گفته می‌شود که...

حمله رسانه ها ی دولت به فرمانده سپاه / آتش زدن نوزاد 3 روزه به خاطر آنتی مسیح بودن/ یرگزاری مجدد میتینگ های احمدی نژاد و مشایی/ حمایت توده ای ها از کاندیداتوری سید محمد خاتمی/ ادویه چینی قربانی گرفت / عدم استقبال یک امام‌جمعه از احمدی‌نژاد و...

اربابان غربی و عربی وظایف منافقین را ابلاغ کرده‌اند!
  پایگاه خبری «الوعی نیوز» عربستان با اعلام خبر حمایت عربستان، قطر و امارات، از طرح سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، اعلام کرد که این حمایت به صورت مالی بوده و برای سال 2013 مبلغ 45میلیون دلار است. بر پایه این خبر، بخشی از این کمک مالی به سازمان منافقین اختصاص خواهد یافت و این گروهک تروریستی وظیفه دارد که در صورت ایجاد شلوغی در ایران، همانند سال 88 با اقدامات تخریبی و تروریستی، فضای کشور را ملتهب کند و باعث افراطی شدن اعتراضات و همچنین حرکت اغتشاش به سمت اقدامات مسلحانه و خشونت‌بار شود. انتخاب سازمان منافقین برای انجام این مأموریت پس از حضور افسران اطلاعاتی دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و فرانسه در نشست پاریس در 14 فوریه 2012 صورت گرفت. مأموریت اعضای منافقین در اتاق طراحی عملیات دو کشور آمریکا و انگلیس و با حضور نمایندگانی از این گروهک تدوین شده و طی آن، منافقین مأمور شدند سلسله اقدامات و فعالیت‌هایی انجام دهند که ثبات ایران را برهم بزند. این گروه همچنین موظف شده که تظاهرات و اعتراض‌های را با عناوین مختلف سازماندهی کند و در نتیجه درگیریی‌هایی بین طرفداران نامزدها در تهران و سایر استان‌ها به وجود آورد.

سقوطی که پیش‌بینی شده بود!
  در برنامه مرور آثار محسن مخملباف، بعد از نمایش فیلم «باغبان»، که فیلم مشترک او و پسرش، میثم مخملباف، درباره بهائیت است و در سرزمین‌های اشغالی فیلم‌برداری شده، وی در جلسه پرسش و پاسخ درباره هدفش از ساخت این فیلم گفت: می‌خواستم با این فیلم، پرسش‌هایی را درباره مذهب و رابطه آن با خشونت مطرح کنم[!] به اعتقاد من وقتی دین می‌تواند توده‌های عظیمی را به خشونت برانگیزد، چرا نتواند پیام‌آور صلح باشد. او همچنین گفت: «من نه زرتشتی‌ام، نه مسلمان، نه یهودی و نه بهائی؛ بلکه یک فیلمساز بی‌دینم که درباره مذهبی که در ایران تابو شناخته می‌شود، فیلم ساخته‌ام.»
گفتنی است مخملباف در فتنه 88 نقش بسیاری داشت و خود را همواره نماینده سران فتنه در خارج از کشور می‌دانست و می‌داند و از طرف سران فتنه با رسانه‌های غربی و صهیونیستی حرف می‌زند و جالب اینکه، هیچ‌گاه هم مورد اعتراض موسوی و کروبی قرار نگرفته است.
شهید آوینی درباره مخملباف گفته بود: «آدمی مثل او هرگز به جواب نخواهد رسید. شکاک است؛ اما این شک را مقدمه‌ رسیدن به یقین و بعد هم قطعیت و قاطعیت قرار نمی‌دهد. فقط شک می‌کند و دیگران را به شک می‌اندازد و بعد هم رهایشان می‌کند، چرا که خودش هم به جواب نرسیده است... وقتی که به سینمای مخملباف می‌روی، باید قبول کنی که یک‌ساعت‌ونیم از زندگی‌ات را در یک فضای آکنده از بدخلقی، عصبانیت، ظاهرگرایی، تردید، نهیلیسم مزمنِ بدخیم، سیاه‌اندیشی، سرگردانی و عوام‌فریبی سر کنی.»

هزینه فیلم انتخاباتی حداد عادل و عوامل فیلم؟!
سایت "ایرانی آرام و آباد" نوشت: امیر ابراهیم رسولی رئیس دفتر حداد عادل اظهارداشت: دکتر حداد عادل اعتقادی به هزینه‌های گزاف تبلیغاتی جهت ساخت فیلم انتخاباتی ندارد. وی افزود: حدادعادل چنانچه بخواهد فیلم انتخاباتی بسازد با کمک دانشجویان هنر و مستند‌سازان مردمی این اقدام را بدون هزینه‌های گزاف انجام می‌دهد.

