گفته می‌شود که...

حذف اظهارات ایت الله جنتی درمورد خاتمی و هاشمی در تلویزیون/ عکس جنجالی دختر ایرانی تیتر یک یاهو / بستری شدن آیت الله محمد محمدی گیلانی در سکوت خبری / عارف: روابطم با روحانی بسیار نزدیک است/ گردهمایی حامیان روحانی با حضور هاشمی رفسنجانی/ پاک سازی کمپ تیم ملی از مشروبات الکلی و....

حذف اظهارات ایت الله جنتی درمورد خاتمی و هاشمی در تلویزیون

پایگاه خبریجهان نیوز نوشت: شنیده شده است که پس از انجام این گفت‌و‌گو و بررسی‌ آن، از پخش آن ممانعت به عمل آمده است. آیت‌الله جنتی در این برنامه درباره انتخابات سال ۸۸ سخنانی علیه آقایان هاشمی و خاتمی مطرح کرده‌ که ظاهرا مسئولین صداوسیما از پخش آن جلوگیری کرده‌اند.

پیش از این نیز بخشهایی از سخنان آیت‌الله خزعلی که درباره آقایان خاتمی و احمدی نژاد در برنامه شناسنامه مجوز پخش پیدا نکرد.

توضیحات رئیس تیم پزشکی درباره شرایط مغزی آیت الله مهدوی کنی

رئیس تیم پزشکی آیت الله مهدوی کنی با اشاره به روند درمان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: وضع قلبی ایشان کاملا پایدار شده است، ولی وضع نورولوژیک CNS (مغز) چندان امیدوارکننده نیست و هنوز پاسخی به تحریکات داده نشده است.

به گزارش ایسنا، از روز جمعه فرآیند جدیدی در درمان آیت الله مهدوی کنی آغاز شده است و تیم معالج ایشان تزریق داروهای بیهوشی را آهسته آهسته کاهش داده اند تا سطح هوشیاری وی را مورد بررسی قرار دهند.

عارف: روابطم با روحانی بسیار نزدیک است

محمدرضا عارف با تکذیب برخی شایعات مبنی بر این که نماینده رئیس جمهور را به حضور نپذیرفته است، گفت: اصلا این بحث ها مطرح نیست. وی در گفت وگو با ایلنا ادامه داد: من برای همه روسای جمهور بالاخص برای آقای روحانی احترام قائلم و روابطم با آقای رئیس جمهور بسیار نزدیک است و هر وقت لازم باشد، با یکدیگر گفت وگو می کنیم.

عکس جنجالی دختر ایرانی تیتر یک یاهو شد

سایت یاهو در گزارشی تصویری از ایران، عکس یک دخترایرانی بازدیدکننده نمایشگاه خوشنویسی شیراز که در حال کشیدن قلیان است را به عنوان عکس صفحهی نخست خود برگزید. گفتنی است؛ مسوولان وزارت بهداشت بارها نسبت به گرایش روزافزون جوانان ایرانی به مصرف قلیان هشدار داده‌اند.

