گفته می‌شود که...

درخواست عجیب وهابیون برای مبارزه خدا/ واگذاری 30 ساله ساختمان دولتی به موسسه خیریه/ خودداری از پذیرش نشان دولتی/ مردانی که به زیبایی بیشتر از زنان اهمیت می دهند!/ امام موسی صدر قطعاً زنده است/ مردم سوریه از حج واجب محروم شدند و ...

آغاز رسیدگی به پرونده «کهریزک» در دیوان‌عالی کشور
یک منبع آگاه از آغاز رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی در پرونده کهریزک در دیوان‌عالی کشور خبر داده.به گزارش فارس این منبع گفته: چندی قبل پرونده موسوم به کهریزک به دیوان‌عالی کشور امد.وی گفته: پس از ارجاع پرونده به دیوان‌عالی از سوی معاونت ارجاع پرونده تعیین شعبه شد و به شعبه مربوطه ارسال شد.وی گفته: کار رسیدگی و مطالعه پرونده از سوی شعبه رسیدگی‌کننده آغاز شده است و جریان رسیدگی ادامه دارد.این منبع درباره این موضوع که پیش‌بینی شما برای پایان زمان رسیدگی به این پرونده چه تاریخی است گفته: به نظر می‌رسد رسیدگی به این پرونده زمان‌بر خواهد بود.

تاریخ را از وسط آغاز نکنید!

وزیر امور خارجه در پاسخ به گردانندگان یک نشریه افراطی، از آن‌ها خواست تاریخ حمله آمریکا به عراق و افغانستان را از وسط آغاز نکنند چرا که طالبان و صدام، تحت‌الحمایه آمریکا بودند. دکتر ظریف همچنین درباره ادعای پیشی گرفتن الگوهای دیگر از ایران در منطقه گفت: جوجه را آخر پاییز می‌شمارند. الگوی نظام جمهوری اسلامی ۳۵ سال آزمایش خود را پس داده است و باوجود فراز و نشیب‌ها توانسته است از آزمون‌ زمان، موفق بیرون بیاید. ما امیدواریم که دوستان ما در کشورهای دیگر منطقه هم بتوانند از آزمون‌ زمان موفق بیرون بیایند؛ اما ظاهر امر این گونه نشان نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در مورد تهدید شدن حزب‌الله و حمایت ایران اظهار داشت: حزب‌الله لبنان چنان قدرتمند است و پایگاه مردمی دارد که تهدیدش اصلاً معنا ندارد. حزب‌الله نیرویی بوده که براساس دیدگاه اصیل مبتنی بر حمایت مردمی، توانسته با حمله ۳۳ روزه صهیونیست‌ها دست و پنجه نرم کند و موفق باشد. حزب‌الله تنها نیروی منطقه است که توانسته ارتش اسرائیل را در یک جنگ شکست دهد؛ تنها جنگی که اسرائیل در آن شکست خورد و مجبور به عقب‌نشینی شد. این، قدرت کمی نیست. قدرت حزب‌الله از جای‌جای لبنان نشأت می‌گیرد و این قدرت، ماندگاری دارد و نیازی به حمایت خارجی ندارد.

هشدار سرلشکر جعفری به آمریکایی‌ها

 سرلشکر محمدعلی جعفری‌، فرمانده کل سپاه پاسداران، در حاشیه جلسه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، گفت: تصور آمریکا از توانایی محدودسازی مداخله نظامی در سوریه، توهمی بیش نیست و در صورت هرگونه ماجراجویی، سران کاخ سفید باید منتظر واکنشی فراتر از مرزهای سوریه باشند. وی افزود: آشکار شدن علایم ناکامی سردمداران کاخ سفید در ائتلاف‌سازی مورد نظر برای جنگ‌افروزی جدید در منطقه، آمریکایی‌ها را به اتخاذ موضع مداخله و حمله نظامی محدود به سوریه واداشته است. وی ادامه داد: در عین حال، کسانی که در این مداخله با آمریکا مشارکت کنند، دچار بحران‌های زودرس در امنیت ملی خود خواهند شد. سرلشکر جعفری با بیان اینکه «جنگ و ناامنی پدیده‌هایی سیال و غیرقابل کنترل هستند»، تأکید کرد: جنگ در کنار رژیم صهیونیستی پتانسیل انتقال بحران به درون این رژیم را تشدید می‌کند.

