گفته می‌شود که...

حضور دکتر روحانی در منزل رهبرانقلاب با لباس نظامی/ نگرانی س.ح از وضعیت اصلاح طلبان/ انتصاب افراد فعال در ستاد انتخاباتی حسن روحانی، در مناطق آزاد/ گاف عجیب سایت رفسنجانی درباره حدادعادل / تدریس فتنه گران در دانشگاه آزاد/ دیدار کاترین اشتون با ۷ مجرم امنیتی در تهران!/ ورود تیم احمدی‌نژاد به انتخابات مجلس و....

گلایه‌های کارگردان «چ»!

«ابراهیم حاتمی‌کیا» در سخنانی در مؤسسه همشهری گفته است واقعیت این است که من خوشبختانه هیچ حلقه حفاظتی ندارم و هر کس هر چه بخواهد، در هر لحظه‌ای می‌تواند بگوید و حامی باقدرتی هم ندارم؛ حامی بزرگ من مرتضی آوینی بود. وی افزود: غرق شدن در عالم سینما شامل دوستان مطبوعاتی اینجا هم می‌شود که قبلاً لهجه بچه مسلمانی داشته‌اند و الآن لهجه بسیاری از دوستان در اینجا بچه مسلمانی نیست. امسال فیلم‌های بسیاری در جشنواره ساخته شده، اما چه میزان از آن مربوط به جمهوری اسلامی است؟ چه میزان مربوط به این می‌شود که الآن مقابل آمریکا یک حالت تحقیرآمیز داریم و نگران شده‌ایم؟ چقدر سخت است برای دولت و آقای ظریف با آن مشخصات، چه باید بکنند؟ احوال ما تحقیر شده است و مثل کسانی است که گرفتار شده‌اند و دستشان را بسته‌اند. کارگردان فیلم «چ» در ادامه افزود: همچنان مصرم که جشنواره‌های ما قرار بود فجر انقلاب را مطرح کنند. کجاست این نوع سینما؟ این سینمای جشنواره‌ای بلای جان ما شده است. کاش راه ما به دنیا قطع می‌شد تا به فکر خودمان باشیم. این کارگردان درباره وضعیت سینمای کشور هم گفت: بین آنچه که مردم می‌خواهند و آنچه سینما می‌گوید، فاصله است. سینما برای من بت نیست. فرش قرمز برای ما مسیر خون است. ما با چیزهایی عجین بودیم که نمی‌توانیم از آن دست بکشیم. کجاست قلم‌هایی که با قدرت پای این بحث‌ها بایستد.»

حضور دکتر روحانی در منزل رهبرانقلاب با لباس نظامی
در کتاب خاطرات "حجت‌الاسلام حسن روحانی" آمده است: من با شخصیت و ویژگی‌های ایشان آشنا بودم و ضمناً دوستان مشترک زیادی داشتیم، ولی متاسفانه آشنایی نزدیکی با ایشان نداشتم. "آیت‌الله خامنه‌ای" هر وقت که به تهران می‌آمد در مساجدی مانند مسجد جاوید، مسجد قبا، مسجد جلیلی و مسجد هدایت که کانون تجمع انقلابیون بود، سخنرانی می‌کرد. بسیار علاقه‌مند بودم از نزدیک با ایشان آشنا شوم.بدین جهت آدرس منزل ایشان را از دوستان گرفتم و به منزل ایشان رفتم. زنگ درب را به صدا درآوردم. کسی که در را باز کرد تا من را با لباس نظامی دید، گفت: آمده‌اید آقا را ببرید؟ گفتم: نگران نباش، من از دوستان ایشان هستم. وقتی وارد منزل شدم و آیت‌الله خامنه‏‌ای من را دید و خودم را معرفی کردم، تعجب کرد و گفت: با این لباس؟ گفتم: دوران خدمت وظیفه عمومی را طی می‌کنم.آیت‌الله خامنه‌ای به من گفت: چرا با لباس نظامی آمدی؟ ممکن است برای شما دردسر ایجاد کنند، که حق با ایشان بود و لذا در دفعات بعدی که خدمت ایشان رسیدم، با لباس شخصی می‌رفتم.

تربیت نیروی تازه نفس برای اصلاح طلبان

در یکی از جلسات اصلاح‌طلبان در بنیاد باران مباحثی درباره کادرسازی و تربیت نیرو برای ادامه کار این جریان در کشور مطرح شد. در این جلسه برخی پیشنهاد دادند تا تشکل جدیدی برای جوانان اصلاح‌طلب تشکیل شود؛ اما برخی دیگر، این روش را یک روش شکست‌خورده دانستند. این عده در توجیه این مسئله عنوان کردند: همان‌طور که احمدی‌نژاد به جای تأسیس حزب و تشکل، دانشگاه ایجاد کرد، ما هم باید اقداماتی از این دست را در دستور کارمان قرار دهیم. بر همین اساس، مقرر شد برخی اعضای بنیاد باران بسترهای لازم را برای تأسیس مدارس غیرانتفاعی و حتی دانشگاه برای تربیت نیرو و کادر‌سازی فراهم کنند.

