گفته می‌شود که...

حماس: ترکیه و بحرین عذرخواهی کنند/ برنامه‌ریزی برای حضور میلیونی زائران در اربعین 1401/ رای عدم اعتماد به «عمران‌خان» در پارلمان پاکستان/ یک تیم دسته دومی به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید/ دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط‌زیست به زمین نمی‌خورد/ حمایت سرمربی پورتو از روزه‌داری طارمی و...


توییت حسن عباسی: ایرانیان ساکن آمریکا برای بازگشت به میهن برنامه‌ریزی کنند

فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعیاروپا از وضع «عادی» به مرحله «تنش» رسیده و به مرور به مرحله «تشنج» نزدیک می‌شود؛ در نتیجه زندگی برای غیر اروپاییان دشوار می‌گردد. ایرانیان ساکن اروپا به مرور برای بازگشت به میهن آماده شوند. ‏البته روند تشدید وخامت اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا نیز شتاب گرفته و لذا بهتر است کهایرانیان ساکن آمریکا هم برای بازگشت به میهن برنامه‌ریزی کنند.
تاثیرات وحشتناک ریزگردهای آلوده کننده هوا روی بدن
!

انارکی، فوق تخصص ریه: متعجبم چرا با این سطح از آلاینده تعطیلی اعلام نشد؟/ گرد وخاک‌ها تا انتهای ریه می‌روند و وارد خون می شوند.علاوه بر گرد و غبار آلاینده های شیمیایی نیز در این وضعیت در هوا وجود دارد.منابع آلاینده باید تعطیل شود.به دلیل تغییرات جوی و کمبود بارش و خشکسالی آلایندگی ها زیادتر خواهد شد.بهترین توصیه این است که مردم کمتر از خانه خارج شوند.امروز درجه آلاینده ها بسیار بالاست و در نتیجه باید مدارس و دانشگاه ها و هر جایی که تجمیع جمعیت دارد، تعطیل شود.وضعیت آلودگی هوا و آلاینده ها می تواند گسترش دهنده بیماری کووید باشد
حماس: ترکیه و بحرین عذرخواهی کنند

سخنگوی حماس در انتقاد از اقدام ترکیه و بحرین در محکوم کردن عملیات تل‌آویو گفت: «این حملات در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین است. از ترکیه و بحرین می‌خواهیم که محکومیت‌ها را پس گرفته و از مردم ما عذرخواهی کنند».

برنامه‌ریزی برای حضور میلیونی زائران در اربعین 1401

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: «پیش‌بینی می‌شود با رفع مشکلات مربوط به روادید و محدودیت‌های کرونایی، شاهد حضور میلیونی زائران در اربعین پیش‌رو باشیم. انجام هماهنگی‌های لازم برای نقل‌وانتقال امکانات و تجهیزات موکب‌های ایرانی با نهادهای مرتبط مثل گمرک، مرزبانی و طرف عراقی آغاز شده است».
آموزش مجازی نداریم، حتی در آلودگی هوا

در وضعیت نارنجی آلودگی هوای تهران، از یک‌سو وزارت بهداشت اعلام می‌کند مدارس باید تعطیل شوند و از سوی دیگر، آموزش و پرورش با هرگونه تعطیلی و ازسرگیری آموزش مجازی مخالفت می‌کند.
صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس به هر دلیلی به‌نفع دانش‌آموزان نیست، تصمیم‌گیرنده درباره درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی‌ مدارس، ستاد مدیریت بحران است. تا پایان سال تحصیلی مدت زمان زیادی باقی نمانده و ما باید از فرصت حداقلی باقیمانده بیشترین بهره را به نفع دانش‌آموزان ببریم.توقع ما این است که مسئولان تصمیم‌گیرنده نسبت به استمرار آموزش‌های حضوری توجه داشته باشند و قرار نیست مدارس همیشه فدای سایر دستگاه‌ها شوند. آیا با تعطیلی آموزش‌وپرورش گردوغبار از بین خواهد رفت؟
رای عدم اعتماد به «عمران‌خان» در پارلمان پاکستان

در جلسه رای اعتماد به نخست وزیر پاکستان،‌ عمران خان کمتر از ۱۱۰ رای را از آن خود کرد و در مقابل اپوزیسیون با بیش از ۱۷۹ رای او را برای ادامه پست نخست وزیری مناسب ندانستند.

