گفته می‌شود که...

حمایت نشریه انگلیسی از نامزدی قالیباف!/ آرزوی رسایی درباره مشایی/ بخاری نفتی هدیه دانشجویان به حاجی‌بابایی/ اقدام تأمل برانگیز جمهوری آذربایجان/ سریالهای ایرانی در تلویزیون روسیه/ ناگفته‌ای برای افشا کردن ندارم و ...

فتنه‌گران فتنه جدید را از دانشگاه کلید زدند!
  مراسم روز دانشجوی برخی فتنه‌گران با چهار روز تأخیر روز گذشته در سالن فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد که با سخنرانی محسن رهامی، محمدرضا ظفرقندی و فرشاد مؤمنی، قرائت بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی و پخش پیام تصویری خاتمی همراه بود. خاتمی در این پیام تصویری که در قالب گفت‌وگو با دو فعال دانشجویی صورت گرفته بود، از برخوردها با دانشجویان و دانشگاهیان انتقاد کرد! (ظاهراً برخورد خودش با دانشجویان و تهدید آنان در سخنرانی‌اش در استان تهران را فراموش کرده است!) و خواستار فراهم شدن شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد شد و با نام بردن از موسوی و رهنورد و کروبی، راه‌حل مشکلات را رفع حصر از آن‌ها و آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد عنوان کرد. خاتمی در این فیلم همچنین با اتهام به نظام می‌گوید تاکنون نگران در حصر بودن میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی بوده؛ اما اکنون نگران سلامتی آن‌هاست. پارچه‌نوشته‌های حاضران در این جلسه مضامین تندی داشت، مانند «زندانی سیاسی را آزاد کنید» و متهم کردن نظام به ظلم و...

ترکتازی پان‌ترکیسم‌ها!
  چند وقتی است که در بازی‌های تیم تراکتورسازی برخی از پان‌ترکیسم‌ها و ضدانقلاب با نفوذ در صف تماشاگران این تیم، لباس‌ها و پرچم‌هایی را با نماد کشور ترکیه و... به دست می‌گیرند که متأسفانه از دید مسئولان باشگاه و مراکز امنیتی دور می‌ماند، اگرچه تعداد این افراد بسیار محدود و کم است؛ اما ادامه این روند به صلاح کشور نیست.
   به‌تازگی عکس‌هایی از دیدارهای تیم تراکتورسازی با دیگر تیم‌ها در اینترنت منتشر شده که عده‌ای از افراد ضدانقلاب در ورزشگاه تبریز پرچم‌ها و نمادهای کشورهای بیگانه در دست دارند و به‌تاز‌گی اقدامات انحرافی و غیر ورزشی این عده توسعه بیشتری پیدا کرده که خشم بسیاری از هموطنان آذربایجانی را نیز در پی داشته است. مردم شریف آذربایجان به‌خوبی می‌دانند چنین اقداماتی (هرچند ناچیز و مذبوحانه) در صورت استمرار، افکار عمومی جامعه را به‌شدت جریحه‌دار کرده، و تحت تأثیر قرار خواهد داد و به همین دلیل، در مراجعه به مسئولان باشگاه محبوب خود، درخواست کرده‌اند برخورد با این افراد را در دستور کار خود خصوصاً در ابعاد فرهنگی قرار بدهند.
   در همین رابطه گفته می‌شود که چندی پیش نیز برخی از این گروه‌های وابسته به بیگانه در یکی از بازی‌های تراکتورسازی، شعارهای بسیار زشتی علیه خلیج همیشه فارس سر دادند که چند فیلم موبایلی آن در اینترنت قرار داده شده است.

جدایی بازیکن سابق استقلال از همسرش به خاطر اعتیاد!
یکی از بازیکنان سرشناس که چند سال پیش در تیم استقلال توپ می زد به علت اعتیاد مجبور به جدایی از همسرش شد.این بازیکن یکی از ستاره های تیم استقلال بود اما به خاطر مشکلات حاشیه ای از این تیم رفت و در تیم های غیر مطرح به فوتبالش ادامه داد.
این بازیکن حتی سال گذشته در یکی از تیم های شهرستانی بازی می کرد اما سرانجام به خاطر اعتیاد مجبور به جدایی از همسرش شد.

