گفته می‌شود که...

حرف 3 ماه قبل هاشمی به فقهای شورای نگهبان/ قرار جایزه برای ترور "سید حسن نصرالله"/ توقیف 2 شناور عربستانی در خوزستان/ تمجید گاردین از حسن روحانی/ تغییرنام "مسجد فاطمه الزهراء(س/ (روش عجیب مادری برای زیبا کردن دخترش/ اشتیاق زنان وهابی سعودی برای رفتن به "جهاد نکاح" و ...


حرف 3 ماه قبل هاشمی به فقهای شورای نگهبان
شنیده ایم که هاشمی رفسنجانی اخیرا در دیدار یکی از مسوولان گفته است از اینکه به خاطر کهولت سن مرا رد کردند ناراحت نیستم. من خودم دو سه ماه قبل در دیدار فقهای عضو شورای نگهبان که در جلسه مجمع تشخیص شرکت می کنند گفته بودم من 80 سال سن دارم و بر خود حرام می دانم که وارد این کار بزرگ شوم. هاشمی در این دیدار گفته حتما در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت خواهد کرد.

کاندیداهای برتر در نظرسنجی ها
در هفته اول تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی چند مرکز معتبر نظرسنجی نشان داد رقابت اصلی میان قالیباف، ولایتی و جلیلی بوده است. در هفته جاری که برنامه تبلیغاتی نامزدها به ویژه مناظره های تلویزیونی و نمایش فیلم های تبلیغاتی کلید می خورد پیش بینی می شود تغییرات قابل توجهی در اعداد و ارقام نظر سنجی ها به وجود آید.

تصمیم تأمل برانگیز صدا و سیما درباره ساعت پخش مناظره ها!
نکته قابل توجه این که این شبه مناظره ها، در ساعت 4 بعد از ظهر یک روز تعطیل بر روی آنتن می روند. یعنی در ساعتی که بسیاری از مردم برای استفاده از روز تعطیل در بیرون خانه هستند. این در حالی است که می شد این برنامه را در روزها و ساعات پربیننده تری بر روی آنتن فرستاد.

ناامیدی غرب از انتخابات ایران
 رسانه‌های غربی معتقدند سیاست خارجی ایران پس از انتخابات تغییری نخواهد کرد. روزنامه واشنگتن‌پست دراین‌باره نوشت: حذف افراد چالش‌ برانگیزی مانند...  و ...، موفقیت دیگری برای حاکمیت جمهوری اسلامی بود. شورای نگهبان دو نامزد چالش‌برانگیز را واجد صلاحیت ندانست و هشت نامزد باقی‌مانده در گود رقابت، وفادار به جمهوری اسلامی هستند.
واشنگتن‌پست با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای 1‍+5 با ایران در برزخ مانده است، می‌نویسد: دولت اوباما منتظر نتیجه انتخابات ایران مانده است. اینک که در نتیجه رویکردهای اوباما و حذف نامزدهای چالش‌برانگیز رژیم از انتخابات، ظاهراً پیروزی دیگری برای جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است، زمان آن است که دولت اوباما در پی طراحی گام بعدی باشد.
از سوی دیگر، شبکه خبری بلومبرگ در تحلیلی خاطر نشان کرد: با رد صلاحیت دو نامزد مستقل[!]، مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپا امید چندانی به تشکیل دولتی اهل نرمش و سازش پس از انتخابات ایران ندارند و هشت نامزد موجود، از نیروهای نزدیک به حاکمیت هستند.
بلومبرگ با اشاره به تحریم‌های تصویب شده در کنگره آمریکا می‌نویسد: اعضای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا که به‌اتفاق بررسی این طرح را توصیه کردند، ظاهراً معتقدند که افزایش تحریم‌ها به سازش بیشتری از سوی ایران منجر خواهد شد؛ اما خلاف این امر درست است. به‌نظر می‌رسد رهبر عالی ایران تاکنون متقاعد شده که هدف آمریکا از تحریم‌ها، تغییر رژیم ایران است. تحریم‌ها فقط ممکن است به تعمیق چنین سوءظنی کمک کند و مقاومت ایران در این زمینه را افزایش دهد.

اقدام شگفت انگیز دانشجویان ترک
جمعی از دانشجویان مسلمان ترکیه به پوشاندن عکس ها و تصاویر تبلیغاتی مستهجن مبادرت ورزیدند.
روزنامه حریت نوشت؛ این اقدام در محوطه دانشگاهها صورت گرفته است.
روزنامه حریت با اعلام این خبر افزوده است که این دانشجویان در قابل جمعیتی به نام "باشگاه جوانان آناتولی" گردهم آمده اند و خواستار اعمال فشار بر روسای دانشگاه برای برداشتن چنین تصاویر مبتذلی از محوطه دانشگاهها هستند.
شرکت سازنده این تصاویر و تبلیغات نیز از اقدام شجاعانه دانشجویان مسلمان ترکیه در پوشاندن این تصاویر ابراز شگفتی نموده است.

یک کاندیدا و حکم انفصال دایم از خدمات دولتی
یکی از کاندیداهای مطرح رد صلاحیت شده ریاست جمهوری دارای حکم انفصال دایم از خدمات دولتی توسط دیوان محاسبات بوده است. این حکم به دنبال شکایت کمیسیون اصل 90 در چند پرونده تخلف مالی صادر شده است.

آتش زدن و تخریب مقام حضرت ابراهیم(ع)
جریان‌های تکفیری سلفی و تروریست‌های وابسته به جبهه النصر صبح دیروز (جمعه) پس از آتش زدن مقام حضرت ابراهیم(ع) با استفاده از بولدوزر این مکان مقدس را تخریب کردند. به گزارش العالم، فیلم منتشر شده از این جنایت وحشیانه در پایگاه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که شخصی با ریش بلند و دشداشه در جلوی عناصر تروریستی که مشغول تخریب مقام حضرت ابراهیم(ع) هستند، قرار دارد.
بنابه این گزارش، این گروه‌های تروریستی که به احتمال قوی از گروهک "النصره" هستند، هنگام تخریب این مکان مقدس شعار‌الله اکبر سر می‌دهند! مقام حضرت ابراهیم(ع) به عنوان یکی از آثار تاریخی و بسیار قدیمی سوریه، در روستای "عین العروس" در حومه "الرقه" قرار دارد. مقام حضرت ابراهیم(ع) یکی از اماکن مقدس و زیارتی سوریه به شمار می‌آید.

ستادهای مشایی در اختیار جلیلی
شنیده شد که منابع خبری می‌گویند که مشایی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد و کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری تمامی ستاد انتخاباتی خود را به جلیلی داده است. انتخاب نوشت؛ روزنامه الحیات از جلیلی به‌عنوان یک کاندیدای «تندرو» نام برده است.

