گفته می‌شود که...

حضور در سر جلسه کنکور با چادر ممنوع!/ حرمت شکنی یک ورزشگاه نزدیک به یک وزارت خانه/ روایتی از حجاب دختر آیت‌الله‌بهشتی در آلمان/ رویانیان دو ماه را در بازداشت بسر برد/ فروش تی شرت با آرم داعش / ناکامی دزدان دریایی در حمله به نفتکش ایرانی و...

حضور در سر جلسه کنکور با چادر ممنوع!

گفته می‌شود مراقبان کنکور علوم تجربی در شهر برازجان استان بوشهر در یکی از حوزه‌های امتحانی، به بهانه شناسایی چهره بانوان داوطلب و جلوگیری از تقلب، مانع از نشستن بانوان چادری سر جلسه آزمون شدند! و دختران چادری مجبور شدند با چشم اشکبار و بغض در گلو بدون پوشش چادر آزمون دهند. در همین راستا حجت‌الاسلام «حَمّادی» امام جمعه شبانکاره، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از این موضوع به‌شدت انتقاد کرد. وی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: آقای «ی.ق» که از مربیان پرورشی شهر شبانکاره است، با من تماس گرفت و گفت: «صبح امروز دختر خود و سه تن از دوستانش را برای حضور بر سر جلسه کنکور به شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان می‌بَرد که مسئولان جلسه مانع از ورود دختران با پوشش چادر شدند و من هر جا تماس گرفتم تا مانع از این قضیه بشوم، موفق نشدم و با توجه به نزدیک شدن زمان آغاز کنکور و بسته شدن درهای حوزه امتحانی، دخترم به همراه دیگر دوستانش با چشمانی اشک‌آلود و بغض در گلو مجبور شدند بدون چادر سر جلسه حاضر شوند»!

حرمت شکنی یک ورزشگاه نزدیک به یک وزارت خانه

در حالی که با آغاز ماه مبارک رمضان، مکان‌های ورزشی آبی ساعات کار خود را تغییر می‌دهند و از افطار تا سحر میزبان روزه‌داران هستند. یکی از مکان‌های ورزشی که به یکی از وزارت‌خانه‌ها نیز وابسته است، در اقدامی تأسف‌برانگیز نه‌تنها ساعات کاری خود را تغییر نداده، بلکه زمان‌بندی استفاده از استخر خود را برای ساعات روزه‌داری با تخفیف 40 درصد ارائه کرده است! مسئولان این مکان حرمت‌شکن اعلام کرده‌اند که با داشتن مجوز رسمی، به اجرای این فعالیت غیر شرعی و غیرقانونی خود اقدام کرده‌اند.

زندانی فتنه: ما امروز نیازمند بازتعریف اصلاح‌طلبی هستیم

یکی از زندانیان فتنه که به‌تازگی از زندان آزاد شده، از تغییر پایگاه اجتماعی جریان تجدیدنظرطلب، ابراز نگرانی کرده است. وی در دیدار اعضای شورای مرکزی یک حزب منحله گفته است: ما امروز نیازمند بازتعریف اصلاح‌طلبی هستیم. ما با گفتمان و رفتار خود مرزهای عرفی و شرعی را در هم شکسته‌ایم. امروز دخترانی که به دیدن من آمدند، دست‌هایشان را دراز کردند تا با من دست بدهند، این‌ها شده‌اند رهبران جوانان اصلاح‌طلب! این اصلاح‌طلبی نیست، این گام نهادن در مسیر نهضت آزادی است. رفتن به سوی جبهه ملی است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است

آیت‌الله صافی گلپایگانی به‌تازگی در جلسه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شده، گفته است: انسان وقتی روزنامه‌ها و مجله‌ها را بخواند و حرف‌هایی که زده می‌شود، بشنود و خط‌هایی را که برخی دارند، مشاهده می‌کند، متوجه می‌شود که چه اندازه وظیفه حوزه علمیه سنگین است که باید در مقام دفاع از دین و حدود و ثغور احکام اسلام به ادای وظیفه بپردازد. من نمی‌خواهم اسم شخصی را بگویم، ولی در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است و در صورتی که این‌ها ادامه پیدا کند و ما آن طوری که باید، موضع نگیریم، ارزش‌ها رو به اضمحلال می‌رود.

