گفته می‌شود که...

خیانت وزیر اصلاح طلب به خاتمی/ فعالیت ستاد های اصلاح طلبان در شهرستان/ انتقاد قالیباف از تضعیف‌ تیم هسته‌ای/ فاصله گرفتن اصلاح طلبان از دولت/ مهریه عجیب دختر یمنی/ لغو همایش قانونی دانشجویان و ...

عصبانیت از اظهارات شاذ یونسی!

یک پایگاه خبری اصلاح‌طلب با اشاره به سخنان چندی پیش علی یونسی در یک کنیسه یهودیان در شیراز نوشت: «این سخنان قطعاً مورد تأیید رئیس‌جمهور محترم نخواهد بود و بی‌ندازه عجیب و نامفهوم است. عامل بحران این یکی دو روز اخیر، جناب آقای یونسی هستند... فارغ از انگیزه‌های جناب یونسی و مراد ایشان از «فرهنگ ایران»؛ سؤال اساسی اینجاست که این ادعاهای عجیب و بی‌پروا، کجای دغدغه‌ مردم ایران و کجای دل‌مشغولی‌های نخبگان و اندیشمندان است؟... طرح‌کنندگان چنین اظهارات شاذی، نباید بیش از این با وضعیت اجتماعی و فرهنگی - اقتصادی اصلی بیگانه باشند و به دعوای بی‌فرجام سیاسی بپردازند.»

این پایگاه حامی دولت ادامه می‌دهد: حقیقت ماجرا آن است که در آن دولت اصلاحات، برخی عناصر تندرو و فرصت‌طلب جریان اصلاحات، با طرح مباحث و مسائل غیرضروری و گاه کیلومتر‌ها خارج از خطوط قرمز، زمینه را برای ایجاد بحران مهیا ساخته و خود - عامدانه یا از سر جهل- سوژه به دست جریان مقابل می‌دادند.

خیانت وزیر اصلاح طلب به خاتمی

بخشی از جریان موسوم به اصلاح طلبان که به فتنه نزدیک است، برای تامین هزینه های مالی فعالیت های خود روی 3 وزیر در وزارتخانه های پول ساز حساب باز کرده که ظاهرا، یکی از آنها تاکنون به درخواست های آنان پاسخ مثبتی نداده است. به همین جهت، اخیرا خاتمی با ارسال نامه ای برای "ع.ر" که دارای سابقه فعالیت امنیتی است، به وی نوشته: تو به ما خیانت کردی. ظاهرا این وزیر اصلاح طلب در برابر تقاضاهای غیرمتعارف باند خاتمی تاکنون مقاومت کرده است.

رقابت احمدی نژاد و روحانی به نفع کیست؟

یک روزنامه فرانسوی رقابت احتمالی روحانی و احمدی نژاد را به نفع روحانی دانسته و نوشته است که برای روحانی بسیار شیرین تر است که احمدی نژاد دوباره به عرصه برگردد.
روزنامه لیبراسیون نوشت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، تا کنون یک بار زمینه رویارویی روسای جمهور سابق و فعلی از طریق دعوت روحانی به مناظره از سوی احمدی نژاد فراهم شده، اما سکوت روحانی در خصوص این درخواست، مانع از این رویارویی شد هرچند روحانی با اشاره غیرمستقیم به این درخواست، و با بیان اینکه "ما درباره دولت گذشته صحبتی نکردیم فقط دو تا آمار دادیم. آمار را از مرکز آمار گرفته ام و رئیس مرکز آمار هم عوض نشده است" تا حدودی عدم تمایل خود را به مناظره علنی کرد.
همچنین روزنامه جام جم نوشت: هنوز مشخص نیست رقابتی (اعم از مناظره، انتخابات یا ...) میان احمدی نژاد و روحانی شکل خواهد گرفت یا خیر و رقابت میان آنها به نفع کدام یک خواهد بود؟

بدهکاری یک میلیاردی یکی از نزدیکان احمدی نژاد به یک بانک خصوصی

یکی از نزدیکان محمود احمدی نژاد برای راه اندازی یک پروزه تفریحی و سیاحتی در شمال کشور یک میلیارد تومان از یکی از بانکهای خصوصی کشور وام گرفته است که همچنان با گذشت ۲سال از زمان پرداخت وام فرد مذکور از پرداخت اقساط خود امتناع کرده است. وی متعهد می شود ظرف ۴ سال وام مذکور را با پرداخت به موقع اقساد برگرداند اما تا به امروز و با گذشت دو سال هیچ یک از اقساط وام از سوی وی پرداخت نشده است به طوریکه از سوی بانک وام دهنده تا کنون ۳ اخطار برای این فرد صاحب منصب در دولت احمدی نژاد ارسال شده است.