یک سوتی امینتی هوش سیاه!
این روزها سریال هوش سیاه از شبکه سوم در حال پخش است. موضوع این سریال جرائم رایانه‌ایست. جرائم رایانهای بسیار پیشرفته که برای مبارزه با آنها، گروهی ورزیده و فنی پرونده‌های مربوطه را پیگیری می‌کنند. در این سریال سعی شده از رایانه‌هایی بسیار پیشرفته استفاده شود که جذابیت زیادی برای بینندگان بخصوص جوانان دارد، چون جوانان بیشتر با دستگاههای مشابه اینها سرو کار دارند.
با وجود نقاط قوت این سریال، شاهد یکسری اشتباهات فنی نیز در آن هستیم. مثلا هفته گذشته سرگرد سریال گفت: «بروید لیست دانلودهای آفلاین متهم را بیارید.» درصورتیکه اصلا چیزی بنام دانلود آفلاین نداریم. و یا در یکی دو شب گذشته، در قسمتی از سریال سرگرد با همکارانش نشسته بودند و تبلت در دست داشتند. آنهم تبلت سامسونگ. تبلتی که سیستم عامل اندروید آنرا ساپورت می‌کند.
خاصیت اندروید این است که به محض متصل شدن به اینترنت، همه اطلاعات دستگاه را روی نت قرار می‌دهد. حال استفاده از آن در چنین سیستم پیچیده و نیروهای پیشرفته پلیسی بعید بنظر می‌رسد. البته چندین نمونه دیگر هم در این خصوص وجود دارد که اگر به این نکات ریز توجه می‌شد سریال در بین مردم خیلی قوی‌تر ظاهر می‌شد. امید است با توجه به علایقه بینندگان در گذر زمان شاهد فیلم‌ها و سریال‌هایی کم نقص‌تر در زمینه ژانر پلیسی باشیم.

نظراسرائیل درباره پایان دولت احمدی نژاد!
پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) در گزارشی نوشت: «محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، هشت سال از هر تریبونی برای فشار بر نقاط حساس اسرائیلی‌ها استفاده کرد. او کشتار میلیون‌ها یهودی به دست آلمان نازی (هولوکاست) را افسانه خواند و بارها وعده داد که اسرائیل به زودی از صفحه روزگار محو می‌شود. موضع گیری های تند آقای احمدی نژاد، آن هم از تریبون سازمان ملل متحد، بارها با اعتراض جمعی دیپلمات های غربی مواجه شد. خشم و انزجار اسرائیلی ها از شخصیت جنجالی آقای احمدی نژاد، اما به معنی آن نیست که اکنون از کنار رفتنش خوشحال باشند.»
بی بی سی فارسی در توضیح، به نقل از "دن شوفتان" رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه حیفا، مدعی شده که چهره احمدی نژاد در شناساندن ماهیت حقیقی جمهوری اسلامی به افراد "ساده لوح" بسیار مفید بوده است.
این مدیر صهیونیست به بی بی سی گفته که اگر شخص دیگری به جای احمدی نژاد بود که با پنهان کردن مواضع تند جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل، "همچنان به ساخت بمب اتمی ادامه می داد و از تروریسم در دنیا حمایت می کرد، کار ما برای متقاعد کردن افکار عمومی جهان سخت تر می شد؛ اما احمدی نژاد کار ما را راحت کرد. بنابراین ما به نوعی از پایان دوره ریاست جمهوری او متأسفیم."

دلیل مسدود شدن سایت صراط
علی غفاریان مدیر مسئول پایگاه خبری صراط پس از رفع فیلتر این سایت خبری با تاکید بر اینکه شبهات بسیاری در ماجرای مسدودیت ناگهانی سایت صراط توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وجود دارد گفت: با توجه به اینکه پایگاه خبری صراط به عنوان یک نشریه الکترونیک در تاریخ 5/10/91 از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز دریافت کرده است از همین رو به دلیل اقدام فرا قانونی کمیته فیلترینگ در مسدود کردن صراط از آقای خرم آبادی دبیر این کمیته شکایت کرده و پرونده شکایت از وی به شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شده است .
غفاریان خاطرنشان کرد: این نکته لازم به یادآاوری است که با وجود فیلترینگ 6 روزه سایت صراط هنوز هیچ اتهامی به بنده تفهیم نشده و همچنان منتظر شنیدن دلایل این محاکمه آنی و مسدودیت سایت در آستانه رقابتهای انتخاباتی هستیم .
مدیر مسئول صراط در ادامه اظهار داشت: دبیر کمیته فیلترینگ در مصاحبه ای مدعی شده است که صراط مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق و علیه شورای نگهبان و انتخابات تشویش اذهان عمومی کرده و مجازات شلاق را هم برای مدیر سایت در نظر گرفته است . در اینجا باید متذکر شد که در جمهوری اسلامی دادگاه محل رسیدگی به تظلمات و تعیین مصادیق مجرمانه است نه افراد در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمی شود .

علی دایی وزیر ورزش و جوانان
محسن رضایی در نشست صمیمانه با جمعی از ورزشکاران گفت: برنامه ما برای ورزش استفاده از نیروهای متخصص از خانواده ورزشکاران و جلوگیری از ورود مدیران و اهداف سیاسی در عرصه ورزش است. و معتقدم کسانی که با سیاست بازی، امید مردم را به ناامیدی تبدیل ‌و غرور ملت را خدشه دار می‌کنند، باید پاسخگو باشند و مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند.
رضایی در حاشیه این نشست و در پاسخ به پرسش تعدادی از حاضران مبنی بر اینکه "در دولت شما چه کسی وزیر ورزش و جوانان خواهد شد؟"، گفت: بر اساس برنامه جامعی که برای توسعه ورزش کشور تنظیم کرده ام، وزارت ورزش و جوانان را به یک جوان توانا خواهم سپرد. فردی که اولاً از بدنه ورزش کشور باشد و مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشد. ثانیاً توانایی مدیریتی و تجارب موفق و صلاحیت علمی و تجربی در این بخش داشته باشد. ثالثاً بتواند از برند جهانی ورزش ایران که متأسفانه امروز خدشه دار شده است، دفاع کند و ورزش ایران را همچون میدانی برای معرفی توانایی های ملت ایران به جهانیان قرار دهد و دیپلماسی ورزشی ایران را ارتقا بخشد.
رضایی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر اینکه "آیا شرط اول و سوم شما با هم تناقض ندارند و آیا چنین چهره ای در بین جوانهای بدنه ورزش پیدا می شود"، گفت: قصد تعیین مصداق را نداشتم ولی چون از سوال شما اینطور فهمیدم که در توانایی جوانها تردید دارید، باید عرض کنم قطعاً در بین جوانهای برآمده از بدنه ورزش کشور، مدیران توانایی هستند که بتوانند ورزش ایران را نمایندگی کنند و یکی از این افراد برادر عزیزم جناب آقای علی دایی هستند و وزارت ورزش و جوانان را به فردی شبیه علی دایی خواهم سپرد.

علیرضا نوری زاده باز هم دسته گل به آب داد
شبکه صدای آمریکا، در برنامه ای به بررسی کنفرانس موسوم به "اتحاد برای دموکراسی" پرداخت که از سوی برخی گروه های اپوزیسیون در پارلمان سوئیس برگزار شد.
این نشست با هدف متحد کردن گروه های اپوزیسیون برای تاثیرگذاری بر انتخابات ایران برگزار شده و "تحریم انتخابات" شاه بیت آن بوده است.
آنگونه که از سخنان مجری برنامه و آقای شریعتمداری، میهمان صدای آمریکا، برمی آید این کنفرانس نیز موفقیتی در راستای متحد کردن گروه های مختلف اپوزیسیون نداشته است.
آقای شریعتمداری در پاسخ به این سوال که "به هر شکل عنوان این کنفرانس «اتحاد برای دموکراسی» است، آیا در طول این چهار نشستی که برگزار شده، شما زمینه هایی از اتحاد می بینید یا همان تعدادی هستند که هراز چندی از این شهر به آن شهر رفته و دور هم جمع می شوند" می گوید: «نخیر! برای بیش از این تعداد اصلا امکان تجمع نیست و امکاناتش نیست وگرنه انسان می توانست از حضور عده بیشتری بهره مند شود ولی طیف ها چندان فرق نکرده اند.»
وی با اشاره به عدم هم کاری مناسب با این کنفرانس افزود: «اپوزیسیون ایران تقسیم شده به عده ای که دنبال ایده های خودشان هستند و این ایده ها ربطی به یک کار عملی و استراتژی گذار معینی ندارد و آن هایی که حاضرند بر سر یک استراتژی گذار به دموکراسی با دیگران همکاری کنند.»
نکته جالب دیگر درمورد این نشست، تصاویر مخابره شده از سوی صدای آمریکاست که نشان می دهد علیرضا نوری زاده در جریان برگزاری کنفرانس به خواب عمیقی فرو رفته است.
نوری زاده، اپوزیسیون مقیم لندن و همکار شبکه هایی چون صدای آمریکا و کانال یک است که هرازچند گاهی به سوژه خبری رسانه ها تبدیل می شود.
حاشیه های زیاد نوری زاده موجب شده که برخی از وی به عنوان "مرد حاشیه ساز اپوزیسیون" یاد کنند. هرچند بازخوانی تمامی این حاشیه ها از حوصله این گزارش خارج بوده و حکایت مثنوی صد من کاغذ است، اما نیم نگاهی به گوشه ای از آن خالی از لطف نیست:
"شایسته ربانی" همسر علیرضا نوری زاده در صفحه فیس بوک خود، اقدام به انتشار یک عکس از نوری زاده در استودیو شبکه ایران فردا کرده و یکی ازدوستان ربانی در ذیل این عکس پرده از رسوایی اخلاقی دیگری از نوری زاده برداشته که منجر به فحاشی کامنتی آن دو می شود.
"منتهی رحمی" مدیر تولید شبکه العربیه، شخصی است که این روابط غیر اخلاقی به وی منتسب شده است

