گفته می‌شود که...

حذف پیام‌رسان‌های ایرانی توسط گوگل‌پلی افشای دروغ‌پردازی در خصوص ادعای پهپادهای ایرانی افشاگری نظامی سابق انگلیس درباره زن‌ستیزی و آزار جنسی در ارتش این کشور شخصیت ضدآمریکا وصهیونیستها رئیس جمهور برزیل شد 17 سال حبس بدون حتی برگزاری یک جلسه دادگاه فقط چهارتا گلوله گزارش میدل ایست آی از «طلوع صنعت پهپادی ایران»

حذف پیام‌رسان‌های ایرانی توسط گوگل‌پلی

وزارت ارتباطات در اطلاعیه‌ای پیرامون حذف برخی پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی توسط گوگل‌پلی نوشت: حذف مطالب و هشتگ‌های مرتبط با شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ(ع) در پلتفرم‌های آمریکایی و به طور مشخص حذف مطالب مربوط به کودکان مظلوم، آرتین و آرشام و از سوی دیگر اجازه انتشار و حتی ترویج ویدئوهای تحریک‌آمیز حاوی خشونت عیان، سطح تازه‌ای از استاندارد دوگانه این پلتفرم‌ها را در تفسیر آزادی‌بیان و حقوق بشر آشکار کرده است. همچنین گوگل‌پلی با استفاده از موقعیت انحصاری خود در گوشی‌های اندروید در اقدامی خارج از عرف، فرآیند محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی را به بهانه حمایت از حریم خصوصی کاربران آغاز کرده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به تکالیف و رسالت قانونی خود در حمایت از زیست بوم فناوری اطلاعات کشور، تمام قد پشت سر پلتفرم‌ها و شرکت‌های ایرانی توسعه‌دهنده خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال ایستاده است.

افشای دروغ‌پردازی در خصوص ادعای پهپادهای ایرانی

چند روز پیش تصویری از رئیس‌جمهور اوکراین با این ادعا که او در کنار لاشه یک پهپاد ایرانی ایستاده منتشر شد. بی‌بی‌سی فارسی هم با بازنشر این عکس تیتر قهرمانانه‌ای از زلنسکی زده بود که «بال‌های هیولای آهنین را می‌چینم.» حالا معلوم شده این عکس جعلی و با تکنولوژی پرده سبز و فتوشاپ ساخته شده و کاربران فضای مجازی این موضوع را دستاویزی برای ساخت تصاویری با درونمایه طنز و کنایه به زلنسکی قرار داده‌اند. جعلی بودن این تصاویر توسط برخی کاربران فضای مجازی از سراسر دنیا با آنالیز تصویر جهت نور، کیفیت دو ساختار و حتی اندازه اشیا در تصویر فاش شده است. استدلال‌ها هم واضح است مثل اینکه یادشان رفته قد زلنسکی ۱۷۰ و طول پهپاد ادعایی باید سه متر و نیم باشد

افشاگری نظامی سابق انگلیس درباره زن‌ستیزی و آزار جنسی در ارتش این کشور

خانم «سوفی بروک» ستوان سابقِ نیروی دریایی انگلیس در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» با اشاره به زن‌ستیزی در ارتش این کشور، درباره آزار جنسی مکرر به خود در این نیرو افشاگری کرد.

این خانم ۳۰ ساله انگلیسی که در 18 سالگی وارد نیروی دریایی شد و سابقه فعالیت 3 ساله در زیردریایی‌های این کشور را دارد، اظهاراتی تکان دهنده درباره آزار جنسی در این نیرو بیان کرد. به گزارش فارس، این نظامی سابق نیروی دریایی انگلیس با اشاره به درخواست‌های غیر اخلاقی مردان از خود و با اذعان به اشتباه بودن مقابله نکردنش با فرهنگ زن‌ستیز و آزار جنسی موجود در این نیرو تصریح کرد: «می‌خواستم با آنها ادغام شوم و آنها بپذیرند که ما چون افسران شایسته‌ای هستیم، کمک‌کارشان هستیم. من خجالت می‌کشم که بگویم من این را نگفتم که این کار شما غلط است و فکر کنم چون می‌ترسیدم این را نگفتم.».