روایتی از حجاب دختر آیت‌الله‌بهشتی در آلمان

کتاب صد دقیقه تا بهشت نوشته مجید تولایی یکصد لحظه از زندگی کوتاه آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی را بازنویسی کرده است. تا این لحظات نشان دهد «بهشت را به بها دهند و بهانه ندهند».

دختر 10 ساله بود که با پدر رفته بود آلمان. مجبور بود مدرسه‌های مختلط بره و همه بی‌حجاب. دخترم! فلسفه حجاب، اینه،اینه،اینه، ... راحت همه رو گفته بود. بعد هم ... خودت انتخاب کن! دختر انتخاب کرده بود! هر روز با حجاب می‌رفت مدرسه.

صدور قرار وثیقه 200 میلیونی برای شمس‌الواعظین
ماشاء‌الله شمس‌الواعظین از صدور قرار وثیقه 200میلیونی برای خود از سوی شعبه دوم دادسرای امنیت (اوین) خبر داد. وی به ایسنا گفت که اتهامش تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه‌ها، شرکت در کنفرانس‌ها‌ و صفحه فیس بوک است. او با اشاره به این‌که شاکی پرونده‌اش یکی از نهادهای نظامی است‌، تصریح کرد: من هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفتم و تأکید کردم که روزنامه نگارم و وظیفه‌ام انتقاد است.

هرکس داعش را دوست نداشته باشد ،روزه اش باطل است!

یکی از مبلغان و مفتیان داعش در شهر "الباب" سوریه، در آستانه ماه مبارک رمضان فتوای جدیدی صادر کرده است که بر اساس آن، روزۀ کسانی که گروهک داعش را دوست ندارند، باطل است!
این شیخ تکفیری در فتوای جالب خود آورده است: «هرکس که "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) را دوست نداشته باشد، روزه اش باطل است؛ و هر که نماز نخواند نیز روزه اش باطل است. پس هر کس که چنین ویژگی هایی دارد، به خود زحمت روزه گرفتن ندهد، چرا که جز تشنگی و گرسنگی هیچ بهره ای نخواهد برد» !

صبا آذرپیک آزاد می‌شود؟
شنیدیم که مدت یک ماهه قرار بازداشت موقت صبا آذر پیک به پایان رسیده و به گفته وکیلش، بازپرس پرونده نظر مساعد دارد که در صورت مثبت بودن گردش کار پرونده، قرار او را تبدیل کند تا این روزنامه نگار از زندان آزاد شود. سیدمحمود علیزاده طباطبایی به ایسنا گفته که اتهام آذرپیک فعالیت تبلیغی علیه نظام است. با این حال مادر این روزنامه نگار به ایلنا گفت: که قرار بازداشت آذرپیک تمدید شده است.

رویانیان دو ماه را در بازداشت بسر برد

محمد رویانیان که به علت ابهامات مالی دوران تصدی گری اش در ستاد سوخت و همچنین مدیرعاملی اش در باشگاه پرسپولیس بازداشت شده بود، در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است و منتظر ادامه تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس پرونده است.یک منبع آگاه در مورد پرونده محمد رویانیان به خبرنگار پیام نو گفت: «پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز نسبت به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست تصمیمی گرفته نشده است

این منبع آگاه در مورد محتوای پرونده که به بازداشت رویانیان منجر شد، گفت: «انحرافات و تخلفات مالی در مدیریت باشگاه پرسپولیس و ستاد سوخت باعث شد تا رویانیان به دادسرا احضار شود که در پی این احضار حکم بازداشت وی در مرحله تحقیقات مقدماتی صادر شد و زمان بازداشت اولیه نیز حدود ۲ ماه به طول انجامید

به گفته این منبع آگاه، پرونده رویانیان در حال اخذ آخرین دفاع در مرحله بازپرسی است و هنوز زمان تکمیل پرونده در دادسرا مشخص نیست لذا رویانیان بایستی منتظر اخطار دادگاه بماند.وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده محمد رویانیان در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است، ارتباط این پرونده با چک های بلامحل سعید شیرینی سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس را رد کرد.

حضور منافقین در فرانسه غیرقانونی شد
وزارت امور خارجه فرانسه گروهک تروریستی منافقین را گروهکی خشن توصیف و اعلام کرد که حضور این گروهک در این کشور غیرقانونی است. به گزارش ایسنا، «رومان نادال»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای با هشدار تند به گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد که این کشور هیچ ارتباطی با این گروه که به استفاده از خشونت شهرت دارد، ندارد.

