گفته می‌شود که...

حمله به اسفندیار رحیم مشایی/ ماجرای خواهران جعلی بابک زنجانی/ وزرای احمدی‌نژاد از فشار تحریم‌ها اشک می‌ریختند / حضور سخنگو در جلسه شورای شهر با دهان چسب زده/ نفوذ جریان انحرافی در وزارت خانه ها/ ویژه نامه ی روزنامه دولت برای شاعر ضد ارزش و هنجار شکن/ صدای "خواننده لس آنجلسی" در آهنگ پیشواز ایرانسل! و...

احمدی‌نژاد : سکوت را نشانم بدهید تا بشکنم

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان عصر چهارشنبه،در مراسم ختم آیت‌الله سیدمحمدباقر موحدابطحی‌اصفهانیدر جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسشخبرنگار فارس مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد! کی سکوتتان را می‌شکنید، اظهار داشت: سکوت کجا هست شما نشانم دهید تا بشکنم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از وزرای دولت شما قرار است در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند گفت: من فقط سخنگوی خودم هستم.

رئیس جمهور سابق کشورمان درخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک نماد است و ۳۵ سال است که ادامه دارد و خارج از حواشی، جریان تاریخی زلالی است که به سمت قله در حرکت است.

انتشار اراجیف غربی ها علیه نظام ازسوی سایت تیرپرس!

سایت تیرپرس نزدیک به جریان افراطی اصلاح طلب که این روزها در انتشار مطالب موهن برای خود خط قرمزی قائل نیست این بار با استناد به گزارشهای کذب و مغرضانه غربی ها علیه کشورمان مبادرت به انتشار گزارش های مختلف علیه نظام کرده است.

حمله به اسفندیار مشایی

برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شب گذشته به ماشین اسفندیار رحیم مشایی حمله شده است. یکی از طرفداران وی نیز در فیسبوک با اعلام این خبر بدون اشاره به جزئیات آن نوشته است که شب گذشته عده ای لباس شخصی به ماشین مهندس مشایی حمله کردند.

وی نوشته است:

دوستان بهاری! این لباس شخصیهای شیطانی منحرف بی بصیرت امشب حمله کردند به مهندس مشایی .
شما که خود را ولایتمدار میدانید بجای اینکه دعوت کنید همه را به حضورحماسی ۲۲ بهمن ، با دروغ و افترا بستن به مشایی = احمدی نژاد به چی میخواهید برسی ؟

به نظر می رسد انتقاد مردم نسبت به حضور مشایی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را انحرافیون به حمله تعبیر کرده اند!

پوشیدن ساپورت در آمریکا ممنوع شد

یاهو نیوز نوشت: پوشیدن ساپورت و شلوارهای تنگ برای دانش‌آموزان ایالت ماساچوست آمریکا ممنوع شد. مسئولین این مدارس معتقدند که پوشیدن لباس های تنگ و تحریک کننده مانع پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان می شود؛ آنها برای مقابله با افت تحصیلی دست به این اقدام زده اند.

در حالی‌که کشورهای غربی با وضع قوانین جدیدی سعی می کنند تا نوع پوشش مردم را در قالب چهارچوب در بیاورند، برخی از مسئولین فرهنگی کشور با بی توجه به رواج لباس های تنگ در جامعه به گسترش این لباس ها کمک می کنند.

این روزها شاهد رواج لباس های تنگ مانند ساپورت در جامعه هستیم و تعدادی مردم از این لباس ها به عنوان یک لباس رسمی برای شرکت در اماکن عمومی استفاده می کنند.

قطعاً مدهایی که از سوی غرب وارد جامعه ما می شود امروز به بلایی در جامعه تبدیل شده است و این مدها اکنون نگرانی غربی ها را هم برانگیخته است.

