گفته می‌شود که...

دردسر جدید خلعتبری برای دایی!/ مصادره محموله‌های شیمیایی جبهه النصره توسط آمریکا/ گریه استادان علامه در واکنش به تهمت‌های ناروا/ یارانه طرفداران جلیلی پرداخت نمی شود! /معجزه ای که فقط از بی بی سی ساخته است!/ حمل سلاح برای نابینایان آزاد شد! و ...

خاتمی: باید ترکیب خبرگان را عوض کنیم

محمد خاتمی در جمع برخی اعضای مجمع روحانیون گفته است: "ما باید خود را برای انتخابات خبرگان آماده کنیم. من انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات مجلس می‌دانم. باید ترکیب خبرگان را عوض کنیم. با مجمع محققین قم صحبت کرده‌ایم که از میان روحانیون جوان و خوشفکر نیروهایی را شناسایی و برای حضور در خبرگان آماده سازیم."

اهل سنت هم به زیارت امام رضا (ع) می رفتند
یکی از بارزترین و ملموس ترین راه های ارتباط با ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین، و رسیدن به قرب الی الله، زیارت ایشان است لذا وهابیت از بدو تاسیس برای دور کردن مسلمانان از ائمه سلام الله علیهم اجمعین بوجود آمد. چرا که دوری از ائمه سلام الله علیهم اجمعین، دوری از درک قرآن و در نتیجه دوری از اسلام را برای مسلمانان به همراه دارد.
اما از آنجا که ادله این گروه مسلمان نما آنقدر بی پایه و اساس است که خودشان سبب برملاء شدن این ادله می شوند.
اعتراف تازه یکی از کارشناسان شبکه وهابی کلمه نشان از پوچ بودن آسمان ریسمان به هم بافتن آنها دارد.
این اعتراف همزمان با برنامه زنده دیگر در یکی دیگر از شبکه های وهابی رخ داد. یکی از این کارشناسان درشبکه نور در مورد "زیارت" و دیگری در شبکه وهابی کلمه در مورد تاریخچه "کاروانسرای ملافیض" در مشهد، به ارائه برنامه می پرداختند.
یکی از بینندگان شبکه نور در تماسی به کارشناس برنامه یادآور می شود که:« اگر بروید و به تاریخ هم نگاه کنید می بینید که اهل سنت اینطور نبودند (که شما می گوئید به زیارت نمی رفتند) بلکه همیشه می آمدند و قبر ائمه را زیارت می کردند اصلا این حرف کارشناسانتان خیلی حرف بی مفهوم و غیر عقلی است
این بیننده در رد عقیده وهابیت این سوال را نیز مطرح کرد:« آیا اهل سنت تا حالا همه اشتباه می کردند و شما آمدید و حرف راست را متوجه شدید؟»
اما کارشناس برنامه که برای این پرسش جوابی نداشت تماس گیرنده را متهم به بی اطلاعی از تاریخ کرد.
از آن سو همزمان با این برنامه در برنامه ای دیگر کارشناس شبکه وهابی کلمه خلاف صحبت کارشناس شبکه نور و صحبت های تماس گیرنده این شبکه را تائید کرد.
آقای ابراهیم احراری با بیان اینکه اهل سنت سال های سال به زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد می رفتند، عنوان داشت:« مسجدی که بیش از صد سال قدمت این مسجد است در واقع این مسجد کاروانسرای بود که از طرف یکی از هموطنان ساکن در پاکستان تاسیس شد و از این کاروانسرا اهل سنت ایران آن وقت برای انجام کارهایشان به مشهد می آمدند و خیلی هم اعتقادشان بر این بود که به زیارت می رفتند و در صحن مسجد گوهر شاد 5 وعده نماز جماعت داشتند و این مربوط به سال های سال بود و اهل سنت صدها سال در آنجا نماز جماعت برگزار می کردند
این اعتراف کارشناس شبکه وهابی کلمه در جواب تمامی وهابیونی است که منکر حقایق هستند و زیارت ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین را ساخته شیعیان می دانند امری که مورد اتفاق تمامی مسلمانان است و از غیر مسلمان نباید انتظار پذیرفتن آن را داشت چرا که زیارت با معرفت معصومین باعث نزدیکی و به خدا است امری که وهابیت در جهت عکس آن تاسیس شده است.

مرد خاکستری دوم خرداد: اصولگریان هنوز در شوک انتخابات ریاست جمهوری هستند

عنصر خاکستری جبهه دوم خرداد طی سخنانی گفته است: اصولگرایان هنوز در شوک انتخابات ریاست جمهوری هستند. آنها مانند مارهایی که در زمستان به خواب می‌روند به خواب رفته‌اند. ما باید قبل از آن که به آنها آفتاب بخورد و گرما بیدارشان کند، در خواب بر سر آنها ضربه وارد نماییم.

پیام سفر هاشمی به روستای ناطق نوری

برخی نزدیکان هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر وی به روستای اوزکلا و ملاقات با ناطق نوری گفته‌اند: "این سفر دارای یک پیام روشن برای حسن روحانی بود که در دولت یازدهم باید از ظرفیت ناطق نوری نهایت استفاده شود. ظاهراً روحانی هم این پیام را گرفته و در هفته گذشته دیداری میان ناطق نوری و روحانی برگزار شده است."

در ساختمان آجودانیه چه خبر بود؟
شنیده شد که رای الهه راستگو به قالیباف در حالی اتفاق افتاد که تا روز قبلش، راستگو قسم می‌خورد که رایش محسن‌هاشمی است. سلام نو نوشت؛ این قضیه تاکنون از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است اما نقش جلسه‌ای که در خیابان آجودانیه برگزار شد را نباید نادیده گرفت. یک منبع آگاه گفت: این جلسه که قبل از انتخاب شهردار برگزار شد، حواشی و حکایات جالبی دارد که به گوش ما رسیده است. در این جلسه چیزهایی رد و بدل شده است. برخوردها و عکس‌العمل‌های جالب توجهی در این جلسه اتفاق افتاده است.

پاسخ روحانی به اوباما

گفته می‌شود در تاریخ سوم شهریورماه نامه‌ای از سوی "باراک اوباما" برای "حسن روحانی" ارسال شده است. پاسخ این نامه را محمدجواد ظریف در دو پاراگراف داده و گفته افکار عمومی ایران موضع منفی نسبت به رفتار آمریکا داشته و مقامات این کشور نخست باید رفتار و رویکردهای خود را تغییر دهند.
دردسر جدید خلعتبری برای دایی!
علی دایی این روزها با دردسر شیرینی برای انتخاب سه بازیکن هجومی خود مواجه است.
تعداد بازیکنان تهاجمی این تیم با حضور خلعتبری افزایش یافته و در سیستم 4-2-3-1 که سیدصالحی مهاجم نوک محسوب می شود، دو بازیکن کناری وی باید از بین 6 بازیکن انتخاب شوند.
پیام صادقیان، امید عالیشاه، محمدرضا خلعتبری، میلاد غریبی، غلامرضا رضایی و هادی نوروزی بازیکنانی هستند که دایی باید برای سیستم همیشگی خود از بین آنها دو نفر را انتخاب کند.