برداشت متفاوت دو قوه درباره اجرای پروژه های پارس جنوبی
در حالی که دولت در خردادماه سال 89 با ابلاغ بخشنامه ای به وزارت نفت، ترک تشریفات مناقصه برای توسعه باقیمانده فازهای پارس جنوبی را مورد تایید قرار داد، این ابلاغیه در تیرماه امسال با ایراد قانونی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مواجه شد که لاریجانی آن را به احمدی نژاد اعلام کرد اما شنیده شده قوه مجریه اخیرا در پاسخ به این موضوع اعلام کرده که تصمیم نامه فوق توسط نمایندگان ویژه رئیس جمهور اتخاذ شده و لاریجانی نمی تواند آن را باطل کند.

افشای ۹ بدهکار بزرگ بانک ملی
شنیده شد که بانک ملی تاکنون حاضر به شکایت از بدهکاران بزرگ خود نشده است که این مساله برای بسیاری از صاحبنظران قابل تأمل است. سراج نوشت؛ بانک ملی ۹ بدهکار اصلی و بزرگ دارد که عبارتند از: گروه (ع)، (ح.ب.د)، (م.م)، (ل)، (ک.الف)، (خ)، (م)، (ض) و(ر.ب). گفته می‌شود رقم بدهی این افراد بیش از یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

کریم صفایی آزاد شد
شنیده شد که کریم صفایی، رئیس برکنارشده فدراسیون تیر و کمان به‌دلیل برخی از مسائل و اتهام‌ها از تاریخ 6 ماه جاری توسط نهادهای نظارتی بازداشت شده بود. این درحالی است که دلایل اصلی بازداشت کریم صفایی مشخص نشده است. درحال حاضر محمدعلی شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان است که در روزهای گذشته صحبت‌هایی از تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان از سوی فدراسیون جهانی شده است.

دیدار مهدی ‌هاشمی با خانواده
شنیده شد که وکیل مهدی‌ هاشمی گفت: یکشنبه هفته گذشته موکلم با مادر و همسرش دیدار داشته و آنها هم به شرایط سخت وی در زندان اشاره نداشتند. خبرآنلاین نوشت؛ محمود علیزاده درمورد برخی اخبار منتشرشده درمورد وضعیت مهدی‌ هاشمی مبنی بر اعمال شرایط سخت وی در زندان، اظهار کرد: این خبرها که در برخی سایت‌ها منتشر شده مبنی بر اعمال فشار بر مهدی در شرایط سخت، صحت ندارد .

تکذیب حمله به سفارت ایران در دانمارک
شنیده شد که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله‌ای به سفارت ایران در دانمارک صورت نگرفته و تنها 4 نفر به‌منظور دریافت پناهندگی در مقابل سفارت سر و صدا به راه‌انداخته‌اند. صراط نوشت؛ نقوی‌حسینی اظهار کرد: تنها 4 نفر که یک نفر از آنها نیز فیلمبردار بوده است در مقابل سفارت ایران در کپنهاگ جمع شده و سعی کرده‌اند با ایجاد سروصدا و فیلمبرداری از خود شرایطی را برای دریافت پناهندگی خود در این کشور فراهم کنند.
  وی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای اروپایی بر اساس نوع معماری این کشورها دارای دیوار بلندی نیست، اظهار کرد: اصلا چنین حمله‌ای وجود نداشته است. وی تاکید کرد: متاسفانه غربی‌ها به‌دنبال ناامن نشان دادن سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران هستند و ما نباید در این جهت حرکت کنیم. نماینده‌ای هم که در اینباره خبرهای نادرست را اعلام کرده، این موضوع را درنظر نگرفته است.

