گفته می‌شود که...

حمایت شیمیایی تروریست‌ها علیه ارتش سوریه!/ وزیر دولت اصلاحات باز هم به ادیان الهی توهین کرد/ درخواست سلیمی از ایرانی‌ها/ محدودیت‌های دلاری افغانستان برای ایران/ عراقی ها می گویند ایران آمریکا را بیرون کرد/ تخریب مسجدالنبی قریب الوقوع است/90 درصد آمریکایی ها مسلح می خوابند و ...

حمایت شیمیایی تروریست‌ها علیه ارتش سوریه!
 پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» نوشت: «منابع ارتش سوریه اعلام کردند که تروریست‌های ضدسوری در مقابله با نظامیان ارتش سوریه در «درایا» در نزدیکی دمشق از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند. بر اساس گفته‌های یکی از فرماندهان گارد ریاست‌جمهوری سوریه، دست کم هفت سرباز سوری در روز شنبه پس از حمله شورشیان با سلاح‌های شیمیایی که گاز سمی زرد رنگی از آن‌ها متصاعد می شده است، به شهادت رسیدند.» طبق این گزارشات سربازان ظرف مدت یک ساعت پس از استنشاق این گاز از پای درآمدند. این شورشیان که از سوی کشورهای خارجی حمایت می‌شوند طی چند روز گذشته به کرات تهدید کرده بودند که در مقابله با ارتش و غیرنظامیان حامی دولت از سلاح‌های شیمیایی استفاده خواهند کرد. همچنین آن‌ها هشدار داده بودند که ذخایر آب آشامیدنی را آلوده خواهند کرد تا همه شیعیان علوی و طرفداران بشار اسد را به قتل برسانند.

چرا بودجه بی‌بی‌سی فارسی با وجود ریاضت اقتصادی افزایش می‌یابد؟!
  «رادیو کوچه» از رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین با انتشار گزارشی ضمن اذعان به حمایت کامل و بی‌دریغ «بی‌بی‌سی»، «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» از اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران، به‌زعم خود خواستار درخواست کمک (گدایی) ضدانقلاب خارج‌نشین از رسانه‌های غربی برای انعکاس نقطه‌نظراتشان شد. در این گزارش که توسط «عبدالستار دوشوکی» از عناصر ضدانقلاب نوشته شده است، با اشاره به «جنگ رسانه‌ای» غرب علیه جمهوری اسلامی و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده آن‌ها در این حوزه از طریق «دیپلماسی عمومی» چنین آمده است: «تعجب‌آور نیست زمانی که در بریتانیا و آمریکا ریاضت اقتصادی تجویز می‌شود و بودجه همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله مدارس و بیمارستان‌ها کاهش پیدا می‌کنند و ده‌ها برنامه رادیویی سرویس جهانی بی‌بی‌سی و حتی صدای آمریکا به زبان‌های مختلف و‌ با سابقه بیش از ۵٠ سال فعالیت، به دلیل کمبود بودجه و کاهش روزافزون مخاطب برای همیشه قطع می‌شوند؛ بخش فارسی «بی‌بی‌سی» نه تنها قطع و یا کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه به بودجه سالیانه آن بیش از ٢٣ میلیون دلار افزوده می‌شود!

وزیر دولت اصلاحات باز هم به ادیان الهی توهین کرد
وزیر فرهنگ دولت اصلاحات در مقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط چاپ شد نوشت: همه حکومتهای دینی سرانجام به سلب آزادی، عدالت و سعادت بشریت منتهی می‌شوند!به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط؛ در مقاله توهین آمیز مهاجرانی که خود زمانی در یک حکومت دینی در جمهوری اسلامی ایران وزیر وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده، آمده است: سئوال اصلی این است که چگونه اسلام سیاسی می‌تواند بحران ایران(!) و مصر را حل کند؟ به عبارت دیگر آیا اسلام سیاسی راه حل است؟در این مقاله مهاجرانی ضمن پرده کشیدن دوباره از چهره نفاق خود، یکبار دیگر عدم التزام به حکومت‌های دینی و اسلامی حضرت محمد(ص)، امیر المومنین(ع) و ائمه معصومین را نشان داده و بازیگری خود در طول دوران مسئولیت دولت اصلاحات را برای چندمین بار به نمایش می‌گذارد.وی در بخش دیگری از مقاله سراسر توهین آمیز خود به ادیان الهی آورده است: در تاریخ مسیحیت و یهودیت زمانی که دین با سیاست در هم آمیخت، آزادی، عدالت و سعادت رخت بر بست.

خانواده با نامزد شدن پدر مخالفند
خبرآنلاین:یاسرهاشمی رفسنجانی فرزند آیت ا... هاشمی گفت:من به عنوان فرزند می‌گویم همه اعضای خانواده ما مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات هستند و سال 84 هم مخالف بودیم. مهم‌تر از همه مادر است که خیلی مخالف هستند.

