گفته می‌شود که...

خواننده ای که پابرهنه برای احمدی نژاد می خواند!/ عکس های جنجالی از دیدار خاتمی و جنتی/ اختصاص 7 میلیارد برای احداث سونا و استخر در ساختمان ریاست جمهوری/ احمدی‌نژاد هم توییتری شد / ادعای دستگیری دختر یکی از وزرای دولت روحانی/ شکایت یک سرمایه دار از دانشگاه آزاد و...

گلایه از سناریوی «عبور از روحانی»!

«غلامحسین کرباسچی» مرد شماره یک کارگزاران و چهره همیشه نزدیک به هاشمی، به‌تازگی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد، ضمن نسخه‌پیچی برای اصلاح‌طلبان و تأکید بر اینکه حمایت از روحانی «واجب» است، ناخواسته به مناظره با خبرنگار این روزنامه پرداخت. در بخشی از این گفت‌وگو، خبرنگار اعتماد از وضعیت و حال و هوای این روزهای اصلاح‌طلبان به کرباسچی خبر داد و گفت: «این هشدار از بدنه اصلاح‌طلبی شنیده می‌شود که وقتی ما در قدرت سهمی نداریم، چرا باید در شکست‌های احتمالی روحانی سهیم شویم و هزینه این شکست را در انتخابات مجلس بعد بپردازیم. معتقدند وقتی در قدرت سهم نداریم، نباید در شکست شریک باشیم.» اما کرباسچی تلویحاً به گلایه از اصلاح‌‌طلبان پرداخت که از الآن به فکر جدا کردن خط خود از روحانی برای ننوشته شدن اشتباهات دولت در کارنامه خود هستند. البته این‌ها در حالی است که اصلاح‌طلبان مسئولیت‌های زیادی را در دولت یازدهم اشغال کرده‌اند.

واکنش کارشناس فارسی زبان اسرائیلی به ماهواره جاسوسی علیه ایران
«مئیر جاویدان فر» کارشناس اسرائیلی مسائل ایران به پرتاب ماهواره جاسوسی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران واکنش جالبی نشان داد.

در پی این اقدام رژیم صهیونیستی، مئیر جاودان فر که به عنوان کارشناس مسائل ایران با رسانه ای فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا گفتگو می کند در توئیتر خود نوشت: ای کاش به جای ماهواره، تمام دولت نتانیاهو را می فرستادند به فضا. برای امنیت اسرائیل مفیدتر و بهتر بود.

خواننده ای که پابرهنه برای احمدی نژاد می خواند!
هاشم تفکری بافقی، خواننده جوانی که حرفهای ناگفته اش را با زبان موسیقی می زند.
کار در خانه چندان هم برای او بی دردسر نیست. وی تهدید و ایجاد دردسرهای مختلف در محیط زندگی و کار برای این خواننده حزب اللهی دیگر عادی شده و روال زندگی اش را با این خطرات بسته است. او موسیقی را هدف نمی داند بلکه موسیقی را یک وسیله برای رسیدن به اهداف انقلابی می داند.
هاشم تفکری بافقی، به گفته خودش تنها خواننده جوان و حزب اللهی ست که این روزها هنوز هم برای احمدی نژاد می خواند.
او در آخرین پست وبلاگ خود نوشته:«من با افتخار هنوز از هیچ جریانی پول نگرفتم و خوشحالم که پیشنهادها دلمو نلرزوند و هنوز پابرهنه حال می کنم. افتخارم اینه، حمایت جدی مو وقتی از دولت احمدی نژاد اعلام کردم که دولتش تموم شده بود
خودش می گوید پیشنهادهای میلیونی جریان های سیاسی را رد کرده و هنوز پابرهنه هست. هاشم تفکری بافقی پس مدت ها سکوت، بالاخره آهنگ جدیدش را با نام "من برگشتم” منتشر کرد.
آهنگی که از سرورهای مختلف، بیش از ده هزار بار در فضای مجازی دانلود شد. اوج محبوبیت هاشم بافقی در میان حامیان احمدی نژاد که کم و بیش او را می شناختند، اجرای زیبا و با احساس این قطعه بود که در شرایط فشار و مظلومیت احمدی نژاد منتشر شد.
او در این قطعه احمدی نژاد را به مختار و تهمت پراکنی علیه او را به شرایط محاصره مختار در قصر کوفه تشبیه کرده است. بافقی در آهنگ هایش صراحتا از رهبری حمایت کرده و می گوید که هیچ وقت رهبری را تنها نمی گذارد.