درخواست عجیب وهابیون برای مبارزه خدا

گروهک تروریستی القاعده با پخش نواری صوتی در اینترنت، ارتش مصر را به تلاش برای تشکیل نظام "سکولار و کافر" متهم کرد.  شاخه القاعده در عراق که خود را "دولت اسلامی عراق و شام" می نامد، اخوان المسلمین مصر را به علت حمایت از دموکراسی "طاغوت زمان" خواند و اعلام کرد که اخوان المسلمین برای رسیدن به قدرت از طریق انتخابات تلاش می کند.

 ابومحمد العدنانی سخنگوی دولت اسلامی عراق و شام در این فایل صوتی می گوید: این پیامی برای مردم مصر است، مردمی که باید در راه خدا مبارزه کنند وبا ارتش مصر بجنگند. العدنانی که خود و اذنابش مجری اهداف استعمار در منطقه و عامل کشتار بی گناهان هستند، در ادامه مدعی شد: ارتش طاغوت های زمان مسلمانان را خوار و ذلیل کرده اند و قوانین شرک آمیز ظالمانه ای را به آنها تحمیل کرده اند که اگر چنین نبود، ملت ها با دست خالی جلوی گلوله عوامل طاغوت نمی ایستادند


حضور «روحانی» و «احمدی‌نژاد» در جلسه مجمع
جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور سابق در ساختمان قدس این نهاد برگزار شد.به گزارش فارس، محمد هاشمی‌رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اشاره به اولین شرکت احمدی‌نژاد پس از تحویل پست ریاست‌جمهوری در این جلسه گفته: در این جلسه آقای روحانی نیز در کنار سایر روسای قوا حضور داشتند. محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، 13 مرداد با حکم مقام معظم رهبری به عنوان عضو حقیقی این مجمع منصوب شد.

فقط یک هفته رئیس کل بودم!
علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد به حضور خود در جلسات شورای پول و اعتبار اشاره کرده و گفته: متاسفانه در مورد استقلال بانک مرکزی تصور نادرستی در دولت‌مردان وجود داشت. وی به نقل قول محمود بهمنی اشاره کرده و گفته: بهمنی به من گفت من فقط یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بوده‌ام که آن هم در زمان روحانی بود.

یکی از کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری بازداشت شد
به گزارش روز نو، یکی از کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری که قصد خارج کردن اسناد بذل و بخشش‌های سران دولت سابق از نهاد ریاست‌جمهوری را داشت حین خارج کردن اسناد بازداشت شد. این اسناد مربوط به پول‌هایی بود که در ایام پایانی دولت سابق و حتی دو هفته اخیر یعنی در زمان فعالیت دولت جدید توسط بقایای دولت گذشته برخلاف قانون و به توصیه و حواله بعضی مسئولان سابق نهاد ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شد.

درخواست پدر شهید «احمدی روشن» از «روحانی»
رحیم احمدی روشن با بیان اینکه روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری قول داده بود که در برابر هر قدرتی از خون شهدا و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کند گفته: امیدواریم روحانی مانع نفوذ تفکر سازش به دولت تدبیر و امید شود.پدر شهید مصطفی احمدی روشن در گفت‌وگو با فارس درخصوص سرمقاله یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره امتیاز یک طرفه هسته‌ای به غرب گفته: حالا وقت آن است که روحانی ثابت کند در واقعیت مرد عمل است.

واگذاری 30 ساله ساختمان دولتی به موسسه خیریه
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مدیران ارشد اجرایی دولت دهم با ارسال ابلاغیه ای به دستگاه های دولتی اعلام کرده که حق استفاده از یک ملک دولتی واقع در خیابان سمیه تهران به مدت 30 سال در اختیار یک بنیاد خیریه به نام "م" قرار می گیرد و این بنیاد خیریه حتی مجاز است نسبت به احداث بنا نیز در ملک یاد شده اقدام کند. بر اساس گزارش مذکور، این نوع بخشش، ضمن داشتن مغایرت های قانونی، موجب ایجاد رویه های نادرست در قوه مجریه نیز می شود.

دولت، معادن سیرجان را از تامین اجتماعی پس گرفت
در حالی که بر اساس مصوبه شماره "99996/ت 48485هـ" هیئت دولت در تاریخ 20 خردادماه، معادن شماره 2 و 3 سیرجان برای واگذاری به سازمان تأمین اجتماعی، از دولت گرفته شده و به وزارت تعاون منتقل شده بود، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در ابلاغیه ای به دستگاه های دولتی اعلام کرده که به استناد اصل 138 قانون اساسی، این تصویب نامه از تاریخ تصویب لغو می شود.