ناگفته‌ای برای افشا کردن ندارم
شنیده شد که پس از اعلام استعفای محمدحسن صالحی‌مرام از معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی- گردشگری و صنایع دستی کشور، برخی سایت‌های مخالف دولت، به نقل از وی «از بیان ناگفته‌های حضورش در دولت‌های نهم و دهم» در آینده نزدیک خبر دادند. صالحی‌مرام در واکنش به این شایعات گفت: ما هیچ ناگفته‌ای برای گفتن نداریم. بالاخره همه باهم نمی‌توانند کار کنند آدم‌ها اخلاق و روحیات خاص خودشان را دارند و مختص خودشان است. این روحیات نباید خللی در کار ایجاد کند. نگران این بودم که روحیات ما با هم نسازد.

حمایت نشریه انگلیسی از نامزدی قالیباف!
شنیده شد که یک سایت خبری مطلبی را از نشریه انگلیسی فایننشیال‌تایمز درباره نامزدی قالیباف در انتخابات آینده منتشر کرد که مطابق متن منتشرشده از سوی این سایت، فایننشیال‌تایمز از نامزدی قالیباف حمایت کرده است! شبکه ایران نوشت؛ براساس این خبر، نشریه انگلیسی فایننشیال تایمز در گزارشی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران با عنوان «شهردار تهران راه و پل‌های سیاسی می‌سازد» به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران پرداخت. فایننشیال‌تایمز نوشته است: «ایرانی‌ها از تورم و نگرانی‌هایی درباره بروز جنگ رنج می‌برند به همین دلیل محمدباقر قالیباف شهردار پایتخت ایران تلاش می‌کند با اجرای پروژه (اتوبان صدر) روحیه شهروندان را بالا ببرد. قالیباف نامزدی بالقوه برای جایگزینی رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد است.

جوانفکر تبرئه شد
شنیده شد که وکیل علی‌اکبر جوانفکر از تبرئه علی‌اکبر جوانفکر از شکایت نیروی انتظامی خبر داد. شبکه ایران نوشت؛ قهرمان شجاعی گفت: یکی از موارد اتهامی ویژه‌نامه خاتون شکایت نیروی انتظامی از علی‌اکبر جوانفکر بوده است که طی برگزاری دادگاه وی از این اتهام تبرئه شد.

شکایت استاندار از مدیران سایت‌های خبری
شنیده شد که بازرسی استانداری البرز از تعدادی از مدیران سایت‌های خبری شکایت کرد. صانا نوشت: به دنبال انتشار مطالب انتقادی از نحوه جابه‌جایی‌های مدیران استانداری البرز در برخی از سایت‌های خبری استان، بازرسی استانداری برعلیه مدیران این سایت‌ها در مراجع قضایی اقامه دعوا کرد. به گفته چند نفر از مدیران سایت‌های خبری که طی روزهای گذشته جهت ارائه توضیحات به پلیس امنیت احضار شده بودند این شکایت‌ها از سوی بازرسی استانداری و با عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است که با توجه به وظیفه ذاتی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در انعکاس اخبار و نقد فعالیت‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی قابل پیش‌بینی نبود. یکی از مدیران سایت‌ها در این خصوص به پایگاه خبری صبح البرز گفت: ما انتظار چنین برخوردی را نداشتیم و امیدواریم که پاسخ به مطالب سایت‌های خبری که همگی دارای هویت مشخص و از فعالان رسانه‌ای این استان هستند از جنس رسانه‌ای باشد.

بخاری نفتی هدیه دانشجویان به حاجی‌بابایی
شنیده شد که جنبش عدالتخواه دانشجویی به دنبال حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه شین‌آباد پیرانشهر و فوت سیران یگانه، یکی از دانش‌آموزان آسیب دیده این حادثه، یک عدد بخاری نفتی به حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش اهدا می‌کند. همچنین، جنبش عدالتخواه دانشجویی در اعتراض به این واقعه، به حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش توصیه می‌کند، اتاق کار خود را با بخاری نفتی گرم کند.