سفارش جلیلی به اعضای ستاد تبلیغاتی خود
در محافل سیاسی گفته می شود که سعید جلیلی به در پاسخ به در خواست اعضای ستادش گفته است منعی برای کار شما ندارم. می توانید در سراسر کشور برای من تبلیغات را آغاز کنید.

این نوزاد سه روزه را به خاطر آنتی مسیح بودن آتش زدند!
آسوشیتدپرس نوشت: پلیس شیلی از دستگیری چهار تن به اتهام زنده سوزاندن یک نوزاد در میان شعله‌های آتش خبر داد.
پلیس شیلی اعلام کرد: این افراد طی مراسمی خرافی یک نوزاد سه روزه‌ را به آتش کشیدند چون معتقد بودند که پایان دنیا نزدیک و این نوزاد نیز یک ضدمسیح است.
بنا بر اعلام پلیس شیلی، مادر این نوزاد نیز که قبول کرده بود فرزندش قربانی شود، جزو دستگیرشدگان است.
این گزارش حاکیست، نوزاد نگون‌بخت برهنه و در حالی که دهانش بسته شده بود، زنده به میان شعله‌های آتش انداخته شد.

این مسأله خصوصیت بی‌دین‌هاست
تسنیم: حجت‌‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری، گفت: پافشاری دائم برای گرفتن مسؤولیت اجرایی برای شخصی که مراجع مخالف این مهم هستند از دیگر مشخصه‌های افراد بی دین است.

 احمدی نژاد در دانشگاه پایگاهی ندارد
تسنیم: محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این پرسش که الان پایگاه اجتماعی آقای احمدی‌نژاد چقدر است؟گفت: نمی‌دانم. ارزیابی ندارم ولی به نظرم در محیط دانشگاهی تقریباً هیچ پایگاهی ندارد.

 حمله برخی رسانه ها به فرمانده سپاه
تابناک: برخی رسانه های نزدیک به دولت با حمله بی سابقه به فرمانده سپاه پاسداران وی را متهم کرده اند که در کشور بحران نمایی می کند؛ چرا که فرمانده سپاه گفته است که رئیس جمهور بعدی باید کسی باشد که بتواند بحران موجود در کشور را مدیریت کند.

نظرسنجی درباره شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور
بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که در ۲۴ خرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد را باید یکی از مهم‌ترین فرازهای ایران به حساب آورد. در فاصله کمتر از دو ماه تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تب نظرسنجی‌های انتخاباتی در سایت‌های خبری در رابطه با ملاک انتخاب رئیس‌جمهور آینده بالا گرفته است.سایت خبری شفاف نیز در راستای پی بردن به نظر مخاطبان طی هفته گذشته اقدام به انتشار نظرسنجی کرد. سوال نظر سنجی به این شرح بود: رئیس‌جمهور آینده باید چه شاخصه‌ای داشته باشد ؟که 65 درصد از شرکت‌کنندگان به گزینه مدیر و کارآمد بودن و تیم خوبی داشتن رای دادند.

یک کشور پیشرفته و این همه بی سواد!
بر اساس تحقیقی که از سوی کارشناسان آموزشی دانشگاه هامبورگ در سال 2011 انجام گرفته است، بیش از 7 میلیون و 500 هزار تن از کسانی که در آلمان زندگی و به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، توانایی درک مطلبی را خوانده‌اند ندارند.
این گروه که "بی‌سوادان عملی" خوانده می‌شوند، کسانی هستند که هرچند می‌توانند چند واژه‌ و جمله‌ی کوتاه را بخوانند و بنویسند، ولی فاقد توانایی درک معنی و مفهوم مطلب و ربط منطقی اجزای آن هستند. پژوهشگران دانشگاه هامبورگ این افراد را "محرومان اجتماعی" نامیده‌اند، زیرا "نمی‌توانند در تمام شئون زندگی اجتماعی شرکت کنند."