وزرای احمدی‌نژاد از فشار تحریم‌ها اشک می‌ریختند

حجت‌الاسلام «محمود نبویان»، نماینده مجلس در اردوی جهاد اکبر در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل گفت: «در اواخر دولت احمدی‌نژاد چندنفر از وزیران در جلسات غیرعلنی اشک می‌ریختند و می‌گفتند که نمایندگان مجلس شما که می‌دانید وضع ما چگونه است چرا در جلسات علنی اینگونه حرف می‌زنید؟»

ماجرای خواهران جعلی بابک زنجانی

«بهارک»، «نوبهار» یا «بهار»؟ کدام یک خواهر «بابک زنجانی» است؟ همه نام فامیلشان زنجانی است و همه شریک بابک زنجانی هستند.
با مراجعه به اسناد روزنامه رسمی جمهوری اسلامی در آگهی‌های رسمی ثبت شرکت‌های بابک زنجانی هر بار یکی از این سه نام در میان سهامداران و اعضای هیات مدیره شرکت زنجانی به چشم می‌آیند.
یک منبع آگاه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می­‌گوید: «بهارک زنجانی» و «نوبهار زنجانی» که به­ عنوان اعضای هیئت­‌مدیره شرکت‌های بابک زنجانی از آنها نام برده شده است، اصلا وجود خارجی ندارند. این منبع تایید می‌کند که بابک زنجانی تنها یک خواهر دارد و آن «بهار زنجانی» است.
به گفته این منبع آگاه، بهارک زنجانی و نوبهار زنجانی نام‌هایی جعلی هستند که بابک زنجانی از آنها برای سندسازی و تامین نام سهامدارن و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌هایش استفاده کرده است.

بابک زنجانی همچنین از اسم «ثریا اسدی» همسر سابقش برای تاسیس شرکت­‌هایش به شکل صوری استفاده کرده است.

صدای "خواننده لس آنجلسی" در آهنگ پیشواز ایرانسل!

شرکت ایرانسل در اقدامی دور از شان و جایگاه کاربران خود اقدام به افزودن گزینه موسیقی پیشواز با صدای ابراهیم حامدی (ابی) خواننده ضد انقلاب ساکن لس آنجلس کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که پیشتر شاهد اعتراض برخی کاربران مبنی بر عدم ممیزی و نظارت بر برخی آهنگ های پیشواز شرکت های مخابراتی از این دست بوده ایم.

حضور سخنگو در جلسه شورای شهر با دهان چسب زده

سخنگوی شورای شهر بهبهان در جلسه شورا با دهان چسب زده در جلسه حاضر شد! نعمت‌ا... همراهی در توضیح این اقدام خود گفت: طی جلسه دیروز که جهت ماندن یا رفتن شهردار برگزار شده بود، اکثریت اعضا رای به ماندن شهردار تا بعد از عید دادند. وجود بحران‌های فراوان در شهرداری باعث شد تا نطقی علیه شهردار در جلسه قبل داشته باشم که به مذاق افرادی در شورا خوش نیامد و باعث اعتراض‌هایی شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از اینکه در جلسه دیروز بعضی از اعضا علیه بنده صحبت کردند و انتقادهایی به بنده داشتند که چرا مطالب تندی علیه شهردار به کار برده‌ام، پاسخ من به این افراد تنها این جمله است که من دراعتراض به اینکه بعضی از اعضای شورا تحمل صدای مخالف و انتقاد از شهردار را نداشتند بر دهانم چسب زدم و در جلسه دیروز به عنوان اعتراض هیچ گونه مطلبی عنوان نکردم.

نفوذ جریان انحرافی در وزارت خانه ها

مدیران نصب شده توسط جریان انحرافی در شرکت‌ها درحال تلاش برای حذف نیروهای کلیدی هستند. در یکی از شرکت دارویی در تبریز، مدیر منتصب جریان انحرافی که در آخرین ماه دولت قبل به این سمت نصب شده است در تلاش برای حذف نیروهای قدیمی سازمان از طریق روش‌های مختلف از جمله تهدید می‌باشد. وی در یک اقدام با عنوان هارمونیزه کردن شرکت سعی در حذف پژوهشگر نمونه و مدیر باسابقه شرکت که صاحب ده‌ها تالیف علمی نموده است. این شرکت زیرمجموعه شستا می‌باشد و انتظار اینست که مدیر عامل شستا در مورد مدیران باقیمانده از دولت گذشته تجدیدنظر نماید.