افشاگری "مهدی روحانی" نظامی سابق رژیم پهلوی و فعال اپوزیسیون علیه نوری زاده
محافل سیاسی و رسانه ای ضدانقلاب، نوری زاده را یکی از متفکران اصلی اپوزیسیون به حساب می آورند. با این حساب جای این سوال خالی به نظر می رسد که "با وجود چنین متفکر ارزنده ای! وضعیت شخصیت های معمولی اپوزیسیون چه می تواند باشد؟!"

محسن هاشمی: تا 12 خرداد منتظرم
محسن هاشمی گفت: طرح بحث عدم اعتقادم به ولایت فقیه یک بحث کهنه است که هنوز هم مطرح می‌کنند.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در مراسم ختم خواهرزاده آیت‌الله هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی به اینکه شما متهم به عدم اعتقاد به ولایت فقیه هستید و گفته می شود به همین دلیل از انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده‌اید گفت: بحث عدم اعتقاد من به ولایت فقیه یک بحث کهنه است که من بعدا درباره‌ی آن صحبت می‌کنم.
وی همچنین گفت: درباره ردصلاحیتم در انتخابات از شوراها، تقاضای تجدیدنظر داده‌ام و منتظرم تا 12 خرداد نتیجه‌ تجدیدنظر را دریافت کنم.

گرفتاری استاندار دراسانسور مسکن مهر
آسانسور یکی از واحدهای تعاونی مسکن زاهدان در روز افتتاح حاشیه‌سازی کرد و در حالی که قرار است یک عمر برای ساکنانش، بالا و پایین برود، مسئولان را در میانه طبقات گیر انداخت!
روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر سیستان و بلوچستان عازم منطقه "مهرشهر" زاهدان شد اما وقوع یک اتفاق حاشیه‌هایی را برای این گشایش به وجود آورد.
ماجرا از این قرار بود که وقتی علی نیکزاد کلید نمادین یکی از این واحدها را به صاحب آن اهداء می‌کرد، استاندار و رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس در آسانسور این آپارتمان گرفتار شده بودند.
زمانی که وزیر راه و شهرسازی دومین کلید نمادین یکی از 10 هزار واحدهای مسکن مهر سیستان و بلوچستان را به صاحبش تحویل می‌داد، ماموران امنیتی خبر دادند که استاندار به همراه یکی از نمایندگان مردم زاهدان در مجلس در آسانسور گرفتار شده‌ است.
قطعی برق این دستگاه در ابتدا موجب توقف آن میان طبقات اعلام شد اما با برقراری مجدد جریان برق، باز هم آسانسور میل بالا و پایین رفتن نداشت! در نهایت با تلاش تیم امنیتی، آسانسور از طبقات فوقانی به پایین جابه‌جا شد و بالاخره حاتم نارویی - استاندار 67 ساله سیستان و بلوچستان - و حسینعلی شهریاری - رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی - بعد از 30 دقیقه تلاش و به ضرب دو دیلم از آسانسور خارج شدند.

مرعشی چه زمانی برای حضور در صحنه انتخابات دچار تردید می‌شود؟
"حسین مرعشی" در حاشیه مراسم ختم خواهرزاده آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر "جلیلی "از انتخابات انصراف دهد برای شرکت در انتخابات دچار تردید می شوم.
مراسم ختم خواهرزاده آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد الزهرا (س)واقع در خیابان شهید عراقی برگزار شد.
در این مراسم افرادی از جمله محسن هاشمی، فائزه هاشمی، یاسر و مهدی هاشمی،علی خاتمی، محمد هاشمی، حسین مرعشی، ایرج حسابی، غلامحسین کرباسچی و همین طور چند تن از اعضای شورای تشخیص مصلحت نظام و ارگان های دولتی دیگر حضور داشتند.
در این مراسم غلامحسین کرباسچی در مورد اعلام موضع حزب کارگزاران گفت:حزب کارگزاران موضع انتخاباتی خود را طی اعلامیه ای به سمع و نظر مردم می رساند و از پاسخ به سوالات دیگر خودداری کرد.
همچنین حسین مرعشی در این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که موضع انتخاباتی آیت الله هاشمی موافق با چه کسی است گفت:من سخنگوی ایشان نیستم و از موضع انتخاباتی آیت الله هاشمی اطلاعی ندارم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که موضع شخصی شما در مورد انتخابات چیست با لبخند بیان کرد:من طرفدار "جلیلی" هستم.
مرعشی هم چنین در مورد شرکت در انتخابات اظهار داشت: مگر می شود جلیلی در صحنه انتخابات باشد و شرکت نکرد.
وی خاطر نشان کرد: اگر "جلیلی" از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد برای شرکت در انتخابات دچار تردید می شوم.

کار وحشتناک بازیگر فیلم ترمیناتور2 با نامزدش!
به گفته پلیس، ادوارد فرلانگ هنرپیشه 35 ساله پنجشنبه گذشته، در حالی که به خانه یکی از همسایگانش گریخته بود، دستگیر و روانه زندان شد. این نخستین باری نیست که وی مرتکب چنین رفتاری می‌شود.
به گفته سخنگوی اداره کلانتری لس آنجلس امریکا، پنجشنبه گذشته نامزد فرلانگ با مأموران تماس گرفت و اطلاع داد که وی توسط این هنرپیشه معروف در خانه‌اش واقع در هالیوود غربی که محل زندگی بسیاری از هنرپیشه‌های متمول سینمای امریکاست، مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.
مأموران به محض رسیدن به محل حادثه، توانستند فرلانگ را به دام بیندازند و وی را در حالی که از شدت شرمساری خودش را در خانه همسایه پنهان ساخته بود، دستگیر کنند.
این هنرپیشه 35 ساله، شنبه گذشته با قرار وثیقه 100 هزار دلاری به‌طور موقت از زندان آزاد شد.

