گفته می‌شود که...

حرمت‌شکنی چفیه در صدا و سیما!/ تبلیغ BBC برای حضور خاتمی در انتخابات/ رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد- مشایی منصوب شد/ استفاده از قرآن کریم یا اذان به عنوان آهنگ تلفن همراه حرام شد/ حمله انتخاباتی رادیو فردا به اصولگرایان و...

حرمت‌شکنی چفیه در صدا و سیما!
در نیمه‌های پخش بخش خبری ساعت 16 دیروز سیمای استان خراسان جنوبی، خبری مبنی بر کشف مقادیر قابل‌توجهی سوخت قاچاق (نفت گاز) از یک دستگاه تریلی در بخش دیهوک شهرستان طبس بر روی آنتن رفت. در لابه‌لای پخش گزارش، تصاویری از چهار متهم دستگیرشده پخش شد در حالی که یکی از آنان چفیه بسیجی بر گردن آویخته بود و متأسفانه این تصاویر در بخش‌های خبری 20 و 23 این استان هم پخش شد. حال باید پرسید که چگونه است که این تصویر توهین‌آمیز به چفیه بسیج که دل هر بسیجی درد آشنایی را به درد آورده، در تمام بخش‌های خبری استان پخش می‌شود، ولی فرد یا ارگان و یا نهادی صدایش در نمی‌آید تا دست‌کم از تکرار آن در بخش‌های دیگر خبری این استان جلوگیری شود!

غفلت قابل‌تأمل مدیران ساختمانی کشور
در حالی مدیران ایرانی با غفلتی نابخشودنی، از شرکت انگلیسی «اتکینز» برای انجام طرح‌های کلان در کشور دعوت می‌کنند و با عباراتی دهان‌پرکن مانند؛ شرکت بین‌المللی و معمار سرشناس بین‌المللی و... به استقبال این شرکت می‌روند که این شرکت به اجرای طرح‌های عظیم و بی‌هویت در جهان به‌ویژه در کشورهای عرب منطقه، بسیار مشهور است. در سال 2010 میلادی، این شرکت با چراغ سبز دولت بریتانیا، طرحی جنجالی را برای شهر مقدس مکه به پادشاه عربستان ارائه کرد که با اعتراض بسیاری از مسلمانان مواجه شده است؛ اما طرح شرکت بریتانیایی «اتکینز» برای تخریب مسجدالحرام، با موافقت پادشاه وهابی آل‌سعود به اجرا درآمده و بر طبق آن، بنای مسجدالحرام (به غیر از خانه کعبه) کاملاً تخریب خواهد شد و ساختاری نامتعارف و ناهمگون با این مکان مقدس جایگزین آن می‌شود. در حال حاضر، شرکت اتکینز، بدون توجه به احساسات مسلمانان، مشغول اجرای این طرح است. گفتنی است چندین سال است که ائتلاف «فراماسون- بهائیت» نقشه‌های شومی را برای بیت‌الله الحرام در سر می‌پرورانند و متأسفانه بخشی از آن نیز به اجرا درآمده است. مجتمع «ارون» که در کیلومتر بیست آزادراه تهران- کرج، در منطقه شهری گرمدره و در زمینی به مساحت 350هزار مترمربع واقع شده است، از سوی شرکت «اتکینز» و معماری انگلیسی به نام «تام رایت» طراحی شده است که مرحله نخست این پروژه، شامل پارک آبی تفریحی، به بهره‌برداری رسیده است و مرکز خرید چند منظوره، مجموعه ورزشی و یک هتل در آینده افتتاح خواهد شد.

بهترین نوروز از نگاه بهنود!
اخیرا مسعود بهنود، روزنامه‌نگار لندن‌نشین در یکی از برنامه‌های نوروزی شبکه بی‌بی‌سی فارسی پاسخ خبرنگار این شبکه را به شکل عجیبی داد. بهنود در بیان خاطرات نوروزی خود، یکی از بهترین خاطرات خود را مربوط به 37 سال پیش در لندن می‌داند: «من به‌خاطر اینکه دخترم آمده بود اینجا مدرسه می‌رفت، به لندن آمده بودم و رفته بودم به یک هتلی. من صبح وقتی از اتاقم اومدم بیرون دیدم مارگو همینگوی، نوه ارنست همینگوی، که یکی از زیباترین مانکن‌‌های جهان بود برهنه از اتاقش آمد بیرون. نزدیک به 2 متر هم قدش بود. من هم هنوز صبحونه نخورده بودم!... در همین لحظه علی همدانی، مجری بی‌بی‌سی فارسی وسط صحبت‌های بهنود پرید و با خنده گفت: ناشتا!...» این خاطره سخیف در حالی از سوی بهنود به عنوان یکی از بهترین خاطراتش بیان می‌شود که از وی به عنوان استاد طیف گسترده‌ای از روزنامه‌نگاران جریان اصلاحات نام برده می‌شود. بسیاری از شاگردان وی هم‌اکنون در خارج از کشور مشغول فعالیتند و برخی نیز در ایران اداره چند مجله روشنفکری نزدیک به جریان فتنه را برعهده دارند. گفتنی است مسعود بهنود پیش از این در ایران با اتهام نگهداری و مصرف مواد مخدر نیز روبه‌رو بوده است.