جنجال تبلیغ سایت همسریابی در تلویزیون

پخش تیزر تبلیغاتی یک سایت همسریابی در تلویزیون چین با اعتراض برخی جوانان مواجه شد و آنان معتقدند که این شرکت با تبلیغات خود، ازدواج را به کالایی تجاری تبدیل کرده است. در این ویدئو مادر بزرگی نشان داده میشود که مصرانه و غرغر کنان از نوه اش میخواهد که هر چه زودتر ازدواج کند و در ادامه از متقاضان خواسته میشود که از فروشگاه این شرکت و همچنین خدمات خواستگاری آن بهره برند.

برخی از شهروندان بر این باورند این شرکت با تبلیغات خود ازدواج افراد را به کالایی تجاری تبدیل کرده است.

احیای خانه احزاب پیش از پایان سال 92

دست آخر این که علی‌اکبر مرتضوی کیاسری، عضو شورای مرکزی دوره پایانی خانه احزاب از برنامه‌ریزی برای احیای این خانه پیش از پایان سال 92 خبر داد و گفت: در نشست فعالان حزبی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مقرر شد شرکت کنندگان حزبی این جلسه برای احیای خانه احزاب نشست‌هایی برگزار کنند. وی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه ترکیب کلی برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب شکل گرفته است، اظهار داشت: بنا است پیش از فرارسیدن سال جدید مجمع عمومی فوق العاده برای راه‌اندازی فعالیت خانه احزاب، تعیین وضعیت و تصویب برگزاری مجمع عمومی عادی جهت برگزاری انتخابات شورای مرکزی برگزار شود.

به محمود بگو من ازش راضی هستم

رئیس دولت نهم و دهم پس از ترک مراسم آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی با درخواست چند نفر از مردم برای گرفتن عکس روبه رو شد و پس از اینکه با آن‌ها عکس یادگاری گرفت، یکی از افرادی که در اکثر مراسم ختم رجال و مسئولان کشوری شرکت می‌کند، خطاب به احمدی نژاد گفت: دکتر جان خدا پدرت را بیامرزد، من حاج محمد آقا را خواب دیدم و به من گفت: " به محمود بگو من ازش راضی هستم".

اسرائیل در سوریه القاعده را به متحدان ایران ترجیح می‌دهد
یک مقام سابق صهیونیست گفت، سوریه مورد حمایت ایران برای اسرائیل به مراتب خطرناکتر از سوریه تحت تسلط القاعده است.به گزارش القدس‌العربی به نقل از اسرائیل هیوم، یعقوب عامیدور مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی درباره ترجیح گروه‌های مسلح سلفی به هم‌پیمانی ایران و حزب‌الله و سوریه گفت: هم‌پیمانی ایران و سوریه برای تل‌آویو بسیار خطرناکتر از القاعده و گروه‌های مسلح کوچکی است که هیچ‌گونه حمایتی از سوی کشورهای بزرگ مانند ایران نمی‌شوند.عامیدور افزود: سوریه تحت تاثیر ایران به مراتب برای اسرائیل خطرناکتر از سوریه تحت سلطه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده است.وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه پنج به اضافه یک گفت: ایرانی‌ها سیاست‌های خود را در زمینه غنی‌سازی اورانیوم تغییر نداده‌اند و به همین دلیل تحریم‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.