بیماری آیتالله‌ مکارم‌شیرازی منجر به تعطیلی جلسه تفسیرش شد

آیتالله مکارم شیرازی بر اساس سنت هرساله در ایام ماه رمضان در حرم مطهر به بیان تفسیر قرآن می‌پرداخت.

امسال به دلیل بیماری این مفسر قرآن و مرجع تقلید، این جلسات که همه ساله در جمع زائران بارگاه مطهر حضرت معصومه برگزار می‌شد، تعطیل شده و حجتالاسلام ابوالقاسم مباحث مختصر تفسیری را ارائه خواهد کرد.

ارتباط درخواست استیضاح با افشاگری وزیر علوم
اصرار بر استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم با افشای برخی تخلفات انجام شده درباره بورسیه دانشجویان دکترا در وزارت علوم دولت دهم بی‌ارتباط نیست. سایت پیام نو در این باره نوشته است: اتهامات مطرح شده فقط محدود به این موضوع نیست و اتهامات دیگری هم درباره جذب هیأت علمی و تخصیص بخشی از بودجه اختصاص یافته به دانشگاه‌ها در ستاد انتخابی یکی از نامزدهای انتخاباتی از دیگر اتهامات وزارت علوم دولت دهم است که در دیوان محاسبات در حال بررسی است.

ترور امام جماعت مسجد یونس پیامبر (ع)در موصل به دست تروریست های داعش

پایگاه العهد، شیخ برهم الطائی عضو مجلس اعیان موصل عراق اعلام کرد: تروریست های داعش امام جماعت مسجد یونس(ع) را در موصل به سبب مخالفت وی با آواره کردن مسیحیان از استان به قتل رسانده اند.

وی افزود: تروریست های گروهک داعش ظهر روز شنبه شیخ عبدالسلام محمد امام جماعت مسجد یونس را به سبب مخالفت با تسلیم مسجد به گروهک داعش و مخالفت با آواره کردن مسیحیان کشتند.

داعش خانه وهتل ها را اجاره می کند

تروریستهای داعش خانه ها و هتل های بغداد را برای اقدامات تروریستی اجاره می کنند. به گزارش "انتخاب"، منابع آگاه خبری اعلام کردند: "نیروهای داعش به اجاره کردن خانه ها و هتل های بغداد برای انجام عملیات تروریستی رو آورده اند." این منابع افزودند: "پیش از این دولت عراق درباره نقشه تروریستها مبنی بر تخلیه استانهای مرکزی و جنوبی از نیروهای امنیتی برای اخلال در امنیت این استانها، هشدار داده بود."

وضعیت آیت‌ا... مهدوی‌کنی تغییری نکرده است
رئیس‌دفتر رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه وضعیت آیت‌ا... مهدوی‌کنی تغییری نکرده، از مردم خواست در ماه مبارک رمضان برای بهبودی و سلامتی ایشان دعا کنند. ابراهیم انصاریان درخصوص آخرین وضعیت درمانی آیت‌ا... محمدرضا مهدوی‌کنی گفت: وضع عمومی ایشان خوب و تثبیت شده است، مشکل فقط مغزی است. وی ضمن تشکر از تیم پزشکی رئیس مجلس خبرگان افزود: تیم پزشکی و مشاوران تلاش خود را انجام می‌دهند و امیدواریم آیت‌ا... مهدوی‌کنی هرچه زودتر بهبودی و سلامتی خود را پیدا کنند. رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: ان‌شاءا... به برکت این ماه و دعاهای مردم ایشان باردیگر به زندگی خوب و پربرکت خود درجهت خدمت به مردم و انقلاب برگردند.

تی شرت با آرم داعش

یک بوتیک در شهر اسلامبول ترکیه تی شرت هایی را می فروشد که آرم های گروه تروریستی داعش برروی آنها دیده می شود. این فروشگاه که در منطقه "باغجیلار" اسلامبول قرار دارد با چسباندن یک اعلامیه بزرگ روی شیشه ویترین خود اعلام کرده این مغازه به هیچ گروه و فرقه ای وابستگی ندارد و کاملاً شخصی است. احزاب مخالف حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه در روزهای اخیر دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را به حمایت از گروه های تروریستی چون داعش و جبهه النصره متهم کرده اند.

