گفته می‌شود که...

حکم جلب مجری معروف/ ضرغامی مجری مناظره های انتخاباتی شد/ همدردی رئیس جمهور با زنان بیوه / 48 ساعت قبل از رای گیری تایید و با 33 میلیون رای رئیس جمهور می‌شوم/ شگرد جدید منافقین برای جاسوسی!/ تخلفی صورت نگرفته است و ...

ترفند جدید بلندگوی ملکه علیه انتخابات!
 برخی اخبار حکایت از آن دارد که به‌زودی موج جدیدی از انتشار اخبار و اسناد ساختگی و مجعول جدید با طراحی و هدایت سیا و بی‌بی‌سی فارسی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به‌راه می‌افتد. بی‌بی‌سی از مدت‌ها قبل، صفحه ویژه انتخابات ایران را در پایگاه اینترنتی خود راه‌اندازی کرده است و به‌طور ویژه و کاملاً هدفمند اخبار داخل ایران را زیر نظر دارد. هدف برنامه‌ریزان این سندسازی و افشاگری دروغین، بهم زدن اتحاد یکی از جریان‌های سیاسی حاضر در انتخابات و ایجاد بددلی در میان آنان است. همچنین گفته می‌شود قرار است با الگوبرداری از سندسازی ویکی‌لیکس موجی از اسناد دروغین علیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران منتشر شود و بی‌بی‌سی فارسی و رسانه‌های دیگر ضدانقلاب باایجاد جنگ روانی، انتخابات ایران را نزد افکار عمومی زیر سؤال ببرند.

شگرد جدید منافقین برای جاسوسی!
 عوامل گروهک تروریستی منافقین که برای انتخابات ریاست‌جمهوری۹۲ به‌شدت فعال شده‌اند، با شگردهای جدید قصد دارند با کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در داخل ایران ارتباط بگیرند.
 شیوه تخلیه اطلاعاتی منافقین که پیش از این در فیس‌بوک و از طریق دعوت به‌همکاری به‌عنوان خبرنگار با پوشش پایگاه خبری «آژانس ایران خبر» صورت می‌گرفت، با فعالیت دوباره این پایگاه خبری و از طریق نظرسنجی انتخاباتی پیگیری می‌شود. این نظرسنجی‌ها از سه طریق نظرسنجی در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی، پایگاه‌های خبری پوششی منافقین و تماس تلفنی و پیامکی صورت می‌گیرد.
در نظرسنجی‌های تلفنی و پیامکی، ابتدا درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، احراز صلاحیت‌های شورای نگهبان، نظرسنجی درباره نامزدهای مطرح شده و در ادامه، درباره نارضایتی از وضعیت معیشت و اقتصاد، سیاست‌های نظام و تحصن و اعتصاب کارگران پرسش می‌شود.
بر پایه این خبر، در ارتباطات برقرار شده به‌منظور نظرسنجی، افرادی که قابلیت و ظرفیت فعالیت سیاسی داشته باشند، شناسایی می‌شوند و آن‌ها را در پوشش خبرنگار به همکاری دعوت می‌کنند.
    
48 ساعت قبل از رای گیری تایید و با 33 میلیون رای رئیس جمهور می‌شوم
 با وجود عدم احراز صلاحیت لیدر جریان انحرافی از سوی شورای نگهبان وی با اعضای ستاد خود دیدارهای روتین خود را داشته و در جلسه اخیر خود اعلام کرده است: ما برمی‌گردیم؛ 48 ساعت قبل از رای گیری تایید و با 33 میلیون رای رئیس جمهور می‌شوم.
فشار داخلی برای تحریم انتخابات
جریان تندرو اصلاحات به صورت مستقیم و غیر مستقیم جلساتی برگزار کردند و به عارف و روحانی جهت کناره‌گیری از کاندیداتوری در انتخابات و تحریم این حماسه سیاسی، فشار وارد می‌کنند که تا به حال این فشارهای داخلی بی‌نتیجه بوده و این دو نامزد اصلاحات اعلام کردند تا آخر در صحنه می‌مانیم.