تشبیه این‌بار به فاتح خیبر!
شنیده شد که «پیش به سوی فتح خیبر»، «مظلوم‌تر از بهشتی، خدوم‌تر از رجایی»، «زنده‌باد بهار»؛‌ اینها شعارهایی‌است که گفته می‌شود قرار است به‌وسیله آنها اسفندیار رحیم‌مشائی دل و رای مردم را ببرد!
 وبلاگ‌هایی که با عنوان «حامیان اسفندیار رحیم‌مشایی» به نشر اخبار و اطلاعات می‌پردازند با طرح چنین شعارهای از ضرورت حضور مشایی در انتخابات صحبت می‌کنند. صراط نوشت؛ همچنین به‌نظر می‌رسد یک تیم رسانه‌ای با انتشار نظرسنجی‌هایی (که اعتبار علمی آن مورد تردید است) رحیم‌مشایی را در صدر انتخاب مردم معرفی کرده و به دنبال القای محبوبیت این فرد به جامعه است. یک نکته قابل توجه درباره شعار «زنده‌باد بهار» حامیان مشایی این است که محمود احمدی‌نژاد، آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را به این جمله به پایان برد!

ساکتین فتنه ناراحتند
رجا: حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه برخی از انصار دوست دارند از روز 9 دی یاد نشود، چراکه خودشان در آن روزها ساکت بودند، گفت: باید روز 9 دی را پاس داشت.

احمد باطبی: من یک مشرک و کافرم!
فاطر:احمد باطبی مستخدم روز مزد سازمان سیا در جدیدترین مطلب خود در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که فردی کافر و مشرک است.

 جمع‌آوری فیلم‌ها با زیرنویس فارسی
شنیده شد که دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمع‌آوری فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی خبر داد. صراط نوشت؛ سعید جابری‌انصاری افزود: جمع‌آوری الواح غیرمجاز در دستور کار ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی قرار دارد و این ستاد با دستفروشانی که اقدام به فروش فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی می‌کنند به‌شدت برخورد خواهد کرد. وی یادآور شد: در پی برخورد با دست‌فروشان الواح غیرمجاز در روزهای اخیر تعداد سه هزار مجموعه از آثار غیرمجاز که شامل موسیقی و فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی بودند از سطح شهر تهران جمع‌آوری شد.

 دانشجویان علوم پزشکی نمره پوشش دریافت می‌کنند
شنیده شد که دانشجویان علوم پزشکی ایران در پایان هرترم درسی نمره پوشش دریافت می‌کنند. دکتر محمدحسین آیتی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، اعلام کرد از این پس دانشجویان علوم پزشکی در کنار نمرات علمی و بالینی «در زمینه پوشش و رفتار حرفه‌ای» نیز نمره می‌گیرند. او در ادامه نمره‌های موجود را عالی، خوب، متوسط و ضعیف نامید و گفت دانشجویانی که نمرات متوسط و ضعیف دریافت کنند پس از مدتی به شورای انضباطی دانشگاه معرفی می‌شوند.

 شکایت قالیباف از مدیرعامل ایسنا
شنیده شد که مدیرعامل ایسنا به‌دلیل انتشار یک طنز دانشجویی با شکایت محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران روبه‌رو شد. این شکایت از طریق اداره کل حقوقی شهرداری تهران به‌دلیل انتشار یک طنز دانشجویی در تاریخ هشتم آبان‌ماه سال‌جاری در بخش طنز و به اتهام توهین، هجو، هتک حرمت و نشر اکاذیب، صورت گرفته است. والی‌زاده برای این اتهام صبح دیروز به شعبه 9 بازرسی دادسرای رسانه احضار شد.

روایت آیت ا... خرازی از اشکال احمدی نژاد
قانون:آیت ا... محمد باقر خرازی، دبیر کل حزب ا... ایران گفت:یکی از اشکالات اساسی آقای احمدی‌نژاد این بود که فکر می‌کرد بدون استفاده از روحانیت می‌تواند پیش برود و به همین دلیل در اجرا و تفکراتش از روحانیت دور شد.

 بزبزقندی را هم از ما گرفتند
شنیده شد که شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی از پخش انیمیشن بزبزقندی چینی در افغانستان خبر داد. خراسان نوشت؛ به‌تازگی انیمیشن بزک چینی در کابل هواداران زیادی پیدا کرده است. کارتونی که داستان بز مادر و بچه‌هایش را بیان می‌کند. خیلی از کودکان افغان با این انیمیشن به خواب می‌روند، داستان بزی که اکنون از آن انیمیشن ساخته شده است. روزگاری بچه‌های ایران زمین خاطرات خوشی را از داستان‌ها، روایت‌ها و انیمیشن‌های بزبزقندی داشتند اما افسوس که حالا از انحصار ما درآمده است.

 درخواست سلیمی از ایرانی‌ها
خبرآنلاین: بهداد سلیمی در صفحه شخصی اش در یکی از سایت های اجتماعی از مردم خواسته تا با شرکت در نظر سنجی فدراسیون جهانی وزنه برداری او را به عنوان بهترین وزنه بردار جهان انتخاب کنند. سلیمی در صفحه اش نوشته است:محتاجیم به رای شما عزیزان.

