گفته می‌شود که...

خاطره ی رهبر معظم انقلاب از ورود امام خمینی(ره)/ ساعت دقیق ورود امام(ره) به وطن/مستند ضرغامی برای سفرهای استانی روحانی/شاهنامه فردوسی در قبال جومونگ!/ تمسخر خانواده پرجمعیت در سیما!/ ادعایی درباره ی ازادی سران فتنه از قول روحانی و...

ادعایی درباره ی ازادی سران فتنه از قول روحانی

واشنگتن پست نوشت: فرید زکریا گزارشگر مشهور شبکه سی ان ان مدعی شد حسن روحانی در مصاحبه با وی از آزادی سران جنبش فتنه در چند ماه آینده خبر داده است.

ادعای فرید زکریا در شرایطی است که بعید به نظر می رسد رئیس جمهور کشورمان چنین اظهاراتی داشته باشد. با توجه به عدم عذرخواهی سران فتنه و مطالبه مردمی برای مجازات تمام و کمال این فتنه گران موضوع آزادی سران فتنه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

واکنش سید حسن خمینی به محوریتش در انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده مجلس، محوریت اصلاح‌طلبان را می‌پذیرید یا خیر گفت «یا ابوالفضل؛ از الان تا انتخابات مجلس

پیش از این موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون مبارز نیز درباره محوریت ناطق نوری برای انتخابات مجلس در لیست اصلاح‌طلبان گفته بود: ما هنوز درباره حضور او تصمیمی نگرفته‌ایم.

ساعت دقیق ورود امام(ره) به وطن

زمان دقیق ورود امام خمینی (ره) در روز دوازدهم بهمن سال 57 به ایران اسلامی بر خلاف زمان های مطرح شده در سال های اخیر، ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه است و این در حالی است که چند سالی است برخی رسانه ها از جمله رسانه ملی لحظه ورود امام امت را 9 و 33 دقیقه اعلام می کنند. اسناد مختلفی برای این ادعا وجود دارد که از آن جمله می توان به تک شماره روزنامه اطلاعات 12 بهمن سال 57 به شماره 15774 اشاره کرد که در زیر تیتر به یاد ماندنی "امام آمد" ساعت ورود امام به کشور اینگونه مطرح شده است: "پس از 15 سال در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه صبح امروز پای امام خمینی بخاک وطن رسید".

مستند ضرغامی برای سفرهای استانی روحانی

شنیده‌ایم پس از اعتراض برخی دولتی‌ها به نحوه انعکاس سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان، عزت‌الله ضرغامی مستندی را تهیه کرده که در آن نشان می‌دهد میزان پوشش و پخش مستقیم و تعداد دوربین‌های صدا و سیما از سفر آقای روحانی و هیئت همراه به استان خوزستان، بسیار بیشتر و فراگیرتر از سفرهای استانی دولت احمدی‌نژاد بوده است. در این مستند، نشان داده که برخی تصاویر کلوزآپ به دلیل محدودیت جمعیت بوده است.

خودداری آمریکا از پاسخ به یک ابهام

خبرگزاری رویترز با اشاره به ابهام موجود در مورد استفاده از لغو تحریم بیمه ای ایران پس از پایان دوره 6 ماهه توافق ژنو اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا از رفع این ابهام خودداری کرده و پاسخی در این زمینه نداده است.
بنابراین گروهی از شرکتهای بیمه به کشتی داران هشدار داده‌اند، هنگام امضای قرارداد برای حمل نفت ایران احتیاط کنند، زیرا آمریکا دقیقاً این مسأله را مشخص نکرده است.

پایگاه ایت الله بهجت هک شد

پایگاه اطلاع رسانی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی بهجت (نسخه فارسی) توسط یک گروه به نام « MR.H4NZ » که خود را از اندونزی معرفی کرده هک گردید.
بنا بر یادداشتی که این هکر برروی صفحه نخست این پایگاه درج کرده ؛نوشته است:« امنیت سایت شما پایین است لطفا امنیت خود را ارتقا دهید... » همچنین در ادعای این هکر آمده است که « ما فقط تست کننده ی امنیت سایت ها می باشیم و اینکه هک کردن جرم نیست بلکه یک هنر است .

حمله به سبد کالایی دولت
در آستانه توزیع سبد کالایی که دولت برای اقشار فرودست اقتصادی جامعه تدارک دیده است، هجمه به این اقدام دولت شدت گرفت. یک رسانه اینترنتی با استناد به تلفن چند شهروند که ظاهراً به سامانه اعلام شده(5000499) پیامک زده اند، این سیاست دولت را مخدوش و ضد عدالت نشان داده و در عین حال از سیاست های دولت قبل ستایش کرده است

خاطره ی رهبر معظم انقلاب از ورود امام خمینی(ره)

رهبرمعظم انقلاب در سال 1362 خاطراتی از پیروزی انقلاب را بیان کرده اند که یکی از آنها مربوط به 12 بهمن 1357 است.

