گفته می‌شود که...

خط و نشان اصلاح طلبان برای روحانی/ تسلیت عناصر فتنه به منافقین/ شرکت اقازاده ها در جلسات وزارت نفت / نصب عکس عطاالله مهاجرانی در وزارت ارشاد/ پست جدید برای محسن هاشمی/ تسلیت عناصر فتنه به منافقین/ نسبت فامیلی روسای قدیم و جدید بانک مرکزی و ...

خط و نشان اصلاح طلبان برای روحانی

برخی عناصر تندرو اصلاحات اخیراً در جلسه ای که در لواسان برگزار شده اعلام کرده اند باید روحانی بداند که رای شکننده ای دارد و او مستاجر چهار ساله می باشد و اگر با اصلاح طلبان زاویه پیدا کند قرارداد او تمدید نخواهد شد.به گزارش فارس، این افراد از مواضع و انتصابات روحانی و میدان ندادن به عناصر تندرو اصلاح طلب ناراحت هستند.یکی از چهره های اصلی جریان اصلاح طلب نیز با حیثیتی خواندن انتخاب توفیقی به عنوان وزیر علوم گفته است: اگر توفیقی بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد برای همیشه تابوی فتنه شکسته خواهد شد؛ وی به روحانی نیز توصیه کرده که به خاطر فشار رسانه ای و چند نطق نمایندگان نباید در این مورد کوتاه بیاید.

زیباکلام عصبانی شود زیباتر سخن می‌گوید

صادق زیباکلام در مصاحبه‌ای با وب‌گاه روزنامه ایران (شبکه ایران) با رد اینکه «رأی مردم گفتمانی بوده و یک عده‌ای از ماه‌ها قبل نشسته و گفتمان اعتدال را نظریه‌پردازی کرده و به قدرت رسیده‌اند»، می‌گوید: اساساً خود آقای روحانی هنگامی که رئیس‌جمهور شدند، بیش از هر کس دیگری و بیشتر از همه بهت‌زده شدند. چون تا چهار روز قبل، تا سه روز قبل، حتی تا دو روز قبل کسی فکر نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود. آنچه که باعث پیروزی آقای روحانی شد، پنجاه درصدش تصادف بود و پنجاه درصد دیگر آن، بد عمل کردن اصول‌گرایان بود. وی در مقابل اصرار مصاحبه‌کننده به بحث گفتمانی و نظریه داشتن اصلاح‌طلبان تأکید کرد: شما می‌خواهید پای نظریه‌پردازی را وسط بکشید؛ اما بدانید که نمی‌توانید حریف من شوید! اینکه می‌گویید انتخابات باعث تغییر می‌شود، مثل این می‌ماند که بگویید درخت در بهار شکوفه می‌دهد! بعد می‌خواهید درباره آن نظریه‌پردازی سیاسی کنید. این بدیهی است آقاجان!... همه حرف من این است که در سال 84، هجده میلیون نفر از عملکرد آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی راضی نبودند و به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند. در سال 76 بیست میلیون نفر از وضعیت موجود راضی نبودند و به آقای خاتمی رأی دادند، من از این حرصم می‌گیرد که یک عده‌ای گفتند خاتمی در خرداد 76 رأی آورد چون ما توانستیم جامعه مدنی را گفتمان غالب مردم کنیم؛ این حرف مفتی بود. در 24 خرداد هم نوزده میلیون نفر از عملکرد احمدی‌نژاد راضی نبودند و به آقای روحانی رأی دادند.

رادیو فردا در انتظار پیمان سعدآباد 2!

در پی رخدادهای اخیر در وزارت امور خارجه، سپردن مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به این وزارت‌خانه و همچنین اعلام این موضوع که ایران حاضر است اعتمادسازی بیشتری داشته باشد و بازی برد- برد را رقم بزند، برخی رسانه‌های آمریکایی از احتمال تکرار ماجرای مذاکرات هسته‌ای سعدآباد۲ سخن گفته و به آن امیدوار شده‌اند. رادیو فردا، رسانه جاسوسی آمریکا در پراگ، در مطلبی در این باره نوشته است: با خارج شدن پرونده هسته‌ای ایران از شورای‌عالی امنیت ملی که زیر نظر رهبر ایران قرار داشت و انتقال آن به وزارت امور خارجه، به نظر می‌رسد که نگاه امنیتی گذشته تا مدتی نامشخص، تعطیل و ملاحظات سیاسی و اقتصادی متأثر از وضعیت موجود داخلی و منطقه‌ای، جانشین آن شده‌ است. در اجرای دیپلماسی تازه اتمی، ایران آماده دادن امتیاز است.

