناکترین ماجرا بین آمریکا و روسیه از ده‌ها سال قبل تاکنون توصیف کردند. هواپیمای جاسوسی آمریکایی در حد فاصل بین روسیه و ژاپن پرواز می کرد.

* احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه طوفان تهران پنج میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت، گفت: میزان خسارتی را که به شهروندان وارد شده، به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران اعلام می‌کنیم.

* یک فیل در باغ وحش هانوفر آلمان از خود مهارتهای خارق العاده ای در پیش بینی نتایج رقابتهای جام جهانی فوتبال برزیل به نمایش گذاشته است. قرار است این فیل نتایج جام جهانی را پیشگویی کند.

* همسر وزیر ارتباطات در مطلبی درباره واتس‌آپ، گفت: وزیر در موضوع واتس‌آپ بسیار مقاومت کرد. بسیاری از جوانان درباره فیلترینگ و کندی اینترنت به وزیر گله می‌کنند، اما واقعاً برخی مواقع از عهده وی هم خارج است.

* حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه گفت: بیش از همه دولت موظف است که طبق قانون اساسی و طرح مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح حجاب و عفاف را اجرایی کند.

* بررسی آمارهای مربوط به اشتغال و بیکاری کشور در فاصله سالهای 84 تا 92 نشان می‌دهد که در انتهای این دوره 11 میلیون و 700 هزارنفر مرد با وجود قرار داشتن در سن کار تأثیری در اقتصاد و جریان تولید کشور نداشته و به عبارت ساده‌تر، بیکار هستند.

https://shoma-weekly.ir/sKhZnJ