واکنش زاهدی به نامه احمدی نژاد
خبرآنلاین: محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم دولت نهم در واکنش به انتشار نامه احمدی نژاد به وزیر علوم برای برکناری دو رئیس دانشگاه گفت: انتشار چنین نامه ای به سود دولت نیست و مطمئنم که دولت آن را منتشر نکرده است.

 وب‌سایت نتانیاهو هک شد
تسنیم: فعالین اینترنتی در آخرین سری از حملات خود به وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی، وب‌سایت نتانیاهو و همچنین حزب لیکود را هک کردند

تبلیغ BBC برای حضور خاتمی در انتخابات
تردید خاتمی در اعلام حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی را بر آن داشت تا دست به انتشار گزارش رپرتاژی در تبلیغ خاتمی بزند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدتی پس از فراخوان نمایشی اصلاح‌طلبان فراری خارج‌نشین و فتنه‌گران محکوم امنیتی نظیر اکبر گنجی و تقی رحمانی و مصطفی تاج‌زاده و... بر حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری به امید تکرار فتنه 88 و زمینه‌سازی برای ایجاد آشوبی جدید با حمایت کشورهای غربی، بنگاه خبرپراکنی انگلیسی بی‌بی‌سی با انتشار گزارش جانبدارانه‌ای با عنوان «آیا خاتمی می‌‌آید» با تظاهر به بررسی جوانب حضور خاتمی در انتخابات پیش رو به طور ضمنی از حضور خاتمی در انتخابات حمایت کرد و به تبلیغ خاتمی پرداخت.
در رپرتاژ آگهی بی‌بی‌سی برای خاتمی با اشاره به عواقب بعد از اعلام حضور خاتمی از قول یکی از فتنه‌گران آمده است: «می‌دانیم که داریم ریسک می‌‌کنیم. [فتنه‌گران] اگر تحلیل ما را بپذیرند مثل ما حاضر خواهند شد ریسک بکنند».
بی بی سی در چند روز گذشته نیز با انتشار مقاله تحلیلی به قلم مرتضی کاظمیان، روزنامه‌نگار سابق نشریات اصلاح‌طلب، به تبیین فواید حضور سید محمد خاتمی در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری پرداخته و با به‌کار بردن صفاتی چون «ایثارگر، جانباز مردم، اهل صداقت و راستی» نظر بشدت مثبت بی‌بی‌سی نسبت به کاندیداتوری خاتمی را نمایان می‌‌کند. خاتمی و برخی از اصلاح‌طلبان با تن ندادن به نتایج انتخابات سال 88 با عمل به توصیه‌های جورج سورس، طراح کودتاهای مخملی آشوب به پا کردند.
اصلاح‌طلبان باند خاتمی که نمی‌توانند از قدرت چشم‌پوشی کنند با به هم بافتن تحلیل‌های من در آوردی بدون ابراز ندامت از آشوبگری‌های خود در سال 88 می‌‌خواهند دوباره به قدرت بازگردند. بی‌بی‌سی در گزارش خود تا آنجا پیش رفته که برای جذب هوادار با نام بردن از صفحات حمایت از خاتمی در فیس‌بوک به تبلیغ آنها پرداخته است.

سلاح لیزری در خلیج فارس
ای بی سی نیوز: نیروی دریایی آمریکا در نظر دارد برای دور کردن دشمن از شناورهای خود یک سلاح جدید لیزری را به خدمت بگیرد. سال آینده میلادی این سلاح جدید در خلیج فارس مستقر می شود.

 اسراییل به ایران نزدیک تر شد
فرارو: بعد از چهار سال کشمکش، سرانجام ترکمنستان موافقت کرد که نخستین سفیر رژیم صهیونیستی را در عشق‏ آباد بپذیرد. به این ترتیب رژیم صهیونیستی بعد از باکو، دومین سفارت خود را در نزدیکی مرزهای ایران افتتاح می‏ کند.