واگذاری پست‌های میانی و زیرین دولت به حامیان فتنه 88

در حالی که مدت کوتاهی از انتصاب مسئله‌دار چند تن از پادو‌های رسانه‌ای آقازاده فتنه‌گر همچون «فواد.ص» و «عمار.ک» در یکی از کانون‌های پول‌ساز دولت به نام صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر زمان نمی‌گذرد، برخی منابع از انتصاب احسان مازندرانی، یکی دیگر از دستگیرشدگان فتنه 88 -که هم‌اینک مدیرمسئول روزنامه دانشگاه آزاد است- در یکی دیگر از کانون‌های پول‌ساز دولت خبر می‌دهند. بر اساس گزارش‌های رسیده، اعطای مسئولیت راه‌اندازی خبرگزاری مناطق آزاد، به احسان مازندرانی، بیانگر عزم جدی برخی از مسئولان دولت برای واگذاری پست‌های میانی و زیرین دولت به حامیان فتنه 88 است.

لاریجانی تنها نامزد ریاست مجلس

باهنر گفت: تا امروز تنها نامزد انتخابات ریاست مجلس آقای علی لاریجانی است و تنها نامزد های نائب رئیسی نیز بنده و آقای ابوترابی هستیم.

آقای هنرپیشه! کانال مبتذل در شأن تو نیست
آقای «الف-ع» یکی از هنرپیشه های محبوب سینما و تلویزیون که سابقه ایفای نقش در بسیاری آثار ارزشی را در کارنامه دارد، اخیرا در استودیوی یکی از شبکه های ماهواره ای حضور پیدا کرد.
شبکه یادشده که تولیداتی با محتوای ضدارزشی و منافی با فرهنگ اسلامی-ایرانی را روی آنتن می فرستد، حرمت این هنرمند مشهور را نگه نداشت و در حضور او از زنان بی حجاب و بزک کرده و موسیقی های مبتذل استفاده کرد.
به نظر می رسد این هنرمند مطرح یک عذرخواهی مفصل، اولا به خودش و ثانیا به هواداران پرتعدادش، بدهکار است که با حضور در چنین محافلی، از قدر و ارج هنر می کاهد و دوستداران خود را نیز دل آزرده می کند.
سایر اهالی هنر نیز که با قلوب مردم ایران سروکار دارند باید بسیار مراقب باشند که به سادگی سرمایه اعتماد هنردوستان ایرانی را از دست ندهند و همچنین از ماهواره داران -که کم از کاباره داران نیستند- بازی نخورند
.

ممانعت از حضور صادق شیرازی در نمایشگاه کتاب

از نمایشگاه کتاب همچنان خبرهای حاشیه ای بسیاری به گوش می رسد. از جمله آنها، فعال بودن غرفه انتشاراتی است که کتاب های صادق شیرازی را منتشر و توزیع می کنند. ظاهرا قرار بوده این فرد فعال در جریان تفرقه میان امت اسلام، طی دیروز و امروز به نمایشگاه رفته و در غرفه خود حاضر شود که نسبت به حضور وی ممانعت به عمل آمده است.

دستجردی: نیامده بودم که بروم

مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت دولت دهم، انتقاد به سیاست‌های ارزی و بهداشتی دولت وقت را دلیل برکناری خود از این وزارتخانه عنوان کرد و با حضور در برنامه تلویزیونی شناسنامه گفت: من آمده بودم که خدمت کنم. نیامده بودم که بروم، یعنی بنا داشتم تا آخر بمانم و سعی هم می‌کردم از درگیری‌ها تا حدی فرار کنم.

به گزارش ایرنا، وی در این برنامه با نقل خاطره‌ای افزود: در مورد بودجه سلامت، در مجلس لابی می‌کردیم و می‌خواستیم سهم سلامت را از هدفمندی بگیریم، اما رئیس‌جمهور وقت با من تماس گرفتند که معاونان شما در مجلس چه می‌کنند و فلانی و فلانی چه کسانی هستند و چرا آنجا هستند و بنده نیز گفتم که چطور افراد فلان وزارتخانه که فلانی وزیرش است، می‌توانند بروند لابی کنند، اما وزارت بهداشت که وظیفه‌اش تامین سلامت مردم است، نمی‌تواند؟

فعالیت ستاد های اصلاح طلبان در شهرستان

از جریان موسوم به اصلاح طلب خبر می رسد که ستادهای شهرستان های آنها برای انتخابات مجلس فعال شده است. براساس دستورالعملی که صادر شده، قرار است در هر شهر، به ازای هر کرسی در مجلس، 6 نفر را معرفی کنند تا پس از مرحله رسیدگی به صلاحیت ها، از تعداد افراد باقیمانده به عنوان کاندیدای انتخابات استفاده شود.