یاسر هاشمی: پدرم کاندیدا نمی‌شود
یاسر هاشمی خبر نامزدی حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. یاسر هاشمی عصر روز شنبه با حضور در تبریز به همراه علی یونسی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هاشمی قصد ورود به عرصه‌ انتخابات را دارد و حتی اقلام تبلیغاتی را نیز آماده کرده است، گفت: این گفته دروغ محض است. یاسر هاشمی به عنوان مشاور و علی یونسی به عنوان مسؤول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی از روز شنبه به تبریز سفر کرده‌اند و با گروه‌های مختلف به مذاکره نشسته و با آنان به گفت‌وگو پرداخته‌اند تا مسائل انتخاباتی در استان آذربایجان‌‌شرقی را مورد بررسی قرار دهند. فرزند هاشمی‌رفسنجانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پدرش در دهه 60 در سفر به تبریز این شهر را یک ده بزرگ نامیده بود، تاکید کرد: من نمی‌دانم که این سفر کی و چه زمانی انجام شده است اما به نظر می‌رسد که یک شوخی بوده باشد و حتی می‌تواند هشداری باشد تا مسؤولان بیشتر به تبریز رسیدگی کنند.
استعلام مسئولان اقتصادی دولت درباره "شبه دولتی ها"
بر اساس استعلام تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت از کارشناسان حقوقی قوه مجریه، از آنها خواسته شده است تا تعریف و جایگاه حقوقی اصطلاح و عناوین "شبه دولتی یا شبه خصوصی" در مجموعه متون و مقررات حقوقی کشور را مورد بررسی قرار دهند که پس از بررسی های انجام شده، مشخص شده که این عناوین صرفا توصیفات رسانه ای و محفلی بوده و جایگاه حقوقی ندارند. بر این اساس مقرر شده تصمیماتی برای اعتراض به استفاده از این واژه ها در ادبیات برخی کارشناسان اتخاذ شود.

ادشاه عربستان دستور به حرمت جهاد داد!
شبکه العربیه (Alarabiya) با پوشش نشست "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی با جمعی از علمای وهابیت این کشور گزارش داد: پادشاه عربستان گفت: «کسانی که جوانان را به جهاد بر علیه ما تحریک می کنند مستحق شدیدترین مجازات ها هستند».
وی در ادامه افزود: «عربستان سعودی پر از امنیت و صفا و رفاه است و خدا شر کسانی که برعلیه ما توطئه می کنند و همه آنها را می شناسیم؛ از ما کم کند».
شایان ذکر است که در حالی دستور فتاوایی برای عدم اعلام جهاد بر علیه نظام دیکتاتوری عربستان صادر شده است که علمای وهابی این کشور فتاوای متعدد جهاد علیه سوریه که یکی از کشورهای محور مقاومت است؛ صادر کرده اند.

اختلاف دو دستگاه دولتی بر سر تولیدکنندگان شیر و ماست
بر اساس نامه های متعددی که مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران به مدیران ارشد دولتی ارسال کرده اند، این دو نهاد اجرایی حاضر به کنار آمدن برای نحوه نظارت بر تولیدکنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه مانند شیر و ماست نیستند و بر این اساس مقرر شده با انتخاب یک داور از سوی مسئولان ریاست جمهوری، این موضوع بررسی و حل شود.

هاشمی در دقیقه 90 می‌آید
شنیده شد که حجاریان پیش‎بینی کرد که خاتمی نمی‌آید اما ‌هاشمی دقیقه ۹۰ وارد می‌شود. جهان‌نیوز نوشت؛ یک سایت اصلاح‌طلب با انتشار بخشی از گفت‌وگو با سعید حجاریان، از قول وی نوشت: آقای‌ هاشمی دقیقه نود وارد عرصه انتخابات می‌شود و تمام معادلات را برهم می‌ریزد و من معتقدم ایشان حائز اکثریت آرا می‌شود.

ادویه چینی یک کشته داد!
پلیس شهر بائوتو در شمال مغولستان داخلی چین اعلام کرد این سرآشپز مسئول تهیه غذا برای گروهی از کارگران راه سازی در بزرگراه پکن - تبت بود که روز سه شنبه هنگام طبخ غذا اشتباهی به جای ادویه در غذا، سم آفت کش ریخت.
خود این آشپز از جمله 21 نفری بود که پس از خوردن ناهار در این محل به شدت مسموم و روانه بیمارستان شدند.

مداح مشهور به بیمارستان منتقل شد
شنیده شد که حاج‌محمود کریمی از مداحان مشهور اهل بیت علیهم‌السلام که به شهر کرمانشاه سفر کرده است، در حین مداحی دچار ضعف شده و به بیمارستان انتقال یافت. دانا نوشت؛کریمی قرار بود در مسجد الغدیر کرمانشاه به مداحی بپردازد اما بعد از اینکه چند دقیقه از مجلس او گذشت گویا به علت ضعف شدید از حال رفته و دعوت کنندگان ناچار شدند وی را به بیمارستان منتقل کنند. بنا بر شنیده‌ها بحمدا... حال عمومی وی خوب است اما شب گذشته را در اورژانس سپری کرده است. حاج‌محمود کریمی یکی از مشهورترین مداحان اهل بیت(ع) است که پدرش نیز مداح بود و در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین در دشت عباس مفقودالاثر شد. ابوالفضل کریمی، برادر وی نیز در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