در این خاطره آمده است: روز ورود امام ...همه خوشحال بودند، مى‌خندیدند، بنده از نگرانىِ بر آنچه که براى امام ممکن است پیش بیاید بى‌اختیار اشک مى‌ریختم و نمى‌دانستم که براى امام چه ممکن است پیش بیاید. چون یک تهدیدهایى هم وجود داشت.
بعد رفتیم وارد فرودگاه شدیم، با آن تفاصیل امام وارد شدند. به مجرد این‌که آرامش امام ظاهر شد نگرانیها و اضطراب ما به کلى برطرف شد. یعنى امام با آرامش خودشان به بنده و شاید به خیلى‌هاى دیگر که نگران بودند، آرامش بخشیدند.
وقتى که بعد از سالهاى متمادى امام را (در فرودگاه)زیارت مى‌کردم ، ناگهان خستگى این چند ساله خارج ‌شد. احساس مى‌شد که همه‌ى آن آرزوها مجسم شده در وجود امام و با کمال صلابت و با یک تحقق واقعى و پیروزمندانه این‌جا در مقابل انسان تبلور پیدا کرده.... امام عصر از بهشت زهرا رفتند به یک نقطه‌ى نامعلومى و برادرانمان حالا به طور مشخص، آقاى ناطق نورى امام را در حقیقت ربودند و به یک مأمنى بردند که از ابراز احساسات مردم(فاصله بگیرند) و یک مقدار به امام استراحت بدهند. امام از شب قبلش که از پاریس حرکت کرده بودند تا دم غروب، دائماً در حال فشار کار و حضور بودند ویک لحظه هم استراحت نکرده بودند.

انتقاد روزنامه نزدیک به هاشمی از اداره ی رفاه نهاد ریاست جمهوری

اخیراً اداره رفاه نهاد ریاست جمهوری کارت بلیت‌هائی میان کارکنان توزیع کرده که بهانه آن ارائه کمک رفاهی بوده است. درحالی که هزینه‌های چاپ، سلفون و... هر کارت بلیت که ارزش 2000 تومانی دارد بیش از 500 تومان است و تنها در برخی فروشگاه‌های محدود و البته خاص قابل پذیرش می‌باشند.تعدادی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری در تماس با ستون جهت اطلاع پرسیده‌اند اینگونه هزینه کردن از بیت المال درحالی که روش‌های جدید کارت بانکی وجود دارد، با کدام پشتوانه عقلانی صورت گرفته و سود آن به جیب چه کسانی می‌رود؟ سؤال دیگر اینکه کارمندان دولت که اتفاقاً از نیازمندترین اقشار می‌باشند و عده زیادی از آنان در تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره خود و خانواده‌شان دچار مشکل می‌باشند، چرا باید اینگونه کمک‌های محدود را خرج سالن‌های بولینگ، شهربازی سرزمین عجایب، رستوران‌های بوف و... نمایند؟ آیا اینگونه حرکات مشکوک که نتیجه‌ای جز تحقیر کارکنان دولت و البته پر کردن جیب برخی افراد خاص در پی ندارد، نباید از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود؟

پرداخت اولین قسط از اموال بلوکه شده ایران

شنیده‌ایم اولین قسط از اموال بلوکه‌شده کشورمان در بانک‌های خارجی امروز 12 بهمن پرداخت می‌شود. ایران در مسیر اجرای توافقنامه ژنو گام اول را با پلمپ برخی تأسیسات هسته‌ای برداشت و قرار است امروز مبلغ 550 میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده به ایران پرداخت شود. گفته می‌شود این مبلغ، از اموال ایران در بانک‌های ژاپن و هند پرداخت خواهد شد.

دیدار معاون اول رئیس جمهور با یوسف صانعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر یوسف صانعی، در این دیدار حجج اسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور و محمد صادق صالحی‌منش استاندار قم حضور داشتند. جهانگیری در این دیدار گزارشی از اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید ارایه کرد. در این دیدار همچنین درباره مسایل مختلف سیاسی و فرهنگی کشور بحث و گفت و گو شد.

این دیدار بدون اعلام قبلی و حضور خبرنگاران برگزار شد.

رونمایی از کتابی که BBC را عصبانی کرد
هنوز چند ساعت از انتشار خبر رونمایی کتاب صخره سخت نگذشته بود که سایت اینترنتی تلویزیونی فارسی بریتانیا، نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و آن را نوعی سندسازی برای تحت فشار گذاشتن مخالفان جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
بی‌بی‌سی در مطلب خود که لحن خشمگینانه و غیرحرفه‌ای داشت، آورده است: در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا، اسناد محرمانه بعد از چند دهه توسط دستگاه های حکومتی برای اطلاع عمومی منتشر می شوند، در ایران اطلاع از این اسناد و به ویژه مدارک مربوط به دستگاه های اطلاعاتی، در انحصار نهادهای حکومتی است. در این کشور، برخی موسسات انتشاراتی نزدیک به نهادهای اطلاعاتی، در موارد خاص به انتشار کتاب هایی بر مبنای این اسناد می پردازند. بسیاری از منتقدان و حتی موافقان حکومت ایران، موسسات منتشر کننده چنین کتاب هایی را به انتشار گزینش شده اسناد و مدارک تاریخی متهم می کنند.

تقاضای عارف برای روزنامه
محمد رضا عارف از تلاش برای راه‌اندازی روزنامه خبر داد. به گزارش مهر، وی درپاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک روزنامه دارید؟ گفت: در حال حاضر تقاضای راه‌اندازی یک روزنامه را مطرح کرده‌ایم.