مذاکره با داعش برای آزادی اسب ها

استاندار فراری نینوا که برادر رئیس سابق مجلس عراق است، درحال مذاکره با داعش برای آزادی اسبهای اصیل خانواده اش می باشد. به گزارش خبرگزاری "کل العراق"، "اثیل النجیفی" استاندار نینوا که در پی حمله داعش به شهر "موصل" گریخت و به اربیل رفت، درحال مذاکره با تروریست ها برای بازپس گرفتن اسبهای اصیل خاندان نجیفی است. گفته می شود این اسبهای اصیل متعلق به اثیل و برادرش اسامه النجیفی است و داعش از استاندار نینوا خواسته یک میلیون دلار پرداخت کند تا اسبهای اصیل مذکور را تحویل بگیرد. داعش در حمله به موصل این اسبها را در مزرعه اختصاصی اثیل النجیفی یافته است. استاندار نینوا متهم است که موصل را به تروریست ها تحویل داده است.

تنش در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر
مراسم معرفی احمد معتمدی، سرپرست جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تنش و شعارهای اعتراضی بعضی دانشجویان همراه شد. به گزارش مهر، بعد از بسته شدن در ورودی سالن محل برگزاری مراسم، شماری از دانشجویان که می‌خواستند وارد سالن شوند، با مأموران دانشگاه درگیر شدند، در شیشه‌ای ساختمان را شکستند و وارد سالن محل برگزاری مراسم شدند. حامد اقبالی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر هم به خبرگزاری فارس گفت که عده‌ای با شکستن در و پنجره وارد سالن شدند و مراسم را برهم زدند که یکی از استادان دانشگاه در این اتفاق مجروح شد. دانشجویان معترض در پلاکاردهایشان نوشته بودند مخالف «سیاسی‌شدن دانشگاه» و رواج «جریانی خاص» در این دانشگاه هستند.

برکناری 25 مدیردانشگاه مازندران در 3 ماه
سرپرست دانشگاه مازندران که در آخرین دقایق سال 92 از سوی وزیر علوم منصوب شد، طی سه ماه بیش از 25 مدیر و معاون را عزل کرد.به گزارش«خبرگزاری دانشجو» از ساری، سرپرست دانشگاه مازندران طی احکام جداگانه‌ای رؤسای دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و تربیت‌بدنی و علوم ورزشی را تغییر داد. وی هر 3 روز یک مدیر را تغییر داده است.البته تغییر معاونین و مدیران حق هر رئیس دانشگاه است؛ اما این تغییرات زمانی توجیه پیدا می‌کند که براساس ویژگی‌های علمی باشد و نه نگاه سیاسی. به طور مثال، در این هفته با حکم سرپرست دانشگاه مازندران پروفسور احمد جعفری صمیمی و پروفسور رئوف جهانبخش که از اساتید برجسته جهان هستند، را از سمت‌هایشان برکنار کرد. این در حالی است که پروفسور جهانبخش طی سال‌های اخیر با توجه به تحقیقات بی‌شماری که از این استاد به ثبت می‌رسید، جزو 100 دانشمند برتر جهان است.

بازگشایی مرز خسروی درگرو حل مسائل امنیتی عراق
وزیر کشور امنیت مناطق مرزی کرمانشاه با عراق را مطلوب ارزیابی کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی در مرز خسروی اظهار کرد: در بازدیدی که بصورت زمینی از مرز رسمی پرویزخان و خسروی و همچنین بصورت هوایی از مرزهای شمالی استان کرمانشاه هم‌مرز با کردستان عراق داشتیم، وضعیت امنیت در این مناطق مطلوب است. وی گفت: به منظور تسهیل در مبادلات مرزی و خدمات‌رسانی در حوزه صادرات کالا و خدمات، فعالیت‌ها در مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین باید در سه شیفت انجام شود. استاندار مسئول مرز است و بقیه دستگاه‌ها باید با ایشان هماهنگ باشند. وزیر کشور درباره بازگشایی مرز خسروی و از سرگیری تردد زوار عتبات عالیات از این مرز هم گفت: بحث ما مساله عراق است که اینک با مشکل امنیتی روبه‌روست ولی در صورت اعلام آمادگی آنها و حل مسائل امنیتی، آماده بازگشایی مرز هستیم.