آزادی 62 کارگر پاکستانی از سوی ایران
شنیده شد که رادیوی رسمی پاکستان اعلام کرد که ایران 62 نفر از کارگران پاکستانی را که اخیرا بازداشت شده بود، آزاد کرد. روزنامه شعب مصر نوشت که رادیو پاکستان اعلام کرد نیروهای امنیتی ایران این افراد را در منطقه تفتان واقع در مرز استان سیستان و بلوچستان در جنوب غربی ایران به مسئولان پاکستانی تحویل دادند. به گفته منابع امنیتی اسلام‌آباد این افراد بعد از پایان یافتن مهلت مندرج در گذرنامه‌شان دستگیر شده بودند.

آماده همکاری با ایران هستیم
شنیده شد که رادیو سوا به نقل از نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید ایران است. رادیو سوای آمریکا به نقل از ژوزف مک‌منوس اعلام کرد که واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید ایران برای رسیدن به راه‌حلی دیپلماتیک است تا همه «نگرانی‌های جامعه جهانی» را درخصوص برنامه هسته‌ای تهران برطرف کند. بنابر گزارش الاهرام، وی گفت که امیدوار است تهران در ماه‌های آینده با در پیش گرفتن گام‌های ملموس، به تعهداتش درخصوص شفاف‌سازی و همکاری عمل کند.

انتقاد امام جمعه قم از برخی بازیگران

شنیده شد که امام جمعه موقت قم روز پنجشنبه با انتقاد از حجاب و پوشش نامناسب برخی بازیگران سریال‌های صداوسیما در آیین‌های تجلیل گفت: سریال‌هایی در کشور ما پخش می‌شود ‌که بعد از مدتی اصحاب شرکت کننده در آن را برای تشویق دعوت می‌کنند؛ وقتی که اینها از آن لباس بازی و هنرپیشگی بیرون می‌آیند، چهره‌هایی متفاوت دارند. صراط نوشت؛ حجت‌الاسلام سعیدی افزود: خانمی که در سریال دارای حجاب کامل بوده و به اجرای نقش پرداخته است، ‌در موقع تجلیل، چهره او 180 درجه متفاوت می‌شود یا آقایی که در فیلم با چهره مذهبی حضور یافته است، این بار با چهره‌ای متفاوت خود را نشان می‌دهد. وی با اشاره به پیام نامناسب چنین رویکردی گفت: خانمی که نقش زن محجبه یا مردی که نقش انسان مؤمنی را در فیلم بازی می‌کند و بعد از آن در چهره‌ای خلاف فیلم بازی شده دیده می‌شود، آورنده این پیام است که‌ای بینندگان! آن‌چه دیدید همه فیلم بود، اصل چهره او این است؛ در این شرایط تمام پیام‌های خوب سریال تبدیل به عکس آن می‌شود.

دلیل سفر وزیر کشور به خراسان شمالی

شنیده شد که وزیر کشور روز پنج شنبه سفری به خراسان شمالی داشته است. عبدالرضا رحمانی فضلی در این سفر غیر رسمی که به مناسبت مراسم عروسی برادرزاده‌اش در شیروان انجام شد، با جمعی از فعالین این استان نیز گفت‌وگو کرد. سلام نو نوشت؛ فعالین خراسان شمالی در این گفت‌وگو از وزیر کشور خواستار انتخاب یک استاندار بومی شدند و در این زمینه دکتر احمد محقر و همچنین از گزینه‌های غیر بومی برای استانداری نیز جعفر رحمان‌زاده را پیشنهاد کرده‌اند. احمد محقر دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و از حامیان دکتر حسن روحانی در انتخابات اخیر است. وی در گذشته معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بوده و اکنون هم عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.

<سارس سعودی> در کمین حجاج ایرانی

شنیده شد که قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران از خطر شیوع نوع جدیدی از بیماری تنفسی در منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت: این بیماری که به نام سارس سعودی شناخته می‌شود در کمین حجاج ایرانی است. تابناک نوشت؛ فرهنگ بابامحمودی با اشاره به اینکه از سال 2012 حدود یک سال پیش در منطقه خاورمیانه به‌ویژه در عربستان سعودی یک بیماری حاد تنفسی شروع شده است، افزود: این بیماری ابتدا توسط یک مرد 60 ساله سعودی با اختلال تنفسی آغاز شده که بیمار پس از مشکلات تنفسی با اختلال کلیوی مواجه و فوت شده است. وی با بیان اینکه این به عنوان اعلام این بیماری در منطقه بود که به تدریج بیشتر شد، اظهار کرد: از آن زمان براساس آخرین اخبار از پنج کشور عربی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، یمن و تونس و در تعدادی از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه این بیماری گزارش شده است.

اجماع بوشهری‌ها بر استانداری تبادار
شنیده شد که در حالی که به گفته وزیر کشور روند تغییر استانداران به زودی آغاز خواهد شد، تحرکات درون استان بوشهر ، از خواست عمومی برای انتصاب اسماعیل تبادار به عنوان نخستین استاندار دولت یازدهم در بوشهر خبر می‌دهد.پیغام نوشت؛ اگر چه در بیانیه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان از گزینه مورد نظر برای استانداری بوشهر نامی برده نشده است اما به گفته مسعود شکوهی از اعضای این مجمع و از امضاکنندگان این بیانیه، «در مشورت با همه گروه‌های اصلاح طلب و نیز اعضای ستادهای دکتر روحانی در سراسر استان، گزینه اصلی و اول این مجمع مهندس اسماعیل تبادار است که علاوه بر سوابق ارزنده مدیریتی و اجرایی و کارنامه درخشانش در دوران استانداری اش، فردی معتقد، معتدل و مردمی و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.