شاهنامه فردوسی در قبال «جومونگ»!
سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به موفقیت سریالهای کره‌ای مثل «افسانه جومونگ» و «جواهری در قصر» در ایران، اعلام کرد که ما هم در عوض تلاش کرده‌ایم که محصولات فرهنگی ایران را به کره معرفی کنیم، برای نمونه سفارت کره در سال 2014 به دنبال این است که شاهنامه به زبان کره‌ای ترجمه شود.

یارانه یک میلیاردی رسانه نزدیک به دولت
بیژن نوباوه نماینده مجلس با اشاره به اعطای نادرست یارانه به رسانه‌ها، گفت:‌ پیگیر این مسئله هستم اما تاکنون آقای جنتی وزیر ارشاد توجهی به این موضوع نکرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر یارانه مطبوعاتی بسیار ناعادلانه و غیرتخصصی توزیع می‌شود، اظهار داشت: می‌گویند یارانه بر اساس تیراژ توزیع می‌شود اما باید پرسید چه روزنامه‌ای تیراژ دارد،‌ روزنامه‌ای که پول زیادی دارد و طی آن درآمد میلیاردی از آگهی کسب می‌کند. وی با بیان اینکه توزیع یارانه‌ها به شکل فعلی قابل توجیه نیست، گفت: معاون مطبوعاتی عضو بخشی از یک رسانه‌ است، البته استعفای صوری داده است اما رسانه‌هایی که در چرخه کاری وی هستند نزدیک به یک میلیارد تومان یارانه گرفتند که چنین مسئله‌ای در کجای دنیا سابقه‌ دارد! نوباوه با بیان اینکه اکنون بدتر از آنچه در دولت قبلی اتفاق می‌افتاد در حال رخ دادن است، اظهار داشت: آگهی که می‌تواند منبع درآمدی برای روزنامه‌ها باشد و روزنامه احیا شود، 90 درصد آگهی‌ها به 4 ، 5 روزنامه مشهور داده می‌شود و در چنین شرایطی روزنامه‌های دیگر باید چه کنند؟

استفاده ی ابزاری از دانشگاه ازاد برای انتخابات

در جلسه اصلاح‌طلبان گفته شده که ما نباید از ظرفیت دانشگاه آزاد برای انتخابات آینده مجلس غافل باشیم. این دانشگاه پس از بسیج، بزرگترین ظرفیت انسانی را در کشور دارد. اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده چشم طمع به دانشگاه آزاد دارند.

افشای ماموریت ضد فرهنگی خبرگزاری آلمانی
سایت دویچه وله آلمان با راه اندازی بخش فارسی وب سایت خود از سال 2003 سعی نموده است تا در میان وب سایت های خارجی و با اهداف ضد ایرانی-اسلامی بیشتر با تمرکز بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی به فعالیت بپردازد. در همین راستا سایت فارسی این شبکه در ماه های اخیر سعی نموده است با گزارش و مصاحبه هایی در مورد وضعیت حجاب در ایران، دوگانگی و مشکلات زنان ایرانی با حجاب را به عنوان معضل اصلی بانوان ایرانی مطرح نماید؛ همچنین این شبکه سعی نموده با دیدی سکولار، اهداف فمینیستی خود را به نحوی دنبال نماید که گویی زنان ایرانی از آزادی عمل برخوردار نیستند و نمی توانند در فعالیت های اجتماعی مشارکت نمایند.
این رسانه آلمانی که اکنون اهداف ضد فرهنگی خود را برهمگان آشکار نموده، در ماه های اخیر سعی کرده با تبلیغ و ترویج مدهای مغایر با حیاء و پوشش اسلامی، زنان ایرانی را به استفاده از این سبک ها ترغیب نماید و این موضوع را ترویج دهد که زنان ایرانی در حال حرکت به سوی تغییر و دوری از حجاب هستند.
در همین راستا لازم است تا مقامات وزارت امورخارجه کشورمان با ارسال تذکر به سفارت آلمان، هشداری جدی درخصوص این اعمال ضد فرهنگی به این سایت مدعی آزادی بیان داده و از حیثیت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دفاع نمایند.

جنجال چفیه برادر ناتنی اوباما

انتشار تصویر«مالک اوباما» برادر بزرگتر رئیس جمهور آمریکا که چفیه‌ای فلسطینی با عبارت «قدس از آن ماست و ما باز می‌گردیم» را به گردن انداخته، خشم رسانه‌های آمریکایی را بر انگیخت.

بازتاب های استعفای نجفی
استعفای محمد علی نجفی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازتاب های زیادی در فضای مجازی یافته است. برخی از سایتها با توجه به بحث هایی که در این باره از قبل گمانه زنی می شد اما با تکذیب مسئولان سازمان مواجه می شد، نوشته اند که انتظار می رفت روند بهتری در این زمینه طی می شد.
از جمله یک سایت خبری در انتقاد از حواشی این اتفاق نوشته است که بهتر بود درباره این ماجرا متناسب با واقعیت اطلاع رسانی میشد، تا اینگونه نشود که 24 ساعت بعد از تکذیبیه متن استعفا به جریان بیفتد و رئیس جمهوری هم به آن پاسخ مثبت بدهد.