میتینگ های دولت ادامه دارد
شنیده شد که معاون میراث فرهنگی کشور از رونمایی از مرمت ۶۰۰ مسجد جامع و اماکن مذهبی با حضور رئیس‌جمهور خبر داد. فارس نوشت؛ مسعود علویان صدر گفت: مرمت 600 مسجد جامع و اماکن مذهبی که سال گذشته در کشور انجام شد 16 اردیبهشت توسط رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود. وی یادآور شد که رقم 30 میلیارد تومان برای این منظور به استان‌ها اختصاص یافته بود. علویان صدر ادامه داد: مراسم رونمایی از مرمت این بناها 16 اردیبهشت‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این مراسم، مقامات بلندپایه کشور و علمای عظام حضور خواهند داشت. وی افزود: این مراسم همزمان در تهران به صورت ویدئو کنفرانس در چند استان دیگر هم برگزار می‌شود.

عدم استقبال یک امام‌جمعه از احمدی‌نژاد
تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد شدید از اقدامات تبلیغی دولت، پرداخت 250 هزار تومان یارانه نقدی به مردم را شعاری بی‌حساب ذکر کرد و گفت: کارشناسان وافراد خبره اقتصادی باید در این زمینه اظهارنظر کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان اصفهان گفت: دلیل اینکه در این سفر بنده به استقبال ایشان نرفتم این بود که از سخنان وی درسفر به خوزستان تشخیص دادم که این سفرها تبلیغاتی است.

 ادعای معاذ الخطیب درباره ایران
باشگاه خبرنگاران: معاذ الخطیب رئیس مستعفی ائتلاف ملی سوریه که اخیرا از ریاست ائتلاف ملی سوریه استعفا کرده است با ارسال نامه ای به سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان مدعی شد: فتنه مذهبی که از سوریه آغاز شده با عبور از لبنان و کشورهای منطقه گریبانگیر ایران و ترکیه نیز خواهد شد!

وحشت ضد انقلاب از حضور نفوذی
همزمان با نزدیکی به زمان برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحرکات ضد انقلاب، عناصر سلطنت طلب و ضد انقلاب در جدید ترین نشست خود درحالی قرار است اوائل هفته آینده در فرانسه گرده هم آیند که هیچ یک از مدعوین اطلاعی از زمان و مکان برگزاری نشست ندارند.
این نشست که شنبه و یکشنبه آینده در پاریس با نام نشست شورای (به اصطلاح) ملی برگزار می گردد به دلیل عمق اختلافات عناصر ضدانقلاب با یکدیگر بارها به تعویق افتاده بود و حال که قرار است برگزار گردد هیچ یک از مدعوین اطلاعی از زمان و محل برگزاری نشست ندارند.
در اطلاعیه ای که توسط یکی از سایت های سلطنت طلب در خصوص مدعوین به این برنامه منتشر شده است، دلیل این بی نظمی و ناهماهنگی ها را مسائل محرمانه اعلام نموده است.
همچنین این درحالی است که اکثر گروه های ضد انقلاب این نشست را یک شوخی پنداشته اند و پیش بینی می شود این نشست عناصر سلطنت طلب همانند دیگر نشست هایشان سبب تشدید اختلاف گردد.

روحانی به نفع جهانگیری کنار نمی‌کشد
شنیده شد که سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی احتمال کناره‌گیری وی به نفع اسحاق جهانگیری را تکذیب کرد. محمدباقر نوبخت درخصوص اخباری مبنی بر صحبت آیت‌ا... هاشمی با حسن روحانی برای کناره‌گیری وی به نفع اسحاق جهانگیری، گفت: این خبر بی‌پایه‌ای است و منبع آن مشخص نیست؛ من آن را تکذیب می‌کنم و آیت‌ا... هاشمی نیز چنین نظری ندارد. وی با بیان اینکه ما هر جلسه‌ای با آیت‌ا... هاشمی داشتیم، وی همواره درخصوص فعالیت دوستان نسبت به معرفی شخصیت ممتاز روحانی به جامعه تاکید داشت، افزود: از نظر آیت‌ا... هاشمی، حسن روحانی شخصیت معتبر و مناسبی است و آنچه در جلسات ما از وی دریافت کردیم، این بود. اما من سخنگوی وی نیستم و خودش، نظر خودش را اعلام می‌کند. وی ادامه داد: ضمن اینکه جهانگیری شخصیت محترمی است، اما کناره‌گیری روحانی به نفع جهانگیری حرف بی‌پایه و اساسی است و می‌توانید این مورد را از دفتر آیت‌ا... هاشمی نیز سوال کنید.