انتقاد قالیباف از تضعیف‌ تیم هسته‌ای

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به صف مدافعان دستگاه دیپلماسی پیوسته و در همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانی رزمنده شهر تهران گفته است: اگر می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب با صراحت تمام در بیانات خود از تیم اعزامی حمایت کرده و می‌فرمایند که تیم مذاکره‌کننده بچه‌های انقلاب و بچه‌های خود ما هستند، باید بدانیم که نباید این تیم را تضعیف کنیم. به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر پرونده هسته‌ای نظارت دقیق و عمیق دارند و در حقیقت اداره‌کننده موضوع هستند.

اخرین خبر از پرونده ی "م.ر"

شنیده شده در جلسات بازپرسی "م.ر" پس از چند بار آمد و رفت وی و در مراجعه آخر جهت پاسخ به برخی شبهات مالی پیش آمده در ستادی که در دولت سابق مدیر آن بوده، تا ساعت 8 شب به طول می انجامد که نهایتا به بازداشت او منجر می شود. در این جلسه، 3 نفر از افراد متخلف که مبالغ قابل توجهی را از طریق چک به "م.ر" داده بودند نیز حاضر بوده اند، که پس از انکار او از دریافت مبالغ کلان در ستاد مذکور، بازپرس پرونده اقدام به روبرونمودن شاهدین متخلف پرونده با وی می کند، که پس از این ماجرا، "م.ر" به دریافت این مبالغ از آن افراد اعتراف می کند. "م.ر" سابقه مدیریت در یکی از باشگاه های معروف فوتبال را نیز در پرونده فعالیت خود دارد.

مهریه عجیب دختر یمنی

یک دختر یمنی، مهریه خود را «سر» سرکرده القاعده در یمن به نام «ابوهریره قاسم الریمی» تعیین کرد. به گزارش العالم، «عبیر النهمی» شهروند یمنی که مقیم و دارای تابعیت امریکا است در صفحه شخصی اش در پایگاه فیسبوک نوشت که مهریه اش را «سر» ابوهریره قاسم الریمی، از سرکردگان القاعده در یمن قرار داده است. قاسم عبده محمد ابکر یا قاسم الریمی، سرکرده تشکیلات تروریستی القاعده در یمن و دارای کنیه «ابوهریره الصنعانی» است که در سال 1352 در روستای نمر از توابع شهر السلفیه در استان ریمه به دنیا آمده است. سایت خبری تحلیلی رأی الیوم نوشت، اعلام شرط مذکور از سوی این دختر یمنی، به طور گسترده ای در رسانه ای یمن انتشار یافته است و این اقدام را ابتکار جالبی در زمینه کمک به ارتش در زمینه جنگ علیه القاعده دانسته اند. ارتش یمن حدود هشت روز پیش عملیات بزرگی را به فرماندهی وزیر دفاع این کشور برای پیگرد عناصر تشکیلات القاعده در استان های «ابین» و «شیوه» آغاز کرد که شورای امنیت سازمان ملل نیز دو روز پیش با صدور بیانیه ای از آن حمایت کرد.

خوشحالی مفتی اعظم سعودی از بستن «واتس آپ» در ایران!
"عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" مفتی اعظم عربستان سعودی، از خبر فیلتر شدن واتس آپ در کشور ایران ابراز خوشحالی کرد.
وی گفت: طبق رصدهای صورت گرفته از واتس آپ جمهوری اسلامی، مشخص شد که شیعیان بیش از یک میلیون گروه مذهبی تشکیل داده اند و در این شبکه اجتماعی تبلیغ فراوانی برای مذهب خود انجام می دهند.
وی در ادامه گفت: نشر مذهب تشیع و نشر افکار ولایت فقیه در واتس آپ به سرعت در حال نشر است. اگر واتس آپ در ایران فیلتر شود، در واقع کمک بزرگی به ماست.
شایان ذکر است که نشر این خبر به معنی مخالفت با فیلتر شدن واتس آپ در ایران نیست، بلکه بیانگر این نکته است که جوانان شیعه و محبان اهل البیت علیهم السلام نهایت تلاش خود را در بهره مندی از فضاهای گوناگون رسانه ای به خصوص شبکه های اجتماعی، صرف نمایند تا دشمنان و مخالفان دین اسلام و مذهب تشیع را به ضعف بکشانند و در مقابل شیعیان روز به روز بر قدرت رسانه ای خود بیفزایند.