فحاشی ضد انقلاب علیه هاشمی
پس از انتشار سخنرانی و بیانیه‌های هاشمی رفسنجانی مبنی بر پذیرفتن نظر شورای نگهبان و اینکه حتماً به عنوان یکی از اولین رای دهندگان پای صندوق‌ رای حاضر می‌شود رسانه‌های ضد انقلاب نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به این دلیل که هاشمی تاکنون هیچ موضوع گیری رادیکالی و تندی علیه نظام نداشته در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خود درحال فحاشی علیه وی هستند

هزینه‌های گزاف برای فیلم های تبلیغاتی
باتوجه به شیوه جدید تبلیغات در دوره‌های اخیر و انجام برنامه‌های تلویزیونی، به نظر می‌رسد کاندیداها کمتر تمایل به انجام تبلیغات سنتی از قبیل چاپ پوستر دارند.اما در این میان، بیشترین هزینه صرف ساخت فیلم‌های تبلیغاتی شده که بنا بر شنیده‌ها به طور متوسط برای ساخت این مستندها برخلاف گفته‌های رسمی هزینه‌های گزافی پرداخت شده است.؛ گفتنی است هر کاندیدا می تواند دو مستند 30 دقیقه برای پخش از رسانه ملی داشته باشد.

بالاخره حکم جلب مجری معروف صادر شد
دادگاه حکم جلب مجری مشهور تلویزیون به علت عدم حضور برای اجرای حکم را صادر کرد. این مجری مشهور و جنجالی تلویزیون که چندی پیش به حکم رابطه نامشروع به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بود،‌ روز گذشته در جلسه اجرای حکم حاضر نشد و دادگاه نیز برای وی حکم جلب صادر کرد.
این گزارش حاکی است، مدیر شبکه اول سیما اخیرا گفته بود که وی می‌تواند به فعالیت‌هایش در تلویزیون ادامه دهد چرا که هنوز حکمی مبنی بر محکومیت وی به دست مدیران رسانه ملی نرسیده است.
به گزارش کافه سینما این حکم در ادامه شکایت های خانمی صادر شد که پیش از این گفتگوها و گزارش های فراوانی از او و این اتفاق منتشر شده بود.

همدردی رئیس جمهور با زنان بیوه
جام سیاسی: سایت دیلی میل نوشت: باراک اوباما دیروز، در روز یاد بود سربازان کشته شده آمریکایی با خانواده های آنها، مخصوصا همسرانشان ابراز همدردی کرد.
اوباما به همراه میشل اوباما به دیدار آنها رفت و بر سر قبر های آنها نیز حاضر شد. اوباما همچنین در قبرستان ملی ایالت ویرجینیا به ایراد سخنرانی پرداخت.

رییس سازمان صدا و سیما مجری مناظره ها شد
شنیده های سایت "فردا"  حاکی است رییس سازمان صدا و سیما خود راسا اجرای مناظره بین کاندیداها را برعهده خواهد گرفت.
یک منبع آگاه در این خصوص به "فردا" گفت: طبق شنیده ها آقای ضرغامی شخصا مجری جلسات مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و این امر قطعا به پرشور شدن انتخابات و جذابیت این مناظره کمک خواهد کرد.

پاسخ کنایه آمیز روزنامه جمهوری اسلامی به یک نامزد ریاست جمهوری!
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سید محمد غرضی از داوطلبان ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که کارنامه کاری شما بیشتر رنگ و بوی بررسی اقتصادی دارد آیا به مدیران فرهنگی کابینه خود فکر کرده اید؟ گفت: "متأسفانه همین گونه است و مردم مرا چهره فرهنگی نمی‌شناسند اما چنین نیست. یک روز در دولت آقای هاشمی، سید محمد خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هیات دولت مطرح کرد که سوبسید برای چاپ روزنامه بدهید که من مخالفت کردم. بعد رفتم یک کبابی و یک بغل روزنامه‌های جمهوری اسلامی جمع کردم و آوردم در هیات دولت به آقای هاشمی گفتم این سوبسید را می‌خواهید برای چه به سید محمد خاتمی بدهید که روزنامه چاپ کند تا از کبابی سر در آورد؟" این گزارش را که یکی از خبرگزاری‌ها مخابره کرده، ظاهراً مربوط به دوران جوانی آقای غرضی است که در یکی از کبابی‌ها روزنامه‌های قبل از انقلاب را زیر بغل ایشان داده بودند!