بی‌بی‌سی: توله انگلیسی لگدی ‌زد که کبودی آن تا مدت‌ها بر تن آمریکا ماند
یک سردبیر رسانه دولتی انگلیس می‌گوید:‌«توله سگ دنباله‌روی آمریکا ضربه‌ای به سختی به دولت اوباما زد که کبودی‌ جای آن تا مدت‌ها بر تن آمریکا خواهد ماند».مارک ماردل سر دبیر آمریکای شمالی بی‌بی‌سی در تحلیلی که به مخالفت مجلس عوام انگلیس با همراهی اوباما در حمله علیه سوریه اختصاص داشت، تاکید کرد:‌«رای نمایندگان پارلمان بریتانیا در رد طرح مداخله نظامی در سوریه، ضربه سختی به دولت آمریکا وارد آورده است.
رد استدلال باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از سوی پارلمان بریتانیا مثل کبودی ضربه تا مدت‌ها بر تن آمریکا باقی خواهد ماند. دولت آمریکا پیش از رای پارلمان بریتانیا در مورد مشکلات دیوید کامرون و تاخیر در واکنش بریتانیا نظری خوش‌بینانه داشت. ولی حال بریتانیا که توسط برخی به «توله‌سگ دنبال‌روی‌ آمریکا» معروف است، به روشنی نقشی در مداخله نظامی نخواهد داشت و این امر وضعیت دیگری را پیش می‌آورد
به گزارش بی‌بی‌سی وی می‌افزاید:‌«به عبارت دیگر ممکن است که آمریکا به تنهایی این مسئولیت را به دوش بگیرد. اما این کار آسان نخواهد بود. باراک اوباما همواره خواسته که تا جای ممکن از حمایت جامعه بین‌المللی برخوردار شود. ولی حال که بریتانیا، نزدیک‌ترین متحد آمریکا، آن کشور را تنها گذاشته است، رئیس‌جمهور آمریکا آسیب‌پذیرتر شده است

خودداری از پذیرش نشان دولتی
مشرق: شنیده‌ایم آقایان عزت‌ا... ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری دولت دهم و سید مجتبی ثمره هاشمی‌ مشاور ارشد دکتر احمدی‌نژاد از پذیرفتن نشانهای دولتی که مزایای آن بیش از 100 میلیون تومان است، خودداری کرده‌اند.

موافقت با حضور شهردار در جلسات دولت
الف: حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از موافقت رئیس جمهور با حضور شهردار تهران در جلسات دولت خبرداد و از این به بعد، شهردار پایتخت در این جلسات حضور می یابد.
ساعت های مچی یک میلیاردی در تهران!
برندها اینجایند این جمله ای است که با ورود به یکی از لوکس ترین مراکز خرید تهران به چشم می آید. طبقات را که بالاتر می روی جمله بالای در ورودی، معنای بیشتری پیدا می کند. تمام لوکس های گرانقیمت کنار هم گردآوری شده اند.گرانقیمت ترین و لوکس ترین محصولات کمپانی های بزرگ و کوچک خارجی در قلب تهران می درخشند. بطوریکه قیمت یک ساعت مچی در آن یک میلیارد تومان می باشد.
ژنرال خانم یا آقا
تابناک: نماینده مردم اردبیل از رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه ویژه برای احیای دریاچه ارومیه تشکر و قدردانی کرد و از رئیس جمهور خواست تا هر چه سریعتر با انتصاب یکی از ژنرالهای خانم یا آقا به ریاست سازمان محیط زیست، تکلیف این سازمان را مشخص کند.


راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان!
سالوستیانو سانچز بلازکز 112 ساله اسپانیایی، پیش‌تر کارگر معدن بوده و در نزدیکی آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک زندگی می‌کرد. نام وی اخیرا به عنوان مسن‌ترین مرد تصدیق‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس، ثبت شد. وی در تعقیب «جیرومن کیمورای» ژاپنی بود که در 12 ژوئن در سن 116 سالگی درگذشت. بر اساس اعلام مقامات گینس، سانچز-بالزکز هم‌اکنون تنها مردی است که تاریخ تولد وی به صورت مستند در سال 1901 ثبت شده است. وی در سن 17 سالگی به کوبا رفت و در کارخانه‌های شکر کار کرد و در سال 1920 از طریق مرکز مهاجرت جزیری الیس به امریکا نقل مکان کرد.پس از کار در معدنی در کنتاکی، سانچز-بالزکز در منطقه نیاگارا و نزدیک به مرز کانادا ساکن شد. وی جدیدا اعلام کرده که عمر طولانی‌مدتش را مدیون مصرف موز و قرص Anacin است. این قرص نوعی برند داروی مسکن درد بوده که حاوی کافئین و آسپرین است.هم‌اکنون که مسن‌ترین مرد جهان مصرف موز و Anacin را کلید عمر طولانی‌اش اعلام کرده، شرکتی داروئی در حال بررسی کارایی محصول جدید خود به نام Bananacin است که در واقع، ترکیبی از موز و دارو است.
تصمیم مهم دولت برای جنگل ها
مشرق: گفته می‌شود قرار است در دولت یازدهم اداره منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌ها از وزارت جهاد جدا شده و با ادغام در محیط زیست، به صورت معاونت زیر نظر رئیس جمهور اداره شود.