وقتی پلیس داستان شنگول و منگول را می گوید!
رئیس پلیس زاهدان گفت: از بازکردن در خانه خود روی افراد ناشناس خودداری کنید.
سرهنگ غلامرضا جعفری افزود: به دنبال گزارشات واصله اخیراً عده‌ای از دزدان با مراجعه به خانه‌های شهروندان در زده و با حضور صاحبخانه در برابر در با تهدید وارد خانه شده و اقدام به سرقت می‌کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به اقدامات دزدان لازم است مردم همچون گذشته هشدارهای امنیتی پلیس را جدی گرفته و از بازکردن در خانه خود به روی گروه ناشناس خودداری کنند.
سرهنگ جعفری خاطرنشان کرد: اخیراً نیز شاهد آن بوده‌ایم که در اقدامی مشابه زنی با مراجعه به خانه‌ها و پس از بازکردن در توسط صاحب خانه به همراه چند ناشناس به زور و تهدید وارد خانه شده و دست به سرقت زده‌اند.

پست‌بانک هم زنانه شد
شنیده شد که رئیس هیات مدیره پست بانک ایران از افتتاح شعبه زنان این بانک خبر داد. وی گفت: شعبه امیرالمومنین زاهدان به احترام جایگاه زن، با پرسنل خانم در زاهدان افتتاح شد. ایسنا نوشت؛ فراهانی اظهار کرد: با توجه به ارزش والای زن در جامعه اسلامی، این شعبه ویژه خواهران افتتاح شد تا تمامی زنان شهر ۸۰۰ هزار نفری زاهدان با اطمینان خاطر خدمات دریافت کنند.
وی در ادامه دفاتر پست بانک روستایی این استان را ۲۶۰ مورد عنوان کرد و ادامه داد: اگر دفاتر جدید در این استان ایجاد و دفاتر کمتر فعال نیز فعال شود، همه منابعی که به حساب پست بانک واریز شود، به ارزان‌ترین شکل در قالب تسهیلات برای آبادانی همان روستا یا روستاها هزینه می‌شود.

خروج 3 شرکت حسابداری خارجی از ایران
شنیده شد که سه شرکت حسابداری خارجی در حال خروج از ایران هستند و این امر مشکلات بیشتری را برای شرکت‌های خارجی که همچنان در ایران فعال هستند به وجود خواهد آورد. روزنامه فاینشینال‌تایمز نوشت؛ شرکت «‌آر.اس. ام» مستقر در انگلیس و شرکت «کراو هوروث» از آمریکا به شرکت «گرنت تورنتون» می‌پیوندند که پس از فشار سیاسی آمریکا در حال خروج از ایران است. این گزارش حاکی است: برای آنهایی که در تلاشند اقتصاد ایران را تحت فشار گذارند، شرکت‌های بین‌المللی در عرصه حسابداری هدف مهمی هستند زیرا این شرکت‌ها نوعی نظارت مستقل را ارائه می‌کنند که برخی شرکت‌های چندملیتی برای حفظ عملیات‌ها در کشورهای خارجی به آن نیاز دارند.

انتقاد یک شاعر از بنر احمدی‌نژاد
شنیده شد که یاور مهدی‌پور در یادداشتی با بیان اینکه شعر استفاده شده در یک بنر، منتشر شده، از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان متعلق به او است، آورده است: متاسفانه با خبر شدم در گردهمایی و مراسم استقبال از جناب آقای رئیس‌جمهور در اصفهان از شعر این‌جانب بدون ذکر نام شاعر و کتاب استفاده شده است. قدس نوشت؛ مهدی‌پور از تغییر «ادبی، فلسفی و ساختاری شعر» در این بنر که توسط گروه‌های دولتی تهیه شده بود گلایه کرد. او اصل شعر را بدین‌گونه بیان کرد: «برهنه‌ات می‌کنند تا بهتر شکسته شوی نترس گردوی کوچک آنچه سیه می‌شود روی تو نیست.»

کار جریان انحرافی است
مهر: حبیب ا... عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اینکه کسی در ایران حرکت بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی را فلش ایرانیت بزند باعث می شود عرب ها نیز عربیت را بیان کنند و تفرقه در اسلام رخ می دهد. این یک کار جریان انحرافی است که می خواهد جهت دهی کند.

 اصطلاح سنگالیزاسیون
خبرآنلاین: منوچهر متکی یک عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز گفت: بعد از عزل من در سنگال به تعبیر برخی، اصطلاح سنگالیزاسیون وارد ادبیات سیاسی کشور شده است

نظرسنجی درباره شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور
انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که در ۲۴ خرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد را باید یکی از مهم‌ترین فرازهای ایران به حساب آورد. در فاصله کمتر از دو ماه تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تب نظرسنجی‌های انتخاباتی در سایت‌های خبری در رابطه با ملاک انتخاب رئیس‌جمهور آینده بالا گرفته است.سایت خبری شفاف نیز در راستای پی بردن به نظر مخاطبان طی هفته گذشته اقدام به انتشار نظرسنجی کرد. سوال نظر سنجی به این شرح بود: رئیس‌جمهور آینده باید چه شاخصه‌ای داشته باشد ؟که 65 درصد از شرکت‌کنندگان به گزینه مدیر و کارآمد بودن و تیم خوبی داشتن رای دادند.

