گفته می‌شود که...

حذف نماد جنجالی اسرائیل از ساختمان ایران ایر/ تیرخلاص آمریکا به مذاکرات ژنو/ پیشنهاد وسوسه انگیز چینی ها به پهلوان استقلال!/ سخنان جنجالی اردوغان درباره دختران و پسران/ سانسور سؤال در نشست خبری بلاتر/ اصلاحات چهره شاخص ندارد و ...

سعید جلیلی چگونه جای ضرغامی به عنوان سخنران در 13 آبان را گرفت؟
صباغ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت و گو با خراسان در مورد علت انتخاب جلیلی به عنوان سخنران مراسم 13آبان گفت : شورا تعدادی از افراد شاخص را برای انجام سخنرانی در 13آبان کاندید کرد که سعید جلیلی در میان آنها رای اکثریت را آورد و اینکه قرار بوده ضرغامی سخنران باشد شایعه بود ضمن اینکه ضرغامی خودش عضو این شوراست.برخی منابع خبری قبل از برگزاری مراسم 13 آبان از عزت ا... ضرغامی به عنوان سخنران این مراسم نام برده بودند.طی روز های گذشته برخی چهره های سیاسی و رسانه ها نسبت به انتخاب سعید جلیلی به عنوان سخنران این مراسم انتقاد کرده بودند.

حذف نماد جنجالی اسرائیل از ساختمان ایران ایر

نخستین‌بار در آذرماه 1389 سایت خبری پارسینه با انتشار تصویری که توسط گوگل ارث ثبت شده بود، از یافتن ستاره داوود روی بام ساختمان مرکزی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) واقع در فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد. به دنبال این رخداد، شرکت ایران‌ایر بلافاصله نسبت به حذف نماد اسرائیل اقدام کرد و اکنون تصاویر جدید ماهواره گوگل ارث نشان می‌دهد که روی آن پوشانده شده و دیگر قابل مشاهده نیست.
وجود ستاره داوود روی ساختمان مرکزی ایران‌ایر نیز به آن دلیل بود که در زمان پهلوی، چندین شرکت اسرائیلی در زمینه ساخت‌وساز و پیمانکاری تاسیسات بزرگ، پروژه‌های مهمی را در ایران اجرا کردند.

دیدار هفتگی دختران‌میرحسین با پدر و مادر

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد این هفته نیز توانستند با دختران خود در ساختمان کناری منزل خود دیدار کنند.


به گزارش سایت نزدیک به آقای موسوی، این دیدار بیش از یک ساعت به طول انجامید.

تیرخلاص آمریکا به مذاکرات ژنو
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن قصد لغو هیچ تحریمی را ندارد.ماری هارف گفته است: دولت اوباما صرفا در پی یک وقفه کوتاه در تلاش‌ها برای تحریم بیشتر ایران است و به دنبال لغو هیچ یک از تحریم‌های کنونی نیست.به گزارش واشنگتن فری بیکن این مقام آمریکایی در رابطه با نوع برداشت و تفسیر ایران از خواسته دولت آمریکا از کنگره برای به تعویق انداختن دور جدید تحریم‌ها، گفت: من نمی‌دانم آنها چه تفسیری خواهند داشت ولی ما فقط خواستار وقفه‌ای کوتاه‌مدت هستیم و همچنین می‌خواهیم تحریم‌هایمان با خط‌مشی مذاکره‌مان هماهنگ و همسو باشند.وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما بر این باور است که بهترین راه، وقفه‌ای کوتاه در اجرای تحریم‌ها برای افزایش شانس موثر واقع شدن روش دیپلماسی است و در حقیقت، حل اختلافات براساس روش دیپلماتیک، خواسته دولت و کنگره آمریکاست.این دیپلمات آمریکایی خاطر نشان کرد: اعضای کنگره واقعا شرکای مهمی بوده‌اند و اگر تحریم‌های شدید جامعه بین‌المللی و کنگره علیه ایران وجود نداشت ما در وضعیت کنونی قرار نداشتیم.

اولین کسی که خبر محرمانه توافق ژنو را اعلام کرد
با وجود آن که مذاکرات ژنو محرمانه است؛ اما مقامات رژیم صهیونیستی از ریز این مذاکرات اطلاع دارند. بنیامین نتانیاهو از دیروز از با اعلام پیشنهاد غربی ها به ایران، از توافق با ایران انتقاد کرده است.