هشت مطالبه ی ایران از گروه 1+5

در سند توافق جامع ایران و گروه 1+5 ، این محورها به عنوان کف خواسته های نظام به طرف های غرب ارائه خواهد شد :
الف-هیچ مرز و میزانی برای غنی سازی ۵ درصد وجود ندارد.
ب-هیچ محدودیتی را برای سانتریفوژهای نصب شده نخواهیم پذیرفت.
ج-هیچ مرزی برای ادامه تحقیقات در تمام موضوعات مرتبط با فن آوری هسته ای در کشور وجود نخواهد داشت.
د- تمام تحریم ها در یک دوره زمانی کوتاه(حدودا یکساله) برداشته شود.
ه- هیچ مذاکره ای در مورد مسایل دفاعی، موشکی، تبدیل آب سنگین اراک به آب سبک و. . پذیرفتنی نیست.
و-ایران به توقف غنی سازی بالای ۵ درصد و استمرار اکسید کردن اورانیوم ۲۰ درصد پایبند خواهد بود.
ز- پذیرش دانشجوهای ایرانی در رشته های مرتبط با فن آوری هسته ای باید در دانشگاه های دنیا انجام شود.
ح- فتوای رهبر معظم انقلاب به صورت سند رسمی و به پنج زبان در سازمان ملل ثبت خواهد شد.

خبرهای تازه درباره تاجر ایرانی ـ انگلیسی

عباس یزدان‌پناه یزدی که نام وی با برخی قراردادهای نفتی از جمله استات‌اویل و کرسنت گره خورده، در آستانه شروع به کار دولت یازدهم در امارات متحده عربی ناپدید شد و هنوز از سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست. دادستان دبی بتازگی شش ایرانی را به دخالت در ربودن این تاجر ایرانی ـ انگلیسی متهم کرده است. به گزارش تابناک و به نقل از رویترز، عصام الحمیدان، دادستان کل دبی مدعی شده که از شش متهم ایرانی، سه نفر بازداشت شده و سه نفر دیگر فراری هستند.

زنان با حجاب تروریست معرفی می شوند

زنان با حجاب در انگلستان تروریست معرفی می شوند! روزنامه دیلی تلگراف مقاله ای با موضوع در معرض قرار گرفتن زنان مسلمان انگلستان تحت عنوان «حجاب را از سر ما بر می دارند و ما را تروریست می دانند» منتشر کرد. نویسنده مقاله، داستان زنان مسلمانی را منتشر نمود که روزانه در جامعه انگلستان مورد بدرفتاری قرار گرفته و به دلیل داشتن حجاب تروریست معرفی می شوند. وی تصریح کرد که زندگی مسلمانان در جهان غرب بعد از انفجار برج های تجارت جهانی آمریکا در 20 شهریور 1380 به حال سابق خود باقی نماند و دیدگاه غیرمسلمانان نسبت به آنان تغییر کرد. وی با اشاره به این که کشور انگلستان مساله برابری میان زن و مرد را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده است، به حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که تبعیض میان زنان و مردان در انگلستان بیداد می کند و حتی از برخی کشورهای اسلامی نیز بیشتر است.

نمره 14 مردم به تیم مزاکره کننده ی هسته ای

بر اساس نظر سنجی یکی از موسسات معتبر و رسمی کشور، نمره مردم به تیم هسته ای از نمره صفر تا 20، عدد 14/07 بوده است. همچنین 75 درصد مردم گفته اند دشمنی آمریکا با ملت ایران به خاطر فعالیت های هسته ای نیست و این پرونده تنها یک بهانه در دست دشمن است.

اتهام اماراتیها به شش ایرانی
امارات شش ایرانی را به «دست داشتن در ربودن یک تاجر نفتی» متهم کرد.به گزارش منابع خبری، امارات پیش ازاین مدعی شده بود سه ایرانی را به اتهام ربودن «عباس یزدی» دستگیر کرده است. اماراتی‌ها ادعا کردند «متهمان اعتراف کرده‌اند که بعد از حمله به فرد ناپدید شده به وی دارویی تزریق کرده و وی را از طریق یک بندر به خارج از امارات قاچاق کرده‌اند

فاصله گرفتن اصلاح طلبان از دولت

شنیده ها از یکی از محافل درونی جریان موسوم به اصلاح طلبان حکایت از آن دارد که این طیف درنظر دارد بدون سروصدا و به صورت کاملا نامحسوس، از دولت فاصله گرفته و تا انتخابات مجلس، جایگاه انتقادی نسبت به آن برای خود متصور شود. افراد شاخص این جمع تاکید کرده اند که قبلا نسبت به ثبت نام پیرامون دریافت یارانه به رییس دولت هشدار داده بودند که مورد قبول وی قرار نگرفت و نهایتا منجر به ثبت نام 96 درصدی مردم شد. این افراد، ثبت نام برای دریافت یارانه در مرحله دوم را نوعی رفراندوم به حساب آورده و معتقدند که جریان اعتدال در این رفراندوم شکست خورد؛ بنابراین گرفتن موضع حمایتی از عملکرد دولت موجب ریزش پایگاه اجتماعی آنان نیز خواهد شد.