عکس های جنجالی از دیدار خاتمی و جنتی

شنیده ایم در دیدار علی جنتی با محمد خاتمی، یکی از حاضران درصدد عکس گرفتن از این ملاقات برمی آید که خاتمی با این کار مخالفت می کند و می گوید این کار را نکنید چرا که برای وزیر ارشاد دردسر ساز می شود.در عین حال یکی از حاضران در جلسه تصاویری تهیه و اقدام به انتشار آن در فضای مجازی می کند تا پروژه استیضاح علی جنتی بار دیگر در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد.

اختصاص 7 میلیارد برای احداث سونا و استخر در ساختمان ریاست جمهوری
شنیده‌ها حاکی از هزینه 7 میلیارد تومانی دولت برای تغییرات نمای ساختمان ریاست جمهوری است.
تغییرات و بازسازی‌های اساسی در ساختمان سفید نهاد ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، در این ساختمان تأسیسات رفاهی مانند، سونا، استخر، سالن های ورزشی و امکانات لوکس ساخته شده است.
گفته می شود هزینه های این تغییر به حدود 7میلیارد تومان رسیده است.
این هزینه ها در حالی صورت می گیرد که دولت از ابتدای ورود خود از خزانه های خالی صحبت کرده است و هم اکنون نیز طی یک فراخوان گسترده از مردم درخواست کرده است تا از دریافت یارانه خود انصراف بدهند.

سایت خبری عبدالرضاداوری آغاز به کار کرد

عبدالرضا داوری از حامیان سرسخت مشایی در فیس بوک خود خبر از آغاز به کار سایت خبری تحلیلی آیین داده است. وی در فیس بوک خود نوشته است:به حول قوه الهی فعالیت سایت آیین آغاز شده است.

این سایت به آدرس http://ayinnews.ir/ فعالیت خود راآغاز کرده است.

جریان مشایی طی روزهای گذشته فعالیت رسانه ای خود را افزایش داده اند و به نظر می رسد برای انتخابات مجلس از هم اکنون در حال برنامه ریزی هستند.

احمدی‌نژاد هم توییتری شد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران به توییتر پیوست. در حالی که پیش از این نیز حساب هایی در این شبکه اجتماعی به نام وی وجود داشت، به نظر می رسد این حساب کاربری تازه توسط شخص وی اداره می شود. احمدی نژاد خود را در این شبکه اجتماعی با زبان انگلیسی و به عنوان رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران و عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت معرفی می کند. وی در عین حال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما در توییتر خود به این موضوع اشاره ای نکرده است.

احمدی نژاد حضور خود را در توییتر با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز کرده است و پس از آن نیز دعای آشنای «اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه» را توییت کرده است. وی در سومین توییت خود علت پیوستنش را این گونه توضیح می دهد:به مبارکی روز ملی فناوری هسته‌ای و با هدف ارتباط مستقیم با شما، این حساب راه‌اندازی شد. رئیس جمهور سابق، همچنین دو حساب کاربری که به نام امام خمینی(ره) و پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری هستند را دنبال می کند.

شاهکار ظریف به روایت روحانی

به دنبال سخنان حسن روحانی در دیدار نوروزی تعدادی از کارکنان و مدیران نهاد ریاست که اظهار داشت: "برخی می‌خواهند ما را مشغول حاشیه‌ کنند تا از اصل کار باز بمانیم، اگر کسی خطای کوچکی کرده آن را بزرگ نکنیم و اگر احیاناً خیانت کوچکی بوده آن را بزرگ و بزرگ‌تر نکنیم." برخی رسانه های اصلاح طلب سعی داشتند آن را به فتنه 88 مرتبط نمایند در حالی که گفته می شود سیاق سخنان روحانی درباره قرارداد کرسنت بوده است. روحانی در این سخنرانی از عملکرد ظریف، زنگنه و فرجی دانا دفاع کرده و گفته است شاهکار ظریف و خدمتی که او در روند مذاکرات به ملت ایران کرده در آینده معلوم می شود.

سخنان عجیب "ن.ن" در یک جلسه ی مذهبی

یکی از سخنرانان معروف جلسات مذهبی که مدتی وارد مسایل حاشیه ای سیاسی شده، اخیرا در جمع مدیران استان تهران سخنان عجیبی مطرح کرده است. او گفته: تخصص بالاتر از تعهد است و بین یک دکتر متخصص شرابخوار و یک دکتر متعهد که تخصص کمتری داشته باشد، من دکتر شرابخوار را ترجیح می دهم! این سخنان وی با اعتراض برخی از حاضران و متشنج شدن جلسه منجر شده است.” ن.ندر مجلس ختم پدر زن یکی از سران فتنه نیز حضور داشت.