موافقت روحانی با فروش املاک برای تامین هزینه بیمه کارمندان یک وزارتخانه
بر اساس پیشنهادی که اخیرا توسط وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت تصویب شده و مورد موافقت حجت الاسلام روحانی رییس جمهور نیز قرار گرفته است، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است نسبت به فروش تعدادی از ملک های مازاد بر نیاز خود اقدام و وجوه حاصل از فروش را مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور برای تأمین منابع مالی بیمه و پاداش سنوات خدمت کارکنان هزینه کند.

پیشنهاد وسوسه انگیز چینی ها به پهلوان استقلال!
بازیکنی که چندی پیش به کسب لقب پهلوان از ژنرال استقلال مفتخر شد حالا با پیشنهادی دست به نقد از شرق آسیا روبرو شده است.
این واقعیت است که فوتبال امروز با دیروز فرق کرده و مسائل مالی و پول حرف اول و آخر آن را می زند و شاید بازیکنان استقلال نیز حق دارند ساز جدایی کوک کنند.
بین خودمان بماند اما امیر قلعه نویی که ناگهان فرهاد مجیدی مهاجم نخبه و ستاره تیمش را از دست داد، حالا با دغدغه جدیدی روبروست وآن هم جدایی قریب الوقوع پژمان منتظری است.
لابد خاطرتان هست که اول فصل مدافع جنوبی و ملی پوش استقلال با پیشنهادی از شرق آسیا روبرو شد اما با اصرار و خواهش مسئولان آبی سفر به چین را به نیم فصل دوم لیگ سیزدهم موکول کرد.

امروز نیم فصل نزدیک شده و حالا دوباره شنیده می شود چینی ها با پیشنهادی دست به نقد برای پژمان منتظری پای پیش گذاشته اند و قصد دارند بهترین مدافع استقلال را به شرق آسیا ببرند.
این که چرا امیر قلعه نویی به منتظری لقب پهلوان می دهد، بی ربط با این ماجرا نیست و حالا باید دید این پهلوان استقلالی کماکان پهلوان می ماند یا قید این لقب را زده و به پیشنهاد وسوسه انگیز و دلاری چینی ها پاسخ مثبت می دهد؟!

دستور جدید دولت برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان
پس از ارسال گزارش هایی مبنی بر ضرورت کمک مجدد به زلزله زدگان استان سیستان و بلوچستان که در فروردین ماه دچار این حادثه شده اند، دولت با ارسال ابلاغیه ای به وزارت کشور و معاونت برنامه ریزی رییس جمهور آنها را موظف کرده است مجموعا 45 میلیارد تومان برای بازسازی این مناطق اختصاص دهد که کمک بلاعوض معیشتی با سقف فردی 20 میلیون ریال برای هر خانوار آسیب دیده و کمک بلاعوض 15 میلیون ریالی برای خانواده فوت شدگان از جمله این دستورات است.

جلسه بازجویی برای مرتضوی
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران تا نیمه شب چهارشنبه به سؤالات دادگاه درباره پرونده پالیزدار پاسخ داد. پیمان حاج محمود عطار، شاکی سعید مرتضوی و از همکاران پالیزدار در هیأت تحقیق و تفحص مجلس ناگفته‌هایی از جلسه رسیدگی به اتهام سعید مرتضوی ارائه کرد.وی که پس از بازداشت به دستور مرتضوی و تحمل مدتی زندان، از تمامی اتهامات وارده تبرئه شده و حالا به اتهام بازداشت غیرقانونی از مرتضوی شکایت کرده، درباره دادگاه گفت: براساس اعلام قبلی، قرار بود مرتضوی ساعت 15 در دادسرا حضور بیابد و پاسخگوی دو شکایت ما باشد که این‌گونه نشد.وقتی تأخیر وی زیاد شد، از بازپرس خواستیم که دستور جلب وی را صادر نماید که پس از تماس بازپرس با او، سرانجام در ساعت 17:45 مرتضوی در دادگاه حضور یافت.

حمله محمدرضا خاتمی به اصولگرایان
برادر رییس جمهور اسبق اصولگرایان را متهم به بی انصافی و پایبند نبودن به اخلاق کرد.
محمدرضا خاتمی در یادداشتی که به بهانه درگذشت مرحوم حاج حبیب الله عسکراولادی در روزنامه اصلاح طلب شرق منتشر کرد، اعلام کرد که "انصاف و پایبندی بر اخلاق" دو صفتی است که تنها در عسکراولادی بود و در جریان اصولگرا چنین صفتی نایاب است. برادر سیدمحمد خاتمی البته اشاره ای به نامه های مرحوم عسکراولادی به وی و سخنان روشنگرانه او در این سالها درباره فتنه گران نکرد.
وی در بخش دیگر یادداشت خود تلویحا اتهامات دیگری نیز به اصولگرایان وارد کرد و نوشت: "خصوصیات ایشان (مرحوم عسکراولادی) مانند پایبندی به اصول اخلاق، انصاف، مروت، خداترسی و بیان حقیقت با در نظرداشتن روز «نزدیک» قیامت، باید سرلوحه فعالان سیاسی قرار گیرد. درست به همین دلیل است که می‌گویم او تنها «اصولگرا» و اصولگرای تنها بود."