سکوت سخنگوی دولت در باره ی اموال وزرا

سخنگوی دولت تاکنون درباره اموال وزرای دولت یازدهم سکوت کرده است. در هفته گذشته در فضای رسانه‌ها و همچنین مجلس انتقادات گسترده‌ای نسبت به انتخاب وزرایی که سرمایه آنان بیش از هزار میلیارد تومان است صورت گرفت. در یکی از گزارش‌ها آمده بود چگونه می‌شود وزیری که سی سال مسؤولیت دولتی داشته، امروز دارایی او بیش از هزار میلیارد تومان شده باشد؟

مرتضوی حق ندارد از کسی شکایت کند
نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: سعید مرتضوی نمی‌تواند از من به عنوان مجری قانون در موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی شکایت کند؛ چرا که ما به وظیفه قانونی خود عمل کرده‌ایم. علیرضا محجوب اظهار کرد: ما در مجلس به عنوان یک نماینده وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم و دنباله‌روی از وظایف قانونی قابل شکایت نیست و مجلس نیز پاسخ شکایت سعید مرتضوی از من را داده است. وی افزود: وقتی کسی متن قانون را می‌خواند نمی‌توان از او شکایت کرد، متن تحقیق و تفحص مثل قانون است؛ بنابراین مرتضوی نمی‌تواند از من به خاطر قرائت این متن شکایت کند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که در صورت اهمیت این موضوعات دستگاه قضایی آن را پیگیری می‌کند همانطور که اصل موضوع تحقیق و تفحص در این دستگاه در حال پیگیری است.
انگری برد جدید ترین جاسوس آمریکا و انگلیس
روزنامه گاردین در خبری نوشت: سازمان های جاسوسی در آمریکا و انگلیس حتی می توانند توسط بازی هایی که برای تلفن های همراه در دسترس هستند از دارندگان تلفن همراه جاسوسی کنند.
گاردین نوشت: سازمان های امنیتی در آمریکا و انگلیس با ایجاد توانایی های به راحتی می توانند از تلفن های همراه جاسوسی کنند، آنها می توانند با راحتی از طریق ابزار و برنامه های محبوب مشترکین تلفن همراه که بر روی گوشی همراه خود نصب می شوند، جاسوسی کنند و اطلاعات شخصی و سن و جنسیت و مکان و دیگر اطلاعات شخصی او را بدست آورند.
یکی از برنامه های جاسوسی که می تواند اطلاعات شخصی کاربران تلفن همراه را به سازمان های اطلاعاتی مخابره کند بازی معروف و محبوب انگری برد بوده که هواداران بسیاری نیز دارد.

موافقت روحانی با درخواست لاریجانی
به‌دنبال موافقت حسن روحانی با درخواست علی لاریجانی در رابطه با بازگشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی، علاءالدین بروجردی گفت: دوباره به این کمیته باز خواهم گشت. او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران توضیح داد: این موضوع از قبل وجود داشته چرا که بنده از طرف مجلس در کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم اما در دولت یازدهم نمی‌دانیم این جلسه برگزار می‌شود یا خیر که قرار شد از بنده برای حضور در این جلسات دعوت شود.

توقیف بخشی از اموال بابک زنجانی
حجت‌الاسلام رئیسی درباره پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: این پرونده در دادسرای تهران در حال رسیدگی است و بخشی از اموال متهم شناسایی و توقیف شده و در اختیار دادستان قرار دارد و مطلعان و مرتبطان با پرونده احضار و بازجویی می‌شوند. به گزارش ایسنا، معاون اول قوه قضائیه گفت: موضوع بدهی متهم به وزارت نفت و پس گرفتن حقوق بیت‌المال که مبلغ بسیار زیادی است، در اولویت قرار داشته و گام اول خواهد بود اما پرونده ابعاد دیگری هم دارد که به آن‌ها هم رسیدگی خواهد شد و مسئولان درخصوص این پرونده اطلاع‌رسانی انجام داده و خواهند داد.

توضیح احمدی‌مقدم درباره فروش نفت
فرمانده نیروی انتظامی(ناجا) در حاشیه اولین همایش علمی پلیس، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در جمع خبرنگاران درباره برخی اخبار مبنی بر فروش نفت از سوی این نهاد در دوره‌ احمدی‌نژاد توضیح داد که دلیل این کار در دولت قبل، درخواست احمدی‌نژاد برای جبران 11درصد کسری اعتبار بوده است. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به بدهی 185میلیون دلاری نیروی انتظامی به وزارت نفت، گفت که امسال نامه‌ای به دولت نوشته شد که کسری از این محل تسویه حساب شود.

بهترین استانداران از دید خاتمی

شنیده‌ایم محمد خاتمی از ترکیب کلی استانداران دولت یازدهم دفاع کرده و گفته است: "از نظر من، آقایان انصاری، مقتدایی، میرمحمدی، جبارزاده و زاهدی، استانداران استان‌های زنجان، خوزستان،یزد، آذربایجان شرقی و کردستان بهترین گزینه‌های موجود هستند.