یک تیم دسته دومی به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید

تیم‌های فوتبال خلیج‌فارس ماهشهر و مس رفسنجان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه تساوی ۱ - ۱ مساوی شد. در ضربات پنالتی هم تیم دسته دومی خلیج‌فارس با نتیجه ۴ - ۲ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم

یک منبع نظامی سوری گفت: عصر امروز، دشمن صهیونیستی برخی نقاط در منطقه الوسطی را هدف قرار داد. پدافند هوایی سوریه با این حمله مقابله کرده و تعدادی از موشک‌ها را سرنگون کرده است.

دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط‌زیست به زمین نمی‌خورد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: استانداران در سفرهای استانی مقامات کشوری از کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی و کلانی که مجوز ارزیابی محیط‌زیستی ندارند، جلوگیری کنند.

در سال‌های قبل برخی پروژه‌ها با فشارهای نامتعارف اجرایی شده که باعث تشدید بحران‌های محیط‌زیستی و نارضایتی مردم شده است. ما درزمینه حفظ محیط‌زیست کوتاه نمی‌آییم. طبق قانون دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط‌زیست به زمین نخواهد خورد.

حمایت سرمربی پورتو از روزه‌داری طارمی

کونسیسائو گفت: طارمی و سانوسی که روزه می‌گیرند، ۱۰۰ درصد برای بازی آماده هستند. من خودم یک کاتولیک هستم و روزه می‌گیرم. دیروز ۲۰ کیلومتر را ناشتا و بدون اینکه غذایی بخورم، دویدم.

ارزش‌هایی وجود دارد که انسان را رشد می‌دهد، موقعیت‌هایی که فراتر از کمبود لحظه‌ای غذاست. این لحظات ما را در بازی قوی‌تر می‌کند.

آمریکا واکسن‌های تاریخ گذشته به لبنان هدیه داد!

سفیر آمریکا که کشورش را «نیروی خیر» نامیده بود، در اقدامی نمایشی جلوی فرودگاه بیروت فیلم گرفت و اعلام کرد کشورش ۳۳۶ هزار واکسن جانسون & جانسون به لبنان هدیه داده است. سری بعد ۲۷۷۳۴۰ واکسن مودرنا دادند. چند روز قبل وزیر سابق بهداشت لبنان گفت واکسنها تاریخ گذشته بودند!

جالب قاضی برای راننده متخلف: تهیه و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی

اداره راهداری مراغه گفت:برای راننده بی احتیاط مراغه‌ای، قاضی طاهر انوری رئیس دادگاه بخش سراجوی مراغه حکم جالب «تهیه و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده مراغه هشترود» صادر کرد. حکم جالب قاضی اقدامی مثبت و تعیین مجازت جایگزین موجب آشکارسازی و آرامسازی ترافیک در پیچ حادثه خیز جاده مراغه-هشترود خواهد شد.

آنتونوف: هیچ تهدیدی از اوکراین نباید متوجه خاک روسیه شود

سفیر روسیه در آمریکا گفت:اطمینان از وضعیت سلاح هسته‌ای کی‌یف و تعهد این کشور به عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی از اهداف عمده روسیه در منطقه است.

باید هر کاری برای جلوگیری از تضعیف معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای انجام دهیم.

هیچ تهدیدی نباید از خاک اوکراین متوجه روسیه شود و دقیقاً این خواسته، هدف عملیات نظامی ویژه مسکو در خاک اوکراین است.

گوشزد وزیر امور خارجه به طرف اماراتی

دیروز (20 فروردین) امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی گفت: «ما جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان، منطقه و امارات نمی‌خواهیم، اما صهیونیست‌ها ریشه ناامنی در منطقه بوده و هستند». رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه خواند و گفت: «باید تلاش کرد تا عوامل بحران‌آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند».

رئیسی به قولش عمل کرد؛اعلام اسامی بدهکاران بزرگ بانکی

در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و به منظور شفاف‌سازی تسهیلات گیرندگان کلان و ابربدهکاران بانکی، پس از بانک ملی، بانک‌های مسکن، کشاورزی و پست‌بانک نیز اسامی بدهکاران خود را اعلام کردند.