تکذیب یک شایعه توسط داماد احمدی نژاد
شنیده شد که مهدی خورشیدی اظهارداشت:حامل هیچ‌گونه پیامی از سوی رئیس‌جمهور برای آقای مسعود روغنی زنجانی نبودم. وی با اشاره به انتشار برخی از اخبار به نقل از روغنی زنجانی مبنی بر این‌که خورشیدی حامل پیام رئیس‌جمهور در ارتباط با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای وی بوده است، گفت: من حامل هیچ‌گونه پیامی برای آقای زنجانی نبودم، آن زمانی که در ریاست‌جمهوری بودم در ارتباط با یک موضوع کارشناسی که خودم پیگیری می‌کردم، با آقای زنجانی صحبت کردم و حامل هیچ‌گونه پیامی از سوی رئیس‌جمهور برای وی نبودم.
ایسنا نوشت؛ وی با بیان این‌که ملاقات‌های من مستقل است گفت: موضوعی بود که می‌خواستم به یک کارشناسی در مورد آن برسم و به همین بابت با آقای زنجانی صحبت کردم، ولی حامل پیام نبودم. چندی پیش در برخی از رسانه‌ها به نقل از مسعود روغنی زنجانی آمده بود که مهدی خورشیدی (داماد احمدی نژاد) حامل پیام رئیس جمهور برای وی جهت احیای سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی بوده است.

انتصاب‌های دقیقه 90 در دولت
شنیده شد که دفتر رئیس‌جمهور در واپسین روزهای باقی مانده دست به انتصاب‌های مختلف زده است. ندای انقلاب نوشت؛ عقیل امامی که هفته گذشته مراسم معارفه اش به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و رسانه دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد، با ایجاد تغییراتی علیرضا باژرنگ که پیش از این به عنوان مشاور معاون ارتباطات و اطلاع رسانی در نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد را به عنوان معاون ارتباطات مرکز منصوب کرد. خبرها حاکی است وحید شاکری که پیش از این مدیرکل دفتر اموررسانه‌های ریاست جمهوری بود به زودی به عنوان معاون رسانه‌‌ای منصوب می‌شود.

حضور پررنگ معاون پارلمانی قالیباف در مجلس
شنیده شد که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، طالبیان معاون پارلمانی شهرداری تهران، حضور پررنگی در مجلس داشته و مرتب با نمایندگان مذاکره و لابی می‌کند. بولتن‌نیوز نوشت؛ در همین راستا سید امیر طالبیان با حضور در راهروهای مجلس رایزنی‌های گسترده‌‌ای را برای حمایت از قالیباف آغاز کرده است. معاون پارلمانی شهرداری تهران مرتب با نمایندگان صحبت کرده و خواستار حمایت نمایندگان از قالیباف در انتخابات است. گرچه وی ماه‌های گذشته نیز در مجلس حضور می‌یافت اما در آستانه انتخابات حضور وی در راهروهای مجلس و مذاکره با نمایندگان از شدت بیشتری برخوردار شده است. یکی از نمایندگان در همین زمینه گفت: طالبیان سعی می‌کند تا نمایندگان بیشتری را در حمایت از قالیباف جذب کند.

مشارکت 8/69 درصد مردم در انتخابات
شنیده شد که یکی از مراکز معتبر افکار سنجی کشور، دیروز نتایج تحقیق خود درباره انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد. فارس نوشت؛ نمونه‌های این تحقیق از کلیه مراکز استان‌ها و ۱۰۲ شهر هستند. برخی نتایج آن عبارت است از: 1. در این نظرسنجی 8/69درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد شرکت می‌کنند. 2. بر اساس این نظرسنجی، بیشترین اقبال مردم به کاندیداهای اصولگراست. 3. در این نظرسنجی درباره رفتارهای احتمالی هواداران آقایان هاشمی رفسنجانی و مشایی از پاسخگویان سوال شده است که نتایج نشان می‌دهد بیشترین نسبت پاسخگویان اعلام کرده‌اند که آنها در انتخابات شرکت کرده و به نزدیک ترین کاندیدا نسبت به مواضع نامبردگان رای خواهند داد.