اشتیاق زنان وهابی سعودی برای رفتن به "جهاد نکاح"
پس از اینکه فتوای "جهاد نکاح" توسط یک مفتی وهابی در کشور تونس صادر شد،‌ جنجال های بسیار زیادی را به دنبال داشت.
البته به رغم انتقادات وارده به این فتوا، اما از سوی برخی دختران و زنان تونسی مورد استقبال قرار گرفت و برای اینکه بدن خود را در اختیار تروریست ها قرار دهند،‌ به سوریه سفر کردند.
هفته گذشته نیز شیخ "محمد العریفی" چهره سرشناس و جنجالی وهابیت در عربستان از زنان و دختران عراقی خواست که به "جهاد نکاح" تن دهند. اظهارات وی نیز با مخالفت و انتقادات بسیاری مواجه شد.
در همین حال شب گذشته شیخ "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی اعظم عربستان سعودی که در یکی از برنامه های شبکه ماهواره ای "المجد" سخن می گفت، از سوی یکی از زنان عربستانی که با برنامه تماس گرفته بود، در موضع بدی قرار گرفت.
این زن عربستانی از مفتی اعظم سعودی خواست که فتوایی صادر کند تا زنان و دختران سعودی نیز بتوانند به راحتی و بدون اذن و اجازه پدر یا محرم خود برای "جهاد نکاح" به سوریه سفر کنند.
گفتنی است "عبدالعزیز آل الشیخ" پس از شنیدن این درخواست، هیچ واکنشی از خود نشان نداد و با تغییر موضوع صحبت های خود،‌ از پاسخ دادن گریخت.

جادوگرآبی پوش می شود؟!
علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال بعد از ابقا در پست خود باید تا یک هفته شرایط مالی نافرم تیمش را سروسامان بدهد. او که به قول خودش امسال مقابل مشکلات خم شده، هنوز روحیه اش را حفظ کرده است تا جایی که وقت مصاحبه همان آدم جذاب و شوخ و خوش صحبت است .
سوژه مصاحبه ما با فتح الله زاده بحث امروزش در این باره بود که ماندنش هنوز 50-50 است . او می گوید: با دوستان هیئت مدیره جلسه گذاشتیم و آنها لطف کردند و استعفای بنده را نگذاشتند مطرح بشود . با این حال ما یک هفته فرصت داریم تا برویم دنبال راهکارهای اقتصادی و ببینیم می شود کار را جمع کرد یا نه ... اگر شد هفته دیگر دور هم می نشینیم وو برای بکسال بعد کار را می بندیم .
فتح الله زاده در پاسخ به این سئوال که چقدر به جمع شدن مثبت این بحث خوش بین است جواب سرراستی نمی دهد این درحالی است که استقلال به نقش آفرینی او در فصل نقل و انتقالات نیاز دارد .
اما یک موضوع مهم ، اینکه نظر می رسد بازگشت علی کریمی به فوتبال تمام تیمهای لیگ برتری را به فکر انداخته تا او را جذب کنند. بعد از گسترش فولاد، فولاد، راه آهن، نفت تهران،ملوان و تراکتورسازی حالا نوبت به استقلال رسیده.فتح اله زاده که عاشق ترکاندن بمب های بزرگ در فصل نقل و انتقالات است در محفلی خصوصی اعلام کرده که به کریمی برای حضور در استقلال پیشنهاد می دهد.
وقتی این شایعه را با او مطرح می کنیم این طور جواب می دهد که : علی کریمی بازیکن بزرگ و شخصیت ممتازی است اما این بحث اصلا مطرح نبوده چون تازه امروز این مسئله که او به پرسپولیس نمی رود قطعی شده و در هر صورت در این مورد باید امیرقلعه نویی تصمیم بگیرد نه من اما من دوست دارم علی کریمی آبی پوش بشود . چراکه نه ؟ او بازیکن مهم و ممتازی ئ رفوتبال ایران است و استقلال جای این دسته ستاره هاست .
سئوال آخر ما از فتح الله زاده درباره پیشنهاد 10 میلیاردتومانی علی شفیع زاده برای کمک به استقلال در قبال در اختیار گرفتن بخشی از سهام باشگاه است که فتح الله زاده می گوید :در این مورد اختیار با اقای وزیر است نه بنده . من فقط می توان قرارداد اسپانسر امضا کنم . چون استقلال و پرسپولیس دولتی هستند در این زمینه باید خود اقای وزیر تصمیم بگیرد .

روش عجیب مادری برای زیبا کردن دخترش
یک مادر کره ای به طور کامل فرم صورت دخترش را تغییر داد ولی احتمالا باور نخواهید کرد اگر بدانید با چه چیزی این کار را کرده است!
این مادر که در یک شو معروف کره ای به نام "ویروس مریخی" دیده شده بود، توضیح داد که وقتی دخترش به دنیا آمد ، او فکر می کرد که دخترش زشت است و دچار افسردگی پس از زایمان شد.
ولی به جای آنکه پول زیادی را صرف جراحی پلاستیک دخترش کند سعی کرد تا با یک روش زیبایی بسیار غیر معمول او را زیبا کند!
این طور که به نظر می رسد این زن حتی در زمان کودکی، دخترش را زشت دیده و نگران آن بوده که در بزرگسالی او صورت غیر جذاب، بزرگ و چاقی داشته باشد. بنابراین او شروع به تغییر دادن شکل دخترش با استفاده از قاشق می کند!به محض آنکه کودک به سن 2 سالگی می رسد، او به دفعات منظم و هر روز شروع به ماساژ صورتش با قاشق کرد. هدف او آن بود که صورت دخترش کوچک تر و لاغرتر شود و چانه اش نوک تیز تر شده و صورتش زیاد گرد نباشد و پلکش به طور زیبایی نشان داده شود.
او هر روز صورت کودک را با قاشق سرد ماساژ داده و در قسمت بالای چشمانش به مدت 20 دقیقه هر روز این کار را انجام می داد.
جالب است بدانید که این کار وقتی عجیب تر می شود که بدانید او حتی تا الان که دخترش 16 ساله شده است همان کار را به صورت روزانه انجام می دهد.
هرچند که با دیدن عکس های قبل و بعد این دختر خانم، واقعا نمی توان تفاوت خاصی را در او مشاهده کرد. این دختر حتی در کودکی زیبا بوده و اکنون نیز تبدیل به دختری زیبا شده است و برخلاف خواسته مادرش که سعی داشت صورت گرد او را عوض کرده و به او چانه تیزی بدهد، بعد از گذشت این درمان، او همچنان صورت گردی دارد!

انصاری فرد در رئال، یک فریب بزرگ رسانه ای
 خبری با اینکه موضوع که پرافتخارترین تیم اروپا یعنی رئال مادرید علاقه مند به جذب کریم انصاری فرد است، منتشر شد.
منیع علاقه رئال به مهاجم پرسپولیس سایت اسکای بت عنوان شده است و باید در اینجا به برخی نکات اشاره کرد.
اسکای بت سایتی زیر نظر اسکای اسپورت با موضوع شرط بندی درخصوص مسائل ورزشی از جمله فوتبال است تا بدین شکل درآمدی برای خود کسب کند. مسلماً بحث نقل و انتقالات یکی از موضوعات اصلی در این روزهای فوتبال جهان و حتی ایران است.
در این سایت بخشی وجود دارد که مخاطب می تواند نام هرکسی را که دوست دارد، وارد نماید و سپس سایت اسکای بت درباره آن فرد خبری توهم آمیز و خیالی ایجاد می کند.
بنابراین همانطور که مشخص است، مخاطبان این سایت دچار یک فریب بزرگ رسانه ای می شوند. بیان این دست مسائل نیز فقط به شلوغ تر شدن فضای نقل و انتقالات فوتبال کشور منجر می شود و باعث ایجاد هدف دیگری نمی شود.
اینکه رئال به دنبال مهاجمانی همچون لواندوفسکی، سوارز و یا کاوانی است، مساله غیرمعقولی به نظر نمی رسد، اما اینکه مسئولان این باشگاه قصد جذب مهاجمی از لیگ ایران را دارند که مدت هاست در تیم ملی نیز گلزنی نکرده، باعث تعجب است.