نظرات موردم درباره فیس بوک مسئولان چیست؟

با خبر شدیم که یک سایت خبری پس از آن‌که بحث صفحات فیس بوک وزرا و اعضای کابینه یازدهم به بحث داغ روز رسانه‌ها تبدیل شد، اقدام به نظر سنجی در این خصوص نموده و این سؤال را مطرح کرده که «نظر شما درباره صفحه فیس بوک مسئولان و مقامات دولتی چیست؟» و در ادامه این نظر سنجی تصریح کرده «به نظر شما چه دلایلی برای ایجاد صفحات وزرا و مسئولان دولتی در شبکه‌های اجتماعی و فیس بوک وجود دارد؟» نکته جالب توجه آن است که بیش از 90 درصد کاربران با مثبت ارزیابی کردن این اقدام دولتمردان یازدهم و استقبال از آن خواستار رفع فیلتر این شبکه اجتماعی شده‌اند!

وقتی حامی تروریست‌ها 3 بار هشدار ایران را نادیده گرفت
روزنامه کریستین ساینس مانیتور نامه هشدار چندی پیش ایران مبنی بر احتمال استفاده تروریست‌های مسلح سوریه از سلاح‌های شیمیایی را تائید کرد.وزیر امور خارجه و برخی مقامات دیگر کشورمان اخیرا اعلام کردند که ایران براساس اخبار موجود، بکارگیری تسلیحات شیمیایی از سوی تروریست‌ها را پیش‌بینی و به دولت آمریکا به عنوان حامی این گروه‌ها هشدار داده بود. اکنون روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور از مضمون نامه مذکور که بیش از یک سال پیش از سوی ایران برای آمریکا ارسال و در آن، نسبت به احتمال استفاده گروه‌های تروریست سوری از سلاح شیمیایی هشدار داده شده بود، خبر می‌دهد.این روزنامه نوشت: ایران در نامه مذکور که بهار امسال ارسال شده، به واشنگتن هشدار داده که گروه‌های شورشی سوری توانسته‌اند به سلاح‌های شیمیایی این کشور دست پیدا کنند و از آمریکا خواسته شده هشداری فوری و جدی در این زمینه به این گروه‌ها بدهد. در این نامه، ایران اشاره کرده که در صورت هرگونه استفاده شورشیان از سلاح‌شیمیایی، آمریکا نیز به عنوان حامی این گروه‌ها در این زمینه مسئول خواهد بود.کریستین ساینس مانیتور نوشت: پیش از این نامه نیز در تاریخ 18 ژوئیه و اول دسامبر 2012، پیام‌هایی با مضامین مشابه از سوی ایران برای آمریکا ارسال شده است. در نامه سوم آمده بود «اخبار نگران‌کننده‌ای درباره آمادگی نیروهای ستیزه‌جو در سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی منتشر شده است. در صورت هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای ستیزه‌جو، ایران علاوه بر عناصر وابسته به این گروه‌ها، کشورهای حامی آنان، از جمله دولت آمریکا را نیز مسئول می‌داند».دولت آمریکا بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را به دولت بشاراسد نسبت داده و همین امر را بهانه جنگ‌طلبی جدید قرار داده است.

حزب کارگزاران روزنامه دار می شود

حزب کارگزاران سازندگی در تلاش است تا با انتشار روزنامه‌ای جدید به فضای رسانه‌ای کشور باز گردد. در همین زمینه نیز رایزنی‌هایی را با گروه رسانه‌ای محمد قوچانی آغاز کرده است. گفتنی است پیش از این، کارگزاران روزنامه «هم‌میهن» را با مدیر مسئولی غلامحسین کرباسچی منتشر می‌کرد که به خاطر انتشار اکاذیب، توقیف شده است.

مرتضوی از دسترس خارج شد

پس از برکناری سعید مرتضوی از ریاست تامین اجتماعی و همچنین کنار گذاشتن او از ترکیب هیات مدیره این نهاد، اکنون مرتضوی در دسترس نیست به طوری که حتی ابلاغ احضاریه به وی ممکن نیست.