سلب اختیارفرمانداران درخصوص پرداخت وام‌ها
معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز طی نامه‌ای به بانک‌های استان، اختیارات فرمانداران را از ایشان سلب و پرداخت وام به مردم را به نظر مدیر کل بازرسی استاندار البرز منوط کرد. صانا نوشت: این واگذاری و تفویض اختیار علاوه بر اینکه در راستای پیاده‌سازی اصل ۴۴ قانون اساسی وجلوگیری از تجمیع اختیارات می‌شود، از حجم مراجعات شهروندان به استانداری نیز می‌کاهد و این امکان را به مدیریت ارشد استان نوپای البرز می‌دهد تا با فراغ بال بیشتری به رتق و فتق امور بپردازد.» اما در ماه گذشته نامه‌ای از معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری به روسای امور شعب بانک‌های استان ارسال شده که در آن، نامه فوق‌الذکر را کن لم یکن خوانده و تاکید کرده من بعد تمامی مکاتبات درخصوص معرفی متقاضیان توسط مدیرکل بازرسی صورت خواهد پذیرفت.

قسم 15نماینده برای استیضاح حاجی‌ بابایی
موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تلاش ۱۵ نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این تعداد از نمایندگان که قسم یاد کردند تا پایان، پای استیضاح باقی بمانند فردا موضوع استیضاح حاجی بابایی را نهایی می‌کنند. نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: سه‌شنبه (۲۱ آذر)، قرار است نشستی با حضور ۱۵ نفر از نمایندگانی که برای استیضاح وزیر قسم یاد کردند، برگزار شود تا با مرور دوباره متن استیضاح وزیر آموزش وپرورش، آن را نهایی کرده و به هیات رئیسه مجلس تحویل دهند. وی گفت: ‌ وزیر آموزش وپرورش گمان می‌کند چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده بنابراین پای هیچ استیضاحی در میان نخواهد بود.

سکوت احمدی‌نژاد در برابر حادثه مرگبار «شین آباد»
عصر ایران نوشت: با گذشت 5 روز از آتش سوزی در مدرسه شین آباد پیرانشهر و در حالی که این موضوع‌به دغدغه روز مردم تبدیل شده و روز گذشته نیز مجلس، وزیر آموزش و پرورش را برای توضیحات در این باره احضار کرد و نیز به‌رغم درگذشت یکی از مصدومان و وخامت حال دیگر دختران دانش‌آموز، هنوز واکنشی از سوی رئیس‌جمهور در این باره صورت نگرفته است! در حالی که از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود با متهمان دولتی این رویداد مرگبار برخورد کند اما احمدی‌نژاد‌حتی از صدور یک پیام همدردی نیز خودداری کرده و کوشیده است لااقل تا بدین جای کار، با سکوت و بی اعتنایی از کنار این اتفاق که در دولتش افتاده، بگذرد!

اختلاف اصلاح‌طلبان بر سر حمایت از خاتمی
در حالی که گفته می‌شود گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب مکررا از سید محمدخاتمی خواسته‌اند در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شرکت کند، حسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم آن را رد کرد. وی که با باشگاه خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد،‌تصریح کرد: تاکنون مجمع محققین و مدرسین از هیچ فرد خاصی از جمله خاتمی در راستای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حمایت نکرده است لذا اخبار منتشرشده در این‌باره کذب محض است. وی تصریح کرد: مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هیچ‌گونه فعالیتی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری انجام نداده است.

کوچک‌زاده همه را متهم می‌کند!
روزنامه ابتکار نوشت: پیداکردن عکسی از کوچک‌زاده درحالی که انگشتش به حالت تهدید بالا رفته باشد یا ‌ نگاهش با عصبانیت به کسی دوخته باشد، کار چندان دشواری نیست. این نماینده جنجالی مجلس گاه در صحن علنی و گاه در بیرون از مجلس و حتی تجمعاتی که علیه خانه ملت ساماندهی می‌شود، یکی از مخالفان تصمیمات و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است.کوچک‌زاده این روزها اتهاماتی را متوجه برخی از اعضای هیات رئیسه کرده است. در چند روز اخیر وی دوبار رئیس جلسه مجلس شورای اسلامی را متهم به عملکرد مستبدانه کرد. کوچک‌زاده در همین راستا با علی لاریجانی درگیری لفظی پیدا کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: «روش شما استبداد است.»