ناکامی دزدان دریایی در حمله به نفتکش ایرانی
ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش حمله سنگین دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی را در دریای سرخ ناکام گذاشت. 8فروند قایق مسلح دزدان دریایی یک فروند نفتکش کشورمان را در دریای سرخ مورد هجوم قرار دادند که با حضور به موقع ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند. ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش و تکاوران این نیرو با اجرای آتش پرحجم مانع از تعرض دزدان دریایی به نفتکش ایرانی شده و دزدان دریایی را متواری کردند. ناو گروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناو بوشهر اوایل اردیبهشت ماه سال جاری اسکله منطقه یکم این نیرو را به قصد آب‌های آزاد و بین المللی ترک کرد که در طول اجرای مأموریت ضمن پهلوگیری در بندر سودان توانست برای نخستین بار با عبور از خط استوا در بندر دارالسلام کشور تانزانیا حضور یابد.

از نظرات نخبگان در برنامه‌های دولت استفاده خواهیم کرد
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این‌که دولت تدبیر و امید مهمترین پایگاه علمی خود را دانشگاه، دانشگاهیان و نخبگان جامعه می‌داند گفت: جلساتی که دولت با حضور نخبگان و اساتید دانشگاهی برگزار می‌کند جلسات نمایشی نیست بلکه برای تک‌تک نظرات این عزیزان ارزش قائل هستیم و در تکمیل برنامه‌های دولت از این نظرات استفاده خواهیم کرد. اسحاق جهانگیری در بخش پایانی نشست هم اندیشی جمعی از اقتصاددانان با تیم اقتصادی دولت که با موضوع خروج از رکود و رونق اقتصادی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: دولت برای نخبگان کشور ارزش زیادی قائل است و برگزاری نشست هم‌اندیشی با این عزیزان با این نیت است که می‌خواهد از نظرات آنان استفاده کند.
درخواست برای بررسی الحاق ایران به یک کنوانسیون جدید هسته ای

بر اساس درخواست برخی مسئولان اجرایی از مدیران ارشد دولت، مقرر شده شرایط و تبعات الحاق جمهوری اسلامی ایران به "کنوانسیون وین راجع به مسئولیت مدنی در قبال خسارات هسته ای" مورد بررسی قرار بگیرد. بر اساس این درخواست، کنوانسیون مذکور در سال 1963 به امضا رسیده و در سال 1997 پروتکل اصلاحی آن تصویب شده است و در منطقه، کشورهایی چون اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به آن پیوسته اند.

ابتکار جالب یک وزیر برای کاهش هزینه های وزارتخانه

بر اساس بخشنامه ای که یکی از وزرای کابینه به مدیران این دستگاه ابلاغ کرده است، اعلام شده با توجه به بررسی های انجام گرفته درصد قابل توجهی از هزینه قبوض تلفن مربوط به تماس کارمندان و مدیران سازمان مرکزی با ادارات زیرمجموعه در سراسر کشور است که بر این اساس با ایجاد یک سامانه داخلی، تماس از طریق تلفن های ثابت و همراه با شهرستانها به جز در مواقع قطع این سامانه، ممنوع شده است.


۱+۵ مصمم به توافق تا ۲۰ جولای
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نمایندگان کشورهای گروه ۱+۵ در نشست دیروز خود مصمم به دستیابی به توافق جامع با ایران تا تاریخ ۲۰جولای شدند. تسنیم نوشت؛ مایکل مان اعلام کرد که نمایندگان کشورهای گروه ۱+۵ در مباحثات خود بر عزم خود برای دستیابی به توافق جامع با ایران تا تاریخ ۲۰ جولای تأکید کردند.به گفته وی،‌ اشتون مدیران کل سیاسی این شش کشور را برای یک روز کاری فشرده به منظور آمادگی برای نشست آتی مذاکرات هسته‌ای وین به بروکسل فراخوانده بود. قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در تاریخ ۲جولای (۱۱ تیرماه) به منظور دستیابی به توافق جامع در وین برگزار شود. برپایه این گزارش، ادعای سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی مطرح شده است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با «مارسلینو مدینا گونزالس» قائم مقام وزیر روابط خارجی کوبا که به تهران سفر کرده است، درباره مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده رسیدن به راه حل است و در این رابطه پیشنهادهای معقولی را ارائه داده است اما ممکن است طرف مقابل با زیاده‌خواهی مانع توافق شود که در آن صورت مانع به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای دنیا مشخص خواهد شد.