احتمال کسر مجدد امتیاز از استقلال؟!
زمانی که امیر قلعه‌نویی آنطور کنار زمین روی خط طولی فاصله بین داور چهارم و کمک داور را می‌دوید. کسی باور نمی‌کرد او همان قهرمان پنجگانه لیگ برتر ایران است. اما حقیقت همین بود امیر قلعه‌نویی اختیارات از کف داده تندترین اعتراضات ممکن را به داوری داشت، داوری که حالا حالاها نامش از ذهن طرفداران استقلال نخواهد رفت.
در همین لحظات بود که تماشاگران طرفدار استقلال از ضلع جنوبی ورزشگاه فولادشهر حملات رسمی به یداله جهانبازی را آغاز کردند. آنها آنقدر عصبانی بودند که از سمت جایگاه سنتی طرفداران استقلال یک صندلی غلفتی به کنار زمین آمد انگار که بشقاب پرنده‌ای روی زمین نشسته باشد. در این اثناء آندو تیموریان تلاش زیادی داشت تا تماشاگران را آرام کند او به سمت آنها دست خود را به سمت پایین می‌اورد که معنایش این بود که لطفا ولوم را پایین بیاورید و فحاشی را متوقف کنید.
وی در این راستا فقط کمی موفق بود و استقلالی‌ها عصبانی از جهانبازی و البته کمی تحت تاثیر قلعه‌نویی به شعارهای خود ادامه دادند حالا این سوال پیش می‌آید که آیا ممکن است باز هم استقلال به دلیل این واکنش اخلاقی به داور دچار کسر امتیاز شود. یادتان نرود هواداران داماش به دلیل رفتار تندشان در بازی مقابل ملوان یک بار طعم این حکم عجیب را چشیده‌اند.
مصادره محموله‌های شیمیایی جبهه النصره توسط آمریکا
روزنامه لبنانی "الدیار" امروز خبر داد اسناد سری در زمینه مصادره محموله های گاز اعصاب سارین تروریستها در سوریه توسط آمریکا فاش شده است.
بنا بر این گزارش، سایت آمریکایی wdn.com که وابسته به پنتاگون است با انتشار این سند محرمانه از بازداشت اعضای یکی از گروههای مسلح وابسته به القاعده در اراضی ترکیه که به همراه خود محموله هایی از گاز سارین داشتند، خبر داده است.
اعضای این گروه مسلح در اواسط سال جاری در نظر داشته اند محموله های مورد نظر را به داخل سوریه انتقال دهند که توسط نیروهای امنیتی آمریکا در نقاط مرزی ترکیه بازداشت شده و محموله های شیمیایی آنها مصادره شده است.

توضیحات توفیقی درباره دانشجویان ستاره‌دار
جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه تابحال درباره حوادث 88 با هیچ‌کس صحبتی نکرده‌ام، گفته: بعد از معرفی به مجلس، درباره این قضیه صحبت خواهم کرد. توفیقی درباره بازگشت تحصیل دانشجویان محروم شده به دلایل سیاسی، گفته: فارغ از اینکه چه عنوانی به این دانشجویان داده شده است، همه تلاشمان را می‌کنیم که کسی به دلیل عقاید سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی، در چارچوب ضوابط و مبانی از تحصیل محروم نشود. به گزارش ایسنا، دکتر توفیقی گفته: برای دانشجویان سال‌های قبل در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده که مشغول بررسی اعتراضات هستیم و نهایت سعی‌مان را می‌کنیم که مشکلات‌شان حل شود.وی گفته: هنوز در مرحله مقدماتی و در حال جمع‌آوری درخواست‌ها و دسته‌بندی آنها هستیم و با دانشگاه‌ها و کمیسیون‌های مختلف صحبت می‌کنیم تا پس از آن، نتایج آن مشخص شود.

گریه استادان علامه در واکنش به تهمت‌های ناروا
به گزارش مهر، پیش از افتتاح نمایشگاه بین‌المللی «آموزش و خدمات الکترونیک آموزش» در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی تهران برخی استادان دانشگاه و سرپرست وزارت علوم سخنرانی کرده‌اند که در میان حضار نیز بعضی از اساتید دانشگاه‌های تهران از جمله تربیت مدرس، علامه طباطبایی و تهران نیز بوده‌اند. براساس این گزارش یکی از سخنرانان یک استاد دانشگاه تهران بود. وی در میان سخنانش که درباره آموزش و رسالت آن به دانشجویان، صحبت می‌کرد به نقل از یکی از استادان دانشگاه علامه گفته: «این استاد با ناراحتی مطرح می‌کرد که ما خجالت می‌کشیدیم وقتی شب به خانه‌مان می‌رفتیم، خانواده‌مان فکر می‌کرد ما روز را در دانشگاه علامه به اذیت و آزار ناموس مردم می‌پردازیم.»این استاد دانشگاه تهران بلافاصله بعد از بیان این سخنان به گریه افتاد و با بغض تاکید کرد: ما استادان دانشگاه با وضو به کلاس وارد می‌شویم و چگونه است یک عده‌ای به ما تهمت‌هایی می‌زنند که خودشان می‌دانند کاملا واهی است.

چامسکی: آمریکا در 60 سال اخیر حتی یک روز را بدون «شکنجه کردن» ایران سر نکرده

به گزارش ایسنا، نوآم چامسکی، متفکر آمریکایی و استاد دانشگاه ام‌ای‌تی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اکنون دموکراسی» در پاسخ به اینکه «درگیری‌ها در سوریه چه مفهومی برای ایران دارد و آمریکا به‌طور کلی چگونه می‌تواند وضعیت خاورمیانه را تغییر دهد»؟ گفت: نکته مهم درباره ایران که باید بحث را با آن آغاز کرد این است که در 60 سال اخیر یک روز نبوده است که آمریکا ایرانیان را شکنجه نکرده باشد. این از کودتای نظامی آغاز شد که دولت پارلمانی ایران را در سال 1953 سرنگون کرد و باعث روی کار آمدن شاه که یک دیکتاتور بی‌رحم بود، شد.سازمان عفو بین‌الملل او را یکی از بدترین و تندروترین شکنجه‌گران جهان نامیده است.