 اماکن دیپلماتیک ایران در خارج از کشورامنیت ندارند
 حمله به کنسولگری ایران در هرات افغانستان بعد از چند رویداد مشابه در غرب، این نگرانی را پدید آورده که برنامه جدیدی برای تحت فشار قرار دادن ایران در صحنه سیاسی در جریان است. به گزارش تابناک، خبر حمله معترضان افغان به کنسولگری ایران در هرات، جدیدترین خبر از نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک ایران در خارج از کشور است. پیش از این، اعضای سازمان منافقین با برنامه ریزی پیشین به سفارت ایران در آلمان متعرض شدند و در آغاز این هفته نیز، یکی از نمایندگان مجلس، از تعرض به سفارت ایران در دانمارک خبر داد. همین گزارش می‌افزاید: سازمان منافقین، مدتی پیش، از لیست سازمان‌های تروریستی در آمریکا خارج شد.
سرکردگان این گروهک در پارلمان‌های اروپایی و از جمله در ایتالیا و فرانسه، مشغول دشمنی با ایران هستند و نیز تلاش می‌شود، شبکه‌های تلویزیونی ایران از دسترس مخاطبین به در آیند. اینها می‌توانند در چارچوب تلاش‌های آمریکا و غرب برای مهار سیاسی ایران تعریف شوند.

اعتراف آمریکایی ها ؛تحریم ایران به ضررغرب
صاحب نظران آمریکائی از عوارض منفی تحریم ایران برای غرب و سود آن برای بعضی کشورهای شرقی ابراز نگرانی می‌کنند. جمعی از کارشناسان مستقل اقتصادی، سیاسی و نظامی آمریکا در گزارشی تحت عنوان "ارزیابی سودها و زیان‌های تحریم ایران" نتیجه گیری کردند: این تحریم‌ها به افزایش سود چین و هند از بازار ایران منجر شده است.
 
 سی. ان. ان: انجام مذاکرات مثبت هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5
شبکه تلویزیونی سی. ان. ان، از فراهم شدن زمینه انجام مذاکرات مثبت هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 خبر داده و افزوده است: کری سیمور عضو هیأت آمریکائی 1+5 می‌گوید: این، یک فرصت تاریخی در مذاکرات هسته‌ای با ایران است. به گزارش سی. ان. ان، وی این نکته را هم گفته که احتمال توافق با ایران در زمینه میزان غنی سازی و لغو بخشی از تحریم‌ها زیاد است.

انتشار کتاب جدید هاشمی
فرارو:کتاب «تقویم تاریخ، تحلیل تاریخ» که دستنوشته‌های آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در سال 89 است ، در 3 هزار نسخه منتشر شد.این کتاب،حاوی دیدگاه‌های آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در خصوص پنجاه موضوع تاریخی است.

کارگردان به حرف آمد
جهان:مسعود بخشی، کارگردان «یک خانواده محترم»، که تاکنون درباره اعتراض گسترده مردم و فعالان فرهنگی به فیلم سیاه خود صحبتی نکرده بود، سرانجام سکوتش را شکست و در ادعایی بامزه گفت: «یک خانواده محترم» دعوت به ترمیم اخلاقی جامعه است!

آرزوی رسایی درباره مشایی
فارس:حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران و مدیر مسؤول هفته‌نامه «9دی» گفت:«کاش فرصتی فراهم شود تا مشایی با حمایت احمدی‌نژاد وارد گردونه انتخابات شود تا با رای مردم تکلیف برخی چهره‌های مغرور مشخص شود.

تودهنی به اپوزیسیون
قدس آنلاین:شبکه دولتی بی بی سی انگلیس در تحلیلی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم شهرهای مختلف ایران از ضریح مطهر حضرت امام حسین علیه السلام اعتراف کرد که رویکرد به مذهب در ایران رو به فزونی است و بنابراین اپوزیسیون و جریانهای سکولار باید از درگیری علنی با مذهب پرهیز کنند.

موشک ایرانی، حلال مشکل مسکن
شفاف:منابع صهیونیست گفته اند:موشکهای فجر 5 ایران که در جنگ اخیر غزه از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی به سمت تل آویو شلیک شده، موجب کاهش شدید قیمت واحدهای آپارتمانی در تل آویو شده است.