بحران مخاطب برای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

بحران مخاطب برای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان باعث تعطیلی برخی از آن ها شده است. برخی دیگر از این شبکه ها در ایام نوروز امسال برای جذب مخاطب و فائق آمدن بر بحران مالی خود اقدام به بازپخش سریال های ایرانی همچون پایتخت، کلاه قرمزی و پخش مستقیم فوتبال لیگ برتر کردند.

ادعای دستگیری دختر یکی از وزرای دولت روحانی در دبی

خیبر انلاین نوشت: دختر یکی از وزرای ثروتمند دولت که برای گذران تعطیلات نوروز به دبی رفته بود، به جهت بدهی ۲۰ میلیون یورویی توسط پلیس دبی دستگیر شد. پدر وی که ماجرای عضویتش در هیات مدیره نزدیک به ۲۰ شرکت بزرگ در رسانه ها منتشر شده، باشنیدن این خبر سریعا به دبی می رود و بدهی دخترش را پرداخت و او را آزاد می کند. این دختر این وزیر ثروتمند مدیریت یکی از شرکت های تابع وی را بر عهده دارد.

همچنین شنیده ایم وزیری که شرح حال وی و دخترش در تعطیلات نوروز مطرح شد، از ابتدای سال در محل کارش حاضر نشده است. ظاهرا وی جهت انجام معاینات پزشکی در آلمان به سر می برد.

نرخ گران کلاه قرمزی

مجموعه کلاه قرمزی توانست بالاترین هزینه تولید را در میان مجموعه های نوروزی به دست آورد. شنیده ایم دست اندرکاران این مجموعه برای ساخت هر دقیقه از این مجموعه، مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار تومان با صدا و سیما قرارداد بسته اند.

قدم زدن یک مقام ارشد اجرایی با محمود(س)با لباس مبدل!

ظاهرا یکی از مقامات ارشد دستگاه اجرایی برای مشورت های خاص بامحمود.س” قدم زدن با لباس مبدل در محوطه بیرونی ساختمان محل کارش را انتخاب کرده است. علت چنین انتخابی از سوی این مقام اجرایی تاکنون مشخص نشده است. از ” محمود.س” به عنوان مغز متفکر وی یاد می شود.

شکایت جدید علیه همسر نتانیاهو
روزنامه هاآرتص در خبری نوشت: یک شکایت قانونی دیگر علیه سارا نتانیاهو همسر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطرح شده است که مبنای این شکایت، زورگویی و تحقیر کردن دیگران و رفتار بد همسر نخست وزیر بوده است.
هاآرتص نوشت: این شکایت که توسط یکی کارمندان اسبق دفتر نخست وزیری انجام گرفته است، شکایت خود را از همسر نخست وزیر به دادگاه در روز سه شنبه ارائه کرده است.
این دومین شکایت از همسر نتانیاهو در کمتر از یک ماه می باشد.

دیدارنوروزی احمدی نژاد بامدیران در ولنجک

هفته گذشته جمعی از وزرا و مدیران دولت احمدی نژاد با وی دیدار نوروزی داشتند. این دیدار در ساختمان ولنجک برگزار شد و اسفندیار رحیم مشایی نیز به مهمانان خوش آمد می گفت. علیرغم حضور مشایی در جلسات خصوصی، احمدی نژاد در ۱۰ ماه گذشته حاضر به همراهی مشایی با خود در مراسم های عمومی نشده است.

ورود میوه‌های اسرائیلی به بازارهای عربستان
یک رسانه سعودی از ورود میوه‌های اسرائیلی به بازارهای برخی مناطق عربستان خبر داد.
روزنامه الوطن نوشت میوه اسرائیلی در بازار تره بار روستاهای عربستان، دست فروشان، بازار را مملو از این میوه‌ها کرده اند و وزارت تجارت عربستان، اقداماتی را برای مشخص شدن نحوه ورود این میوه‌ها به عربستان انجام داده است.
الوطن نوشت: شهرداری القریات عربستان، یک تیم کاری را برای کنترل میوه اسرائیلی که در بازار تره بار فروخته می‌شود، به خدمت گرفت، اداره بهداشت شهرداری القریات از دریافت پیامهایی درباره وجود میوه اسرائیلی که در بازار فروخته می‌شود، غافلگیر شده و مقادیری از یک نوع میوه اسرائیلی را ضبط کرد، 140 کیلوگرم از میوه کاکا تولید اسرائیل در این منطقه عربستان کشف و ضبط شد.
عبدالعزیز المساعد رئیس بخش بهداشت شهرداری القریات عربستان گفت: این نهاد تمام تلاشهای خود را برای نظارت بر اماکن و مراکز فروش و بازرسی آنها واطمینان از خالی بودن بازار از این میوه اسرائیلی به کار گرفته است.
وی افزود: پس از کشف میوه‌های اسرائیلی، این شهرداری بلافاصله دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت تجارت عربستان را در جریان گذاشت به طوری که این دستگاه‌ها تاکید کردند ورود این میوه‌ها به عربستان ممنوع است.
قایض الشمری شهردار القریات عربستان هم در گفتگو با الوطن گفت: این نهاد چگونگی ورود میوه اسرائیلی به بازارهای عربستان نمی‌داند.
الوطن به نقل از منابع ویژه نوشت: توزیع میوه‌های اسرائیلی از طریق دست فروشانی صورت گرفته است که این میوه‌ها را در میان میوه فروشی‌ها توزیع کرده اند.