حافظ اسد شجاع
الف: حافظ اسد پسر 11 ساله بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: آنچه من بشدت می‌خواهم این است که آمریکا تهدیداتش را درباره حمله به سوریه اجرایی کند برای اینکه می‌خواهم آنها این اشتباه بزرگ را مرتکب شوند و کاری را که پایانش را نمی‌دانند، آغاز کنند. آنها همانطور که حزب ا...، اسراییل و ناتو را شکست دادند از ما هم شکست می خورند.

مردانی که به زیبایی بیشتر از زنان اهمیت می دهند!
در حالی که در اکثر نقاط دنیا زنان مشهور به این هستند که به خود و زیباییشان بیشتر از مردان اهمیت می دهند اما در فیلیپین واقعیت چیز دیگری است.نتیجه یک تحقیق در فیلیپین نشان داده است که 84 درصد از مردان این کشور حاضرند برای زیبایی پوست خود پول زیادی خرج کنند.و این دقیقا برعکس تمایل زنان این کشور به زیبایی پوستشان است.جراحی های زیبایی، نانو پودرهای جوان کننده،لیزر، تزریق مواد ضد آکنه، ماسک های زیبایی،لایه برداری و سفید کنندگی پوست از جمله کارهایی است که مردان این منطقه حاضرند بابت آن پول زیادی خرج کنند زیرا معتقد هستند که زنان به سفیدی پوست مردان اهمیت زیادی می دهند.حتی آنهایی که از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند،برای جلوگیری از تابش خورشید و سوختگی پوستشان از ماسکهای پارچه ای بر روی صورت خود استفاده می کنند.

گزینه تازه دبیری شورای عالی امنیت ملی
مشرق: پس از آنکه محمد فروزنده به دلیل مسائل شخصی از پذیرفتن مسؤولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی خودداری کرد، رایزنی‌ها با دکتر علی‌اکبر ولایتی آغاز شد که وی هم این مسؤولیت را نپذیرفت. در روزهای اخیر دکتر سید کمال خرازی هم به گزینه‌ها اضافه شده و مذاکرات و رایزنی‌هایی با وی شروع شده است.

امیرعبداللهیان سفیر می شود
فرارو: شنیده‌ایم حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه بزودی به عنوان سفیر ایران عازم بیروت می‌شود تا جانشین غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان شود.

تلاش واشنگتن برای ترور بشار اسد
فردا: روزنامه المنار از نگرانی آمریکا از محبوبیت فراوان بشار اسد در میان مردم سوریه و تلاش برای ترور وی خبر داد. یک منبع دیپلماتیک آمریکایی گفت: آمریکا اجازه باقی ماندن بشار اسد را در قدرت نمی دهد، زیرا بر اساس اطلاعاتی که به دست آمریکایی ها رسیده بیشتر سوری ها حامی بشار اسد هستند و بشار اسد در هر رقابت انتخاباتی آینده در سوریه به راحتی پیروز خواهد شد.