مدیر مسئول ایران مجرم شناخته شد
شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه ایران در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات به اتهام نشر مطالب خلاف واقع مجرم شناخته شد. تسنیم نوشت؛ مدعی‌العموم به اتهام نشر مطالب خلاف واقع در روزنامه ایران علیه مدیرمسئول این روزنامه اعلام جرم کرده بود که بعد از شنیدن دفاعیات مدیرمسئول این روزنامه هیات منصفه دادگاه مطبوعات در نهایت وی را مجرم شناخت. همچنین به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی خبرگزاری ایسنا رسیدگی شد؛ بعد از انتشار یک مطلب طنز در این خبرگزاری با عنوان «برگی از خاطرات روزانه قالیباف»، معاون حقوقی شهرداری تهران به نیابت از شهردار تهران از این خبرگزاری شکایت کرد. در این جلسه ساسان والی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری ایسنا به دفاع از خود پرداخت که در نهایت پس از آخرین دفاعیات وی، معاون حقوقی شهرداری تهران شکایت خود از این مجموعه را پس گرفت.

نظر وزیر ارشاد درباره فیلم جدید فرهادی
شنیده شد که سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان این که برای اکران فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی در داخل کشور منعی وجود ندارد و می‌تواند اکران شود، گفت: «به نظر من «جدایی نادر از سیمین» از فیلم جدید فرهادی بهتر است.» قدس نوشت؛ او با بیان این که این نظر شخصی من است، درباره دلیلش گفت: «به نظر من، فیلم «جدایی نادر از سیمین» با فرهنگ ما سازگاری بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان با آن مأنوس شد.»

مسجدجامعی مرخص شد
شنیده شد که احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران شنبه شب به دلیل سکته قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده بود. آفتاب نوشت؛ به گفته پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) مشکل وی، سکته قلبی خفیف بوده است که پس از یک روز استراحت در بیمارستان حال وی رو به بهبودی رفته و دوشنبه از بیمارستان مرخص شده است.

فروش هواپیمای ریاست جمهوری برای جبران کسری بودجه
شنیده شد که مقامات یک کشور فقیر آفریقایی، هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری این کشور را به قیمت 15 میلیون دلار برای تامین نقدینگی و جبران کسری بودجه فروختند. مالاوی یکی از کشورهای فقیر آفریقاست. این هواپیما را رئیس جمهور پیشین کشور مالاوی (بینگو وا موثاریکا) به قیمت 22 میلیون دلار خریداری کرده بود. او گفته بود این هواپیما، مناسب جایگاه اوست و از هزینه اجاره هواپیما از شرکت ها، ارزان تر است. چینتو ویری دبیر کل دفتر ریاست جمهوری مالاوی در این باره گفت: شرکت «بونوکس انترپرایز»، بالاترین رقم را برای خرید این هواپیما پیشنهاد داد و موفق به خرید آن شد.

اعتراف یک دیپلمات آمریکایی به ناکارآمدی تحریم
شنیده شد که دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر نتیجه مناسبی به دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌‌ای این کشور گام بردارد. جام به نقل از جروزالم پست نوشت؛ یک دیپلمات سابق آمریکایی در گفت وگو با روزنامه لس آنجلس تایمز با بیان اینکه اوباما باید در خصوص ایران گام‌های دیپلماتیک بردارد، گفته است اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را از غنی سازی اورانیوم بازدارد.
رایان کروکر دیپلمات سابق آمریکا در کشورهای عراق، افغانستان، کویت، لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه همچنین به روزنامه لس آنجلس تایمز گفته است: «دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر نتیجه مناسبی به دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌‌ای این کشور گام بردارد.»

پایان دردسرهای ادامه تحصیل برخی کارمندان دولتی
در حالی که بر اساس ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، ممنوعیت تحصیل کارمندان مقید به موضوعاتی چون "با هزینه دستگاه" و "با استفاده از مأموریت آموزشی" است، برخی کارمندان در نامه ای به یکی از مسئولان ارشد دولتی اعلام کرده اند که برخی وزارتخانه ها اجازه تحصیل آنها را به هیچ عنوان صادر نمی کنند که پس از این موضوع، ابلاغیه ای از طرف دولت صادر شده که بر اساس آن کارمندان شاغل در دستگاههای اجرایی می توانند با هزینه شخصی و در خارج از ساعات اداری یا با استفاده از مرخصی های استحقاقی و یا بدون حقوق، تحصیل کنند.