لغو همایش قانونی دانشجویان
همایش «دولت، دانشگاه و تصمیم‌های دشوار» که از استانداری تهران مجوز گرفته بود به دلیل آنچه «برخی مخالفت‌ها» خوانده شد، لغو شد. به گزارش سایت «امید» نجفقلی حبیبی، محسن آرمین، رسول منتجب نیا و تعداد زیادی از دانشجویان، پشت در سالن منتظر برگزاری این همایش بودند اما این همایش برگزار نشد. این در حالی است که تجمع روز چهارشنبه مقابل وزارت کشور در اعتراض به نحوه پوشش که بدون مجوز هم بود بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

انتخاب روسای دانشگاه به سبک گذشته

با اعتراض جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و سخنان برخی اعضا همچون دکتر ولایتی، ساز و کار غیر قانونی انتخاب شورایی روسای دانشگاه ها که از سوی فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اتخاذ شده بود، متوقف و مقرر شد انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها به سبک گذشته و با پیشنهاد وزیر علوم و رای مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود.

زنگنه: اموال زنجانی را ارزان نمی‌فروشیم

بیژن زنگنه، وزیر نفت درخصوص وصول مطالبات نفتی بابک زنجانی تصریح کرد: هم‌اکنون این بحث که اموال با قیمت غیرواقعی برای فروش به وزارت نفت واگذار شود، مطرح نیست، زیرا وزارت نفت به دنبال خرید اموال آقای زنجانی نیست. وی اظهار کرد: وزارت نفت با همکاری دولت تمهیداتی اندیشیده که اموال بابک زنجانی با حداکثر قیمت فروخته و پول آن به خزانه دولت واریز شود.

استقبال گسترده از کتاب 3چهره
طبق گزارش خبرنگاران حاضر در نمایشگاه کتاب، کتاب‌ «حسن روحانی» رئیس جمهوری در این نمایشگاه با استقبال گسترده روبهرو شد. بر پایه این گزارش کتاب خاطرات وی در دومین روز نمایشگاه تمام شد.این کتاب شامل خاطرات روحانی از سال 1341 تا 1357 است که چاپ ششم آن در تیراژ بالا برای نمایشگاه کتاب آماده شده بود اما در دو روز نخست تمام نسخه‌های کتاب به فروش رفت.
این گزارش میافزاید: کتاب‌های «محمد جواد ظریف» و «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» نیز در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه امسال بوده است. بنا به این گزارش، سه کتاب تازه منتشر شده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با اقبال گسترده‌ای مواجه شده بود. کتاب «اعتدال و پیروزی» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های هاشمی در نمایشگاه امسال است. این کتاب سال گذشته اجازه توزیع و فروش در نمایشگاه کتاب را نداشت.

پروژه جدید برای تطهیر چهره مشایی

حامیان احمدی نژاد در تلاش هستند جلسه آشتی میان داود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی برگزار نمایند. این افراد می گویند اگر بتوانیم یک فضای عاطفی در این دیدار به وجود آوریم و سخنانی از داود احمدی نژاد در تعریف از مشایی بگیریم، می توانیم با رسانه ای کردن آن سخنان، پروژه تطهیر مشایی را کلید زده و به پیش ببریم.

رابطه ی همایش دلواپسیم با جلسه کمیسیون امنیت ملی

واکنش های تند و دامنه دار طیفی خاص به برگزاری همایش بزرگ "دلواپسیم" به علت تاثیرگذاری این همایش در جمع نخبگانی و نیز توده های مردم بوده که ظاهرا در مدیران کلان تصمیم گیر پیرامون مذاکرات هسته ای نیز اثرگذار بوده است. ظاهرا، جلسه روز یکشنبه آتی کمیسیون امنیت ملی با حضور دو تیم مذاکراتی سابق و فعلی هسته ای، در راستای همین مساله صورت می پذیرد.

پشت پرده تماس های تلفنی احمدی نژاد با چهره های اصولگرا

محمود احمدی نژاد با هدف برقراری ارتباط با سران اصولگرایی اقدام به برقراری تماس تلفنی با تعدادی از چهره های اصولگرا نموده است. احمدی نژاد در این تماس ها با لحنی عاطفی و با دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه، درخواست برقراری جلسه و دیدار را مطرح می کند. بنا به اطلاع مشرق، تاکنون هیچ یک از چهره های اصولگرا دیداری با احمدی نژاد نداشته اند.