توسعه صنعتی کشور از سرعت کافی برخوردار نیست

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه کمیته علمی طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی کشور و ارتقای تولید داخل، با اشاره به ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در صنعت کشور گفت: لازم است نقشه راه و طرحی جامع برای توسعه همه ابعاد صنعت کشور تدوین شود.محمد مخبر با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه تصریح کرد: نقشه راه توسعه صنعت کشور باید به گونه‌ای تدوین شود که اکثریت صاحب‌نظران عرصه صنعت درباره آن اتفاق نظر داشته باشند تا شاهد مشارکت عمومی و همگرایی برای اجرای این نقشه راه باشیم. وی با یادآوری اینکه برخی کشورها مسیر توسعه صنعتی را همزمان با ایران آغاز کردند اما امروز از ما جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های کشور و برنامه‌ریزی‌های ناقص و بعضا اشتباه، مسیر توسعه صنعتی کشور از سرعت کافی برخوردار نیست که لازم است با اصلاح مسیرهای گذشته، نقشه راهی دقیق و درست را در پیش بگیریم. مخبر با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با این نامگذاری، یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کشور را مورد تاکید قرار دادند تا تمرکز دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بر این موضوعات مهم معطوف شود.
ترکیه؛ منشأ آلودگی هوا

سازمان محیط‌زیست خبر داد: «پروژه سدسازی ترکیه موسوم به «گاپ» عملاً بخش اعظمی از حق‌آبه دجله و فرات در خاک عراق را قطع می‌کند. زمین‌هایی که بر اثر قطع حق‌آبه به منشأ گردوغبار تبدیل شده‌اند، با وزش ضعیف‌ترین بادهای عمودی و افقی، گردوغبار را به کشور ما می‌آورند».

ایران همچون روسیه نفت خود را با ارز ملی می‌فروشد

روزنامه هندی نیوایندین اکسپرس نوشت: «منابع آگاه می‌گویند که ایران می‌خواهد به‌زودی یک نرخ مبادله و ارزش‌گذاری بین ریال و طلا ایجاد کند که باعث تشویق روی آوردن مشتریان نفت و گاز این کشور به استفاده از ریال یا طلا شود. این تصمیم ایران می‌تواند ضربه دیگری به دلار آمریکا باشد».
حدود نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن تایید شدند

آن طور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است پس از بررسی سه موضوع سابقه مالکیت، تاهل و فرم «ج» ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تایید و برای بررسی شرط سکونت پنج ساله به استان‌های مربوط معرفی شده‌اند.
نوروز امسال
۵٠ هزار ایرانی به شهر وان ترکیه سفر کردند

استاندار وان ترکیه: هزاران گردشگر ایرانی تعطیلات نوروزی را در این شهر سپری کردند.عید نوروز امسال ۵٠ هزار گردشگر ایرانی از گذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) وارد وان شدند.علی‌رغم اینکه امسال شاهد سردترین عید نوروز سال‌های اخیر بودیم، مسافران زیادی به شهرمان سفر کردند
گام ایران برای خودکفایی در برنج

پژوهشگران بخش کشاورزی هسته‌ای کشورمان توانستند با تولید دو رقم برنج هسته‌ای به نام‌های روشن و شهریار، گامی بزرگ در جهت خودکفایی در تولید برنج بردارند. این رقم‌ها نیاز به آب کمی داشته و طول دوره کشت کوتاه‌تری به نسبت سایر رقم‌های بومی دارند؛ همچنین این دو رقم، معطر و متناسب با ذائقه ایرانی و پرمحصول هستند و حدود دو برابر طارم هاشمی محصول می‌دهند. ایران جزو کشورهای پیش رو در صنعت کشاورزی هسته‌ای به شمار می‌رود و با توسعه این صنعت در کشور، شاهد کاهش واردات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

افزایش شدید قیمت محصولات کشاورزی در سراسر جهان

فائو اعلام کرد قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی از جمله گندم، ذرت و روغن در ماه مارس به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است.
واکنش رئیس حزب وطن ترکیه به لغو سفر اردوغان به تهران

«دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اولوسال»، اظهاراتی درباره مسائل روز داخلی ترکیه مطرح کرد و لغو سفر رئیس جمهور این کشور به ایران را اشتباه بزرگ خواند و درباره لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ایران گفت: لغو این سفر، پشت پا زدن به یک شانس است. چقدر خوش شانس هستیم که همسایه هایی مانند ایران، جمهوری آذربایجان، عراق، سوریه داریم. تمامی اینها تولیدکنندگان گاز طبیعی، گازوئیل و نفت دنیا هستند. ترکیه هم با بحران انرژی مواجه است. معلوم است که آقای رئیس جمهور با لغو سفر به ایران در چنین شرایطی، به شانس ترکیه پشت پا می‌زند. به نظر ما لغو این سفر اشتباه است.
جزیره ایرانی میزبان مسافران جام جهانی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: «ایران برای همکاری با قطر برای میزبانی از مسافران جام جهانی فوتبال آمادگی دارد. زیرساخت‌های مناسب هتلی، کیش را به یکی از مهم‌ترین نقاطی تبدیل کرده و می‌تواند در میزبانی از مسافران جام جهانی نقش‌آفرینی کند». وزیر حمل‌ونقل قطر امروز برای بازدیدی دو روزه از امکانات و زیرساخت‌های کیش، وارد این جزیره خواهد شد.