پیشنهاد عجیب یک مسئول درباره یک تولیدکننده قارچ
یکی از مسئولان اقتصادی دولت در نامه ای به نهاد ریاست جمهوری از آنها خواسته است با توجه به مشکلات متعددی که برای یکی از شرکتهای تولید کننده قارچ پیش آمده، مانده بدهی این شرکت به سیستم بانکی کشور به عنوان بدهی دولت به این سیستم محسوب شود که کارشناسان دولت در پاسخ به این درخواست تاکید کرده اند این امر واجد ایرادات متعدد قانونی و بدعتی در سیستم دولت خواهد بود.

سی دی قرمز جریان انحرافی
فارس:عوامل جریان انحرافی در جلسات خود اعلام کردند ما یک سی دی قرمز داریم که در آن ناگفته‌ها و افشاگری‌های فراوانی موجود است؛ اگر این سی دی پخش شود سرنوشت انتخابات عوض می‌شود

تخلفی صورت نگرفته است
قاضی ناصر سراج نماینده دادستان کل کشور درباره اعتراض یکی از کاندیداها به حذف بخشی از اظهاراتش در برنامه‌های انتخاباتی گفت: با این کاندیدا صحبت شده و هیچ مشکلی نبوده، قرار است به برخی افراد که مشکلاتی ایجاد می‌کنند تذکراتی داده شود لذا سازمان صدا و سیما تخلفی مرتکب نشده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی تاکنون، تخلفاتی به کمیسیون تبلیغات گزارش شده است یا خیر؟ اظهار داشت: خوشبختانه کاندیداها قانون را رعایت می‌کنند و ما هم مشکلی تاکنون نداشته‌ایم.وی تصریح کرد: در صورتی که کاندیداهای انتخابات مغایر قانون مطالبی را عنوان کنند کمیسیون مصوب می‌کند و صدا و سیما موظف است آن مطالبی که خلاف قانون بوده را حذف کند، یعنی صدا و سیما نمی‌تواند خودش تصمیم بگیرد بلکه موظف است تصمیمات کمیسیون را اجرایی کند.

نامزدی که کاری به گرانی و تورم ندارد
صادق زیبا کلام با اشاره به یکی از نامزدهای انتخاباتی به فارس گفت: خیلی جالب و حیرت‌آور است که وقتی ایشان راجع به انتخابات و آینده کشور صحبت می‌کند مطلقا حرفی از مسائل عینی و حقیقی جامعه نمی‌زند، بلکه راجع به مسائل انتزاعی در خلأ و اینکه خط امام، انقلاب و مقاومت را به جلو ببریم سخن می‌گوید. او کاری به تورم، گرانی و سقوط جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی که ظرف این 8 سال که قدرت در دست‌شان بود ایجاد شده، ندارد.زیباکلام تاکید کرد: از سوی دیگر بخش خصوصی شاهد ورشکست‌شدن شرکت‌ها و موسسات است، اما ایشان طوری صحبت می‌کند که انگار قرار است رئیس‌جمهور کشور دیگری شود نه ایران و از دنیا، فضا و گفتمان دیگری صحبت می‌کند.

 نامزد ما امروز مشخص می شود
تسنیم: حجت الاسلام جعفر شجونی، در مورد اینکه نامزد جامعه روحانیت مبارز چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: عصر سه شنبه جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص انتخابات برگزار می‌شود و به احتمال زیاد نامزد مورد حمایت این جامعه در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص خواهد شد.

 صدا و سیما تخلفی مرتکب نشده
باشگاه خبرنگاران: قاضی ناصر سراج، نماینده دادستان کل کشور درباره اعتراض یکی از نامزدها به حذف بخشی از اظهاراتش در برنامه‌های انتخاباتی گفت: با این نامزد صحبت شده و هیچ مشکلی نبوده، قرار است به برخی افراد که مشکلاتی ایجاد می‌کنند تذکراتی داده شود، لذا سازمان صدا و سیما تخلفی مرتکب نشده است.

شرط ارشاد برای فعالیت مجدد رویترز
مهر: سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ازسرگیری فعالیت خبرگزاری رویترز در ایران را که اخیراً دادگاه حکم به رفع تعلیق آن داده، منوط به اجازه وزارتخانه متبوعش دانست.