 ناطق‌نوری: شرایط مهیا نیست
حجت الاسلام ناطق نوری در دیدار نوروزی خود با برخی مسؤولان تأکید کرد که شرایط برای نامزد شدنش در این انتخابات مهیا نیست. وی گفت: موضعم را درباره نامزدها، بعد از تایید صلاحیت شان به صورت شفاف بیان خواهم کرد.

واگذاری ساختمان وزارت جهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی
بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مقام ارشد دولتی به خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، حق بهره برداری از یک ساختمان اداری به مساحت ۷۷۱ متر مربع عرصه و ۲۰۰۰ متر مربع اعیانی از وزارت جهاد کشاورزی واقع در پایتخت به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده تا در اختیار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

دستور جالب برای افزایش امتیازات مدیران شرکتهای دولتی
انوار-بر اساس دستور یک مسئول مهم اجرایی، مقرر شده کارشناسان حقوقی و ادارات دولتی شرایط اعمال امتیازات ایثارگری برای آن دسته از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های دولتی که جزو ایثارگران هستند را بررسی و نتایج را برای ابلاغ تصمیمات لازم در این خصوص اعلام کنند. این دستور پس از نامه یکی از وزرای اقتصادی کابینه و بیان این موضوع، صادر شده است.

فتحی‌پور کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود
شنیده شد که یک نماینده دیگر مجلس در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود. مهر نوشت؛ ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در این رابطه ضمن تایید حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قانون اساسی کشور معمولا تمام افراد می‌توانند به عنوان کاندیدای انتخابات ثبت نام کنند و با تایید مراجع ذیصلاح وارد عرصه انتخابات شوند.
فتحی پور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اقتصاد و بازرگانی از دانشگاه واحد تهران مرکز و کارشناسی ارشد امور برنامه‌ریزی از واحد علوم و تحقیقات است که در کارنامه خود سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی  و نیز عضو هیات رئیس تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور، هیات رئیسه گروه دوستی پارلمان سنگاپور و کره جنوبی و همچنین 15 سال مدیریت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  را داراست.

رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد
پارسینه: عبدالرضاشیخ الاسلام وزیر استیضاح شده کار و امور اجتماعی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حامیان دولت و تیم احمدی نژاد- مشایی منصوب شد. اعضای اصلی شورای سیاستگذاری این ستاد را الهام، فقیه و امیدی تشکیل می دهند.

 تکذیب سرعت پایین اینترنت به دلایل امنیتی
مهر: محمد حسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که برخی رسانه ها پایین بودن سرعت و ظرفیت اینترنت را مسایل امنیتی عنوان می کنند، گفت: این ادعایی کذب است.

  تنها فرد مورد اجماع اصلاح‌طلبان
ایسنا: محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت که سیدمحمد خاتمی تنها کسی است که اصلاح‌طلبان روی او اجماع دارند.

گوگل ارث اسلامی افتتاح می‌شود
شنیده شد که نقشه اینترنتی آنلاین اسلامی راه‌اندازی می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مردم جهان، بیشترین نیازهای علمی و اطلاعاتی خود را از طریق سایتهایی مانند گوگل ارث و ویکی پدیا تامین می‌کنند، گفت: زمینه عملیاتی شدن پروژه گوگل ارث اسلامی با نام «بصیر» فراهم شده است که با ایجاد دیتاسنتر مناسب، ظرف 4 ماه آینده نهایی می‌شود.
دکتر محمدحسن نامی با اشاره به آخرین وضعیت عملیاتی کردن پروژه گوگل ارث ایرانی اظهارداشت: راه‌اندازی پروژه «نقشه سه‌بعدی زمین» فراهم شده و هم اکنون ما به دنبال ایجاد دیتاسنتر مناسبی هستیم تا این حجم اطلاعات در آن قرار گیرد. وی با بیان اینکه نسل جوان امروز نسلی است که تمام نیازهای اطلاعاتی و علمی خود را از طریق سایت‌های اینترنتی فراهم می‌کند، ادامه داد: سعی مان براین است که ظرف مدت کوتاهی نزدیک به 4 ماه بتوانیم سرویس گوگل ارث اسلامی را به عنوان سایت ملی جمهوری اسلامی ایجاد کنیم تا در سطح جهان قابل بهره‌برداری باشد.

علت‌ سقوط‌ جت‌ آمریکایی‌
ایسنا: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد سقوط یک فروند جت این ناوگان در آبهای خلیج فارس در روز دوشنبه به علت از کار افتادن موتور بوده است.