کاهش 25 درصدی سفرهای نوروزی

سفرهای نوروزی امسال با کاهش 25 درصدی همراه بوده است. کارشناسان دلایل مختلفی را برای این کاهش برشمرده اند:1-برودت هوا و بارش برف در نخستین روزهای فروردین2- قیمت بالای هتل ها و مسافرخانه ها3-مصادف شدن نوروز با ایام فاطمیه4-عدم تخصیص بنزین و کارت سفر نوروزی5-افزایش قیمت بلیط هواپیما و وسایل نقلیه عمومی و6- قیمت مناسب تورهای خارجی در مقایسه با تورهای داخلی.

هیات پارلمانی ایران دعوت مجدد اروپا را رد کرد

واکنش‌ها به قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا ادامه دارد. در تازه‌ترین واکنش‌ها و پس از انصراف هیات پارلمانی ایران از سفر به اروپا، رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا نیز در پاسخ به درخواست دوباره تاریاکرونبرگ، امکان سفر هیات پارلمانی ایران به اروپا را غیرممکن دانست.به گزارش مهر، تاریا کرونبرگ رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا درخصوص لغو سفر هیات پارلمانی ایران به اروپا، به گفت‌وگوی تلفنی با کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا پرداخت و درباره قطعنامه ضدایرانی این پارلمان توضیح داد: من نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد خلل در روابط دوجانبه ایران و اروپا به عمل آوردم، اما مسائلی پدید آمد که به صدور این قطعنامه منجر شد. براساس این گزارش، او اصرار داشت که سفر هیات پارلمانی ایران به اروپا انجام شود تا بدخواهان به خواسته خود در برهم‌زدن رابطه رو به بهبود ایران و اروپا نرسند.در همین حال گفته می‌شود هیات پارلمانی سوئیس چهارشنبه این هفته برای سفری چهار روزه به تهران سفر می‌کند.

پورمختار: زنجانی همکاری نکند در زندان می ماند

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفته ا کنون مهم‌ترین مساله در مورد پرونده بابک زنجانی استرداد وجوه است. او در این رابطه همکاری کرده، ولی باید بیشتر از این همکاری کند. اگر زنجانی همکاری نکند در بازداشت خواهد بود.

دعوت به قتل عام شیعیان عراق توسط مبلغ وهابی
پس از قطع آب بخش هایی از آب رودخانه فرات توسط نیروهای تروریستی داعش، « طه الدلیمی» یکی از مبلغان مشهور وهابی تهدید به قطع آب شیعیان جنوب عراق کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری نون، در همین راستا « طه الدلیمی » روحانی وهابی طی برنامه ای تهدید کرد که آب از شیعیان جنوب عراق قطع خواهد شد .
این مبلغ وهابی ضمن انقلاب خواندن تحرکات و ناامنی های اخیر عراق توسط نیروهای ترویستی، با سخنان تفرقه افکنانه ای تاکید کرد:« انقلاب موجود در عراق، انقلاب اهل تسنن و ضد شیعیان است و با قطع کردن آب می توان سه چهارم از شیعیان جنوب عراق را نابود کرد
وی در ادامه داعش را به قطع نمودن آب از این مناطق و هلاک کردن شیعیان فرا خواند.
طه الدلیمی، از مبلغین معروف وهابی است که دشمنی وی با شیعیان برای همگان روشن بوده و در برنامه های متعدد تلویزیونی شیعیان را کافر می خواند.