عربستان دیگر تأثیری در منطقه ندارد!
وب‌گاه اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در نوشتاری به قلم «سوزان مالونی» در ارتباط با دلایل برخورد سرد «محمدجواد ظریف» در قبال دعوت عربستان از وی، نوشت: «بعد از تنش‌های به‌وجود آمده بین ایران و عربستان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که عربستان از وی برای نشست وزیران سازمان کنفرانس اسلامی دعوت‌ کرده است؛ اما محمدجواد ظریف با این «بهانه» که مشغول مذاکره با قدرت‌های بزرگ بر سر مسئله هسته‌ای است، دعوت سعودی‌ها را نپذیرفت؛ اما این کار ظریف، طعنه‌ای بود به این معنا که طرف مقابل اهمیت خاصی ندارد و با این کار «دیپلماتیک»، در صدد بود به عربستان بفهماند که دیگر ایران در نقطه‌ ضعف نیست و به ارتباط با آن‌‌ها نیازی ندارد
نویسنده بروکینگز تصریح کرد: «ایران در موقعیتی است که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و تغییر شکل محیط امنیتی منطقه، بیش از این نفوذ خود را در منطقه افزایش خواهد داد و عربستان دیگر نمی‌تواند تأثیر مستقیم و نفوذی در منطقه داشته باشد
تحلیلگر اندیشکده آمریکایی در ادامه افزود: «ایران و عربستان از زمان تشکیل انقلاب اسلامی در ایران، به‌دلیل حمایت‌ سعودی‌ها از «صدام حسین» و معارضه با شیعیان و همچنین نزدیکی با آمریکا و سیاست‌های منطقه‌ای ایالات متحده، اختلافات زیادی پیدا کرده‌اند. عربستان سعی کرده با تولید نفت بیشتر، از افزایش قیمت نفت جلوگیری کند و نقش اساسی را در افزایش تحریم‌ها ایفا کرده است و ایران عربستان را در ضعیف شدن موقعیت خود، مقصر می‌داند.دعوت عربستان از وزیر امور خارجه ایران، فرصت مناسبی برای کم شدن فاصله میان دو کشور مهم منطقه بود که از دست رفت؛ اما به‌نظر می‌رسد ایران و عربستان سعودی همچنان به‌دنبال کاهش تنش‌‌ها به شیوه دیگر، اما «محتاطانه» هستند.

«من روحانی هستم - 2» در انتظار مجوز وزارت ارشاد

در حالی که پس از واکنش های فراوان به مستند جنجالی من روحانی هستم اعلام شده بود قسمت دوم این مستند هم در حال ساخت است، دیروز خبرگزاری برنا نوشت: مستند «من روحانی هستم- 2» ساخته «فرورتیش رضوانیه» در انتظار دریافت مجوز اکران از وزارت ارشاد به سر می برد.

به گزارش برنا، فرورتیش رضوانیه که یک روزنامه نگار است، پیش از انتخابات ریاست جمهوری 92 از حامیان روحانی بوده و تاکنون نیز روی مواضع خود پافشاری کرده است.

اعتراض به حضور فیلسوف امریکایی در مشهد
عصر روز جمعه حدود 70 نفر در مشهد در اعتراض به حضور «کلی جیمز کلارک»، فیلسوف امریکایی، در مقابل محل اسکان وی تجمع کردند. جیمز کلارک به دعوت بنیاد شهید مطهری به ایران آمده است. به گزارش ایسنا این تجمع مجوز نداشته است.

جالب آنکه وی در دانشگاه امام صادق هم حضور یافته و در یک جمع غیر رسمی محدود سخنرانی کرده است.

بستری شدن آیت الله محمد محمدی گیلانی در سکوت خبری

رئیس سابق دیوان عالی کشور که در ۵ سال اخیر از بیماری ریوی رنج می برد، به دلیل تشدید بیماری از ۳۰ اردیبهشت ماه در بیمارستان پارس تهارن بستری شده است.
حاکم شرع و ریاست دادگاههای انقلاب اسلامی، عضو فقها و دبیر شورای نگهبان، ریاست شورای مرکزی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاهها، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای بازنگری قانون اساسی، نماینده مردم تهران در چهار دوره مجلس خبرگان و رئیس دیوان عالی کشور از جمله مسئولیت های آیت الله محمد محمدی گیلانی بوده است.

گردهمایی حامیان روحانی با حضور هاشمی رفسنجانی
فعالان ستادهای انتخاباتی «حسن روحانی» در سراسر کشور در نظر دارند 24 خرداد، گردهمایی حامیان مردمی از دولت تدبیر و امید را برگزار کنند. به گزارش تابناک از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جهت حضور و سخنرانی در مراسم ویژه تهران دعوت به عمل آمده است.