برای رؤسای جمهور سابق
شفاف: روحانی دستور داده است تا مجموعه‌ای جدید و مجزا برای رئیسان ‌جمهور سابق کشور آماده شود.
چرخش جنبش حماس به سوی ایران
روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: «حماس و فلسطینی ها به مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین تردید دارند و این در حالیست که برخی از رهبران در فسطین به دنبال ایجاد سریع این مذاکرات هستند. جنبش اسلامی حماس نیز، بعد از آغاز مذاکرات توسط مقامات فلسطینی با اسرائیلی ها، محمود عباس را مورد انتقاد قرار دهند و اعلام کردند که او تحت فشار آمریکا قرار گرفته و دست به چنین کاری زده است. از طرفی این انتقادات از مقامات فلسطینی در حالی بود که مقامات حماس با وجود اختلاف نظر هایی که در مورد سوریه با ایران دارند، به ایران نزدیک می شوند

پخش سریالهای ضدایرانی در ترکیه
شبکه‌های تلویزیونی ترکیه با پخش سریال‌های ضدایرانی درصدد القاء ادعای تلاش ایران برای احیای امپراتوری پارس و متهم کردن دستگاههای امنیتی کشورمان به حمایت از حزب پ.ک.ک می‌باشند. این شبکه‌های تلویزیونی با پخش دو سریال‌ تحت عنوان "شوکت تپه" و "دولت پنهان در امپراتوری عثمانی" بر دامنه اقدامات ضدایرانی خود افزوده‌اند. در صحنه‌هایی از سریال ضدایرانی "شوکت تپه" به مخاطبان این‌گونه القاء می‌شود که افسران و ماموران امنیتی ایران تحت عنوان "ساواما" ضمن همکاری با بخش ناراضی حزب پ.ک.ک تلاش دارند مذاکرات صلح در این کشور را به بن بست بکشانند.
جلسه 4 ساعته قالیباف با منتخبان شورا
فرارو: شهردار تهران گفت جلسه‌ای 4 ساعته با منتخبان شورای چهارم داشته و گزارش عملکرد شهرداری تهران را ارایه کرده است.

حمایت عده ای از مخالفان از اسد
تابناک: دبیرکل حزب «الشباب» سوریه از مخالفان نظام اسد با هشدار به هرگونه ماجراجویی خارجی علیه سوریه، از تشکیل گردانهای استشهادی توسط مخالفان نظام «بشار اسد» بمنظور هدف قراردادن منافع آمریکا در خاورمیانه خبر داد.
سیانور در هسته‌ سیب
تعجب نکنید؛ هسته‌های سیب حاوی سیانور هستند!! اما لازم نیست بترسید و وحشت بکنید. این میزان آن قدر اندک است که به حساب نمی‌آید. حتماً می‌دانید که سیانور اجازه نمی‌دهد اکسیژن به خون برسد و باعث خفگی می‌شود. اما جای نگرانی نیست. برای اینکه هسته‌های سیب چنین خطری داشته باشند باید میزان خیلی زیادی هسته‌ی سیب را یکجا مصرف کنید. واقعیت این است که بدن ما می‌تواند میزان اندک سیانور را تحمل کند و هیچ مشکلی پیش نیاید. علاوه بر سیب باید بدانید که هسته‌ی هلو، زردآلو یا گیلاس نیز حاوی میزان اندکی سیانور هستند.
قرضاوی مفتی پنتاگون است
خبر آنلاین: یکی از علمای الازهر با اشاره به حمایت القرضاوی از حمله نظامی غرب علیه سوریه، وی را مجری طرحهای آنها توصیف کرد. ابراهیم رضا یکی از علمای الازهر گفت: القرضاوی به مفتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تبدیل شده است. وی زمینه را برای جنگ در عراق و لیبی فراهم آورد و هم اکنون به جنگ علیه سوریه کمک می کند.

انتقال پنهانی عبدا... به بیمارستان
مشرق: برخی منابع خبری و فعالان اینترنتی، از انتقال بی سر و صدای ملک عبدا... پادشاه عربستان به بیمارستان خبر دادند.

امام موسی صدر قطعاً زنده است
مشرق: فیروزان عضو هیأت مدیره مؤسسه امام موسی صدر گفت که امام موسی صدر قطعاً‌ در قید حیات هستند چون هنوز هیچ مدرکی و اطلاعی و گزارشی دال بر عدم حیات ایشان منتشر نشده و آنچه که گزارش بر عدم حیات ایشان ارائه شده وقتی بررسی شدن حتی دی ان‌ای آن موارد را بررسی کردیم نادرست بود بنابراین با توجه به گزارشهای موجود ایشان زنده هستند.

شهادت فرزند شهید مدافع حرم
مشرق: علی صادقی فرزند یکی از شهدایی که در راه زدودن عتبات عالیات از لوث حکومت رژیم خونخوار عراق، به دست مزدوران صدام به شهادت رسیده بود، در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسید.

مردم سوریه از حج واجب محروم شدند

ایسنا: وزیر اوقاف سوریه از محروم شدن مردم این کشور از حج واجب امسال خبر داد و گفت: بیت‌ا... الحرام و عرفات به همه مسلمانان تعلق دارد و حق همه آنها است، اما مردم سوریه برای دومین سال پیاپی به دلیل ممانعت رژیم سعودی از حج واجب محروم شده‌اند.