در جلسه محرمانه ی اصلاح طلبان چه گذشت؟

در جلسه گروهی از مدیران رسانه های اصلاح طلب گفته شده است:" ما در سال جاری با چند اتفاق مواجه شدیم که نمی توانیم پاسخ درخور و شایسته ای به افکار عمومی بدهیم و باید فکری برای جبران و عبور از این نقاط ضعف نماییم.1 -نامگذاری سال 93 به فرهنگ موجب می شود میدان فعالیت و مانور فرهنگی ما کم و تحت فشار قرار بگیریم. .2- قطعنامه پارلمان اروپا موضع ما را در افکار عمومی تضعیف کرد. به ویژه حمایت آنان از همجنس گرایی و تاکید پارلمان اروپا بر اینکه روحانی در روند انتخابات آزاد رای نیاورده است. 3- ربایش مرزبانان و دخالت عبدالحمید در آزادی آنان و حمایت ما از اقدام وی موجب طرح سوالات بی پاسخ شده است.4-تاکید و تبلیغ رسانه های دولتی بر انصراف مردم از دریافت یارانه موجب تضعیف پایگاه اجتماعی ما شده است.5-گرانی های اخیربه ویژه در حوزه آب، برق، گاز و گرانی بنزین و گازوئیل در هفته های آینده ، مردم را نگران کرده است."

علت شرکت نکردن خاتمی در مراسم تدفین پدر همسرش
سید‌محمد خاتمی در مراسم تدفین پدر همسرش که در شهر ری برگزار شد، شرکت نکرد.
سید محمد خاتمی نماز میت را در منزل آن مرحوم اقامه کرد. پس از آن، پیکر حجت الاسلام صادقی برای خاکسپاری در مقبره الرحمه شهر ری تشییع شد.
خاتمی، به توصیه دوستان اصلاح طلبش، تشییع کنندگان را تا شهر ری همراهی نکرد و در مراسم تدفین حضور نیافت.
شنیده شده است که جمعی از نزدیکان خاتمی از بیم اعتراضات مردمی در شهر ری به خاتمی به خاطر همراهی وی با فتنه گران در سال 88 به وی توصیه کرده اند که به جای شرکت در مراسم تدفین، در مراسم ختم مرحوم صادقی، که تنها با حضور نزدیکان و چهره های اصلاح طلب در مسجد الغدیر برگزار می شود شرکت کند تا لطمه ای به پروژه تطهیر وی وارد نشود.

شکایت شورای عالی امنیت ملی ایران از عضو جبهه پایداری
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از جواد کریمی قدوسی «به خاطر نقد توافق ژنو» شکایت کرده است. محمدعلی پورمختار به خبرگزاری تسنیم گفته این شکایت به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان فرستاده شده است. کریمی قدوسی از اعضای جبهه پایداری است که بار‌ها توافق ژنو و روند مذاکرات را نقد کرده و حتی مدعی شده بود که مقام معظم رهبری با توافق ژنو موافق نبودند. البته رئیس کمیسیون اصل ۹۰ معتقد است سخنان و مصاحبه‌های کریمی قدوسی در راستای ایفای نقش نمایندگی بوده و اقدام خلاف امنیت ملی نیست.
حدادعادل: بدون فرهنگ مستقل به اقتصاد درست نمی رسیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اگر اقتصاد مشکل داشته باشد، فرهنگ نیز دچار فساد می‌شود و باید تلاش کنیم تا اقتصاد و فرهنگ را در کنار هم مدیریت کنیم.به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل دیروز در جمع نمازگزاران شهر یزد تصریح کرد: رهبری در مورد اهمیت فرهنگ و اقتصاد تاکید دارند و در تحریم‌هایی که به ما وارد شده، لزوم توجه به اقتصاد کاملا مشخص شده و با عزم جهادی باید به اقتصاد پرداخت. اما مقام معظم رهبری، فرهنگ را قبل از اقتصاد ذکر کردند. اگر فرهنگ مستقل نداشته باشیم به اقتصاد درست نمی‌رسیم.او همچنین در جمع نخبگان استان یزد گفت: باید تلاش کرد که فضا تند نشود و سعی کنیم همانطور که رئیس‌جمهور می‌گوید، اعتدال را بفهمیم و درک کنیم.

انعکاس ثبت‌نام‌های یارانه‌ در صداوسیما
بخش‌های خبری مختلف تلویزیون صرفاً به حواشی ثبت‌نام مردم برای دریافت یارانه می‌پردازند. در نخستین سری از این گزارش‌ها در روز پنجشنبه، بخش خبری 20:30 با بزرگ نمایی بروز برخی مشکلات در سامانه رفاهی، مدعی شد بخشی از مردم موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده‌اند و حال جای این سؤال باقی است که دولت زمان دیگری را برای ثبت نام این افراد قائل می‌شود یا اینکه آنان را از منصرفین یارانه می‌داند؟این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود روزهای 30 و 31 فروردین فرصت ثبتنام مجدد برای کسانیاست که موفق به ثبتنام نشده اند.