 تغییرنام "مسجد فاطمه الزهراء(س)"
مسؤولان شهری جده عربستان مسجد "فاطمهالزهرا(س)" را با این توجیه که "فاطمه" نام مادر تاجر سازنده این مسجد است و گذاردن نام اشخاص بر مساجد حرام است، نام آن را به "مسجد الرحمه" تغییر دادند!
در ادامه عناد غیرقابل توجیه وهابیون با اهل بیت پیامبر(ص) مسؤولان شهر جده مسجد " فاطمه الزهرا(س)" نام آن را به مسجد الرحمه تغییر دادند!
وهابیون با تغییر کلی در ساخت این مسجد منکر نامگذاری آن به نام "فاطمه الزهرا(س)" شدند تا بار دیگر دشمنی خود را با شیعیان و اهل بیت(ع) نشان دهند.
مسؤولان شهری جده عربستان مسجد فاطمه الزهرا(س) را با این بهانه واهی و داستان ساختگی که "فاطمه" نام مادر تاجر سازنده این مسجد است و گذاردن نام اشخاص بر مساجد حرام است"، نام آن را به "مسجد الرحمه" تغییر دادند!

هاشمی از روحانی حمایت می کند
طرفداران حسن روحانی معتقدند در هفته آخر رقابت های انتخاباتی، هاشمی رفسنجانی به میدان آمده و حمایت خود را از حسن روحانی اعلام خواهد کرد. حامیان روحانی نحوه حمایت هاشمی را حضور در فیلم تبلیغاتی روحانی و یا صدور بیانیه می دانند.

تمجید گاردین از حسن روحانی
روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در مقاله‌ای به بررسی وضع نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری پرداخته است از فعالیت‌های هسته‌ای حسن روحانی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ پرده برداشت. گاردین در این مقاله همه نامزدهای ریاست‌جمهوری را بی‌برنامه خوانده است و ۵ نامزد اصولگرا را نزدیک به رهبری می‌‌داند و می‌‌آورد: «از این 8 نامزد، ۵ نفر اصولگرا و نزدیک به رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای هستند.»
روزنامه انگلیسی گاردین در بند دیگر مقاله کوتاه خود از حسن روحانی به‌عنوان اصلاح‌طلب‌ترین نامزد این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری نام می‌‌برد و در اعترافی جالب، یادآور می‌‌شود وی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ تعلیق کرده است:«در میان 3 نامزد باقی‌‌مانده فردی‌ که شاید تمایلات اصلاح‌طلبانه داشته باشد، حسن روحانی‌ است.
او مذاکره‌کننده ارشد ایران در سال‌های‌ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ بود که در آن زمان غنی‌‌سازی‌ اورانیوم را تعلیق کرد. در آن برهه، ایران بیش از همیشه، از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ به توافق هسته‌ای‌ نزدیک شد اما روحانی‌ در داخل شدیدا با انتقاد روبه‌رو شد و او را متهم به فداکردن منافع کشور کردند.» این مقاله گاردین در حالی به چاپ رسیده است که حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در یکی از برنامه‌های تبلیغی خود، تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در زمان مدیریتش را دروغی بیش ندانسته بود.

زنگ اختلاف در میان اصلاح طلبان
در میان اصلاح طلبان درباره حمایت از روحانی و یا عارف اختلاف نظرهای جدی بروز کرده است.حزب کارگزاران سازندگی طرفدار حسن روحانی است و حزب مشارکت از محمد رضا عارف به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان نام می برد. اختلاف نظر در میان اعضای مجمع روحانیون هم وجود دارد به گونه ای که برخی طرفدار عارف و برخی دیگر حامی روحانی هستند.

افشای نقش عربستان در ترور دانشمندان ایرانی
خبرنگار سابق یک شبکه خبری آمریکایی از نقش عربستان در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران پرده برداشت. یک خبرنگار سابق شبکه خبری «سی‌بی‌اس» فاش کرده عربستان‌سعودی مسؤولیت تامین مالی عملیات موساد علیه ایران را به عهده دارد. بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی عاروتص شوع، «باری لاندو» خبرنگار سابق این شبکه خبری در وبلاگش با استناد به یکی از دوستانش که به منابع خوبی در کابینه اسرائیل دسترسی دارد، افشا کرده: «رئیس موساد چندین بار به عربستان سفر کرده تا با همتایانش در این کشور به توافق برسد».
وی افزوده: «یکی از نتایج این سفرها این بوده که توافق درباره اینکه سعودی‌ها تامین مالی زنجیره ترور چند تن از کارشناسان برجسته هسته‌ای ایران که در خلال 2 سال گذشته اتفاق افتاده را به عهده بگیرند.» این خبرنگار صهیونیستی ـ آمریکایی ادامه می‌‌دهد: « رقمی که برای این کار صرف شده، طبق ادعای دوستم، یک میلیارد دلار است که به گفته او، عربستان آن را برای خسارت وارد شده به برنامه هسته‌ای ایران، رقم نازلی می‌‌داند.» این خبرنگار آمریکایی در ادامه به دلایل درست بودن اظهارات دوستش اشاره کرده و می‌‌نویسد:«عربستان و اسرائیل هر 2در اینکه نمی‌خواهند به ایران اجازه دستیابی به توانمندی هسته‌ای بدهند، مشترکند».
وی حملات سایبری ایران به عربستان‌سعودی را یکی دیگر از دلایل درست بودن ادعاهای دوستش عنوان کرده و می‌‌نویسد: «پیوند اسرائیل و عربستان از این لحاظ هم کاملا عقلانی به نظر می‌‌رسد که ایرانی‌ها طبق گزارش‌ها پس از آنکه سانتریفیوژهایشان هدف حملات سایبری واقع شد به دولت عربستان حمله سایبری کردند». خبرنگار سابق سی‌بی‌اس به گزارشی از دانشگاه تل‌آویو اشاره می‌‌کند که در آن عربستان‌سعودی به عنوان امید آخر و آخرین خط دفاعی اسرائیل ذکر شده است. لاندو می‌‌نویسد: «در حالی که اکثر متحدان سنتی اسرائیل در منطقه به خاطر بهار عربی از بین رفته یا تضعیف شده‌اند، سعودی‌ها آخرین امید اسرائیل برای حفظ منافع سیاسی‌شان در جهان عرب هستند».

تکذیب بازداشت دوباره زندانیان امنیتی
رئیس سازمان زندان‌ها برخی اخبار منتشرشده مبنی بر بازداشت دوباره زندانیان امنیتی در آستانه انتخابات را تکذیب کرد. غلامحسین اسماعیلی با تکذیب این خبر گفت: انتشار این موضوعات ناشی از شیطنت رسانه‌های غربی است. وی افزود: ما در آستانه انتخابات هیچ یک از زندانیان امنیتی که تحمل کیفر آنها به پایان رسیده را بازداشت مجدد نمی‌کنیم و افرادی که به زندان بازمی‌گردند کسانی هستند که مدتی را در مرخصی بسر می‌‌بردند و اکنون زمان مرخصی آنها به پایان رسیده است.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ارائه مرخصی را برنامه‌ای جاری برای زندانیان دانست و تاکید کرد: ما هر اقدامی‌که انجام دهیم، باز‌هم افرادی هستند که بخواهند عملکرد ما را زیر سوال ببرند. وی افزود:‌ زمانی اعتراض‌ها بر این بود که چرا به زندانیان امنیتی مرخصی داده نمی‌شود، وقتی هم که مرخصی می‌‌دهیم و زمان آن تمام می‌‌شود بحث بازداشت مجدد را مطرح می‌‌کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان زمان مرخصی ما کسی را برای بازگرداندن زندانی هم مامور نمی‌کنیم و آنها خود به زندان بازمی‌گردند.