کاری می‌کنید که اپوزیسیون هم آمریکاستیز شود!
یکی از افراطیون متواری به آمریکا تأکید کرد تداوم تحریم اقتصادی موجب آمریکاستیزی و انزجار از این رژیم حتی در میان مخالفان جمهوری اسلامی خواهد شد و آمریکا باید دراین‌باره چاره‌اندیشی کند.«اکبر-گ» در مقاله‌ای که در سایت رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) منتشر کرده با بیان اینکه هدف نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب تحریم‌های فلج‌کننده لزوما عقب‌نشینی هسته‌ای نیست بلکه ایجاد شورش بود، نوشت: فیلیپ هاموند- وزیر دفاع انگلیس- گفته بود «فشار بر ایران به خاطر برنامه هسته‌ای را به حدی افزایش دهید که بقای نظام از سوی خود مردم کشور مورد تهدید قرار گیرد.ما قطعا می‌توانیم این درک و رنج را به مراتب افزایش دهیم». همچنین هیلاری کلینتون اذعان کرد که تحریم‌ها بر مردم فشار می‌آورد و جیمز کلاپر مدیر امور اطلاعاتی آمریکا در سنا گفت هدف تحریم‌ها بالا بردن نارضایتی و شورش در جامعه ایران است.
وی با ابراز نگرانی از تغییر نگاه طیفی از شهروندان خوش‌بین به آمریکا و آمریکاستیز شدن آنها می‌نویسد: مردم باید نظری نسبت به تحریم‌های فلج‌کننده داشته باشند. سعید لیلاز اقتصاددان لیبرال که خود در زندان بوده از آمریکا به خاطر تحریم‌ها به عنوان گرگی که نمی‌توان انتظاری جز گرگ بودن داشت، یاد کرد و این تازه یک لیبرال زندانی رژیم است. برخی دیگر این کار را شبیه کودتای 28 مرداد و تجاوز به حقوق ملت ایران خوانده‌اند.وی ادامه می‌دهد: تحریم‌ها پیامدهای ناگوار خواهند داشت که از جمله آن آمریکاستیز کردن مردم ایران و مخالفان جمهوری اسلامی است. تحریم‌ها نگرش مثبت به آمریکا را به نفرت از آمریکا بدل خواهد کرد.

فشار حزب کارگزاران به وزارت ارشاد

بر اساس اخبار دریافتی در راستای سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان در لایه‌های مدیریتی دولت به‌ویژه در حوزه هنر، فشارهایی به وزارت ارشاد برای انتصاب یکی از عناصر نزدیک به حزب کارگزاران که سال‌ها در مالزی مشغول تحصیل بوده و به‌تازگی به کشور بازگشته، به‌عنوان معاون فرهنگی این وزارت‌خانه افزایش یافته است.

پیشنهاد جالب یک مسئول برای کسر از حقوق کارمندان
در حالی که بر اساس ماده 100 قانون استخدام کشوری، در صورت عدم کفایت وجوه صندوق بازنشستگی، دولت مکلف است کمبود آن را در بودجه کل کشور از محل درآمد عمومی تأمین و پرداخت کند، شنیده شده یک مسئول اجرایی دولت سابق که همچنان مشغول فعالیت است، پیشنهاد داده بود به جای تامین این کسری از درآمد عمومی، درصد کوچکی از افزایش حقوق کارمندان سراسر کشور کسر و به حساب این صندوق واریز شود.

تسلیت عناصر فتنه به منافقین

وبگاه جرس وابسته به ضدانقلاب، بیانیه‌ای را از سوی باقی‌مانده‌های ملی مذهبی منتشر کرده است که در آن با دلسوزی برای منافقینی که دستشان به خون هزاران تن از مردم این سرزمین و بهترین نیروهای انقلاب اسلامی آغشته است، کشته شدن اعضای این گروهک تروریست را به مردم تسلیت گفته‌اند. این در حالی است که طیف ملی مذهبی در تمامی سال‌های فعالیت این گروهک تروریستی، هیچ‌گاه کشتارها و ترورهای منافقین در داخل و خارج از ایران را محکوم نکرده‌اند.