فقط ظریف حق اظهار نظر دارد

شنیده ایم مقرر شده است به غیر از ظریف و سخنگوی وزارت خارجه، دیگر مسوولان دولتی در باره قطعنامه پارلمان اروپا اظهار نظر نکنند. دولتی ها معتقدند قطعنامه های پارلمان اروپا که با رای 43 درصددی انتخاب شده اند ضمانت اجرا ندارد و از سال 88 تاکنون بیش از 60 قطعنامه علیه کشورمان صادر کرده اند که قطعنامه اخیر در برخی موارد دارای جنبه های مثبت بوده و لحن ملایم تری نسبت به گذشته دارد.

فریبکاری یک سایت اینترنتی در یک از شبکه های سیما
سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری گرداننده یک سایت اینترنتی که برای تبلیغ و فروش کالای خود به دروغ اقدام به فریب افکارعمومی کرده و وعده قرعه‌کشی زمینی به ارزش 800 میلیون تومان در یکی از شبکه‌های سیما را داده بود؛ خبر داد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: کارشناسان این پلیس، در پی رصد سایت‌ها و وبلاگ‌ها در فضای مجازی به سایتی برخورد کردند که برای فروش کالای خود، زمینی به ارزش 800 میلیون تومان را به عنوان جایزه تعیین کرده و عنوان کرده بود که قرعه‌کشی این جایزه از یکی از شبکه‌های سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.
وی افزود: پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات تخصصی مشخص شد که گرداننده با وعده دروغین اقدام به فریب افکار عمومی کرده و به این طریق اقدام به فروش کالای خود می‌کند که بلافاصله با شناسایی هویت اصلی این فرد ماموران در عملیاتی ویژه با هماهنگی مقام قضایی وی را به اتهام انجام اعمال متقلبانه و فریبکارانه دستگیر کردند.
سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: متهم پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و مستندات و ادله‌های دیجیتال پلیس فتا روبرو شد به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان داشت برای فروش کالای خود با الگو‌برداری از فروش کالاهای معروفی که قرعه‌کشی جوایز آنها از شبکه‌های سیما پخش می‌شود اقدام به راه‌اندازی یک سایت اینترنتی و دادن وعده دروغین کردم.

شکایت یک سرمایه دار از دانشگاه آزاد

شنیده ایم یکی از کلان سرمایه داران با طرح شکایتی مدعی شده است زمین های مربوط به واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران متعلق به وی می باشد. وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی از طرف هاشمی مامور پیگیری این پرونده شده است. گفته می شود این پرونده حدود 5 هزار میلیارد تومان ارزش دارد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۸ دانشکده و ۴ مرکز تحقیقاتی- آزمایشگاهی با بیش از ۳۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است وبر اساس اعلام نشریه داخلی دانشگاه بیشتر از ۳۰۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند.

هشدار رسمی دولت برای فروش کاخ مروارید

براساس ابلاغیه روزهای اخیر مسئولان دولتی به مدیران استان البرز، تاکید شده است که با توجه به تبصره 1 ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، نقل و انتقال مجموعه کاخ مروارید فاقد وجاهت قانونی و مشمول مواد 558 تا 569 قانون مجازات اسلامی بوده و تغییر کاربری اراضی آن نیز مشمول قانون منع فروش است لذا لغو مصوبه های کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی در دولت گذشته ضرورت دارد.

زمان پرداخت چک 2میلیاردی به وزارت نفت

تنها 13 روز دیگر تا موعد بازپرداخت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت زمان باقی است. بدهی دو میلیارد یورویی‌ که او را به عنوان سوءاستفاده‌گر از شرایط تحریم از دی ماه سال گذشته به زندان انداخته و اظهارات مقامات مختلف از مسئولان قضایی گرفته تا رئیس کمیسیون اصل 90، گویای همکاری نکردن صادقانه او با مأموران بررسی پرونده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل90 از تعهد وی به وزارت نفت خبر داد مبنی براینکه تا 6 اردیبهشت 93 چک دو میلیارد یورویی‌ خود را پرداخت کند.
وی همچنین در خصوص اینکه برخی‌ معتقدند «زنجانی از سوی نظام برای دور زدن تحریم‌ها اقدام به خرید و فروش نفت می‌کرده پس چرا باید بازداشت شود؟»، گفت: او بیش از کاری که کرده و خدماتی که ارائه داده، سود برده است، پس طبیعتاً این گونه نبوده که فی‌سبیل‌الله کار کرده باشد و حداکثر سودش را در این معامله برده است. این نماینده مجلس درخصوص اینکه اگر زنجانی همکاری نکند پیگیری پرونده چگونه خواهد بود، گفت: او فعلاً در بازداشت است و در بازداشت هم خواهد ماند.