فیگارو: غرب از انفجار انبار باروت خاورمیانه در امان نمی‌ماند
«
مداخله نظامی در سوریه، با مخاطرات بسیار بالا برای غرب همراه خواهد شد.»این مطلب را روزنامه فرانسوی فیگارو در تیتر اصلی صفحه اول خود مورد تاکید قرار داد و نوشت: بدترین سلاح غرب در خاورمیانه، استفاده از زور است و عواقب آثار تخریبی آن همواره به غرب بازگشته و گریبان او را گرفته است.فیگارو می‌نویسد: بدون آنکه جزئیات این حمله مشخص باشد، نتایج آن از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی می‌باشد.
حمله موشکی غرب مطمئناً نمی‌تواند شرایط پیچیده کنونی سوریه را روشن کند و راه به جایی نمی‌برد، اما آنچه مسلم است این حمله، آتشی خواهد بود به انبار باروت در منطقه‌ای که مستعد گسترش و افزایش کینه و دشمنی می‌باشد.
در صورت مداخله نظامی، ایران و حزب‌الله متحدان منطقه‌ای رژیم بشار اسد آرام نخواهند نشست و در همین حال، اسرائیل به عنوان هدف اصلی همسایگان مسلمانش در منطقه از نقطه نظر امنیتی در شرایط مشکلی قرار خواهد گرفت.فیگارو افزود: اتباع آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی منطقه همگی در خطر بوده و هدف حمله انتقام‌جویانه قرار خواهند گرفت.همچنین «دمینیک دو ویلپن» نخست‌وزیر سابق فرانسه ضمن تحلیلی در فیگارو درباره احتمال مداخله نظامی غرب در سوریه واکنش نشان داده و تاکید کرد: نباید خود را به این سراب خوش‌خیالی راضی کنیم که عملیات نظامی می‌تواند چاره ساز باشد و اوضاع را در سوریه بهبود بخشد.
افزودن یک جنگ بر جنگی که در جریان است بدترین گزینه ممکن است آنهم بدون آنکه مدارک و شواهد غیرقابل انکاری را در زمینه استفاده کننده سلاح‌های شیمیایی در دست داشته باشیم. یک دادگاه بین‌المللی به این موضوع رسیدگی کند نه ارتش‌های غربی.



هشدار فرمانده کل سپاه نسبت به حمله امریکا به سوریه
روزنامه اعتماد نوشت: سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه جلسه شورایعالی امنیت ملی با اشاره به تهدیدهای اخیر امریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، گفت: کسانی که در این مداخله با امریکا مشارکت نمایند، دچار بحران‌های زودرس در امنیت ملی خود خواهند شد.
جعفری با بیان اینکه «جنگ و ناامنی پدیده‌هایی سیال و غیرقابل کنترل هستند» تاکید کرد: جنگ در کنار رژیم صهیونیستی پتانسیل انتقال بحران به درون این رژیم را تشدید می‌کند. عضو شورایعالی امنیت ملی با هشدار به جنگ افروزان برای اندیشیدن پیرامون پیامدهای لشکرکشی‌های گذشته به کشورهای اسلامی منطقه و عبرت گرفتن از تجربه عراق و افغانستان گفت: همان‌گونه که مداخله امریکا در جهان اسلام تا به امروز موجب توسعه افراط‌گرایی، خشونت و تروریست شده است، تهاجم به سوریه نیز روند توسعه افراط‌گرایی را تشدید خواهد کرد و به مانند افغانستان و عراق جز رنج، محنت، آوارگی و کشتار مردم بی‌گناه رهاوردی نخواهد داشت.