استخدام هکر در شرکت نفت
شنیده شد که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ایران به منظور دفاع و مقابله با حمله سایبری خبرداد. فارس نوشت؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در صدد استخدام تعدادی نیروی انسانی نخبه که توانایی هک‌کردن سایت‌های مختلف را دارند هستیم که از توانایی آنها برای سنجش میزان امنیت شبکه اطلاعاتی نفت و مقابله و دفاع در مقابل سایر هکرها استفاده کنیم.
اخیرا یک گروه هکر تهدید کرده‌اند که قصد دارند به تاسیسات نفتی و گازی چند کشور جهان از جمله عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور دیگر حمله سایبری کنند که براین اساس در اوایل هفته جاری برخی از تاسیسات نفتی و گازی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت.

لغو برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران
شنیده شد که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، مقامات آمریکایی گفتند که آمریکا بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو می‌کند تا به شرکت‌های آمریکایی اجازه دهد تلفن همراه، نرم افزار و دیگر فناوری‌هایی که برای ارتباطات شخصی به کار می‌روند را به ایرانی‌ها بفروشند. ایسنا به نقل از رویترز نوشت؛ این اقدام به ایرانی‌ها اجازه می‌دهد به جدیدترین تلفن‌های اپل و جدیدترین نرم افزارهایی دسترسی داشته باشند که از آغاز تحریم‌ها علیه ایران در بازار سیاه در تهران در دسترس بوده‌اند. رویترز افزود: ممکن است لغو تحریم فناوری تلاشی از سوی دولت آمریکا برای نمایش حسن نیت به شهروندان ایرانی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران باشد.

گرفتاری استاندار در آسانسور
شنیده شد که آسانسور یکی از واحدهای تعاونی مسکن زاهدان در روز افتتاح حاشیه‌سازی کرد و در حالی که قرار است یک عمر برای ساکنانش، بالا و پایین برود، مسئولان را در میانه طبقات گیر انداخت! ایسنا نوشت؛ روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر سیستان و بلوچستان عازم منطقه مهرشهر زاهدان شد اما وقوع یک اتفاق حاشیه‌هایی را برای این گشایش به وجود آورد.
 وقتی علی نیکزاد کلید نمادین یکی از این واحدها را به صاحب آن اهدا می‌کرد، استاندار و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در آسانسور این آپارتمان گرفتار شده بودند. زمانی که وزیر راه و شهرسازی دومین کلید نمادین یکی از 10 هزار واحدهای مسکن مهر سیستان‌وبلوچستان را به صاحبش تحویل می‌داد، ماموران امنیتی خبر دادند که استاندار به همراه یکی از نمایندگان مردم زاهدان در مجلس در آسانسور گرفتار شده‌ است.

دستور برای جمع‌آوری امضا
شنیده شد که یکی از نزدیکان مشایی خبر از تلاش برای جمع‌آوری امضا در حمایت از او داد. رجا نیوز نوشت؛ یکی از اعضای حلقه انحرافی گفته است: مهندس رهنمود داده که بروید حمایت علما و طومار امضا از طلاب جمع کنید و برای مقامات عالی کشور بفرستید. به همین خاطر آقای «ح.ق»نامه‌ای را برداشت و همراه با یک تیم آشنا به حوزه‌ها به قم رفتند و کلی به این طرف و آن طرف زدند، اما تا نصف شب نهایتاً توانستند فقط از 3 طلبه‌ جوان سال اول و دومی امضا جمع کنند! نامبرده اضافه کرده است: وقتی مهندس از این وضعیت مطلع شد گفت به دکتر بگویید که چرا خودش ورود جدی‌تری نمی‌کند. خودش عده‌ای را برای جمع‌کردن امضاء راه بیندازد و خودش امضاها را به رؤیت مقامات عالی برساند.
 
توقیف 2 شناور عربستانی در خوزستان
شنیده شد که فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر از دستگیری 10 تن از اتباع غیرمجاز
دو فروند شناور با ملیت عربستانی در سطح حوزه استحفاظی خود خبر داد. فارس نوشت؛وی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای برخورد با هرگونه تجاوز مرزی و انسداد مرز، ماموران این یگان در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی ناو گروه شناوری متوجه ورود دو فروند شناور با ملیت عربستانی با خدمه هندی شدند که اقدام به تجاوز و صید غیر‌مجاز در صیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند که مرزبانان این پایگاه با هوشیاری و دقت کامل توانستند متجاوزان مرزی را دستگیر کنند.
 فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر تعداد دستگیر شدگان را 10 نفر بیان کرد و افزود: پس از بررسی شناورهای توقیفی مقدار 220 کیلوگرم صید غیر مجاز کشف و ضبط شد. پیریایی گفت: دراین راستا 10 نفر متجاوز دستگیر و 2 فروند شناور توقیف شد که متجاوزان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

عقب نشینی دولت از یک تصمیم درباره نیروهای مسلح
در حالی که هیئت دولت با ابلاغ مصوبه شماره ۲۰۲۹۸۳/ت۴۸۶۲۰هـ در دی ماه سال 91کلیه کارکنان کشوری و لشکری را موظف به گذراندن درس آشنایی با قانون اساسی کرده بود و این موضوع با هشدار نهادهای نظارتی مبنی بر خروج دولت از صلاحیت های قانونی خود مواجه شد، شنیده شده بر اساس مصوبه جدید دولت که به نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده، تاکید شده است که اعمال مصوبه سال 91 منوط به اذن فرماندهی کل نیروهای مسلح است و دولت در این زمینه به حدود قانونی خود پایبند است.

ابلاغیه احمدی نژاد درباره کارگروه پیگیری عناوین سال
بر اساس ابلاغیه اخیر محمود احمدی نژاد رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگروهی با عنوان"عناوین سال" در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می شود که شامل 4 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس دستگاههای فرهنگی ذی ربط و سه کارشناس فرهنگی است و وظیفه آنها تدوین سیاست های پیشنهادی برای تبدیل عناوین سال که مقام معظم رهبری نامگذاری می کنند به مطالبه عمومی و پیشگیری از برخورد صرفا شعاری با این موضوع است.

برخی کاندیداها فکر می‌کنند از آسمان آمده‌اند
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌گونه‌ای حرف می‌زنند که فکر می‌کنند از آسمان آمده‌اند.وی در نشست شورای اداری استان با اعلام این مطلب افزود: شنیدن حرف‌هایی که خدمات نظام و مسئولان در دوره‌های گذشته را زیر سوال می‌برد موجب تاسف و کمال بی‌انصافی است.به گزارش فارس،وی تصریح کرد: چرا برخی فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند و با تخریب دستاوردهای گذشته خدمات نظام را زیر سوال می‌برند.

بعید است اصلاح‌طلبان به اجماع برسند
محمد حائری عضو حزب اعتماد ملی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر بعید است اجماع از ناحیه اصلاح‌طلبان صورت گیرد؛چراکه این جبهه از نحله‌های متعدد فکری تشکیل شده است.وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت:هر کدام از کاندیداها ممکن است ادعای اصلاح‌طلبی داشته باشند در حالی‌که برای این امر سوابق افراد باید مورد بررسی قرارگیرد و تنها به صرف ادعا چیزی ثابت نمی‌شود.