شخصیت ضد آمریکا و صهیونیستها، رئیس جمهور برزیل شد

شب گذشته لولا داسیلوا رئیس‌جمهور اسبق برزیل بار دیگر با رأی مردم سرزمین قهوه و فوتبال به عنوان رئیس‌جمهور برزیل تعیین شد. داسیلوا یک شخصیت منتقد آمریکا است که در دوره مسئولیت او رابطه برازیلیا و تهران به شدت تقویت شد و حجم روابط تجاری از ۱۴ میلیون دلار به ۳ میلیارد دلار رسید. نکته مهمی که باید ذکر شود این است که ایالات متحده تلاش بسیاری کرد تا رقیب داسیلوا یعنی بولسونارو بار دیگر رئیس‌جمهور شود و جالب‌تر اینکه میشل رینالدو همسر بولسونارو در هنگام رأی دادن، تیشرتی با تصویر پرچم رژیم صهیونیستی را پوشید تا بتواند آرای اوانجلیکها (مسیحیان صهیونیست) را به سبد شوهرش واریز کند اما این ترفند نیز نگرفت و بولسونارو از یک شخصیت ضد آمریکایی شکست خورد.

17 سال حبس بدون حتی برگزاری یک جلسه دادگاه

سیف‌الله پاراچا ۷۵ ساله، پیرترین زندانی گوانتانامو، پس از تحمل ۱۷ سال حبس و بدون برگزاری حتی یک جلسه دادگاه، سرانجام آزاد شد. پاراچا که سال‌ها در آمریکا زندگی می‌کرد و دارای املاک متعدد در نیویورک بود، پس از حمله القاعده به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک، در سال ۲۰۰۳ و در تایلند به ظن ارتباط با این گروه تروریستی دستگیر و در سال۲۰۰۴ روانه گوانتانامو شده بود.

فقط چهارتا گلوله

شهید جهان آرا در مورد یکی از صحنه‌های حمله به خرمشهر گفته بود:امیدی به زنده ماندن نداشتیم. مرگ را به چشم خود می‌دیدیم. بچه‌ها پشت بی‌سیم شهادتنامه خود را می‌گفتند و یک نفر وصیت شان را یادداشت می‌کرد. صحنه خیلی دردناکی بود. بچه‌ها می‌خواستند شلیک کنند، گفتم: ما که رفتنی هستیم، حداقل بگذارید چند تا از آنها را بزنیم، بعد بمیریم. تانک‌ها همه طرف را می‌زدند و پیش می‌آمدند و ما فقط چهارتا گلوله آرپی جی داشتیم با رسیدن آنها به فاصله صد و پنجاه متری‌مان دستور آتش دادم. با بلند شدن بچه‌ها از گودال، اولین تانک را زدند. دومی در حال عقب‌نشینی بود که به دیوار یکی از منازل بندر برخورد کرد. جیپ فرماندهی‌شان پشت سر‌ تانک بود که به طرف بلوار دنده عقب گرفت، با مشاهده عقب‌نشینی‌تانک، بلند شدم و فریاد زدم: الله اکبر، الله اکبر،... حمله کنید؛ که دشمن پا به فرار گذاشته بود...»

گزارش میدل ایست آی از «طلوع صنعت پهپادی ایران»

وب‌سایت خبری «میدل ایست آی» در گزارشی با عنوان طلوع صنعت پهپادی ایران، نوشته دهه‌ها توسعه دقیق، ایران را به یک رقیب جدی در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل کرده و به آن نفوذ منطقه‌ای جدیدی می‌دهد. به نوشته میدل ایست آی، برتری پهپادی ایران برای دهه‌ها اولویت ملی آن بوده که مقامات این کشور آن را پرورش داده و از آن به رغم اقتصاد تحریم شده این کشور پاسداری کرده‌اند. طبق این گزارش، از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ و خصومت ناشی از آن بین ایران و غرب، تحریم‌های بین‌المللی تهران را به سوی خودکفایی در زمینه انواع کالاها بخصوص نظامی سوق داده است.