حق ماموریت وزرا چقدر است؟
خبرآنلاین:حسن کامران، نماینده مجلس در گفت و گو با برنامه پایش در مورد طرح کاهش حق ماموریتهای خارجی گفت:اکنون فقط هزینه و حق ماموریت وزرا و مقامات همتراز آنها در کشور بیش از 3 میلیارد تومان است.وی افزود:نمی دانم مقامی که به زبان آشنا نیست، چرا به کشورهای خارجی سفر می کند . اینها چون پاسپورت سیاسی دارند، هنگام ورود به کشور انواع و اقسام اجناس و کالاها را با خود می آورند.کامران افزود:اکنون در کشور ما سفرهای خارجی به صورت نوبتی انجام می گیرد و در سه قوه هیچ نظارت و حساب و کتابی روی این سفرها صورت نمی گیرد.

این ادعا ‌باورپذیر نیست
رجا:یک سایت خبری (خبرآنلاین) با انتشار یادداشتی در حاشیه استعفای رسول جعفریان از ریاست کتابخانه مجلس اعلام کرد، بر خلاف ادعای جعفریان دلایلی همچون کسالت و مشغله کاری، برای خداحافظی او با کتابخانه مجلس برای جامعه فرهنگی باورپذیر نیست.

لغو مناظره توسط فرهاد رهبر
خبرگزاری دانشجو:مناظره دانشجویی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که قرار بود روز یکشنبه با حضور نماینده بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی این دانشکده برگزار شود با دستور فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران منتفی شد.

مصادره شعار مورد تأکید رهبر انقلاب
حلقه انحرافی در راستای مصادره شعار مورد تأکید رهبر انقلاب مبنی بر دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت، فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. در همین راستا، یکی از نیرو‌های به‌ظاهر تئوریک نزدیک به این حلقه، سلسله گفتارهایی را با عنوان گفتمان«پیشرفت و عدالت»، برگزار خواهد کرد. مخاطب اصلی این جلسات به‌ظاهر تئوریک، چهره‌های جوان حلقه انحرافی هستند.

برخورد با دانشجویان، کذب است
مهر:کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که ممنوع ازتحصیل شدن دانشجویان به دلیل انتقاد کردن در دانشگاه کاملاً کذب محض است و هیچ دانشجویی تاکنون به این دلیل از تحصیل ممنوع نشده است.

حمله به ایران در آمریکا کلید خورد!
تسنیم:بتازگی یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی فضای افکارعمومی این کشور را برای حمله به ایران محک می‌زند.

نماینده نباید درباره دولت حرف بزند!
عصرایران:بیژن نوباوه، نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه درباره دخالت احتمالی دولت در انتخابات چه نظری دارید، گفت:من نظری درباره فعالیتهای دولت ندارم و ترجیح می‌دهم چیزی نگویم. مگر نماینده مجلس باید در مورد کارهای دولت حرف بزند که من هم بزنم.

اقدام تأمل برانگیز جمهوری آذربایجان
ندای انقلاب:جمهوری آذربایجان در ادامه رویکرد غیر دوستانه خود برای تعطیلی نهادهای ایرانی در باکو ، کارمند رایزنی فرهنگی کشورمان که پس از گذران مرخصی قصد بازگشت به جمهوری آذربایجان را داشت، در مرز آستارا دیپورت کرد.

رد حمایت از نامزدی خاتمی
باشگاه خبرنگاران:حسین موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تاکنون مجمع محققین و مدرسین از هیچ فرد خاصی از جمله خاتمی در راستای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت نکرده است، لذا اخبار منتشرشده در این باره کذب محض است.

سریالهای ایرانی در تلویزیون روسیه
قدس آنلاین:دو مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» و «مریم مقدس(ع)» توسط نمایندگی سازمان صدا و سیما در مسکو در اختیار «تلویزیون اینترنتی اسلام تی‌وی» روسیه قرار گرفت. این سریالها مورد استقبال مردم روسیه قرار گرفته است.