انتشار روزنامه «تعادل» به مدیر مسئولی حضرتی
الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه تعادل از انتشار این روزنامه در ۲۰خرداد خبر داد. به گزارش تسنیم، مدیرمسئول روزنامه اعتماد اظهارکرد: روزنامه تعادل به صورت مستقل و متعادل در حوزه اقتصادی باهدف ارائه اطلاعات لازم برای مردم، فعالان و بنگاه‌های حوزه اقتصادی و انعکاس مشکلات و تنگناهای قانونی- اداری به دولتمردان منتشر خواهد شد. سردبیری این روزنامه را «صادق جنان صفت» بر عهده دارد.

روایت ولایتی از واکنش رهبری به تهدیدات آمریکا

علی‌اکبر ولایتی، دستیار رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: در این سال‌های طولانی که در خدمت ایشان بودیم هیچ‌گاه ندیدم ایشان بابت این تهدیدهایی که از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ایران می‌شود کوچک‌ترین نشانی از نگرانی و دلشوره داشته باشند.

وی در گفت وگو با تسنیم درخصوص تدابیر آیت الله خامنه ای در عرصه سیاست خارجی و تخصص ایشان گفت: سعه صدر و وسعت دید در مسائل خارجی و بین المللی این امکان را برای ایشان فراهم کرده تا با واقع بینی بیشتری مسائل بین الملل و جهان اسلام را مورد مطالعه قرار بدهند و رهنمودهایی که در این زمینه دارند از پختگی بسیار خوبی برخوردار است.
تکذیب توقیف هواپیمای نوازشریف در تهران
منابع پاکستانی مدعی شدند ایران به دلیل بدهی ۵ هزار دلاری شرکت دولتی پی‌آی‌ای پاکستان، از سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل نواز شریف، در جریان سفر ماه گذشته‌اش به تهران خودداری و هواپیمای وی را توقیف کردند. این در حالی است که محمدعلی ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا، ادعای «توقیف هواپیمای حامل نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در تهران» را تکذیب کرد.
ختم رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدرضا رحیمی» معاون اول احمدی نژاد در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شد. به گزارش ایسنا در پایان این جلسه ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد و باید منتظر صدور رای از سوی هیات قضایی رسیدگی کننده در مهلت قانونی یک هفته‌ای بود. پیشتر سخنگوی قوه قضائیه از 29 مورد اتهام وی در امور بیمه، ارز و ... خبر داده بود.

همسایه‌های‌مان را رها کرده‌ایم!
اقتصاد ایران بیش از آنکه از تحریم‌های بین‌المللی رنج ببرد، گرفتار سوء تدبیرهای مسئولان و عدم نگاه راهبردی به حوزه تولید است. در برهه کنونی و بنا به جغرافیایی که ایران در آن قرار گرفته است دو بازار مهم یعنی؛ عراق و افغانستان را در مرزهای‌مان شاهد هستیم، اما با توجه به نفوذ سیاسی ـ امنیتی ایران در عراق و افغانستان، ترکیه نقش اصلی را در حوزه اقتصاد این کشورها به خود اختصاص داده است. ایران امنیت و استقلال عراق را تأمین می‌کند، اما ترکیه است که عراق را به سوپرمارکت کالاهای خود تبدیل کرده است و این رقابت اقتصادی این روزها علاوه بر همسایه غربی ایران، در افغانستان شکل جدی به خود گرفته است. در سال‌های اخیر در برخی مناطق مرزی سرمایه‌گذاری نسبتاً خوبی صورت گرفته و کارآفرینان دلسوز برای کمک به اقتصاد و تولید داخل و ایجاد اشتغال، فعال شده‌اند، اما نبود حمایت و مدیریت جهادی در عرصه اقتصادی کشور، اکثر این کارخانه‌های عظیم را نیمه‌تعطیل و یا تعطیل کرده است.