توهین نویسنده سعودی به پیامبر(ص)
درزرسانه های سعودی از بازداشت «ترکی الحمد» نویسنده سعودی به اتهام مورد اهانت قرار دادن پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) بازداشت شده است.
این رسانه ها همچنین افزودند: الحمد توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شده و روانه زندان شده است. او در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی تویتر این مطالب توهین آمیز را منتشر کرده و پیامبر اکرم اسلام را به تمسخر گرفته بود.رسانه های سعودی در ادامه افزودند: دستور بازداشت وی مستقیما توسط شاهزاده «محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود» وزیر کشور سعودی صادر شد.
اما نکته جالب و تعجب برانگیز این است که چرا افراد توهین کننده ای که در گذشته در عربستان بازداشت شدند، هیچ کدام محاکمه و مجازات نشدند؟!

نامزدی ولایتی قطعی است
آصف: حضور علی اکبرولایتی به عنوان نامزد ریاست جمهوری قطعی می باشد و قالیباف شهردار تهران هم به عنوان معاون اوّل، معرفی خواهد شد.

محدودیت‌های دلاری افغانستان برای ایران
شنیده شد که افغانستان برای جلوگیری از سرازیر شدن دلار آمریکا به ایران، در مناطق مرزی با ایران محدودیت انتقال دلار اعمال کرد. قدس نوشت؛ رئیس پلیس ولایت هرات در مرز ایران و افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته است که مقامات این ولایت برای جلوگیری از خروج دلار به ایران، تنها تا سقف یکهزار دلار اجازه انتقال دلار به ایران می‌دهند.
به گفته وی، تدابیر امنیتی، بازرسی و نظارت بر خروج دلار از کشور تقویت شده است. رویترز در ادامه این گزارش نوشت: افت ارزش ریال کار تجار استان هرات که مرکز تجاری مناطق غرب افغانستان است را نیز به‌شدت مختل کرده است؛ همچنین دلالان ارز و بازرگانان این منطقه به شدت از افت ارزش ریال آسیب دیده‌اند.

 گران‌ترین خودروی وارداتی
شنیده شد که گرانقیمت‌ترین خودروی سواری واردشده به کشور در 7 ماهه امسال یک دستگاه خودروی سواری پورشه 8 سیلندر به ارزش گمرکی 258 میلیون تومان بوده است. تحلیل آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که خودروی سواری پورشه 8 سیلندر سفید 2012 پانامرا توربو با 210 هزار و 603 دلار معادل دو میلیارد و 581 میلیون ریال گران‌ترین خودروی وارداتی به کشور در 7 ماهه امسال بود.

احتمال استیضاح به خاطر مرتضوی
فرارو:علی مطهری، نماینده تهران گفت: مسؤولیت مرتضوی به عنوان ریاست سازمان تأمین اجتماعی نه تنها وجاهت قانونی ندارد،بلکه یک عمل مجرمانه است و چنانچه وزیر کار واکنش نشان ندهد،احتمال استیضاح قوت می‌گیرد.

عراقی ها می گویند ایران آمریکا را بیرون کرد
موسسه «مرکز امنیت جدید آمریکا» (CNAS) در گزارشی از نحوه خروج آمریکایی ها از عراق نوشت: از شمال تا جنوب، عراقی ها به من گفتند که آمریکا، در عراق به ایران باخته است. کردها و سنی ها بر این عقیده هستند که ایرانی ها، آمریکایی ها را از عراق بیرون کرده اند. نزدیکی ایران و عراق فزاینده شده است. روابط دولت مالکی با ایران بسیار گرم است. این دیپلمات سابق آمریکایی از قول برخی مخالفان دولت عراق- احتمالاً جریان های وابسته به حزب بعث و رژیم سعودی- تصریح کرد: آمریکا عراق را در ظرف طلایی گذاشت و تقدیم ایران کرد(!) برخلاف ادعای بعثی ها و حامیان سعودی و آمریکایی آنان، دو کشور ایران و عراق پس از سرنگونی صدام از بهترین و برادرانه ترین روابط میان ملت های منطقه برخوردارند.

پاسخ برسد، قرائت می‌شود
خانه ملت: سبحانی‌نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه پاسخ آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی هنوز به دست هیات رئیسه مجلس نرسیده است،گفت: اگر بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس باشد، در جلسه علنی روز چهار‌شنبه (6دی) قرائت می‌شود.