 الحاق دوباره آذربایجان به ایران!
فارس: کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل از تلاش نمایندگان استان‌های شمال غرب کشور برای بازنگری در قرارداد ترکمنچای و الحاق آذربایجان به ایران خبر داد.

پرسش قابل‌تأمل!
وب سایت ضدانقلاب خودنویس نوشت: یکی از بارزترین مؤلفه‌های فعالیت سیاسی برخی زندانیان، ارسال پیام‌هایی از درون سلول در شرایطی است که از بیرون خبر ندارند! برای نویسنده این سؤال جدی سرجای خود باقی است که افرادی نظیر آقا مصطفی تاج‌زاده، چگونه می‌توانند از مسائل روز آگاه باشند، بی آنکه سایت‌ها و رسانه‌های مختلف را بررسی کنند و شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای را ببینند؟ در ادامه این مطلب آمده است: سایت‌هایی که پیام‌های این افراد زندانی را منتشر می‌کنند، بی آنکه شرایط این دوستان را کاملاً توضیح دهند، باید بررسی کنند که چنین معجزه‌ای چگونه واقع شده است! نویسنده خودنویس تصریح کرد: البته سؤال بنده به هیچ وجه ربطی به سؤال‌های رسانه‌های حاکمیت ندارد؛ اما مایل هستم بدانم که اطلاعات به‌روز یک زندانی سیاسی که اغلب درون سلول انفرادی است، چگونه «به‌روز» می‌شود و چگونه می‌تواند این همه به بیرون نامه‌نگاری کند! علت حساسیت و مشکوک شدن رسانه‌های ضدانقلاب نسبت به فعالیت‌های تاج‌زاده از این جهت است که در بحبوحه آشوبگری فتنه‌گران، ویدئوی اظهارات وی در زندان و خطاب به برخی دوستانش نظیر رمضان‌زاده و صفایی فراهانی منتشر شد که تأکید می‌کرد: برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم، می‌دونم که در انتخابات تقلب نشده. ممکنه که یک میلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات را باختیم؛ حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون، شاید 24 میلیون و 15 میلیون مثلاً [نسبت آرای احمدی‌نژاد و موسوی ] ولی انتخابات را باختیم.»

از معاونت مطبوعاتی تا مزدوری!
علی‌اصغر رمضان‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت محمد خاتمی، چندی است به دلیل پرداخت نشدن حقوقش در تلویزیون رها، از این شبکه جدا شده است. این جدایی و بیکاری، او را همچون دیگر فراریان و ضدانقلاب خارج‌نشین در اروپای گرفتار در بحران اقتصادی به‌شدت در مضیقه و تنگنا قرار داده است. در همین راستا وی تلاش کرد تا با انتشار مقاله در وب‌گاه بی‌بی‌سی فارسی امرار معاش کند؛ اما به‌دلیل بی‌محتوا بودن مقاله‌اش مسئولان بی‌بی‌سی فارسی مقاله وی را منتشر نکردند. رمضان‌پور سرخورده، سعی کرد روحیه از دست رفته خود را با انتشار مقاله‌اش در فیس‌بوک جبران کند. پس از این بی‌توجهی‌ها به معاون مطبوعاتی خاتمی و همچنین فشار سنگین ناشی از زندگی در اروپا، وی به سایت روزآنلاین می‌پیوندد و جیره‌خوار سرویس جاسوسی هلند می‌شود؛ اما هزینه اندک روزآنلاین کفاف زندگی وی را نمی‌دهد، در نتیجه وی کاسه‌ گدایی خود را در مقابل گروهک تروریستی منافقین می‌گیرد و طی مقاله‌ای در همان سایت، برای تروریست‌های منفور مظلوم‌نمایی می‌کند. وی با دریافت اندکی پول از منافقین نه‌تنها وطن‌‌فروشی کرده که پای خود را بر روی خون پاک 12 هزار کودک و زن و جوان و پیری گذاشته که به دست این گروهک تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