فروش بطری آب و کنسرو ماهی دلیل سفر یک هیئت تجاری اروپا به ایران

بر اساس بررسی های یک نهاد مسئول در امر تجارت خارجی کشور، مشخص شده برخی کشورها و هیئت های تجاری که از اروپا عازم ایران می شوند فاقد ارزش افزوده لازم برای بخش صنعتی و تجاری ایران هستند و عمدتا به دنبال فروش اجناس یا صنایعی هستند که سالهاست در کشورمان وجود دارند که از جمله آن حضور یک هیئت تجاری طی اردیبهشت ماه در ایران است که برای فروش اقلامی چون داربست ساختمانی، کنتور آب، برق و گاز، بطری آب و کنسرو ماهی به کشورمان آمده اند

شعار رفسنجانی در انتخابات خبرگان

در جلسه انتخاباتی حامیان هاشمی رفسنجانی پیشنهاد داده شده است تا با شعار" مجتهدان جوان، مصلح و مبتکر" در انتخابات خبرگان حاضر شوند.

در جلسه انتخاباتی حامیان احمدی نژاد چه گذشت؟

در جلسه انتخاباتی حامیان احمدی نژاد مطرح شده که ما بدنه اصولگرایی را تا حدود زیادی با خود همراه داریم و تنها مشکل ما عدم همراهی سران اصولگرا و رسانه های آنها با ما است. در این جلسه مصوب شد برنامه ای طراحی شود تا افرادی که دارای چهره نسبتا وجیهی در میان اصولگرایان هستند به دیدار سران و مدیران رسانه های اصولگرا بروند و از ضرورت وحدت میان اصولگرایان سخن بگویند.

به نام مناطق آزاد به کام فتنه‌گر بازداشتی
یکی از بازداشت‌شدگان فتنه توسط وزارت اطلاعات، پس از گرفتن مسئولیت در دانشگاه آزاد، این بار به یکی از نهادهای پول‌ساز دولت راه یافت.به گزارش ندای انقلاب، در شرایطی که مدت کوتاهی از انتصاب مسأله‌دار چند تن از پادوهای رسانه‌ای آقازاده فتنه‌گر همچون (فواد.ص) و (عمار.ک) در یکی از کانون‌های پول‌ساز دولت به نام صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نمی‌گذرد، برخی اخبار از انتصاب احسان.م یکی دیگر از دستگیرشدگان مرتبط با فتنه ، در یکی دیگر از کانون‌های پول‌ساز دولت خبر می‌دهند.در حالی که اخبار متعددی از واگذاری کانون‌های پول‌ساز دولت به طیف نزدیک به کارگزاران حکایت دارد، این بار نیز واگذاری مسئولیت راه‌اندازی خبرگزاری مناطق آزاد، به احسان.م دستگیر شده فتنه، بیانگر عزم جدی برخی از مسئولان دولت برای واگذاری پست‌های میانی و زیرین دولت به حامیان فتنه 88 است.
براساس این گزارش، نامبرده که سابقه ارتباط با رسانه‌های بیگانه را دارد با حکم محمود-الف مجری حامی دولت و مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد، به این سمت منصوب شده و براساس شنیده‌ها قرار است به وضعیت نابسامان رسانه‌ای این نهاد پول‌ساز سر و سامان دهد که البته به دلیل حساسیت نسبت به سوابق این دستگیرشده فتنه تاکنون حکم وی محرمانه بوده و رسانه‌ای نشده است..

گروه های تکفیری آماده هلاکت باشند

سید هادی نقوی دبیر کل حزب‌ا... پاکستان گفت: ما برای گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان خط مشی مناسبی را برنامه ریزی کرده ایم و گروه های تروریستی و تکفیری آماده هلاکت توسط نیروهای غیور استشهادی شیعی باشند. وی افزود: بیش از 9 ماه است که ما حرکت و مکانهای وابسته به سلفی ها را شناسایی کرده‌ایم، ما در اولین حرکت توانستیم با یک نیروی استشهادی بیش از 40نفر آنها را به هلاکت برسانیم.