 شایعه ‌پایان دنیا منجر به ‌تخریب معبد مایا ‌شد
شنیده شد که ناظر فنی معبد باستانی مایا گفت: متاسفانه، گردشگران بسیاری از این معبد بالا رفتند که سبب تخریب آن شد. این معبد که در 530 کیلومتری شمال شهر گواتمالا قرار دارد. مشرق نوشت؛ وی افزود: هرچند ما از حضور گردشگران در این منطقه رضایت داشته و خرسندیم اما آنها نیز باید احتیاط لازم برای محافظت از این بنا را که در فهرست یونسکو قرار دارد به کار می‌بردند.
 هرچند از نوع خرابی‌ها گزارشی منتشر نشد اما به گفته این مقام مسئول، بالا رفتن از روی پلکان‌ها ممنوع بوده از این‌رو خسارت‌های وارده جبران‌ناپذیر است. روز جمعه، 21 دسامبر این معبد میزبان بیش از 7 هزار گردشگر بود تا طلوع خورشید را که بیانگر عصری جدید بود با برپایی جشن و مراسم آتش‌بازی مشاهده کنند. این معبد تاریخی در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

اصلاح‌طلبان نمی آیند!
فرارو: صادق زیباکلام، استاد دانشگاه وتحلیلگر مسایل سیاسی گفت: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت نخواهند کرد .

همسرم وسط حیاط تیرهوایی می‌زد تا دزدان بترسند!
شنیده شد که بهروز کمالوندی معاون اداری و مالی دستگاه دیپلماسی در بیان ماجرای ورود خود به دستگاه دیپلماسی گفته است: اواخر سال 1361 وارد این وزارتخانه شدم. چند روز بعد از ورودم به‌عنوان کارشناس سیاسی و نفر دوم سفارت ایران عازم فری تاون پایتخت سیرالئون شدم. قدس نوشت؛ وی افزود که فرزندم مالاریا گرفت، دزدان چند بار به ما حمله کردند.
 مجبور بودیم همیشه مسلح باشیم. همسرم مجبور بود چند ساعت یک‌بار وسط حیاط بیاید و چند تیر هوایی شلیک کند تا دزدان بدانند که او مسلح است و بترسند که به خانه حمله نکنند. پسر اولم هم به دلیل حمله دزدان به همسرم، زودتر از موعد متولد شد و سه روز بعد از تولدش همسرم مالاریا گرفت و دیگر نمی‌توانست به او شیر بدهد.

مهر تقسیمش خشک نشده مدعی شد!
تابناک :اکتشاف بزرگ و مهم اخیر نفتی ایران در دریای خزر، که به اذعان مؤسسات خارجی توانسته، رقم چشمگیری به حجم ذخایر نفتی کشور بیفزاید، مورد ادعای کشور آذربایجان قرار گرفته است.این کشور مدعی است، این حوزه نفتی در مرزهای دریایی آذربایجان است؛ حوزه‌ای که نزدیک 10 میلیارد بشکه نفت را در خود جای داده است.

احمدی‌نژاد فکر می‌کند از ملکوت آمده
شنیده شد که وزیر ارشاد دولت نهم درمورد صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور درمورد عدم مسئولیت‌پذیری دولت در گرانی‌های اخیر گفت: بهتر است این سوال از خود رئیس‌جمهور پرسیده شود که چرا فکر می‌کند از ملکوت وارد شده و دیگران اشتباه‌کار هستند و خودش از هر اشتباهی پاک است. صفارهرندی دامه داد: آن دوره گذشت که اگر بخواهند هر کسی را از خود دور کنند و کنار بزنند، انگی وارد کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خدمات همه دولت‌ها را در کشور نباید نادیده گرفت و سود همه دولت‌ها به ملت ایران در دوره حضورشان بیشتر از ضرر بود و در دولت فعلی که درحال حاضر سرپاست.

مرموزترین مرد دنیا به روایت مجله وایرد
مشرق نوشت: مجله آمریکایی «وایرد» در جدیدترین گزارش خود با تیتر 13 فرد بسیار خطرناک دنیا، به بررسی 13چهره پرداخته است که «محمد مرسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه جز و این 13 نفر به حساب می‌آیند. آنچه از نگاه این مجله آمریکایی جالب و کمی‌تعجب آور به نظر می‌رسد، نام سردار «حاج قاسم سلیمانی» است که به عنوان خطرناک‌ترین و مرموزترین فرد در دنیا شناخته شده است؛ حاج قاسم در این گزارش به ادعای وایرد، خطرناک‌ترین فرد در خطرناک‌ترین کشور معرفی شده است که می‌تواند تنها تهدیدکننده نظامی آمریکا در غرب آسیا و سراسر دنیا باشد.
 در این گزارش آمده است: اگر بخواهیم به‌دنبال خطرناک‌‌ترین کشور سیاره زمین بگردیم، به نام ایران برخورد می‌کنیم که ممکن است جرقه جنگ جهانی را بزند و اگر بخواهیم در این کشور مرموزترین و خطرناک‌‌ترین فرد را نام‌گذاری کنیم، به نام ژنرال قاسم سلیمانی خواهیم رسید که چهره‌ای مرموز دارد.