حمایت امام خمینی از مجری زن زمان شاه!
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی در دهه 60 خاطره جالبی از حمایت امام راحل از مریم ریاضی - گوینده خبری که از زمان شاه در تلویزیون خبر می‌خواند - نقل کرده است.
محمد هاشمی در همین ارتباط می‌گوید: «حضرت امام بسیار ریزبین بودند. مثلا موضوع در مورد یکی از گوینده‌های تلویزیون و خبر است. آن موقع مملکت در حال جنگ بود. چند نفر از گوینده‌های خبر خانم بودند. یکی از آن خانم‌های گوینده اخبار، خانم مریم ریاضی بود که قبل از انقلاب هم گوینده اخبار بود. بهترین گوینده زن بوده و خیلی خوب هم خبر می‌خواند.
آن موقع جوی در جامعه راه افتاد که به ما خیلی فشار می‌آوردند که تا وقتی که مرد هست، شما چرا گوینده زن را به کار می‌گیرید. گوینده‌ها و مجری‌های شما همه باید مرد باشند. من هم گفتم تا وقتی که زن هست چرا از مرد استفاده کنیم. چون الان کشور در وضعیت جنگ است به مرد‌ها در جبهه نیاز داریم. کارهایی را که زن‌ها می‌توانند انجام بدهند، خب باید بیایند و انجام بدهند. بحث‌های جدی با عده‌ای مقدس‌مآب داشتیم که کار بالا گرفت. من رفتم خدمت حضرت امام و عرض کردم که ما چنین مسئله‌ای داریم. عده‌ای فشار وارد می‌کنند که مجری زن در تلویزیون نداشته باشید. امام فرمودند شما چه گفتید؟ من هم عرض کردم که چنین جوابی دادم. فرمودند خب ادامه بدهید.
معمولاً پیام‌های حضرت امام را مرحوم حاج سید احمد آقا می‌آمدند و می‌خواندند. مناسبتی پیش آمد که حضرت امام می‌خواستند پیام بدهند. احمد آقا با من تماس گرفتند و گفتند که شیفت کاری خانم مریم ریاضی چه زمانی است؟ گفتم برای چه می‌خواهید؟ گفت حضرت امام می‌خواهند بدانند. بعد یک روز قبل از اینکه آن مناسبت برسد پیام امام را فرستادند و گفتند که امام فرمودند بدهید خانم مریم ریاضی پیام را بخواند!
ما به خانم ریاضی گفتیم که امام خواستند که شما این پیام را بخوانید. یعنی در برابر آن گروهی که می‌گفتند که چرا زنان می‌آیند در تلویزیون مجری‌ و گوینده خبر می‌شوند و فشار می‌آوردند که زن را از صحنه اجتماع حذف کنند، امام اینگونه برخورد می‌کردند. خبر توسط خانم ریاضی خوانده شد و همه چیز تمام شد. درایت امام اینگونه بود و اینگونه مسائل را حل و فصل می‌کردند

نگرانی س.ح از وضعیت اصلاح طلبان

«س.ح» که به نظریه‌پرداز اصلاح‌طلبان معروف است، از وضعیت کنونی این جریان به‌شدت ابراز نگرانی کرده و از همفکران خود خواسته است تا هرکاری کنند تا این جریان از انزوا خارج شود. البته آقای نظریه‌پرداز، خودش هم در همین رابطه پیشنهاد داده تا جبهه‌ ملی ‌اصلاح‌طلبان برای برون‌رفت از بحران، هرچه سریع‌تر تشکیل شود. «س.ح» تأکید کرده که اگر فکری برای جریانمان نکنیم، برای همیشه باید فاتحه اصلاحات را خواند.

هاشمی: اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم

هاشمی‌رفسنجانی، رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، در نشستی با دست‌اندرکاران حوزه علوم‌ پزشکی این دانشگاه گفت: ما ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه، اساسنامه حسینیه ارشاد خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند. ما هم همان‌گونه عمل کردیم؛ اما نمی‌دانستیم نظام ما قوی‌تر از زمان شاه است و آن را تصرف می‌کند! هاشمی‌رفسنجانی همچنین اظهار داشت: کسی نمی‌تواند سند بیاورد که ما یک بار هم کوچک‌ترین استفاده انتخاباتی از این دانشگاه کرده‌ایم و بنای این کار را نداریم. این در حالی است که صورت‌جلسه‌ای مربوط به دانشگاه آزاد را منتشر کردند که در آن، بر حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات تأکید شده است.

جاسوسی سیا از هئیت نظارت بر سیا !
سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده، سی آی‌ای، متهم به کنترل و نظارت بر کار کارمندان هیئتی از سناتورهای آمریکایی شده است که وظیفه‌شان نظارت بر سازمان سیا بوده است.
روزنامه "نیویورک تایمز" گزارش داده است که سی آی‌ای قرار است خود در این باره تحقیق کند که آیا کارمندان این سازمان به اطلاعات موجود در کامپیوترهای دستیاران و منشی‌های سناتورهای آمریکایی عضو هیئت نظارت دسترسی پیدا کرده بودند؟
به گزارش نیویورک تایمز، هیئت ناظری متشکل از چند سناتور آمریکایی در حال تهیه گزارشی کامل و تاکنون منتشر نشده درباره شکنجه و بدرفتاری با مظنونان به شرکت در عملیات تروریستی در زندان‌های آمریکا بوده‌اند.
نیویورک تایمز در گزارش خود می‌نویسد که اعضای این هئیت نظارت برای تهیه گزارش به اسنادی از سی آی‌ای دست یافته‌اند و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز در مقابل برای اطلاع از این موضوع که چه مواردی و اطلاعاتی از روند بازجویی زندانیان در دسترس سناتور‌ها قرار دارد، اقدام به کنترل اطلاعات این افراد کرده است.
به گزارش دویچه وله(DW)، مارک یودال، از اعضای هئیت نظارت سنای آمریکا گفت چنانچه اتهام‌های وارد شده به سی آی‌ای واقعیت داشته باشد، اقدامی "نگران کننده" در مورد این هیئت و همچنین در ارتباط با موازین دموکراتیک آمریکا رخ داده است.