احمدی نژاد برنامه انتخاباتی ندارد اما شاید بیاید
بهمن شریف زاده، رئیس ستاد انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری 92 تاکید دارد،تیم احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی‌ندارد. بهمن شریف‌زاده می‌گوید: رئیس‌جمهور سابق کشورمان فعلا هیچ برنامه‌ای برای ورود به انتخابات مجلس دهم ندارد. وی با تاکید بر اینکه برنامه ای برای انتخابات آینده ندارد می‌افزاید: برنامه‌ نداشتن به معنی نفی ورود به این عرصه نیست اما تا کنون برنامه‌ای برای حضور در انتخابات طراحی نکردیم. شریف‌زاده بر این باور است که احمدی‌نژاد تا امروز روی مسئله حضور در انتخابات مجلس دهم و ارائه لیست با حضور وزیران دولت نهم و دهم فکر نکرده است. وی ادامه می‌دهد: فعالیت‌های سیاسی کنونی احمدی نژاد، نمی‌تواند شاخصی برای پیش‌بینی حضور او در انتخابات باشد. شریف‌زاده تاکید می‌کند احمدی نژاد کنار قرار گرفته است، اکنون او تصمیم دارد هیچ ورودی به عرصه سیاسی نداشته باشد. به این صورت که نه اظهار نظری داشته باشدو نه موضعگیری. وی با تاکید مجدد که این تصمیم تا امروز اتخاذ شده است می‌گوید: درآینده ممکن است شرایط تغییر و احمدی‌نژاد تصمیم دیگری برای حضور در عرصه‌های سیاسی بگیرد. وی اعتقاد دارد حضور احمدی نژاد با لیستی از وزرای دولت نهم و دهم شایعه است و عللی دارد که نمی‌تواند این دلایل را رسانه‌ای کند.

بازگشت جلیلی به دانشگاه امام صادق

سعید جلیلی پس از سال‌ها دوری از دانشگاه امام صادق(ع)، بار دیگر به دعوت رئیس دانشکده علوم سیاسی برای تدریس به این دانشگاه بازگشت. قرار است وی در ترم جدید موضوع "تفسیر آیات سیاسی قرآن" را تدریس کند.

موسویان: پیشنهاد وزارت خارجه را نپذیرفتم
حسین موسویان دیپلماتی که سابقه حضور در تیم مذاکره‌کننده روحانی را دارد، دیروز به آمریکا بازگشت، اما پیش از خروج از کشور با خبرگزاری‌های تسنیم و ایسنا به‌گفت‌وگو نشست. او به تسنیم گفت: اولین کسی که آقای احمدی‌نژاد برای [پست] وزیر خارجه دعوت کرد من بودم... ما دو ساعت، دوستانه و خیلی صمیمی صحبت کردیم و دیدم که ما اختلاف نظر فوق‌العاده عمیقی در سیاست خارجی با همدیگر داریم. او همچنین به سایت انتخاب هم‌گفت که هیچ گونه تمایلی برای تصدی پست یا همکاری با دولت ندارد. وی به ایسنا هم گفت: توافق ژنو می‌تواند سه‌تا‌پنج سال اجرا شود.

تمسخر خانواده پرجمعیت در سیما!
صبح پنج شنبه 3 بهمن 92 برنامه ویتامین 3 شبکه سه سیما به مجری‌گری علی ضیا. مهمانان برنامه خانواده‌ای 21 نفره از چالدران، روستایی هم مرز با ترکیه.
این خانواده 19 فرزند داشتند که 11 تای آن‌ها دختر و 8 تای آن‌ها پسر بودند. از پسر‌ها فقط سه تای آن‌ها به کار بافت فرش مشغول بودند و بقیه بی‌کار. دختران خانواده که از 34 ساله بودند تا 7 ساله هیچکدام سواد خواندن و نوشتن نداشتند به همین خاطر هیچکدامشان حتی مادر خانواده توانایی فارسی صحبت کردن و فهمیدن کلمات فارسی را نداشتند و فقط به کردی صحبت می‌کردند. پسران هم فارسی می‌فهمیدند اما تا کلاس پنجم بیشتر درس نخوانده بودند.
در بین اجرای برنامه کنایه‌ها و تخریب‌های بسیاری توسط مجری برنامه روانه فرزندان این خانواده شد. پرویز یکی از پسران که بی‌کار هم بود و ازدواج هم کرده بود مدام با متلک‌های مجری مواجه می‌شد. «کی به تو زن داده وقتی بیکاری؟»» معلومه انگیزه هیچ کاری هم نداری» «چطوری بیکار؟» و مواردی از این دست. خنده‌های تمسخرانه و نگاه‌هایی از بالا به پایین به پسران این خانواده خیلی در طول برنامه خودنمایی می‌کرد. هرکدام از فرزندان که به نوبت وارد می‌شدند با متلک مجری که «هر چی می‌آیند تمام نمی‌شود» مواجه می‌شدند. بهرام پسر بزرگ خانواده که با یادگرفتن فرش بافی و آموزش آن به خانواده ممر درآمدی فراهم کرده بود سخنگوی جمع بود.
از هر ده جمله بهرام شاید پنج جمله آن این بود «ما پول نداریم»» فرش فقط پول نان و چایی ما می‌شود» «ما فقیر هستیم» «روستای ما نزدیک مرز است و مجبوریم همه در یک خانه زندگی کنیم» و به طور کلی ترجیع بند حرف‌های بهرام این بود» ما فقیر هستیم». و در آخر هم نتیجه این برنامه این شد که مسئولین به داد این خانواده و این روستا برسند.
واقعا با دعوت این خانواده به برنامه صبحگاهی شبکه سه قرار است چه پیامی به مخاطبین منتقل شود؟ تعدد فرزند آوری؟ آیا اولین جمله‌ای که به زبان هر بیننده جاری می‌شود این نخواهد بود که» شما که هیچ امکاناتی ندارید چرا فرزند زیاد می‌آورید؟» آیا این برنامه سعی داشت بیننده‌ها را با مفهوم والای جایگاه رزق انسان در هستی آشنا کند یا برعکس با جملات متعدد پسر بزرگ خانواده این طور القا شود که این خانواده در فقر مطلق به سر می‌برند و علت این فقر هم تعدد فرزندان است.
متاسفانه برنامه سازان سیما جهت درست ترویج افزایش جمعیت را گم کرده‌اند. به گمان آنان هر وقت از تعدد فرزند صحبت می‌شود حتما باید هر خانواده 7 – 8 فرزند داشته باشد در صورتیکه قضیه این گونه نیست. سیاست در این زمینه رفتن به سمت فاصله گرفتن از تک فرزندی است. اگر به همین منوال برنامه‌های سیما ادامه پیدا کند قطعا ماجرای افزایش جمعیت نه تنها به سخره گرفته می‌شود بلکه اثری عکس نیز خواهد داشت.