کدام ائتلاف مانع جنگ اوباما علیه اسد شد؟!
حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: کدام عالیجناب شرمنده از انقلاب بود که در یکی از شهرهای شمالی، به اوباما گرای جنگ علیه اسد را داد؟! حالا شدیم حکایت «حاجی انا شریک؟!» حالا شدیم حکایت «ما 3 نفر را کجا می‌برند؟!» نخیر عالیجنابان! شما ان‌شاء‌الله در ائتلاف با تحریم و تهدید و جنگ‌طلبی شیطان بزرگ نباشید، که مثلث مانع جنگ، ضلع پشیمان از «مرگ بر آمریکا» ندارد! همچنان نام رئیس‌جمهور سوریه «بشار اسد» است. این خود به تنهایی یعنی شکست آمریکا و شکست سازشکاران. تو بگذار نوبل را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بدهند! شأن بشار بالاتر از «خرمهره»‌ای است که پرز و اوباما هم گرفته‌اند! اینکه ما بحق می‌گوییم «بیداری اسلامی»، ناظر بر پشیمانی کاخ سفید از حمله نظامی به سوریه است، آن‌هم در روز آغاز جنگ... جنگی که نشد!


ادعای پیامبری در فرمانداری شاهرود
خبر دیگر این که فردی که در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود ادعای پیامبری کرد از سوی نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شد. به گزارش ایرنا، در جلسه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی، اتحادیه‌های صنفی، امام جمعه و فرماندار شهرستان شاهرود برگزار شد، قبل از شروع این جلسه فردی با صدای بلند وارد محل جلسه شد و اعلام کرد پیامبر است.در حالی که بیش از یکصد نفر از مسئولان این شهرستان داخل سالن حضور داشتند، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از این فرد خواست جلسه را ترک کند، اما او با صدای بلند فریاد می‌زد به من دست نزنید. در حالی که ادامه رفتار این فرد و سخنان او، جلسه را از حالت عادی خارج کرده بود، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از همه شرکت کنندگان خواست سالن را ترک کنند تا با آرامش مدعی پیامبری را دستگیر کنند. وی پس از چند دقیقه گفت‌وگو بازداشت شد.

کاهش تمایل صهیونیست‌ها به خدمت در واحدهای جنگی!

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در گزارشی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، فاش نمود که در دوره کنونی سربازگیری که مربوط به ژانویه ۲۰۱۳ است، 3/70 درصد از سربازان، برای پیوستن به واحدهای جنگی ابراز تمایل کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۷۹ درصد بود و این نشان از کاهش ۱۰ درصدی تمایل سربازان صهیونیست برای پیوستن به واحدهای جنگی طی سه سال گذشته دارد. این مسئله، نگرانی افسران صهیونیست را سبب شده است به همین سبب به توجیه‌تراشی برای این مسئله روی آورده و ادعا کرده‌اند که این مسئله شاید ناشی از کاهش تمایل سربازان برای پیوستن به واحدهای جنگی به سبب تجربه حمله به غزه بوده و یا شاید ناشی از آن باشد که میزان احساس خطر جامعه اسرائیل، کاهش یافته است. یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده در توجیه این مسئله، پیشرفت فناوری و شکل‌گیری واحدهای سایبر است که سبب می‌شود، تعداد بیشتری از سربازان به خدمت در این واحدها، بیش از خدمت در واحدهای جنگی تمایل داشته باشند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه فناوری در این مسئله تاثیرگذار بوده است، خاطر نشان کرد: میان واحدهای فناوری و واحدهای جنگی رقابت وجود دارد اما اگر به این سبب، اسطوره شکست‌ناپذیری سرباز اسرائیلی از بین برود، در واقع خودمان به خودمان ضربه زده‌ایم. ژنرال «اورنا بربیبای» رئیس واحد نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که جنگ، همچنان باید نماد دلیری و قهرمانی باقی بماند، هرچند که تهدیدهای نظامی ضد اسرائیل از بین رفته باشند!