زنی که لوتار ماتئوس را به ایران دعوت کرد
لوتار ماتئوس با هماهنگی چه کسی به ایران می‌آید؟ این سوالی است که خیلی‌ها دنبال جوابش می‌گردند. سمیرا سمیعی، دختر پروفسور سمیعی، این وظیفه را به عهده دارد. او که ساکن آلمان است و جزو معدود ایجنت‌های زن این کشور، برنامه حضور ماتئوس در ایران را هماهنگ کرده. او سفیر بنیاد خیریه پرمرتساکر، مدافع تیم ملی آلمان است که کارش کمک به کودکان نیازمند است و البته آماده‌سازی امکانات برای حضور آنها در فوتبال.سمیعی اینها را در مصاحبه‌ای عنوان کرده و به نظر می‌رسد همین رابطه فوتبالی با ماتئوس باعث شده تا پای لوتار توسط این خانم ایرانی به ایران باز شود. سمیرا سمیعی در مصاحبه‌ای گفته: «علی دایی را مدت‌ها است که می‌شناسم. حسین کلانی را هم از دوران کودکی. او دوست صمیمی پدرم بوده و به همین خاطر حکم عمو را برایم دارد.

انتصاب افراد فعال در ستاد انتخاباتی حسن روحانی، در مناطق آزاد

بر اساس گزارش‌های رسیده، به‌تازگی روند انتصاب افراد فعال در ستاد انتخاباتی حسن روحانی، در مناطق آزاد افزایش پیدا کرده است. در همین رابطه،«علی اصغر مونسان»، «محمود احمدی افزادی»، «محمدعلی نجفی» یکی از اعضای حزب اعتدال و توسعه، «مسعود سلطانی‌فر» از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی، «حسین دهباشی» سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی و کلیپ نوسفر، در منطقه آزاد کیش و تعدادی دیگر از این دست در مناطق آزاد منصوب شده‌اند.

رتبه دوم ایرانیان در افشای اطلاعات شخصی در فیس‌بوک
تابناک در گزارشی نوشت:‌ ایرانیان پس از اعراب، بیشترین افشای اطلاعات خصوصی در فیس‌بوک را ‌از آن خود کرده‌اند، حال آنکه آمریکایی‌ها کمترین میزان افشای اطلاعات شخصی در این شبکه اجتماعی را دارند.
بدهکارترین بانک‌های کشور
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور گفت: نظام بانکی کشور 90 درصد بیش از توان خودش تسهیلات ارائه کرده و بدهکارترین بانک‌ها به بانک مرکزی، دو بانک مسکن و صنعت و معدن هستند.

انتقام ناکام از سردار قدس!

پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی خبری، با توجه به دروغ‌پردازی‌های اخیر صهیونیست‌ها نوشت: «هدف این اخبار جدید اسرائیلی‌ها ضربه زدن به ژنرال قاسم سلیمانی بوده است.»

این پایگاه خبری افزود: ژنرال قاسم سلیمانی مدت‌های زیادی است که موضوع مورد بحث مدیران نظامی صهیونیست‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی آن‌هاست. طبق برخی از تحلیل‌ها، در کوتاه‌مدت، زمان حاج قاسم سلیمانی از پیدا کردن نقاط ضعف و پوشش دادن آن‌ها پر شده است. طبق برآورد برخی از کارشناسان صهیونیست‌ها، بنابراین حاج قاسم سلیمانی زمانی برای انتقام گرفتن از اسرائیلی‌ها ندارد.

این درحالی است که منابع اطلاعاتی امنیتی دبکا فایل (که خود وابسته به رژیم‌صهیونیستی است)، نظری متفاوت دارند. به عقیده تحلیل‌گران صهیونیست، ژنرال قاسم سلیمانی به یک برنامه‌ریز دقیق و محتاط در عملیات‌های مخفیانه مشهور است. او در عرض چند روز از حمله هوایی اسرائیل به مرز سوریه و لبنان، کلید انتقام آن حمله را با فرود موشک‌ها و بمباران حصار مرزی اسرائیل زد. بنابراین انتظار می‌رفت توقیف کشتی‌های ایرانی یک نوع بازپرداخت برای ژنرال ایرانی باشد. رژیم صهیونیستی در اواخر هفته گذشته مدعی شد نظامیان این رژیم، کشتی حامل اسلحه را در دریای سرخ کشف و توقیف کرده‌اند که از مبدأ ایران به سمت غزه در حرکت بود؛ اما مقامات تهران به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کنند.

تدریس فتنه گران در دانشگاه آزاد

در ادامه اقدامات خارج از عرف و بی‌ضابطه دانشگاه آزاد در زمان ریاست چندماهه حمید میرزاده، جهانبخش خانجانی و عبدالله رمضان‌زاده، از محکومان امنیتی فتنه 88، به دستور حمید میرزاده، مجوز تدریس در دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز را کسب کرده‌اند و چندی است به تدریس برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترای این واحد مشغول شده‌اند!

کشف بادکنک‌های تریاکی!
یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر که با شیوه جاسازی تریاک در بادکنک‌های رنگی اقدام به قاچاق مواد افیونی می‌کرد، توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا، شناسایی و دستگیر شد.