اخبار روزانه:

*روزنامه تشرین سوریه در یادداشتی با انتقاد از عربستان در حمایت از تروریست‌های منطقه نوشت: حمایت عربستان سعودی از تروریست‌ها در عراق و سوریه پیامدهایی برای این کشور خواهد داشت. تشرین در ادامه افزود: اگر گروه داعش یا هر گروه دیگر برضد پادشاهی عربستان فعالیت کند، البته سعود الفیصل، وزیر خارجه این کشور، نخواهد گفت - آن گونه که در سوریه و عراق ادعا می‌کند- در عربستان سعودی انقلاب رخ داده است، بلکه اعضای این گروه‌ها را تروریست و جنایتکار خواهد خواند و با بدترین عبارت توصیف خواهد کرد. در پایان این یادداشت آمده است: به نظر می‌آید سعود الفیصل و شاهزاده‌های دیگر حکومت آل‌سعود باید خود را برای مقابله با پیامدهای جنایت‌های خود بر ضد مردم کشورهای عربی و اسلامی از طریق حمایت از «انقلاب‌ها» آماده کنند.

* گفته می‌شود دولت مصر در پی درخواست عربستان از این کشور در حال اعزام کماندوهای خبره به عربستان سعودی و تقویت مرزهای این کشور است. این اقدامات پس از آن انجام شد که هواپیماهای شناسایی عربستان سعودی، اطلاعاتی مبنی بر حرکت داعش به سمت مرزهای سعودی به دست آوردند. داعش به‌دنبال تصرف منطقه «عرعر» در مرز عربستان سعودی و عراق است.

* عناصر داعش، «ابوعباس عندانی» از اعضای این گروه را به جرم دریافت رشوه و فساد مالی در حلب اعدام کردند و به صلیب کشیدند.

* داعش اعلام کردند که این فرد به اعدام محکوم شد به این دلیل که او از رانندگان در ایست‌های بازرسی باج خواست و آن‌ها را به ارتداد از دین اسلام متهم می‌کرد. در تصویری که از این شخص بر بالای دار منتشر شده، بر گردن وی تابلویی آویخته است که بر روی آن نوشته شده است: نام: ابوعباس عندانی، عضو داعش، جرم: اخاذی از مال مردم در پست بازرسی، حکم: اعدام و به دار آویخته شدن به مدت سه روز به فرمان «امیرالمؤمنین»!

*گروهی از صهیونیستها و آمریکاییها که مدعی اند قربانی تروریسم شده اند، حکم دادگاهی آمریکایی را برای ضبط جوازها و نامهای دامنه های اینترنتی متعلق به سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی دریافت کردند. نیتسانا دارشان لیتنر، وکیل صهیونیستی که همراه با رابرت تالچین، وکیل نیویورکی این پرونده را پیگیری می کند، ادعا کرد: همه وبسایت های متعلق به حکومت به مجرد آنکه اینترنت ایران تحت اختیار ما درآمد، دیگر ثبت نخواهد شد.

* در اقدامی عجیب شعبه انگلیس دانشگاه آمریکایی کاپلان از ثبت نام دانشجویان ایرانی در رشته های علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی در مقطع تحصیلات تکمیلی خودداری کرد.

* آرجون جین، رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در همایش روز جهانی پناهنده در شیراز، ایران را میزبان دومین جمعیت بزرگ پناهندگان در جهان دانست و گفت: ایران به عنوان یک عضو مهم درجامعه بین الملل، بیش از سهم خود به حمایت از پناهندگان پرداخته است.

* مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید جاوید حسین (از شیعیان پاکستانی مقیم قم) و مدافع حرم حضرت زینب(س) در قم برگزار شد.

* سرهنگ عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران، به برخورد مأموران پلیس راهور تهران با هر گونه تظاهر به روزه خواری اشاره کرد و گفت: برابر ابلاغیه صورت گرفته در ماه مبارک رمضان، مأموران راهور تهران با هرگونه تظاهر به روزه خواری رانندگان برخورد کرده و نسبت به توقیف خودروی متخلفان اقدام می کنند.

* محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حالی که خبرنگاران چهار ساعت پشت درهای بسته منتظر بودند تا نشست وی با مدیران 16تیم لیگ برتر به پایان برسد، حاضر به گفت وگو با خبرنگاران نشد و جواب عجیبی هم به نمایندگان رسانه ها داد. وی بعد از پایان مراسم مصاحبه نکرد و هنگامی که خبرنگاران به او گفتند، به مدت چهار ساعت پشت در ایستاده اند تا صحبت های وی را انعکاس دهند، اعلام کرد، من از شما نخواسته بودم اینجا بیایید.

* دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یکی از مفتی های داعش در شهر الباب در 38 کیلومتری شهر حلب فتوای جالبی صادر کرده که «هر فردی که داعش را دوست نداشته باشد، روزهاش باطل است»!

* دادستان عمومی و انقلاب تهران شایعات مطرح شده در خصوص آزادی ب. ز را تکذیب کرد. جعفری دولت آبادی با تکذیب این شایعات گفت: هیچ تغییری در وضعیت (ب. ز) ایجاد نشده و وی همچنان در زندان است.

* عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: دوره های آموزشی تخصصی موسیقی در فرهنگسراها پس از اصلاح، ساماندهی وضعیت و البته با نگاه حرفهای ، رویکرد پژوهشی و نگرش تکمیلی به حوزه آموزش بازطراحی و اجرا می شود.

* احمد شاهورانی، نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی گفت: واحدها و مراکز دانشگاه آزاد که توانایی درآمدزایی دارند، نسبت به تأسیس شرکتهای اقتصادی در واحدهای دانشگاهی اقدام کنند.

* محمد حقانی، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از مشخص شدن مکان جایگزین بهشت زهرا(س) خبر داد وگفت: با تأیید مسؤولان مربوطه آرامستان جدید در محل جاده قدیم تهران- قم ساخته خواهد شد، چرا که این محل ضمن برخورداری از زمینهایی که مالکیت آنها در دست دولت است، فاقد مشکلات زیست محیطی نیز هست.

* در حالی که در برخی کشورهای عربی پخش سریال هایی درباره جریان مقاومت کاهش یافته است، در سال جاری دو سریال درباره مقاومت در لبنان تولید شد. نخستین سریال، سریال «روح» است که توسط شبکه الاقصی ساخته شده و سریال دیگر «نمک خاک» است که قرار است با آغاز ماه رمضان از شبکه المنار پخش شود.

* سید حسن هاشمی وزیربهداشت در جدیدترین گفت وگوی خود با اشاره به ثروتش گفت: من ثروتمند هستم اما این ثروت را از طریق رانت های دولتی و بازی کردن با دارایی های مردم یا احتمالاً سوءاستفاده از اطلاعات دولتی به دست نیاوردهام. یعنی من بیمار ویزیت کرده ام، عمل جراحی انجام دادهام و کار تحقیقی، علمی و پزشکی کرده ام.

* ژنرال دانا پیتارد به عنوان فرمانده تیم مستشاران نظامی آمریکا که برای مشاوره به ارتش عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به عراق اعزام شده اند، انتخاب شد.

* مقامهای عربستان سعودی با اعلام افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به سندرم تنفسی خاورمیانه موسوم به کرونا، تأکید کردند که بیش از 100 مورد جدید ابتلا در این کشور گزارش شده است.

* جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان سعودی از او خواسته تا از نفوذش برای ترغیب اهل تسنن برای پیوستن به دولت جدید عراق در مبارزه با داعش استفاده کند و وی نیز با این درخواست موافقت کرده است.

* در آستانه بیستمین سالگرد حادثه امیا، قاضی تحقیق این پرونده آب پاکی بر دست بوقچی های صهیونیست ریخت و قضیه اتهامات را تنها یک فرضیه دانست. «کانیکوبا کورال» در مصاحبه با یک روزنامه آرژانتینی گفت: من به شخصه قضیه ایران را در حد یک فرضیه می دانم، تا جایی که صرفا برای پرس و جو دستور بازداشت چند تبعه ایرانی را صادر کردم زیرا هیچ سند مهم دیگری علیه آنها ندارم.

https://shoma-weekly.ir/iL18fv