گفته می‌شود که...

خیز انتخاباتی "حلقه انحرافی" در الهیه با اهداء انگشتر/ زمزمه جایگزینی نیکزاد با محرابیان / وزیر خبرساز: استیضاح من سیاسی است/ جزئیاتی از فعالیت زودهنگام انتخاباتی یک کاندیدا/ عمره دانش آموزان دختر منتفی شد/ تلاش حلقه "انحرافی" برای برکناری بهمنی و ...

زمزمه جایگزینی نیکزاد با محرابیان
برخی شنیده‌ها از وزارت ارتباطات حاکی است نام علی‌اکبر محرابیان، وزیر سابق صنایع و معادن برای سرپرستی این وزارتخانه به جای علی نیکزاد مطرح شده است.
شنیده‌ها و زمزمه‌هایی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر جایگزینی علی اکبر محرابیان وزیر سابق صنایع و معادن به جای نیکزاد به گوش می‌رسد.

هدف گذاری مشترک «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» برای انتخابات ریاست جمهوری
«رادیو فردا» و «صدای آمریکا» در پروژه‌ای مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه سازی می کنند.
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، تحرکات رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه هم در حال افزایش است.
در همین راستا، بر اساس اخبار موثق، «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» قصد دارند در پروژه‌ای مشترک، به برنامه‌سازی بپردازند.
گفتنی است این همکاری بر اساس طرحی از سوی شورای پخش رسانه‌های خارجی ایالات متحده آمریکا موسوم به بی‌بی‌جی صورت می‌گیرد

جزئیاتی از فعالیت زودهنگام انتخاباتی یک کاندیدا
فعالیت‌های صنفی و قشری برخی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده گرفته است.
فعالیت های صنفی و قشری برخی از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده گرفته است.
در همین رابطه یکی از کاندیداهای سابق ریاست جمهوری که بنا دارد در انتخابات یازدهم نیز برای بار دوم برنامه های خود را به رای مردم بگذارد،فعالیت در حوزه دانشجویی را در صدر فعالیت های خود قرار داده است.
نامبرده ضمن برگزاری جلسات منظم هفتگی با برخی تشکل های دانشجویی از آنان در خواست کرده است که تشکیلات کشوری خود را برای فعالیت های انتخاباتی وی فعال سازند.
وی همچنین با برگزاری اتاق فکر با برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی و رسانه ای از هم اکنون کابینه مجازی خود را نیز تشکیل داده است.

خیز انتخاباتی "حلقه انحرافی" در الهیه با اهداء انگشتر
حلقه انحرافی با رویکرد جذب آرای مردم شمال تهران در انتخابات شوراها و ایجاد پایگاه اجتماعی برای کاندایدای متبوعش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی خود در منطقه "الهیه" تهران را کلید زد.
در این زمینه به تازگی فردی بنام «الف» که لیدر حلقه انحرافی ماموریت مذکور را به وی محول کرده است، ضمن نشان کردن برخی از چهره‌های متنفذ و طلاب حوزه‌های علمیه شمال تهران از آنها برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی به صورت اختصاصی دعوت کرده است.
گفتنی است، در یکی از این نشست‌ها از طرف لیدر منحرفان "انگشتر مخصوصی" به برخی از مدعوین اهداء شده است.

تلاش حلقه "انحرافی" برای برکناری بهمنی
چند ماه پیش برخی از رسانه‌ها با انتشار خبری از احتمال برکناری حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری خبر دادند  که پس از کش و قوس‌های فراوان نهایتا بهمنی در سمت خود ابقا و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای پایان یافت.
اما با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بخصوص نزدیک شدن به پایان کار دولت احمدی‌نژاد، شاهد فعال شدن گروه‌ها و جریانات سیاسی برای انتخابات هستیم که در همین راستا شنیده شده که حلقه انحرافی نیز فعالیت گسترده‌ای را برای حضور در انتخابات آغاز کرده است.
شنیده شده که حلقه انحرافی درصدد است تا با انجام تغییراتی در برخی از پست‌های کلیدی حضور تاثیرگذاری در انتخابات داشته باشد.
 در همین راستا یک منبع آگاه گفت که حلقه انحرافی پس از ممانعت وزیر نفت از برکناری بهمنی مدیرعامل حفاری -که چند ماه پیش در پی آن بود- این روزها به تکاپو افتاده تا با تغییر حیدر بهمنی و جایگزینی نیروی مورد نظر خود زمینه را برای استفاده از درآمدهای حاصل از فعالیت شرکت ملی حفاری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مهیا کند.  