کمیته ی 6 نفره اصلاح طلبان برای شرکت در مجلس

برخی اصلاح‌طلبان از تشکیل کمیته‌ای شش‌نفره مرکب از نمایندگان هاشمی، خاتمی و روحانی به دبیری مجید انصاری خبر می‌دهند که وظیفه آنان تصمیم‌گیری درباره انتخاباتمجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است. نزدیکان روحانی با اشاره به اینکه آنان با لیست مستقل اعتدالیون در انتخابات شرکت خواهند کرد، تشکیل کمیته مزبور را تکذیب می‌کنند.

تشکیل حزبم هنوز قطعی نیست
محمدرضا عارف رئیس بنیاد ایرانیان در حاشیه برگزاری کنگره حزب مردمسالاری درخصوص تشکیل حزب خود گفت: تشکیل این حزب هنوز به جایی نرسیده اما در حال بررسی مجوز حزب هستیم، لذا هنوز تشکیل آن قطعی نیست. محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که شایعه شده شما در انتخابات مجلس از یزد کاندیدا می‌شوید، گفت: خودتان می‌گویید شایعه است! عارف در پاسخ به این سوال که شکایت شما درباره دزدی از محل دفترتان به کجا رسید؟ پاسخ داد: این شکایت در حال بررسی است. عضو مجمع تشخیص درباره چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما به این مذاکرات خوشبین هستیم و ان‌شاءالله به منافع ملی توجه شود و به نتایج خوبی برسیم؛ تا به حال اقدامات در عرصه دیپلماسی خارجی خوب بوده است. وی درخصوص تشکیل حزب خود گفت: تشکیل این حزب هنوز به جایی نرسیده اما در حال بررسی مجوز حزب هستیم، لذا هنوز تشکیل آن قطعی نیست.

تکنوکرات ها و اصلاح طلبان در حال سرمایه گزاری بر روی کاندیدای خبرگان

برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و تکنوکرات با سفر به قم درصدد شناسایی و سرمایه‌گذاری روی کاندیداهای مجلس خبرگان آینده هستند. این افراد با ترویج خبری کذب مبنی بر کاندیدا نشدن آیت‌الله مهدوی کنی در انتخابات آینده، درصددند همفکران خود را برای ثبت نام در انتخابات خبرگان تهییج کنند.

خبری شنیده نشده از ماجرای قلیان کشیدن در کیش!
منصور رشیدی در مورد حواشی و شایعات اردوی کیش تیم زیر 22 سال ایران گفت: تمام این صحبت‌ها شایعه است، اما آقایان می‌خواهند تمام کاسه کوزه‌ها را سر من بشکنند. من هیچ وقت نگفتم بازیکنان قلیان کشیدند و اصلاً چنین مسئله‌ای هم وجود نداشت.
وی ادامه داد: از این شایعاتی که مطرح می‌شود خبر ندارم. مشکلی جز کیفیت نامطلوب هتل نداشتیم و این موضوع را هم مطرح کردیم که باعث ناراحتی اسپانسر و مدیر هتل شد. آقایان هم بعد از این موضوع گفتند که بچه‌ها برای قلیان کشیدن فاکتور 1.5 میلیون تومانی داشتند که درست نیست، بلکه این فاکتور برای کیک و چای است که منصوریان دستور داده بود قبل از بازی بخورند و آخرش هم خودش فاکتور را حساب کرد.
مربی تیم زیر 22 سال ایران در پاسخ به این سوال که چرا نام مسلمان و صادقیان به عنوان بازیکنان قلیانی مطرح شده، اظهار داشت: نه تنها این بازیکنان بلکه بقیه هم قلیان نکشیدند. مسلمان یک جوان مودب است که در 21 سالگی مانند یک فرد 40 ساله فکر می کند و صادقیان هم یک جوان و بازیکن خوش فکر است، حالا نمی‌دانم چه کسی به علیپور گفته این بازیکنان قلیانی هستند.
رشیدی تصریح کرد: هتل محل اقامت‌مان در کیش پوسیده و پر از سوسک بود! زمانی که وارد اتاق شدم آنقدر بوی بد می‌داد که گفتم حاضرم در لابی بخوابم اما در این اتاق نباشم! واقعا وضعیت افتضاحی بود.
وی در ادامه انتقاداتش نسبت به خبر قلیان کشیدن بازیکنان تاکید کرد: همه این صحبت‌ها دروغ محض است، نمی‌دانم چرا می‌خواهند چند جوان را خراب کنند؟ اگر انتقادی هم هست باید سازنده باشد نه به این صورت چرا که خدا را خوش نمی‌آید.