اقدام آمریکا برای فشار به دولت روحانی
خبرگزاری رویترز گزارش داد آمریکا تحریمهای خود را علیه ایران در زمینه فعالیت گروههای بشردوستانه آمریکایی برای فعالیت در ایران و مبادلات ورزشی بین ایران و آمریکا لغو کرد. لغو این تحریمها از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد. وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: این اقدام تعهد دولت آمریکا به تقویت مناسبات بین ایران و آمریکا را بیش از پیش نشان می‌دهد. وی افزود: به ویژه با توجه به نبود روابط دیپلماتیک مستقیم بین دو کشور، واقعا مهم است که ما کانالهایی برای ارتباط ایجاد کنیم. رویترز افزود: این لغو بدین معناست که گروههای غیرانتفاعی فعال در زمینه امدادرسانی، حفظ حیات وحش و برنامه های مشابه دیگر احتیاجی به کسب مجوز ویژه برای ورود به ایران و فعالیت در این کشور ندارند. همچنین با لغو این تحریم، ورزشکاران آمریکایی می‌توانند بدون مجوز ویژه با ایران دیدار و تبادلات ورزشی داشته باشند.
بررسی ابعاد این طرح نشان می‌دهد که آمریکا گام خاصی برای لغو تحریم ها بر نداشته و صرفا اقدامی بسیار کم هزینه را صورت داده است. بخشی از این اقدام آمریکا می تواند برگرفته از هراس این کشور از رویکرد اروپا به ایران باشد. برخی دادگاه‌های اروپایی بعضی تحریم‌ها را که لغو کرده‌اند و آمریکا از آن هراس دارد که در کورس با اروپا در قبال ایران عقب بماند لذا دست به چنین اقداماتی زده است. البته با توجه به نزدیک بودن نشست سالیانه سازمان ملل و نیز دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 سناریوهای دیگری مطرح است که به حقیقت بیشتر نزدیک است و سناریو اول را در حاشیه قرار می‌دهد.
مفاد ادعا در لغو تحریم بی معنی ترین لغو تحریم است که هیچ هزینه ای برای آمریکا ندارد در حالی که برای ایران دارد. این سناریو مطرح است که آمریکا در آستانه نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال اعمال فشار بر ایران با ارائه چهره ای به اصطلاح صلح طلب است. آمریکا می خواهد به خود چهره دیپلماسی دهد و از جهان خواستار فشار بر ایران برای پذیرش خواسته‌های آمریکا که البته همان کنار نهادن حقوق هسته‌ای و عدم همراهی با جبهه مقاومت و در یک کلام پذیرش سلطه آمریکا و صهیونیست‌ها گردد.
یارانه طرفداران جلیلی پرداخت نمی شود!
محسن مهدیان در مطلبی با عنوان "کشور داری به سبک قبیله داری با چند مثال ساده" در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:
اصلاح طلب ها می گویند راستگو خیانت کرد به قالیباف رای داد چون با لیست و رای اصلاح طلب ها به شورا رفته است.
فرض کنید این حرف همه گیر شود:
*
مجلس اصولگرا به هیچ یک از وزرای کابینه آقای روحانی نباید رای می داد.
*
مجلس اصولگرا باید بدون بررسی و چشم بسته همه لوایح دولت را برگرداند.
*
در تمامی کمسیون ها باید طرح پیشنهادی اقلیت اصلاح طلب ندیده آرشیو شود.
*
نماینده های شورای شهر و مجلس پیش از مشورت با رئیس حزب در هیچ جلسه ای نظر کارشناسی ندهند.
*
از آنسو؛ دولت محترم هرجا بین منافع 50 و اندی درصدی که بهش رای دادند با بقیه تعارض شد باید به نفع حامیانش عمل کند.
مثلا پیشنهاد می شود یارانه نقدی را از طرفداران جلیلی بگیرد و بدهد به 50 و اندی درصدی یاران!
*
همه مدیران اصولگرا از دولت اخراج شوند و جایگزین آن اصلاح طلب ها به کار گرفته شوند. نیازی به آزمون و کارآمدی هم نیست. هرکس عکس خاتمی در کیف جیبی اش داشت اصلاح طلب است و محق.
*
برای تحکیم بیشتر روابط حزبی پیشنهاد می شود مردم نیز همچون اعضای شورای شهر "تفتیش رای" شوند تا 50 و اندی درصد با نشان شهروند درجه یک اعتلا یابند.
از این دست پیشنهادات باز هم هست و می شود کمپین حکومت داری به سبک قبیله داری راه انداخت.

تصویب پیشنهاد وزیر احمدی نژاد در کابینه روحانی
بر اساس مصوبه 13 شهریورماه هیئت دولت یازدهم که طی روزهای اخیر توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ارسال شده، پیشنهاد علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر امضای موقت موافقت نامه کشتیرانی تجاری – دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا به تایید کابینه رسیده و برای طی مراحل اجرایی ابلاغ شده است.

دستور دولت برای لغو واگذاری 2 ساختمان به صداو سیما

پس از آنکه هیئت دولت دهم در تاریخ 15 بهمن سال گذشته، حق بهره برداری از دو پلاک ثبتی واقع در تهران را به صدا و سیما واگذار کرد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز موظف شد نسبت به صدور سند مالکیت به نمایندگی صدا و سیما اقدام کند، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی به رسانه ملی، این مصوبه لغو و سند مذکور به نام نهاد ریاست جمهوری تغییر مالکیت پیدا خواهد کرد.


آمارهای عجیب در مورد دختران مجرد
4 تا 6 میلیون پیردختر در کشور وجود دارند؛یازده میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛اینها تیتر اخباری است که در روزهای گذشته در فضای اینترنتی کشور منتشر شد که به شائبه فزونی دختران مجرد بر پسران مجرد در سن ازدواج دامن می زند.
بر اساس آمارهای رسمی، در حال حاضر تعداد دخترهای مجرد 15 تا 35 ساله، یک میلیون نفر بیشتر از پسرهای مجرد 20 تا 40 ساله است و این در حالی است که با برهم خوردن تعادل جمعیتی جوانان در سن ازدواج در سالهای 93 به بعد، تعداد پسران در سن ازدواج بیشتر از دختران می‌شود که این روند تا سال 1396 و یا 1397 ادامه خواهد داشت. تعداد مردان در سن ازدواج تا سال 97، دو میلیون نفر بیشتر از زنان خواهد شد.

دومین اخراج الهه راستگو
باشگاه خبرنگاران: مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتشار اطلاعیه‌ای از لغو عضویت الهه راستگو دراین مجمع خبر داد.

پیشنهادهای تازه روسیه چیست؟
خبرآنلاین: اوشاکوف مشاور پوتین با اشاره به پیشنهادهای جدید همکاری در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه و بدون توضیح درباره پیشنهاد روسیه به ایران در ازای تحویل ندادن اس300 گفت: پیشنهادهای روسیه تازه است.

احتمال تغییرم وجود دارد

فارس: فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد گفت: درجلسه اخیری که با آیت ا... هاشمی رفسنجانی داشتم موضوعات مختلف از جمله تغییر احتمالی اینجانب و بررسی آن در جلسه هیأت امنا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اروپایی ها، ایران را تهدید کردند
نمایندگان کشورهای غربی در آژانس بین المللی انرژی اتمی از نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران به سردی استقبال کردند و گفتند تهران نباید هیچ فرصتی را برای اثبات صلحجویانه بودن برنامه اتمی خود ازدست بدهد.
نماینده لیتوانی در آژانس در بیانیه ای از سوی اتحادیه اروپا گفت: «جدیدترین گزارش آژانس که حاکی از توسعه فعالیت های اتمی ایران است، برنگرانی ما می افزاید
آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت: «بیانیه ایران را تهدید می کند در صورت خودداری از همکاری با بازرسان سازمان ملل متحد به اقدام دیپلماتیک سختی دست خواهد زد
معجزه ای که فقط از بی بی سی ساخته است!
تلویزیون فارسی بی بی سی که در برنامه گفتگومحور "نوبت شما" مدعی بررسی مسائل مهم ایران و جهان است، در عمل بیشتر موضوعات باب میل سیاست گزاران خود را مطرح می کند.
این رسانه انگلیسی در روز هفدهم شهریور امسال و سالگرد کشتار دهشتناک و ضدبشری رژیم سفاک پهلوی در «جمعه سیاه» 1357، نه تنها در برنامه نوبت شما به این رویداد توجهی نشان نداد، بلکه در هیچ یک از برنامه های آن روز خود بدان نپرداخت.
در عوض، ناخرسندی از پیروزی "محمدباقر قالیباف" در رقابت با "محسن هاشمی" برای کسب عنوان شهرداری تهران، بنگاه دروغ پراکنی رژیم سلطنتی انگلیس را بر آن داشت تا "نوبت شما"ی آن روز را به این موضوع اختصاص دهد.
در بخشی از برنامه یادشده اتفاق عجیبی رخ داد؛ یکی از مخاطبان در حمایت از آقای قالیباف اظهارنظر می کرد که در اثنای آن، اتاق فرمان به بهانه ایراد فنی سخنان وی را متوقف کرد و بعد از گذشت چند دقیقه مجددا او را به روی خط فرستاد.
ولی در نهایت شگفتی، معجزه بی بی سی باز هم جواب داد و مخاطب برنامه نوبت شما که در عرض همین چند دقیقه کاملا متحول شده بود، این بار علیه آقای قالیباف و در حمایت از آقای هاشمی سخن می گفت!
اگرچه مجری برنامه با سکوت از کنار این تغییر تعجب برانگیز گذشت، اما اظهارات یکی دیگر از بینندگان همه ابهامات را برطرف کرد.
"
علی از تهران" روی آنتن بی بی سی گفت: «در مورد این موضوع اجازه بدهید هرکسی آزادانه نظر خودش را مطرح کند. به من الآن پشت خط گفتند از آقای هاشمی بیشتر بگو و دفاع کن...»