ادعای تروریستهای سوریه
قانون:نیروهای «ارتش آزاد سوریه» که فرودگاه بین‌المللی دمشق را از چند هفته پیش در محاصره دارند، بتازگی مدعی شدند که یکی از هواپیماهای ایرانی را در آشیانه‌ این فرودگاه متلاشی کرده‌اند.

محسنات فراوان نامزدی لاریجانی در انتخابات!
مهرداد لاهوتی به آریا گفت:‌نامزدی علی لاریجانی موجب افزایش شور و نشاط انتخاباتی در جامعه می‌شود. اگر آقای لاریجانی برای کاندیداتوری رضایت بدهد با توجه به وزن و جایگاه ایشان میزان مشارکت مردم افزایش خواهد یافت زیرا رئیس مجلس هم از چهره‌های شاخصی است که برای کاندیداتوری مطرح است.
 لاهوتی تاکید کرد:فراکسیون رهروان ولایت در صورت شفاف شدن نامزدی آقای لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعا از ایشان حمایت خواهدکرد در غیر این‌صورت حمایت از فرد خاصی که وزن احراز پست ریاست‌جمهوری را داشته باشد از برنامه‌های این فراکسیون خواهد بود البته آقای لاریجانی در حال بررسی و مطالعه فضای کشور است لذا اگر تشخیص بدهند حضور ایشان برای جمع کردن چالش‌های موجود در جامعه یک تکلیف است و توان انجام اینکار را دارد به طور حتم در انتخابات کاندیدا خواهند شد.

 مجری، سخنان احمدی‌نژاد را پیش از شنیدن تایید کرد
روزنامه قانون نوشت: مرتضی حیدری که می‌توانست یکی از ماندگار‌ترین مجریان صداوسیما باشد با پذیرش مجری‌گری گفت‌وگوهای تلویزیونی رئیس‌جمهوری باعث انتقادات، گلایه و‌گاه عصبانیت مردم شده است. دیروز کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها با انتشار اخبار مختلفی نسبت به نوع اجرای حیدری اعتراض کردند.
 حیدری پای ثابت «گفت‌وگوی احمدی‌نژاد با مردم»، در طول مصاحبه با رئیس‌جمهور، همواره با تکان دادن سر، سخنان احمدی‌نژاد را پیش از شنیدن تایید می‌کند و با طرح سوالات کلی، ساده و غیرچالشی، این امکان را می‌دهد که احمدی‌نژاد مصاحبه را به سادگی بچرخاند و آن چیزی را بگوید که می‌خواهد و نه آنکه مردم می‌خواهند. این در حالی است که حیدری در برنامه‌های گفت‌و‌گوی ویژه خبری بسیار چالشی با میهمانان خود سخن می‌گوید. حتی در انتخابات ۱۳۸۴ در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری گفت‌وگوی چالش برانگیزی هاشمی‌رفسنجانی، لاریجانی و دیگر کاندیدا‌ها داشت.
 
 خاتمی برنده شده،‌دیگر همه آزادیم!
 زهرا اشراقی نوه امام خمینی(ره) و همسر محمدرضا خاتمی، در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: فردای دوم خرداد وقتی آقای خاتمی برنده انتخابات شد ما به یک کافی شاپ رفتیم که فضا پر از شور و هیجان بود. صاحب کافی‌شاپ با پوسترهای آقای خاتمی مغازه‌اش را پوشانده بود اما با دیدن من جمله‌ای گفت که خیلی زود به فکر فرو رفتم. گفت چادرت را بردار! آقای خاتمی برنده شده، دیگر همه آزادیم! وی افزود: این حرفها مثل یک هشدار بود و من آنجا فهمیدم که اگر چارچوب اصلاح‌طلبی تبیین نشود خطر بزرگی آن را تهدید می‌کند، به خودم گفتم تازه اول دردسر است.
 بعدها هم هر وقت می‌گفتند اصلاح‌طلبی یک طیف گسترده است من می‌فهمیدم که همین مسئله می‌تواند پاشنه آشیل اصلاحات شود. محمدرضا خاتمی که از جمله چهره‌های فتنه 88 نیز به این روزنامه گفت: جنبش سبز نماد عمومی اصلاح‌طلبی است. یکی از نقدهایی که می‌توان به اصلاحات وارد کرد این بود که نخبه گرا بود اما جنبش سبز مردمی‌تر است! من به جنبش سبز می‌گویم جنبش زندگی!

تلاش ضد ایرانی سعودی‌ها
پرس تی وی:رسانه‌های محلی پاکستان دعوت وزیر خارجه پاکستان به عربستان سعودی را اقدامی برای اختلال وارد کردن ریاض در روابط ایران و پاکستان خواندند.

تکرار اتهامات نخ نما شده
مهر: ادریس نعیم شاهین، وزیر کشور ترکیه با هدف فرافکنی و منحرف کردن افکارعمومی از دخالتهای ویرانگر آنکارا در سوریه ، بار دیگر اتهام نخ نمای دولتمردان ترکیه درخصوص حمایت ایران از گروه تروریستی «پ ک ک» را تکرار کرد.