مجوز دولت به پورمحمدی برای مذاکره قضایی با 2 عضو شورای امنیت سازمان ملل

بر اساس مجوزهای اخیر هیئت دولت به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ،این وزارتخانه می تواند در اجرای ماده ۲ آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق های بین المللی مصوب ۱۳۷۱ نسبت به انجام مذاکره و امضای موقت موافقتنامه معاضدت قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و همچنین انجام مذاکره و امضای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه اقدام کند.

نظر اژه‌ای درباره چگونگی برخورد با ماهواره

سخنگوی دستگاه قضا در همایش ملی پلیس، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی، گفت: در برخورد با ماهواره باید تدبیر، مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود. به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قانون، استفاده از ماهواره را ممنوع کرده است، گفت: نیروی انتظامی براساس وظیفه با ماهواره برخورد می‌کند و اقدام به جمع‌آوری دیش ماهواره‌ها می‌کند. باید دید چگونه می‌توان این وضعیت را مدیریت کرد در حالی که مردمی که می‌خواهند استفاده صحیح از این فناوری داشته باشند ناراضی و محروم نشوند.

دستور پرداخت مطالبات ارزی 50 میلیارد ریالی شرکت تولیدکننده در و پنجره

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، در حالی که معمولا هزینه های پیش بینی نشده در قوانین بودجه هر سال، صرف موارد خاص و مشکلاتی که به صورت ناگهانی برای دستگاهها و مناطقی از کشور رخ می دهد، اختصاص می یابد، یک مقام ارشد اجرایی با صدور ابلاغیه ای، مجوز پرداخت 50 میلیارد ریال بابت پرداخت باقیمانده مطالبات ارزی یک شرکت تولید کننده قطعات در و پنجره از محل این اعتبار را داده است که این دستور در نوع خود کم نظیر است.

هشدار ایت الله مکارم به برخی از به تحرکات قوم‌گرایانه در دولت یازدهم

شنیده‌ایم آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نسبت به تحرکات قوم‌گرایانه برخی عناصر منتسب به دولت یازدهم هشدار داده است. آیت‌الله مکارم در پاسخ به برخی توجیهات مبنی بر برنامه‌ریزی برای جذب عناصر افراطی مذهبی عنوان کرده‌اند: "اگر می‌خواهید برای نظام مدافع درست کنید به جذب و آموزش بسیجیان کشور بپردازید. بهترین مدافعان نظام، بسیجیان ولایی و دلاور هستند.

تکذیب مذاکره ایران با مخالفان سوریه
حسین امیر عبداللهیان معاون وزیرخارجه اخبار برخی رسانه های خارجی مبنی بر انجام مذاکرات مخفیانه با حضور نمایندگانی از ایران ، دولت سوریه و گروه مخالفان را تکذیب کرد.
شبکه خبری الجزیره دو روز قبل در خبری اعلام کرده بود که یکسری گفت و گوهای مخفیانه و سری میان ایران و گروههای سوری در برن پایتخت سوئیس در جریان است.

استقبال حقیقت‌پور از کمیته بازگشت ایرانیان خارج از کشور
منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با استقبال از تشکیل کمیته بازگشت ایرانیان خارج از کشور در وزارت اطلاعات گفته: نمی‌شود ایرانیان را به صرف امضای یک بیانیه و اظهار نظر سیاسی از رفتو آمد به کشورشان محروم کرد. حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فرارو گفته: دستگاه‌های اجرایی و وزارت اطلاعات بالغ و عاقل هستند و اقدامات آن‌ها مورد تأیید مجلس هم هست.
در این مسیر هم اگر آن‌ها نیازمند تصویب قانون باشند مجلس آماده همکاری است. با این حال در حال حاضر ملاک برای ما قوانین موجود است و افرادی که مطابق این قوانین جرمی را مرتکب نشده‌اند و قانون را زیر پا نگذاشته‌اند باید امکان بازگشت به کشور را داشته باشند.

هدف اصلاح طلبان انشقاق در جبهه ی اصولگرایان

در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان مصوب شده است که با هدف انشقاق در جبهه اصولگرایان، دیداری با علی لاریجانی داشته باشند و به وی اطمینان دهند چنانچه وی با موضع مستقل و لیست جداگانه در انتخابات مجلس آینده شرکت کند، آنان حاضرند از ریاست وی برای مجلس آینده حمایت کنند.