ورود به مسایل سیاسی ممنوع
جهان: علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران گفت: از این پس اعضای شورا مصمم هستند کمتر به مسایل سیاسی ورود کنند و موضوعات اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

سمت استاندار را نپذیرفتم

جهان: عطاا... حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس از رد پیشنهاد تصدی استانداری گیلان خبر داد.

نمونه ادبیات یک سناتور آمریکایی

ایسنا: سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ادبیاتی عجیب اعلام کرد، هنگامی که مقاله رئیس‌جمهوری روسیه را در رابطه با هشدار به حمله نظامی ‌آمریکا به سوریه خواندم حالم به هم خورده است!

درد دل پوتین با مردم آمریکا
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز مقاله‌ای را به قلم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه منتشر کرد که در آن، مردم و کنگره آمریکا را مخاطب قرار داده و آنچه را که خطرات دخالت نظامی در سوریه خوانده گوشزد کرده است.
آقای پوتین در آغاز مقاله خود که با عنوان "درخواست روسیه برای احتیاط" چاپ شده نوشته است که "حوادث اخیر پیرامون سوریه مرا وادار کرده است تا مستقیما با مردم آمریکا و رهبران سیاسی آنان سخن بگویم و این اقدام در زمان ارتباط ناکافی بین جوامع ما، اهمیت ویژه یافته است."
در مورد حمله نظامی آمریکا به سوریه، ولادیمیر پوتین گفته است که بسیاری از کشورها و رهبران بزرگ سیاسی و مذهبی جهان، از جمله پاپ، با چنین اقدامی مخالفت کرده‌اند و هشدار داده است که عملیات نظامی باعث تلفات بیشتر و گسترش بالقوه بی‌ثباتی به فراسوی مرزهای سوریه خواهد شد.
به گفته رئیس جمهوری روسیه، سوریه شاهد نبرد در راه دموکراسی نیست، بلکه آنچه که در آن کشور روی می‌دهد، درگیری بین دولت و مخالفان در جامعه‌ای با تنوع مذهبی است. وی افزوده است: «در این معرکه، قهرمانان مبارزه برای دموکراسی چندان یافت نمی‌شوند، آنچه که وجود دارد شمار کافی از جنگجویان القاعده و افراطیون رنگارنگی است که با دولت در نبرد هستند
آقای پوتین گفته است که "مزدورانی" از کشورهای عربی، کشورهای غربی و حتی روسیه با دولت سوریه در جنگ هستند و ممکن است پس از کسب تجربه در این جنگ، به کشورهای خود بازگردند و "همه ما را مورد تهدید قرار دهند." وی افزوده است که دولت روسیه از ابتدای بحران سیاسی سوریه، خواستار راه حل مسالمت آمیز بوده زیرا "ما از دولت سوریه محافظت نمی‌کنیم، بلکه حافظ قوانین بین‌المللی هستیم."

درباره نیروگاه هسته ای بحثی نشد
ایرنا: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که در دیدار رئیس جمهوری روسیه و حسن روحانی همتای ایرانی وی موضوع احداث واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر مطرح نشد.

سفر معاون بان کی مون به تهران

قدس آنلاین: والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان دوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری دیشب وارد تهران شد.

یک ادعای شاخ دار دیگر

فردا: مرکز مطالعات راهبردی انگلیس در گزارش سالانه خود مدعی شد: هم اکنون مطالعات ما نشان می دهد ایران مقادیری از اورانیوم با غنای پایین در اختیار دارد که این مقدار به ایران این امکان را می دهد تا 6بمب اتم را تولید کند.

انتقاد شدید از سخنان "شرم آور" مقام سازمان ملل!
یکی از مقامات سازمان ملل که در حال تهیه گزارشی از وضعیت مسکن انگلستان برای شورای حقوق بشر است، به دلیل استفاده از لفظ "مالیات بر اتاق خواب"مورد انتقاد شدید قرار گرفت و در نهایت ضمن رد انتقادات مجبور به عذرخواهی شد.
گرنت شپس، رییس حزب محافظه کار بریتانیا گفته است که اظهارات انتقاد آمیز یکی از مقامات سازمان ملل در خصوص کاهش کمکهای دولتی برای مسکن در بریتانیا "کاملا شرم آور" بوده است.آقای شپس گفته است که در این خصوص نامه اعتراض آمیزی به دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد نوشت.
او گفته است که خانم راکوئل رولنیک که با هیچ یک از وزرا یا مسوولان بریتانیایی ملاقات نکرده، فردی مغرض بوده و به غلط سیاست جدید کاهش سوبسیدهای دولتی برای مسکن را "مالیات بر اتاق خواب" عنوان کرده است.
او اکثر انتقادات آقای شپس را رد کرده؛ اما به دلیل استفاده از لفظ "مالیات بر اتاق خواب" عذر خواهی کرده است. او به بی بی سی گفت دلیل استفاده او از این لفظ این بوده که از زمان ورودش به بریتانیا همه از همان لفظ استفاده می کرده اند.
خبر هماهنگ رسانه های ضدانقلاب در خصوص موسوی و کروبی
رسانه های ضدانقلاب در پوشش گسترده ای به موضوع موافقت رهبر معظم انقلاب با سپرده شدن پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی به شورای‌عالی امنیت ملی خبر دادند.
وب سایت "سحام نیوز"، نزدیک به مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی، به نقل از محمدتقی کروبی، فرزند وی و دبیرکل حزب، گزارش کرد که مقام معظم رهبری با ارجاع پرونده مهدی کروبی و میرحسین موسوی به شورای‌عالی امنیت ملی موافقت کرده است.