تفاهم نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه

وزیر نفت به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، عازم روسیه شد تا در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه حضور یابد. یکی از محورهای قابل مذاکره، بحث تعیین تکلیف تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری است که برآورد می‌شود این سفر و اسنادی که در پایان شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران‌ـ مسکو در روسیه امضا می‌شود، بتواند نقطه عطفی در جهت‌دهی و تسریع در مسیر اجرای این تفاهم‌نامه باشد.

بازداشت لیدر پرحاشیه اغتشاشات

توماج صالحی خواننده‌ زیرزمینی که در اغتشاشات اخیر اقدام به تبلیغ گسترده خشونت می‌کرد، در مرزهای غربی کشور در حال فرار بود که بازداشت شد. وی از خوانندگان زیرزمینی رپ و ساکن شاهین‌شهر بود که مضامین بسیاری از کارهای او را اهانت و خشونت تشکیل می‌داد؛ او شهریورماه سال گذشته نیز برای مدتی در بازداشت به‌سر می‌برد. توماج صالحی در اتفاقات اخیر در صفحه توئیتر خود به تبلیغ خشونت و درگیری با نیروهای مسلح و ساخت کوکتل مولوتف می‌پرداخت و اخبار جعلی منتشر می‌کرد. او همچنین با انتشار فراخوان‌های مختلف برای شهرهای کشور در تبلیغ اغتشاشات نقش داشت. وی بارها نیروهای امنیتی را متهم به ناتوانی در دستگیری خود کرده بود.

کشته هایی که انگار ادم نیستند

کاربری در رشته توئیت خود نوشت: «حدود یک ماه از حادثه ورزشگاه اندونزی می‌گذرد، بیش از سیصد کشته و زخمی. من تا الان صبر کردم ببیینم آیا روی این حادثه کار رسانه‌ای خاصی می‌شود؛ اما دریغ از ذره‌ای پردازش. چرا؟ چون اینجا ایران نیست و ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای علیه او فعالیت نمی‌کنند تا این فاجعه انسانی را ضریب دهند. نه شمعی روشن شد، نه جریمه‌ای، نه تهدیدی، نه ترندی، هیچ! این یک نمونه بزرگ از خبط جبهه مقابل ماست و البته سوژه‌ای برای سواد رسانه! و حالا هم ۱۵۰ کشته در کره جنوبی. انگار اینها از دید رسانه‌های مقابل ما آدم نیستند!

هزینه نگهداری هر کودک کار، ۱۵میلیون تومان

محمدرضا حیدرهایی، سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بر اساس برآورد‌ها ۱۴هزار کودک کار و خیابانی در کشور وجود دارد، گفت: سرانه نگهداری و توانمندسازی هر کودک کار و خیابانی در مراکز بهزیستی ماهیانه ۱۵ میلیون تومان است.

اینستاگرام روی خط نزول

مقایسه فعالیت کاربران در اینستاگرام فارسی، قبل و بعد از فیلترینگ آن نشان می‌دهد که کاهش چشم‌گیری از میزان فعالیت کاربران ایرانی آن در این پلتفرم رخ داده است. بر اساس گزارش آماری مجموعه لایف وب @LifewebIR که با درخواست دیجیاتو تهیه شده است، تعداد پست‌های اینستاگرامی در این مدت ۶۹ درصد کاهش داشته و میزان کاربران فعال نیز ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است. آمارهای منفی در دیگر بخش‌های این شبکه اجتماعی نیز دیده می‌شود و کاهش چشم‌گیر تعداد لایک و کامنت پست‌ها نیز رخ داده است.