ویژه نامه ی روزنامه دولت برای شاعر ضد ارزش و هنجار شکن

روزنامه ایران در ویژه نامه آخر هفته خود روز پنجشنبه 17 بهمن جاری به سالمرگ و جوانمرگی "فروغ فرخزاد" شاعره هنجارشکن و ضدارزش‌های اخلاقی پرداخته و کتابهایش را معرفی نمود و در این مطلب با لحن باصطلاح احساساتی به ازدواج و فرزند و شوهر او پرداخته و طلاق وی را انتخاب بین "خود و شعر" عنوان و به آن ارزش بخشیده است! یک متن کوتاه ملودرام و پر از سوز و گداز! به نظر می‌رسد بعضی دست اندرکاران رسانه‌ای هنوز در روحیات کانون و روشنفکر بازی قهوه خانه‌ای باقی مانده‌اند و خبر ندارند که نسل جدید درحال تحول و رشد چشمگیری در جهت رسیدن به قله‌های ارزشی و آرمانی است.

پیام عارف به خاتمی چه بود؟
محمدصادق جوادی حصار مشاور رئیس ستاد انتخابات محمدرضا عارف گفت: آقای عارف در دوره انتخابات به بنده ماموریت دادند که از سوی ایشان به آقای خاتمی پیامی برسانم که نه نیازی به شورای مشورتی هست و نه هیچ‌گونه رایزنی. کافی است شما تلفن را بردارید و به من بگویید که مصلحت اصلاح‌طلبان در این است که تو انصراف دهی. تردید نکنید من کنار خواهم رفت. من وقتی پیام آقای عارف را به آقای خاتمی رساندم(شاهد من نیز آقای زمانی قمی است) چهار روز قبل انتخابات بود. آقای خاتمی گفتند از سوی من به آقای عارف سلام برسانید و بگویید که شما با قدرت کارتان را تا آخرین لحظه ادامه دهید. هرگاه منافع اصلاح‌طلبان اقتضا داشت من با شما در میان خواهم گذاشت. با این همه ما فعالیت‌های انتخاباتی را معطوف به تصمیمات بزرگان اصلاح‌طلب و آقای خاتمی ادامه دادیم.

شرط گروهک جیش العدل برای ازادسازی 5 گرگان ایرانی

گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل پس از آنکه 5 سرباز ایرانی را در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان ربود اقدام به انتشار مطالبی در توئیتر خود کرد. به گزارش آنا، این گروهک خواستار مبادله این سربازان با زندانیان خود شد. امام جمعه اهل سنت زاهدان با موضعگیری علیه گروهک تروریستی جیش العدل گفت: هر کس سلاح دردست گیرد و علیه ملت وارد عمل شود به ضرر خودش تمام می‌شود زیرا این ملت هیچگاه تسلیم زور و تهدید نمی‌شود. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که در آئین جشن همدلی و وفاق شیعه و سنی در شبستان مسجد مکی سخن می‌گفت افزود: به افرادی که به خشونت متوسل شده و قصد بر هم زدن امنیت و آرامش منطقه و استان را دارند تذکر می‌دهم از حرکات بچه‌گانه خود دست بردارند. وی خطاب به اشرار مسلح گفت: آنهایی که شما را تحریک می‌کنند خیرخواه شما نبوده بلکه خود دارای عقده‌هایی هستند که به وسیله شما عقده گشایی می‌کنند.

رد اظهارات شمخانی
جواد کریمی‌قدوسی‌ نماینده مجلس با رد اظهارات دبیر شورای‌عالی امنیت ملی درباره جلسه با نمایندگان، گفت: هیچ جلسه‌ای بین نمایندگان و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی برگزار نشده است. به گزارش فارس، وی افزود: آقای شمخانی طی تماس با یکی از نمایندگان اظهارات نمایندگان را درباره رزمایش موشکی رد کرده است؛ البته این نماینده هم از توضیحات آقای شمخانی قانع نشده است.

حمله شدید کاربران شبکههای اجتماعی به علی دایی

علی دایی در برنامه ۹۰ ناخواسته و برای بیان کردن مثالش به سمتی رفت که صدای مردم را درآورد.