مأموریت ظریف در پرونده بابک زنجانی
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه مأموریت یافت از طریق سفارتخانه‌های ایران در« کشورهای هدف رسیدگی به پرونده بابک زنجانی» اموال وی در این کشورها را پیگیری کند. «عزت‌الله یوسفیان‌ملا » عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن اعلام این خبر از سفر هیأتی متشکل از دادستانی تهران و سازمان بازرسی به کشورهای روسیه و تاجیکستان برای پیگیری اموال بابک زنجانی در این کشورها انتقاد کرد و گفت: «مگر ما در این کشورها سفارتخانه نداریم که این هیأت باید به آن‌جا اعزام شود؟» وی در گفت‌و‌گو با خانه ملت افزود: « برخی وزارتخانه‌ها جولانگاه بابک زنجانی بودند و در حال حاضر این وزارتخانه‌ها اعتنایی به تخلفات زنجانی ندارند. همکاری نکردن آن‌ها باعث شده تا پرونده وی با کندی پیش رود. » وی تهدید کرد در صورت ادامه این روند فهرست وزارتخانه‌های خاطی را اعلام می‌کند.

استاتوس تمسخر امیز معززی نیا به سخنان احمد خاتمی

حسین معززی نیا، داماد شهید آوینی و سردبیر نشریه همشهری ۲۴ در آخرین استاتوس فیس بوکی خود نسبت به موضع گیری های اخیر سید احمد خاتمی درباره موضوعات فرهنگی چون حجاب زنان واکنش نشان داد.
معززی نیا در این استاتوس که محتوایی طنزآلود دارد، نوشته است:
خبرگزاری فارس نقل کرده که حضرت آقای سید احمد خاتمی فرموده‌اند بعد از خطبه‌های اخیر ایشان در نمازجمعه، وزیر ارشاد تلفن زده و پرسیده آقا در کجا از این کنسرت‌ها برگزار شده که شما به آن اعتراض کرده‌اید؟ و ایشان پاسخ داده: «آیا در این کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود زن‌های محجبه، هیأتی‌ها و یا سینه‌زنان حضور دارند؟ پیداست که در هر کنسرتی که وجود دارد، زنان بزک کرده همراه با آرایش و پسران همانند آن موج می‌زنند.» وزیر ارشاد جواب داده که به هرحال جامعه ما این است. ایشان پاسخ داده: «ما حق نداریم بیت‌المال را خرج این‌گونه مجلس گناه کنیم. بنده کاری به موسیقی و این چیزها ندارم بلکه می‌گویم امکانات را باید در اختیار ترویج دین و ارزش‌ها قرار دهیم.

خبر خوش برای کمک به معیشت مرزداران

در حالی که بر اساس بخشنامه های صادره توسط مسئولان دولتی، واردات کالاهای اولویت دهم با محدودیت ها و ضوابط خاصی همراه است، گفته می شود طبق دستوری که طی روزهای اخیر از سوی مدیران اجرایی کشور به مبادی واردات کالا ارسال شده مقرر شده با توجه به ضرورت کمک به معیشت مرزنشینان کشورمان، کالاهای وارداتی توسط این افراد از گروه کالایی اولویت دهم استثنا شود.

نشست خبری رئیس جمهور؛ شنبه آینده

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور همزمان با نخستین سالگرد تحقق حماسه سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیست و چهارم خرداد (شنبه) برگزار می شود.

روحانی شخصا سیاست خارجی را اداره می کند

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در گفت وگویی با بیان این که شخصیت رئیس جمهور تلفیقی از آرمان و واقعیت است، گفت: ایشان یک روحانی در مفهوم واقعی روحانیت شیعه و یک دانشگاهی در مفهوم مدرن آن است؛ پس همان قدر که دین مردم و جامعه برای ایشان مهم و اساسی است، دنیای مردم هم در مفهوم مزرعه آخرت برایشان بااهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحرکات دولت در عرصه سیاست خارجی گفته است: دکتر روحانی شخصا سیاست خارجی کشور را اداره می کند و برتمامی ابعاد آن - هسته ای و غیرهسته ای - اشراف و نظارت دارد.