سخنان جنجالی اردوغان درباره دختران و پسران
دولت محافظه‌کار ترکیه اخیرا خواهان جدا شدن محل زندگی دانشجویان دختر و پسر شده است. این خواست با انتقاد شدید مخالفان نخست‌وزیر روبرو شد. آن‌ها اردوغان را متهم به دخالت در زندگی خصوصی مردم می‌کنند.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر دولت اسلام‌گرای ترکیه در روزهای اخیر خواستی را مطرح کرده که برای بسیاری در ترکیه قابل قبول نیست. او که روز چهارشنبه (6 نوامبر) راهی فنلاند بود، قبل از سفرش در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت نمی‌تواند بپذیرد که دخترها و پسرهای دانشجویی که ازدواج نکرده‌اند، در خانه‌های مشترک زندگی کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان در این کنفرانس مطبوعاتی پرسید «آیا می‌توانید چنین چیزی را برای دختر یا پسر خودتان قبول کنید؟»
به‌گفته نخست‌وزیر ترکیه تاکنون در بیش از 75 درصد خوابگاه‌های دانشجوئی دولتی سیاست جداسازی جنسیتی پیاده شده است.
هالوک کوچ، سخنگوی حزب جمهوریت خلق ترکیه دولت را متهم کرد که می‌خواهد در زندگی خصوصی مردم تجسس کند.
خود اردوغان به این انتقادات واکنشی نشان نداده، اما معاون او گفته است که رئیس دولت تنها بر اساس قانون اساسی عمل می‌کند که دولت را موظف به حفاظت از جوانان کرده است.

برای خوش و بش به لادن می روم
دست آخر این که طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت در دولت دهم، دلیل حضورش در جلسات ساختمان لادن را دیدار با رئیس‌جمهور و وزرای دولت دهم اعلام کرد. طریقت منفرد در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسات ساختمان لادن شرکت می‌کنید، گفت: در این جلسات شرکت می‌کنم، چون با آقای احمدی‌نژاد و وزرای دولت وی کار کرده‌ام و به آن‌ها ارادت دارم پس بعضی اوقات برای دید و بازدید طبیعی است که اگر فرصتی پیش آید به خدمت دوستان می‌رسم. وی در جواب این سؤال که آیا شما در دانشگاه ایرانیان سمتی دارید، اظهار داشت: خیر من در دانشگاه ایرانیان سمتی ندارم. البته مسئول رشته علوم پزشکی این دانشگاه مشخص شده است که بنده نیستم.

بازیگر مشهور فیلم ضد ایرانی، آماده حضور در ایران
بازیگر برنده اسکار برای بازی در نقش شاه پهلوی به ایران می‌آید.
یک منبع آگاه در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی "تدبیر و امید" ضمن تائید این خبر گفت: وی قرار است در فیلمی نقش شاه ایران را بازی کند و تیم تهیه‌کننده قرار است برای تهیه این فیلم به تهران سفر کنند و بخش‌هایی از آن را در کاخ شاه فیلمبرداری کنند. این منبع آگاه اعلام کرده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها برای فیلمبرداری به ایران دعوت به عمل آورده است.
سرمایه‌گذاران اصلی این فیلم که مربوط به دو سال آخر حضور شاه در ایران است شرکت فیلمسازی "گیت وی"، "لاوندر پیکچرز" و شرکت تولید فیلم کینگزلی می‌باشد.
گفتنی است کینگزلی در فیلم دیگری زندگی‌نامه ابوعلی سینا را هم بازی کرده است. از دیگر فیلم‌های وی در باره ایران بازی در فیلم "خانه‌ای از شن و مه" بود.
فیلم "خانه‌ای از شن و مه" اولین بار در سینمای آمریکا به زندگی خانواده‌‌ای ایرانی مقیم آمریکا می‌پردازد و یک فیلم ضد ایرانی است. فیلم با نشان دادن صحنه حضور یک خانواده متمول ایرانی در ساحل دریا و خوشگذرانی آنها آغاز می شود.
در بخشی از این فیلم بن گینگزلی در حالی که لیوانی شراب در دست دارد و نامش سرهنگ بهرانی است با اشاره به بریدن درختان کاج در ساحل دریای خزر می گوید: «اما بعد زندگی ما، به همان سرنوشت درخت‌ها دچار شد آیت الله‌ها روح کشور زیبای ما را پاره‌پاره کردند

سانسور سؤال در نشست خبری بلاتر
جهان: در جریان سفر سپ بلاتر به تهران مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال مانع از ترجمه سوال یک خبرنگار درخصوص زندانی شدن فوتبالیست ها در بحرین و نیز تغییر نام لیگ امارات به یک نام مجعول شد!