حمله انتخاباتی رادیو فردا به اصولگرایان
در حالی که حمایت و جانبداری رادیوفردا از اصلاح‌طلبان سابقه دیرینه‌ای دارد و در آستانه انتخابات پیش رو هم این حمایت‌ها از چندی پیش عیان‌تر شده، حملات و اتهامات رادیو فردا علیه جریان اصولگرا و نیروهای ولایتمدار هم از هم‌اکنون و در حدود 2 و نیم ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.
بر همین اساس رادیوفردا در مورد تعدد کاندیداهای اصولگرا، تحلیلی توهین‌آمیز و سراسر اتهام و جوسازی نسبت به کلیت جریان اصولگرایی کشور ارائه کرد و بیشتر این افراد ثبت‌نام کرده در اردوگاه اصولگرایان را عده‌ای منفعت‌طلب معرفی نمود که به دنبال کسب منافع شخصی خویش هستند.
در این گزارش رادیو فردا که بیشتر یک گزارش سفارشی و کاملا هدفمند بر اساس سیاست‌های کاخ سفید در آستانه انتخابات پیش رو به نظر می‌رسید علت تعدد افراد داوطلب برای کاندیداتوری ریاست جمهوری را باج گرفتن از رهبری و نیز داشتن این پیش فرض که « ما از احمدی‌نژاد سال 84 که در بین مردم گمنام‌تر نیستیم!» عنوان کرد.
گفتنی‌است؛ رادیو فردا در این گزارش خود هم در ادامه سناریوی از پیش تعیین‌شده کاخ سفید برای التهاب‌آفرینی در آستانه انتخابات، باز هم به حوادث سال 88 اشاره کرد تا به این طریق در آستانه انتخابات بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و زمینه‌سازی‌های لازم برای سایر سناریوهای سیاسی اجتماعی در انتخابات فراهم شود.

ممنوع‌الورود شدن دوربین شبکه خبر به آزادی
شنیده شد که دوربین شبکه خبر از ورود به استادیوم آزادی منع شد. ایسنا نوشت؛ سیروس معدن‌دار، مدیر ورزش شبکه خبر درباره‌ علت ممنوعیت ورود خبرنگاران شبکه خبر به استادیوم آزادی در جریان بازی استقلال و الهلال، گفت: پیش از عید زمانی که روزنامه‌ها تعطیل شدند، شبکه خبر گزارش‌هایی پخش کرد که بخش حراست دوربین‌های شبکه خبر را گرفت و نگذاشت که گزارش گرفته شود. این بازی مربوط به بسکتبال تیم مهرام و تیم پتروشیمی بود که در جایگاه خبرنگاران، افراد متفرقه را نشانده بودند.او در ادامه گفت: زمانی که این گزارش‌ها را گرفتیم، آنها اعلام کردند که ما باید تشخیص بدهیم که این گزارش پخش شود، یا نه؛ درحالی که ما به‌اندازه‌ خودمان چارچوب‌ها را می‌شناسیم و حتی خیلی از خبرهای ورزشی را می‌شنویم اما کار نمی‌کنیم.
درحال حاضر نیز نامه‌نگاری کرده‌اند که دوربین‌های شبکه خبر را به استادیوم راه نمی‌دهیم. دیروز نیز که خبرنگاران از طرف شورای ورزشی تایید شده بودند و کارت‌های آنها صادر شده بود، در بدو ورود، مانع ورود خبرنگاران شبکه خبر شدند و کارت‌های آنها را پاره کردند. او در ادامه تاکید کرد: آقای وزیر باید به این مساله ورود کند و کاری انجام دهد که این اتفاق نیفتد؛ متاسفانه کارهایی انجام می‌دهند که در شأن وزارت ورزش نیست.

دایی و رویانیان باز هم با هم رودررو نشدند
شنیده شد که سرمربی اسبق پرسپولیس و مدیرعامل فعلی این تیم با یکدیگر روبه‌رو نشدند. اوج‌نیوز نوشت؛ مراسم ختم مادر مهدی مهدوی‌کیا از ساعت ۱۴ سه‌شنبه در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد. علی دایی که از حاضران در مراسم ترحیم مادر مهدی مهدوی‌کیا بود، وقتی به داخل مسجد رفت متوجه حضور محمد رویانیان در مراسم شد اما ترجیح داد از سمتی رد شود که با مدیرعامل پرسپولیس رودررو نشود. این درحالی است که دایی از فاصله چند متری رویانیان رد شد .مشابه این اتفاق در روزهای پایانی سال 91 هم در مراسم فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای تکرار شده بود. همچنین امیر قلعه‌نویی، میرشاد ماجدی و ستار همدانی هم در این مراسم حضور یافنتند و به مهدوی‌کیا تسلیت گفتند.

پخش پول میان مردم روش کشورهای سوسیالیستی بود
محمد خوش‌چهره نماینده سابق مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه تهران به افکار نیوز گفت: به اعتقاد من بخش زیادی از مباحثی که در‌سال ۸۴ مطرح شد بر‌اساس ایمان و باور قلبی نبود. نتیجه به دست آمده، طبقاتی شدن جامعه و فقیر‌تر شدن مردم است. وی افزود: استفاده ابزاری از فقر مردم و دادن شعارهای اقتصادی و توزیع پول در میان آنان برای جلب آرای مردم خاصه فقرا روشی است که در برخی کشورهای سوسیالیستی اتخاذ شده بود و اکنون نیز این نگرانی وجود دارد که برخی از همین تاکتیک‌ها در کسب آرا موثر واقع شود.