حرفهای مفت یک مفتی
قدس آنلاین: یک مفتی وهابی به نام الربیعی در اظهاراتی تروریست گونه در شبکه اجتماعی اینترنتی توییتر نوشته است: از نشانه‌های کمال ایمان به خدا، اقرار به کفر شیعه و عقاید آنها و مطالب کتاب هایشان و برائت از این آیین است!

علت عجیب حرام بودن کبوتر بازی!
جهان: ابو البراء، مفتی وهابی سلفی با صدور فتوایی عجیب اعلام کرده است: تربیت کبوتر در پشت بام حرام است، زیرا باعث سوء استفاده از کودکان می شود

زینه‌ سفر ایرانی‌ها به مصر نصف می‌شود
الف: شنیده ها حاکی است که براساس مذاکرات انجام‌ شده با طرف مصری، بزودی هزینه سفر ایرانی ها به مصر به نصف قیمت کاهش می یابد.

جنبش سلفی مصر با صدور بیانیه‌ای؛فتوای قتل عام شیعیان لبنان و ایران را صادر کرد
در پی انتشار سخنان روز یکشنبه "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان که در آن بر حضور رزمندگان حزب‌الله در نبردهای سوریه برای حمایت از ارتش سوریه در رویارویی با گروه‌های تکفیری، تأکید کرد، جنبش سلفی مصر با صدور بیانیه‌ای که یکی از امضاء‌ کنندگان آن "محمد الظواهری" برادر ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده است، به قتل عام شیعیان لبنان و ایران فتوا داد.
 این بیانیه افزوده است: هدف از آنچه در شهر "القصیر" از توابع استان حمص در غرب سوریه می‌گذرد تقسیم منطقه به کشورهای کوچک "نصیری" یا "علوی" است که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه پیرو آن است. بیانیه گروه‌های سلفی در مصر می‌افزاید: هدف از تحولات القصیر، تشکیل کشور "رافضی" برای شیعیان دوازده امامی، "یهودیان" و "دروزی ها" است تا بدین ترتیب اهل سنت را به محاصره خود در آورند! این بیانیه تأکید کرده است که هر کس به نظام سوریه و ارتش این کشور در "القصیر" کمک کند واجب القتل است و باید کشته شود، چون از جمله دشمنان سرسختی است که جز با کشتن وی نمی‌توان از شر آن در امان ماند! تازه‌ترین خبرها حکایت از آزاد شدن 80 درصد "القصیر" که گلوگاه تدارکاتی تروریست‌ها بوده است،‌ دارد.

توصیه مظفر به رسانه ها
فرارو: حسین مظفر، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با انتقاد از رفتارهای تخریبی علیه نامزدها گفت: هیچ رسانه‌ای نباید علیه حرمت و حیثیت نامزدها فعالیت کند و تخریب نامزد تایید صلاحیت شده غیر مجاز است.

تهیه فیلم تبلیغاتی عارف
ایسنا: مجید برزگر - کارگردان، فیلمنامه نویس و مستندساز - قرار است فیلم تبلیغاتی محمدرضا عارف را بسازد.

 جزئیات سفر خانوادگی دولت به نیویورک
عصرایران: محمدعلی پور‌مختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، با اشاره به سفر خانوادگی دولت به نیویورک گفته است: «بجز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که درهتل محل اقامت رئیس‌جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت، شبی 400 تا 700 دلار بوده و بسیاری از همراهان خانواده و اقوام مسؤولان دولتی بودند.»قرار است در صورت احراز نهایی تخلف صورت گرفته، مراتب جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود تا کسانی که باپول بیت المال، خانواده و دوستانشان را به نیویورک بردند، علاوه بر تحمل مجازات قانونی، خسارت وارده را از جیب خودشان جبران کنند.