هماهنگی موسسات تحقیقاتی تهران با لندن!
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برای مطالعات راهبردی و اسلامی‌سازی علوم انسانی علاوه بر آسیب‌شناسی، باید فعالیت‌های دشمن در آن زمینه نیز مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پایه ایدئولوژیک فتنه 88 در لندن شکل گرفت و در واقع کسانی که پایه‌گذار آن فتنه بودند، در انگلستان تحصیل کرده بودند و پایه‌های ایدئولوژیک آنها، همانجا شکل گرفته بود. عضو خبرگان رهبری در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه شایسته است عده‌ای برنامه‌های مطالعات راهبردی و انگلستان را مطالعه کنند تا به صورت مستند مشخص شود دشمن از کجا قصد نفوذ دارد، اظهار داشت: ریشه تفکر بسیاری از کسانی که در آنجا تحصیل کرده‌اند، به یکدیگر شباهت دارد و چه بسا این مسئله از راه‌های نفوذ دشمن برای براندازی اسلام و انقلاب اسلامی است.
جوان‌ترین میلیاردرجهان
با کمی دقت در لیست جدید میلیاردرهای فوربس در میان میلیاردر جوان جهان با پا به‌سن گذاشتن قدیمی‌ترها، با اسامی جدید‌تری مواجه می‌شوید. برای مثال پرنا کی یکی از جدید‌ترین نام‌هایی است که در این لیست دیده می‌شود، فردی که درحال حاضر جوانترین میلیاردر جهان بوده و جایگاه داستین مسکوویتز را در این لیست از آن خود ساخته‌است.پرنا کی با 24 سال سن 1.3 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد و 85 درصد از سهام شرکت Logan Property Holdings، شرکتی که در زمینه املاک فعالیت دارد، در اختیار او است. وی مدیر داخلی این شرکت بوده و پدرش ریاست شرکت را به عهده دارد. وی لیسانس رشته اقتصاد خود را از دانشگاه لندن دریافت کرده‌است.

نعلین رهبر ایران از سر حکام خلیج‌فارس باارزش‌تر است

پس از انتشار تصویر نعلین حضرت آیت‌‌‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر، کاربران زیادی با استقبال از زندگی متواضعانه و ساده رهبر ایران، حاکمان عربی آرمیده در قصرهای خود را به استهزا و تمسخر گرفتند. در گزارش «الخبرپرس» لبنان، در میان نظرات منتشر شده در صفحات اجتماعی یکی از کاربران آمده است: «نعلین رهبر ایران از سر حکام خلیج‌فارس باارزش‌تر است»!

ایران تأسیسات دفاعی آمریکا را هک کرده!
پایگاه خبری «فاکس‌نیوز» مدعی همکاری ایران و روسیه برای انجام حملات سایبری علیه آمریکا شده است. این پایگاه به نقل از رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: ایران به عنوان اصلی‌ترین تهدید سایبری علیه آمریکا مطرح است و تاکنون نیز توانسته سیستم شماری از تأسیسات دفاعی و همچنین نهادهای نظامی ایالات متحده را هک کند. «پیتر هوکسترا» گفته ایران به طور غیرمنتظره‌ای توانسته در مدت زمانی کوتاه قابلیت‌های سایبری خود را ارتقا دهد. وی مدعی شده این امر احتمالاًً به پیوندها و همکاری‌های موجود ایران و روسیه ارتباط پیدا می‌کند.

متهمان دانه درشت و توهین به عالی‌ترین مقامات نظام اسلامی

یک پایگاه خبری وابسته به متهم دانه‌درشت امنیتی که در سالیان اخیر، کارکرد اصلی خود را تخریب نهادهای انقلابی و چهره‌های ارزشی نظام تعریف کرده و در کارنامه کاری‌اش، توهین به عالی‌ترین مقامات نظام اسلامی هم دیده می‌شود، این بار پدر شهید مصطفی احمدی روشن را به‌دلیل انتقاد از عملکرد دولت در تعلیق بیست درصد اورانیوم و اخراج شماری از دانشمندان هسته‌ای مورد حمله و استهزا قرار داد. این پایگاه خبری حاج رحیم احمدی روشن را «بیانیه‌خوان حزبی و جناحی» معرفی و تلاش کرد انتقادات دلسوزانه این پدر شهید هسته‌ای کشورمان را سیاسی کاری بنامد!

خبرنگار بی بی سی فاش کرد:دیدار کاترین اشتون با ۷ مجرم امنیتی در تهران!

خبرنگار ویژه شبکه ضد انقلاب بی بی سی در صفحه توییتر خود فاش ساخته است که کاترین اشتون در سفر به تهران تا این لحظه با ۷ مجرم امنیتی دیدار و گفت گو کرده است. بر اساس گزارش های رسیده در دیدار اشتون با مجرمان امنیتی؛ این مقام اروپایی اتهامات زیادی را متوجه نظام کرده است و مدعی شده است که نیازهای دارویی برخی از این مجرمان امنیتی تامین نمی شود و وضعیت جسمانی آنها مناسب نیست.

اشتون در ادامه ضمن حمله و اتهام زنی به نظام احکام مجرمان امنیتی را ناعادلانه خوانده و مدعی شده است این احکام برای افرادی است که شجاعانه برای دفاع از حقوق بشر در ایران ایستادگی کرده اند. تا این لحظه فقط خبر دیدار اشتون با نرگس محمدی یکی از مجرمان فتنه از سوی رسانه ها منتشر شده است و با افشای دیدار اشتون با ۷ مجرم امنیتی دیگر بی شک فاز جدیدی در این پرونده گشوده خواهد شد که باید دولت پاسخگوی آن باشد.