علت ادامه حبس شهرام جزایری
شهرام جزایری که می‌توان از وی به‌عنوان معروف‌ترین مفسد اقتصادی نام برد، به‌رغم پایان دوران محکومیتش هنوز در زندان به سر می‌برد. به گزارش شفاف، سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره وضعیت شهرام جزایری گفت: براساس اسناد و مدارک موجود هنوز بخشی از رد مال جزایری که به موجب حکم دادگاه به آن محکوم شده بود به‌طور کامل انجام نشده است. وی افزود: این درحالی است که جزایری به جریمه نقدی در حق صندوق دولت هم محکوم شده است که باید این جریمه را هم بپردازد. تا زمانی که جزایری این دیون را پرداخت نکند نمی‌تواند از زندان خارج شود.

احضار تعدادی از مدیران سابق وزات نیرو
تعدادی از مدیران وزارت نیرو درخصوص درگیری‌های اواخر‌سال گذشته کشاوزان در اصفهان به دادسرا احضار شدند. قاضی محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی ‌و انقلاب اصفهان به مهر گفت: متاسفانه، مدیران سابق این وزارت‌خانه به وظایف خود، در اجرای قانون توزیع عادلانه آب، به خوبی عمل نکرده و باعث شدند هزینه سنگینی به نظام وارد شود. دادستان اصفهان تاکید کرد: با شکایت کشاورزان پرونده‌ای در شعبه بازپرسی در دادسرای اصفهان تشکیل شده و برخی مدیران سابق وزارت نیرو از سوی بازپرس به دادسرا احضار شده است. قاضی حبیبی خبر کشته شدن چند کشاورز در این ماجرا را رد کرد و گفت: در این اتفاقات چند نفر مجروح شدند اما فردی کشته نشد. وی از بازداشت افرادی که خط لوله یزد را تخریب کرده بودند خبر داد و گفت: این افراد با سپردن قرار تامین در حال حاضر آزاد هستند و به اتهام آنها در دادسرا رسیدگی خواهد شد.

برکناری یک مسول ورزشی وسط برنامه تلویزیونی
معاون ورزشی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان شنبه شب در حین اجرای برنامه از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، از سمت خود برکنار شد!
 در این برنامه که از ساعت 22 شنبه شب روی آنتن رفت پس از آن که مجری به برنامه به کنایه از سه شغله بودن مهدی جهانبخش معاون ورزشی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان سخن گفت و با پخش تیزری به سرپرستی هیئت ژیمناستیک و سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان قشم اشاره کرد، جهانبخش در گزارشی با اشاره به اینکه بزودی با برگزاری جلسه ای با مدیرکل ورزش و جوانان استان مناسبترین تصمیم در خصوص انتخاب یک پست گرفته خواهد شد، در حال پایان این موضوع بود که در اواسط برنامه دانشور، مدیرکل ورزش و جوانان استان به روی خط آمده و با بیان اینکه دیگر جهانبخش معاون ورزشی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نیست، شوکی را به برنامه و مجری آن وارد کرد.

اصلاح‌طلبان چرا قادر به معرفی نامزد نیستند؟
عباس عبدی عضو مستعفی حزب مشارکت علت عدم معرفی نامزد از سوی اصلاح‌طلبان را تناقضات و تضادهایی دانست که در ذهن آنها وجود دارد. وی به فرارو گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل تناقضات و تضادهایی که در ذهنیت آنها به‌وجود آمده فعلا قادر به معرفی فردی که نامزد ممکنی برای حضور درانتخابات باشد نیستند یا حداقل از زمانی که بتوانند این کار را به نحو مطلوبی انجام دهند، گذشته است.

علت فیلترینگ صفحه احمدی نژاد در ویکی پدیا
در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها راجع به فیلترینگ صفحه محمود احمدی نژاد در ویکی پدیا، دکتر عبدالصمد خرم آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، توضیحاتی بدین شرح در این باره ارائه داد:تهیه کنندگان صفحه ای که به نام جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد در سایت ویکی پدیا ایجاد شده، نسبت‌های ناروایی به ایشان داده‌اند که محتوای این صفحه پس از بررسی‌های کارشناسی، به استناد بند «د-3» فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و ماده 698 قانون مجازات اسلامی (نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات رسمی) در تاریخ 1390/9/15 توسط کارگروه تعیین مصادیق، مجرمانه تشخیص داده شد و فیلتر گردید.اکنون بعد از گذشت بیش از 16 ماه از فیلتر صفحه مزبور، متأسفانه برخی از سایت‌های خبری و روزنامه‌ها با انتشار این خبر، خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف تهیه کنندگان مطلب مجرمانه مذکور اقدام نموده‌اند که این عمل مذموم با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، امری نامطلوب و مخرب می‌باشد.