تخریب  مسجدالنبی قریب الوقوع  است
 زمزمه‌های تخریب مسجدالنبی، درحال تبدیل شدن به واقعیت است. رسانه‌های غربی این روزها از تصمیم دولت عربستان برای تخریب قریب الوقوع مسجدالنبی و سه مسجد اطراف آن و تبدیل نمودن آنها به یک مسجد بسیار بزرگ خبر می‌دهند. روزنامه ایندیپندنت نوشت قرار است مسجدی به جای این مساجد ساخته شود که بزرگ‌ترین مسجد جهان با گنجایش 600 هزار نمازگزار باشد.
  اخیراً اخباری مبنی بر اعتراض‌هائی به خاطر از بین رفتن قسمت‌های قدیمی مسجدالنبی که از زمان حضرت رسول و دوره‌های صدر اسلام باقی مانده در طرح جدید منتشر شده بود. به همین دلیل، مسئولان سعودی درباره این خبر رسانه‌های غربی سکوت کرده‌اند.
 
نگرانی مقامات سیاسی اردن از به قدرت رسیدن "اخوان المسلمین"
مقامات سیاسی اردن نیز نگران به قدرت رسیدن "اخوان المسلمین" در سوریه هستند. منابع رسمی و سیاسی اردن در روزنامه "الحیات" نگرانی خود را از ادامه قدرت گرفتن اخوان المسلمین در کشورهای عربی و مصادره کردن انقلاب‌ها توسط اخوانی‌ها، اعلام کردند.
 مقامات اردنی معتقدند درصورتی که اخوان المسلمین قدرت را پس از سقوط رژیم بشار اسد در سوریه به دست بگیرند، این اتفاق تأثیر مستقیمی بر اردن خواهد گذاشت بطوری که سقف مطالبات اخوان‌المسلمین در اردن و سایر جریان‌های اسلام گرا در این کشور را افزایش خواهد داد و رژیم اردن را با مشکلاتی بسیار بزرگ و جدی روبرو خواهد کرد.

ایرانی‌ها در جنگ سایبری باهوشند
رجا:روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از رئیس بخش دفاع از سامانه های حساس الکترونیکی در شاباک رژیم صهیونیستی نوشت که ایرانی ها در زمینه جنگ سایبری از ما باهوش تر هستند و برای همین نباید آنها را دست کم بگیریم.

دعوت از روحانی
تسنیم:رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت:200 نفر از حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات دعوت کرده اند، اما وی موضعگیری درباره نامزدی در انتخابات را به بعد موکول می‌کند.

حملات فرمانده پلیس دبی علیه اخوان المسلمین و مردم مصر
حملات "ضاحی خلفان" فرمانده پلیس دبی علیه اخوان المسلمین و مردم مصر همچنان ادامه دارد. ضاحی خلفان در تازه‌ترین اظهارات خود پس از پایان مرحله دوم همه پرسی پیش نویس قانون اساسی در مصر با لحنی اهانت آمیز درباره مردم مصر گفت: "مصری‌ها برده‌هایی هستند که در شرایط اطاعت کورکورانه قرار دارند".
 او خطاب به رأی دهندگان به پیش نویس قانون اساسی مصر افزود: "اخوانی‌ها شما را مانند شتر به این سو و آن سو خواهند برد لذا آزادی خود را دریابید". او که از نتیجه همه پرسی در مصر بسیار خشمگین شده بود افزود: "اخوان المسلمین اکنون وارد زباله دان تاریخ شدند و مصر تبدیل به کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین کشور عربی شده است".
 روزنامه فایننشال تایمز اظهارات موهن و خشمگینانه ضاحی خلفان را نتیجه افزایش نفوذ اخوان المسلمین در امارات و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارزیابی کرد و دستگیری فعالان سیاسی در امارات را نتیجه هراس این شیخ نشین از نفوذ اخوان المسلمین در آن کشور دانست.

نظر تابش درباره نامزدی عارف
ایسنا:محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد اعلام نامزدی عارف در رسانه‌ها گفت: اتخاذ این تصمیم در محافل خصوصی انجام شده است و این به معنای اجماع اصلاح‌طلبان نیست.

تبلیغ عجیب کاندیدای احتمالی
انتخاب:اقدام عجیب اخیر یکی از کاندیدای احتمالی شورای شهر ساری گلایه مردم را برانگیخت.این کاندیدای احتمالی شورای شهر ساری در شب یلدا به توزیع انار با برچسب تبلیغات خود اقدام کرده است.

حداد عادل: دیگران هم می‌توانند در ائتلاف 1+2 باشند
غلامعلی حدادعادل درباره ائتلاف 1+2 می‌گوید: این ائتلاف برای وحدت اصولگرایان است و فهرست بسته‌ای نیست.
به گزارش آریا،‌ غلامعلی حداد عادل در حاشیه برنامه‌ جبهه پایداری که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد اظهار داشت: این ائتلاف برای وحدت اصولگرایان بوده و فهرست بسته‌ای نیست. از این رو همه اصولگرایان می‌توانند در آن ائتلاف حضور داشته باشند. حداد عادل تأکید کرد: بنده هرچه را که به نفع انقلاب باشد می‌پذیرم و برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام.