دردسر ناهماهنگی خزانه و بانک ها برای کارمندان
بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان دستگاه های مختلف و بررسی های یک نهاد نظارتی، مشخص شده بخش مهمی از تحمیل جرایم تاخیر در پرداخت اقساط این افراد، نوع واریز حقوق و مزایای آنها از سوی خزانه است و بانک ها نیز چنین دلیلی را از کارمندان و دستگاه های مربوطه موجه نمی دانند، در حالی که با یک دستور اداری ساده از سوی نهادهای مسئول، می توان این مشکل را حل کرد.

نصب عکس عطاالله مهاجرانی در وزارت ارشاد

در حالی که در دو دوره اخیر وزارت محمدحسین صفارهرندی و سیدمحمد حسینی عکس عطاء‌الله مهاجرانی در اقدامی نمادین در اعتراض به مواضع ضداسلامی و ایرانی از وزارت ارشاد حذف شده بود، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که عکس وی مجدداً در وزارت ارشاد نصب شده است.

فعالیت جهانی سیدمحمد خاتمی
صادق خرازی از نامه‌نگاری خاتمی درباره مسائل سوریه و جدی‌تر شدن فعالیت مرکز بین المللی گفت‌‌وگوی تمدن‌ها در مورد وقایع منطقه خبر داده.به گزارش «انتخاب»؛ وی خواستار شده که «جناب خاتمی به پاپ و دوستان کثیری که در جهان دارند و همچنین خیل کثیری از متفکران عالم که به ایشان با دیده احترام می‌نگرند پیام ویژه‌ای ارسال دارند و نسبت به عواقب هولناک جنگ هشدار‌های لازم را ارائه دهند تنها راه مقابله با پدیده خشونت وحشت، ترسیم وتبیین نعمت صلح پایدار برای انسان و جهان و تعمیم فرهنگ گفت‌وگو است

جایگزین ضرغامی مشخص شد

با اتمام دوره ده ساله ریاست عزت‌الله ضرغامی بر سازمان صداوسیما، گمانه‌زنی‌ها در محافل سیاسی درباره مدیریت آتی صداوسیما در جریان است. از محمد سرافراز (معاونت برون‌مرزی فعلی سازمان صداوسیما) و جایگزین جدی نام برده می‌شود.

دردسرهای ساختمانی ریاست‌جمهوری
روزنامه خراسان نوشته:شنیده شده بر اساس بررسی‌های کارشناسان یک نهاد مرتبط با قوه مجریه، هم‌‌اکنون تعدادی از ساختمان‌های مهم نهاد ریاست‌جمهوری یا متعلق به ارکان مهم دولت با مشکلات حقوقی مختلف همچون فقدان سند ۶دانگ، شکایت برخی نهادهای انقلابی و درخواست پرداخت میلیاردها تومان اجرت المثل ایام تصرف ملک مواجه هستند که این موضوع در آینده نزدیک مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

نسبت فامیلی روسای قدیم و جدید بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی، برادر باجناق رئیس کل بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد است.به گزارش جهان نیوز، طهماسب مظاهری که در دولت نهم رئیس کل بانک مرکزی بود، باجناق برادر ولی‌الله سیف رئیس کل فعلی بانک مرکزی است.

۱۶ میلیارد به خزانه واریز می‌شود
معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری از واریز مبلغ ۱۶ میلیارد تومان با نظر دستگاه قضایی به حساب خزانه‌ خبر داده. به گزارش تسنیم،‌ محسنی‌اژه‌ای در مورد ۱۶ میلیارد تومان برداشت غیرقانونی گفته بود که دیوان محاسبات گزارشی را در این زمینه تهیه و برای دستگاه قضایی فرستاده . بر این اساس، در تماس با مرتضی بانک درباره آخرین وضعیت پرونده ۱۶ میلیارد تومان گفته: با توجه به نظر دستگاه قضایی چک‌های صادره توسط دانشگاه ایرانیان در وجه حساب ریاست‌جمهوری به حساب خزانه‌داری کل تبدیل شده و به حساب خزانه واریز می‌شود.