دایی با اعلام اینکه یک فرد استعداد دارد و لیونل مسی می‌شود و فرد دیگر در شهرداری کار می‌کند، موجب شد روز گذشته شبکه‌های اجتماعی پر شود از اعتراض و حمله مردمی که در حمایت از کارگران شهرداری به او تاخته بودند.

مسلما این حملات به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید و شاید کار به جایی برسد که دایی مجبور به عذرخواهی از قشر زحمت‌کش کشورمان شود.

واکنش پنتاگون به آزمایش موشک‌های بالستیک ایران

سخنگوی وزارت دفاع امریکا مدعی شد برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است و پنتاگون با دقت این موضوع را رصد می‌کند.به گزارش تسنیم، جان کربی در ادامه گفت قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت ایران را از هرگونه فعالیت در زمینه موشک بالستیک منع می‌کند. وی این ادعاها را در حالی مطرح کرد که تمامی مقامات ارشد کشورمان تأکید کرده‌اند قدرت نظامی ایران کاملاً دفاعی است.


صادرات اسباب بازی چین به ایران
۳ برابر شد

داده های آماری گمرک چین نشان می دهد صادرات اسباب بازی و وسایل ورزشی چین به ایران در سال 2013 با افزایش حدود 3 برابری نسبت به سال قبل از آن روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، چین در سال 2013 بالغ بر 214 میلیون دلار اسباب بازی و وسایل ورزشی به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد 174 درصدی مواجه شده است.

صادرات اسباب بازی و وسایل ورزشی چین به ایران در سال 2012 بالغ بر 77.8 میلیون دلار اعلام شده بود.


در صورت سفر اوباما به ایران، تعجب نمی‌کنم!

شنیدیم که جان بولتون، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل گفت اگر باراک اوباما رئیس‌جمهوری امریکا با مأموریت صلح به ایران سفر کند، وی متعجب نخواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در مصاحبه با شبکه رادیویی WABC با آرون کلاین گفت: شایعاتی به این مضمون شنیده‌ام و در صورتی که این سفر برگزار شود، تعجب نخواهم کرد، چون بازتاب رویکرد دولت امریکا خواهد بود. اگر توافق اخیر ژنو با ایران را معادل توافق مونیخ در سال ۱۹۳۸ ندانیم، به طور قطع می‌توان آن را در جایگاه دوم پس از این توافق دانست. کاخ سفید اوایل دسامبر گزارش یک روزنامه کویتی را رد کرد که به نقل از یک مقام ناشناس ادعا کرده بود اوباما برای سفری تاریخی به ایران در سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی می‌کند.

پرداخت دومین و سومین قسط از محل دارایی های ایران در کره

رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد دومین و سومین قسط از دارایی‌های مسدود ‌شده ایران بر اساس توافق ژنو، از محل دارایی‌های کشورمان در کره‌جنوبی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.به گزارش فارس و به نقل از رویترز، به گفته یکی از این منابع، بانک مرکزی ایران دو حساب به «وون» (واحد پولی کره‌جنوبی) در دو بانک کره‌ای «ووری بانک» و «بانک صنعتی» دارد که بیش از 5.6 میلیارد وون پول نفت ایران در آنها مسدود شده است.یک منبع کره‌ای دیگر این انتقال را تائید کرد و افزود: این پرداخت توسط دو بانک کره‌ای در ماه آینده صورت خواهد گرفت که یکی از این پرداخت‌ها در اوایل ماه مارس و دیگری پس از آن انجام خواهد شد.

دومین قسط ایران که قرار است در اول مارس پرداخت شود به مبلغ 450 میلیون دلار و سومین قسط در هفتم همین ماه به مبلغ 550 میلیون دلار خواهد بود.البته این در حالی است که به گفته مقامات بانک مرکزی کره و وزارت دارایی این کشور، هیچ تصمیمی در مورد انتقال پول به ایران گرفته نشده است.بر اساس توافق میان ایران و گروه 1+5 مبلغ 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران در هشت قسط و در بازه زمانی شش ماهه در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.نخستین قسط از این مبلغ که در دوازدهم بهمن به مبلغ 550 میلیون دلار به حساب ایران واریز شد از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در ژاپن بود.