عزت الله ضرغامی عزادار شد
سفیر نوشت: برادر عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارفانی را وداع گفت.، مراسم یابود مرحوم هدایت الله ضرغامی، دیروز در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) (رباط کریم) برگزار می‌شود.

یک خبر خوش برای اردبیلی ها
خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل خبر داد: احضار عوامل تبدیل اراضی مزروعی روستای بنفشه درق اردبیل به دادگاه جهت پاسخگویی درخصوص نحوه تملک و تقسیم 9 هکتار زمین خریداری شده از املاک مزروعی این روستا موجب دلگرمی و خوشحالی اقشار مردم اردبیل شده است. بعضی دستگاههای دولتی استان اردبیل طی سالهای اخیر در قالب تعاونی مسکن، زمین‌های زیادی را تغییر کاربری داده و با تقسیم ناعادلانه آن، موجب رونق بازار واسطه گری، شکاف طبقاتی و نارضایتی عمومی می‌گردد.

صدور فتوایی که جرقه جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای را زد
کاظم الشمری، از نمایندگان مجلس عراق، فتوای "ابن دمشقی" مفتی سوری، مبنی بر تخریب حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) را سرآغاز جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای دانست. الشمری، ضمن ابراز تأسف از صدور چنین فتوایی گفت: فتوای ابن دمشقی، تمام عالم اسلام را به یک جنگ فرقه‌ای وارد می‌کند که خون هزاران بیگناه در آن ریخته خواهد شد، کسانی که هیچ گناهی ندارند جز اینکه باید عطش برخی خونخواران را فرو نشانند. وی همچنین گفت: صدور این فتوا جزیی از توطئه‌های تفرقه افکنی میان جامعه اسلامی است و "ابن الدمشقی" نیز مجری سیاست‌های اسرائیل در منطقه است.

 استفاده از قرآن کریم یا اذان به عنوان آهنگ تلفن همراه حرام شد
 دارالافتای شرعی مصر در فتوایی استفاده از قرآن کریم یا اذان به عنوان آهنگ تلفن همراه را حرام اعلام کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا، در این فتوا آمده است: قرآن کریم، کلام خداوند متعال است که باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرد، همانگونه که قرار دادن سایر کتاب‌ها بر روی قرآن جایز نیست. دارالافتای مصر تأکید کرد: کلام خداوند بر همه کلام‌ها برتری دارد و استفاده از این کلام به عنوان آهنگ تلفن همراه زیبنده نیست و به دور از ادب به شمار می‌آید.
 این فتوا می‌افزاید: قرآن کریم برای عبادت نازل شده است، نه اینکه برای اموری مورد استفاده قرار گیرد که در شأن آن نیست. دارالافتای مصر با اشاره به اینکه در هنگام پاسخ دادن به تلفن همراه به آیات قرآنی توجه نمی‌شود از این امر به عنوان عاملی برای کم ارزش شمردن قرآن یاد کرد. در ادامه این فتوا آمده است: اذان نیز همانند قرآن به شمار می‌آید، زیرا اذان به معنای اعلام وقت نماز است درحالی که تلاوت اذان در هنگام تماس با تلفن همراه در وقتی به جز وقت نماز استفاده می‌شود.

دیدار بی نتیجه دو کاندیدای اصلاح طلب
 محمد شریعتمداری و محمد عارف دو نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در راستای اجماع اصلاح طلبان بر روی یک گزینه واحد دیدار کردند.
براساس گزارش فارس، این دیدار نتیجه مورد نظر هیچ‌کدام از این دو نامزد احتمالی اطلاح‌طلب را در برنداشت.
گفتنی است باتوجه به اتمام تعطیلات نوروزی برخی نیز در پی بی‌نتیجه ماندن این دیدار مدعی شدند این گفت‌وگو در راستای دید و بازدیدهای نوروزی صورت گرفته است.

