گفته می‌شود که...

حکم جلب بازیکن تیم ملی در آستانه جام جهانی/ اولین شهادت طلب ارتش سوریه/ تار و مار داعش در فلوجه/ روزنامه حامی دولت:دولت بامراجع در نیفتد / واردات قطعات هواپیما با 5 برابر قیمت واقعی/ اعلام آمار فروش نمایشگاه کتاب تهران و ...

پاسخ‌ایران‌به‌دفاع شهردارنیویورک از منافقین

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به مقاله اخیر شهردار اسبق نیویورک که به طرز وقیحانه ای از گروه تروریستی منافقین دفاع کرده است، تاکید کرد: مردم عراق از این گروهک نفرت دارند و از آنها می‌خواهند از کشورشان خارج شوند.

بعد از انتشار مقاله رودلف جیولیانی، شهردار اسبق نیویورک در شبکه فکس نیوز آمریکا، بخش رسانه ای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به این مقاله واکنش نشان داد.

حمید بابائی، مسئول بخش رسانه ای نمایندگی کشورمان با تکان دهنده و تاسف بار خواندن استقبال گرم جولیانی از سازمان تروریستی منافقین، تاکید کرد: روزنامه نگاران و اتاق‌های فکر در سراسر جهان، نسبت به اقدامات فرقه گونه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند.

وی به برخی اقدامات این گروهک تروریستی مانند اجبار اعضاء به رها کردن کودکانشان به این بهانه که زمان بیشتری را برای اهداف آن سازمان اختصاص دهند، اشاره و تاکید کرده است: چندین دهه فعالیت طولانی منافقین توام با ترس و وحشیگری آنها، از سوی بسیاری از نهادها و از جمله وزارت خارجه آمریکا در سال 1997 میلادی به عنوان سازمانی تروریستی معرفی و به عنوان "گروهکی سرکوب گر که مورد نفرت بیشتر ایرانی‌ها و عراقی‌هاست" توصیف شده اند.

تار و مار داعش در فلوجه

یک منبع آگاه از فرماندهی عملیات الانبار در گفت وگو با «السومریه نیوز» گفت: نیروهایی از یگان واکنش سریع نیروی زمینی، نیروی هوایی ارتش، لشکر زرهی 36 و نهاد مبارزه با تروریسم عراق، در عملیاتی مشترک توانستند مناطق النعیمیه، الجامعه و الهیاکل در جنوب شهر فلوجه را از دست تروریست ها آزاد کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این نیروها همچنین توانستند 100 عنصر تروریست "داعش" را به هلاکت برسانند و هفت نفربر زرهی و یک خودرو را منهدم کنند.

روزنامه حامی دولت:دولت بامراجع در نیفتد

روزنامه جمهوری اسلامی در تحلیل خود نوشت: اگر در جامعه اسلامی ما حتی مراجع نیز نتوانند نظر شرعی خود را درباره مدیریت‌ها بگویند و بلافاصله بعد از اظهارنظر با تعرض‌های تبلیغاتی مواجه شوند، سایرین چگونه برای آزادی بیان و نظر احساس امنیت کنند؟ همه می‌دانیم که در تشخیص فقهای ما تفاوت‌هائی وجود دارد. این تشخیص‌ها چه در قالب فتوا و چه در قالب رهنمود و یا ابراز نگرانی می‌توانند ابراز شوند. مسئولین ارشد نظام نیز با در نظر گرفتن همین اختلاف تشخیص‌ها و مصالحی که برحسب مسئولیت‌های خود در نظر دارند و اقتضائاتی که وجود دارد، به تصمیم می‌رسند و به آن عمل می‌کنند. بدین ترتیب، جائی برای تعرض‌های تبلیغاتی و یا نگرانی افراد دیگر حتی اگر از روی دلسوزی باشد وجود ندارد.