واکنش یونسی به اظهارات آیت الله یزدی
دستیار ارشد رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی به دیدار اخیرش با آیت الله یزدی اشاره کرد و گفت: برای همه علما و فضلا حق انتقاد قائل هستیم. به گزارش ایرنا، علی یونسی در حاشیه آیین ترحیم آیت الله زرندی با تایید دیدار با آیت الله یزدی، درباره انتقادهای مطرح شده از سوی وی گفت: ایشان جزو اساتید و علما هستند و حق دارند که انتقاد داشته باشند. دستیار ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه صحبت هایی میان من و ایشان شد که بعدا می گویم، ادامه داد: صحبت های ایشان کلی بود. برای همه علما و فضلا حق انتقاد قائل هستیم.

حضور معاون ظریف در مراسم تحلیف السیسی

فارس نوشت: حسین امیر عبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در مراسم تحلیف رئیس جمهور مصر که امروز برگزار می شود، شرکت می کند. مقامات مصری هفته گذشته از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور برای شرکت در این مراسم دعوت کرده بودند، اما رئیس جمهور بنا به برنامه از قبل پیش بینی شده فردا جهت انجام سفر دو روزه به ترکیه می رود.

پاک سازی کمپ تیم ملی از مشروبات الکلی

در فاصله ۶ روز تا آغاز جام جهانی برزیل تیم ملی ایران تمرین‌های خود را برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها انجام می‌دهد.
باشگاه کورینتیانس برزیل چند اسپانسر دارد که در زمینه مشروبات الکلی فعالیت می‌کنند اما نمایندگان تیم ملی ایران از باشگاه کورینتیانس خواستند تا در طول نشست‌های مطبوعاتی و جلسات تمرینی تیم ملی ایران در برزیل تمامی تبلیغات مربوط به مشروبات الکلی پوشانده شود.
نشست خبری مسعود شجاعی و علیرضا جهانبخش به مدت ۱۵ دقیقه برگزار شد، در این نشست تمامی تبلیغات مربوط به مشروبات الکلی که یکی از اسپانسرهای اصلی باشگاه کورینتیانس است پوشیده شده بود. همچنین تابلوی تبلیغاتی کنار کمپ تمرینی تیم ملی ایران در جام جهانی نیز که درباره مشروبات الکلی بوده است برداشته شده است.

بلاغ مصوبه دولت پس از 1200 روز

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که مجوز وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد مبنی بر الحاق اراضی جزایر صدرا و برخی جزایر دیگر در دی ماه سال 1389 به تصویب این شورا رسیده و چندی بعد توسط محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق نیز به امضا رسید، این مصوبه طی روزهای اخیر و با گذشت 1200 روز از مصوبه مذکور، به نهادهای مربوطه رسما ابلاغ شده است.

اخبار روزانه:

* «افشین زند»، از شاگردان ریچارد فرای در گفت‌وگو با روزنامه زنجیره‌ای شرق، با انکار همکاری فرای با CIA در ایران گفته است: وی طی جنگ جهانی دوم در سازمان O.S.S کار می‌کرده است. این در حالی است که ارتباطات سازمان O.S.S و CIA به حدی نزدیک و مشترک بوده است که «آلن دالس»، پنجمین رئیس (CIA) در زمان جنگ جهانی دوم، مسئولیت شبکه جاسوسی آمریکا (O.S.S) در آلمان نازی را بر عهده داشته است.

* حجت‌الاسلام والمسلمین احمد خزایی، رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، در خاطرات خود درباره درس خارج امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، حضور فعال بانوان در درس خارج رهبری را یکی از ویژگی‌های کم‌نظیر درس ایشان دانسته و افزوده است که حدود سی نفر از بانوانی که خودشان فاضله و جزو استادان حوزه و دانشگاه هستند در این دروس حاضر می‌شوند.

* وی با بیان این که در درس خارج بسیاری از علما حضور داشته افزود: تاکنون ندیدم خانم‌ها هم در کلاس درس این علما باشند و الآن هم می‌دانم که بسیاری از مراجع برای خانم‌ها کلاس ندارند، البته ممکن است در کلاس بعضی از مراجع خانم‌ها از پشت پرده در کلاس‌ها شرکت کنند؛ اما در کلاس رهبری خانم‌ها حضور فعال دارند.

