گفته می‌شود که...

خبر خوش برای طرفداران «احسان علیخانی»/ قلعه‌نویی :منچستر مثل استقلال نیست!/ آیت الله مکارم شیرازى :دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را تکذیب می کنم/ سیب زمینی کیلویی ۵۰۰۰ تومان شد/ رونمایی ازجدیدترین ترانه زمانی در جمع راهیان نور/ شاهزاده های زندانی در کاخ و ...

شاهزاده های زندانی در کاخ

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: شاهدخت سحر 42 و جواهر 38 ساله می‌گویند بر خلاف میل و رغبتشان در ویلایی که با گاردها و نگهبان‌ها محاصره است، در جده عربستان زندانی هستند.

ادعای این دو رازی را از خانواده سلطنتی عربستان فاش کرده است اما بنا بر قانون عربستان، زنان که شهروند درجه دو محسوب می‌شوند بایستی تحت نظر مردان خانواده عمل کنند و نمی‌توانند برای خود تصمیم بگیرند.

این دو خواهر در تماس‌های تلفنی و ایمیل مدعی شدند که دو خواهر دیگرشان که 39 و 41 سال دارند، در یک ساختمان دیگر عمارت سلطنتی در جده حبس هستند. مادر این چهار دختر که از ملک عبدالله، پادشاه عربستان طلاق گرفته به آژانس حقوق بشر سازمان ملل نامه‌نگاری کرده و وضعیت دخترانش را شرح داده و از این آژانس کمک خواسته است.

مخترع طبسی RQ-170 را شبیه سازی کرد!

با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس از پهپاد شبیه‌سازی شده RQ -170 ساخت مخترع جوان طبسی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، امام جمعه طبس حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در مراسم رونمایی از پهپاد شبیه‌سازی شده RQ -170 ساخت مخترع جوان طبسی، از محسن حسن‌پور شبیه‌ساز هواپیمای RQ-170 و شهرداری و شورای شهر به دلیل همراهی و حمایت وی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: باید در راستای تولید و توسعه علم و فن آوری از این استعدادها استفاده کرد.

شعار اعتدال را اباحی‌گری تعبیر کرده‌اند

آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رئیس‌جمهور که با شعار اعتدال و امید آمد، بعضی از افراد که زمینه فساد در آن‌ها بوده، از این مسأله ذوق زده شده و رو به اباحی‌گری آوردند، در حالی‌ که ارزش‌های انقلاب باید مورد اهتمام باشد.

حضور فوتبالی ها در "پایتخت 3"

یکشنبه عوامل مجموعه تلویزیونی "پایتخت 3" که قرار است در ایام نوروز 93 از تلویزیون پخش شود در هتل آکادمی ملی فوتبال حضور پیدا کردند تا سکانس‌های از این مجموعه را با حضور اهالی فوتبال فیلمبرداری کنند.

از فوتبالی‌هایی که در این سکانس‌ها حضور دارند می‌توان به علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، آندرانیک تیموریان، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ، اوکتاویو، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، فرامرز ظلی، مهدی مناجاتی و چند پیشکسوت دیگر به همراه بانوان فوتبالیست اشاره کرد.

رونمایی ازجدیدترین ترانه زمانی در جمع راهیان نور

حامد زمانی خواننده انقلابی کشور از رونمایی جدیدترین ترانه‌اش به عنوان «ما ایستاده‌ایم» همزمان با روز ملی راهیان نور خبر داد.

حامد زمانی خواننده انقلابی کشور در گفت وگو با تسنیم،‌گفت: رونمایی از جدیدترین ترانه‌ام «ما ایستاده‌ایم» در روز 20 اسفندماه همزمان با روز ملی راهیان نور انجام خواهد شداین ترانه برای نخستین بار در جمع زائران کاروان‌های راهیان نور جنوب کشور طی مراسمی به مناسبت روز ملی راهیان نور برگزار می‌شود، اجرا خواهد شد.

شعار " ما ایستاده‌ایم " شعار امسال راهیان نور کشور است که از طریق ستاد مرکزی راهیان نور کشور اعلام شده است.