شاخص های جدید امتیاز دادن به ادارات دولتی

براساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مسئول اجرایی به همه دستگاههای دولتی، شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی ابلاغ شده است که در آن موارد قابل تاملی چون کاهش 25 درصدی کارکنان قراردادی مازاد، کاهش 2 درصد نیروی انسانی، تدوین برنامه ساماندهی نیروی انسانی و بازنگری شرایط تصدی مشاغل اختصاصی به عنوان امتیاز درج شده است.

افشاگری روزنامه نگار جنجالی آمریکا علیه دولت اوباما
سیمور هرش، نویسنده و روزنامه نگار جنجالی آمریکایی، در مطلبی مفصل که در دوهفته نامه بریتانیایی London Review of Books منتشر ساخته به همکاری میان آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر در کمک به شورشیان مخالف سوریه می پردازد و می نویسد که دولت اوباما هرگز علنا به نقش سیا در راه اندازی کانال انتقال مخفی اسلحه به سوریه از طریق ترکیه، اعتراف نکرده است. او همچنین می گوید که حمله شیمیایی ماه اوت 2013 در حومه دمشق با گاز سارین، توسط شورشیان تحت حمایت ترکیه انجام گرفته است تا آمریکا با این گمان که حمله کار بشار اسد بوده و خط قرمزهایش نادیده گرفته شده، علیه اسد دست به حمله نظامی بزند.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، دولت ترکیه قویا ادعاهای سیمور هرش، گزارشگر تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر را رد کرده که می گوید آنکارا پشت حمله شیمیایی 21 اوت در سوریه بود.
پیشتر کاخ سفید با انتشار بیانیه ای گفته بود: «ما گزارش اخیر آقای هرش را دیده ایم که تنها بر اساس اطلاعاتی از یک منبع ناشناس نتیجه می گیرد که حمله شیمیایی 21 اوت 2013 در سوریه عامل دیگری داشته است
سیمور هرش در مقاله خود به تفصیل بیان می کند که حمله شیمیایی با گاز سارین به حومه دمشق در واقع توسط شورشیان سوریه انجام گرفت که از سوی ترکیه عمل می کردند و هدفشان زمینه سازی و واداشتن آمریکا به حمله به سوریه بود. هرش به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی در آمریکا می گوید: «حال می دانیم که حمله شیمیایی، نقشه رجب طیب اردوغان برای واکنش نشان دادن به عبور از خط قرمز آمریکا بود
این منبع به نویسنده مقاله گفته است: «آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا به مقامات ارشد نظامی و دیگر مقامات اطلاعاتی گفتند که گاز سارین را ترکیه تامین کرده بود و این گاز تنها با حمایت ترکیه امکان انتقال به سوریه را داشت. ترکیه همچنین آموزش لازم برای تولید سلاح از سارین و کاربرد آن را نیز آموزش داده است

جراحی قلب شمخانی با موفقیت انجام شد
ایرنا خبر داده که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به دلیل ضایعه غیرمنتظره عروق قلب در یکی از بیمارستان های تهران به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی پیوند عروق قرار گرفت. مسئول تیم پزشکی که این عمل را انجام داده وضع عمومی شمخانی را پس از عمل جراحی کاملاً تحت کنترل عنوان کرد و با اشاره به وضع جسمی بسیار مناسب شمخانی به دلیل برنامههای ورزشی مستمر از سوی وی، بروز این عارضه را غیرمنتظره دانسته و افزوده: وی به رغم انجام ورزش‌های سنگین بویژه کوه‌پیمایی که به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند تاکنون هیچ گونه علائم نارسایی قلبی و عروقی نداشته و بروز این ضایعه می‌تواند به دلیل فشار کاری زیاد و تنش‌های عصبی ناشی از آن باشد.

اخبار کوتاه:

* گروهک تروریستی موسوم به «الجبهه الاسلامیه» وابسته به ارتش آزاد سوریه با انتشار یک کلیپ ویدیویی مشکوک، مدعی به اسارت گرفتن یک زن ایرانی در گذرگاه باب السلامه در مرزهای ترکیه و سوریه شد!

*محمد خاتمی در ایام نوروز تلاش داشت به دیدن مهدی کروبی برود که موفق به این کار نشد. نیروهای جریان فتنه درصددند هواداران و شبکه اجتماعی خود را در سال جاری سازماندهی و به استقبال انتخابات مجلس و خبرگان بروند.

* احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران گفت: احتمال دارد تغییراتی در مصوبه شورای شهر درباره کرایه‌های حمل و نقل عمومی با توافق استانداری تهران پس از هدفمندی یارانه‌ها صورت گیرد.

*شنیده ایم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم در ایام نوروز به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده است. در این سفر خانواده و نزدیکان وی حضور داشته اند.

* «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و نامزد ریاست جمهوری آینده این کشور با کشیدن « خط و نشان» برای حزب ا...، گفت: اگر انتخاب شوم به حزب ا... پیشنهاد می کنم در تشکیل دولتی مشارکت کند که تنها مسؤول دفاع از لبنان با تکیه بر سلاح ارتش است و اگر اتفاقی رخ دهد تنها شیعه بیشترین ضرر را خواهد کرد.
*
شنیده ایم قرار بود در سفر محمود احمدی نژاد به شلمچه و حضور در جمع راهیان نور، تعدادی از اعضای کابینه و معاونان سابقش حضور داشته باشند که هر یک به دلایلی نتوانستند وی را در جریان این سفر همراهی کنند.

*شنیده ایم در جریان ملاقات کاترین اشتون با محکومان و فعالان فتنه در سفارت اتریش، مرضیه مرتاضی لنگرودی، عضو شورای مرکزی گروهک ملی ـ مذهبی نیز حضور داشته است. وی همسر حبیب‌الله پیمان عضو شورای مرکزی گروهک ملی مذهبی و دبیر کل گروهک جنبش مسلمانان مبارز است.

*
رسانه های اپوزیسیون و اصلاح طلب که سعی دارند از مولوی عبدالحمید در ارتباط با آزادی چهار مرزبان یک قهرمان بسازند هنوز نتوانسته اند به این سوال اساسی پاسخ دهند که وی چه نفوذ و ارتباطی با گروهک تروریستی جیش العدل داشته که خواسته وی مورد قبول این گروهک وابسته به سیا و موساد قرار گرفته است.

*
شنیده ایم 5 مرزبان ربوده شده ایرانی در بدو ربایش ابتدا به شهر کویته پاکستان و سپس به منطقه ای در 300 کیلومتری این کشور انتقال داده شدند. این در حالی است که مقامات پاکستانی همواره تاکید بر حضور مرزبانان ربوده شده در خاک ایران داشتند. در جریان آزادی مرزبانان نیز پاکستانی ها اصرار داشتند مرزبانان به منطقه ای مشترک میان ایران و پاکستان و افغانستان انتقال داده شده و سپس آزاد شوند.

*سفر محمد باقرنوبخت به عربستان با سکوت رسانه های دولتی همراه شد. در سفر نوبخت از احتمال دیدار وی با پادشاه عربستان سخن گفته می شد که ظاهرا به دلیل اقامت و استراحت ملک عبدالله در ویلای تفریحی اش، این دیدار انجام نشد.

*
در گزارش نمایندگان وزارت اطلاعات ، قوه قضاییه و بانک مرکزی به مالزی برای ارزیابی اموال بابک زنجانی، معلوم شده که وی سهامدار هیچ بانکی در این کشور نبوده و تنها با یک مرکز تبادل مالی شبیه صرافی کار می کرده است.

*استفاده برخی زمین خواران از رانت اطلاعاتی باعث شده است تا پیش از اعلام خبر تبدیل شهرهای آبادان، جاسک، مهران، بانه و مریوان به عنوان منطقه آزاد، زمین هایی را دراین مناطق با قیمت پایین خریداری کرده تا پس از اعلام با چند برابر قیمت به فروش برسانند.

*
شنیده ایم در برنامه جزئیات سفراشتون به تهران که به مقامات مسوول ارائه شده بود، برای روز شنبه ساعت 20 ملاقات با تعدادی از سفیران عضو اتحادیه اروپا در سفارتخانه اتریش تنظیم شده بود که این برنامه نهایتا با غافل گیری مسوولان مربوطه به دیدار با نسرین ستوده و مادر ستار بهشتی منجر شد.

*صادق طباطبایی به دلیل ابتلا به بیماری سخت ریه در بیمارستانی در آلمان بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته است. وی دایی سید حسن خمینی و خواهر زاده امام موسی صدر است.

*شنیده ایم طرف های غربی با اشاره به کارکرد چهارگانه راکتور آب سنگین اراک در تولید 1-برق 2-ایزوتوپ 3-پلوتونیوم و 4-تحقیق و توسعه، سعی دارند این راکتور 40 مگاواتی را تبدیل به راکتور 10 مگاواتی کرده و میزان کاربری و کارایی آن را تنها در مرز تحقیق و توسعه نگه دارند.

https://shoma-weekly.ir/dHg5fv