خاتمی تحصن مجلس ششم را به قیام امام حسین (ع) تشبیه کرد!
روزنامه اعتماد گفتگوی مشترکی با محمدرضا خاتمی و زهرا اشراقی انجام داده است.محمدرضا خاتمی در این گفتگوی خود در پاسخ به پرسش انتقادی مصاحبه‌کننده درباره تحصن مجلس ششم و اینکه "آیا خرد جمعی اصلاح‌طلبان نمی‌توانست تشخیص دهد که کسی از این حرکت حمایت نمی‌کند؟” با تشبیه این تحصن از یک منظر به قیام امام حسین(ع) می‌گوید: خب شما باید به قیام امام حسین(ع) هم ایراد بگیرید؛ اما در دراز مدت گمان می‌کنم تنها این کارها می‌توانست به مردم آگاهی دهد.برادر سیدمحمد خاتمی و مؤسس حزب منحل شده مشارکت همچنین در بخش‌ دیگری از گفتگوی خود تأکید می‌کند که اصلاح‌طلبان جزئی از جنبش سبز هستند.محمدرضا خاتمی همچنین می‌گوید که "من احساس می‌کنم حاکمیت دارد به حس بن‌بست رسیدن می‌رسد”اما زهرا اشراقی در این گفتگو تأکید می‌کند که چنین نظری را از محمدرضا خاتمی قبول ندارد.

90 درصد آمریکایی ها مسلح می خوابند
ترس و ناامنی در آمریکا به گونه ای شده است که حدود 90 درصد آمریکایی ها بدون سلاح نمی توانند زندگی کنند. آمریکایی ها بیش از هر ملت دیگر سلاح کمری در اختیار دارند. مسئله در اختیار داشتن سلاح جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است، زیرا بسیاری از آمریکایی ها معتقدند داشتن سلاح، حق تضمین شده هر شهروند آمریکایی در قانون اساسی این کشور است. شبکه اسکای نیوز گفت: از سوی دیگر کارگاه ها و کارخانه های اسلحه سازی گروه فشاری را در آمریکا تشکیل داده اند که بر تصمیمات سیاسی اثر می گذارد و باید بگوییم که کمتر گروهی در این کشور دارای چنین نفوذی است.

آژیر قرمز آمریکا برای حفظ حیاط خلوت خود
مجلس نمایندگان آمریکا برای مقابله به نفوذ ایران در آمریکای لاتین آژیر قرمز را به صدا در آورد.
منطقه آمریکای لاتین یکی از مناطق مهم جهان است که روزگاری به حیاط خلوت آمریکا معروف بود، اما نفوذ گسترده جمهوری اسلامی ایران در این منطقه سبب شده طرفداران آمریکا در اکثر انتخابات ها شکست بخورند، این موضوع باعث شده است مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در آمریکای جنوبی و لاتین تصویب کند. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه «مقابله با ایران در نیمکره غربی» را تصویب کرد. بر اساس این قانون مبلغ یک میلیون دلار در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار می گیرد تا راه های مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین بررسی شود.

دیدار اعضای بیت امام با صانعی، بیات زنجانی و ...
همزمان با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دیدارهای جداگانه ای با شخصیت های حوزوی و مردود فتنه 88 را برگزار نموده است. در همین خصوص هفته گذشته دیدار هایی با یوسف صانعی، بیات زنجانی و برخی از اعضای مجمع  غیر قانونی محققین و مدرسین در قم برگزار شد.

چراغ سبز کاندیدای اصلاح طلب برای هاشمی
مهر علیزاده از معاونین محمد خاتمی در دولت اصلاحات که چند وقتی است که عزم کاندیداتوری برای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نموده است در مصاحبه ای با نشریه مثلث چراغ سبز خود را برای حضور در دولت وحدت ملی آقای هاشمی رفسنجانی نشان داده است. او در جای جای این مصاحبه از اعتمادش به انتخاب های اکبر هاشمی رفسنجانی می گوید.

اخبار کوتاه:
*سی‌ان‌ان که وابسته به نهادهای جاسوسی آمریکا است در تحلیلی که در وب‌‌گاه این شبکه منتشر شده است، پیش‌بینی کرده است که در سال 2013 اغتشاشات در پیش و پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری مهم‌ترین و محتمل‌ترین بحرانی است که جمهوری اسلامی با آن درگیر خواهد شد، اما نکته جالب آنجا است که شبکه خبری سی‌ان‌ان تلاش کرده است در قالب تحلیل – بخوانید خبر محرمانه- از برنامه سرویس‌ جاسوسی سیا برای آشوب و اغتشاش در انتخابات پرده بردارد و به طرز تلویحی به ایادی و مزدبگیران داخلی‌شان هم دستور شبکه‌سازی و تجهیز برای اغتشاشات را بدهد.