نظرسازی حلقه انحراف از شیوه‌های نخ نما شده تبلیغاتی است
محسن کوهکن، نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با زندگی نیوز، با اشاره به نظرسازی‌های اخیر حامیان حلقه انحراف پیرامون آرای مردمی سرحلقه گروه انحرافی در انتخابات، گفت: متاسفانه خلئی که در کشور وجود دارد آن است که یک سازمان و موسسه علمی که بدون هرگونه دخالت و بی‌طرفی نظرسنجی‌هایی را انجام داده و در اختیار حاکمیت قرار دهد وجود ندارد، البته دستگاه‌هایی که به اطلاعات و مطالبات مردمی برای پیش‌بینی ساز و کار خود نیاز دارند اقدام به برگزاری نظرسنجی‌های مختلفی در کشور می‌کنند. وی به نظرسازی‌های اخیر حلقه انحراف اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات برخی گروه‌ها نظرسنجی‌هایی را انجام می‌دهند و آمار و ارقامی را اعلام می‌کنند اما باید مشخص باشد این نظرسنجی‌ها از سوی کدام ارگان، با چه فراوانی مشخص در تعداد شهرها و روستاهای مشخص صورت گرفته است؛ چرا که خوانندگان نظرسنجی باید متوجه میزان فراوانی و اعتماد نظرسنجی باشند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در نظرسازی‌های صورت گرفته بسیاری از اصول علمی و منطقی همچون نگاه جامعه شهری و روستایی مشخص نیست، گفت: این موضوع بسیار نادرستی است که برخی افراد اظهار می‌کنند که نظرسنجی‌هایی در دانشگاه‌ها شده و نشان می‌دهد فلان کاندیدا پیشی گرفته است، چرا که این موارد عمدتا شیوه‌های تبلیغاتی نخ نما شده است.

خبرسازی رویترز درباره یک مظنون
ایسنا: خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به نقل از مقامهای اجرای حقوق و امنیت ملی آمریکا ادعا کرد یکی از افرادی که در کانادا به اتهام برنامه‌ریزی برای خارج کردن قطار مسافربری از ریل بازداشت شده در دو سال گذشته به ایران سفر کرده است!

درخواست خانواده یک جاسوس
قدس آنلاین: خانواده امیر میرزایی حکمتی که به اتهام جاسوسی در ایران محاکمه شد، از جان کری، وزیر خارجه آمریکا خواسته اند مداخله کرده و آزادی وی را خواستار شود.

نگرشی بر نظرسنجی صدا و سیما
 فرارونوشت: براساس نظر سنجی صورت گرفته توسط صدا و سیما، محمد باقر قالیباف و سید محمد خاتمی در صدر میزان اقبال عمومی به نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری قرار دارند. یک منبع آگاه جزییات نتایج مرکز نظرسنجی سازمان صدا و سیما را اعلام کرد. بنا به اعلام این منبع آگاه این نظر سنجی در روز 25 فروردین ماه انجام شده است.
بر اساس این گزارش نتایج به دست آمده از میزان اقبال عمومی مردم به نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به این شرح است: 1-محمد باقر قالیباف 19.4 درصد2- سید محمد خاتمی 14.5درصد3- علی اکبر هاشمی13.2درصد4- علی اکبر ولایتی 6.8 درصد5- غلامعلی حداد عادل 6.7درصد6- علی لاریجانی 6درصد7- محسن رضایی 5 درصد 8- اسفندیار رحیم مشایی 4.2 درصد.براساس اعلام این منبع آگاه اقبال عمومی نسبت به بقیه نامزدهای احتمالی کمتر از 8 نفر ذکر شده است. لازم به ذکر است مرکز نظر سنجی صدا و سیما از مهمترین و معتبرترین مراکز نظرسنجی کشور به حساب می آید. این مرکز سال هاست که در زمینه افکار سنجی فعالیت می کند.

انتقاد لنکرانی از کاندیدای دولتی
رجا: کامران باقری لنکرانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیدای احتمالی دولت حتی یک موضع‌گیری علنی علیه اغتشاشات و جریانات معارض سال 88 نداشته است.

 زوم جدید حلقه انحرافی
بولتن نیوز: حلقه انحرافی در پی سیاست بازی و ابزاری کردن هنر و هنرمندان است. گفته
 می شود که تصویب و کلید خوردن پروژه سینمایی فیلم لاله نیز در این راستا است.