تیتر «خبر فوری» در رسانه‌های خارجی
به گزارش باشگاه خبرنگاران، همزمان با آغاز مناظره‌های 8 کاندیدای دور یازدهم ریاست‌جمهوری کشورمان،بسیاری از پایگاه‌های خبری رسانه‌های خارجی از جمله بی‌بی‌سی، خبرگزاری فرانسه،العربیه و سایر رسانه‌های منطقه‌ای در خبری فوری به پوشش این برنامه پرداختند.
احمدی‌نژاد مأیوس شود از جلیلی حمایت می‌کند
محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: احمدی‌نژاد اگر مأیوس شود پشت سر قالیباف یا ولایتی نمی‌رود بلکه پشت سر کسی می‌رود که بعد از 4 سال بدرخشد و احمدی‌نژاد به واسطه او دوباره به عرصه سیاسی برگردد.محمد غروی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی بعد از رد صلاحیت نشان داده که برای انجام وظیفه آمده بود، خاطرنشان ساخت: هاشمی نشان داد که بر حسب انجام وظیفه به صحنه آمده بود و وقتی شورای نگهبان صلاحیت ایشان را به خاطر سن تایید نکرد ایشان احساس آرامش کردند و هیچ واکنشی نشان ندادند.
 وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در انتخابات به وحدت خواهند رسید یا نه؟ اظهار داشت: اصولگرایان به‌طور نسبی به وحدت خواهند رسید اما هنوز وقتش نشده که برخی از افراد اصولگرا از صحنه خارج شوند بعد از رصد شرایط به احتمال زیاد برخی از اصولگرایان از صحنه انتخابات کنار خواهند کشید اما ائتلاف سه گانه همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد.
غروی در پاسخ به این سوال که اگر قرار است اصولگرایان به وحدت نسبی برسند چرا همچنان هر کدام از آنها تاکید دارند که تا آخر انتخابات باقی خواهند ماند؟ گفت: وقتی اصولگرایان می‌گویند تا آخر باقی خواهند ماند این آخر یک آخر مشخص و معین است و به معنی حضور آنها تا پایان انتخابات نیست.اینکه برخی‌ها تلاش دارند یک گزینه را به عنوان گزینه حاکمیت معرفی کنند اشتباه است و واقعیت ندارد.

انتقاد هاشمی از تحجر
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مشکلات و معضلاتی که طی سال‌های اخیر برای کشور و مردم ایجاد شد، گفت: بیداری عمومی و هوشیاری مردمی که طی سال‌های اخیر و در مواجهه با شعارهای بدون پشتوانه ایجاد شد، یکی از بهترین سرمایه‌های نظام اسلامی برای ضرورت حاکمیت عقل و تدبیر در امور اجرایی است.
به گزارش آفتاب،وی ریاکاری‌ها و تمسّک به خرافات و سوءاستفاده از احساسات پاک مردم در مسائل دینی و فرهنگ انتظار را از شیوه‌های نخ‌نما شده و سیاسی کاری دانست و گفت: مردم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که تلفیق تمدن ایرانی و فرهنگ اسلامی، نمی‌گذارد دروغ و تهمت، حاکمیت پایدار داشته باشد، وقتی موج‌سازی‌ها فرو نشست و حباب‌ها از بین رفتند، دریا به ذات خویش که رجوع به قطرات آب است، برمی‌گردد.
تحجر وقتی سبک و سیاقی در تفکرات شد، در طول تاریخ تداوم یافت و در انقلاب اسلامی هم با اینکه شخصیتی چون امام(ره) آن را رهبری می کرد، بقایای این تفکر زمانی در کمون و الان در سطح جامعه هستند و کارهای خود را برخی آگاهانه و گروهی دیگر ناآگاهانه، قربه‌الی‌الله انجام می‌دهند.

مرتضوی فرافکنی می‌کند
میرمجید طاهری وکیل روح‌الامینی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد درباره صحبت‌های اخیر مرتضوی و روند رسیدگی پرونده کهریزک گفت:مرتضوی فرافکنی می‌کند و سیاست دوگانه‌ای را پیش گرفته است. طاهری معتقد است که مرتضوی آنجایی‌که راه را برای تعامل باز ببیند یک برخورد با شکات دارد و آنجایی‌که راه را بسته ببیند واکنش دیگری دارد. مرتضوی امیدی به جلب رضایت خانواده روح‌الامینی و کامرانی ندارد و آنها هم از حق‌شان نخواهند گذشت.طاهری افزود:من فکر می کنم که ایشان از آنجایی‌که احتمال می‌دهد در این پرونده محکوم بشود این صحبت‌ها را برای انحراف اذهان عمومی مطرح کرده‌اند.
 اتفاقات ناگوار کهریزک موجب فوت فرزند موکلان من بوده است و به صورت جامع به آن در دادگاه پرداخته شده است و در گزارش پزشکی‌قانونی هم علت فوت مشخصا اعلام شده است. این مطالب را که ایشان آمده در مصاحبه‌ها گفته صحت ندارد و علت فوت به هیچ‌وجه درگیری و ضرب و جرح قبل از دستگیری نبوده و کذب محض است. و این صحبت‌ها برخلاف مستندات پرونده است و این صحبت‌ها را برای افرادی که از روند جلسات اطلاعی نداشته‌اند می‌گوید.

تحریم 61 مقام ایرانی از سوی آمریکا
آمریکا روز پنجشنبه 61 نفر از مسئولان ایرانی را به اتهام آنچه نقض حقوق بشر خواند،‌ تحریم کرد. به گزارش شفاف، همزمان با این اقدام، وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد تحریم ایران در بخش صنایع و تجهیزات ارتباطی و محدودیت صادرات تجهیزات ارتباطی و سخت افزارها و نرم افزارهای این حوزه را کاهش دهد. دیوید کوهن، رئیس کمیته تحریم‌های این وزارتخانه مدعی شده است در ایران آزادی بیان نقض می‌شود. وی مدعی شده است که آمریکا از تمامی ابزارهای در اختیار خود استفاده می‌کند تا مردم ایران به این حقوق اساسی خود برسند.
ادعاهای مقامات آمریکایی درباره نقض حقوق بشر در ایران در شرایطی مطرح شده است که به گفته فعالان حقوق بشر، آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان شناخته می‌شود. مسأله زندان گوآنتانامو و همچنین استفاده از پهپاد برای حمله به کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، یمن و سومالی از عمده‌ترین اتهامات آمریکا در نقض حقوق بشر است.

فروشنده مشروبات الکلی نباید مجری طرح سالم سازی دریا باشد
درحالی که اجرای طرح سالم سازی دریا در مازندران قرار است از 16 خرداد ماه آغاز شود، از هم اکنون شنای مختلط در دریا آغاز شده و اعتراض مردم را برانگیخته است. به گزارش جام نیوز، رئیس ستاد طرح سالم سازی مازندران با اشاره به اینکه برای اجرای طرح سالم سازی شنا تلاش لازم صورت نگرفته گفت: بعضی از مجریان طرح‌های دریا هیچ تعهدی به نظام، مدیران و مسافران ندارند.
هادی ابراهیمی معاون استاندار مازندران در نشست هماهنگی طرح‌های دریا در مازندران با اعلام اینکه برخی از طرح‌های دریا توسط مجریان و شهرداری‌ها خوب اجرا می‌شود، اضافه کرد: فروشنده مشروبات الکلی نباید مجری طرح دریا باشد، مگر تغییر این فرد چقدر زمان نیاز دارد؟ وی افزود: با مسدود شدن نقاط کور شنا می‌توان به طرح سالم سازی کمک کرد.