خوانندگی زن محجبه تا زن خانه دار انچنانی
چندی است در کنار حمله به فرهنگ و بنیان خانواده، زیرسئوال بردن حجاب در دستور کار برنامه های فارسی زبان و حتی برخی رسانه های خارجی صاحب برند قرار گرفته است.
بنابراین گزارش، پروژه تحقیر و تخریب حجاب که در یکی از شبکه های فارسی زبان و در برنامه آکادمی موسیقی” اتفاق افتاد این روزها در همان شبکه و به شکلی دیگر به نمایش گذاشته شد.”ظاهرا سریال حضور زنان با حجاب در این شبکه ادامه پیدا کرده است.
اینکه زنان ایرانی درکنار روند تهاجم مستقیم این شبکه در اشاعه ارزش های غربی که اکثرا با اقبال زودهنگام روبرو نخواهد شد در برابر تهاجم نرمی قرار می گیرند که در درازمدت می تواند هدف نهایی این شبکه را در غربی شدن زنان و خانواده ها فراهم آورد.
"
ارمیای باحجاباولین شخصیت ساخته شده توسط دست اندرکاران شبکه بهایی "من و تو” بود” که در برنامه آکادمی موسیقی این شبکه وارد شد و همگام با حفظ حجاب در مسابقات شرکت کرد
شبکه "من و تو” در ادامه پروژه "زن محجبه خواننده” این بار در برنامه بفرمایید شام شکل دیگری از زن محجبه را به نمایش گذاشته است:ورود فردی محجبه به نام "فرزانه” در برنامه بفرمایید شام که سبک زندگی با حجاب خاص خود! را تعریف و فرهنگ سازی می کند.”فرزانه محجبه” در برنامه بفرمایید شام سبک های رفتاری، مراوداتی، پوششی، نحوه صحبت با نامحرم،حیا زدایی و… را به نمایش می گذارد.

اخبار کوتاه:

*شنیده‌ایم آمار ازدواج دانشجویی در کشور در سال‌های اخیر کاهش یافته است. در سال 90 آمار ازدواج‌های دانشجویی به مرز صدهزار رسید که این آمار در سال گذشته به 31 هزار و امسال به حدود 20 هزار رسید.

*
شنیده‌ایم 15 ایرانی که نقش مهمی در دور زدن تحریم‌ها داشته‌اند در زندان‌های خارج کشور به سر می‌برند. وزارت امور خارجه تاکنون گزارشی درباره اقدامات انجام‌شده برای آزادی این افراد ارائه نداده است

*عدم دعوت وزارت امور خارجه از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های کشورمان برای اعزام به نشست‌های مهم داووس، ژنو2 و مونیخ، با اعتراض مدیران رسانه‌ای مواجه شده است. ظاهراً مسؤولان این وزارتخانه با نگاه مزاحم به خبرنگاران و عکاسان می‌نگرند.

*تعیین استاندار استان خراسان رضوی پس از گذشت بیش از شش ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم هنوز به نتیجه نرسیده است. حامیان حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین با انتخاب اسماعیل نجار و یا ابقای محمدحسین فروزان‌مهر به‌شدت مخالف بوده و تحرکات وسیعی را در قالب توزیع شبنامه، شایعه پراکنی و حمله به دولت روحانی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی کلید زده‌اند.

*آمارها نشان می‌دهد در اربعین امسال، یک میلیون و دویست هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور داشتند که از این تعداد 750 هزار نفر با روادید سفر کرده بودند. از سوی دیگر تا پایان دی‌ماه سال جاری بیش از یک میلیون و 250 هزار عراقی برای زیارت، درمان و سیاحت به ایران سفر کرده‌اند.

* مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران قول داد که برای بازگشت مهدی حجت، معاون میراث فرهنگی و قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این سازمان پادرمیانی کند.

* هفته پیش قرار بود کنسرت مازیار فلاحی در اصفهان به مدت دور روز برگزار شود. اما چند ساعت قبل از اولین اجرا، علیرغم فروش تعداد زیادی بلیت، کنسرت این خواننده پاپ لغو شد.

* حجت الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه گفت: متأسفانه شخص گزارشگر حقوق بشر دروغهای متعددی در گزارش اخیر خود ارایه کرده که بخشی از این دروغها در خصوص استقلال قوه قضاییه و قضات است. وی افزود: سخنان گزارشگر حقوق بشر کذب و قابل تعقیب است.

* با شدت گرفتن درگیری میان سران گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، سران این گروهک از عشایر الوهب ـ قبیله شمر ـ در شهر الرقه بیعت گرفتند.

* مقامهای آرژانتینی اعلام کرده اند که کریستینا فرناندز رئیس جمهور این کشور از بیماری جدیدی رنج می برد.

* سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ که روز گذشته وزارت صنعت برای اطلاع مردم از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا اعلام کرده بود امروز کار نمی‌کند و همچنین سایت اینترنتی معرفی شده برای این منظور، قابل دسترسی نیست.

https://shoma-weekly.ir/aWyucf