چرا داعش 16 سرکرده خود را اعدام کرد؟

این منبع امنیتی در گفت وگو با خبرگزاری "کل العراق"، خاطرنشان کرد، گروه های تروریستی مسلح وابسته به داعش، 16 تن از سرکردگان گروه موسوم به "ولایت جنوب" را به علت عقب نشینی از فلوجه و پناه گرفتن در منطقه الفاضلیه از توابع جرف الصخر واقع در60 کیلومتری شمال استان بابل، اعدام کرده اند.

رونمایی روحانی از 3 دستاورد هسته‌ای

مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداری از سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت با حضور رئیس‌جمهور در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

در این مراسم سانتریفیوژهای لوله‌ای (تیوبولار) تولید واکسن‌های نوترکیب (انسان و دام) و همچنین سامانه پایش پرتوهای فرابنفش (UV ) با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

بنابراین گزارش همچنین سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما از طریق ویدئو پروژکتور و ارتباط مستقیم با مرکز بناب با دستور رئیس‌جمهور رونمایی و راه‌اندازی شد.

اولین شهادت طلب ارتش سوریه

شهید عکرمه علی اولین شهادت طلب سوریه است که چند روز پیش به شهادت رسید. ماجرا از این قرار بود که یکی از دوستانش در گروه مخالفان دولت با او تماس گرفته و به عکرمه پیشنهاد جداشدن از ارتش را می‌دهد. شهید عکرمه می‌پذیرد که با نفربر زرهی ارتش که تحویلش بوده فرار کرده و به مسلحین تکفیری ملحق شود.

با فرماندهانش هماهنگ می‌کند و با نفربرش حرکت میکند به سمت مواضع تکفیریها که در 3 کیلومتری محل استقرار ارتش سوریه بوده در حالیکه پرچم سوریه روی نفربرش نصب بود. در جواب مسلحین که از او پرسیدند چرا با پرچم سوریه داری میای؟ در جواب گفت: میترسم ارتش متوجه فرار من از پادگان بشه و در راه منو بمباران کنه برای رد گم کنی اینکارو کردم!!

با هماهنگی با تروریستها به مواضشون وارد میشه بعد از پیاده شدن از نفربر و روبوسی با تکفیریها جشنی به مناسبت به غنیمت درآمدن این نفر بر و جدایی شهید عکرمه برپا میشه و شهید عکرمه ضمن حضور در جشن مواضع مسلحین رو کاملا شناسایی میکند! بلافاصله به بهانه ای به داخل نفر برش برگشته و در فرصت مناسب با مسلسل سنگین و توپ روی نفر بر جشن تکفیریها رو به عزا تبدیل می‌کند. نابع ارتش سوریه مدعی شدن از این عملیات 200 تکفیری کشته شدند.

حکم جلب بازیکن تیم ملی در آستانه جام جهانی

در روزهای پایانی سال 92 خبر رسید که مالک یکی از اتومبیل‌های اهدایی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان این تیم که دنبال نقد شدن پولش بوده حکم جلب را گرفته تا بتواند به 320 میلیون پول خود برسد. قضیه از این قرار بود که این بازیکن بعد از عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس با توجه به بندی که در قراردادش وجود داشته به یک نمایشگاه اتومبیل می‌رود و یک خودروی لکسوس به ارزش 320 میلیون تومان را انتخاب می‌کند.

فروشنده هم بدون دریافت مبلغی و فقط با یک فقره چک به تاریخ اول بهمن 92 اتومبیل را به این بازیکن تحویل می‌دهد اما زمانی که تاریخ چک فرا می‌رسد این چک به علت نبود موجودی برگشت می‌خورد. این مسئله باعث می‌شود صاحب اتومبیل حکم جلب و ممنوع‌الخروجی او را بگیرد و به اردوی تیم ملی برود.

بعد از حضور صاحب خودرو در اردوی تیم ملی بزرگان تیم ملی و علی پروین واسطه می‌شوند تا مشکلی برای این بازیکن پیش نیاید، حتی کارلوس کی‌روش هم در جریان این قضیه قرار می‌گیرد.