 براساس این گزارش، محمدتقی کروبی در یادداشتی در فیس‌بوک خود نوشته است که چند هفته پیش، خبرهایی از دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با آیت‌الله خامنه‌ای، منتشر شد که در آن دیدار "پایان دادن به وضعیت حصر و حبس رهبران جنبش سبز مورد توجه رئیس مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفت."
محمدتقی کروبی افزوده است: "در همین راستا، شنیده شد که رهبری موافقت خود را با ارجاع این پرونده به شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کردند تا این شورا، با دبیر جدید، به موضوع حبس  ورود ماهوی داشته باشد."
فرزند مهدی کروبی در ادامه یادداشت خود با استقبال از انتصاب علی شمخانی، وزیر پیشین دفاع، به سمت دبیری شورای‌عالی امنیت ملی و تقدیر از سوابق او، نوشته: انتخاب آقای شمخانی بعنوان فردی لایق و توانمند که در دوران جنگ سابقه ارزشمندی داشته و همواره در کنار مردم و کشور بوده هم جای تقدیر و تشکر دارد و هم امیدی برای رفع حصر موسوی و کروبی است.
افزایش 45 درصدی خودکشی
تازه ترین مطالعات حاکی از افزایش 45 درصدی میزان خودکشی در یونان طی چهار سال گذشته و در دوران بحران اقتصادی است.
گروهی از داوطلبان یونانی در روز جهانی «جلوگیری از خودکشی» تلاش کردند تا در این رابطه به شهروندان آتن آگاهی رسانی کنند.
آریس ویولاتزیس، مدیر مرکز جلوگیری از خودکشی کلیماتا می گوید: «مسایل اقتصادی تنها دلیل خودکشی نیست. یک عامل الزاما سبب ساز دیگری نیست ولی همه جا در اروپا، وقتی که بیکاری افزایش می یابد، میزان خودکشی هم بالا رفته است. به نظر می رسد که شاخص ها همزمان تغییر می کنند و گویی که با هم رابطه دارند
از سویی دیگر میزان اعتیاد به مواد مخدر هم در این کشور و به ویژه در پایتخت افزایش داشته است. شمار معتادان این کشور در حال حاضر بالغ بر 25 هزار تن تخمین زده می شود.
رفع فیلتر مشروط فیسبوک
محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، گفته امکان رفع فیلتر "مشروط" فیسبوک در ایران وجود دارد.
آقای آقامیری گفته: "این موضوع در دراز مدت و با تفکیک محتواهای مجرمانه از محتوای مفید این شبکه اجتماعی توسط نرم افزار فیلترینگ هوشمند امکان پذیر است."
الزام فیسبوک به تبعیت از قوانین ایران راه دیگری است که آقای آقامیری برای رفع فیلتر فیسبوک در ایران پیشنهاد کرده است.
او گفته باید "مسائل مستهجن و محتوای خلاف قوانین سیاسی، امنیتی و اجتماعی" سانسور شوند اما به این واسطه "جلوی انتشار محتوای مفید هم گرفته می‌شود" آقای آقامیری همین امر را انگیزه‌ای برای این دانسته که ترتیباتی برای رفع فیلتر فیسبوک اندیشیده شود.
او گفته: "برخی سایت‌های خارجی ملتزم به رعایت قوانین ایران شده‌اند و براین اساس فعالیتشان به نحوی است که محتوای مجرمانه را اشاعه نمی‌دهند براین اساس چنانچه فیسبوک نیز در همین خط مشی حرکت کند و بر رعایت قوانین ایران التزام داشته باشد می توان به رفع فیلتر آن اقدام کرد."
حمل سلاح برای نابینایان آزاد شد!
به گزارش "فاکس نیوز"، مقامات ایالت آیووا به افراد نابینا مجوز حمل اسلحه گرم در مکانهای عمومی را صادر می کنند. در مطابق با قانون این ایالت، معلولیت مانعی برای گرفتن این مجوز نمی باشد.
کارشناسان محلی و مدافعان حقوق بشر در مورد این مسئله اختلاف نظر دارند. برخی از آنها اصرار دارند که افراد نابینا می توانند چگونگی استفاده از سلاح را یاد بگیرند و ادعا می کنند ممنوعیت حمل سلاح یک نقض حقوق مدنی است. دیگران ادعا کرده اند که چنین ممنوعیتی می توان تنها استثنایی محدود کردن حقوق افراد نابینا شود.
به گزارش "فاکس نیوز"، کلانترهای مسئول بر صدور مجوز حمل سلاح چند مجوز را برای افراد نابینا یا برای افراد کم بینا را صادر کرده اند. کلانترها فقدان قوانین یا مقررات منع صدور چنین مجوزی را دلیل برای تصمیم خود را اعلام کردند.

 هتک حرمت یک دختر دراستادیوم
در بازیهای فوتبال آمریکایی و در پی برنده شدن تیم "اوراگون" در مقابل تیم "ویرجینا" در نوتردام، پس از پایان بازی یکی از بازیکنان تیم دختری 19 ساله را در مقابل دید همه در زمین بازی مورد تجاوز جنسی قرار داد.
یعد از انجام این عمل زشت و وقیحانه که روز شنبه اتفاق افتاد ، دختری که مورد تجاوز قرار گرفته بود شب گذشته به علت مصرف بیش از حد داروهای افسردگی خودکشی کرد.
"
لیزی" از قبل از خودکشی در نامه ای خطاب به افراد سودجو و شیطان صفت نوشت ، من این کار را برای جلوگیری از تکرار دوباره آن توسط افراد سودجوی دیگر کردم و حاضر نیستم دوباره مورد سوء استفاده رابطه جنسی قرار گیرم.
مجری زنی که بی تجربگی کرد
صدای عطسه‌ای که در استودیوی پخش زنده شبکه سعودی العربیه به گوش رسید، بیش از آن که میهمان برنامه را بخنداند، مجری را به خنده انداخت و لحظاتی در ادامه گفتگوی زنده خلل ایجاد کرد.در اتفاقی نادر، پخش صدای عطسه غیرمعمول در استودیو خبر شبکه سعودی العربیه، لبخندی بر لب میهمان نشاند، اما مجری کم‌تجربه برنامه که نتوانست جلوی خنده خود را بگیرد، لحظاتی را به خنده گذراند و سپس ادامه برنامه را از سر گرفت.
بی‌اعتمادی علی دایی به پدیده پرسپولیس!
محمد عباس زاده که فصل گذشته یکی از بهترین گلزنان لیگ دسته اول بود، به پرسپولیس پیوست و در تمرینات و بازی های پیش فصل درخشید و خیلی ها منتظر رو شدن یک پدیده جدید بودند.
دایی مطابق پیش بینی ها از سیدصالحی در پیشانی خط حمله استفاده کرد و در دقایق پایانی به عباس زاده فرصت داد تا خودی نشان دهد اما وی موفق به گلزنی نشد.
مهاجم مازندرانی قرمزها رفته رفته جایگاه خود در افکار دایی را از دست داد و در سه بازی اخیر از فهرست 18 نفره خط خورد.
به نظر می رسد دایی قصد دارد این بار به یونس شاکری دیگر مهاجم جذب شده از دسته اول فرصت دهد.