مبارزه با اشغالگران حق مشروع مردم فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه مبارزه با اشغالگران را حق مشروع، بدیهی و طبیعی مردم بی‌دفاع فلسطین خواند و بر حمایت ایران از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی‌بخش مردم آن تأکید کرد. سعید خطیب‌زاده با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، اظهار داشت: نژادپرستی، سرکوب، کشتار، زندانی کردن، محرومیت‌های دامنه‌دار و تحقیر روزانه ملت مظلوم فلسطین و همچنین تروریسم عریان رژیم آپارتاید صهیونیستی ریشه اصلی همه ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است. وی از همه ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی خواست در جهت تامین امنیت مردم فلسطین بر اساس اصل دفاع مشروع از خود در مقابل اشغال و تروریسم رژیم آپارتاید صهیونیستی، عمل کرده و مانع تجاوزات و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین شوند.
پنج سینماگر رسیدگی‌کننده به سوء رفتارهای جنسی بازیگران انتخاب شدند

نتیجه رای‌گیری زنان امضاکننده بیانیه‌ اعتراض به خشونت جنسی در سینما و تئاتر مشخص شد. هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی پنج زن سینماگری هستند که تشکیل یک کمیته مستقل جهت بررسی سوء رفتارهای جنسی را پیگیری می‌کنند. ۵۱۶ تن از زنان دست‌ اندر کار سینما و تئاتر امضاکننده، در بازه زمانی دو روز در یک انتخابات مجازی شرکت کردند که در نهایت ۵ نفر یاد شده حائز اکثریت آرا شدند. این پنج نفر بناست با کمک حقوقدانان و مشاوران راهکارهای تشکیل یک کمیته مستقل را بررسی کنند و اگر نیاز به حضور رسانه‌ای یا اقدامات حقوقی و اداری بود مقدمات آن را انجام دهند تا مسیر برای مطالبات بیانیه هموار شود. این مجمع برای پیگیری خواست بیانیه (رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل) تشکیل شده است. اسامی نامزدهای این انتخابات عبارت بود از: نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی.
نتایج عدم پذیرش
FATF از سوی ایران!

هنوز نه توافقی در وین صورت گرفته و نه ایران FATF را امضا کرده است. بااین‌حال، وزیر نفت خبر می‌دهد: «بیش از ۵۵ قرارداد و تفاهم‌نامه به ارزش 16.5 میلیارد دلار با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده است. دولت گذشته ۸ سال کشور را معطل امثال شرکت فرانسوی کرد، اما الآن شرکت‌های بزرگ دیگری آمده‌اند و در مجموع چند برابر وعده بی‌عمل توتال، حاضر به سرمایه‌گذاری شدند و قرارداد هم امضا کرده‌اند». ایران همچنین در سال گذشته، رکورد صادرات غیرنفتی به کشورهای مختلف را با ۳۷ درصد افزایش، شکست. در بخش مقابله با کرونا نیز، ایران صدرنشین تولید واکسن در منطقه است و وزیر بهداشت خبر داد: «صادرات واکسن کرونا را از یکی ‌دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم و واکسن ایرانی، فعلاً به ۱۰ کشور آفریقایی صادر خواهد شد». بانک مرکزی کشورمان نیز بارها خبر از بهبود وصول طلبه‌ای ارزی ایران و از وضعیت مناسب ذخایر ارزی کشور خبر می‌دهد. بااین‌وجود، چرا دولت قبل و مشخصاً رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آن این همه بر لزوم عضویت ایران در FATF و پذیرش شروط تحمیلی آن برای عبور از تحریم‌های اقتصادی تأکید می‌کردند؟!
رئیس سازمان محیط زیست: کلنگ زنی پروژه پتروشیمی میانکاله از نظر ما اعتبار ندارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: کلنگی که برای آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی در میانکاله به زمین زده شد از نظر ما با توجه به اینکه پروژه مجوز محیط زیستی ندارد، فاقد اعتبار است. علی سلاجقه افزود: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است، مجوز محیط زیستی این طرح گرفته نشده، اما نماینده محترم از من می‌خواهد که کلنگ‌زنی انجام شود، به هر شکل کلنگ زده شد، اما از دید ما کلنگی که برای این پروژه به زمین زده شد مورد تایید نیست. در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشده است. وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ محیط زیست کوتاه نمی آید و طبق قانون، دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست به زمین نخواهد خورد. در زمینه اجرای طرح پتروشیمی در میانکاله هم کوتاه نخواهیم آمد.