ورود تیم احمدی‌نژاد به انتخابات مجلس

شنیده‌ها حاکی از آن است که تیم رئیس‌جمهور سابق کشور، محمود احمدی‌نژاد در حال تهیه لیست انتخاباتی برای شهر تهران و برخی شهرهای بزرگ هستند. گفته می‌شود تاکنون بالغ بر ۱۵۰ نفر برای لیست تهران در نظر گرفته شده و قرار بر این است که این لیست را به صورت مرحله به مرحله پالایش کنند تا به تعداد نمایندگان مورد نظر برای لیست اصلی که ۳۰نفر است، برسند.

تکذیب حق ماموریت 12میلیارد تومانی
مهرداد خرد رئیس سابق جهاد کشاورزی فارس در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی فارس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل بروز اختلاس 12میلیاردی طی مدت مشخص تاکید کرد: به هیچ عنوان چنین حرفی را قبول ندارم و تمام افرادی را که اینگونه درمورد من قضاوت می‌کنند را به خدا واگذار کرده‌ام. وی ادامه داد: در مرحله اول طبق گفته رسانه‌ها این رقم به وسیله مدیران دریافت و پرداخت شده که در این خصوص من رئیس سازمان بودم و مدیران باید پاسخ دهند اما آنچه مشخص است خدمت بیش از دو هزار کارمند جهاد کشاورزی با اینگونه شایعات زیر سوال رفته و به هیچ عنوان کار درستی نیست.

رسانه‌های بیگانه و تخریب مجلس خبرگان

رسانه‌های بیگانه که تخریب مجلس خبرگان به‌عنوان یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی، در صدر اقداماتشان قرار دارد، همزمان با پانزدهمین نشست خبرگان رهبری طی گزارش‌هایی کوشش کردند تا مجلس خبرگان را مجلسی تشریفاتی بخوانند. در همین میان، تلویزیون آمریکا با استناد به بیانیه علی‌محمد دستغیب و اهانت‌های رضوی فقیه، در قسمتی از گزارش خود آورد: «نشستی دیگر برای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مجلسی متشکل از روحانیون معمولاً مسن که مهم‌ترین وظیفه آن، بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت بر عملکرد رهبر و عزل و نصب او است؛ اما این نهاد مدت‌هاست که به این وظیفه خود نمی‌پردازد.(!) در نشست دو روزه خبرگان بیشتر به مسائل هسته‌ای ایران و مذاکرات با جامعه جهانی و عملکرد دولت پرداخته شده است

150 نماینده مجلس یارانه می‌گیرند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایرنا درباره کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه و آیا اینکه نمایندگان مجلس نیز حاضرند که از دریافت یارانه صرف‌نظر کنند، گفت: در حالی که نباید نماینده مجلس یارانه بگیرد، اکنون 150 نماینده یارانه دریافت می‌کنند.

گاف عجیب سایت رفسنجانی درباره حدادعادل

چند سالی است که شاهدیم در موضوعات مختلف، پایگاه اطلاع رسانی آقای رفسنجانی مطالبی را درج می‌کند که فضای جامعه را ملتهب و یا سوتفاهم‌هایی را به وجود می‌آورد. درآخرین نمونه آن به مطلبی برمی‌خوریم با این عنوان "درخواست عجیب حداد عادل از هاشمی” در ذیل این مطلب معلوم می‌شود به بازخوانی خاطرات دهه ۶۰ ایشان پرداخته شده است.

نکته جالب آنکه در توضیح این تیتر که البته با عکس‌‌ غلامعلی حدادعادل و رفسنجانی همراه است درخواست حدادعادل از رفسنجانی این گونه مطرح شده : "آقایان حدادعادل و اسلامیت که گاراژ دارند آمدند و از لایحه وزارت راه در خصوص دولتی کردن گاراژها انتقاد داشتند” موضوع مهم و قابل توجه این است که در تیتر موضوع، عکس ومتن خاطره تناقضی آشکار وجود دارد که باعث حیرت است. شخصی که آقای رفسنجانی از وی خاطره نقل می‌کند غلامعلی حدادعادل نیست بلکه پدر مرحومِ وی "رضا حداد عادل” است .

شادروان رضا حدادعادل و مرحوم اسلامیت از افراد فعال و مورد اعتماد صنف حمل و نقل بودند که در آن زمان برای بیان مشکلات آن صنف با آقای رفسنجانی ملاقاتی کرده بودند. مسئول یا اداره کنترل سایت آقای رفسنجانی در اثر بی‌اطلاعی ناشیانه طوری تصور کرده و القا می‌کند که فرد مذکور غلامعلی حدادعادل است که امیدواریم این نحوه تیترزنی و انتخاب عکس، بر اثر اشتباه و سهوی بوده باشد.

مدیر سابق وزارت ارشاد با 2 پرونده قضایی

شنیدیم که دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه غیر علنی یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد و پسرش به استناد دلایل و مستندات پرونده رأی خود را نسبت به متهمان صادر کرد. محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان در خصوص این پرونده گفت: رأی دادگاه هنوز قطعی نشده و نمی توانم محتوای حکم را بیان کنم. گفته می‌شود این مدیر سابق وزارت ارشاد و پسرش به حکم دادگاه اعتراض کرده‌اند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است. مدیر سابق وزارت ارشاد در پرونده اخیر خود با تودیع وثیقه 60 میلیون تومانی آزاد است.