یاسر هاشمی، مشاور روحانی شد
رجا: مسؤولان ستاد انتخابات حسن روحانی در تهران و آذربایجان‌شرقی معرفی شدند و یاسر هاشمی به عنوان مشاور وی در اتاق فکر حسن روحانی فعالیت می‌کند.

تکذیب شایعات مربوط به توافق هاشمی با اصلاح طلبان
شایعات مربوط به توافق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اصلاح طلبان درباره کاندیدای مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری، صحت ندارد. یک منبع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این مطلب به روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هیچ توافقی با هیچیک از جناح‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری به عمل نیاورده است.

تغییرات دردسر ساز تقسیمات کشوری در آستانه انتخابات
ایجاد تغییرات در تقسیمات کشوری، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اگر متوقف نشود، مشکل آفرین خواهد شد. تغییر در تقسیمات کشوری از پیش از نوروز 92، سبب بداخلاقی‌هایی در مناطقی از کشور و در میان مسئولین شده است. قتل یک شهروند در درگیری در استان خراسان شمالی و دعوای بین یک نماینده مجلس و استاندار این استان، سرآغازی بر موجی از تغییرات در تقسیمات کشوری بوده که هر یک مخالفان و موافقان خاص خود را داشته است.
علاوه بر این، بعضی سایت‌ها نوشتند: اخبار و تصاویر رسیده حاکی از آن است که به طور مشخص در مورد شهرستان بستک در استان هرمزگان، سیر رویدادها در راستای خوبی نیست. ضمناً رسانه‌های خارجی نیز از این موضوع بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کنند تا کشور را ناامن جلوه دهند. متوقف ساختن این روند، یک ضرورت است که وزارت کشور باید به آن عمل کند.

ببخشید کمی بی برنامگی شده است!
گروه سیاسی: مدیر روابط عمومی شرکت آسمان در مشهد خبرنگاران را در محوطه CIP(سالن تشریفات) فرودگاه مشهد سرکار گذاشت .به گزارش خبرنگارما، قرار بود ساعت 10صبح روز گذشته پرواز افتتاحیه شاهرود - مشهد این شرکت در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به زمین بنشیند که پرواز مذکور ساعت 12وارد فرودگاه مشهد شد. پس از ورود مدیر شرکت آسمان، مهمانان ومسافران به محوطه CIP ، غضنفری مدیر روابط عمومی شرکت آسمان با وجود دعوت از خبرنگاران و عکاسان برای افتتاح خط پروازی شاهرود - مشهد در اظهاراتی عجیب خطاب به خبرنگاران گفت: شما همین جا باشید، ما برمی‌گردیم! وی همچنین خطاب به خبرنگاران گفت:ببخشید کمی بی برنامگی شده است!

 باهنر: اعتمادی به حرف مشایی نیست
فرارو: محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اینکه ارزیابی شما از کاندیداتوری فردی وابسته به دولت و به ویژه مشایی در انتخابات چیست؟ گفت: آقای مشایی اخیرا کاندیداتوری خود را تکذیب کرده ولی خیلی به آن اعتمادی نیست.
مرتضوی عضو ما نیست
جهان: عزیز دولتخواه رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت که مرتضوی عضو هیأت مدیره تأمین اجتماعی نیست.

حمایت توده ای ها از کاندیداتوری سید محمد خاتمی
سایت راه توده در یادداشتی نوشت: «سخنان چند روز پیش محمد خاتمی  در جمع ایثارگران جنگ با عراق، احتمال حضور او را در انتخابات جدی تر کرده است. این احتمال نگرانی و واکنش حسین شریعتمداری مدیر مسئول [...] روزنامه کیهان را برانگیخت.»سایت رسمی توده ای ها ادامه داد: شریعتمداری با اشاره به بیانیه ها و امضاهایی که در دعوت از خاتمی برای حضور در انتخابات منتشر شده، بیانیه ای را که در خارج از کشور منتشر شده را بهانه قرار داده و  نوشت: "در حالی که خاتمی ادعا می کند نگران نظام و انقلاب است، شماری از وابستگان گروهک ها و عناصر فراری ضمن نامه ای از وی برای نامزدی انتخابات دعوت کردند." به گفته شریعتمداری "اخیراً چند تن از فتنه گران بازداشتی از خاتمی برای نامزدی انتخابات دعوت کرده بودند، اما اغلب بازداشت شدگان فتنه سبز حاضر به همراهی با این دعوت نشده اند.
در ادامه "راه توده" با حمله به شریعتمداری می نویسد:  «بعبارت دیگر شریعتمداری حتی در میان بازداشت شدگان نیز همراه با مواضع کسانی است که به ادعای وی گویا حاضر به همراهی با دعوت از خاتمی نشده اند.»حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان که براساس گفته های برخی ضدانقلاب از جمله اکبر گنجی و برخی کارشناسان شبکه های بی بی سی انگلیس و صدای آمریکا مبنی بر رد صلاحیت قطعی خاتمی، نوشته بود "درصددند که وی را برای نوعی انتحار سیاسی به عرصه فرستاده و پیشمرگ اهداف خود کنند." اما این سایت در اظهار نظری جالب بدون توجه به به این مطلب که خود خاتمی هم به تایید صلاحیتش اطمینان ندارد، رد صلاحیت وی را قبول نکرده و در ادامه مدعی شد: «در واقع هیچ یک از کسانی که خاتمی را برای رییس جمهوری دعوت می کنند به فکر ایجاد دردسر ناشی از رد صلاحیت وی نیستند ...  بنابراین می توان به حضور و پیروزی وی امیدوار بود.
این سایت در پایان اضافه می کند: «امید حسین شریعتمداری در این است که با اینگونه مطالب به خیال خود محمد خاتمی را برای حضور در عرصه انتخابات ترساند.»