بازداشت  وزیر سابق فلسطینی به دلیل انتقاد از سفر شیخ یوسف قرضاوی
ابراهیم ابراش، وزیر سابق فلسطینی به دلیل انتقاد از سفر شیخ یوسف قرضاوی مفتی قطری - مصری به غزه برای مدتی بازداشت شد. به گزارش شبکه العالم، "ابراهیم ابراش" پس از انتشار مطلب انتقادآمیز ابراش درباره سفر یوسف قرضاوی به غزه، نیروهای امنیتی حماس وی را از منزلش در تل الهوی به سوی یکی از مراکز بازپرسی منتقل و او را برای مدت 6 ساعت بازداشت کردند. ی
وسف قرضاوی مفتی مصری است که تابعیت قطر را دارد و به دلیل حمایت از جریانهای سلفی افراطی پدر معنوی این جریانها معروف شده است. مواضع اخیر قرضاوی در کشورهای عربی با انتقاد بسیاری از فلسطینی‌ها همراه شده و بسیاری او را مفتی ناتو می‌خوانند.
دستگاه امنیت داخلی تشکیلات خودگردان نیز قبلاً بارها ابراش را که مدتی وزیر فرهنگ بوده به دلیل نظرات سیاسی و نوشته‌هایش در انتقاد از یادداشت‌های سیاسی، احضار و بازجویی کرده بود. در سفری که اخیراً قرضاوی به غزه داشت، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت فلسطین دست او را بوسید و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

یک سایت نزدیک به دولت: سعید جلیلی «بشارت بزرگ امروز است
 یک سایت نزدیک به دولت، از سعید جلیلی با عنوان «بشارت بزرگ» محمود احمدی‌نژاد نام برد و مدعی شد: «دنیا خواهد دید چگونه احمدی‌نژاد بار دیگر همه را مبهوت سیاست و تدبیر خویش خواهد کرد.»
سایت «رایحه ظهور» که از سوی سازندگان مستند جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است» اداره می‌شود٬ با انتشار یادداشت و تصاویری از سعید جلیلی٬ از وی به عنوان «گزینه نهایی» احمدی‌نژاد در انتخابات نام برده و جلیلی را با عنوان مردی از تبار «جهاد» و «شهادت» نام برده که قرار است راه دولت احمدی‌نژاد را ادامه دهد و ادامه داده است: «کسانی که فکر می‌کنند احمدی‌نژاد سیاس و زیرک به راحتی در حال محو شدن از آسمان سیاسی کشور است، سخت در اشتباه هستند. ...دوست و دشمن آن روزی به عمق سیاست و کیاست احمدی‌نژاد پی خواهند برد که ببینند وی چگونه با درایت و زیرکی به همراه خود معبری نورانی به سوی آینده باز کرد.»

اخبار کوتاه
 *پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در خبری نوشت: «یک دیپلمات سابق آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» با بیان اینکه اوباما باید درباره ایران گام‌های دیپلماتیک بردارد، گفته است اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را از غنی‌سازی اورانیوم بازدارد. «رایان کروکر» دیپلمات سابق آمریکا در کشورهای عراق، افغانستان، کویت، لبنان همچنین به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفته است: «دولت باراک اوباما نمی‌تواند با اعمال تحریم‌های بیشتر، نتیجه مناسبی به‌دست آورد و باید با اقدامات دیپلماسی و دادن امتیازاتی به جمهوری اسلامی در مسیر پرونده هسته‌ای این کشور گام بردارد.»
 * فرمانده انتظامی سراوان گفت: پلیس آگاهی سراوان دو شرور مسلح را به جرم قتل و سرقت مسلحانه تحت تعقیب قرار داده و به هلاکت رسانده است. «اسحاق ارشادی» اظهار داشت: این دو شرور مسلح و تحت تعقیب مراجع قضایی، از سوی پلیس آگاهی شهرستان سراوان در منطقه «گشت» این شهرستان شناسایی شدند و طی یک درگیری مسلحانه با مأموران انتظامی به هلاکت رسیدند.
 * تعداد ‌زیادی از مردم فرانسه، در پاریس، علیه قانون تازه در این کشور که به همجنس‌گرایان حق ازدواج می‌دهد، تظاهرات کردند.پلیس شمار تظاهرکنندگان را که در مرکز شهر تجمع کردند، حداکثر 150 هزار نفر تخمین زد؛ اما سازمان‌دهندگان، این رقم را نزدیک به یک میلیون نفر می‌دانند. بعضی از راهپیمایان سوار بر خر حرکت می‌کردند و پلاکاردهایی با این کلمات در دست داشتند: «من خرم که به اولاند رأی دادم.» فرانسه اکنون نهمین کشور در اروپا و چهاردهمین کشور در جهان است که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرده است!


https://shoma-weekly.ir/Bwyesh