انرژی هسته‌ای چه سودی برای مردم دارد؟

کل هزینه‌ای که ایران در ۳۰ سال اخیر در صنعت هسته‌ای صرف کرده‌، چیزی حدود ۷ میلیارد دلار است، یعنی سالانه ۲۵۰ میلیون دلار. کارشناسان حوزه انرژی معتقدند ارزش یک بشکه نفت بسیار بیشتر از آن است که از آن برای تولید الکتریسیته استفاده شود. این نکته که عصر نفت به‌عنوان منبع انرژی پایه رو به پایان است، امری قطعی به نظر می‌رسد و از میان انرژی‌های شناخته شده تنها انرژی هسته‌ای است که قابلیت جایگزین شدن به جای نفت را دارد. جالب است بدانید روسیه ازجمله کشورهای پیشرو در صنعت هسته‌ای است که بخش زیادی از انرژی موردنیاز خود اعم از صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی (شامل؛ گرمایش منازل، پخت‌وپز و ...) را از نیروگاه‌های هسته‌ای تأمین می‌کند. اولین نتیجه توقف چرخش سانتریفیوژهای ایران، در چرخ زندگی مردم ایران و دسته و پنجه نرم کردن با کمبود انرژی در سال‌های آتی، آلودگی هوا و وابستگی به غرب خواهد بود که چند سالی است دارو را هم از بیماران ما دریغ کرده‌اند. با این نگاه صرفاً انرژی محور، بدون نظر گرفتن مزیت‌های سیاسی، امنیتی و استراتژیک انرژی هسته‌ای، پیگیری توسعه برنامه هسته‌ای برای ایران نه‌تنها مهم، بلکه یک ضرورت است.

اخبار روزانه:
*
رئیس‌جمهور در مراسم سالروز ملی فناوری هسته‌ای اعلام کرد: «تحریم‌ها، تهدیدها و ترورها ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. غرب از اقتدار جمهوری اسلامی می‌ترسد نه سلاح هسته‌ای، ما جزو ۵ کشور دارای دانش هسته‌ای هستیم. اجازه نمی‌دهیم روند رو به رشد فناوری و دانش هسته‌ای دچار کندی شود».
*
هم اکنون بیشتر کارخانجات لوازم خانگی هنوز فهرست قیمت‌های جدید را اعلام نکرده اند و تعداد دیگری از تولیدکنندگان نیز به صورت قطره‌چکانی محصولات را راهی بازار می کنند تا وضعیت بازار و تولید مشخص شود.

* رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط سپاه در خلیج فارس خبر داد.
*
«محمدباقر خرمشاد» معاون سیاسی وزارت کشور طی روزهای گذشته در محل کار خود در این وزارتخانه حاضر نشده و شنیده‌ها حاکی از استعفای او از این سمت است. «خرمشاد» ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ با حکم «احمد وحیدی» وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه منصوب شده بود. تا این لحظه اطلاعی از موافقت وزیر کشور با این استعفا وجود ندارد
*
یک منبع نظامی یمن امروز شنبه گفت که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آتش‌بس در یمن را طی یک روز گذشته بیش از ۱۰۰ بار نقض کرده است.
* نخست‌وزیر انگلیس گفت: کشتار بوچا، اعتبار پوتین را برای همیشه لکه‌دار کرد. زمان تحریم واردات انرژیِ روسیه فرا رسیده است. هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم
.

* محمود احمدی نژاد با انتقاد از وقوع دو رخداد در ایران، نسبت به نتایج آنها برای کشور هشدار داد و نوشت: نتیجه استبداد و حذف مردم در عرصه داخلی، جنگ و یا تسلیم و باج دهی در عرصه خارجی است و من اکنون نسبت به وقوع هم زمان هر دو اعلام خطر می‌کنم.

https://shoma-weekly.ir/Vp3FfC