اخبار کوتاه         
*  در روزهای اخیر برخی منابع خبری از توافق نهایی اصلاح‌طلبان روی اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر دادند. آن‌طور که پایگاه‌های خبری گزارش داده‌اند، هاشمی رفسنجانی ضمن پذیرش جهانگیری به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود، به اصلاح‌طلبان وعده داده است که حجت‌الاسلام حسن روحانی را از نامزدی منصرف خواهد کرد.
*  «سیدعزت‌الله ضرغامی» در نشست نقد سیاست‌های صداوسیما در تالار ابن‌خلدون دانشکده علوم اجتماعی درباره شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: این‌طور نیست که اگر کسی ماهواره داشت، صد درصد شبکه‌های ماهواره‌‌ای را می‌بیند. نظرسنجی ما از مخاطبان نشان می‌دهد که 95 درصد از مردم، تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تماشا می‌کنند. وی با اشاره به نظرسنجی مؤسسه «گالوپ» آمریکا اعلام کرد: 82 درصد از مردم کشورمان اخبار خود را از طریق صداوسیما پیگیری می‌کنند و حدود 30 درصد از مردم نیز از شبکه‌های ماهواره‌‌ای پیگیر اخبار هستند.
*  نشریه انگلیسی «هاف‌پست» با انتقاد از القای تهدید‌بودن ایران از سوی انگلیس و آمریکا نوشت: ما باید از کدامیک بترسیم؟ ایران، کشوری که صدها سال است به هیچ کشوری حمله نکرده است، یا آمریکا که در سراسر دنیا از تروریسم حمایت می‌کند و در گذشته نیز از بمب‌های هسته‌ای‌اش در ناکازاکی و هیروشیما استفاده کرده است؟ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون چیزی درباره سلاح‌های هسته‌ای ایران نگفته است. ایران کاملاً از استفاده تهدیدآمیز از انرژی هسته‌ای بری است، در حالی که همه می‌دانند کشوری مثل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارای سلاح‌های هسته‌ای است. ما لازم نیست به فکر تغییر رژیم در هر کشور دیگری در دنیا باشیم. حقیقت این است که ما نیاز داریم تا همین جا، در بریتانیا رژیم خودمان را عوض کنیم[!]
  *«ح.ص» متهم به کلاهبرداری و سوء‌استفاده از نام یکی از فرزندان مقام معظم رهبری، از سوی نیروهای امنیتی سپاه کربلا و با کمک ضابطان بسیجی در غرب مازندران دستگیر شد. این فرد با مراجعه به افراد و برخی از صاحبان شرکت‌های مطرح در غرب مازندران با کلاهبرداری و استفاده از جعل اسناد، مدعی شراکت با یکی از فرزندان رهبر معظم انقلاب در یک کار اقتصادی می‌شد. وی با اغفال صاحبان این شرکت‌ها مدعی می‌شد که می‌تواند با دریافت مبالغی، مشکلاتشان را با رابطه و به‌واسطه آشنایی با فرزند رهبر معظم انقلاب حل کند؛ و از این طریق توانست مبلغ کلانی از این افراد کلاهبرداری کند. این درحالی است که هیچ‌کدام از فرزندان رهبر معظم انقلاب، منصب سیاسی و یا فعالیت اقتصادی نداشته و ندارند.
*  «پورمحمدی» رئیس سازمان بازرسی کل کشور که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است، در پاسخ به پرسش پایگاه محلی «عصر هامون» زاهدان مبنی بر قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی در کیش که سازمان بازرسی مانع آن شده بود و از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور کذب خوانده شده بود، گفت: به‌زودی اسناد آن را منتشر خواهیم کرد.

https://shoma-weekly.ir/Wirsga