قرار جایزه برای ترور "سید حسن نصرالله"
از ریاض پایتخت عربستان سعودی خبر می‌رسد "عبدالله محمد العنزی" سرمایه‌دار و بازرگان سرشناس وهابی برای ترور "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان جایزه تعیین کرده است. به گزارش شیعه آنلاین این سرمایه‌دار سعودی که از دوستان نزدیک شاهزادگان آل سعود به شمار می‌رود، اعلام کرده که برای ترور دبیرکل حزب‌الله حاضر است 10 میلیون دلار جایزه بدهد. "عبدالله محمد العنزی" که این جایزه را در یک برنامه تلویزیونی در یک شبکه سعودی اعلام کرد،‌ همچنین گفت: حتی اگر قاتل نصرالله یک فرد شیعه باشد، باز هم این جایزه را به وی پرداخت خواهم کرد.
وی در ادامه با "جنایتکار" نامیدن سید "حسن نصرالله"، افزود: بنده بعد از شنیدن اظهارات دبیرکل حزب‌الله درباره حضور نیروهایش در سوریه برای حمایت از حکومت سوریه، تصمیم گرفتم چنین جایزه‌ای تعیین کنم! سیدحسن نصرالله، هفته گذشته اعلام کرد نیروهای حزب‌الله از دولت سوریه برای سرکوبی تروریست‌ها در القصیر حمایت می‌کند.

گاف عجیب یک سایت برای تخریب محسن رضایی
سایت «نامه نیوز» برای تخریب محسن رضایی گاف داد.  سایت مذکور که در صدد است در فضای انتخاباتی میزان کلیک خود را به هر وسیله ای بالا ببرد، بلافاصله در مطلبی عجولانه اقدام به تخریب محسن رضایی کرد و اینگونه تیتر زد: «خودروی 100 میلیونی که محسن رضایی را تا صداوسیما اسکورت کرد/ فیلم»
.این در حالی است که چنانچه در فیلم پیوست شده نیز با توجه به پلاک قرمز رنگ دولتی آن کاملا مشخص است، خودروی مذکور متعلق به تشریفات سازمان صداوسیما بوده که طبق برنامه از ابتدای ورود خودروی پژو 405 دکتر رضایی به محوطه جام جم به استقبال وی رفته و برای راهنمایی مسیر، پیشاپیش آن تا جلوی درب استودیوی خبر، موسوم به ساختمان شیشه ای حرکت کرده است.لازم به ذکر است که تاکنون این اتفاق، به هنگام ورود تک تک نامزدها به محوطه جام جم رخ داده است.بنابر این گزارش، چنانچه ساعت انتشار خبر مذکور (22:43) نشان می دهد، سایت مذکور در این اقدام ناشیانه، خلاف واقع و غیراخلاقی آنقدر عجله داشته که کمترین دقتی در تنظیم خبر خود به خرج نداده و به زعم خود تمام تلاشش را برای جلوگیری از اثرگذاری صحبت های رضایی در گفتگوی ویژه خبری انجام داده است.

توهین صهیونیست ها به مسیحیان و کلیساها در سرزمین های اشغالی
تصاویر توهین آمیز و شعارهای ضد مسیحی به زبان عبری بر دیوار کلیسای دورمیشن از اصلی ترین کلیساهای بیت المقدس دیده شد. شعارهای توهین آمیزی نیز بر درهای گورستان ارتدوکس ها مشاهده شده است.

 اخبار کوتاه        
  *در هر حالی که چند روزی از تعطیلی سفارت کانادا در تهران می‌گذرد، شبکه‌های تلویزیون ملی کانادا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را دعوت کردند که علیه جمهوری اسلامی مصاحبه کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کانادا، بار دیگر هشدار داد که جمهوری اسلامی تا زمانی که از سوی کشورهای دموکرات جهان قاطعیت نبیند و مشاهده نکند که خط قرمز واضحی در مورد برنامه اتمی ایران تعیین شده، از برنامه‌های اتمی خود دست برنخواهد داشت.
  *دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه‌ای، خبر واگذاری اداره امور این کشور به ولیعهد را منتشر کرد. این در حالی است که برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی عربستان سعودی از مرگ بالینی ملک عبدالله خبر داده‌اند. روزنامه دیلی استار با اشاره به بیماری مزمن ملک عبدالله اعلام کرد که وی به مرگ بالینی دچار شده است.
روزنامه انگلیسی «الشرق الاوسط» نیز در این باره نوشت: عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از روز اول خرداد از نظر بالینی مرده است و اندام‌های حیاتی پادشاه این کشور همچون قلب، کلیه‌ها و ریه‌ها از کار افتاده‌اند. مقامات کشور عربستان ماه‌هاست تلاش می‌کنند با پنهان نگه‌داشتن وخامت حال ملک عبدالله، اوضاع بحران‌زده عربستان را مهار کنند، اما ظاهراً کار به جایی رسیده که از ملک‌عبدالله قطع امید شده و حفظ وضعیت گذشته به صلاح  نبوده؛ از این رو به ناچار واگذاری اداره امور به ولیعهد کهنسال را آشکار کردند.
  *«عبدالله محمد العنزی» سرمایه‌دار و بازرگان سرشناس وهابی سعودی برای ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان جایزه تعیین کرد! این سرمایه‌دار سعودی که از دوستان نزدیک شاهزادگان  آل‌سعود به‌شمار می‌رود، اعلام کرده که برای ترور دبیرکل حزب‌الله حاضر است ده میلیون دلار جایزه بدهد! عبدالله محمد العنزی این جایزه را در یک برنامه تلویزیونی در یک شبکه سعودی اعلام کرد!
  در آخرین بخش از نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم که با محوریت موضوع اقتصاد برگزار شد، مجری برنامه با نشان دادن هشت تصویر، نظر نامزدها درباره آن‌ها را جویا شد. یکی از این تصاویر، نمایی از یک معدن فلز رهاشده بود؛ اما یک نامزد انتخابات که شدیداً هم از این برنامه ناراحت بود، در اظهارنظری جالب درباره این تصویر معدن گفت: این تصویر یک دره است که در کشور ما فراوان است و جزو آثار بسیار زیبا است که می‌تواند به جذب توریسم کمک کند(!) جذب توریسم و صنعت گردشگری باید از اولویت‌های کشور باشد که می‌تواند در معادلات فرهنگی و افزایش ثروت و ایجاد اشتغال مؤثر باشد.
* روزنامه انگلیسی گاردین به‌تازگی در مقاله کوتاه خود، در اعترافی جالب درباره تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ از یکی نامزدهای اخیر انتخابات به‌عنوان فردی نام برد که غنی‌سازی اورانیوم را در آن دوره تعلیق کرد. این اعتراف گاردین در حالی است که این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در یکی از برنامه‌های تبلیغی خود، تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در زمان مدیریتش را دروغی بیش ندانسته بود(!)
  شرکت فرانسوی نفت و گاز «توتال» به اتهام پرداخت رشوه به برخی مقامات نفتی ایرانی – از جمله ی*ک آقازاده که مدتی نیز به لندن فرار کرده بود- برای ثبت قرارداد نفتی، از سوی ایالات متحده جریمه شد. در سال ۲۰۰۶، رسانه‌های فرانسه فاش کرده بودند که شرکت «توتال» از طریق یک واسطه برای تضمین مناقصه یکی از قراردادهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی، به دفتر«م.ه»، ده‌ها میلیون دلار رشوه داده بود.
پیش‌تر نیز اخباری مبنی بر پرداخت رشوه 15 میلیون دلاری از سوی شرکت نروژی «استات اویل» به دفتر وی برای فعالیت در پارس جنوبی منتشر شده بود

https://shoma-weekly.ir/CjOLnu