نظر هاشمی درباره نوار منتسب به فرزندش
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صدای منتسب به فرزند خود را "ساختگی" خواند.
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی فرزند خود که در رسانه‌های داخلی منتشر شده است، واکنش نشان داده و آن‌را ساختگی خوانده است.
اخیراً برخی رسانه‌ها با انتشار فایلی صوتی که عنوان "مکالمه محرمانه" روی آن گذاشته‌اند، آن‌را به ‌مهدی هاشمی‌رفسنجانی و نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست وابسته به اپوزیسیون منتسب کرده‌اند.
در این فایل صوتی که زمان آن 21 مهرماه سال 89 اعلام شده، ‌اظهارات تندی علیه جمهوری اسلامی و مقامات عالی‌رتبه آن مطرح شده است.

تغییر استانداران در جهت اهداف انتخاباتی
    سیدجلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد، با اشاره به تغییر و جابه جایی 13 استاندار از ابتدای سال تاکنون آن را انتخاباتی دانست و گفت: اینکه چرا کدام استاندار و به چه علت تغییر کرده را دقیقا نمی توان بیان کرد ولی درمجموع آنچه مسلم است این است که این تغییر و تحولات در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است. یحیی زاده در رابطه با اظهارات وزیر کشور مبنی بر عدم ارتباط وی با عزل و نصب ها گفت: این اظهارنظر ها رافع مسوولیت ها نیست و در صورت بروز مشکل نمایندگان از وزیر سوال خواهند کرد. طبق قانون اساسی وزرا بر اساس وظایف خود مسوول هستند و باید پاسخگوی رفتار خود در قبال مردم و نمایندگان باشند. وی در عین حال گفت: با توجه به شناختی که از روحیه این دولت وجود دارد، نمی توان به اظهارات مسوولان دولت مبنی بر عدم تغییر مدیریت استان «قسم» خورد! یحی زاده همچنین گفت: در یک سال اخیر برخی افراد در مذاکره با مسوولان ارشد استان عنوان کرده بودند، قرار است به عنوان استاندار جدید یزد انتخاب شوند ولی تاکنون موضوع به جایی نرسیده است.
    
اصرار حامیان لاریجانی برای حضور او در انتخابات
رمضان شجاعی کیاسری گفت که فراکسیون رهروان ولایت به حضور لاریجانی در انتخابات اصرار دارد. کیاسری تصریح کرد: ما از لاریجانی، رییس مجلس برای حضور در انتخابات دعوت کردیم و برای حضور وی در انتخابات اصرار هم داریم. وی ادامه داد: با وجود اصرارهای زیاد فراکسیون رهروان ولایت تاکنون لاریجانی مجاب به حضور در انتخابات نشده است. نماینده ساری در مجلس نهم یادآور شد: در هر صورت وی فعلامجاب به حضور نشده اما ممکن است بعدا اتفاقاتی بیفتد. فعلافراکسیون رهروان ولایت جلساتی را برگزار می کند و مشغول بررسی گزینه های مطرح برای حضور در انتخابات آتی هستیم.

دستگیری چند عضو شوراهای شهر تهران
ولی‌الله داوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره دستگیری 4 نفر از اعضای شورای شهر شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت:‌ سوء استفاده‌هایی این افراد داشته‌اند و میزان تخلفات آن‌ها مختلف است.وی با اشاره به اینکه دادگاه هنوز پرونده این افراد را رسیدگی نکرده است بیان داشت: جرائم آن‌ها جنبه عمومی و خصوصی دارد.مشاور حقوقی استاندار تهران افزود: بعضی از این افراد عضو شرکت‌های تعاونی مسکن‌ مهر و هم عضو شورای شهر بوده‌اند که در این خصوص شکایت‌هایی از آن‌ها شده است.
داوریان گفت: پرونده این افراد در مرحله اتهام است و هنوز بررسی نهایی نشده است.