واکنش رویترز به انتصاب مسئول مذاکرات
ایران هسته‌ای نوشته: یک تحلیل‌گر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک در لندن گفته انتصاب ظریف به عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده این است که غرب اکنون طرفی را در مقابل خود دارد که خواستار معامله است. مارک فیتزپاتریک تحلیل‌گر موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی، به رویترز گفته است: «شرکای مذاکره‌کننده ایران از خبر سپرده شدن مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به ظریف خوشحال خواهند شد. آنها پس از سال‌ها مذاکره اکنون طرف گفت وگویی برای صحبت دارند که خواستار معامله است».وی گفته: «البته این بدین معنی نیست که نگرانی‌های غرب رفع شده است».

نامه نماینده کرد مجلس به رئیس جمهور

دست آخر این که جمعی از نمایندگان مجلس همچون عابد فتاحی (نماینده ارومیه)، عبدالکریم حسین‌زاده (نماینده نقده و اشنویه)، امید کریمیان (نماینده مریوان) و محمد قسیم عثمانی (نماینده بوکان) طی نامه جداگانه‌ای به دکتر روحانی خواستار رفع مشکل برخی فعالان زندانی شدند.


تکذیب انتصاب عارف به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک

حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکذیب اظهارات منتشره به نقل از وی در مورد انتصاب دکتر عارف به سمت ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک، اظهار داشت: من نگفتم که ایشان به این سمت منصوب شده اند.مشاور آیت الله هاشمی در گفت و گو با «انتخاب»، افزود: من در آن مصاحبه گفتم صحبت‌های مقدماتی با آقای عارف انجام شده است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.وی ادامه داد: قبل از این نیز گفت‌وگوهایی با آیت‌الله امینی و حجت الاسلام ناطق نوری برای پذیرش این سمت انجام شده بود که آنها از پذیرش آن امتناع کرده بودند.

بررسی رفع فیلتر فیس بوک
مهر: محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ و جرایم رایانه ای از بررسی رفع فیلتر شبکه اجتماعی فیس بوک طبق شرایط و ضوابط خبر داد.

پست جدید برای محسن هاشمی
فرارو: خبرها حاکی است محسن هاشمی که از شهرداری تهران بازمانده، در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مشغول به کار خواهد شد.
پرخورترین دختر جهان
سومان دختر بچه 6 ساله هندی است که به علت اشتهای تعجب آورش به عنوان پرخورترین دختر جهان لقب گرفته است. میزان اشتهای این دختر آنقدر زیاد است که خانواده و همسایه ها توان تامین غذای او را نداشته و از بانک درخواست کمک کرده اند! این دختر هندی هیچ موقع از خوردن سیر نمی شود به شکلی که در طی یک هفته او بیش از 10 کیلوگرم برنج، 24 عدد تخم مرغ، 6 لیتر شیر و 5 کیلوگرم سیب زمینی را به راحتی می خورد.میزان اشتهای این دختر آنقدر زیاد است که خانواده و همسایه ها توان تامین غذای او را نداشته و از بانک درخواست کمک کرده اند!
انتخاب جدیدی، سیاسی نبود!
مهر: احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران گفت: اینکه من عباس جدیدی را معاون نظارت منصوب کردم جنبه سیاسی ندارد و بر اساس تخصص اوست.


مسلمان شدن مانکن آمریکایی
جیمی، مانکن آمریکایی است که چندین ماه پیش به اسلام روی آورده است. او پیش از تشرف به عنوان یک مانکن در مزون لباسی مشغول به کار بوده و به گفته خود او برای حفظ ظاهرش مجبور به مصرف مواد مخدر شده که به مدت پنج سال به آن اعتیاد شدید داشته است.
جیمی دلیل اصلی مسلمان شدنش را احترام اسلام به زنان عنوان کرد و گفت: «من در یک خانواده مسیحی به دنیا آمدم؛ ولی هیچ وقت جوابی برای سؤالاتم درباره خداوند پیدا نکردم و تا سن 31 سالگی نتوانستم خدا را احساس کنم. دلیل این که به دین اسلام جذب شدم، همسر ایرانی ام بود. تحقیقات بسیاری درباره دین اسلام انجام دادم. در اخبار خشونت ها و ظلم و ستمی که به مسلمانان می شد را می دیدم و می خواستم دلیل اینکه مردم، از مسلمانان بیزارند را بدانم. بنابراین تصمیم گرفتم تا اسلام را بهتر بشناسم و بدانم که چطور دینی است! هر چه بیشتر درباره اسلام تحقیق می کردم، بیشتر به آن علاقه مند می شدم و دلیل اصلی این علاقه، احترامی بود که اسلام برای زنان قائل می شد
قبل از این که مسلمان شوم، رویای هالیوود را در سر داشتم؛ اما وقتی شهادتین را گفتم تمام این رویاها برایم رنگ باخت. من در آن زمان مشروب می خوردم، مواد مصرف می کردم؛ اما حالا اصلاً نمی خواهم که هیچ کدام از آن کارها را انجام دهم. از این که مسلمانم در قلبم احساس آرامش می کنم. قبل از این که مسلمان شوم هیچ هدفی در زندگی ام نداشتم. زنده بودن و ادامه زندگی برایم هیچ معنا و مفهومی نداشت. اما اسلام به من حس آرامش و امنیت داد و به زندگی ام رنگ و بوی تازه ای بخشید.