شکست پروژه مرجع سازی لس آنجلسی
فرهنگ نیوز:جمله ی مشهوری است که می گوید:« برای ضربه زدن به دین از دین استفاده کن» گویا همین جمله قرن ها در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفته است. سناریویی که همانند دیگر سناریوهای دشمنان اسلام، ساده و ابتدایی به نظر می رسد اما ساده انگاشتن سناریوهای دشمن عین ساده لوحی است.
یکی از این سناریوها نفوذ بین روحانیت و تربیت افرادی همانند محمدعلی باب ها و محمدبن عبدالوهاب ها برای ضربه زدن به اسلام است. کاری که بارها انگلیس انجام داده و اکنون آمریکا به دنبال پیاده کردن آن است.
از این رو از چندی پیش به معرفی شخصی به نام حسن اللهیاری کرد. شیطان بزرگ در اولین اقدام، شبکه ای ماهواره ای با 2 زبان برای وی راه اندازی کرد و اللهیاری با طیب خاطر و بدون دغدغه روی آنتن آمریکا قرار رفت تا ترویج شیعه(!!) کند.
پرواضح است اسلام مورد نظر و حمایت آمریکا چگونه اسلامی است. در واقع آمریکا در حرکتی زیرکانه به بهترین شکل، سعی در تخریب شیعه و اسلام ناب نمود.
اللهیاری در این شبکه مدام اقدام به توهین و سب خلفای اهل سنت نموده و بعضا از الفاظی بسیار رکیک در مورد آنها استفاده می کند. نکته این است که با توجه به رابطه بسیار خوب عربستان با آمریکا، آیا تعطیل کردن این شبکه از سوی عربستان بیشتر از یک تماس تلفنی هزینه دارد؟!! یا اینکه حذف فیزیکی اللهیاری برای افراطیون القاعده چقدر زمان می خواهد؟!!
وی ضمن ادعای مرجعیت، خود را از آیت الله سیستانی و آیت الله وحید خراسانی حفظهما الله با نفوذتر دانست!
اللهیاری پا را از این هم فراتر گذاشته و گفت:« من خودم را از خیلی از علمای تاریخ اسلام افضل می دانم

درخواست «کری» از ایران

وزیر خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواسته به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون» با واشنگتن همکاری کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه «جان کری» که به مناسبت هفتمین سالگرد ناپدید شدن لوینسون منتشر شده، آمده است: «ما با احترام از دولت ایران درخواست می‌کنیم با ما در تحقیقات در مورد ناپدید شدن وی همکاری کند، تا بلکه بتوانیم از بازگشت سالم وی اطمینان یابیم.» لوینسون کارمند بازنشسته اف. بی.‌آی است که گفته می‌شود در سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شده است.

فروش موتور 110 میلیونی در تهران
آگهی معاوضه، این روزها جزء عادی‌ترین آگهی‌ها به شمار می‌رود اما برخی معاوضه‌ها قدری عجیب‌تر از بقیه هستند.به گزارش صبحانه، درج آگهی معاوضه یک موتورسیکلت با مرسدس بنز، آخرین مورد از آگهی‌های عجیب و غریبی است که در یکی از سایت‌های خودرو قرار داده شده است.این موتورسیکلت 1400 سی‌سی کمپانی کاوازاکی که مدل آن نیز 2009 است، 110 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.نکته جالب این آگهی آن است که فروشنده تاکید کرده که موتورسیکلت خود را با مرسدس بنز C240 یا E240 نیز معاوضه می‌کند و این موتورسیکلت دارای برگز سبز از گمرک جمهوری اسلامی بوده و امکان نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی را نیز دارد.

بازگشت سایت فیلتر شده نزدیک به احمدی نژاد به عرصه رسانه

تیرپرس نوشت :سایت احمدی نژادی "نکات پرس” که چندی پیش به علت انتشار کامنتی با مضمون افترا یه مقامات بلند پایه کشور با حکم دادستانی مسدود و سپس فیلتر شده بود،با نام و نشانی جدید وارد عرصه رسانه شد.

به گزارش تیر پرس،«میدان ۷۲» نام جدید سایت محمد رحمانی مدیر سایت فیلتر شده نکات پرس است.

دستور دولت برای جمع آوری سوابق سوآپ نفت

بر اساس دستور مسئولان اقتصادی دولت، مقرر شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پی گیری وصول مطالبات معوقه و بررسی پروانه های ورود موقت مشخصات این پروانه ها در موضوعات مختلفی مانند تعهدات وزارت نفت برای فرآورده های نفتی ورود موقت سوآپ، ظرف مهلت یک هفته جمع آوری و به مرکز واردات گمرک ایران ارسال شود. همچنین مقرر شده گمرکاتی که مجاز به انجام رویه های ورود فرآورده های نفتی سوآپ بوده اند این آمار را به صورت جدول جداگانه تهیه و ارسال کنند.

بانک دیون بلامحل وزارتخانه ها و سازمان ها تشکیل می شود

بر اساس بخشنامه ای که اخیرا توسط مسئولان وزارت اقتصاد به دستگاههای مختلف ارسال شده، از آنها خواسته شده است با توجه به دستورالعمل موجود درباره دیون بلامحل در دستگاههای اجرایی، لازم است لیست این دیون را هرچه سریعتر تهیه و برای تهیه بانک کامل آن، مدارک مربوطه را پیش از پایان سال جاری با امضای بالاترین مقام مسئول در آن سازمان یا اداره به همراه اسناد مربوطه ارسال کنند.