تهران ِ 8 سال پیش...
روزنامه همشهری نوشت: تهران طی سال‌های اخیر با تغییرات زیربنایی بسیاری روبه‌رو شده و در این میان تحول در آمد و شدهای شهری از سهم بالایی در این تحولات برخوردار بوده است. تهرانِ 8 سال پیش، شهری بود که خودروهای شخصی هرطور که دلشان می‌خواست در آن جولان می‌دادند و زیرساخت‌های شهری به‌‌جای خدمت به شهروندان در خدمت اتومبیل‌ها قرار داشت. شاید سریع‌ترین و در عین حال اصلی‌ترین مسیر پایان دادن به‌‌جدال نابرابری که بین انسان و خودرو در تهران شاهد آن بودیم، «گسترش حمل‌ونقل عمومی» با دو سرفصل توسعه مترو و ایجاد «بی‌آرتی» از یک طرف و «گسترش حمل‌ونقل غیرموتوری» با دو سرفصل ایجاد پیاده‌راه‌ها و توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری از طرف دیگر بود. فراموش نکرده‌ایم که بسیاری از مسئولان مربوطه از جمله مدیران شهری و حتی متخصصان ترافیک در آن سال‌ها پیش‌بینی می‌کردند که تهران به‌زودی به یک پارکینگ بزرگ تبدیل خواهد شد در صورتی که با وجود همه این اظهارنظرها، امروز شاهد این هستیم که تهران نه تنها به یک پارکینگ بزرگ تبدیل نشده بلکه جریان ترافیک در معابر آن به‌رغم افزایش هر ساله صدها هزار دستگاه خودرو جدید، نه‌تنها بدتر از گذشته نشده بلکه قابل تحمل‌تر نیز شده است.

 16میلیاردتومان را پس دادیم
به گزارش روزنامه شرق؛ ماجرای واریز پول از حساب نهاد ریاست‌جمهوری به دانشگاه ایرانیان هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. پس از خبرهایی که درباره مبلغ واریزشده از حساب نهاد ریاست‌جمهوری در روز تحلیف منتشر شده بود که نشان می‌داد مبلغ برداشت‌شده بیش از 16‌میلیارد و بین 20 تا 22‌میلیارد بوده، شب گذشته روابط عمومی دانشگاه ایرانیان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مبلغ دریافتی از دولت برای کمک به این دانشگاه، به حساب ریاست‌جمهوری بازگردانده شد. به‌گزارش فارس، روابط عمومی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد کمک انجام‌شده به دانشگاه از سوی دولت گذشته، طبق موازین قانونی و با مصوبه هیات‌وزیران و البته امری مرسوم در دولت‌ها بوده و اموال دانشگاه ایرانیان نیز در صورت انحلال متعلق به دولت خواهد بود.

آرایش سیاسی مجلس دگرگون می‌شود
روزنامه بهار نوشت: پس از هر اختلافی، جدایی یکی از پیامدهایی است که احتمال دارد، رخ بدهد و این‌بار این جدایی دست به گریبان فراکسیون اکثریت مجلس شده است. این فراکسیون پس از گذشت دوران پرفراز‌ونشیب تقابل و تضاد با دولت احمدی‌نژاد، در بزنگاه تجدید قدرت و بازسازی خود، دچار اختلاف‌های داخلی شده و بر سر دوراهی انشعاب قرار گرفته است. پیش از این مجلس متصور بود که با رفتن دولت دهم، فرصت خوبی برای خروج از چالش‌های داخلی و تقابل با پاستورنشینان دست‌وپا کند، با این وجود مجلس در این بازه زمانی نه‌چندان طولانی دچار اختلاف‌های داخلی شده است.
اختلاف‌های درونی فراکسیون اکثریت مجلس از جلسات درون‌گروهی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شروع شد؛ جایی که با وجود تمام خبرها و پیش‌بینی‌ اعضای فراکسیون اتفاقات دیگری پیش آمد و نتایج رای اعتماد نشان داد که اختلافات این فراکسیون جدی‌تر از اختلاف‌های سلیقه‌ای است. پس از این اختلاف‌نظرهای داخلی و با توجه به استقبال اکثریت اعضای فراکسیون رهروان از دولت یازدهم بعضی از این اعضا، تصمیم بر جدایی از این فراکسیون گرفتند و خبر از تشکیل فراکسیونی به عنوان «حامیان دولت» یا «اعتدال» دادند.