تکذیب سقوط فرودگاه حلب
همزمان با حمله تروریست‌ها به فرودگاه حلب برخی از شبکه‌های تلویزیونی عربی مدعی شدند که فرودگاه این شهر به کنترل مخالفان درآمد. خبر منتشر شده توسط تروریست‌ها درباره تسلط بر فرودگاه حلب صحت ندارد و درگیری شدید ارتش با تروریست‌ها در اطراف فرودگاه ادامه دارد.

عمره دانش آموزان دختر منتفی شد
قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: امسال سهمیه اعزام 2 هزار دانش‌آموز به عمره را گرفتیم اما تنها دانش‌آموزان پسر به عمره مفرده مشرف می‌شوند. وی افزود: درباره اعزام دانش‌آموزان دختر به عتبات عالیات از نظر سازمان حج و زیارت، مشکلی نیست اما با توجه به شرایط نامناسب و امکان حملات تروریستی، به هیچ عنوان صلاح نمی‌دانیم که دانش‌آموزان دختر را به عتبات عالیات ببریم. با توجه به شرایط فوق، در حال حاضر برای دانش‌آموزان دختر، سفر به مشهد مقدس پیش‌بینی شده است.

تعطیلی تهران صدای نمایندگان را در آورد
موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه در صورت توجه به حمل و نقل عمومی مجبور به تعطیلی تهران نبودیم، افزود: در این صورت نیازی نبود که مسائل ساده و پیش پا افتاده را به معضلات بغرنج و پیچیده تبدیل کنیم و مجبور شویم پایتخت را تعطیل کنیم. حمیدرضا پشنگ عضو کمیسیون عمران مجلس نیزتصریح کرد: تعطیلی اجباری پایتخت خسارات بسیاری را به صورت ناخواسته به کل کشور تحمیل می کند. از سوی دیگر شهرام جباری زادگان معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه تعطیلی شهر تهران کل ایران را نیمه تعطیل می کند، گفت: تعطیلی تهران نشانه استیصال مسئولان و انفعال آنها در مقابل پدیده ای کاملاً قابل پیش بینی و البته قابل پیشگیری است.

نایل‌ست پخش العالم را قطع کرد
شبکه پرس تی وی اعلام کرد پخش برنامه‌های تلویزیون ماهواره ای عرب زبان العالم ایران از روی ماهواره نایل ست قطع شده است.  اقدامات شرکت‌های ماهواره‌ای هیسپاست، اینتل ست و یوتل ست با اعتراضات بسیاری مواجه شد و محافل مستقل اطلاع رسانی این اقدام را مغایر با اصول آزادی بیان دانستند. برخی از مدیران این شرکت‌ها دست‌های لابی صهیونیستی را در این اقدام رو کرده‌اند.

وزیر خبرساز: استیضاح من سیاسی است
حمیدرضا حاجی‌بابایی ، از زمان آغاز دوره وزارت من بر آموزش و پرورش همواره موضوعات مختلفی از طرح سوال گرفته و یا استیضاح توسط تعداد محدودی از نماینگان مجلس طرح شده که تمامی این مسائل جنبه‌های سیاسی گوناگونی داشته و نوعی بهانه‌جویی است. طرح موضوعاتی نظیر استیضاح توسط تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان دارای جنبه‌های سیاسی متفاوتی است که باید این موضوع بررسی شود.

انتقاد ترکیه از تحریم ها علیه ایران
ترکیه که به شدت به منابع انرژی وابسته است، سالانه 8 تا 12 میلیون متر مکعب یعنی حدود 20درصد نیاز گازی خود را از ایران تأمین می‌کند. تحلیلگران می‌گویند ترکیه در منطقه منبع دیگری برای تأمین این حجم از گاز در اختیار ندارد. گاکلایان وزیر اقتصاد ترکیه :روز جمعه همچنین گفت گوش شنوایی برای شنیدن درخواست‌های اروپایی‌ها که از ترکیه می‌خواهند تجارت طلا با ایران را متوقف کند، وجود ندارد. وی همچنین به اعضای اتحادیه اروپا گفت که بروند و به جای فشار آوردن به آنکارا، مراقب شرکت‌های خود باشند.

https://shoma-weekly.ir/IQP10t