نامه79مقام‌ارشدآمریکایی به‌اوباما
تسنیم: 79نفر از مقامات بلندپایه سابق نظامی و دیپلماتیک، افسران اطلاعاتی و سیاستگذاران و متخصصین ارشد حوزه امنیتی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از اتخاذ راه‌حلی دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعلام کردند.

کشف محموله مشروبات الکلی در منزل سفیر ایرانی!
اردشیر زاهدی وزیر خارجه ایران و آخرین سفیر ایران در آمریکا در دوره محمدرضا پهلوی بود.
کشف 4 هزار بطری مشروب از منزل اردشیر زاهدی کاملا نشان می دهد که مسئولان آن روز ایرانی در چه حال و هوایی بوده اند.
اردشیر زاهدی وزیر خارجه ایران و آخرین سفیر ایران در آمریکا در دوره محمدرضا پهلوی بود.
وی فرزند سپهبد فضل‌الله زاهدی بود. اردشیر زاهدی با ازدواج با شهناز پهلوی بیش از پیش به محمدرضا شاه نزدیک شد اما به دلیل اختلافات پس از مدتی به خواست شهناز از او جدا شد اما همچنان از افراد نزدیک به محمدرضا شاه بود.
او از شهناز پهلوی دختری به نام مهناز دارد و بعد از جدائی از شهناز دیگر ازدواج نکرد. او مدتی هم وزیر امور خارجه کابینه امیر عباس هویدا بود. اردشیر تنها مقام رسمی حکومت پهلوی بود که در زمان بیماری محمدرضا شاه در تبعید با او بود و برای اقامت محمدرضا شاه پهلوی در آمریکا خیلی تلاش کرد. همچنین وی زمانی سفیر ایران در انگلیس بود.

تقسیم‌بندی‌ها را قبول ندارم
به گزارش ایسنا، عضو جامعه روحانیت مبارز حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی گفت: «من تقسیم‌بندی مردم ایران را به تندرو و کندرو، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌پسندم. مردم ما انقلابی‌اند. نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و باید به آنها برای بیان انتقادات منطقی‌شان میدان داد و آنجایی هم که نمی‌دانند آگاهانی باید آگاهی بدهند و خط کشی کنند. آنچه برای جامعه ما مهم است قانونمداری، ولایتمداری و توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است

پرونده مهدی هاشمی در جریان است
جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: «پورمحمدی اطمینان داده که پرونده مهدی هاشمی راکد نشده و در جریان است

پنجره نظامی علیه تهران بسته شد
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost) ضمن هشدار نسبت به موفقیت آمیز بودن مذاکرات ایران و 1+5، تاکید می کند که زمان حمله نظامی علیه ایران گذشته و رژیم صهیونیستی توانایی چنین اقدامی را ندارد.
این روزنامه به نقل از یک کارشناس صهیونیست نوشت: به احتمال زیاد برنامه هسته ای ایران و مذاکرات هسته ای این کشور به توافق خواهد انجامید. پنجره اقدام نظامی موثر علیه تاسیسات هسته ای ایران بسته شده است و اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه باید در فکر این باشند که چگونه یک ایران هسته ای را مهار کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: جامعه جهانی و ایران در مسیر رسیدن به توافقی میانه درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی هستند که به هر دو طرف اجازه خواهد داد، ادعای پیروزی کنند و در نهایت به ایران اجازه خواهد داد به کشوری هسته ای تبدیل شود.
کارشناس جروزالم پست می افزاید: عملیات نظامی اسرائیل علیه ایران سال ها قبل امکان پذیر بود، اما اکنون این موقعیت به کلی از دست رفته است.
اخراج خبرنگاران از هتل
مهر: در یک اقدام عجیب و در حاشیه مذاکرات ایران و1+5 در زمان اعلام خبرها مبنی بر حضور جان کری وزیر خارجه آمریکا تمام خبرنگاران از هتل اینترکنتینانتال اخراج شدند.