اتمام مستند غیرمتعهدها
تسنیم: احمد نجفی از پایان تصویربرداری، تدوین و مونتاژ مستند شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها خبر داد و گفت: در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد کار ساخت این مستند را به اتمام رساندم و آن را به نهاد ریاست جمهوری تحویل دادم.
قدرت سریع‌ترین مرد روی زمین!
محققان مکزیکی به بررسی قدرت بدنی و سرعت یوسین بولت رکوردار دوی 100 متر جهان پرداخته‌اند. محققان مدل ریاضی برای نشان دادن توانایی بدن بوسین بولت طراحی کردند.طبق گزارش محققان، رکورد بولت 9.58 ثانیه است که هنوز رکورد 100 متر دنیا محسوب می‌شود. این رکورد با سرعت 12.2 متر در ثانیه و قدرت متوسط 815.8 نیوتن قابل دستیابی است. آنچه تعجب برانگیز است، قدرت و انرژی است که بولت مصرف کرده تا بر مقاومت هوا غلبه کند که البته به کمک جثه بدنی بزرگ او راحت‌تر انجام شده است. با در نظر گرفتن ارتفاع پیست دوی برلین، دمای هوا در آن زمان و عرض بدن بولت، محققان دریافته‌اند که ضریب کشیده شدن توسط مقاومت هوا برای این فرد 1.2 بوده است که نسبت به افراد دیگر کمتر است. طبق اندازه‌گیری‌های انجام شده، بولت 81.58 کیلو ژول در 9.58 ثانیه مصرف کرده است که تنها 7.79 درصد آن صرف حرکت به سمت جلو شده و 92.21 درصد آن بر اثر مقاومت هدر رفته است. محققان دریافته‌اند که بولت بعد از 0.89 ثانیه از شروع مسابقه ماکزیمم توانی به اندازه 2619.5 وات داشته است. در این زمان او نیمی از سرعت ماکزیمم خود را داشته است.
هراس از اسد در واشنگتن
ایرنا: شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با اشاره به تازه ترین هشدارهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مبنی بر واکنش در برابر حمله به این کشور، گزارش داد که مقامات آمریکایی در واقع نگران اقدام تلافی جویانه دمشق در برابر حمله احتمالی هستند.

این انتخاب اشتباه بود
باشگاه خبرنگاران: بیژن نوباوه،‌ نماینده مردم تهران، درباره واکنش اصلاح‌طلبان نسبت به رأی الهه راستگو در انتخاب شهردار تهران گفت: انتخاب نام اصلاح‌طلبی برای این گروه سیاسی از همان ابتدا اشتباه بود.
عجیب ترین آب گرم دنیا!
آبگرم پرواز که درایالت نوادای امریکا جا خوش کرده ،خیلی از طبیعت دوستان دنیا را حیرت زده کرده است. این آب گرم که در دره هوآلاپای قرار دارد، در دهه 1960 به طور طبیعی به وجود آمد و کم کم لقب گردشگرپذیرترین پدیده طبیعی ایالت نوادا را به خود اختصاص داد.چون علاوه بر خواص درمانی زیادی که دارد، به دلیل وجود املاح معدنی خاص با رنگ های متفاوتی در هم آمیخته و تابلویی هفت رنگ را مقابل چشمان گردشگران می آورد.در این آب گرم ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی زندگی می کنند و این آبشار کوچک سنگی را به یک منطقه شگفت انگیز تبدیل می سازند.این آبشار از دل سنگی بیرون می زند که 4متر ارتفاع دارد و میلیون ها سال قبل در اثر فرسایش آبی به وجود آمده است.
توطئه جدید مخالفان سوریه علیه اسد
تسنیم: منابع آگاه از برنامه‌ریزی گروه های مسلح سوری برای حمله شیمیایی به اسراییل با هدف ایجاد جنگ میان اسراییل و سوریه خبر دادند.

