گفته می‌شود که...

خرابکاری آمریکایی‌ها در نورد استریم۲ اعتراف به تجزیه ایران پس از براندازی قطعات ایرانی جایگزین زیمنس افزایش حقوق در انتظار سربازان متأهل گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا نداریم وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای زلزله زدگان خوی تصادف با پهپاد دامنه ۱۵ تا ۲۵ درصدی برای افزایش حقوق کارمندان خاندوزی: امکان مولدسازی اموال سایر قوا را هم داریم‌ دوراهی ذلت بار مکرون نکته مهم از عفو پدرانه

خرابکاری آمریکایی‌ها در نورد استریم۲

لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: مقامات آمریکایی اعتراف می‌کنند که انفجارهایی که در نورد استریم۱ و نورد استریم۲ رخ داد، کار آنها بوده؛ اکنون حتی از صحبت در مورد آن خوشحال هستند. ایالات متحده خطوط لوله را خراب کرده است تا اتحاد قدرتمندی را که بر پایه منابع انرژی روسیه و فناوری آلمان ساخته شده بود، نابود کند، زیرا انحصار چندین شرکت آمریکایی را تهدید کرده است. سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی و برنده جایزه پولیتزر گزارشی منتشر کرد که می‌گوید غواصان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان تمرینات ناتو در تابستان ۲۰۲۲ مواد منفجره را برای تخریب خطوط لوله نورد استریم که نروژ سه ماه بعد فعال کرده بود، کار گذاشته بودند. این گزارش می‌افزاید که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از بیش از ۹ ماه گفت‌وگوی محرمانه با تیم امنیت ملی، تصمیم به خرابکاری در جریان نورد استریم گرفت.

اعتراف به تجزیه ایران پس از براندازی

تنها دو روز بعد از نشست چهره‌های ضد انقلاب، تجزیه‌طلبی که پشت مدعای «آزادی و دموکراسی» پنهان شده بود عریان‌تر از هر زمان خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش تسنیم، عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله که تجزیه کردستان ایران از جمله اهداف آنهاست، در مصاحبه با تلویزیون «روداو» گفته است: «ناسیونالیست‌های تندرو و پان‌ایرانیست‌ها ما را قبول ندارند اما پس از آزادی خواست خود را (تجزیه) مطرح می‌کنیم و الان وقتش نیست، بعدها آرایش سیاسی عوض می‌شود و لزوماً چنین نیست که افراد و نیروهایی که در حال حاضر به هم نزدیک‌اند در آینده هم چنین باشند.»

قطعات ایرانی جایگزین زیمنس

راشاتودی اعلام کرد که پس از آنکه تحریم‌ها مانع از سرویس تجهیزات ساخت آلمان در نیروگاه‌های برق‌آبی روسیه شد، مسکو مونتاژ قطعات ایرانی را برای جایگزینی تجهیزات زیمنس آغاز کرده است. توربین‌های گازی MGT-70 هم که ایران می‌سازد شبیه تجهیزات زیمنس است.

افزایش حقوق در انتظار سربازان متأهل

برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حقوق سربازان وظیفه متأهل ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبانی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین خواهد شد.

گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا نداریم

علی باقری در خصوص نقش میانجیگری قطر در تبادل پیام بین ایران و کشور‌های غربی به خصوص آمریکا گفت: ما با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم و طبیعی است که تبادل پیام بین ما و آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه صورت می‌گیرد که گاهی این واسطه یک کشور اروپایی و یا یک واسطه غیر اروپایی است؛ بنابراین ما تبادل پیام را بین دو طرف داشتیم و الان این مساله هم وجود دارد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص مرگ توافق هسته‌ای گفت: بعد از صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا برخی مقامات زیربط آمریکایی درباره موضوع توافق و روند مذاکرات با رسانه‌ها صحبت کردند و همین طور در عمل هم تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد.

وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای زلزله زدگان خوی

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

تصادف با پهپاد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بعد از انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن یکی از افسران خود که گفته می‌شود در حوزه پهپاد فعالیت داشته، تأیید کرد که یکی از افسرانش به نام «میشل پرشت» کشته شده است. بعد از این حادثه که شائبه ترور در آن وجود دارد، پلیس نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز کرده‌اند. منابع صهیونیستی مدعی‌اند که احتمالا مرگ این افسر در واکنش به خراب کاری اخیر در تأسیسات دفاعی و نظامی ایران در اصفهان بوده است. همزمان با انتشار این خبر، رسانه‌های عبری به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک افسر دیگری به نام «اودلیاه تایتز» ۴۳ ساله اخیرا در تصادف کشته شده و احتمال می‌رود ترور شده باشد. پس از این خبررسانی ارتش رژیم صهیونیستی سیدجواد نصرالله پسر سیدحسن نصرالله در توئیتی با کنایه نوشت: ارتش اسرائیل از مرگ میشل بارشت مسئول برنامه‌ریزی، نظارت و تولید در اسکادران تعمیر و نگهداری هواپیما در پایگاه نیروی هوایی اسقاطیل در تل نوف خبر داد و مدعی شد که براثر تصادف بوده است، شایدم بر اثر تصادف با پهپاد بوده!

دامنه ۱۵ تا ۲۵ درصدی برای افزایش حقوق کارمندان

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، در سال آینده ضریب حقوق اعلامی در لایحه بودجه، میانگین افزایش حقوق است و بر اساس محاسبات انجام شده میزان افزایش بر اساس پایه احکام حقوقی کارمندان در دامنه ۱۵ تا ۲۵ درصدی خواهد بود؛ لذا میزان افزایش با رویکرد عدالت‌محور و با هدف جبران قدرت خرید در حقوق‌های پایین‌تر خواهد بود.

خاندوزی: امکان مولدسازی اموال سایر قوا را هم داریم‌

وزیر امور اقتصاد ی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: در مورد اموال مازاد نهادهای انقلابی و یا اموال سایر قوا، در صورتی که رئیس عالی قوه و یا سایر نهادها موافقت کنند، اموال مازاد آنها نیز مولدسازی می‌شود.

دوراهی ذلت بار مکرون

بنابر آمار رسمی بیش از ۹۶۰ هزار و بنابر آمار غیررسمی بالغ بر سه میلیون نفر در شهرهای مختلف فرانسه راهپیمایی کرده‌اند. حضور پرُرنگ دانش‌آموزان و دانشجویان در تظاهرات اخیر به‌ وضوح نشان از پیوند بازنشستگان و جوانان مقابل سیاست‌های تحمیلی و ریاضتی مکرون دارد.

مکرون اکنون بین یک دوراهی خودساخته قرار گرفته؛ اصرار بر اصلاحات اقتصادی فرانسه را به انبار باروت در اروپا تبدیل می‌کند و عقب‌نشینی به معنای از بین رفتن تنها شاخصه دولت اوست. مکرون در این دو راهی، سرنوشتی به نام «پیروزی» یا «مدیریت بحران» ندارد، بلکه او صرفا می‌تواند ماهیت و شکل شکست اقتصادی یا سیاسی خود را تعیین کند!

نکته مهم از عفو پدرانه

منتظری، دادستان کل کشور گفت: تفاوت این عفو با عفوهای گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد. یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که این افرادی که کشته‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

https://shoma-weekly.ir/EsEiLO