منفعت کلان جوانان ایرانی برای غرب
سایت بلومبرگ (Bloomberg) در خبری با عنوان "فرار مغزها از ایران و منفعتی برای غرب" نوشت: در سال های اخیر دهها هزار از ایرانیان کشور را ترک کرده اند و اکثریت آنها به کشور های اروپایی و آمریکای شمالی رفته اند.
بلومبرگ دراین باره می نویسد: در طول دو سال اخیر حداقل 40 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل ایرانی با مدارک عالی در رشته مهندسی در دانشگاه های ایران، کشور خود را به قصد دنبال کردن رشته های پیشرفته تر و یا گرفتن شغل با درآمده های بالا، ترک کرده اند. اکثریت جوانان دانشجوی ایران به دنبال رفتن به کانادا، استرالیا و یا سوئد هستند.
بلومبرگ در ادامه نوشت: نه ماه بعد از روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، اکنون او در این زمینه با چالش بزرگ روبرو شده است و او تحت فشار است تا از فرار مغز ها جلوگیری کند.
طبق آمار موسسه بین المللی آموزش، شمار ایرانی هایی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستند از در سال 2012 و 2013، 25 درصد افزایش یافته است و شمار آنها به 8700 نفر رسیده است.
این در حالیست که نرخ بیکاری درایران در بین سنین 15 تا 29 سال 26 درصد بوده که آقای روحانی قول افزایش شغل و درآمد را به جونان داده است.
یکی از پروفسور های ایرانی که در خارج ساکن است نیز در این باره افزود که دولت ایران تنها 2.5 درصد از درآمد تولید ناخالص ملی را صرف علوم و تحصیلات و تحقیقات علمی می شو

خریداری زمین به نرخ دولتی در دستور کار یک نهاد نظارتی

شنیده ایم عملکرد مدیران یک دانشگاه غیر دولتی در خرید زمین در سراسر کشور به مقدار بیش از نیاز دانشگاه و به قیمت پایین تر از نرخ مصوب دولتی، در دستور کار یک نهاد نظارتی قرار گرفته است.

جان کری، مهارت خود را در فوتبال را به نمایش گذاشت
"خبرگزاری فرانسه" (afp) در تیتری با عنوان جان کری مهارت فوتبال خود را به نمایش گذاشت، نوشت:
جان کری و همکارانش زمان زیادی را در هواپیما سپری می کنند چرا که 190 روز از سال را در مسافرت های دیپلماتیک به سر می برند، به همین دلیل در فرصت هایی که پیدا می کنند به ورزش مشغول می شوند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: در سفر اخیر جان کری و همکارانش به آفریقا، به هنگام سوختگیری هواپیما یکی از همکارانش به وی توپی را پاس داد و جان کری مهارت خود را به نمایش گذاشت.

در پایان این گزارش آمده است: فوتبال ورزش مورد علاقه جان کری است و در دانشگاه "یل" عضو تیم فوتبال دانشگاه بوده است.

دستور به صداو سیما برای پخش رایگان برنامه های محیط زیستی

بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که به پیشنهاد معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل 138 قانون اساسی مورد تایید قرار گفته، مقرر شده سازمان صدا و سیما موظف باشد مطالب آموزشی که سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار این سازمان قرار می دهد را به صورت رایگان پخش کند.

شعار انتخاباتی احمدی نژاد

در جلسه انتخاباتی حامیان احمدی نژاد ، شعار" راه بهار از بهارستان می گذرد" برای حضور در انتخابات مجلس آینده انتخاب شد. این جلسه همچنین با مصوبات ذیل همراه بود:
1-
در رسانه های خود علیه روسای قوه قضاییه و مقننه مطلبی منتشر نکنیم.
2-
به دکتر احمدی نژاد پیشنهاد نماییم اسفندیار رحیم مشایی حضور کم رنگ تری در ساختمان ولنجک داشته باشد.
3-
از دکتر احمدی نژاد بخواهیم چند تن از مدیران سابق دولت دهم که دارای پرونده اتهامی هستند از رفت و آمد به ساختمان ولنجک خودداری نمایند.

داعش ویژه بانوان تشکیل شد
اخبار رسیده از عراق حاکی از آن است که گروه های تکفیری، اقدام به جمع آوری زنان مجاهده ی «جهاد نکاح» کرده اند و از آنها گروه جهادی تشکیل داده اند.
داعش ویژه بانوان تشکیل شد داعش اعلام کرد: به دنبال شکست های اخیر از شیعیان(روافض)، بر ما واجب شد که از زنان خود استفاده کنیم، زنان با پوشش خود می توانند به قلب شیعیان نفوذ کنند و آنها را به هلاکت برسانند.
نیروهای امنیتی عراق گفتند: دلیل تشکیل این گروه تکفیری که توسط زنان اداره می شود، کمبود نیرو بیان شده است، در همین راستا وزارت کشور عراق طی بیانه ای اعلام کرد که نیروهای تکفیری قصد داشتند بیش از سه هزار نفر وهابی جهت جهاد در عراق وارد کنند، اما با هوشیاری نیروهای امنیتی اغلب این سه هزار نفر دستگیر و باقی مانده ی آنها به قتل رسیدند.

اخبار کوتاه:

* در میان بدهکاران بانکی که بدهی های آنها به تعویق افتاده، اسامی 3 نفر بالای هزار میلیارد تومان، 18 نفر بالای 500 میلیارد تومان، 145 نفر بالای 100 میلیارد تومان و 283 نفر بالای 50 میلیارد تومان به چشم می خورد.