شرکت اقازاده ها در جلسات وزارت نفت
گفته می‌شود پس از تغییر وزیر نفت، افرادی با سوابق سوء مانند «م.ه.ر» و «ح.ک.ا» در جلسات مربوط به فروش نفت و فاینانس پروژه‌ها شرکت می‌کنند که نگران‌کننده است. این افراد، عزم خود را برای به‌دست‌گیری تجارت نفت جزم کرده‌اند. گفتنی است این دو چهره نفتی که در زمان دولت اصلاحات، از مهره‌های نفتی پرحاشیه خارج‌نشین بودند، با روی کار آمدن دولت نهم، از کار برکنار شده بودند.
ربودن دیپلمات ایرانی، کار القاعده است
قدس آنلاین: «ابوبکر القربی» وزیر خارجه یمن گفت: همه شواهد و قرائن از ربوده شدن دیپلمات ایرانی در صنعا توسط القاعده حکایت دارد.

واکنش جالب بازیگر سینما و تلویزیون به عمل‌های زیبایی

پریوش نظریه، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود درباره عمل‌های زیبایی واکنش جالبی از خود نشان داده است. وی در این باره نوشت: خیلی پیش میاد می‌بینم پراید رو با تغییرات ظاهری خواستن شبیه بنز کنند ولی هیچوقت ندیدم ماشین بنز رو بخوان شبیه ماشین دیگه‌ای کنند ...عمل‌های زیباییِ این روزا منو یاد پراید و بنز میندازه ...و اینکه پراید نه تنها شبیه بنز نمی‌شه بلکه یه جورایی خنده دار هم به نظر می‌رسه...اصل اینه که استحکام درونیِ بنز و پراید با هم فرق داره و هیچ جوری تغییر نمی‌کنه.
شنیده های قدس از تغییر استانداران
گروه سیاسی: شنیده شده محمد علی کریمی به عنوان استاندار کرمان معرفی خواهد شد. کریمی استاندار خاتمی بود و در مجلس نهم وارد بهارستان شد. او هم اکنون مدیر عامل یکی از شرکتهای اقتصادی ارگ جدید بم است. همچنین گفته می شود استانداران کرمانشاه و خوزستان تغییر نخواهند کرد و تنها جا به جا خواهند شد.

فیس بوک کم رونق شده
گروه سیاسی: روند رشد مراجعه به فیس بوک در کشور ما به شدت کاهش یافته است. مدیران فیس بوک یکی از کشورهای هدف خود را ایران در نظر گرفته اند اما غیرفعال شدن حدود 17 درصد از کاربران ایرانی و کم کاری آنها باعث شده تا آنها به فکر طراحی جدید برای علاقمند کردن جوانان ایرانی برای ورود به این فضا شوند.

اخبار کوتاه:

* برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب با ارسال نامه‌ای به سیدمحمد خاتمی، تدوین مانیفست اصلاح‌طلبی را خواستار شدند. این افراد از خاتمی خواستند با تشکیل یک گروه، اصلاح‌طلبی بازتعریف و هر چه سریع‌تر مقدمات حضور اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس فراهم شود.

* در پی حضور افرادی از طیف‌های افراطی در بدنه مدیریتی کشور، گفته می‌شود محمد آفریده، تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی «خرمشهر» نیز قرار است رئیس انجمن سینمای جوان شود.

* یکی از نمایندگان شورای شهر با انتقاد از عملکرد رئیس شورا گفته است: اینکه آقای مسجدجامعی برای برخورد با افراد، به تفتیش عقاید برخی اعضای شورای شهر روی آورده، بسیار نگران‌کننده است. گفتنی است پس از رأی نیاوردن محسن هاشمی برای شهرداری تهران در شورای چهارم، طیف تندروی شورای شهر هجمه گسترده‌ای علیه کسانی که به محسن هاشمی رأی ندادند، آغاز کرده است.