 
اجرای مصوبه مهرآفرین بلامانع است
روزنامه بهار نوشت: وجه تمایز دولت دهم با یازدهم را می‌توان در تصویب مصوبات دانست. هرقدر دولت دهم در تصویب مصوبات «شبهه‌ناک» و پرشتاب عمل کرد؛ در نقطه مقابل آن دولت یازدهم می‌خواهد تامل بیشتری در تصویب مصوبات داشته باشد. تاکید دولت یازدهم بر تامل تا آنجا پیش ‌رفت که معاون اول دولت در اولین بخشنامه خود، مصوبه «مهرآفرین» دولت دهم را جهت بررسی بیشتر لغو کرد.
لغوی که مرتضی بانک، معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری درباره آخرین وضعیت نیروهای در حال استخدام نهاد ریاست‌جمهوری به «فارس» گفت: انجام این استخدام‌ها منوط به ارزیابی وضعیت موجود است. فعلا باید وضعیت موجود ارزیابی شده و اولویت‌های جدید مشخص شود تا بتوان درباره این مساله تصمیم گرفت.» ارزیابی‌ای که دیوان عدالت اداری در زمان لغو، علت آن را به بررسی بیشتر واگذار و گفته بود: «مصوبات هر دولتی اگر در چارچوب مقررات قانونی تهیه و ابلاغ شده، با بخشنامه معاون اول نمی‌توان جلوی آن را گرفت. مصوبه دولتی وقتی فرآیند قانونی برای تصویب را طی کرده باشد یا باید رییس مجلس مغایرت آن با قانون را اعلام کند یا برای توقف آن شکایتی به دیوان عدالت اداری ارائه شود، در غیراین صورت نمی‌توان مصوبات دولت را از اعتبار انداخت آن‌طور که شنیدم این بخشنامه به‌نحوی صادر و ابلاغ شده که همه مصوبات دولت سابق را از تاریخ اول خرداد به بعد متوقف و اعلام کرده تا انجام بررسی‌های لازم نباید اجرا شود

ترکان:تخلف 16 میلیاردی اقدام مجرمانه بود
روزنامه اعتماد نوشتاکبر ترکان، مشاور ارشد رییس‌جمهور انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست‌جمهوری به دانشگاه ایرانیان را مصداق عمل مجرمانه و خلاف قانون توصیف و تصریح کرد: آقای جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور مجرمانه بودن این عمل را تایید کرد و به آن رسیدگی می‌کند. روز گذشته اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست‌جمهوری به دانشگاه ایرانیان در روز مراسم تحلیف حسن روحانی، گفت: این انتقال غیرقانونی بوده و در هیچ ماده و تبصره قانونی به دولت دهم اجازه چنین انتقالی داده نشده است. وی با تاکید بر «مجرمانه» بودن این کار درباره رسیدگی به وضعیت شورای عالی ایرانیان نیز گفت: بخشی از وظایف شورای عالی ایرانیان خارج از کشور مربوط به وزارت امور خارجه است و باید بررسی‌های لازم برای نحوه فعالیت این شورا اعم از اینکه زیرنظر وزارت امورخارجه باشد یا به شکل دیگری فعالیت کند، انجام شود.

اخبار کوتاه  

* در تصاویری که خبرگزاری‌ها از دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و «جفری فلتمن» دیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل را برعهده دارد، منتشر کردند، تصاویر حضرت امام و مقام معظم رهبری و پرچم ایران مشاهده نمی‌شود! همچنین در ملاقات دکتر روحانی با پادشاه عمان نیز تصویر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت.

* هر چند این غفلت احتمالاً ناشی از عدم هماهنگی گروه تشریفات در ابتدای دولت یازدهم است و بعداً اصلاح خواهد شد.

* چند روز پیش، نیروی انتظامی دو دختر جوان را که ساپورت‌هایی منقش به پرچم رژیم صهیونیستی پوشیده بودند، تا پروژه اندام‌نمایی زنان در خیابان‌های تهران، رنگ و بویی جدید به خود بگیرد، در میدان ونک تهران دستگیر کرد. همچنین افزایش فروش فیلم‌های سانسور نشده و مبتذل در برخی مناطق شلوغ و نیز بی‌حجابی برخی بانوان سوار بر خودروهای شخصی (هر چند معدود) این روزها در تهران بزرگ دیده می‌شود!

* به‌تازگی خانواده‌های ایثارگران و همچنین تعدادی از دانشجویان افراطی با هاشمی رفسنجانی دیدار داشته‌اند که در این دیدار، تعدادی از دانشجویان افراطی از سران فتنه حمایت کردند که با اعتراض خانواده‌های ایثارگر مواجه شدند و ترک جلسه خانواده‌های ایثارگر مراسم را تحت‌الشعاع قرار داد.

* چهار ورزشکار شورای شهر تهران، آقایان حسین رضازاده، هادی ساعی، عباس جدیدی و علیرضا دبیر با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند بدون توجه به همه فشارها و تهدیدها و تطمیع‌ها، در انتخاب شهردار تهران، از محمدباقر قالیباف حمایت کنند و رأی خود را برای شهردار شدن وی به صندوق بیندازند.

 

https://shoma-weekly.ir/iJ9Nuh