حمله با سلاح سرد به مأموران حراست و دانشجویان دانشگاه تهران

عصر روز شنبه 7 آبان ماه 1401، فردی که در تجمعات دانشجویی دانشگاه تهران حضور داشته و از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه به‌عنوان فردی مشکوک و غیردانشجو شناسایی شده بود، پس از اینکه در خروجی درب 16 آذر دانشگاه تهران با درخواست مأموران حفاظت فیزیکی مبنی بر ارائه کارت دانشجویی روبه‌رو گشت، اقدام به درگیری با آنها کرد و پس از وارد کردن ضربات چاقو به دو نفر از کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه، قصد فرار داشت. به گزارش تسنیم، با وجود ضرباتی که این ضارب مسلح به سلاح‌های سرد و شوکر، به نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه وارد کرد، اما از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه که در محل حاضر بودند، دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شد. ضارب در حین دستگیری، دست به خودزنی نیز زد اما در این عمل هم ناکام ماند.گزارش میدانی اداره‌کل حراست دانشگاه تهران حاکی است، یک دستگاه پژو 207 با سه سرنشین نیز به‌عنوان پشتیبان ضارب در خیابان 16 آذر شناسایی شده است. دو نفر از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در این رابطه دچار جراحت‌ سطحی شده‌اند. دو کارمند حفاظت فیزیکی و دو دانشجوی دانشگاه تهران در حال مداوا هستند.

آغاز رقابت دموکرات ها و جمهوری خواهان

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در یک مرکز رأی‌گیری، در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت کرد. بایدن پس از رأی دادن در جمع خبرنگاران گفت: من احساس خوبی دارم. این یک رفراندوم نیست، یک انتخاب است. انتخابی اساسی بین دو بینش بسیار متفاوت برای کشور. این در حالی است که اغلب نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان بار دیگر کنترل مجلس نمایندگان را در دست می‌گیرند و دموکرات‌ها پیروز این انتخابات نخواهند بود.

تعطیلی مدارس» به علت شیوع «آنفلوآنزا» در دستورکار نیست

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، هم اکنون تعطیلی مدارس برخی استانها به علت شیوع «آنفلوآنزا» در دستور کار نیست. اعظم گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال غیرحضوری شدن مدارس برخی استانها به علت شیوع آنفلوآنزا بین دانش آموزان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم، درحال حاضر تعطیلی مدارس در دستور کار نیست. دستورالعملی پیرامون رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که باید در مدرسه رعایت شود با همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تنظیم کرده‌ایم که در حال مستندسازی برای ابلاغ به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که بر اساس آن موارد آموزشی رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

برخورد آمریکا با روزنامه نگاران جاسوس

طبق آمار مجموعه فریدم پرس آمریکا در سال 2020 حدود ۱۱۷ روزنامه‌نگار را به جرم انتشار اخبار دروغ و تحریک به آشوب بازداشت کرده است! بعد همین آمریکا بازداشت دو جاسوس روزنامه‌نگار در ایران را محکوم کرده است! جاسوسانی که خودشان اعتراف کردند آموزش دیده و مأموریت داشته‌‌اند!

پرچم سرخ «یالثارات الحسین» بر فراز گنبد جمکران

پس از اهتزاز پرچم سرخ «یالثارات الحسین» بر فراز گنبد جمکران به نشانه انتقام خون حاج‌ قاسم، روز گذشته این پرچم به نشانه خونخواهی شهدای حرم شاه‌ چراغ(ع) بر فراز گنبد این حرم به اهتزاز درآمد.

نمی خواهند آتش اغتشاشات خاموش شود

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی برنامه ریزی گسترده و متنوعی را در ابعاد مختلف انجام داده و نمی خواهند آتشی که برافروخته اند خاموش شود. معاون رئیس جمهور گفت: عوامل رسانه‌ای اغتشاشگران عمدتاً با استفاده از فضای مجازی اخبار را به گونه‌ای بزرگنمایی می کنند که تعدادشان زیاد به نظر بیاید تا به این وسیله بتواند با ایجاد فضای رعب و وحشت افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهند.

https://shoma-weekly.ir/0FX2Th