* بر اساس اطلاعات به دست آمده، محمدرضا عارف پیشنهاد هاشمی را درباره ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک پذیرفته است و به‌زودی این خبر رسانه‌ای خواهد شد. گفته می‌شود محمدرضا عارف در حالی پیشنهاد هاشمی را پذیرفته است که سیدمحمد خاتمی با موضوع مخالف بود و خواستار تأسیس حزب فراگیر اصلاح‌طلبان از سوی عارف است. گفتنی است در محافل اصلاح‌طلبان مطرح شده است که هاشمی قصد دارد با انتصاب عارف به مرکز تحقیقات، خود را به وی نزدیک کند و او را به نفع جریان کارگزاران مصادره کند.

* اصلاح‌طلبان معتقدند شکست محسن هاشمی زنجیره پیروزی‌های هاشمی رفسنجانی را پاره کرده و پاسخی جدی به او و روحانی است که با بدنه اصلاح‌طلب برای خود جشن گرفته‌اند و اصلاح‌طلبان را به این جشن راه

*شورای مرکزی حزب اسلامی کار مساله الهه راستگو را برای بررسی دو اتهام "دروغگویی" و "نفاق تشکیلاتی" به شورای داوری این حزب ارجاع داده است.

*مصطفی کواکبیان نماینده سابق سمنان ودبیرکل حزب مردمسالاری برای تصدی سمت استانداری سمنان مطرح شده است.

* روزنامه "الحیات" از وساطت سلطان قابوس میان ایران و آمریکا خبر داد. این روزنامه دیروز نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، پیامی را برای حکومت ایران فرستاده و از تمایل واشنگتن به گشایش "صفحه‌ای جدید" در روابط دو کشور سخن گفته است. براساس همین گزارش، این پیام که توسط سلطان قابوس، پادشاه عمان برای ایران فرستاده شده، مشتمل بر چهار محور است: "احترام دولت آمریکا به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام آمادگی برای تخفیف تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران، تأکید بر اهمیت در پیش گرفتن رویکردی مثبت از سوی ایران در پاسخگویی به مسائل موجود بر سر برنامه هسته‌ای این کشور و آمادگی آمریکا برای انجام مذاکرات مستقیم با ایران." به نوشته این روزنامه رهبر انقلاب این موضوع را به تغییر عملی در رفتار آمریکا منوط دانسته‌اند.

*
نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق، قرار است در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا تلاش کند. منابع آگاه می‌گویند نخست‌وزیر عراق نقش مؤثری در به تأخیر افتادن حمله نظامی آمریکا به سوریه داشته و یکی از اهداف سفر دکتر ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق نیز آگاه شدن از ابعاد مواضع آمریکا در این زمینه بوده است. دکتر روحانی رئیس جمهور، نیز قرار است در حاشیه سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس سازمان ملل، دیدارهائی با هدف حل مشکلات منطقه داشته باشد. این سفر 31 شهریور انجام می‌شود.

*یک روزنامه لبنانی فاش کرد عربستان سعودی به‌شدت به‌دنبال از بین بردن حزب‌‌الله است. این روزنامه ‌افزود: رژیم آل‌سعود در حال طراحی کشاندن آشوب‌های سوریه به لبنان برای مقابله با حزب‌الله است.

*خبر رسیده که دادستان ویژه‌ روحانیت، در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور بر مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان از دین و روحانیت تاکید کرده است. سید ابراهیم رئیسی با اشاره به برخی از تخلفات روحانیون گفته: در مدرسه فیضیه یک اطلاعیه برای مدت مدیدی در تابلوی اعلانات نصب می‌شود، مبنی بر این که کسانی که می‌خواهند پول‌هایشان را بگذارند و سود بگیرند. فردی به عنوان طلبه پول‌های بسیاری را جمع می‌کند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به یکی دیگر از تخلفات اشاره و خاطرنشان کرده: اخیراً در این یک سال که من به امر مقام معظم رهبری در دادسرای ویژه روحانیت آمده‌ام در یکی از شرکت‌های خودروسازی امام جماعتی حضور داشت که چند نفر را گرفتار کرده. افراد به این امام جماعت به عنوان این‌که مورد اعتماد بوده پول دادند و الان این پرونده بیش از هزار نفر شاکی دارد.

https://shoma-weekly.ir/smIjXo