وقتی آمریکای 317 میلیون نفری مستعمره چند هزار صهیونیست می‌شود
مقامات آمریکایی همچنان به رژیم‌صهیونیستی و لابی صهیونیست‌ها تضمین می‌دهند که توافق نامطلوب با ایران انجام نخواهند داد.در حالی که دولت آمریکا تحت فشار شدید لابی صهیونیستی قرار دارد و همین باعث سرافکندگی رژیم مدعی ابرقدرتی شده، سامانتاپاور سفیر آمریکا در سازمان ملل به جمع یهودیان رفت و برای چندمین بار به صهیونیست‌‌ها قول داد. وی در نشست آژانس خبری یهود گفت: دولت اوباما توافق ضعیف با ایران را از به نتیجه نرسیدن مذاکرات بدتر می‌داند و تن به توافقی نامطلوب نخواهد داد.پاور گفت: دلیل این که برخی شما نسبت به تعامل با ایران بدبین هستید را می‌دانیم اما، فراموش نکنید که ما برای تعامل با جمهوری اسلامی وارد این مسئله نشده‌ایم؛ بلکه تلاش می‌کنیم به صورت شفاف و قابل اثبات به این تضمین برسیم که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و این کشور به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.
همزمان لابی صهیونیستی آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل) بر تصویب طرح تحریم ایران در کنگره تاکید و اعلام کرد: نباید فشار به ایران لحظه‌ای متوقف شود.آیپک، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آیپک از اقدامات کنگره برای افزایش تحریم‌های ایران حمایت می‌کند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. نباید به هیچ‌وجه در روند تحریم و فشار به ایران لحظه‌ای توقف ایجاد شود.همچنین بنیامین نتانیاهو در مراسمی به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ 1973 گفت: فشارها نباید از روی ایران برداشته شود و تنها در این صورت است که ایران از برنامه هسته‌ای خود دست می‌کشد.منتقدان بسیاری در آمریکا و غرب معتقدند که یک لابی چند هزار نفره صهیونیست، آمریکای 317 میلیون نفری را به گروگان گرفته و از این کشور مستعمره ساخته‌اند. سیاستمداران آمریکایی (اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه) جرئت ندارند خود را از اسارت صهیونیست‌ها خارج کنند.

برخورد عجیب شهید کاوه با زوج آمریکایی!
یک زن و مرد آمریکایی با سگشان آمدند داخل مغازه تا سیگار بخرند.سر و وضع ناجوری داشتند.محمود نگاه پر تنفرش را دوخت به چهره کریه آن مرد؛ شکسته بسته حالیش کرد سیگار نداریم.بعد هم با عصبانیت آنها را از مغازه بیرون کرد.
زن و مرد آمریکایی نگاهی به همدیگر کردند و حیرت زده از مغازه بیرون رفتند.آخر آنروزها کسی جرات نداشت به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست.
محمود رو به من کرد گفت: "برو شیلنگ بیار، باید اینجارا آب بکشم، گفتم چرا؟ گفت: چون اینا مثل سگشون نجس اند. "

تبدیل عاشورا به قربانگاه شیعیان
بعد از کشف تعداد زیادی از کمربندهای انفجاری در لبنان ، منابع خبری انگلیسی بیان کردند که سازمان اطلاعات عربستان از کارگزاران خود در کشورهای لبنان و غرب سوریه خواست تا عاشورای حسینی را به آتشکده ای برای شیعیان این مناطق تبدیل کنند.
تدابیری که نیروهای امنیتی لبنان در مدت اخیر به کار گرفته اند، باعث شده است تا امکان استفاده از اتومبیل های بمب گذاری شده برای انجام عملیات تروریستی با مشکلات زیادی رو به رو شود، به همین دلیل کارگزاران وهابی تروریست به کمربندهای انفجاری روی آوردند که استفاده از آن ها نسبت به اتومبیل ساده تر است و فرد می تواند به راحتی وارد مساجد، حسینیه ها و اماکن عمومی پر تردد شود و افراد بیشتری را قربانی کند.
نیروهای امینتی لبنان در مدت اخیر و در جریان تفتیش لانه های جریان های سلفی تابع سازمان اطلاعات عربستان ، توانسته اند تعداد زیادی کمربندهای انفجاری را ثبت و ضبط نماید.

30 مدعی ثروت ثریا اسفندیاری
تابناک: بررسی دعوای حقوقی بر سر دارایی ثریا اسفندیاری همسر دوم شاه معدوم، پشت درهای بسته دادگاهی در شهر کلن به جریان افتاده و 30 نفر از بستگان و آشنایان همسر دوم محمدرضا پهلوی مدعی به ارث بردن املاک و جواهرات وی هستند.