هیچ توقف روزنامه‌ای نداشتیم
مهر: علی جنتی وزیر ارشاد روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دولت یازدهم برخی از روزنامه‌ها توقیف شده‌اند و این مغایر با شعار اعتدال دولت تدبیر و امید است توضیح شما در این زمینه چیست و آیا این روند و نوع برخورد با رسانه‌ها دنبال خواهد شد گفت: در این مدت در دولت تدبیر و امید هیچ توقف روزنامه‌ای نداشتیم و تنها روزنامه بهار توقیف شد که من هم شخصا به‌عنوان عضو هیات نظارت بر مطبوعات مخالف توقیف کردن آن بودم و مورد دیگری درباره توقیف روزنامه‌ها و نشریات نداشتیم. سپس خبرنگاران نیز به این جمله وزیر واکنش نشان دادند و از روزنامه وطن امروز و یالثارات به‌عنوان نمونه‌ای از نشریاتی که در دولت یازدهم توقیف شدند نام بردند که وزیر گفت: وطن امروز نبوده است. وی افزود: یالثارات سابقه طولانی در این زمینه داشته و خود اعضای هیات نظارت بر مطبوعات نیز بارها و بارها تذکر کتبی به این روزنامه داده بودند.

موسویان:پرونده ام بسته شده

سیدحسین موسویان دیپلمات سابق کشورمان در مصاحبه با رادیو سراسری امریکا (NPR) متهم شدن خود به جاسوسی از سوی احمدی‌نژاد را برای والدینش سخت‌تر از شهادت برادرش در زمان جنگ تحمیلی دانست.به گزارش عصر ایران موسویان درباره احساس خود پیش از سفر به ایران و اینکه آیا مطمئن بوده است پس از بازگشت به کشور برای او مشکلی پیش خواهد آمد یا نه گفت: تقریباً 95 درصد اطمینان داشتم مشکلی نخواهد بود. چون پرونده من از سال 2008 بسته شد و هیچ پرونده قانونی علیه من وجود ندارد. اما نگرانی‌هایی نیز داشتم چون واقعاً هیچ کسی نمی‌تواند مطمئن باشد. مخصوصاً درباره بازگشت دوباره‌ام به امریکا. گفتنی است سید حسین موسویان اخیراً پس از سفری کوتاه به کشورمان و دیدار با خانواده‌اش به امریکا بازگشت.

تحلیل بولتون از حضور بین‌المللی نیروی دریایی ایران

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در واکنش به اعزام ناوهای ایران به اقیانوس اطلس گفت: گرچه این کشتی‌ها خطر زیادی برای آمریکا ندارد، اما نمایانگر این است که ایران در حال افزایش قابلیت‌های خود برای آینده است.به گزارش فارس، جان بولتون مدعی شد: ایران به ندرت کشتی‌های خود را به خارج از خلیج‌فارس اعزام می‌کند اما هم‌اکنون در حال آموزش ناخداهای خود در کانال سوئز و اطلس شمالی است.

اخبار کوتاه:

*پس از گرفتن مسئولیت توزیع سبد کالا از نعمت زاده به دلیل ضعف مدیریت، ریاست کارگروه تنظیم بازار هم از وی پس گرفته شد

*کتاب "روش تحلیل سیاسی" برگرفته از بیانات رهبرمعظم انقلاب، از سوی دفتر حفظ و نشر آثار ایشان منتشر شد

* سفیر روسیه در لبنان خواستار مشارکت فعال ایران برای حل بحران و مشکلات خاورمیانه شد.

*سایت اعتدال از تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرصتهای سرمایه گذاری کشور در کیش خبر داد.