قتل آخرین مسلمان بازمانده آفریقای مرکزی
در پی پاکسازی دینی گسترده در شهر مبایکی و کشتار مسلمانان، هزاران تن از مسلمانان این شهر، آنجا را ترک گفتند و عناصر شبه نظامی صدها مسلمان را به قتل رساندند.
به نوشته روزنامه لوموند فرانسه، دراین میان "صالح دیدو" چادی الاصل که معاون شهردار مبایکی بود، حاضر نشد شهر را ترک کند.
وی از پیوستن به هزاران مسلمانی که در مدت یک هفته از 4 تا 12 فوریه، از مبایکی گریخته بودند، خودداری و تاکید کرده بود: من اینجا به دنیا آمده ام، فرزندانم اینجا به دنیا آمده اند، عضو شهرداری هستم و اینجا را وطن خود می دانم، چرا باید وطنم را ترک کنم.
با این حال وی تهدیدهای متعددی دریافت کرده بود، اما تصمیم داشت که همچنان در این شهر بماند.
سازمان عفو بین الملل پس از تحقیق درباره چگونگی کشته شدن دیدو گزارش کرد که عناصر ناشناس به منطقه باغیرمی، محل سکونت او رفتند و زمانی که متوجه شد به دنبالش هستند، به سمت مرکز پلیس فرار کرد؛ اما شماری از عناصر شبه نظامی با بستن مسیر، او را کشتند.
همسایه های دیدو، زن باردار و بچه های او را به بانگی مرکز جمهوری آفریقای مرکزی فراری دادند تا سوار هواپیما شده و از کشور خارج شوند.

اخبار کوتاه:

*جیمی کولیبالی، مشتزن مشهور فرانسوی که در رقابتهای بین المللی بوکس شرکت کرده، به دین اسلام مشرف شد. این بوکسور فرانسوی پس از پذیرفتن دین اسلام، نام «امین» را برای خود انتخاب کرد.

* پس از جنایات داعش در استفاده از کودکان در جنگ سوریه، واداشتن کودکان به جدا کردن سرهای شهروندان سوری از تنشان، استفاده از کودکان برای شلیک خمپاره و بازی فوتبال با سرهای بریده شیعیان در سوریه، هم‌اکنون نوبت به سفرهایی تبلیغاتی این گروه جنایتکار با سرهای بریده رسیده است. در این باره، «ابوالایمان المبروک»، مفتی وهابی، فتوایی صادر کرده و در آن، تزئین خودروهای وهابی‌های تکفیری با سرهای بریده شیعیان و علوی‌ها را مباح دانسته و گشت زدن با آن‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها را دعوتی صریح و آشکار برای نشر اسلام خوانده است.

*کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در نامه ای به رئیس جمهور 16 خواسته مشخص جامعه کارگری را مطرح کردند.

*حیدر مستخدمین حسینی، معاون بانک مرکزی در دولت اصلاحات، با بیان اینکه کسی نمی‌تواند منکر این شود که تحریم‌ها برای اقتصاد هزینه‌آور بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، توضیح داد: اگر نگاه دولت به حل مسائل مبتنی بر لغو تحریم‌ها باشد، این رویکرد حماسه اقتصادی وارداتی است. وی گفت: حماسه اقتصادی وارداتی، بیانگر وابستگی بیشتر اقتصاد است و نه استقلال اقتصادی. مستخدمین حسینی با بیان اینکه متأسفانه نگاه مدیران اقتصادی کشور، مدیریت هزینه‌ای است، خاطرنشان کرد: مدیریت این افراد با کاهش درآمدهای نفتی متزلزل می‌شود؛ از این رو اگر تحریم‌ها لغو شود، تداوم همین نگاه مدیریتی را به همراه خواهد داشت.

*امینه وهاب‌زاده جانباز 70 درصد شیمیایی جنگ تحمیلی خواستار دیدار با کاترین اشتون و بیان مواردی درباره مسایل مربوط به حقوق بشر شد.

* احمد توکلی، نماینده مردم تهران، به‌تازگی در نامه‌ای به آقای روحانی نوشته است: چه توجیهی دارد شرکت‌هایی را که می‌خواهیم از آنان خرید کنیم، به تأیید آمریکا برسانیم؟! آیا جناب‌عالی اطلاع دارید که وزارتخانه ذی‌ربط تنها هشت شرکت خارجی را برای خرید کالاهای اساسی از طریق وزارت خارجه به 1+5 معرفی کرده و آنان تنها چهار شرکت را پذیرفته‌اند؟ آیا خبر دارید که مالکان هر چهار شرکت، آمریکایی هستند؟!

*سازمان بازرسی کل کشور علت سانحه هواپیمای فالکن غیرمسافربری متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری را بررسی می‌کند.

* گفته می‌شود یکی از بازیگران سابق سریال‌های تلویزیونی (ر- پ ) که چندسالی است خبر بازداشت و زندانی شدنش در پایگاه‌های خبری ضد انقلاب منتشر می‌شود، به دلیل تشکیل باند سرقت از خودرو‌ها و لوازم شخصی از قبیل؛ تلفن‌های همراه و تبلت، تحت بازجویی قرار گرفته است.

*فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری عامل انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی موجبات نارضایتی دیگران را فراهم می‌کنند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

* «جان بی جودیس» به‌تازگی در گزارشی مبسوط که برای پایگاه اینترنتی فارین پالیسی منتشر شده، فاش کرده است که افرادی مانند «رابرت منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «مارک کرک» که دو تن از رهبران همیشگی طرح‌های تحریمی علیه ایران هستند، مستمراً از آیپک پول نقد دریافت می‌کنند. جودیس می‌نویسد: «آیپک یک کمیته عمل سیاسی نیست. این سازمان از طریق اختصاص کمک‌های مالی و همچنین مشاوره به اعضای خود درباره حمایت از یک نامزد - چه از طریق کمک‌های مالی مستقیم و چه اقدامات غیرمستقیم - بر سیاست‌های واشنگتن تأثیر می‌گذارد.