کاهش اختیارات همسر امیر قطر
روزنامه "الدیار" لبنان، بعد از کشمکش طولانی بر سر اختیارات "حمد بن جاسم" وزیر خارجه و "موزه" همسر امیر قطر درباره بودجه‌ها و پروژه‌ها، امیر قطر قدرت اجرایی همسرش " موزه " را گرفت و از اختیارات حمد بن جاسم کاست.
الدیار تأکید کرد، این اقدام امیر قطر موجب کاهش قدرت هر دوی آنان شد؛ و وی برخی از مسئولیت‌ها و اختیارات سلب شده از موزه و وزیر خارجه را به مشاوران خود که به او نزدیک هستند محول کرد.
این مساله موجب شد که نخست وزیر قطر به بهانه درمان به انگلیس و آمریکا برود و با هواپیمای خود که می تواند هجده ساعت متوالی پرواز کند، میان آمریکا و قطر در رفت و آمد باشد .. اما به نظر می رسد که همسر امیر قطر هرگز به این وضعیت راضی نخواهد شد.

واکنش جنجالی کاپیتان تیم ملی به تعویض قلعه نویی
جواد نکونام در دیدار استقلال برابر الهلال تعویض شد و امیر قلعه نویی اعلام کرد این بازیکن، نکونام همیشگی نبوده است.قلعه نویی همچنین این بازیکن را روی گل خورده استقلال مقصر دانست و تاکید کرد شماره 6 تیمش به جای بازیسازی اقدام به دفع اشتباه توپ کرد و باعث گل حریف شد.
نکونام پس از پایان بازی بلافاصله ورزشگاه را زودتر از سایرین ترک کرد تا مشخص شود از تعویض خود راضی نیست.
استقلالی ها درتوجیه حرکت نکونام تاکید کردند وی به خاطر شلوغی و با هماهنگی زودتر از بقیه آزادی را ترک کرد و توضیحی ندادند در دیگر مسابقات پرجمعیت که نکونام تعویض نمی شد چرا علاقه ای به ترک زودهنگام ورزشگاه نداشت!

اخبار کوتاه
* «تری جونز»کشیش افراطی و اسلام‌ستیز آمریکایی، اعلام کرد که در دوازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، قصد دارد طرح بین‌المللی «سوزاندان 2998 قرآن» را به اجرا درآورد. سازمان جونز اعلام کرده است که به‌زودی فراخوان طرح بین‌المللی سوزاندن 2998 قرآن را منتشر خواهند کرد. به‌گفته این کشیش هتاک، عدد 2998 تعداد قربانیانی است که در حادثه 11سپتامبر سال 2001 در نیویورک جان خود را از دست دادند. وی در سال 2010 نیز همزمان با سالگرد این حادثه، نسخه‌هایی از قرآن کریم را آتش زد که به راه‌ افتادن اعتراضات گسترده در کشورهای مختلف منجر شد.
* محمد شریعتمداری و محمد عارف دو نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در راستای اجماع اصلاح‌طلبان بر روی یک گزینه واحد دیدار کردند. این دیدار نتیجه مورد نظر هیچ‌کدام از این دو نامزد احتمالی اطلاح‌طلب را در برنداشت. گفتنی است در پی بی‌نتیجه ماندن این دیدار، برخی مدعی شدند این گفت‌وگو در راستای دید و بازدیدهای نوروزی صورت گرفته است!
* روزنامه شهروند که با امکانات دولتی (جمعیت هلال احمر) را‌ه‌اندازی شده، روند انتخاباتی به خود گرفته و در تازه‌ترین مطالب خود مقاله‌ای از صادق زیباکلام در حمایت از مشائی منتشر کرد. زیباکلام همسو با تاکتیک اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران، مدتی است که اقدام به بزرگ‌نمایی مشائی می‌کند. جریان متبوع زیباکلام معتقد است با برجسته کردن این حاشیه می‌توان اذهان مردم و اصول‌گرایان را از فتنه‌گران منحرف کرد.
* روزنامه «دیلی تلگراف» در گزارشی تأکید کرد: عربستان سعودی، اردن و دستگاه جاسوسی آمریکا در حال کمک به عناصر مسلح در سوریه هستند تا پس از در اختیار گرفتن کنترل مناطقی در جنوب، زمینه را برای حمله به دمشق فراهم کنند. بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در حال پشتیبانی از برنامه آمریکا است و واشنگتن با حمایت مالی ریاض، عناصر مسلح را برای اعزام به سوریه آموزش می‌دهد. دیلی تلگراف به نقل از یکی از مخالفان سوریه در اردن تأکید کرد عربستان سعودی از مخالفان مسلح می‌خواهد گذرگاهی را از طریق استان جنوبی «درعا» به سوی دمشق ایجاد کنند.

https://shoma-weekly.ir/sQ1XlZ