مبارزه با شیعه این بار در مالزی
چهار شهروند شیعه به نام های «عبد المناف بن عبدالحمید» 48 ساله، همسر آقای عبدالمناف، «ابوبکر بن احمد» 45 ساله و «ادریس بن محمد دیسا» 48 ساله در مقابل حاکم دادگاه شریعت ایالت پیرق (Perak Darul Rizuan) مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
بنا بر این گزارش، قاضی این دادگاه «محمد فوزی عزیر بن عبدالوهاب» نام دارد و اتهام آنان را "مخالفت با فتوای مفتی ایالت پیرق مالزی مبنی بر ممنوعیت داشتن کتاب یا هر چیزی که مربوط به مکتب تشیع است" اعلام کرده است.
ابو بکر بن احمد دیروز صبح در یک یورش ماموران امور دین ایالت پیرق به منزل وی واقع در "سوعای بوگک بگن سرای (Sungai Bogak, Bagan Serai)" دستگیر شد. عبد المناف و ادریس نیز در یک خانه در روستای "سوعای رپوه و سوعای راوا، بگن سرای (Kampung Sungai Repoh dan Kampung Sungai Rawa, Bagan Serai)" بودند که به جرم داشتن کتاب شیعی بازداشت شدند.
هم اکنون سه نفر از چهار شیعه مذکور زندانی هستند و تنها همسر آقای عبدالمناف به دلیل آنکه باید از فرزند خردسال خود نگهداری ن به قید وثیقه آزاد است. دادگاه این افراد در تاریخ 30 اکتبر 2013 (8 آبان 1392) برگزار خواهد شد.
ارائه سوره جدیدی از قرآن در شبکه ماهواره ای
شبکه های فارسی زبان وهابی مدعی تبلیغ اسلام هستند و مدعی در اختیار داشتن افرادی به عنوان "کارشناس" هستند.
این کارشناسان، مدعی تسلط بر علوم قرآن، حدیث، تفسیر و... می باشند اما تسلط آنان فقط در حد ذکر نام و عدم اطلاع آنان از محتوا است.
کارشناسان این شبکه ها برای اثبات دروغ های خود براحتی به تحریف آیات قرآن، حدیث، تفسیر، تاریخ، قانون اساسی جمهوری اسلامی و حتی فتاوای خود وهابیون نیز روی آورده اند تا مبادا تسلط پوچ آنان در برنامه هایشان زیر سوال برود.
یکی از این به اصطلاح کارشناسان شبکه های وهابی، خدمتی مجری و مدیر شبکه کلمه 1 است که برای نشان دادن تسلط موهوم خود بر آیات قرآن، سوره ها و آیات جدیدی به قرآن اضافه کرد.
وی که در برنامه پرسش و پاسخ در مقابل شبهه ی یکی از بینندگان اهل سنت در مورد جواب دادن به ادله تکفیرشیعیان توسط محمد بن عبد الوهاب درمانده شده بود در حالی که دست پاچه شده بود چندین بار آیات قرآن را غلط خواند یا آیاتی را به بعضی از سور قرآن نسبت داد که اصلا در آن سوره موجود نبود و حتی از فهم و ترجمه ابتدایی آیات نیز درمانده شد.
وی با اضافه کردن سوره "عزت" به قرآن کریم اینگونه ادامه داد:« در سوره ... عزت و در سوره جمعه و در سوره می فرماید و ان العزه لله یا در سوره منافقین «و ان العزه لله و لرسوله و لکن المنافقین لایفقهون یا لایعلمون »
من تابع هیچ مذهبی نیستم !
کلهر ،کارشناس وهابی شبکه کلمه در برنامه زنده خود در نقد مذاهب شیعه و سنی با بیان این مطلب که من تابع هیچ مذهبی نیستم، گفت وجود این مذاهب یک امر بیهوده وعبثی است ،ومن اعلام می کنم یک آدم لامذهبی هستم .
بازگشت کریمی به پرسپولیس به کمک خلعتبری
محمد رضا خلعتبری در صفحه رسمی اش در فیس بوک ابراز امیدواری کرد تا بتواند علی کریمی را در نیم فصل به پرسپولیس برگرداند.او نوشته است:«تمام تلاشم را برای بازگشت علی کریمی در نیم فصل انجام می دهم،فقط امیدوارم که داداش علی روی من را زمین نیاندازد
اتهام جنجالی به فوتبالیست سرشناس
یکی از بازیکنان سرشناس فوتبال از سوی برخی منتقدانش به دوپینگ متهم شده اما نتایج آزمایش دوپینگ وی منفی اعلام شد.
شایعه جدید در خصوص این بازیکن استفاده از موادی است که فقط در آزمایش خون مثبت اعلام می شود و در ایران نیز تنها آزمایش ادرار گرفته می شود و خبری از آزمایش خون نیست.
گفته شده بازیکن مذکور به دلیل اطلاع از این امر، این داروی مخصوص را از امارات تهیه و مصرف می کند و حتی عنوان شده برخی دیگر از بازیکنان نیز اقدام به استفاده از این دارو کرده اند.

یک خروس در دبی تخم گذاشت
آغاز ماجرا آن جا بود که یکی از شهروندان اماراتی در دبی با یکی از شبکه های تلویزویونی تماس گرفته و مدعی شد که خروسی دارد که تخم می گذارد.
ابتدا سخنان این شهروند جدی گرفته نشد، اما اصرار او و تماس های مکررش باعث شد که تیمی از تلویزیون "سما دبی"، به منزل این شهروند اماراتی بروند.
تیم تلویزیونی تخم خروس را خود مشاهده کردند اما تشکیک آن ها اصرار بیشتر صاحب خروس را در پی داشت. برای اطمینان بیشتر، تیم تلویزویونی از یک دام پزشک کمک گرفت. او خروس و تخمش را معاینه کرد و در این باره گفت: ''این پدیده ای بسیار نادر است که در آن، اندام های مذکر و مونث به طور همزمان در بدن خروس و یا برخی حیوانات دیگر وجود دارد.''
او درباره این خروس می گوید: این خروس مشخص است که همچون خروس های دیگر نیست، حجمش کوچکتر است و صدایش هم مقداری متفاوت.
درگیری خداداد عزیزی در آمریکا و دخالت پلیس
خداداد عزیزی در سال 2000 با پیراهن تیم سن خوزه کارت قرمز گرفت و به جای ترک زمین به درگیری با داور و بازیکنان حریف پرداخت. پس از خودداری از ترک زمین، داور از دو مامور پلیس درخواست کرد که به زمین بیایند.