هاشمی نظام اسلامی را با رژیم شاه مقایسه کرد!

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد را براساس اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم تا نتوانند آن را تصرف کنند. ما هم همان‌گونه عمل کردیم، اما نمی‌دانستیم نظام ما قوی‌تر از زمان شاه است و آن را تصرف می‌کند.

بی خبری مردم از گرانی برق

با وجود گذشت دو هفته از مصوبه دولت برای افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق، روابط عمومی شرکت توانیر نه تنها در این زمینه اطلاع‌رسانی نمی‌کند، بلکه به گفته شرکت‌های توزیع برق مدیرعامل توانیر بخشنامه این مصوبه را ابلاغ نکرده است.

به گزارش فارس، اگر چه دو هفته از مصوبه افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق می‌گذرد، اما عدم اطلاع‌رسانی از سوی شرکت توانیر باعث شده تا بسیاری از مشترکان برق از چند و چون میزان افزایش‌ بی‌اطلاع باشند.

بنابراین گزارش، شرکت توانیر که روزانه هزینه‌‌هایی برای تبلیغات تلویزیونی صرف می‌کند، حاضر نیست، مشترکان برق را از طریق رسانه‌های مکتوب از میزان افزایش قیمت برق آگاه سازد، تا بلکه مصرف برق کاهش یابد.

عدم اطلاع‌رسانی شرکت توانیر از دو ماه پیش و زمانی که هزینه انشعاب برق ۴ برابر افزایش یافت، نیز همواره این ضرورت را ایجاب می‌کرد، تا اینکه نمایندگان مجلس چیت‌چیان وزیر نیرو را برای ادای توضیحات به مجلس فرا خواندند.

حائری مدیر عامل توانیر بارها گفته وظیفه روابط عمومی، آشنا کردن مردم با مدیریت تقاضا و مصرف بهینه برق و انرژی است.

سیب زمینی کیلویی ۵۰۰۰ تومان شد

به گزارش اقتصادپرس، کمبود سیب‌زمینی باعث شد تا در میادین میوه و تره‌بار صف‌هایی برای خرید این محصول تشکیل شود و خریداران با محدودیت عرضه ، این محصول را کیلویی ۳ تا ۴۵۰۰ تومان خریداری کنند؛ البته ماجرا به اینجا ختم نشد، بلکه برخی از مغازه‌های سطح شهر نیز در اقدامی ناجوانمردانه سیب‌زمینی را حتی تا کیلویی ۵۰۰۰ تومان نیز به مشتریان عرضه کردند.

اخراج دانشمندان صالحی را به مجلس کشاند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان انرژی اتمی به دلیل اخراج برخی از دانشمندان هسته‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ خانه ملت شکایت کردند.

به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 خانه ملت شکایت کردند.

نمایندگان اخراج برخی دانشمندان هسته‌ای از سازمان انرژی اتمی را دلیل شکایت خود از یکی از معاونت‌های سازمان انرژی اتمی عنوان می‌کنند.

قرار است با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون اصل 90 این شکایت مورد بررسی قرار بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازى :دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را تکذیب می کنم

آیت الله مکارم شیرازى در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: مطلب لازمى را مى‌خواستم تذکر دهم که آقایان توجه داشته باشند و آن این‌که وزیر محترم علوم روز پنج‌شنبه به قم آمد، بعضى از آقایان مصلحت دیدند با ایشان ملاقات کردند ولى در بعضى از جرائد معروف نوشته شده بود که آیت الله مکارم هم با ایشان ملاقات کرده‌اند من آن را جداً تکذیب مى‌کنم.

وی ادامه داد: افرادى واسطه شدند گفتم من آمادگى ملاقات با ایشان را ندارم. گفتند: چرا؟ گفتم: عزل و نصب‌هاى زیادى توسط ایشان در دانشگاه‌ها صورت گرفته که نه به مصلحت دانشگاه و دانشجویان عزیز ما بوده و نه به مصلحت نظام جمهورى اسلامى.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان درگذشت

مارشال محمد قسیم فهیمˈ معاون اول ریاست جمهوری افغانستان صبح امروز (یکشنبه) بر اثر بیماری درگذشت.