 * گروهک تروریستی پژاک یک جوان کُرد به نام «دلشاد پیروزی» ۱۸ ساله و ساکن روستای «گرویشی» از توابع شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی را در منطقه «قانکای بریندان» از توابع شهر سردشت به بهانه ممانعت از پرداخت باج به قتل رساند! این گروهک تروریستی، کمک مالی و نقدی به پژاک را از وظایف کُردها و خود را از مدافعان حقوق ملت کرد می‌دانند، تا این گروهک بتواند به بقا و به‌اصطلاح به مبارزات! خود در راستای اهداف فرقه یعنی آزادی و رهایی ملت کرد ادامه دهد و در صورت عدم پرداخت مبالغ تعیین‌شده شخص را به خیانت متهم کرده و به‌قتل می‌رسانند.
*   تعدادی از سرکردگان گروهک تروریستی کومله جناح «مهتدی» که به‌تازگی از سوی سرویس‌های امنیتی غربی حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شوند، ضمن حضور در محل استقرار برخی از گروه‌های معارض سوری واقع در مرز سوریه و عراق با آن‌ها ملاقات و گفت‌وگو کردند. در جریان این نشست، سرکردگان گروهک کومله متعهد شده‌اند برای انجام اقدامات ضدامنیتی علیه مواضع ارتش سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد برای تروریست‌های سوری کمک مالی و تسلیحاتی ارسال کنند.
 
*برخی سران شورای مرکزی منافقین موسوم به «شورای مقاومت» طی دیدار با تعدادی از شاهزادگان عربستان سعودی توافق کردند تا گروه جدیدی از باقی‌مانده‌های خود در کمپ «لیبرتی» را برای ایجاد «کارگروه تخصصی درباره شیعیان جهان» به‌کارگیری کنند. این گروهک مزدور قرار است این بار در آغوش شاهزادگان عرب مأموریت خود را در قالب تیم‌های تحقیقاتی و عملیاتی با تأسیس پایگاه اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای شروع کند.

 * «پیش به سوی فتح خیبر»، «مظلوم‌تر از بهشتی، خدوم‌تر از رجایی»، «زنده باد بهار»؛‌ اینها شعارهایی‌است که گفته می‌شود قرار است به وسیله آن‌ها «اسفندیار رحیم مشایی» دل و رأی مردم را ببرد! وبلاگ‌هایی که باعنوان «حامیان اسفندیار رحیم مشایی» به نشر اخبار و اطلاعات می‌پردازند با طرح چنین شعارهای از ضرورت حضور مشایی در انتخابات صحبت می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد یک تیم رسانه‌ای با انتشار نظرسنجی‌هایی (که اعتبار علمی آن مورد تردید است) «رحیم مشایی» را در صدر انتخاب مردم! معرفی کرده و به دنبال القای محبوبیت این فرد به جامعه است.         
 
*همزمان با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دیدارهای جداگانه‌ای با شخصیت‌های حوزوی و مردود فتنه 88 را برگزار کرده است. در همین خصوص هفته گذشته دیدارهایی با یوسف صانعی، بیات زنجانی و برخی از اعضای مجمع  غیرقانونی محققان و مدرسان در قم برگزار شده است.

*پس از کناره گیری آیت الله کعبی از معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خبر شدیم که مدیر سیاسی و فرهنگی جامعه مدرسین نیز از سمت خود استعفا داد. لازم به ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی هنوز شخص جدیدی را جایگزین ننموده  اند.
* به دنبال انتشار سخنان محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی اخیر خود با مردم و گلایه ایشان از عدم پرداخت معوقات کلان بانکی و اضافه شدن به تعداد این معوقات با اراده خارج از دولت و همچنین پاسخ آیت الله آملی لاریجانی در این خصوص یکی از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگار ما از حضور وزیر اقتصاد برای ارائه توضیحاتی در این خصوص در هفته آینده خبر داد.

* علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در حاشیه همایشی در موسسه امام خمینی(ره) در خصوص زمان معرفی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات آتی بیان داشته است: با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی به انتخابات ریاست جمهوری وقت باقی است و آرایش سیاسی جریان ها درانتخابات ریاست جمهوری هنوز روشن نشده است، عجله ای برای قطعی کردن مصداق ها نداریم  بلکه شرایط را رصد خواهیم کرد و زمانی که آرایش سیاسی جریان ها روشن تر شود، جبهه پایداری هم مواضع خودش را بیان خواهد کرد.
*به دنبال پلمپ شدن قهوه خانه های کرمان جمع کثیری از قهوه چی های این شهر با تجمع در مقابل فرمانداری اعتراض خود را به تعطیلی محل کسب و کارشان اعلام کردند. از نکات قابل توجه متوصل شدن این قهوه چی ها به حسین مرعشی که از متولیان باب کردن علنی مصرف قلیان در کرمان بعد از انقلاب بوده است می باشد.

https://shoma-weekly.ir/jiYxKU