پاسخ قاطع ایران به اقدام باکو
فرارو: در پاسخ به اقدام غیرمتعارف جمهوری آذربایجان در بستن مرز پلدشت - شاه تختی و بی‌نتیجه بودن پیگیریهای معمول، مرزهای بیله سوار و جلفا بسته شدند. یک مقام آگاه در سفارت کشورمان گفت: به دنبال بی‌نتیجه بودن پیگیریها، مرزهای بیله سوار و جلفا بمنظور حمایت از حقوق شهروندان ایرانی بسته شد تا از تکرار چنین اقدام هایی در آینده جلوگیری شود.

اصلاحات چهره شاخص ندارد
مرعشی، سخنگوی سابق حزب کارگزاران در پاسخ به پرسشی بر این اساس که چرا حزب کارگزاران به سمت چهره‌های اصولگرا برای سرلیستی خود روی آورده است و شاید به این دلیل است که اصلاحات چهره شاخصی ندارد،به فارس، گفت: «حتما ندارد دیگر؛ شما که می‌دانید ما چهره شاخص نداریم.» وی در پاسخ به این پرسش که چرا روی آقای عارف کار نمی‌کنید، گفت: «آقای عارف نیز از شخصیت‌های معتبر هستند اما عرض کردم که هنوز زود است در مورد انتخابات صحبت کنیم اما در عین حال از حضور مجدد آقای ناطق‌نوری در عرصه سیاست حمایت بسیاری می‌کنیم

واکنش ظریف به درخواست تعلیق غنی سازی
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه آمریکایی سی ان ان در واکنش به اظهارات سناتور باب منندز که خواستار تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران شده بود، گفت ما این راه را در سال 2003 امتحان کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم پس چرا باید این کار را تکرار کند؟ وی افزود: افراد نباید دنبال تحمیل نظرات خود به مذاکرات باشند.
ظریف در ادامه ضمن ابراز امیدواری به حصول پیشرفت در این دور از مذاکرات، اظهار داشت باید به طور مشترک متن تفاهمنامه را تهیه کنیم.
ظریف در عین حال تاکید کرد: آماده‌ایم به برخی از نگرانی‌های فوری 1+5 بپردازیم.

وعده‌ای به آقای عارف داده نشده
به گزارش فارس، کواکبیان درباره پیشنهاد غلامحسین کرباسچی برای معرفی ناطق‌نوری به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: «بعید می‌دانم آقای ناطق‌نوری بخواهد سرلیست اصلاح‌طلبان باشد؛ ضمن اینکه ایشان خودش هم این را قبول نکرده است. نظر آقای کرباسچی این بود که آقای ناطق‌نوری حلقه وصل خوبی است در صورتی که خود ایشان این را بپذیرد.» وی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح‌طلبان در قبال عارف از خود انفعال نشان می‌دهند، گفت: «هیچ‌وعده‌ای به آقای عارف داده نشده بود

درخواست مذاکره مستقیم ایران و آمریکا
رسانه های غربی گفته های "یک مقام غربی که نخاست نامش فاش شود" را منتشر کرده اند که در آن از لغو تحریم های ایران سخن گفته شده است؛ اما پس از آن با استفاده از الفاظی مانند "خیلی محدود"، "موردی"، "موقتی" و "برگشت پذیر" در واقع ادعای لغو تحریم ها را نقض کرد. چگونه می توان هم ادعای لغو تحریم ها را مطرح کرد و هم گفت این لغو تحریم ها "خیلی محدود، موردی، موقتی و برگشت پذیر" هستند؟!
یک مقام عالی‌رتبه در دولت آمریکا گفته است اگر ایران "گام اول" در اجرای تعهداتش را اجرا کند و پیش‌روی برنامه هسته‌ای را متوقف کند، واشنگتن تحریم‌ها را "به طور موقتی و موردی" لغو می‌کند.
این مقام آمریکایی که نخواسته نامش ذکر شود، گفته است لغو تحریم‌ها، برای شش ماه است و اگر ایران در این مدت "به تعهدات گام اول عمل نکند"، این تحریم‌ها باز می‌گردند.
عصر روز چهارشنبه 6 نوامبر، ساعاتی مانده به آغاز مذاکرات، این مقام عالی‌رتبه گفته است کشورهای 1+5 در جریان مذاکرات پیش رو از تهران خواهند خواست "گام اول" را برای رسیدن به یک توافق بردارد.

طنازی کیهان در باره ی مذاکرات!

کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: از مذاکرات چه خبر؟! آمریکا در مقابل اقداماتی که از ایران مطالبه می کند چه امتیازی خواهد داد؟
گفتم: آمریکا می گوید اگر ایران پیشنهادات ما را بپذیرد، ما به تحریم های کنونی دست نمی زنیم ولی در عوض تحریم هایی را که قرار بود در آینده اعمال کنیم، به تعویق می اندازیم!
گفت: جداً که خسته نباشند! یعنی امتیاز نقد می خواهند و در مقابل وعده نسیه می دهند، آنهم وعده نسیه احتمالی!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو یک میلیون تومان بدهکار بود و هر چه طلبکار اصرار می کرد حاضر به پرداخت بدهی خود نبود. یک روز در خانه طلبکار رفت و گفت؛ پانصد هزار تومان از طلبت را فردا می دهم و سیصدهزار تومان دیگر را پس فردا و صد و نود و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان را هفته دیگر و پرسید خب! حالا چقدر باقی می ماند؟ طلبکار گفت 30 تومان و یارو با عصبانیت گفت؛ خجالت نمی کشی واسه 30 تا تک تومنی اینهمه سر و صدا می کنی؟!

ظریف همیشه پیش از آغاز مذاکرات اینجا را نگاه می‌کند

محمد جواد ظریف گفت: همیشه قبل از آغاز مذاکرات به کوه‌های مون‌بلان نگاه می‌کنم. قله مون بلان بلندترین قله رشته کوه‌های آلپ است که مرز دو کشور فرانسه و ایتالیا را از یکدیگر جدا کرده است. مون بلان در زمان فرانسوی به معنی کوه سفید است.

صهیونیستها هم نتانیاهو را به سگ تشبیه کردند

شبکه 10 رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به خاطر شکست در مواجهه با ایران و مسأله هسته‌ای‌اش مورد تمسخر قرار داده و گفته است: نقش نتانیاهو در مسأله هسته‌ای ایران مانند سگی است که در مقابل درب خانه صابخانه‌اش پارس می کند و مانند ابوالغضبی می ماند که نقشش را به خوبی انجام می دهد.

اخبار کوتاه

* پس از به شهادت رسیدن تعدادی از مرزبانان ایرانی به دست تروریست‌های گروهک جیش العدل و داغدار شدن ایرانی‌ها و خانواده‌های این مرزبانان جوان، ترور دیگری صورت گرفت و دادستان زابل نیز به دست این گروهک ترور شد؛ اما با این حال، بی‌بی‌سی فارسی به جای پرداختن به تروریسم و جنایت این گروهک، علیه حکومت ایران صحبت می‌کند! گفتنی است در شهادت شانزده مرزبان ایرانی نیز وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای دوپهلو، هم ایران و هم تروریست‌ها‌ را محکوم کرد! البته حمایت از تروریست‌ها و اشرار سیستان و بلوچستان یکی از سیاست‌های همیشگی رسانه ملکه است، به‌طوری که این شبکه، ریگی معدوم و گروهک تروریستش را که سر گروگان‌های ایرانی را (برای زجرکش کردن) با حلب روغن می‌بریدند، مجاهد خطاب می‌کرد!

* به‌دنبال اقدام مشکوک شبکه «ال‌بی‌سی» متعلق به سمیر جعجع در پخش کاریکاتوری توهین‌آمیز از دبیرکل حزب‌الله لبنان، فضای شهرهای بیروت، طرابلس و صیدا متشنج شده است. جوانان خشمگین با به آتش کشیدن لاستیک و سطل‌های زباله، راه‌های ارتباطی در برخی مناطق بیروت را مسدود کردند. این تشنج‌ها در شهر صیدا به درگیری میان جوانان خشمگین و نیروهای امنیتی انجامید. خبرها از طرابلس نیز که طی روزهای اخیر بین دو منطقه باب التبانه و جبل محسن، آرامش برقرار شده بود، حاکی است در پی این اقدام توهین‌آمیز شبکه ال‌بی‌سی، برخی درگیری‌ها گزارش شده است. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز گذشته از پیروزی‌های بزرگ محور مقاومت خبر داده و تأکید کرده بود مقاومت در آستانه پیروزی تاریخی و راهبردی جدید است.

* در ادامه جنایت رژیم آل‌خلیفه علیه مردم بیگناه بحرین و بعد از آنکه در هفته گذشته خبرهایی از حمله مزدوران این رژیم به عزاداران حسینی منتشر شد، منابع خبری از منامه خبر دادند که این بار عوامل مزدور در این کشور، شهروندان بحرینی را تنها به اتهام نصب پرچم‌های سیاه و عزا در بالای منازلشان به مرکز پلیس فرا می‌خوانند تا از آن‌ها بازجویی کنند.

https://shoma-weekly.ir/IaSHt1