*حاجیه خانم بحرینیان مادر سه شهید اصفهانی نامه‌ای را به کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نگاشته است که مطالعه آن حقایق سنگینی را به خاطر مدعیان حقوق بشر می‌آورد.

* مأموران یگان تکاور که در حال گشت‌زنی در منطقه «فرمشکان» شهرستان کوار بودند، با تیراندازی سه نفر اشرار روبه‌رو شدند. این افراد که علت حضور گشت نیروی انتظامی را دستگیری خود پنداشته بودند، با تیراندازی به سمت خودروی یگان تکاور با مأموران درگیر شدند. در جریان این تیراندازی، یک سرباز نیروی انتظامی به شهادت رسید و آن سـه نفر با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه متواری شدند.

*دادگاهی در عربستان سعودی یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به اتهام تمسخر پادشاه به هشت سال زندان محکوم کرد. نام این کاربر اعلام نشده است، اما برخی شبکه‌های اجتماعی نام او را مهند المحیمید عنوان کردند.

* در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز، پیشنهاد شده نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشته شود و در آن، ارادت و پایبندی این تشکل به امام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و رهبری تأکید شود! حاضران در جلسه تصریح کردند در نامه مزبور اعلام کنیم ما در زمان امام، مسئولیت‌های بزرگی را برعهده داشتیم و در طول دوران انقلاب پایبندی خود را به نظام اسلامی اثبات کرده‌ایم. اگر در برهه‌هایی هم مجمع در مواجهه با برخی پدیده‌ها دچار اشتباهاتی شده است، این موضوع را نباید به کل کارنامه مجمع روحانیون تعمیم داد و نباید اشتباهات ناخواسته باعث اخراج این تشکل انقلابی از دایره نظام شود.

*چند تن از زائران راهیان نور پاکستان پس از زیارت کربلا، به ایران آمده و به بازدید کربلای ایران(شلمچه) رفتند.

* پس از افشاگری‌های «ابراهیم حاتمی‌کیا» علیه مافیای سینما، در جلسه اصلاح‌طلبان پیشنهاد شد: «باید به وزارت ارشاد فشار بیاوریم تا اجازه اکران فیلم توقیفی «گزارش یک جشن» را صادر کند، این امر باعث می‌شود تا زمینه تقابل اصول‌گرایان با حاتمی‌کیا فراهم شود.»

*سعدا... نصیری‌قیداری، معاون پارلمانی وزارت علوم و تحقیقات مجلس درخصوص آخرین بررسی‌های وزارت علوم و تحقیقات در مورد دانشگاه ایرانیان گفت: این دانشگاه دو بار به دو طریق برای راه‌اندازی دانشگاه اقدام کرده، بار نخست از طریقی به نام دانشگاه جامع ایرانیان در دوبی اقدام کرده است و در نهایت نیز موافقت اصولی مدت دار گرفته‌اند.

*روزنامه «آسمان» کمتر از یک ماه است که به علت انتشار مطلبی توهین‌آمیز درباره حکم قصاص، توقیف شده؛ اما در برخی محافل، زمزمه‌هایی درباره مقصد بعدی سردبیر این روزنامه مطرح می‌شود. بر اساس اخبار غیررسمی، «محمد قوچانی» سردبیر این روزنامه توقیف‌شده قرار است یا در روزنامه «خورشید» یا روزنامه «ایران» به فعالیت خبری خود ادامه دهد!

*تعداد روزهای تعطیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 92 اعلام شد. بر اساس این گزارش، ‌نمایندگان مجلس در سال جاری، 287 روز تعطیلی داشته‌اند؛ یعنی آنان از مجموع 365 روز سال، 78 روز کاری ‌را در مجلس شورای اسلامی گذرانده‌اند.

* «محمود سریع‌القلم» در دانشگاه شهید بهشتی گفته است که حسن روحانی پیش از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، بنده را به ناهاری مشورتی در مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت دعوت کرد و گفت می‌خواهم از این فرصت انتخابات استفاده کنم و بیایم حرف‌هایم را بزنم و از اتهاماتی که به من زده‌اند، دفاع کنم. او در آن موقع توقع پیروزی نداشت. سریع‌القلم سپس مدعی شد مواضع و مشاوره‌های من باعث شد که مقامات آمریکایی از حمله به ایران منصرف شوند! بنده با این کار، خدمت بزرگی به کشورم کرده‌ام.

*در پی صدور فتوای جدید از سوی مفتی‌ سعودی، تکفیری‌های داعش خودروهای خود را با سرهای بریده تزیین کردند. «ابوالایمان المبروک»، مفتی وهابی سعودی فتوایی صادر و در آن تزیین خودروهای وهابی‌های تکفیری با سرهای بریده شیعیان و علوی‌ها را مباح کرده و گشت زدن با آنها در کوچه‌ها و خیابانها را دعوتی صریح و آشکار برای نشر اسلام دانسته است.

* دست آخر این که حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفتوگو با مهر از صدور حکم اعدام برای سه متهم اصلی پرونده ترور دادستان زابل خبر داد.

https://shoma-weekly.ir/5MfWgV