* در پی ممنوعیت اکران فیلم هالیوودی «نوح» در برخی از کشورهای اسلامی به دلیل به تصویر کشیدن چهره پیامبر خدا و اعتراض مسیحیان به عدم تطبیق داستان این فیلم با روایت انجیل، نمایش این فیلم در کشور چین، دومین بازار بزرگ فیلم جهان ممنوع شد.

* در آستانه جام جهانی 2014افسران پلیس در چند شهر برزیل در اعتراض به بدی شرایط کار و پایین بودن دستمزدها تظاهرات کردند.

*حامیان هاشمی رفسنجانی به دنبال راه اندازی شورای فقهی در شهر قم هستند. آیت الله ابراهیم امینی از پذیرش ریاست این شورا امتناع ورزیده و در نهایت یکی از اساتید حوزه به نام لطفی مسوولیت آن را پذیرفته است.

* عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه جلسه روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با توقیف روزنامه «قانون»، سایت خبری «دانا» نیز توقیف شده است.

* به دنبال انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت انتشار برخی از کتابهای شیعی و ضد وهابیت در جمهوری آذربایجان، یک منبع آگاه در حوزه انتشارات جمهوری آذربایجان، ضمن تکذیب این خبر گفت، مطالب منتشره در این مورد غیرمستند است.

با تلاش مقامات ایرانی، پیشنهاد دو کشور الجزایر و اتیوپی به سازمان یونسکو برای اعلام دهه اول سال قمری به عنوان دهه جشن و سرور مسلمانان باز پس گرفته شد. بر اساس این طرح قرار بود به مناسبت حلول ماه محرم و آغاز سال جدید قمری، جشنواره های شادی در جوامع اسلامی برگزار شود.

* دکتر منصور خلیلی عراقی رئیس شورای منتخبان رئیس دانشگاه تهران درباره تصمیم نهایی شورا گفت: 6 کاندیدای مورد نظر برنامه های خود را ارایه کردند که در نهایت یکی از نامزدها انصراف داد و پنج نفر به عنوان گزینه های ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم معرفی شدند .

* اعضای کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته جاری، توافق ژنو را با حضور مسؤولان و کارشناسان ذیربط بررسی می کند.

*با پیشنهاد مهندس عزت الله ضرغامی مقرر شد در هر جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیمی از وقت آن به ارزیابی و نقد عملکرد دستگاه های فرهنگی و آموزشی کشور اعم از دولتی و غیر دولتی اختصاص یابد. پیشنهاد ضرغامی با بیش از دوسوم آرای مثبت حاضران در جلسه همراه بود.

* وزارت بهداشت عربستان از فوت پنج مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و تعداد قربانیان را 126 نفر اعلام کرد.

* عربستان سعودی طبق قراردادی که اخیراً امضا شده است، هواپیمای بدون سرنشین از چین می خرد. عربستان سعودی اخیراً نیز در یک مانور، موشکهای بالستیک چینی خود را به نمایش گذاشت.

* پرویز خلیلی، پدر شهید آمر به معروف و ناهی از منکر علی خلیلی، گفت: راضی به قصاص قاتل فرزندم نیستم و اگر تضمینی باشد که مرتکب جرمی نمی‌شود، رضایت می‌دهم.

* سرهنگ رضوانی رئیس پلیس اینترپل ایران گفت: فرد دستگیر شده در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی خاوری نیست. وی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده فساد سه هزار میلیاردتومانی گفت: این متهم در کشور امارات دستگیر شده است.

* مهرداد مهرگان رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از دستگیری خالکوب علایم شیطان‌پرستی در رشت خبر داد. وی همچنین از تشکیل پرونده قانونی برای متهم و معرفی او به مقام قضایی خبر داد.

* خبرگزاری انگلیسی رویترز نوشت: نیروهای بشار اسد روز پنجشنبه مدیریت کامل شهر حمص را که زمانی مقر شورشی‌های سوریه بود، به دست گرفته‌اند. رویترز افزود: «حدود هزار و دویست پیکارجوی سوری، پس از آنکه دو سال مدیریت شهر حمص را به دست داشتند، سوار اتوبوس‌هایی شدند که آن‌ها را به بیرون از شهرِ قلب ناآرامی‌های سوریه هدایت می‌کرد.» تروریست‌های سوری بر اساس توافقی که بین آن‌ها و نیروهای وفادار به بشار اسد منعقد شد، از این شهر خارج شده‌اند. تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی در همین ارتباط گفت: «حمص کاملاً از گروه‌های تروریستی مسلح تخلیه شده است

https://shoma-weekly.ir/V4iHoj