* نیروهای ارتش لبنان پس از شناسایی یک خودروی بمبگذاری شده در بیروت، که یکصد کیلو مواد منفجره داشت، آن را خنثی کردند.

*فارس در گزارشی از انتصاب دو تن از شرکای اقتصادی وزیر صنعت و معدن (عباس شعری مقدم و مجتبی خسروتاج) به سمت معاونت وزیر در دو وزارتخانه نفت و صنعت خبر داد.

* اکنون با پایان یافتن دوره چهار ساله ریاست احمد ناطق نوری وی دیگر حق امضا ندارد و به این ترتیب تکلیف فدراسیون بوکس در روزهای پایانی سال نامشخص است.

*رویترز: دومین و سومین قسط دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به مبلغ یک میلیارد دلار، ماه آینده توسط کره جنوبی به ایران پرداخت میشود.

* در حالی که 6 روز از اسارت جوانان مرزبان در چنگال گروهک تروریستی جیش الشیطان می‌گذرد، گروهی از جوانان با راه اندازی کمپین آزادی سربازان مرزبانی در صفحات اجتماعی از جمله فیسبوک فعالیت رسانه ای را برای آزادی این پنج نفر آغاز کرده اند. این کمپین به سرعت فراگیر شده و بیش از یک میلیون نفر تا به حال به آن پیوسته و خواستار آزادی مرزبانان شدند.

*روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد که بسیاری از تهرانی‌ها از تعطیلی ۲۲بهمن برای سفر به خارج از تهران استفاده کردند و جمعیت حاضر در راهپیمایی نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

* 4 سارق حرفه ای که توانسته بودند پس از مدت‌ها برنامه‌ریزی به یک موزه در تبریز دستبرد زده و 30 جلد قرآن قدیمی، یک قبضه شمشیر و سه عدد تابلو فرش نفیس را به ارزش 3 هزار میلیاردتومان به سرقت ببرند، پس از چند روز تلاش مأموران دستگیر شدند.

*سروری در وطن امروز:سخنان روحانی درباره اینکه طی ۶ماه فضای مطبوعات باز شده،از این بابت است که رسانه‌های اصلاح طلب امکان بیشتری پیدا کرده‌اند و رسانه‌های اصولگرا کاملا در محدودیت قرار گرفته‌اند.

* با گذشت حدود یک هفته از پایان بحران برفی در دو استان گیلان و مازندران، منابع رسمی و قانونی از کشف دست کم دو جسد که به علت مشخص یخ‌زدگی و بارش برف جان خود را از دست داده‌اند، خبر دادند.

*روزنامه های اصلاح طلب، حضور مردم در راهپیمایی امسال را چشمگیر و متفاوت تر از سالیان قبل توصیف کردند و دلیل آن را دعوت گرایش ها و احزاب مختلف از جمله اصلاح طلبان دانستند.

* مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در استان اصفهان با کشف سه میلیون ترقه خارجی قاچاق، مانع بروز خطرات این ادوات در میان کودکان و نوجوانان، شدند.

* دکتر راشد الراشد یک فعال بحرینی در آستانه سومین سالگرد انقلاب مردمی بحرین با اشاره به آخرین تحولات این کشور گفت: در حال حاضرحدود 40 عالم برجسته دینی در زندانهای آل خلیفه بسر می‌برند و بدون دلیل مورد تعرض و آزار قرار می‌گیرند.

* حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت که با ماده و تبصره نمی‌توان از مردم پول گرفت و شهرداری باید با تشریح خدمات خود، مردم را به پرداخت عوارض شهری مشتاق کند.

* آیت ا... علوی گرگانی در واکنش به خبر چهره پردازی از امامزادگان در یک اثر جشنواره فیلم فجر، بیانیه داد و با محکومیت این اقدام، وزارت ارشاد را به دقت بیشتر در امر نظارت و رعایت نکات شرعی توصیه کرده است.

https://shoma-weekly.ir/x8aSVB