چاوز تا 3 ما دیگر بیشتر زنده نمی ماند
جوزه رافائل مارینا» پزشک ونزوئلایی که هم‌اکنون ساکن آمریکا است در گفت‌وگو با رادیو (RCN) اعلام کرد که چاوز بین 2 تا 3 ماه آینده بیشتر زنده نخواهد بود.وی که ادعا می‌کند نسخه‌های معتبر و اطلاعات مربوط به بیماری  رئیس‌جمهور ونزوئلا را در اختیار دارد، افزود: بیماری چاوز وارد مرحله تهاجمی شده است و وی تا چندماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند.
چاوز شنبه گذشته در نطق تلویزیونی خود اعلام کرد که برای انجام عمل جراحی و درمان بیماری سرطان به کوبا سفر می‌کند.
وی در این سخنرانی «نیکولاس مادورو» معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ونزوئلا را به عنوان جانشنین خود انتخاب کرد و از مردم ونزوئلا خواست در صورتی که برای وی اتفاقی پیش آمد در انتخابات بعدی ریاست جمهوری به مادورو رای دهند.

اخبار کوتاه
   *  علیرضا نوری‌زاده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اندیشه» وابسته به سلطنت‌طلبان، ضمن حمایت از گروهک‌های تروریستی کومله و دمکرات، اعضا و سرکردگان آن‌ها را افرادی ایران‌دوست و متفکر نامید! حمایت نوری‌زاده از تروریست‌ها در حالی است که «شاهو حسینی» از اعضای حزب منحله دموکرات، پس از برگزاری نشست پراگ، در مصاحبه‌ای گفته بود که «ما ملت ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.»
   *  شیرین عبادی» در میزگردی در آمستردام هلند، در سخنانی ضدونقیض، ضمن تأیید و اعلام رضایت از اقدام غیرقانونی و خلاف آزادی بیان شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست در زمینه قطع پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این کافی نیست و باید استفاده از دیگر ماهواره‌های اروپایی نیز برای حکومت ایران ممنوع اعلام شود؛ زیرا دولت ایران به واسطه ماهواره‌های اروپایی، برنامه‌های تلویزیونی خود را به زبان غیرفارسی در اروپا پخش می‌کند و در این شبکه‌های تلویزیونی برای یهودیان و بهائیان نفرت‌پراکنی می‌کند! عبادی در عین‌حال مدعی شد در ایران آزادی بیان نیست و به‌خاطر نقض آزادی باید مسئولان بیشتری از ایران را تحریم کرد!
   *  در روزهای اخیر شبکه گسترده‌ای از عوامل همراهی‌کننده با شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه، ضدانقلاب، شبکه‌های مارک‌دار وابسته به سرویس‌های جاسوسی و متصل به فرقه ضاله جهانی بهائیت که با دریافت وجوه کلان، از مجاری و روش‌های موسوم به «پولشویی» به تأمین برنامه‌ برای شبکه‌های ضدانقلاب، مبتذل و ضداسلامی می‌پرداختند و خطوط قرمز اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی جامعه را زیر پا گذاشته بودند، توسط نیروهای اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.
   *  سایت‌های ضدانقلاب و فتنه‌گر، با اعلام فراخوان‌های گسترده از هواداران خود خواسته‌اند تا به مناسبت چهلمین روز درگذشت ستار بهشتی در محلی گرد هم بیایند. این فراخوان‌ها به‌گونه ای تنظیم شده‌اند که با جریحه‌دار کردن احساسات مردم، مراسم چهلمین روز فوت ستار بهشتی را به محفلی برای پیشبرد اهداف فتنه‌گران تبدیل کنند.
   *  براساس اخبار رسیده، برخی کشورهای عربی مانند قطر و عربستان و همچنین آمریکا و ترکیه سلاح‌های شیمیایی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند تا نظامیان و ملت سوریه را هدف قرار دهند؛ همچنین گفته می‌شود که در شهر «غازی آنتپ» ترکیه نیز کارخانه سلاح‌های شیمیایی برای استفاده در سوریه راه‌اندازی شده است
* یک منبع آگاه از کشف تعداد قابل توجهی استودیوی زیرزمینی مروج ابتذال و مرتبط با عناصر ضدانقلاب و بیگانگان و نیز بازداشت حدود 30 نفر از عوامل و همکاران آن استودیوهای غیرقانونی پرده برداشت.

https://shoma-weekly.ir/TnxJp9