به گزارش ایرنا، به نقل از تلویزیون ملی افغانستان فهیم بر اثر بیماری که از آن رنج می برد صبح امروز در گذشت.

بر اساس گزارش ها فهیم بر اثر بیماری قلبی درگذشته است.

مارشال فهیم در دوران جنگ شوروی در افغانستان از همرزمان احمد شاه مسعود بود و معاونت فرماندهٔ منطقه ای و معاون کمیته سیاسی شورای نظار را بر عهده داشت و زمانی فرمانده جبهه های شمال (مزار شریف، کندوز، بغلان، تخار و بدخشان) بود.

اعلام حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال آینده

حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال 1393 به میزان 600 هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

بساز بفروش ها از سال آینده مالیات می دهند

نمایندگان با تصویب تبصره 3 این باند شهرداری ها را موظف کردند همزمان با صدور پروانه ساخت و همچنین در هنگام صدور پایان کار مراتب را به منظور تشکیل پرونده مالیاتی به اداره امور مالیاتی ذیربط به ترتیبی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می گردد گزارش کنند.

قلعه‌نویی :منچستر مثل استقلال نیست!

قلعه‌نویی با بیان اینکه اینکه نتیجه دست خداست اما استقلال برای گرفتن سه امتیاز این دیدار به قطر می رود، به شکست این تیم برابر الشباب برگشت و گفت: ما در آن بازی مستحق باخت نبودیم و به خاطر ناداوری که وجود داشت نتوانستیم امتیاز بگیریم. متاسفانه وقتی یک باخت می آوریم هیاهو راه می اندازند و دنبال این هستند که ما را بکوبند. فوتبال همین است. بارسلونا به تیم هجدهم جدول می بازد اتفاقی نمی افتد. از منچستر یونایتد یک نفر می رود به این روز می افتد. البته منچستر کلیه امکانات را دارد و مثل ما نیست که نفرات زیادی را از دست داده است. از جمع آنها فقط یک نفر رفته است. ببینید این فصل به چه روزی افتاده اند.

خبر خوش برای طرفداران «احسان علیخانی»

ویژه برنامه تحویل سال 93 شبکه سه سیما با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی در مدت زمان هشت ساعت به روی آنتن می‌رود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: ویژه برنامه تحویل سال 93 شبکه سه سیما با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی در مدت زمان هشت ساعت به روی آنتن می‌رود.

این برنامه قصد دارد با دعوت از ده‌ها چهره مطرح از حوزه سینما، تلویزیون، ورزش، موسیقی و همچنین نخبگان جوان کشور به روی آنتن برود.

زمان پخش برنامه تحویل سال شبکه سه سیما 29 اسفند ماه ساعت 14 الی 22 به مدت 480 دقیقه خواهد بود.

در این برنامه احسان علیخانی علاوه بر حضور میهمانان ویژه در برنامه تحویل سال آیتم‌های گوناگونی را در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی تدارک دیده است که پخش خواهد شد.

احسان علیخانی هم اینک برنامه «سه ستاره» را برای سالرد شبکه سه به روی آنتن می‌برد.

احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) بر همه لازم است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ به یک استفتاء نظر خود را پیرامون آیین جشن عیدانه در فروردین ماه سال 93 که بعضی روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، بیان کرد.

وی در پاسخ به این استفتاء آورده است: احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) بر همه لازم است.

وی بیان کرده است: بنابراین ایام فاطمیه اوّل 13، 14 و 15 جمادی الاولی (24، 25 و 26 اسفند 1392) و همچنین ایام فاطمیه دوم 1، 2 و 3 جمادی الثانی (12، 13 و­14 فروردین 1393) باید به آیین سوگواری آن حضرت اختصاص داده شود و از برکات آن بهره مند گردند.

آیت الله مکارم شیرازی در این استفتاء ادامه داده است: اما در بین این دو ایام، برگزاری مراسم دیگر (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد؛ ضمناً انجام مراسم سال نو مانند دید و بازدید، خانه تکانی، نظافت و امثال آن نیز مانعی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/f8sCM0