* حجت‌الاسلام «رسول منتجب‌نیا» قائم‌مقام «حزب اعتماد ملی» به‌تازگی در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «امام(ره)؛ آنگونه که بود» گفته است: «بعضی از بیانات یا موضع‌گیری‌های امام که در شرایط خاص اتفاق افتاده لزوماً ارتباطی با شرایط روز ندارد.!»

* انجمن تهران از تشکل‌های دانشجویی حامی جریان فتنه با هماهنگی برخی مسئولان دانشگاه تهران مجوز اولیه برای حضور محمد خاتمی را در این دانشگاه آن هم در تعطیلات صادر کرده! و قرار است در صورت موافقت نهایی دانشگاه این سرکرده داخلی فتنه88، در روز ۲۲ خرداد در این دانشگاه سخنرانی کند. این درحالی است که برنامه احیای سیاسی- اجتماعی خاتمی تا کنون با شکست مواجه شده است؛ ازاخراج وی توسط دانشجویان با شعار مرگ بر فتنه گر در دانشگاه شهید بهشتی تا ممانعت از حضورش در نمایشگاه کتاب.

* در پی شکست سنگین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» در برابر ارتش عراق در سامراء، این گروهک در جدیدترین بیانیه خود مدعی شد که ارتش عراق با همدستی «سپاه قدس» و «سپاه بدر» توانستند در این جنگ پیروز شوند. در همین راستا «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی «داعش» در عراق در این بیانیه گفت: ارتش عراق با نقشه و همدستی گروه «قاسم سلیمانی» توانست بر ما چیره شود و گرنه ما قرار بود اماکن دینی «رافضی»ها را با خاک یکسان کنیم!

این روزها تروریست‌های تکفیری هر جا که مفتضحانه شکست می‌خورند، برای توجیه‌ شکستشان به شکلی آن را به ایران نسبت می‌دهند.

* یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دومین تذکر رئیس جمهور به فرجی‌دانا درباره روند انتصابات در دانشگاه‌های کشور، خبر داد. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا بار دیگر به وزیر علوم در خصوص روند انتصابات در دانشگاه‌ها تذکر داد؛ اما وزیر علوم مانند گذشته از عملکرد خود دفاع کرد.

* روزنامه های عربستان در اقدامی هماهنگ، اقدام به نشر مقاله ای مشترک در رابطه با رشد جمعیت در ایران کرده اند. در این مقاله آمده است: شیعیان دریافتند که اگر اقدام به تولید نسل نکنند تا کمتر از سی سال دیگر، اهل سنت جمعیت غالب در ایران خواهد شد، فلذا ما از تمامی دوستان درخواست داریم که از برادران اهل سنت حمایت کنند.

* در حالی که بلیت فروشی لیگ جهانی از روز شنبه به صورت اینترنتی از طریق سایت فدراسیون والیبال شروع شده، طبق اعلام فدراسیون والیبال، ورود خانمها به سالن آزادی برای دیدن بازی‌ها ممنوع است.

* دانشمندان چینی در استان سین چیان پنج تخم دایناسور کشف کرده اند که کاملاً سالم مانده اند. این برای نخستین بار است که تخمها و اسکلتهایی به این سالمی پیدا شده است. این تخمها متعلق به دایناسورهایی هستند که یکصد وبیست میلیون سال قبل می زیسته اند.

* سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا با ارسال دو پیام کوتاه صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر را راه اندازی کرد. در این پیام ها آمده: ما نخستین خط دفاع از ملت هستیم. ما کارهایی می کنیم که از دیگران بر نمی آید و به جاهایی می رویم که دیگران نمی توانند.

* رمضان عبدا...، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین بامداد جمعه با پرواز دمشق - تهران وارد ایران شده است. هنوز جزییات بیشتری از برنامه های رمضان عبدا... منتشر نشده، اما ملاقاتهایی با مسؤولان ایرانی خواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/0HAFsa