اصلاح‌طلبان کاری کردند که صفت فاشیست به آنها بچسبد
«داستان پیش آمده در شورای شهر و انتخاب شهردار تهران می‌تواند درس عبرتی برای اصلاح‌طلبان و هاشمی باشد.»وبسایت رادیو زمانه که از هلند بارگذاری می‌شود در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح‌طلبان فراری نوشت: انتخاب محسن هاشمی به عنوان نامزد شهرداری تهران از سوی اصلاح‌طلبان نه‌تنها هیچ نشانی از عقلانیت به همراه نداشت، بلکه نشان‌دهنده پیروی کورکورانه از هاشمی بود که نتایج بدی به بار آورد و می‌تواند باز هم به اشکال متفاوتی تکرار شود. هاشمی رفسنجانی از خاتمی و اصلاح‌طلبان خواسته بود که حتما محسن هاشمی را به عنوان شهردار انتخاب کنند اما او حتی واجد 10 درصد خوشنامی مسجد جامعی نبود و نیست و درست یا نادرست، پیرامون وی حرف و حدیث فراوانی وجود دارد.

این تحلیل با بیان اینکه نامزدی هاشمی باعث انسجام اصولگرایان با وجود انتقادهایی به قالیباف شد، می‌نویسد: جنجال بزرگی که حول رای الهه راستگو برپا شد و بهترین خوراک را به سیمای جمهوری اسلامی و اصول‌گرایان داد تا اصلاح‌طلبان را جماعتی فاشیست قلمداد کنند، بخشی از دنباله‌روی کورکورانه است. پرویز سروری گفت: برخوردهای فاشیستی به نفع اصلاح‌طلبان نیست
http://jahannews.com/vdcfjodmjw6dyja.igiw.html) )دو سایت طرفدار تمام عیار هاشمی نیز آتش به پا کن و بنزین‌پاش بر آن بودند اما هزینه اعتباری‌اش را اصلاح‌طلبان پرداخت کردند.رادیو زمانه با بیان اینکه مشکل مخالفان اکنون پیدا کردن پست برای محسن هاشمی نیست نوشت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با هاشمی یک امر است و دنباله‌روی از او، امری دیگر.
نگهداری یک زن از فرزند مرده خود در طول مدت 18 سال
تسیوری کواراتسخلیا ،مادر یونی باکاراتزه است که 18 سال پیش بر اثر سانحه ای کشته می شود و بنا به وصیت همسرش جسد فرزندش را به حالتی تازه در این مدت نگهداری کرده است.
این مادر با استفاده از روش های سنتی جسد پسرش را که در زمان مرگ 22 سال داشته را کماکان تازه نگهداری کرده است.
این زن گرجستانی که در شهر باشی گرجستان زندگی می کند ، این اقدام خود را درست ارزیابی کرده و آن را به نوعی وفای به عهدی می داند که با همسرش بسته چرا که همسر وی همواره تاکید بر آن داشته که مراقب تنها فرزندشان تحت هر شرایط باشد.

اخبار کوتاه:

در جلسه تعدادی از اعضای مجمع روحانیون مقرر شده است که موضوع تخلفات احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان و آمارهای خلاف واقع دولت دهم به ویژه در حوزه‌های رشد اقتصادی، اشتغال، تورم و پیشرفت‌های عمرانی، برجسته‌سازی شود و این موضوعات را به حاکمیت اصولگرایان پیوند بزنند.

شورای فقهی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متشکل از آقایان احمد جنتی، محمد یزدی، مدرسی یزدی و محمد مؤمن تشکیل جلسه داده است. یکی از وظایف این شورا، ارزیابی جایگاه علمی و فقهی مراجع جدید تقلید و تأیید رساله‌های عملیه جهت چاپ و انتشار است.

*شنیده‌ایم که حسام‌الدین آشنا مسؤولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و از هفته گذشته در این مرکز مستقر شده است. این مرکز در زمان خاتمی میزبان حلقه کیان بود و در زمان احمدی‌نژاد در حالت نیمه تعطیل داشت.

* شنیده‌ایم که در هفته گذشته سید محمود دعایی، الیاس حضرتی و محمد قوچانی رایزنی‌های گسترده‌ای را برای ابقای محمدزاده در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با علی جنتی داشته‌اند. آنان معتقد بودند در سال‌های اخیر محمدزاده کمک‌های خوبی به رسانه‌های اصلاح‌طلب و حمایت از آنان داشته است.

*در حمله فرزندان انتفاضه شعبانیه عراق به مقر گروهک منافقین در پایگاه اشرف، پیکره اصلی شورای مرکزی و کادر این سازمان به هلاکت رسیده اند. خوشنویس مسؤول طرح و برنامه‌ریزی، نیکنام استراتژیست و مسؤول اتاق فکر و احمدی از مسؤولان مخابرات و اطلاعات از جمله کشته‌شدگان این عملیات بودند.

*علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق کشورمان با تجلیل از نقش پیروز مجتهدزاده و سید حسین نصر در دفاع از فرهنگ و تمدن ایرانی، از سفر سید حسین نصر به ایران جهت تجلیل از وی خبر داده است.

*کمیته‌ای متشکل از اسحاق جهانگیری، حسین فریدون، محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان و عبدالرضا رحمانی فضلی، کار انتخاب گزینه‌های پیشنهادی استانداران را برعهده دارند.

*با توصیه‌های صورت‌گرفته به محمدجواد ظریف، قرار است هیئت‌های خارجی که برای دیدار و گفت‌وگو به تهران می‌آیند در صورتی که درخواست ملاقات با هاشمی رفسنجانی را داشته باشند، بر اساس پروتکل‌های وزارت خارجه با هاشمی رفسنجانی نیز دیدار کنند.

*پادشاه عربستان از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای مراسم حج تمتع دعوت به عمل آورده است. بر اساس آخرین اخبار دریافتی، قرار است رئیس جمهور کشورمان در این مراسم حضور داشته باشد.

*آقایان حسن روحانی، اکبر ترکان، عبدالرضا رحمانی فضلی و قاضی‌زاده هاشمی از جمله اعضای کابینه یازدهم بودند که از ادامه شهرداری محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران حمایت کردند. اسحاق جهانگیری معاون اول دولت و عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی طرفدار شهردار شدن محسن هاشمی بود.

*برنامه گسترده‌ای برای استقبال با شکوه ایرانیان مقیم آمریکا از حسن روحانی و هیئت 70 نفره وی تدارک دیده شده است. هتل محل اقامت حسن روحانی یکی از بهترین هتل‌های نیویورک خواهد بود که یک طبقه آن به صورت کامل اجاره شده است.

*محمد خاتمی بار دیگر نسبت به انتقادهای صورت‌گرفته علیه حسن روحانی واکنش نشان داده و گفته است: این قدر نگویید چرا فلان پست و مسؤولیت را به ما نداده‌اند. مهم این است که راه تنفس ما باز شده و روحانی در حال پیمودن مسیری است که مورد قبول ما اصلاح‌طلبان است.

https://shoma-weekly.ir/xle3aF