با جدی شدن این جریان علی پروین دست به کار می‌شود و بعد از پرداخت 150 میلیون تومان به صاحب اتومبیل قراردادی با عنوان صورت جلسه پرداخت بدهی امضا می‌کند و قرار می‌شود در تاریخ اول اردیبهشت 93 بقیه پول پرداخت شود که این اتفاق رخ نمی‌دهد. بعد از پیگیری‌های صاحب اتومبیل و پس از مراجعه به پلیس گذرنامه حکم جلب و ممنوع‌الخروجی این بازیکن دوباره صادر می‌شود تا هافبک تیم ملی در آستانه اردوی اتریش دچار مشکل بزرگی شود.

احتمال نامزدی زیباری برای ریاست عراق

کمیسیون پارلمانی همپیمانی کردستان عراق خبر احتمال نامزدی «هوشیار زیباری» برای پست ریاست ‌جمهوری جدید این کشور را تایید و در عین حال اعلام کرد هنوز توافقی در این ‌زمینه صورت نگرفته است.

بایرن مونیخ ، قهرمان بوندس لیگا شد

تیم فوتبال بایرن مونیخ در دیدار هفته پایانی رقابتهای فوتبال بوندسلیگا آلمان دیشب با یک گل اشتوتگارت را شکست داد و با کسب ۹۰ امتیاز قهرمانی خود را جشن گرفت.

چاپ دوم «عباس دست طلا» در هفته جاری

چاپ دوم کتاب «عباس دست طلا» از سوی انتشارات فاتحان طی هفته جاری منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

اعلام آمار فروش نمایشگاه کتاب تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه کتاب تهران میزان خرید بازدید کنندگان از طریق دستگاه های کارتخوان را50 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: آمار فـــروش نقدی به زودی اعلام خواهد شد.

اللهیاری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر درخصوص برنامه های نمایشگاه بیست و هفتم کتاب گفت: امسال بیش از300نشست تخصصی را برگزار کردیم که با استقبال مخاطبان همراه بود.

وی افزود: یکی از ویژگی های نمایشگاه کتاب امسال این بود که در همه بخش های دانشگاهی، کودک و نوجوان و سرای اهل قلم نشست های تخصصی برگزار شد.

از موسس جهاد نکاح رونمایی شد!

.«محمد العریفی» که فتوای جنجالی جهاد نکاح را صادر کرده است بعد از اینکه فتوای او در محافل عربی و اسلامی جنجال به پا کرد، حرفش را پس گرفت و در چندین تریبون، به صورت رسمی مدعی شد که وی چنین فتوایی را صادر نکرده است.

به گزارش ادیان نیوز، «محمد العریفی» از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان، در آخرین اظهارات خود مدعی شد که معاویه بن ابی سفیان، مؤسس سنت حسنه ی جهاد نکاح است.

محمد العریفیاین مفتی وهابی گفت: «در جنگ صفین، مشاور اسلام عمربن عاص، این پیشنهاد را به دایی ما معاویه داد، دایی ما شخصاً دستور داد که زنان شوهردار و بلکه تمامی زنان، برای جهاد به صفین بیایند، تا که بتوانند به سربازان اسلام کمک کنند.»

«محمد العریفی» که فتوای جنجالی جهاد نکاح را صادر کرده است بعد از اینکه فتوای او در محافل عربی و اسلامی جنجال به پا کرد، حرفش را پس گرفت و در چندین تریبون، به صورت رسمی مدعی شد که وی چنین فتوایی را صادر نکرده است.

واردات قطعات هواپیما با 5 برابر قیمت واقعی

معاون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هزینه یک ساعت پرواز در ایرلاین‌های خارجی به مراتب بسیار کمتر از کشور ماست و قطعات هواپیما نیز چهار تا پنج برابر قیمت واقعی وارد می‌شوند.

https://shoma-weekly.ir/VRzbiR